Gönderen Konu: Corolla otomatik vites problemi  (Okunma sayısı 33654 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #60 : Ocak 17, 2011, 18:54:50 »
Overdrive'ın ekonomi vitesi olduğunu düşünmüyorum. Benim daha önce kullanığım Nissan da overdrive düğmesi , vites kilitleme düğmesinin hemen altındaydı.Onu devreye aldığımda göstergede sarı O/V ışığı yanardı ve araç 3. vitesi geçmezdi. Aynı zamanda 2.vitesde iken belli bir devre kadar da 3. vitese geçmezdi (normal geçme devrinden çok daha yüksek devir). Overdrive'ın kelime manası  "aşırı sürüştür " ( bilgisayarlardaki overclock gibi). Bu modu devreye soktuğunuzda ki yüksek hızlarda asla tavsiye etmem , aracınız tam bir sportif karakter kazanır. Vİtes geçme devirleri yükselir , aynı zamanda  yakıt akışı artar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #60 : Ocak 17, 2011, 18:54:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #61 : Ocak 17, 2011, 19:28:08 »
Eskiden manual şanzımanlarda en üst (üçüncü) vites, şanzıman girişinin çıkışa direkt olarak bağlanması (redüksiyon oranı 1,00) ile sağlanıyordu ve bu nedenle dişlisine de "prizdirek" dişlisi adı veriliyordu.

Sonra Amerikan arabalarına planet dişli mekanizmasına benzeyen bir parça ilave edildi ve buna da overdrive adı verildi. Overdrive, ana şafttaki redüksiyon oranını 1'in altına düşürüyordu ve eğer yanılmıyorsam sadece üçüncü viteste giderken, istenirse devreye sokulabiliyordu.

Sonra arabalara dördüncü vites yerleştirildi ve bunun redüksiyon oranı da 1'in altındaydı (0,97 filan).

Sonra sıra beşinci vitese geldi. Şahin türü arabaların kullanma kılavuzunda beşinci vitesin ekonomi vitesi olduğu açıkça yazılıdır.

Osman Bey'in zahmet edip gönderdiği kullanma kılavuzu sayfasında da dördüncü vitesin (yani overdrive'ın) yakıt ekonomisi ... için kullanılması gerektiği açıkça yazıyor.

Öner Bey, bence siz bir daha düşünmelisiniz. Benim CVT'li Micra'mda overdrive değil, sport düğmesi var (bakınız: kullanma kılavuzu) ve tam da tarif ettiğiniz şekilde çalışıyor. Zaten kullanma kılavuzunda da seri kullanmak istendiği zaman bu düğmeye basılacağı, fakat yakıt sarfiyatının artacağı yazıyor. Yani bir anlamda kabaca bütün vitesler yarım vites düşürülüyormuş gibi düşünebiliriz. Sizin Nissan'ın modeli neydi? İnternette Nissan forumlarında gördüğüm kadarıyla gerçekten overdrive özelliği olan araçlarda (mesela sentra) overdrive'ın üçüncü vitesten sonra, 90km hıza erişince, benzin tasarrufu yapmak amacıyla (fakat kesinlikle yarış yapar veya araç geçerken değil!) çalıştırılması gerektiği yazıyor ki bunlar da burada söylenenlerle paraleldir.

Örnek: http://www.nissanforums.com/b14-95-99-chassis/1688-overdrive.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #62 : Ocak 17, 2011, 20:13:29 »
O/D=Yakit ekonomisi hemsehrim. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #63 : Ocak 17, 2011, 23:53:36 »
manuele alınca devreden çıkıyordur belki, neticede motoru korumak için yapıyor ama size zorla motorunuzu korutamaz...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #64 : Ocak 18, 2011, 00:50:39 »
Engin bey selamlar ,

  Benim Nissan 99 model primera SE 2000 otomatik di. El frenin alt tarafında spor ve kar seçeneği zaten mevcuttu. Spor moduna sık sık alırdım. Anlayacağınız spor modu ile overdrive arasındaki farkı görmem çok kolay.Eğer overdrive modu yakıt ekonomisi yapıyor ise , o düğmenin o modu iptal ediyor olması gerekiyor. Ama şöyle de düşünebiliriz. Belki o düğmeye basarak o modu devreye değil , iptal  ediyor olabilir araç. Bu da mümkün. Yanlız bişey daha var. Manuel araçlarda 5.vitesin hız vitesi değil ekonomi vitesi olduğunu biliyoruz.Yani bu vites de devir yaklaşık 500-800 devir arasında düşüyor ve motoru rahatlatarak ekonomi sağlıyor. Benim Nissan 4 vitesli idi. 90 ile giderkende kick-down (belki siz başka isimde biliyorsunuzdur) yaparak devri 500 daha azaltıyordu. 4 vitesli olmasına rağmen 5 vites gibi görünüyordu araç. Overdrive kapattığımda bu kick-down'ı kapatıp aracı 4.vitesde devam ettirmesi gerekirken 3. vitesde götürüyor.Bu arada Nissan çok keyifli bir araçtır. Overdrive ile sport modunu aynı anda kullandığınızda arabayı tanıyamazdınız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #65 : Ocak 18, 2011, 17:22:04 »
Overdrive Off tuşuna 4'üncü viteste bastığınızda doğrudan 3'e alır. Daha alt viteslerde basarsanız, vites küçültmez. OD/off tuşunun tek özelliği 4'üncü vitesi kilitlemesidir. Kitapçıkta da böyle yazar. Sport tuşunda ise düşük devirlerde vites büyütme engellenir. Ancak corollalarda bu yoktur.
Tırtolla 2003 (terradır kendileri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #66 : Ocak 18, 2011, 22:12:18 »
Tekrar merhaba;

