Gönderen Konu: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!  (Okunma sayısı 66114 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Paylaşım için teşekkürler.Yarın bunun çıktısını alacağım.Arkadaşlar benimle arabayı hemen stop etmediğim için dalga geçiyorlardı.::)))Nihayetinde bilimsel bir veridir.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
oldukca faydalı ve gerekli bir paylaşım teşekür edeirm:) nerden nasıl verilyor bilmiyorum ama benden bir alkış:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Paylaşım için teşekkürler.Yarın bunun çıktısını alacağım.Arkadaşlar benimle arabayı hemen stop etmediğim için dalga geçiyorlardı.::)))Nihayetinde bilimsel bir veridir.
Aynen banada gülyorlar ama 100000 km lerde kim kime güler orası meşhul.
bide aracın kullanım kitapçığındada yazıyor zaten hemen söndürmeyin diye o arkadaşların bunada inanmassa ordanda gösteerebilirsin.
oldukca faydalı ve gerekli bir paylaşım teşekür edeirm:) nerden nasıl verilyor bilmiyorum ama benden bir alkış:)
sağol bende faydalı olduğunu düşünerek paylaşmıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • diyet ve diyet
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
herşey iyi güzelde start stop teknolojisi anlatılanlarla bağdaşmıyor sonuçta bu teknoloji birden durduruyor motoru ?
benzinli turbolardada bu söyledikleriniz geçerli mi acaba?
beklediğinizden iyi ama beklentimden kötüyüm
http://ackalmadanzayifla.blogspot.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
herşey iyi güzelde start stop teknolojisi anlatılanlarla bağdaşmıyor sonuçta bu teknoloji birden durduruyor motoru ?
benzinli turbolardada bu söyledikleriniz geçerli mi acaba?
Benzinli turbolularda sadece turbo için yazılan şeyler geçerlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
start stop sistemi içinde zaten şehir içi kullanımınızda aracı fazla zorlamadıysanız söndürmek için beklemenize gerek yok kaldı ki üreticiler muhakkak bunun için bir önlem almışlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Eren bey, eğer aradığınız konuda bir başlık açılmadı ise ya da benzeri bir başlık, onu bulamazsınız. Bazı konular, farklı başlıkların altında da işlenmiş olabiliyor. Yaris gibi genel aramanın altındaki başlıkları inceleyebilirsiniz bence. Ama yinede yoksa pek tabiki tam olarak merak ettiğinizi yeni konu açarak sorabilirsiniz çekinmeden.

 İster benzinli, ister atmosferik, ister dizel olsun tüm araçlarda belli ilk çalıştırma ve stop etme detayları vardır. Sadece aşırı beslemeli araçlarda bu konuda daha dikkatli olmakta fayda var. Unutmayın ki; henüz yeni çalışan bir motorda, silindir içi patlamaların etki ettiği direk yüzeyin ısıl değişimi ile bunun dışında kalan alanlardaki ısıl değişimler farkkı oranda ve sürede olacaktır. Yine aracın motor yağ kapasitesi de bazı mekanik parçaların ısınma süresini belirlemede etkili olacaktır. Yani aslında bu oldukça detay içeren bir konu, bizler kontağı çevirdiğimizde sadece mekanik hareketler olmuyor motor içinde, bir çok fiziki ve termodinamik hareketlerin yanında hava akışnın bile büyük önem arzettiği aerodinamik hareketler de gerçekleşiyor her an.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Zeki ORAL'ýn Dünyasý
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #27 : Nisan 21, 2011, 22:51:18 »
Teşekkürler çok faydalı oldu.Bana arkadaşım yüksek devirlerde değiştirmemi söylemişti. Dizel Corolla nın maksimum tork aralığı teknik verilerinde 1800-2800 devir arasında yazıyor. Bu da burada yazılanları doğruluyor.
1994 Tofaş Şahin 1.6 LPG          (2001-2004)
2001 Hyundai Accent GLS 16V    (2004-2011)
2011 Toyota Corolla D4D Elegant (2011- .....)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #28 : Nisan 21, 2011, 23:27:21 »
mahmut kardeşim emeğine sağlık çok güzel paylaşım.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #29 : Nisan 22, 2011, 20:28:35 »
Teşekkürler çok faydalı oldu.Bana arkadaşım yüksek devirlerde değiştirmemi söylemişti. Dizel Corolla nın maksimum tork aralığı teknik verilerinde 1800-2800 devir arasında yazıyor. Bu da burada yazılanları doğruluyor.
Rica ederim Zeki abi .

mahmut kardeşim emeğine sağlık çok güzel paylaşım.
Sağol Aykut abi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #30 : Şubat 15, 2012, 00:32:04 »
 Selamlar,
 Büyük bir çoğunluğumuz dizel araç kullanıyoruz. Tabi binek araçlarda bu dizel motorlar turbo ile besleniyor. Peki turbo nasıl çalışır ve turbo araç kullanırken motorun ve turbonun ömrünü nasıl uzatabiliriz bu konu hakkında sizlerle paylaşmak istediğim bir kaç nokta var.

