Gönderen Konu: Corolla otomatik vites problemi  (Okunma sayısı 33658 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Corolla otomatik vites problemi
« : Ocak 03, 2011, 15:52:50 »
Herkese selam ,

  Arkadaşlar 2 ay önce corolla 1.6 otomatik vites (multimod değil , yağlı sistem) aldım. Herşey güzeldi de havalar soğuyunca bir şey dikkatimi çekti. Motor belli bir sıcaklığa erişmeden araç 3. vitesden 4. vitese geçmiyor. Motor soğukkenden devirli kullanmamak için 56-60km'yi geçmiyorum. Yani tın tın gitmek zorundayım. Servisler bana bunun normal olduğunu hatta bir tanesi bakım onarım kitapçığında böyle bir koruma olduğunu gösterdi. Kitapçığa göre ATF sıcaklığı 10 derece altında ise geçmez miş. Isındıktan sonra hiç problem yok. vites geçişleri kusursuz. Tabi bu onlara göre normal bir durum ken bana göre anormal bir durum. Çünkü  motora bişey olmasın diye yavaş gitmek zorundayım. Aynı zamanda yakıt tüketimim artıyor. Servisler bana nedenini söyleyemiyorlar çünkü bir tanesi hariç bundan haberleri bile yok. Türkiye ana merkezi de 3 defa mail attıktan ve 3 defa da telefon ettikten sonra ( biraz kavga ettik) bana problemli bişeyin olmadığını söylediler. Tabi ikna olmadım çünkü bir sebebi olmalıydı. Bu konuda bilgisi olan arkadaş var mı acaba yoksa japonya'ya mail atacağım ve alayını şikayet edeceğim.

Toyota Club Türkiye

Corolla otomatik vites problemi
« : Ocak 03, 2011, 15:52:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2011, 16:33:17 »
merhaba! bende de 2011  corolla comfort extra at var. ben de dediğinizi bu sabah farkettim... ben kdz ereğlide yaşıyorum..bugün hava sıcaklığı göstergede 5 dereceyi gösteriyordu ve mesafe kısa olduğu için fazla bir hız yapma imkanım olmadı ama hafta sonu biraz daha hava güzeldi ve o performansla bu sabahki performansı karşılaştırdığımda evet aralarında bariz bir fark olduğunu gördüm... acaba biz mi çok hassasız yoksa bu da toyotanın geri çağırabilceği arızalarından biri mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2011, 16:39:44 »
Arıza olduğunu düşünmüyorum servisin söylediği doğru.
Allah (c.c) kimseciklere kaza bela hasar arıza vermesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 284000
  • Model Yılı: '03
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2011, 16:45:23 »
Öner bey
Forum kuralları gereği profil bilgilerinizi tamamlayıp, daha sonra tanışma bölümünden kendinizi tanıtmalısınız keyifli forumlar.
2003 Corolla 1.6 Hb SoL  81 BB 888

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2011, 16:52:53 »
bende 1,6 a/t elegante var ve bende öyle b,r sorun görünmüyor.Ama daha sonra buna özellikle dikkat edeceğim.İş yerim yogun trafik güzergahında olduğu için zaten yavaş gitmek zorundayım 30-80 kmh
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2011, 17:05:41 »
otm. viteste honda çok iyi diyorlar, hiç öyle hava ayrımı falan yapmıyor, soğuk sıcak ne olursa olsun canavar gibi
toyota artık geri çağırmaları klasikleştirdi, yakında bunun içinde çağırmalar başlar :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #6 : Ocak 03, 2011, 18:27:55 »
Herkese selam ,

  Arkadaşlar 2 ay önce corolla 1.6 otomatik vites (multimod değil , yağlı sistem) aldım. Herşey güzeldi de havalar soğuyunca bir şey dikkatimi çekti. Motor belli bir sıcaklığa erişmeden araç 3. vitesden 4. vitese geçmiyor. Motor soğukkenden devirli kullanmamak için 56-60km'yi geçmiyorum. Yani tın tın gitmek zorundayım. Servisler bana bunun normal olduğunu hatta bir tanesi bakım onarım kitapçığında böyle bir koruma olduğunu gösterdi. Kitapçığa göre ATF sıcaklığı 10 derece altında ise geçmez miş. Isındıktan sonra hiç problem yok. vites geçişleri kusursuz. Tabi bu onlara göre normal bir durum ken bana göre anormal bir durum. Çünkü  motora bişey olmasın diye yavaş gitmek zorundayım. Aynı zamanda yakıt tüketimim artıyor. Servisler bana nedenini söyleyemiyorlar çünkü bir tanesi hariç bundan haberleri bile yok. Türkiye ana merkezi de 3 defa mail attıktan ve 3 defa da telefon ettikten sonra ( biraz kavga ettik) bana problemli bişeyin olmadığını söylediler. Tabi ikna olmadım çünkü bir sebebi olmalıydı. Bu konuda bilgisi olan arkadaş var mı acaba yoksa japonya'ya mail atacağım ve alayını şikayet edeceğim.


