Gönderen Konu: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!  (Okunma sayısı 66118 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
arkadaşlar nette dolaşırken başka bi forum da dizel toyota kullanıcılarının işine yarıyacak böyle bir konu buldum ve sizlerle paylaşmak istedim.

iyi günler arkadaşlar.
bu topıcı turbo diesel araçların hangı devırde kullanılması gerektıgının pek fazla bilinmemesınden dolayı acma ihtiyacı duydum.yazımda tecrübelerim ve forumumuzun değerli üyeleri vezir ve obk'dan daha önce öğrendığım ve disiplınlı bır şekılde uyguladığım hususlara da değinerek derli toplu bir yazı olmasına gayret ettım.

Turbo dızel araçların yanlış kullanımı bu araçların ekonomık bır ürün olmaktan çıkıp aksıne durmadan masraf açan ürünler halıne gelmesıne neden olabılıyor.işte bunun önüne geçmek ve dizel aracı ekonomık kullanmak için doğru sürüş yontemlerının bılınmesı gerek.

ARACI ÇALIŞTIRMA SAFHASI

Öncelıkler aracı çalıştırmadan önce stop yazısının ve dığer uyarı ışıklarının(özellıkle ön ısıtma lambasının) sönmesını bekleyın çünkü soğuk havalarda mazot jelımsı bır hale gelır ve patlaması güçleşir.bunun için mazota ön ısıtma işlemı uygulanır ve mazot normal sıcaklıklara getırılır.bu işlem sadece bırkac sanıye ıcınde gerçekleşir.daha sonra araç çalıştırılır.

ARACI ÇALIŞTIRDIKTAN SONRAKI 5 DAKIKA

Araç çalıştırıldıktan sonra eğer hava soğuksa bir 30-40 sanıye kadar rolantıde aracı bekletmek yararlı olur ancak bunun bır kesınlıgı yoktur.dıkkat edılecek en buyuk husus yola cıktıktan sonra 5 dakıka kadar 2500 devırı geçmeden sakın bır bıçımde aracı kullanmaktır.Çünkü araç yenı çalıştıgında turbo mılı henuz tam olarak yaglanmamıstır ve eğer hava soguksa motor yagı tam olarak gorevını yapamaz(jelımsı formlara yaklaşabılır hava sıcaklıgına gore)bu sebeple ilk 5 dakıka yuksek devırlere cıkmaktan kacınmak turbo omru ve motor omru açısından onemlıdır.

ARACI EKONOMIK KULLANMAK ICIN HANGI DEVIRLERDE KULLANMALIYIZ
Öncelıkle aracın maksımum torku verdığı devır bılınmelıdır.ben bırcok emsal dızel aracla benzer özellıklere sahıp olan 1.6hdi aracımdan kullanım örneklerı vereceğım ancak 1.6 turbo dıesel sahıbı arkadaşların hemen hepsı bunu kullanabılır ve ya dığer hacımlerdekı motor sahıbı arkadaşlar da kendıne uyarlayabılır.
Halkımızdakı yaygın dizel araç devirli kullanılır inanışının aksıne turbo diesel araçlar ekonomı ve uzun omurlu kullanım maksadıyla devırsıze yakın kullanılmalıdır.1500 ila 2500 devır/dakıka aralıgında bır kullanım saglıklı olacaktır.1.6hdi maksımum torkunu 1750 devırde verıyor.bu sebeple ben 1500~2000 devır dakıka aralıgında aracı kullanıyorum(EKONOMIK KULLANIM ISTEYENLER BU CIVARLARDA KULLANMALI) ve vıtes değişimi için 2500devıre cıktıgımda bır sonrakı vıtese geçıyorum.2500 devırde vır sonrakı vıtese geçtıgımde 1600~1700 devırlere gelıyor araç bir sonrakı vıteste ve boylece saglıklı değer diebıleceğimiz sınırlarda aracı tutuyorum.

1500d/dk ALTINDA ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
1500 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1500 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1500 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır.(yokuş aşşağı ınılıyorsa ve hızlanma gereksınımı cok fazla yoksa 1500 devırın altına ınılebılır.)

2500d/dk ÜZERİNDE ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
yakıt ekonomısı ıcın tavsıyem 2000 devırın uzerıne vıtes değişimi harıç çıkılmamasıdır.ancak özellıkle 2500 devırden sonra aracın yakıt sarfıyatında cıddı artışlar oluşmaya başlamaktadır.anı bır hızlanma gereksınımı duyuldugunda maksımum beygir gücü alınan devıre kadar cıkılabılır(kendı aracımda 4000 devır ve bırcok dızel araçta benzer devırlerde)maksımum beygır gucu alınan devır gecıldıkten sonra gaza basmanın bır anlamı yoktur çünkü 1750 d/dk da zırve yapan ve 4000 devıre kadar %90 ı korunan tork eğrisi buradan sonra sert bır ınışe geçecek (arac pek fazla ıvmelenemeyecek)ve yakıtı boşa harcamış olacağız.

