Gönderen Konu: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!  (Okunma sayısı 66130 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #40 : Şubat 18, 2012, 12:27:00 »
 Çok güzel ve faydalı paylaşımlar olmuş Ergün'cüğüm. Herkesin bu bilgilerden yararlanması dileği ile.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #40 : Şubat 18, 2012, 12:27:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Corolla comfort extra, AT, CC, AJ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #41 : Şubat 18, 2012, 15:24:41 »
Faydalı bilgiler için teşekkürler.
Bende bilgisi olanlara birşey sormak isterim. Yeni araçlarda start&stop sistemi var. Trafik ışıklarında araç durduğunda motoru durduruyor. Peki o zaman turbo sistemi bundan nasıl zarar görmüyor? Nasıl bir önlem alınmış? Bilgisi olanlar paylaşırsa bizde öğrenmiş oluruz.
ytahtaci

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #42 : Şubat 18, 2012, 15:56:12 »
Faydalı bilgiler için teşekkürler.
Bende bilgisi olanlara birşey sormak isterim. Yeni araçlarda start&stop sistemi var. Trafik ışıklarında araç durduğunda motoru durduruyor. Peki o zaman turbo sistemi bundan nasıl zarar görmüyor? Nasıl bir önlem alınmış? Bilgisi olanlar paylaşırsa bizde öğrenmiş oluruz.

 Genel olarak turbolu araçlarda start-stop sistemi kullanılmıyor. Benim bildiğim böyle bir model yok, belki vardır fakat turboya tezat bir çalışma olacaktır.
 Benzinli motorlarda start-stop sistemi motor soğutma suyu sıcaklığı, klimanın açık olması, aracın viteste olup olmaması gibi bir kaç parametreyi baz alıyor, fakat turbolu bir araçta yukarıda bahsettiğimiz turbo zamanlayıcısı opsiyonu kullanılsa bile bu kez de start stop sisteminin bir anlamı kalmayacaktır, çünkü turbo zamanlayıcısı mümkün olduğunda motorun rölantide çalışmasını sağlayacaktır...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Corolla comfort extra, AT, CC, AJ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #43 : Şubat 18, 2012, 16:13:19 »
Genel olarak turbolu araçlarda start-stop sistemi kullanılmıyor. Benim bildiğim böyle bir model yok, belki vardır fakat turboya tezat bir çalışma olacaktır.
 Benzinli motorlarda start-stop sistemi motor soğutma suyu sıcaklığı, klimanın açık olması, aracın viteste olup olmaması gibi bir kaç parametreyi baz alıyor, fakat turbolu bir araçta yukarıda bahsettiğimiz turbo zamanlayıcısı opsiyonu kullanılsa bile bu kez de start stop sisteminin bir anlamı kalmayacaktır, çünkü turbo zamanlayıcısı mümkün olduğunda motorun rölantide çalışmasını sağlayacaktır...
Benim sormak istediğimda buydu. Fakat turbo dizel bir çok araçta start & stop var. İlk aklıma gelenler peugeot ve citroen dizel modelleri.
ytahtaci

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #44 : Şubat 18, 2012, 16:27:25 »
Benim sormak istediğimda buydu. Fakat turbo dizel bir çok araçta start & stop var. İlk aklıma gelenler peugeot ve citroen dizel modelleri.
Citroen web sitesi üzerinden bilgi başvurusunda bulundum, gelen yanıta göre konuyu paylaşırım. Ancak kendi görüşüm kesinlikle bu iki teknolojinin birleştirilmesi çok tezat...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #45 : Şubat 18, 2012, 17:03:19 »
start / stop olan araçlar tam olarak stop etmiyor yanılmıyorsam. bir nevi televizyonlardaki stand by konumu gibi turbo çalışıyor olabilir.
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #46 : Şubat 20, 2012, 05:35:30 »
güzel bir paylaşım olmuş. özellikle manuel vitesli ve yüksek devirde araç kullanan dizel sürücülerin daha çok dikkat etmesi gereken bilgiler. zira, aşırı süratli veya "m" modunda gidilmediği durumlarda, mmt şanzıman "eco-driving" eğilimli olduğu için vitesi çabuk büyültüp ve geç düşürerek turbonun üzerine aşırı yük binilmesini zaten engelliyor. aslında, pratikte en çok dikkat edilmesi gereken uzun yolda belirli bir süre ve süratin üstünde yol yapılması (turbonun yoğun çalışması) sonrasında yol kenarında durulduğunda aracın stop edilmeden önce turbonun soğutulması!!! zira, aracın her zaman yüksek devir ve uzun yol yapması sonrası aniden stop edilmesi zaten pratikte pek mümkün değil. şehirler arası veya uzun yol yaptıktan sonra araç şehir trafiğine girdiğinde (trafik yoğunluğu, ışıklar, vb vasıtası ile) sık sık rölanti devrine düşerek bir şekilde turbo soğutmasını yapıyor. şehir içi trafiğinde ise turbonun çalışması daha kısa süreli olduğu ve motor daha sık rolantiye düştüğü için zaten kullanım kılavuzunda da şehir içi kullanımı için turbo soğutma süresi verilmemiş...
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #47 : Şubat 22, 2012, 20:57:50 »
aklıma bişey takıldı müsadeniz olursa sormak istiyorum.. Cem bey şimdi mmt şanzıman "eco driving" yani ekonomik sürüş eğilimli olur demişsiniz bu eğilimden ötürü vites çabuk yükseltilip geç düşürülür demişsiniz dedikleriniz çok mantıklı turboya binen yük azalıyor bu durumda. bu bilgilerden benim burdan anladığım motordaki devir mmt şanzımanlı otomatik araçlarda düşük oluyor..