Konuya kesin açıklık getirmek amacı ile aldığım son bilgileri paylaşmak istedim,yeni nesil araçlarımızda bulunan (daha önce 1.8 Avensis modellerinde de kullanıldığını belirttiğim) otomatik şanzımana yağ sıcaklık sensörü eklenmiş ve bu sensör ile motor su sıcaklık sensörü birlikte çalışarak (ECU-ECT haberleşmesi ile) motor ve şanzıman yağı sıcaklığı belli bir seviyeye gelene kadar "overdrive" mekanizmasının devre dışı kaldığı,kısa bir ısınma sürecinden itibaren tekrar devreye girmesi normal olduğu bilgisini almış ve bunu zorlu testler yaparak hem test etmiş hem de herhangi bir zarar ve arızaya neden olup olmadığının araştırmasından sonra (en azından kısa vadede) herhangi bir arıza veya aşırı aşınma belirtisine rastlamadık.Kullanıcılar gönüllerini ferah tutsunlar :)

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #67 : Ocak 22, 2011, 10:31:41 »
O/D=Yakit ekonomisi hemsehrim. :)

evet yani 4. vites

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #68 : Ocak 22, 2011, 10:36:31 »
Kemal Abi, CVT sonsuz sayida vites gibi degil mi?
Overdrive konusunda mini Türkçe bilgi: http://www.arabadergisi.com/sozluk/sozluk12.htm
Overdrive konusunda ayrıntılı İngilizce bilgi: http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_%28mechanics%29

Kemal Bey, Honda City Türkiyede 5 ileri şanzımanla üretiliyor, 7 ileri şanzımanlısını bulamadım. CVT ile belli sayıda vitesin birlikte anılması bana yanlış geliyor, çünkü bildiğim kadarıyla CVT (Continuously Variable Transmission) = sonsuz sayıda vites. Bu konuda yanıldığım veya bilmediğim bir husus varsa öğrenmek isterim doğrusu.

CVT de dişli yok kademesiz geçiş yapmışlar, city ler 7 ileri otomatik olarak üretiliyor, aslında programlamayla ilgili bir durum , isteseler 10 vites , isteseler 15 vites'te yapabilirler, ama 7 aşamalısını uygun görmüşler, kısa bir süre kullandım, çok memnun kalmıştım, vitesler yağ gibiydi valla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #69 : Ocak 24, 2011, 18:15:45 »
Ben de daha önce 2010 VW Golf A/T kullanmıştım. Golf'te vitesde sport modu var ve bu moda aldığınızda araç normal vites büyütme devirlerinde bir üst vitese geçmiyor ve biraz daha devrin yükselmesine müsaade ediyor. Dolayısı ile daha agresif kullanabiliyorsunuz aracı. Anladığım kadarıyla O/D tuşu da ekonomi modunu kapatıyor ve aracı daha yüksek devirde agresif kullanmanızı sağlıyor. Dolayısı ile devir yükseldikçe araç daha kısa sürede hız alabiliyor ama yakıtı da aynı oranda fazla tüketiyor. Bu konuyu okuduğum çok iyi oldu bundan sonraki kullanışlarımda dikkat edeceğim.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla otomatik vites problemi
« Yanıtla #70 : Şubat 08, 2011, 18:48:31 »
O/D ekonomi modunun ta kendisi. Sport surusle ilgisi yok.
Ben de daha önce 2010 VW Golf A/T kullanmıştım. Golf'te vitesde sport modu var ve bu moda aldığınızda araç normal vites büyütme devirlerinde bir üst vitese geçmiyor ve biraz daha devrin yükselmesine müsaade ediyor. Dolayısı ile daha agresif kullanabiliyorsunuz aracı. Anladığım kadarıyla O/D tuşu da ekonomi modunu kapatıyor ve aracı daha yüksek devirde agresif kullanmanızı sağlıyor. Dolayısı ile devir yükseldikçe araç daha kısa sürede hız alabiliyor ama yakıtı da aynı oranda fazla tüketiyor. Bu konuyu okuduğum çok iyi oldu bundan sonraki kullanışlarımda dikkat edeceğim.

Kemal Abi, dedigin gibi CVT olsa da sanal olarak vites sayisini belirtiyorlarmis, dun bir dergide okurken dikkatimi cekti. 7 sanal vites diyor, ama cvt.

CVT de dişli yok kademesiz geçiş yapmışlar, city ler 7 ileri otomatik olarak üretiliyor, aslında programlamayla ilgili bir durum , isteseler 10 vites , isteseler 15 vites'te yapabilirler, ama 7 aşamalısını uygun görmüşler, kısa bir süre kullandım, çok memnun kalmıştım, vitesler yağ gibiydi valla
Fe... :-)