Arkadaşlar merhabalar,
Sesimizi duyurma namına ; Ben her türlü baskı yöntemine varım.
Zaten de şu ana kadar elimden geleni yaptım, ancak yorulmadım.
1. Müşteri hizmetlerini 2 değişik tarihte telefonla arayarak ayrıntılı açıklama talep ettim, şikayet ve nispetlerde bulundum.
2. Sizlerin desteğiyle, topluca mail attık ve sonrasında bu mail'e 2 defa cevap yazdım, ancak son mail'e cevap alamadım.
3. 20 gün kadar önce Toyota Bayii Çorlu'ya gittim ve servis müdürüyle özel görüştüm bu konuyu. Öncelikle açıklama yaparak bana yanıt vermeye çalıştı ancak belli ki servislere de çok fazla bilgi gitmiyor. Sonrasında konuşmalarım şikayet ve nispet yapma seviyesine gelince, servis müdürü biraz rahatsız oldu ancak kestirip atamadı. Dinledi beni ve neticesinde araştırdım ve anladım ki Toyota merkeze bilgi gönderilmemiş.
4. www.sikayetvar.com sitesine uye olarak, konu ile ilgili şikayet bıraktım.
http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/673374
3 ay kadar önce, Citroen Berlingo Dizel 2006 model sahibi olan yeğenim, serviste
hız sabitleyicisi taktırmış. Her şey yerine uygun ve orjinal, üstelik servisteki elemanlar,
aracın programına girerek uygun yazılmı güncellemiş.
Toyota bunu başaramıyor ya (beceremiyor da diyebiliriz), çok komik bir durum gerçekten.gaz pedalı elektronik olan her araca bu hız sabitleyici takılır çok afedersiniz ama bu salakların uğraşıp para kazanmak ve müşteriyi memnun etmek gibi bi düşünceleri yok okadar
ebayda elektronik gaz pedalına sahip araçlara uyan universal hız sabitleyiciler var, elaalem yapmışta toyotamı yapamıyor bunu, hepsi gerizekalı ozaman bunların 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Universal-Electric-Cruise-Control-electric-speedo-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5195261792QQitemZ350394652562QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/2005-2008-Toyota-COROLLA-Manual-Trans-CRUISE-CONTROL-/350348428165?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item519264c385
http://cgi.ebay.com/TOYOTA-COROLLA-05-08-FULL-VEHICLE-CRUISE-CONTROL-SYSTEM-/110594204496?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bfeda350
http://cgi.ebay.com/TOYOTA-COROLLA-05-08-FULL-VEHICLE-CRUISE-CONTROL-SYSTEM-/110594204496?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bfeda350
Mesut kardeş, bilgi için sağ ol, ancak bu düzeneği kendi başımıza bağlamak çok doğru olmaz diye düşünüyorum.
Allah korusun bir hata olsa bu sistemde, sonu felaket olur. Hem aracın garantsi bozulur hem de madur oluruz.
Levent abi ben şunu söylemek istedim herhangi bir firma universal olarak CC yapabiliyorda koskoca dünya deviyiz diye böbürlenen toyotamı bu sistemi uygulayamıyor, beyine müdahale edemiyor yazılım yükleyemiyorlarsa kendileri bir CC sistem tasrlarlar universal olarak servislerde garantili bir şekilde montaj yaparlar okadar zor birşey değil
Levent abi ben şunu söylemek istedim herhangi bir firma universal olarak CC yapabiliyorda koskoca dünya deviyiz diye böbürlenen toyotamı bu sistemi uygulayamıyor, beyine müdahale edemiyor yazılım yükleyemiyorlarsa kendileri bir CC sistem tasrlarlar universal olarak servislerde garantili bir şekilde montaj yaparlar okadar zor birşey değil
Mesut'çum pardon ya, senin yazını tam okumadan cevap yazmışım.
Yorumun için sağ ol, haklısın tabii, adamlar yapmak istemiyorlar gibi görünüyor.
Âdeta rezillik boyutunda.
Aslında Japonyaya ulaşabilsek ozaman bu iş çözülür bence, sonuçta toyotalarda bu özellik var ama TR deki araçlarda CC eksik sadece, amerikanların hepsinde var mesela yada ingilizlerde, benim araba ingiliz üretimi gösterge panelindede CC işareti var ama kolunu takmamış bizimkiler neden çünkü Türk insanı enayi ne yaslarsan alır mantık bu. Nasıl bir milletiz nasıl bir iş anlayışımız var anlamak mümkün değil
Aslında Japonyaya ulaşabilsek ozaman bu iş çözülür bence, sonuçta toyotalarda bu özellik var ama TR deki araçlarda CC eksik sadece, amerikanların hepsinde var mesela yada ingilizlerde, benim araba ingiliz üretimi gösterge panelindede CC işareti var ama kolunu takmamış bizimkiler neden çünkü Türk insanı enayi ne yaslarsan alır mantık bu. Nasıl bir milletiz nasıl bir iş anlayışımız var anlamak mümkün değil
Bilader bulamadım be Japonya için mail atacak adres.