ARABAYI DURDURMADAN ÖNCE
aracı durdurmadan once en az 40-50 sanıye kadar beklemelıyız çünkü aracımızla yol alırken yuksek hızlarla donen turbo pervanelerını bırbırne bağlayan mıl motor tarafından yaglanır ve motoru kapattıgımız anda yaglama durur ancak motor kapandıgında bu mıl donmeye devam eder yağsız kalmak suretıyle turbo mılı zarar gorebılır.ama aracı 40-50 sanıye kadar bekletırsek turbo düşük devırlere düşer ve motoru kapattıgımızda kısa sürede durmak suretıyle zarar gormez.

TURBO DIZEL ARAÇ SAHIPLERINE BIRKAÇ UYARI
*Aracınız bır rallı aracı değildir bu sebeple yuksek torkunun keyfıne kapılıp hızlanıp yavaşlayıp durmayın.aracınız sabıt hızlarda uzun süre kullanım için tasarlanmıştır.
*turbonun korunması maksadıyla aracı çalıştırdıgınızda ve durdurmadan once 40-50 sanıye rolantıde bekleyın.
*ekonomık kullanım için aracı maksımum torkun alındığı devıre yakın kullanın.
*kalıtelı mazot kullanın zıra enjeksıyonlu dızel araçlar enjeksıyonlu benzınlı araçlardan daha buyuk tehlıke altında bu yakıt hususunda.
*soğuk havalarda aracı çalıştırmadan once kesınlıkle on ısıtmanın yapılmasını bekleyın.
*aracınızı 1-2 km mesafe gıtmek için kullanmayın çunku yeterı kadar ısınmayan motor fazla yakıt sarfıyatına neden olur

sagılarımla

NOT:noktalı harf kullanımında alışkanlıktan dolayı hatalarım affola

konu alıntıdır.

http://forum.donanimhaber.com/m_27665617/tm.htm

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #1 : Eylül 18, 2010, 18:10:30 »
teşekkürler paylaşımın için...
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #2 : Eylül 18, 2010, 18:16:13 »
Sağol.Ben hep böyle kullanıyorum.(*Aracınız bır rallı aracı değildir bu sebeple yuksek torkunun keyfıne kapılıp hızlanıp yavaşlayıp durmayın.aracınız sabıt hızlarda uzun süre kullanım için tasarlanmıştır. Bu cümle güzel.)Dizel araçları bu yüzden seviyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #3 : Eylül 18, 2010, 20:03:24 »
sizde saolun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #4 : Eylül 19, 2010, 14:41:31 »
tesekkurler paylasiminiz icin
kazasiz saglikli gunler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #5 : Eylül 19, 2010, 17:29:53 »
Birkaç km olan yerlere taksımı tutacagız , cok acelemiz var turbo mu bekleyeceğiz tabii önemlidir ama cogu zaman bunlara uymuyoruz cunku gün içinde kostururken bunları uygulamak zor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #6 : Eylül 19, 2010, 17:42:36 »
tesekkurler paylasiminiz icin
saolun
Birkaç km olan yerlere taksımı tutacagız , cok acelemiz var turbo mu bekleyeceğiz tabii önemlidir ama cogu zaman bunlara uymuyoruz cunku gün içinde kostururken bunları uygulamak zor..
taksi tutup tutulmayacağına araç sahipleri kendileri  karar verecekler dizel kullanıcılar illa bunları uygulayacak diye bir zorunlulukta yok herkes kendi aracını istediği gibi kullanmakta özgürdür sadece dizel kullanıcıları yukarıda yazılanları uygularlarsa motor ömrü ve verimi artacaktır.
sonuçta herkesin aracı onu ilgilendirir ben internette bir forumda gördüm ve alıntı yaparak burada paylaştım kötü bişe mi yaptım acaba.
bu arada kendinizi tanışma bölümünde tanıtmadıysanız tanıtmanızı ve profil bilgilerinizi güncellemenizi rica edyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #7 : Eylül 29, 2010, 01:28:42 »
bence çok düşük devirde kullanmak arabaya tam tersi zarar vermekte çünkü devri tam yüklsetmeden vites değitirince dizel araba bayılır motor zorlanır bu da motor ömrünü kısaltır bence uygun devirde sürmek lazım d4d 2010 corollam var vitesi 2000 2500 civarında yükseltince araba özellikle düşük viteslerde bayılıyo ama 3000 civarı değiştirince arabada ne performans kaybı oluyo ne de motor  zorlanıyo deneyin görün ikisinide ancak diğer yazdıkların tamamen doğru kılavuzda ama şehir içi kullanımda stop etmedem önce arabayı rölenatide çalıştırmaya gerek yok diye yazıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #8 : Eylül 29, 2010, 01:41:14 »
teşekkürler paylaşım için
emniyet kemersiz çıkmam abi!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #9 : Eylül 29, 2010, 07:36:17 »
bence çok düşük devirde kullanmak arabaya tam tersi zarar vermekte çünkü devri tam yüklsetmeden vites değitirince dizel araba bayılır motor zorlanır bu da motor ömrünü kısaltır bence uygun devirde sürmek lazım d4d 2010 corollam var vitesi 2000 2500 civarında yükseltince araba özellikle düşük viteslerde bayılıyo ama 3000 civarı değiştirince arabada ne performans kaybı oluyo ne de motor  zorlanıyo deneyin görün ikisinide ancak diğer yazdıkların tamamen doğru kılavuzda ama şehir içi kullanımda stop etmedem önce arabayı rölenatide çalıştırmaya gerek yok diye yazıyor.