birinci sorum şu:
peki turbo devreye girerse daha ekonomik olmaz mı araç? neden turbo üzerine binen yük daha azaltılmaya çalışılsın?
kafama takılan bir diğer hususu da sizlere sorayım:
hep forumlardan dergilerden okuduklarım ustalardan ve tecrübelilerden duyduklarım dizel araçlar mutlaka devirli kullanılmalı belirli devirin altına inilmemeli deniliyor.. bu iki durum çelişmiyor mu biraz..
bu konuda bilgilerinizden faydalanmak istiyorum.. selamlar :) herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler dilerim :)
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #48 : Şubat 22, 2012, 21:10:14 »
Ergüncüm ayakta alkışlıyorum seni her defasında anlatmak istediğim buydu , özellikle Turbonun yağlanması ve rolantide bekleme ile ilgili ,tebrik ederim. :alkis:
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #49 : Şubat 22, 2012, 22:03:18 »
Harika bir konu, sabitlendi. Süpersin Ergün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • sevdiklerinize zaman ayırın. Zamanınız azalıyor...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11600
  • Model Yılı: '23
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #50 : Şubat 22, 2012, 23:53:49 »
çok iyi ergün hocam... bunlara dikkat etmek gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #51 : Şubat 23, 2012, 16:29:19 »
ben bi soru sormuştum ama cevaplayacak kimse yok mu ?
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #52 : Şubat 24, 2012, 20:56:08 »
aklıma bişey takıldı müsadeniz olursa sormak istiyorum.. Cem bey şimdi mmt şanzıman "eco driving" yani ekonomik sürüş eğilimli olur demişsiniz bu eğilimden ötürü vites çabuk yükseltilip geç düşürülür demişsiniz dedikleriniz çok mantıklı turboya binen yük azalıyor bu durumda. bu bilgilerden benim burdan anladığım motordaki devir mmt şanzımanlı otomatik araçlarda düşük oluyor..
birinci sorum şu:
peki turbo devreye girerse daha ekonomik olmaz mı araç? neden turbo üzerine binen yük daha azaltılmaya çalışılsın?
kafama takılan bir diğer hususu da sizlere sorayım:
hep forumlardan dergilerden okuduklarım ustalardan ve tecrübelilerden duyduklarım dizel araçlar mutlaka devirli kullanılmalı belirli devirin altına inilmemeli deniliyor.. bu iki durum çelişmiyor mu biraz..
bu konuda bilgilerinizden faydalanmak istiyorum.. selamlar :) herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler dilerim :)

 Merhaba,
 1'nci sorunuzun yanıtı konunun ilk mesajında belirttiğim, aşağıda da alıntısını yaptığım cümlede oldukca net;
1-Turbo Nasıl Çalışır?
 Klasik olarak turbo her model ve markada değişiklik gösteren ortalama 1700d/d'dan sonra devreye giren silindirlere giren hava miktarını artırmak suretiyle buna paralel olarak yakıt sisteminin de ihtiyaç olan yakıtı silindire enjekte etmesiyle güç artışı sağlar.