Hatta Toyota USA'ye yazdım ama yardımcı olmuyorlar. Belçika'daki Toyota Avrupa bölgesi için sromluymuş. Ancak oranın mailini de bulamadım malesef. Bulsam, göndereceğim, hatta toplu gönderebiliriz. Var mı sende her hangi iletişim mail adresi?
Abi bizde arayalım hangi numara ise telefon yağmuruna tutalım biraz sitemli konuşalım numara kaç neresi :)aynı gün belli saat aralıklarında gene ne dersiniz 
Sayın Alper AK toyota iletişim merkez tel no; 0 212 354 03 54 bu numarayı araya bilirsiniz . Hep beraber arayalım kafalarına sokalım bu cc olayını
Günaydın,
Evet arkadaşlar, isteyen telefon ile de arayıp kayıt bırakabilir.
Ben 2 defa şikayet yazdırdım bu konuyu telefondan.
Hatta, mailine cevap alamayan arkadaşlar, telefonla da arayıp, durumun akibiyetini öğrenebilir.
Tamam Levent abi emailime cevap gelmedi daha olmassa arıcam.
Arkadaşlar, Toyota'nın 1,4 D4D motorlara CC takmamasının nedeni motorun gücüne veya torkuna güvenmemesi olabilir mi acaba? Diğer markaların 1,4 D4D Corolla/Auris ile benzer sürüş dinamiklerine (güç/tork/ağırlık/vites oranları) sahip modellerinde de CC var mı acaba? Hiç araştıran oldu mu?
Arkadaşlar, Toyota'nın 1,4 D4D motorlara CC takmamasının nedeni motorun gücüne veya torkuna güvenmemesi olabilir mi acaba? Diğer markaların 1,4 D4D Corolla/Auris ile benzer sürüş dinamiklerine (güç/tork/ağırlık/vites oranları) sahip modellerinde de CC var mı acaba? Hiç araştıran oldu mu?
Var tabi Hakkı abi opelin 1.3 cdti motorları buna örnek olabilir mesela..
Arkadaşlar, Toyota'nın 1,4 D4D motorlara CC takmamasının nedeni motorun gücüne veya torkuna güvenmemesi olabilir mi acaba? Diğer markaların 1,4 D4D Corolla/Auris ile benzer sürüş dinamiklerine (güç/tork/ağırlık/vites oranları) sahip modellerinde de CC var mı acaba? Hiç araştıran oldu mu?
Hocam bu işin motor gücü ile alakasını anlayamadım. Nasıl bir bağlantı kuruyorsun ?
İcabında 1.1 motora da cc ugulanır. Yani sürücünün yerine gaza basacak, o kadar.
Bizim şirkete 1 ay kadar önce 5 tane Ford Focus HB alındı. Hepsinde de cruise control var. Çelik jant vs.
Bu araçların tümünün ruhsatlarına motor gücü hanesinde 64kW yazıyor, bu da sanıyorum 75 HP falan oluyor. Corolla ve diğer D4D araçlar 90Hp olduğuna göre ve tork da 200 üstünde olduğuna göre, nasıl bir engel olabilir.
Ek olarak : Ford Focus'ların fiyatları 30.000 TL, en ucuz Corolla ve Auris D4D ise 43.500 'den başlıyor.
Hocam bu işin motor gücü ile alakasını anlayamadım. Nasıl bir bağlantı kuruyorsun ?
İcabında 1.1 motora da cc ugulanır. Yani sürücünün yerine gaza basacak, o kadar.
...
Levent Bey, ben 1.3 benzinli Yaris'im ile bazı rampalarda hızımı korumak için vites düşmek zorunda kalıyorum. CC'nin benim yerime vites düşme imkanı olmadığına göre sağlıklı çalışmasını nasıl bekleyebilirim? Tabi ki, gücün/torkun/vites oranının/ağırlığın önemi var...
Levent Bey, ben 1.3 benzinli Yaris'im ile bazı rampalarda hızımı korumak için vites düşmek zorunda kalıyorum. CC'nin benim yerime vites düşme imkanı olmadığına göre sağlıklı çalışmasını nasıl bekleyebilirim? Tabi ki, gücün/torkun/vites oranının/ağırlığın önemi var...
Hocam haklısın tabii ki, vites değiştiremez.
Aynı şeyi tork ve motoru yüksek araç ile kafanda canlandır.
Mesela ; CC var araçta, hızın 100, vites 6, devir 2000. CC ile sabitledin 100'e. Rampaya geldin, devir ve tork düşmeyecek mi. Bu aracın motoru da zorlanmayacak mı?