gökhan bey yukardaki bilgileri ben yazmadım başa bir yerden alıntıdır yararlı olduğunu düşünerek paylaştım.
yorumun için teşekkürler.
teşekkürler paylaşım için
sağol serkan umarum faydalı bilgilerdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #10 : Eylül 29, 2010, 09:02:04 »
Alıntıda olsa güzel paylaşım Mahmut Bey, teşekkürler. Oldukça faydalı bir bilgi. Elinize sağlık.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #11 : Eylül 29, 2010, 09:03:17 »
Alıntıda olsa güzel paylaşım Mahmut Bey, teşekkürler. Oldukça faydalı bir bilgi. Elinize sağlık.
sağol ahmet abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #12 : Eylül 29, 2010, 09:11:45 »
sağol ahmet abi

Rica ederim. Yazılanların bazılarını biliyordum da (özellikle turbo ile alakalı olanları) diğerlerinden pek haberim yoktu; öğrendiğim çok iyi oldu.

Keşke şu şirket arabalarını kullanan manyaklarda bu yazılanları okuyup uygulayabilseler. Bazen yolda görüyorum nasıl kullandıklarını da; resmen içim sızlıyor o zavallı dizellere.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 41000
  • Model Yılı: '11
  • 59 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #13 : Eylül 29, 2010, 09:27:09 »
paylaşım için teşekkürler .bilgilendirici bi konu olmuş
İnsanlara verdiğimiz değerin karşılığını alamadığımız için,arabalarımıza insanlardan daha çok değer verdik..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #14 : Eylül 29, 2010, 09:46:47 »
Rica ederim. Yazılanların bazılarını biliyordum da (özellikle turbo ile alakalı olanları) diğerlerinden pek haberim yoktu; öğrendiğim çok iyi oldu.

Keşke şu şirket arabalarını kullanan manyaklarda bu yazılanları okuyup uygulayabilseler. Bazen yolda görüyorum nasıl kullandıklarını da; resmen içim sızlıyor o zavallı dizellere.
evet özellikle şirket araçları çok hırpalanıyor ama suç onu öyle kullananda dil o arabayı ona verende versinler bir 90 model toros o çalışana anlar bindiği arabanın kıymetini.
paylaşım için teşekkürler .bilgilendirici bi konu olmuş
sağol yağız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
mahmut bey,paylaşımınız için sonsuz teşekkürler.....benim için hayati bilgiler bunlar. ben verdiğiniz bilgiler doğrultusunda aracımı kullanacağım ve sonucunuda burada paylaşacağım..........özellikle vitesi değiştirmek için gerekli olan devir nedir ne değildir açıklamışsınız bu benim kafama takılan ana unsurdu.....şu anda ikinci depo mazotumu aldım... hatırlarsanız ilk depomu tükettiğimde yakıt tüketimini hesapladığımda0.201 tl idi hesap........ umarım bu sefer düşer sonucu sabırsızlıkla bekliyorum..................tekrar teşekkür ederim......... 
    ayrıca mahmut bey,siteye bilgilerimi girmemi rica etmişsiniz... girmeye çalışıyorum fakat çok kullanışlı değil istediğim bölüme rahatlıkla giremiyorum.....şimdi tekrar girip tamamlamaya çalışacağım..... sağolun varolun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Eren bey bunları ben yararlı bilgiler olduğunu düşündüğüm için başka bir siteden alıntı yapmıştım aracınızı bu şekilde kullanırsanız tüketiminiz 0.16-0.18 tl ye düşecektir .
sonucunu bende bekliyorum işallah iyi sonuçlarla geri dönersiniz. :)

profil bilgilerinizide yukardaki profil sekmesine daha sonrada çıkacak sayfadaki kimlik bilgisi yazısına tıklayarak değiştirebilirsiniz.

aracınız tekrardan hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Faydalı hatırlatma.
 Detaylı ararsanız sitemizde bu paylaşımlar ayrıntılı şekilde yer almaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
hakan bey, detaylı arama bölümüne ne yazacağımı galiba ben beceremiyorum......... örneğin yakıt tüketimi konusunda......ben şu ifadeyi yazdım ancak bi sonuca ulaşamadım...... dizel yaris yakıt tüketimi dedim............. ne yazmam gerekiyor-yardımcı olursanız çok memnun olurum teşekkür edrim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Teşekkürler paylaşım için