Gönderen Konu: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu  (Okunma sayısı 34714 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #60 : Şubat 18, 2011, 20:39:46 »
Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce 2002 corolla 1.4 terra (4ZZ-FE)büyük kasalardan aldım...Şimdi formu okudum da aceba benim aracımda da kronil yağ yakma sorunu var mı dır?Bilgisi olan varsa sevnirim...
Arkadaşlar sorumun cewvabını alamadım...Ben araçların yağ yakabileceğini kabul ediyotum ama merak ettiğim bu kronik yağ yakma sorunu?Aracım yukarıda da belirttiğim gibi yeni kasalardan aceba bu kasalarda da yağ eksiltme sorunu fabrika çıkışınj da var mıydı?Şu anda aracımın yağ yakıp yakmadığınja gelince alalı 1 ay oldu  ve sadece 1000km yaptı bilemiyorum...

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #60 : Şubat 18, 2011, 20:39:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #61 : Şubat 18, 2011, 21:03:07 »
Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce 2002 corolla 1.4 terra (4ZZ-FE)büyük kasalardan aldım...Şimdi formu okudum da aceba benim aracımda da kronil yağ yakma sorunu var mı dır?Bilgisi olan varsa sevnirim...
Aracınızın sizin sürekli takip etmeniz gerekiyor bütün araçlarda yapıyor diyemeyiz

Diye cevap vermiştim ben size...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #62 : Şubat 18, 2011, 21:47:20 »
Arkadaşlar sorumun cewvabını alamadım...Ben araçların yağ yakabileceğini kabul ediyotum ama merak ettiğim bu kronik yağ yakma sorunu?Aracım yukarıda da belirttiğim gibi yeni kasalardan aceba bu kasalarda da yağ eksiltme sorunu fabrika çıkışınj da var mıydı?Şu anda aracımın yağ yakıp yakmadığınja gelince alalı 1 ay oldu  ve sadece 1000km yaptı bilemiyorum...

buna kesin cevabı kimse veremez ki ? neden soruyosunuz ? 1000 km yol yaptıysanız yağ çubuğunu çekip eksilmeye bakabilirsiniz.
ayrıca her araba aynı oranda yağ yakmıyor. 1.4 olması bence dezavantaj çünkü daha devirli kullanıyorsunuz.

kitapta yazdığı gibi her benzin aldığınızda kontrol edin.

"" ek bilgi ""
yağ motor sıcakken ölçülür. ancak motor ısınmış ve sonra düz zeminde stop etmiş olacak.
yaklaşık 5 dk beklersiniz. çubuğu çekip bir beze mendile peçeteye silersiniz ve yerine yeniden takarsınız.
taktıktan hemen sonra çekip seviyeye bakarsınız.
muhtemelen 2 adet çentik veya baskı göreceksiniz. arasında ise sorun yok. alt seviyeye yakın ise aynı yağ markasının aynı numaraları yağından ekleyin.
iki nokta veya çentik arasındaki yağ farkı 1 veya en fazla 1.5 litredir.
yağ çubuğunda 3 nokta görebilirsiniz. üstteki 3. nokta sonradan basılmış olabilir ve bu durumda yağı son noktaya kadar doldurabilirsiniz ama yağ sarfiyatı biraz artabilir. ayrıca çok fazla yağ koymak iyi değildir.
kullanım kitabında subapların yağlanması için kullanılan yağın yanma odasına girerek buharlaşmasından bahsedilmiş.
her ustanın yağ yakıyosa kalın yağ kullanın yada motor yaptırın demesine aldırış etmeyiniz.






bilerek büyük yüklüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #63 : Şubat 19, 2011, 15:08:36 »
Teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • beraber 250 bini devirdik.. daha nice 250'lere
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #64 : Şubat 19, 2011, 23:07:12 »
arkadaşlar 2006 da emme ve egzoz siboplarını değiştirdim ve 5 yıldır yağ yakmıyor, bu sorun orjinal pistonlardan kaynaklanıyor. usta bana araban artık yağ yakmayacak dedi ve yakmadı.. yaksada bence büyük problem değil 1000 km de 600-700 ml. 1 lt bile değildi. şimdi 250 bindeyim 5 yıldır yağ yakmıyor.
bugün ve yarın hep toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #65 : Şubat 19, 2011, 23:57:47 »
Bunu herkes okusun... >:(
Değerli arkadaşlarım, abilerim ve kardeşlerim, Öncelikle hepinizin seviğim insanlar olduğunuzu bilmenizi istiyorum.

