0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
abi senin motor 1,4 97 HP benim motor 1.6 110HP ve 17 lik jant açık hava filtresi ıvır zıvır var seninki 21 kuruş benimki 28 kuruş yakmış çokta abartılı bi fark yok ya off ne halt edicez bilemedim abi LPG taksakmı takmasakmı ya hay ben bu develetin ya bizi düşürdüğü durumlara bak
bakıyorumda piyasa da ne kadar çok zengin var,zamlar etkilemiyor bile; hepsi benzinli araca biniyor
bi gün bi alışveriş merkezine girerken güvenlik kontrol etsin diye önünde durdum adam "abi bunun neyine bakıcam sen devam et" arkasından da yanındakine "bu arabaya tüp mü takılır " deyince baya bi gururlanmıştım şimdi Mesut'un hızlı ve öfkeli modun da LPG pompasına yanaştığını ve pompacının aşağı eğilerek giriş aradığını düşünün! çok üzücü başımızdakiler utansın başka çıkar yol bırakmıyorlar
Valla hesap ortada Mesut, Evdeki hesap çarşıyada uymaz birde bunu unutmamak lazım. Biz burada teorikten kabaca bir hesap yaptık. Yaptığımız hesaplar bence şuan için bana uygun değilmiş gerçekten. Cepten çıkan toplam paraya ve süresine baktım ben açık olmak gerekirse. Örneğin ben 28000 km 'yi en az 2-2.5 yılda yaparım Ama belkide 3 yıl olur. 3 yıla kadar kim öle kim kala. LPG takılan arabanın değeride artmıyor düşünürsen hadi satarken 300-500 fazla etsin dersen hani Bende çok kararsızım işte bu yüzden dolayı, ilk topluca verilen paralar 3 ay sonra unutuluyor ya sonra ekonomi yaptığımızı sanıyoruz ya o yüzden bu gaflete düşesim gelmiyor
LPG tasarruf hesabı yapılırken, montaj sonrasında çıkabilecek problemlerin (uyarı ışığı yanması, rölantide düzensizlik ve stop etme, sık bakım ihtiyacı) çözümü için montajcıyı veya sanayiyi ziyaret etme ihtiyacının hasıl olma olasılığını ve bu olasılığın en önemli alım kriteri sorunsuzluk olan bir kullanıcı üzerinde oluşturacağı tedirginliği ve rahatsızlığı da hesaba katmak lazım Bazı sıkıntıların maddi değerini hesaplamak zordur ama mutlaka dikkate almak gerekir. Aracı aldığım 5,5 yıldan bu yana 10, 20, 30, 40 ve 50 bin bakımları haricinde servise uğramadım çok şükür. Geçen sene sağ ön far ampulüm patladı, tedbirli biri olduğum için arabada yedeğini bulunduruyorum fakat değiştirmeyi beceremedim. Pazar günü açık oto elektrikçisi bulmak için bayağı bir çaba sarfetmiştim daha önce babamın emektar Skoda'sını kullanırken tanıştığım bilimum oto tamir ve bakım esnafının telefonlarını sildiğim için Bu bile beni arabadan soğutacaktı neredeyse LPG'nin çıkarabileceği problemlerle uğraşacak ne zamanım ne de dermanım yok, boşuna mı Toyota aldım ben
Metin abi ben senede 20,000 km yapıyorum , ama bu araca en fazla 2 sene daha binerim sonra sıfır bi dizel araç alırım çok kararsız kaldım yahu
Metin abi 2 hafta içinde satılırsa satarım satılmazsa eğer 2 yıllık banka kredilerm var daha doğrusu 2 yıl taksidim kaldı ancak onlar bitince sıfır araç alabilirim, 15 gün sonra belli olucak herşey
ya sıfır aracın vergisini niye hatırlatıyorsun şimdi abi durduk yere keyifmizi kaçırmıyalım
kişisel değerlendirmem ve 3 farklı lpgli araç kullanmış biri olarak söylüyorum; bence 1,1 çarpanı yani lpg benzine göre %10 fazla yakar tespiti sanki biraz az olmuş!!!ben bunun % 20 yani 1,2 düşünülmesi gerektiğine inanıyorum......tabi burada birde ihmal edilmiş olan (matematik terimi olarak düşününüz) ilk çalıştırma ve yazın 500m. kışın 3Km.ye varan bir benzinle sürüş gideri var.....iyi bir özetleme teşekkürler.......