Yaşadığınız problemin normal olduğunu söyleyen kişiler yetkili servis çalışanı mı? Aracınızın kilometresi nedir? Şanzıman yağı değişimi yapılmışmı hiç? bu konularda bilgi verebilirseniz yardımcı olmaya çalışayım.

Geçmiş olsun...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '16
  • 25 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #7 : Ocak 03, 2011, 19:22:46 »
Bu durumun normal olduğunu düşünüyorum,otomatik şanzıman yağı yeterli sıcaklığa ulaşınca görevini tam olarak yerine getirebiliyor.Aslında bu durumun daha teknik bir açıklaması var ama şimdi bulamadım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #8 : Ocak 03, 2011, 19:51:16 »
İlgilenen herkese çok teşekkürler. Ufuk arkadaşım araç 2 aylık ve şu anda yaklaşık 2400 km civarında. Bana normal olduğunu söyleyen kişilerde bizzat servis çalışanları. Hatta formen'leri. İlk aklıma gelen şanzıman yağının eksik ya da yanlış olduğu idi. Ancak vites geçişlerinde  herhangi bir sıkıntı görmedim. Servise götürdüğümde yağın eksik olabileceğini söyledim ancak pek dikkate almadılar sanırım.Eksik olsa da o zaman tamamlamış olmalılar.En azından 1000 bakımında fark etmiş olmaları lazımdı. Sanırım ciddi bir tasarım sıkıntıları var ki böyle bir koruma koymuşlar. Birde hiç söylemek istemem ama sanki örtbas ediyorlarmış gibi bir düşünceye kapıldım. Çünkü bakım kitapçığının kopyasını almama izin vermediler. Hatta fotoğraf bile çektirmediler.Bu problemi sadece servis elemanları biliyor. Kullanıcının bundan haberi bile yok. Eğer bir kaç arkadaş daha varsa bu problemi yaşayan , japonya merkeze mail atalım. Belki onlar işe el atabilir. Çünkü bu tip konularda çok hassas olduklarını duydum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #9 : Ocak 03, 2011, 20:52:57 »
Gecmis olsun. Oner Abi, motorun isinmasi ne kadar zaman aliyor? En gec 5 dk.da calisma sicakligina gelmesi gerekir.
Arabaniz yeni, sanzuman yeni.ATF eksilmez normalde, bir sizinti yoksa. Rengini ve miktarini kendiniz kontrol edebilirsiniz kontrol cubugu yardimiyla.
Benim araba 94 model otomatik, calistirir calistirmaz en son vitese gecip gecmedigini gormek icin bir deneme yapmadim, ama ne kadar soguk olursa olsun vites gecisini problemsiz yapmasi gerekiyor.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #10 : Ocak 03, 2011, 21:13:59 »
Ahmet kardeş selamlar , dediğin gibi 5dk yada 2-3 km de düzeliyor.Tamam düzeliyorda Erzurumdaki kardeşimiz ne yapsın ? eksi 15-20 derecede sıcaklık normale gelinceye kadar adam gitmesi gereken yere gider zaten :)
Yağın miktarını kontrol edebilirim ama rengi ne olmalı onu bilemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 87000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #11 : Ocak 03, 2011, 21:41:46 »
2 aylık 2011  auris 16 a/t var aynen soğukken 3 ten 4 e geçiş yapmıyor. ben bunu ilk ay farketim amam hiç bir sorun olarak görmedim. bence de normal. malum motor ısısının 83 dereceye ulaşması için termostatın radyatörü açmadığı gibi motorun devirli çalışıp motorun erken ısınması için 3ten 4 e geçmiyor mantık ve amaç aynı, elemanlar farklı. amaç motoru çabuk ısıtmak.........

bence sorun yok takılmayın motoru bir an önce verimli çalışma ısısına ulaştırmaya çalışıyor.........
Cihan Şenol
2011 Corolla 1.33 Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #12 : Ocak 03, 2011, 21:49:37 »
Merhaba;