Ama farkettiğim kadarıyla bazılarımız kendi aracının değerini yükseltmek amacıyla , ''Şunu bunu yaptım, artık benim aracım yağ yakmıyor'' gibi bazı yorumlarda bulunmuş. Lütfen kendi aracımızın değerini yükseltmek için gerçekdışı iddialarda bulunmayalım. Söyledikleriniz bizim cebimizden gereksiz yere para çıkmasına sebep olmaktan başka bir işe yaramıyor. İnanın bana söylenilen çoğu şeyi denedim, ve harcadığım paraya baktığımda bugüne kadar sorunu çözmek için neredeyse bir 'motor onarımı' kadar para harcadığımı görüyorum.

Yinede tavsiyelerinizi engellemek istemem , yanlızca ben gerçekdışı iddialarla kandırılmak istemiyorum artık. Söyledikleriniz lütfen bir tavsiyenin ötesine geçmesin.

Ben ustama gittiğimde (YeniDörtnalToyotaÖzelServisi-SadıkUsta) ;
Manifolt sesini çözebilirmiyiz dedim
''Elimizden geleni yaparız ama tamamen çözüleceğine %100garanti vermek mümkün değil' dedi
Yağ yakma sorununu çözebilirmiyiz dedim
''Daha önce çözdük, Piston değişimi ve yataklar başta olmak üzere detaylı bir onarım yapmak gerek, yakmaya devam ederse getirirsin çözeriz'' dedi.

Açılan Bu konuda yeni söylenen birkaç şey var onlarıda deneyeceğim. Bu kadar para harcadim artık söylediklerinizide deneyim bakalım bir işe yarayacakmı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 46 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #66 : Şubat 20, 2011, 02:39:42 »
2000km de 1 lt yağ ekliyorum,benim için çok büyük sorun değil.Performansı özellikle hava akış metre değiştikten sonra canavar oldu.Kafaya takılacak bir sorun değil çünkü yağ eksiltmesinin nedeni motorun bitmesinden değil mühendislik hatasından kaynaklanıyor.Aracım şu an 142000km de.Allah kaza bela vermezse 3 yıl daha kullanıp 200000km de elden çıkartmak.
2006 corolla sol A/T LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #67 : Şubat 20, 2011, 10:16:44 »
Erdem öncelikle şunu belirtiyim.

Aracımın değerini yükseltmek amacı ile yağın içine bor koydu kesti demiyorum.Sadece yağ eksiltenler var ise yağına bor power katkısı koyarak çözebilirler demek istemiştim. Ki zaten eğer eksiltmeyi kesmeseydi olumsuz şekilde yazardım kimse kullanmasın diye.

Tekrar söylüyorum 116 000de yağ değişimi yapıldı filtreler vs. konan yağ delphi 10w40 yarı sentetik motor yağı idi  içine bor power eklendi. Bu yağ değişiminde sonuç nemi oldu araç 1000 kmde 500-600 ml yağ eksiltiyordu koyduktan sonra bunu 2500-3000 kmye çıkarttı. Bu yaz değiştirilen yağ ise 129 000de değiştirildi filitreler vs. konan yağ castrol magnetech 10w40 yarı sentetik motor yağı bununda içine bor power konuldu şuanda araç 133 000de ve hala tek grem eksiltme yok aynı yerinde hatta 7-8 mesaj önce resmini koymuş idim...

Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #68 : Şubat 21, 2011, 00:18:56 »
2000 model corollamı yaklaşık 4 ay önce 107bin km de aldım.
Aracı alamadan önce sahibi eski Toyota servis şefi olan ve Japonya'da bu araçla ilgili kurslara katılmış
olan bir servise götürdüm.aracı inceledi galerinin söylediği rakamın 2milyar altına gözün kapalı
alabilirsin dedi.boş boş baktım adama. :blink:.izah etti... 2000-2002 arası vvti motorların toyota tarafından ingiltere'de ürettirildiğini ve silindirlerinde gözle farkedilemeyecek bir "ovallik" tespit edildiğinin rapor edildiğini söyledi.
Aracın bu ovallik nedeniyle emme subaplarından havayla birlikte "hatırı sayırılı" bir miktarında yağı yanma odasına aldığı ve yaktığını söyledi. işte 2milyarlık farkında tek çözüm olan rektifiye masrafı olduğunu belirtti. sonuçta;
ben bile bile arabayı aldım (vaktim,enerjim ve sabrım yoktu), şu an 10w50 gibi orjinal olmayan yağlarla
idare ettiriyoruz durumu.bunun haricinde zerre şikayetim olmadı araçtan. ancak gel görki unutkan ve özensiz bir insanım. birgün feci şekilde yağsız kalmaktanda korkmuyor değilim hani.
bor gibi katkılar en azından yağsız kalma durumunda kitlenme,hasar görme gibi olumsuzluklardan
koruyabilir.malzemeyi bir film gibi sardığı  ve uzun süre işlevini yitirmediğini biliyoruz.
yani yağ eksiltme sorununu çözmeyecek ancak en yakın servise kadar gönül rahatlığıyla gitmenizi sağlayacaktır.
sözün özü;
**bu arabayı almayı aklına koyan arkadaşlar "rektifiye" masrafınıda göz önünde bulundursun derim.
**bu bir fabrika hatası, zamanında bu araçları 0km alan "bilinçli" tüketiciler bir şekilde iade/tamir vb gibi
çözüm yoluna gitmişler. işte bizim ikinci el aldığımız bu corollaların sahipleride kaderlerine küsmüşler :)) faturasını şimdi biz ödüyoruz :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #69 : Şubat 21, 2011, 01:26:34 »
aman dikkat, motor birkaç saniye yağsız kalırsa kesinlikle sorun çıkartır. yağsız çalışmaz. yani yağ ışığı yandığı anda olabildiğince çabuk kenara çekip stop etmek gerekli. bırakın bor yağını dünyanın en iyi koruyan yağı olsa araba yağ basınçsız servise filan gitmez ancak yol kenarına çekersiniz.

Ercüment bence deneyimin yeterince açıklayıcı değil. aynı yağ markasını kullanıp 2 defa bor yağı ekleyerek sorun çözülmemiş. muhtemelen sizin aracınız yağ yakmayan bir arabaymış ama yanlış veya kalitesiz yağ seçiminden eksiltmeniz varmış. belki bor yağınında katlısı olabilir ama son kullandığınız yağ gerçekten kaliteli bir yağdır. ayrıca adı üstünde metale yapışan yağ olarak biliyoruz biz onu. yani doğru bir ölçüm olmayabilir sizinkisi.

unutmayınki biz tecrübeleri paylaşıyoruz. kesin doğrudur yanlıştır diye kimse bişey diyemez ve forum okuyan biriside zaten ortak paylaşım platformunun düşünceler, tecrübelerden ibaret olduğunu bilir. Aracınızdaki değişiklikleri bizler zorla yaptırmıyoruz. değişiklik yapma fikri aklınızda oluşuyorsa bunun aksi görüşte muhtemelen başka yorumlarda oluyor. yorum farklarını düşünüp ayırt etmek size kalmış birşeydir.

yazdıklarımı herkesin okumasına gerek yoktur. manifolt sesinide çözdük, toyotanın bu motorunuda anladık. bilgi edinmiş olduk. arda kalan boşa harcama ve çabaları bize yıkamazsınız nokta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #70 : Şubat 21, 2011, 13:29:26 »
aman dikkat, motor birkaç saniye yağsız kalırsa kesinlikle sorun çıkartır. yağsız çalışmaz. yani yağ ışığı yandığı anda olabildiğince çabuk kenara çekip stop etmek gerekli. bırakın bor yağını dünyanın en iyi koruyan yağı olsa araba yağ basınçsız servise filan gitmez ancak yol kenarına çekersiniz.

Ercüment bence deneyimin yeterince açıklayıcı değil. aynı yağ markasını kullanıp 2 defa bor yağı ekleyerek sorun çözülmemiş. muhtemelen sizin aracınız yağ yakmayan bir arabaymış ama yanlış veya kalitesiz yağ seçiminden eksiltmeniz varmış. belki bor yağınında katlısı olabilir ama son kullandığınız yağ gerçekten kaliteli bir yağdır. ayrıca adı üstünde metale yapışan yağ olarak biliyoruz biz onu. yani doğru bir ölçüm olmayabilir sizinkisi.

unutmayınki biz tecrübeleri paylaşıyoruz. kesin doğrudur yanlıştır diye kimse bişey diyemez ve forum okuyan biriside zaten ortak paylaşım platformunun düşünceler, tecrübelerden ibaret olduğunu bilir. Aracınızdaki değişiklikleri bizler zorla yaptırmıyoruz. değişiklik yapma fikri aklınızda oluşuyorsa bunun aksi görüşte muhtemelen başka yorumlarda oluyor. yorum farklarını düşünüp ayırt etmek size kalmış birşeydir.