+1* 1 lt benzinle 15 km / 1 lt lpg ile 12-13 km yol yapıyorum. * Yazın 500 - 600 m. de gaza geçerken / kışın 2-3 km yi buluyor. rölantide kışın 4,5 dakika çalıştıktan sonra benzine geçiyor.* Aldığım tüm yakıtı tarih / litre / fiyat / km olarak exel de not tutarım. 29.12.2009 - 30.12.2010 tarihleri arasında : 1917 lt lpg 250 lt benzin harcayıp, 25.200 km yol yapmışım. Ankara da lpg 2 lira / benzin 3,9 lira. Bugünkü değerlerden çarpalım : 1917 lt lpg * 2 lira = 3.834 lira 250 lt benzin* 3,9 lira= 975 lira Toplam : 4809 lira. 25.200 km yi benzinde yapmış olsaydım : 25.000 km / 15 = 1.680 lt , 1680 lt * 3,9 = 6.552 lira yapar. 6.552 lira ( benzinde kullanılsa ) - 4.809 lira ( lpg + benzin ) = 1.743 lira tasarruf % Tasarruf oranı = (fiyat farkı / benzindeki tüketim) * 100 % Tasarruf oranı = (1.743 / 6552) * 100 % Tasarruf oranı = % 26,5 NET TASARRUF
Yeni yılda Eskişehir-Uşak / Uşak-Eskişehir ve şehiriçi toplam 25 km gezinti ile toplam 468 km yolu tam 99.80 TL ile (25,4 litre) araçta 5 kişi birde bebek ve bagaj full, ve bölünmüş yollarda 110-120 km/s sabit hızla giderek yaptığım tüketimi hesaplarsak shell 95 oktan yakıt ile km'de 21 kuruş yakmış aracım. Bu demek oluyorki %26,5 net tasarruf yaptığını düşünürsem lpg ile (bence en fazla tasarruf oranıdır, satıcıların %40'larına inanmıyorum) 73-76 tl gibi bir tutar çıkıyor Hiç lpg sistemi olmayan bir araç için yapılacak olan masrafa değmeyecek kadar küçük bir tasarruf bence Bu hesaplama ile 1500 tl 'lik bir sistem 28000 km'de mi amortimi edecek yani ?
Ben yaptığım uygulamalarda %30 un altında bir tasarruflakarşılaşmadım. Hatta %40 ı aşan tasarruflar dahi oldu.
%26.5 veya %30 arada çok fark yok. Hadi ona eyvallah. Ama ben şu aralar yakıtla ilgili konulara katılmaya çalışıyorum ve gerçekçi olmak lazım ben %40 lpg ile tasarruf yapanı şehiriçinde ve dışında görmedim şuana kadar. Mantıken teorik olarak lpg sistemlerinin çalışmasına bakıldığında bilgiler direk %40 tasarruf çıkartıyor buna katılıyorum. Fakat gerçeğe bakmak lazım
benzinse benzin, dizelse dizel... dahada ekonomi istiyorsan elektrikli olanı kullan:) LPG v.s. bir farkı yok artık... onuda vergilerle aynı seviyeye getirdiler..
Hiçbir usta yaptığı montaj için %40 ekonomi garantisi göğsünü gere gere veremiyor Bir çok markayı gezdim dolaştım, %40 ekonomi sağlayacak xxx markasını takarsak diyen ustalar yazılı belgeye pek yanaşamıyorlar bu da bana güven vermiyor tüketici olarak
İşte budur lpg varmı derdin var, düşüncen var. 100 tl'de de 25 tl aslında iyide ekonomi ama, sıfırdan takmak işime gelmiyor en az 25000 km sonra taktırdığım sistemi kurtarmış olacam vs vs