En son E12 kasa benzinli corollalarda kullanılan 4 ileri otomatik şanzıman'da (kodu A246E) bahsettiğiniz sorun bulunmuyor,hava ne kadar soğuk olursa olsun Overdrive off tuşuna basılmadığı sürece son vitese kadar aralıksız çıkabiliyor,makyajlı corolla benzinli araçlarımız ile yeniden satışına başlanan 4 ileri otomatik şanzımanımız ise tamamen farklı bir model (kodu U340E) şu ana kadar bahsettiğiniz problemi duymadım ancak olsa bile bilerek yapılmış olması mantıksız geliyor,çünkü E12 corollaların otomatik şanzımanı ile kullanılmaya başlanan ECT ve Type T4 atf şanzıman yağı -30 dereceye kadar sorunsuz şekilde çalışabiliyor,yeni şanzımanda bu özelliklere sahip olmalı ve bu şekilde sorun yaratacağını düşünmüyorum.

Konu ile ilgili araştırmaları yapıp şayet böyle birşey var ise teknik açıklamaları ile birlikte konu içinde belirteceğim.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #13 : Ocak 03, 2011, 22:01:47 »
Ahmet kardeş selamlar , dediğin gibi 5dk yada 2-3 km de düzeliyor.Tamam düzeliyorda Erzurumdaki kardeşimiz ne yapsın ? eksi 15-20 derecede sıcaklık normale gelinceye kadar adam gitmesi gereken yere gider zaten :)
Yağın miktarını kontrol edebilirim ama rengi ne olmalı onu bilemiyorum.

Haklisiniz, calisir calismaz tum viteslerin kullanilabilir olmasi lazim. :) Isitana kadar, ya da 4. viteste gitmek varken 3.de gidilmesiyle yakit tuketimi artiyor.
Rengi koyu kirmizi olmali, yanik kokusu olmamali.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 87000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #14 : Ocak 03, 2011, 22:05:50 »
Merhaba;

En son E12 kasa benzinli corollalarda kullanılan 4 ileri otomatik şanzıman'da (kodu A246E) bahsettiğiniz sorun bulunmuyor,hava ne kadar soğuk olursa olsun Overdrive off tuşuna basılmadığı sürece son vitese kadar aralıksız çıkabiliyor,makyajlı corolla benzinli araçlarımız ile yeniden satışına başlanan 4 ileri otomatik şanzımanımız ise tamamen farklı bir model (kodu U340E) şu ana kadar bahsettiğiniz problemi duymadım ancak olsa bile bilerek yapılmış olması mantıksız geliyor,çünkü E12 corollaların otomatik şanzımanı ile kullanılmaya başlanan ECT ve Type T4 atf şanzıman yağı -30 dereceye kadar sorunsuz şekilde çalışabiliyor,yeni şanzımanda bu özelliklere sahip olmalı ve bu şekilde sorun yaratacağını düşünmüyorum.

Konu ile ilgili araştırmaları yapıp şayet böyle birşey var ise teknik açıklamaları ile birlikte konu içinde belirteceğim.

Saygılar...

ufuk bey 15 ekim 2010 üretim tarihli a/t auris 4 vitesli otomatik kodunu bilmem 3ten 4 e geçmiyor, teşhis doğru yani. benim gibi 3-4 kişi daha yazmış, demekki var bu. ben bunu sorun diye düşünmüyorum. bence motoru ısıtmak için tedbir........
Cihan Şenol
2011 Corolla 1.33 Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #15 : Ocak 04, 2011, 13:40:53 »
Cihan bey selamlar ,
   Diyelim ki bu bilinçli bir uygulama. Motoru ısıtmak için olduğunu düşünürsek , kullanan kişi aracı ısıtmak için ya devirli kullanmak zorunda  ya da benim gibi 2-3 km yavaş gitmek zorunda. Ben yavaş gitmeyi tercih ederim çünkü  tam yağlama sıcaklığına  erişmeden motoru devirli kullanmak motora zarar verir. Ben olsaydım , devri yüksek tutmaya zorlayacağıma tam tersi düşük tutmaya çalışırdım ki motor aşınmasın. Olayın birde başka bir tarafı daha var : 1-2-3. viteslere geçiş neden çok kolay ve orda bir problem yok ? Madem yağ sıcaklığı ve basıncı düzgün hale getirmek amaç , bu viteslerde neden bir koruma yok. Onlarda aynı prensiple çalışmıyor mu ? 4. vitesin basıncı farklı diyebilirsiniz ona bişey diyemem ama bence bu çözülmesi gereken bir sıkıntı. Daha önce çok marka otomatik araç kullandım (honda,nissan,volvo,jaguar). Hiç birinde bu olaya rastlamadım. Belki daha soğuk durumda ortaya çıkıyor olabilir. Mesela -10,-15 gibi. Ama +10 derecede çıkmaması lazım diye düşünüyorum. Diğer araçlarda olmayan bişey neden Toyota gibi bir araçta var. Ya Toyota bu işi tam olarak yapamamış yada  diğer araçlar kusurlu ki böyle bir korumaları yok.

Saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #16 : Ocak 04, 2011, 13:55:33 »
Merhaba;

Eski çalıştığım yetkili servis ile irtibata geçtim ve konu ile ilgili bilgi aldım,yeni gelen 4 A/T şanzımanlarda böyle bir durumun olduğunu ve kendilerine bu şikayet sebebi ile şanzıman disk ve plate'leri yanmış şekilde bir araç geldiğini,aracın disk plate grubunu ve valf, selenoid grubunun komple değişimden sonra araçtaki sorunun çözüldüğü bilgisini aldım.

Ancak konu ile ilgili Toyota Genel merkezinden herhangi bir bülten yada belirlenmiş bir arıza çözümü gelmediğini belirttiler.Bu arada şanzımanda kullanılan yağ konusunda ATF Type T4'den ATF WS yağına geçiş yapıldığını öğrendim.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #17 : Ocak 04, 2011, 15:43:50 »
Selam ,
  Acaba bu tür bir şikayet ve arızadan sonra mı yağ değişti yoksa daha önce mi öğrenmek lazım. Belki zarar görmemesi için ATF WS yağına geçmişlerdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #18 : Ocak 04, 2011, 16:31:12 »
Selam ,
  Acaba bu tür bir şikayet ve arızadan sonra mı yağ değişti yoksa daha önce mi öğrenmek lazım. Belki zarar görmemesi için ATF WS yağına geçmişlerdir.

Hayır özür dileyerek söylüyorum önceki yazdıklarımda ben yanlış bilgi verdim U340E şanzıman 03-06 arası 1.8 avensislerde kullanılan ile aynı şanzıman ve avensiste ATF T4 yağ kullanılıyordu,bu şanzımanlar üretilmesinin başlangıcından beri ATF WS yağ kullanıyorlarmış.

Aracımın şanzımanı U340E olsa yağını ATF Type T4 ile değiştirip sonucu yazardım,deneyebilecek biri varsa bence yağı değiştirip denemeli Type T4 yağı sadece serviste 5Lt. ambalaj halinde satılıyor orjinal parça numarası 08886-82025 ve K.D.V dahil 113,92TL.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #19 : Ocak 07, 2011, 21:58:04 »
Evet arkadaşlar sonunda böyle bir korumanın olduğunu kanıtlamış durumdayım. 3 tane mail ve 3 tanesi normal 1 tanesi kavga olan telefon görüşmesinden sonra aşşağıda belirtilen sonuçlara ulaştım
 
1) Aracımda arıza olmadığını bu durumun Toyota tarafından olduğunu öğrendim

2) Yetkililerin söylediğine göre bu koruma tüm Toyota otomatik vites araçlarında olduğunu öğrendim.

3) Toyota motorlarının çok sağlam olduğunu öğrendim. Motor soğukken 4000-5000 devire çıksa bile motora bişey olmadığını (6000 devir hariç :) öyleymiş) , istediğiniz gibi motora yüklenebileceğimi öğrendim. Bu bilgiyi genel merkezde çalışan , gönderdiğim o kadar mail nedeni ile beni küçük düşürmeye çalışan , bilgi küpü 17 yıllık mühendis bir arkadaştan edindim.Pazartesi günü bunu bana yazılı olarak sunacak tabi cesaret edebilirse.

4) Toyota mühendislerinin 100 yıllık tüm bilgileri bir kenara atıp kendilerinin bildiklerinin en iyisi olduğunu öğrendim

5) Bir çok markanın (jaguar dahil ) bu işi bilmediğini , En iyi sistemin Toyota da olduğunu öğrendim. Diğer markalar bu işi bilmiyorlar çünkü onlarda böyle bişey yok.

herkese saygılarımı sunuyorum. Ben pes etmek üzereyim. Bunu artık böyle kabul ediyorum. Bundan sonra Toyota alanları uyaracağım