yazdıklarımı herkesin okumasına gerek yoktur. manifolt sesinide çözdük, toyotanın bu motorunuda anladık. bilgi edinmiş olduk. arda kalan boşa harcama ve çabaları bize yıkamazsınız nokta

Aslında aynı yağdan koyucaktık ama farklı ustaya gittik bizim usta belli bir süre kapatmıştı bu yağda iyidir alman malı yağ dediler falan koyduk sonradan işte ustamız açınca direk oraya gittik castrol'e dönüş yaptık. Ve delphiden önceki yağda castroldü
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #71 : Mart 01, 2011, 00:19:26 »
     Arkadaşlar, bu modellerin yağ eksiltme problemi gerçekten var ama yukarıda arkadaşların da belirttiği gibi, bu durumu adamlar kitapçığına da yazmış... Belki toyota motorunun uzun ömürlü olmasının bir sebebi de budur... Sürtünmenin en fazla olduğu noktalara (piston - gömlek arası, supapların sap kısımları...) daha fazla yağ gönderilmesi...  olabilir mi acaba? 8-)
"Sabır her işin başıdır"... Seyr-ü sefer halinde sabırlı olalım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • toyosan alternatif otomotiv hizmetleri
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #72 : Mart 01, 2011, 00:37:25 »
Aydın bey motorlarda yağ değişim aralığı içerisinde bir miktar yağ eksilmesi normaldir.Fakat bahsedilen 2000-2002 kasa zze 111 ve zze112 kasa corolla motorlarında yağ eksilmesi artık sarfiyat durumunda motorlarını söltüğümüzde yağ yakması sonucunda pistonlarda ve subaplarda aşırı kurumlanmalar dikkat çekmektde burdaki sorun sekmanların ve silindrin aşınmasından kaynkalı ayrıca subap keçeleride yağ sarfiyatını artıran diğer bir sebep.
Yağ eksilmesi olan bu kasa araç motorlarına yağ eklemesi yapan arkaşalar sakın yağ ekliyorum zaten diyerek yağ değişim periyodunu atlamasın derim yoksa yağ özelliğini yitirip motorda yetersiz yağlama sorunu oluşturur ve sonunda motorunuzda ciddi masraflar açabilir.
ALTERNATİF OTOMOTİV ÖZEL SERVİS....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • DUAL - VVT-İ Kontrolsüz Güç, Güç Değildir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #73 : Mart 10, 2011, 16:25:13 »
Aracım 2001 Model 1.6 VVT-İ Corolla Soll Otomatik Aracı İlk sahibinden aldım. İkinci sahibi benim Aracı alalı 6 ayı geçti Hiç LPG takılmamış, Ben daha yeni taktırdım. Aracımı aldığım kişi bana şimdiye kadar aracın hep servisde bakımı yapıldığına dair faturalarını, servis fişlerini, dökümanlarını verdi. Ben yinede aldığımda Servise sorarak Castrol Magnetch 10W40 önerdiler koydum yağını yeniledim. Sorunum Şu: Ocak ayında NNT BOR POWER 250ms ile tekrardan yağımı değiştirdim Şubat aynın 19 da  başlayan, ara sıra Yağ ışığının geç söndüğünü fark ettim. Servise çekip yağ basıncını ölçtürdüm 9 bar dan aşağı düşmedi. Aradan bir kaç gün geçmedi yolda ilerlerken Yağ ışığı birden  devamlı yanmaya başladı ve aracım Gaar Gaar GAAAR Çalışmaya başladı. Hemen aracımı sağa çektim durdum Servis ustamı çağırdım aracı çektirdim. Aracı serviste alt kartel taplasını söktük ve Gözlerime inanamadım aracın her tarafı (Kurum ve pisliklerle dolmuş.) Yağ süzeği, kurumlardan dolmuş yağ geçemiyor yağlama yapmıyor araç yağ pompasına yağ göndermiyor Buna istinaden Yağ pompasını bozuyor, Araç yağ basınçı düşüyor 1 ila 2 bar olarak kartel sökülmeden ölçüldü. Ve sonuç 500 ila 600TL gibi mir masraf açtı aracım.
Benim anlamadığım Nokta Şu!
1. Önceki sahibi yağını değişim süresini çokmu geçirmiş?
2. Kullandığımız yağmı Kötü?
3. Nnt Bor Power 250ms Katkı maddesimi aracımı Bozdu?