 2'nci sorunuzun yanıtına gelince ise;
 Her motorun maksimum tork(döndürme kuvveti) devri bellidir. Dizel araçlarda ortalama 3000-4000 d/d arasında(her motorda farklılık gösterebilir) maksimum torku sağlarlar. Motoru devrini sürekli olarak maksimum tork devrine yakın kullanmak en ideal sürüşü, yakıt ekonomisini, gaz pedalına basıldığında hızlı tepkiyi, ve motorun erken yorulmasını engelleyecektir.
 Basitce bir örnek vermek gerekirse;
 Bir bisiklet kullandığınız düşünün. Yüksek viteste sürekli olarak yavaş yavaş pedal çevirin. Bisiklet sürekli durma eğilimine yakın olacaktır. Ancak biraz daha hızlı pedal çevrilirse dönme kuvvetinden de faydalanarak bir sonraki pedal çevrimi sürücü için daha kolay olacaktır.
 Benzer durum araç motorları için de geçerlidir. Dönme kuvvetinden faydalanmak için motorun yüksek devirde kullanımı bir sonraki çevrimi kolaylaştıracaktır.
 İdeal devir yakalanırsa yukarıda da bahsettiğim üzere hem yakıt tasarrufu, hem gaz pedalına basıldığında aracın hızlıca tepkimesi, hem de motor da oluşacak erken aşınmanın da önüne geçilecektir.
 Motordaki erken aşınmaların önemli bir sebebi de motorun kullanım devri ile ilgilidir. Düşük devirlerde yukarıda bahsettiğim hadise oluşacağından motor gövdesinde anormal titreme ve dolayısıyla aşınmalara neden olması kaçınılmazdır.

 Halen bir soru işareti varsa uygun olduğum ilk fırsatta yanıtlamaya hazırım.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #53 : Şubat 25, 2012, 00:54:38 »
teşekkürler Ergün bey, selamlar
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #54 : Şubat 25, 2012, 05:52:06 »
aklıma birşey takıldı müsadeniz olursa sormak istiyorum.. Cem bey şimdi mmt şanzıman "eco driving" yani ekonomik sürüş eğilimli olur demişsiniz bu eğilimden ötürü vites çabuk yükseltilip geç düşürülür demişsiniz dedikleriniz çok mantıklı turboya binen yük azalıyor bu durumda. bu bilgilerden benim burdan anladığım motordaki devir mmt şanzımanlı otomatik araçlarda düşük oluyor..

Eğilimli oluyor demek daha doğru. Şöyle ki; “e” modundaki mmt şanzumana sahip olan d4d, yumuşak bir kullanımda 2., 3. Ve 4. Viteslere 1800-2000 devirlerde 5. Vitese 2200, 6. Vitese ise 2400 geçer. Tabii ki; gaz pedalına daha sert bir şekilde basar iseniz bu vites değişimlerini 2500 devirin üstüne de çıkartabilirsiniz.  Ayrıca, mmt “e” modunda belirli kısıtlamalar ile beraber karışık kullanıma da müsaade ederek vites yükseltme devirlerini daha aşağıya da çekebilir. Bu işlem 2., 3. Ve 4. Viteslere geçmek için 1500 ile 2000 devirler arasında 5. Vitese 2000, 6. Vitese ise 2200 devirlerde direksiyondaki vites büyültme kulakçığı kullanılarak yapılır. (aynı devir aralıklarında vites küçültme kulakçığı kullanılarak bu işlemin tersi olan vites küçültme mmt yi beklemeden sürücü tarafından da yapılabilir.)
Not: Eğer aşağıdaki linkteki “eco-drive” simülasyonuna göz atarsanız mmt şanzıman ile bire bir eşleştiğini göreceksiniz.

http://turkiye.toyota.com.tr/middle/EcoDrivingSimulator/Code/Example1/repository/course/templates/index.html


birinci sorum şu:
peki turbo devreye girerse daha ekonomik olmaz mı araç? neden turbo üzerine binen yük daha azaltılmaya çalışılsın?