Bilmem yanlış mıyım....
E icabında öyle durumlarda, çıksın CC devreden, bıraksın komutayı sürücüye.
Nasıl ki M/M araçlarda, hız yüksek olunca manuel vites düşüremiyorsun, sesli uyarı veriyor, bunu da böyle uydurabilirler pekâla....
Ek : Üstelik zaten Toyota müşteri ilişkilerinden gelen cevapta, ECU'ya uygun program yok diyorlar.
Motor zayıf olsa, motor değerleri yeterli değil derler. Daha kolay sıyrılırlar işin içinden.
Levent Bey, ben 1.3 benzinli Yaris'im ile bazı rampalarda hızımı korumak için vites düşmek zorunda kalıyorum. CC'nin benim yerime vites düşme imkanı olmadığına göre sağlıklı çalışmasını nasıl bekleyebilirim? Tabi ki, gücün/torkun/vites oranının/ağırlığın önemi var...
Hakkı abi bizim carisma dada vardı cc rampada dediğin gibi cc pek verimli olmuyordu amaç düz yolda hız sabitlemek
mesela ben carismada 100 km ye sabitlediğim zaman rampaya varınca araç otomatik olduğu için kendiliğinden vites düşüryordu benim mudahale etmeme gerek kalmıyordu ama düz vitesin olduğunu düşünsek dediğin gibi cc devre dışı kalacaktı.
ve bu bahsettiğim araç
1834cc 125 hp yani büyük motorlardada bu sorun var elbette
son olarak eğer opel 1.3 cdti motora cc yi takmışsa toyota da 1.4 d-4d lere takabilir bunun motor gücüyle alakası yok ve bunu bahane etmeleride çok saçma olur.
Dizel motorların sürekli yüksek devir çevirmeleri hatta sürekli aynı devir çevirmeleri istenmez...Bu yüzden çoğu küçük hacimli dizel araçta CC yoktur...Teknoloji ilerledikçe bu sorunu çözen firmalar oldu ama Toyota motoru belki buna hazır değildir...
Yıllarca Türkiye'de kötü yakıt var diye dizel motoru getirmeyen hatta şu anda yollar kötü diye Verso'ya opsiyonel bile olsa cam tavan takmayan Toyota'nın da buna bie bahanesi vardır...
hadi dizeli geçtik 2009 verso comfort ta neden takılmıyor oysaki bir üst 2009 elegant ta mevcut farklı motormu var ikisi arasında ..

Takılamadığını nereden öğrendiniz?Ben Toyota fabrikasında çalışan bir kaç arkadaşa sorduğumda takılabileceğini söyledi...Siz bu bilgiyi nereden aldınız?
Ben kendi aracımda (2010 Verso Comfort) bir iki hafta içerisinde denemeye başlayacağım...
tabi tabi versoya takılıyor bende biliyorum...
Ankara reis her servis bakımı gidişimde soruyorum yok deniyor ve bugün telefonla sordum hiçbir versoya takılmadığını merkeze bile yaz yazdıklarını henüz bunlarla ilgili bir çalışma yapılmadığını söylediler.Sami bey siz nerde taktırdınız yazarsanız menmun olurum.
Ankara reis her servis bakımı gidişimde soruyorum yok deniyor ve bugün telefonla sordum hiçbir versoya takılmadığını merkeze bile yaz yazdıklarını henüz bunlarla ilgili bir çalışma yapılmadığını söylediler.Sami bey siz nerde taktırdınız yazarsanız menmun olurum.
Sizin ki bir önceki kasa sanırım...O kasaya taktıranlar var zaten...Üstelik bu forumda da var örneği...İzmir'de takıldığına göre Ankara'da da takılır...Servisin işbilmezliğinden kanaklanıyor sizin durum...
Ben yeni kasa Verso için CC kolu sipariş ettim...Gelince kendim başlayacağım denemelere...
Sizin ki bir önceki kasa sanırım...O kasaya taktıranlar var zaten...Üstelik bu forumda da var örneği...İzmir'de takıldığına göre Ankara'da da takılır...Servisin işbilmezliğinden kanaklanıyor sizin durum...
Ben yeni kasa Verso için CC kolu sipariş ettim...Gelince kendim başlayacağım denemelere...
evet eski kasa verso ama servis te sorduğumda hiç bir model versoya takılmadığını ilettiler.burda amaç garantiyi bozmadan hız sabitleyici taktırmak.cc kolunu nereye spariş ettiniz.anladığım kadarıyla siz kendinin takacaksınız.ama dikkat edin garantiyi bozmayın sonra.ayrıca yazılım atılması gerekiyor duyduğum kadarıyla.izmir de takıldığını bende formda gördüm ama burda amaç dediğim gibi garantiyi bozmadan ayrıca yazılımı orjinal halde yükletmek servise..