Engin bilgi ve tercübelerinizi bekliyorum.
^^DUAL - VVT-İ^^ Kontrolsüz Güç, Güç Değildir. Gücünü Kontrol Et.
2012 C O R O L L A   E L E Ğ A N T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #74 : Mart 10, 2011, 16:40:23 »
Geçmiş olsun :( Yağ basıncını nasıl ölçüyor servis ? Şükür bir ters durum yok şimdilik ama baktıralım bizde yağ lambasını yakmadan :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #75 : Mart 10, 2011, 19:14:34 »
Nnt bordan zannetmiyorum olsa bizdede olurdu bu 2. koyuşumuz hatta ilk bor koyduğumuzda 14 000kmde değiştirmiştik
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • DUAL - VVT-İ Kontrolsüz Güç, Güç Değildir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #76 : Mart 10, 2011, 19:34:37 »
Geçmiş olsun :( Yağ basıncını nasıl ölçüyor servis ? Şükür bir ters durum yok şimdilik ama baktıralım bizde yağ lambasını yakmadan :)

 Teşekkür ederim. Paşam yağ filitresinin üstünde bir conta var onu söküyorlar ve yağ basınç bar satini oraya bağlıyorlar.
^^DUAL - VVT-İ^^ Kontrolsüz Güç, Güç Değildir. Gücünü Kontrol Et.
2012 C O R O L L A   E L E Ğ A N T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • DUAL - VVT-İ Kontrolsüz Güç, Güç Değildir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #77 : Mart 10, 2011, 19:41:38 »
Nnt bordan zannetmiyorum olsa bizdede olurdu bu 2. koyuşumuz hatta ilk bor koyduğumuzda 14 000kmde değiştirmiştik

E.Enes Kardeşim Bor Şöyle Bor böyle diyorlarda ben hertürlü araştırmasını yaptım Tüm Motor ve üst kapakcı Ustalar Kesinlikle önermiyor İlk zamanlar iyi gelir sonra araca büyük zarar veriyor bunlar ne? (Yağın özelliğini bozduğu için tam yağlama yapamıyor motor, partikürler oluşturuyor motorda kaydırmaya yarıyor ama kanallara fincanlara yağı göndermiyor) bu yüzden önerilmiyor zaten Bor iyi birşey olsa milyon dolar yatırım yapan SHELL,BP vs gibi yağ üreticileri bor yağı üretirlerdi. bunu aynı şekilde yağ firmaları ilede görüştüm onlarında cevabı aynen oldu.
^^DUAL - VVT-İ^^ Kontrolsüz Güç, Güç Değildir. Gücünü Kontrol Et.
2012 C O R O L L A   E L E Ğ A N T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #78 : Mart 10, 2011, 19:45:33 »
Kurum/camur problemini onlemenin yolu yag degisimlerini daha sik yapmak, mumkunse sentetik yag kullanmak, kaliteli filtre secmek ve varsa PCV valfini periyodik olarak kontrol etmek, islevini kaybettiyse degistirmek. PCV valfi motorda yanan benzin, yag vs kalintilarinin tahliyesine yariyor. Cikis olmazsa biriken atiklar camura/kuruma sebep oluyor.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 - 2002 vvt-i motorlarda yağ eksiltme sorunu
« Yanıtla #79 : Mart 10, 2011, 19:49:55 »
E.Enes Kardeşim Bor Şöyle Bor böyle diyorlarda ben hertürlü araştırmasını yaptım Tüm Motor ve üst kapakcı Ustalar Kesinlikle önermiyor İlk zamanlar iyi gelir sonra araca büyük zarar veriyor bunlar ne? (Yağın özelliğini bozduğu için tam yağlama yapamıyor motor, partikürler oluşturuyor motorda kaydırmaya yarıyor ama kanallara fincanlara yağı göndermiyor) bu yüzden önerilmiyor zaten Bor iyi birşey olsa milyon dolar yatırım yapan SHELL,BP vs gibi yağ üreticileri bor yağı üretirlerdi. bunu aynı şekilde yağ firmaları ilede görüştüm onlarında cevabı aynen oldu.

Ya şimdi şirket iyi olduğunu söylüyor ki daha sıkıntısınıda yaşamadık allahtan. Ama tabi  shell bp castrol gibi firmalar 50 liralık malzemeye neden para vermesinki katmasın haklısınız. İşte 3. senemiz daha sorun yok şükür.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)