Aslında turbo daima devrede olur. Fakat, turbo düşük devirlerde daha az egsoz gazı ile beslendiği için egsoz türbin çapına bağlı olarak yüksek hava kompresyonu yapamaz  ve motor bir anlamda atmosferik mantık ile çalışır. (bir mutfak veya banyo aspiratörünün elektriği kesildiğinde mevcut hava akımı ile yavaş bir şekilde dönmesi gibi)  Turbodizel motorlar belirli devir aralığında maksimum tork (d4d için 1800 ile 2800 devirler arası 205nm) sağladığı için bu devirler arasında kullanılarak en çok verim alınır. Burda dikkat edilmesi gereken bu devir aralığında üretilen tork maksimum seviyede sabit kalmasına karşın, üretilen hp değeri devir sayısı ile doğru orantılı olarak artış gösterir. Bunun sonucu olarak düz yolda 2000 devirde kullandığınız vitesi rampa çıkarken 2500 devirde kullanmanız gerekebilir. Bu devir aralığında ihtiyaca göre devir sayısını arttırmak verimlilik sağlarken, aksi durumlarda turbonun üzerine gereksiz aşırı yük binmesinden öteye gidemez. Aracı gereksiz bir şekilde aşırı yüksek devirde kullanma sonucu çıkan egsoz gazındaki artış egsoz turbininin aşırı ısınmasına, aynı şekilde aşırı hızlı dönen turbo milinin ısınmasına ve bunların sonucu olarak hizlı dönen hava türbinin aşırı hava basıncına maruz kalarak turbonun komple aşırı ısınmasına sebep olur. Özellikle, bu tür kullanıma maruz kalan turboların  soğutulma işlemine daha çok dikkat etmek gerekir. Ayrıca, bu tür gereksiz bir şekilde yüksek devirde  turbodizel  kullanımı ekonomi ile de pek uyuşmaz.

kafama takılan bir diğer hususu da sizlere sorayım:
hep forumlardan dergilerden okuduklarım ustalardan ve tecrübelilerden duyduklarım dizel araçlar mutlaka devirli kullanılmalı belirli devirin altına inilmemeli deniliyor.. bu iki durum çelişmiyor mu biraz..

Abartmamak şartı ile doğru… Buradaki temel mantık çok düşük devirde kullanım sonucu yakıt pompasını zorlamaktan kaçınmak!!!  Ayrıca binek araç dışında daha çok taşıma ve büyük hacimli araç sürücüleri daha yüksek devirli kullanım vasıtası ile araçlarını daha canlı tutup hem hızlanma hem de yavaşlama için kendilerine avantaj sağlarlar.

bu konuda bilgilerinizden faydalanmak istiyorum.. selamlar :) herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler dilerim :)
Mesut bey biraz geç oldu ama :)
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #55 : Şubat 25, 2012, 09:22:36 »
Cem abi çok sağol çok güzel açıklamışsın :) selamlar
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #56 : Temmuz 13, 2012, 20:52:28 »
faydali bir konu olmus tesekkurler
gerci turbo aracim yok ama bazen arakdaslarin arabalarini kullanirken bunlari goz onunde bulundurmak lazim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '12
  • 26 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #57 : Temmuz 14, 2012, 20:03:41 »
güzel bir konu teşekkürler
Corolla 2012&2021 ilk günden beri...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #58 : Temmuz 14, 2012, 20:43:23 »
paylaşım için çok teşekkürler....
Her söylediğin doğru olmalı fakat her doğruyu her yerde söylemek doğru değildir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #59 : Temmuz 15, 2012, 09:31:11 »
mesut bey
merhabalar,
paylaşımınız için teşekkürler. ben özellikle uzun yol sonrası çok dikkat ederim. servisler aslında anlam vermediğim bir yaklaşım ile bu konuya pek önem vermiyorlar. aracı alırken de süre amacı ile ilgili yeterli bilgilendirme yapmıyorlar maalesef. tabiki bu yaklaşım sadece toyota ya da ait değil. her markada var. hatta fiat serisi araçlarda gerek yokki diyen servisler bile var. arkadaşım 15 gün önce ford focus aldı. 2012 model. start stop var. yani anahtarsız model demek istedim yanlış anlaşılmasın... denizli den dönüyorduk nazilli de mola verdik. ama motoru direk kapatınca hemen bu sizlerin yazdıklarını kendisi ile paylaştım. evet dedi çok mantıklı. fakat bence bu kadar önemli ve ileride (tabiki hemen turbo elden çıkmıyor. kullanıma ve alışkanlıklar abğlı olarak 80.000 km civarında ses yapmaya başlıyor, göbekteki rulman ancak o zaman yağsız kalmaya başlıyor.) bu durumlara düşmemek için "turbo timer" hayalim idi. bunu nerede buluruz? servisler de varmıdır? devreye sokulup çıkartılabilirmi? yoksa otomatik midir? fiyatı nedir?
geri dönüşünüz için şimdiden teşekkürler..
2010 MMT Dizel Corolla Elegance