 1-Turbo Nasıl Çalışır?
 Klasik olarak turbo her model ve markada değişiklik gösteren ortalama 1700d/d'dan sonra devreye giren silindirlere giren hava miktarını artırmak suretiyle buna paralel olarak yakıt sisteminin de ihtiyaç olan yakıtı silindire enjekte etmesiyle güç artışı sağlar.
 Bazı modellerde elektronik veya vakum diyaframı ile desteklense de temel çalışma prensibi şöyledir;
 Turbonun iki boğazı vardır. Bu boğazlardan biri egzos çıkışında, diğeri emme havası girişindedir ve bu boğazların içinde birer tane türbin vardır. Egzos gazı silindirden çıkarken turbonun egzos boğazındaki türbini çevirir. Bu türbin turbo içindeki mil bağlantısı ile emme tarafındaki türbini hareket ettirir. Bu sayede yanma sonrası çıkan gazın çevirme gücü aynı etkide emilen havanın da artırılmasını sağlayacaktır.
Resimde konu daha net anlaşılabilmektedir:



 2- Intercooler(Hava soğutucusu) Nedir?



 Turbo içerisinde silindire emilecek hava türbin kanatçıklarına çarptıkça ısınma oluşmakta, bu ısınma havanın yoğuşmasına dolayısı ile silindire yanmaya alındığında kötü yanmaya neden olacaktır. Bu yoğuşmayı engellemek için emilen hava turbonun emme türbinlerinden geçtikten sonra soğutulmak için intercoolera gönderilir. Burada kaliteli bir yanma sağlayacak ısıya düşürüldükten sonra silindirlerine içine gider.

 3- Turbo'nun Uzun Ömürlü Olması İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
 Dizel motorlarda silindir bloğunun dışında pahalı ve sorun çıkarması en muhtemel 3 sistemden biri turbodur. Diğer ikisi yakıt pompası ve enjektörlerdir.
 Turbo'nun zarar görmemesi için aşağıdaki hususlara azami dikkat etmek faydalı olacaktır.

 İlk çalıştırmalarda motoru ısıtmak için özellikle ara gazı vermek hem turboda, hem de motor bloğunda aşıntılara neden olacaktır.
 Turbo araçları çalıştırmak kadar stop etmek de ciddi önem arz etmektedir.
 Turbo kendi içinde mekanik bir sistemdir, hareketli metal parçalardan oluştuğundan aşıntıyı engellemek için yağlanmaya ihtiyacı vardır.
 Turbonun mil devri, motor devrinin yaklaşık 5 katıdır. Yani kaba tabirle motor 5000d/d'da iken turbo mili 25000 d/d döner. Bu da siz aracınızın motorunu stop etsenizde bu kadar yüksek hızda dönen bir kuvvetin ataleti ile dönmeye devam edeceği anlamına gelir. Ancak motor durdurulduğundan motorda yağlama duracak ve turbo mili yağsız dönmeye devam edecektir. Bu da erken aşınmaya neden olacaktır.
 Bunu engellemek için mümkün olduğunca aşağıdaki sürelerde aracınızı stop etmeden önce rölantide çalıştırın. Rölantide turbo devrede olmayacaktır. Ancak dönme ataleti bitene kadar yağlanma sağlanması için turboya iyi bir fırsat verilmiş olacaktır.
 Şehir içi trafikten sonra 30 sn. ile 1 dk. arası,
 Otoyolda orta hızlarda her 100 km'de bir 1 dk. ile 1,5 dk. arası,
 Otoyolda yüksek hızlarda her 100 km'de bir 2 dk. ile 3 dk. arası,
 Uzun süre rampa tırmanma(turbonun sürekli tam yükte çalışmasından sonra) her 10 km. için 2 dk. süre ile çalıştırılması faydalı olacaktır.

 Yukarıdaki rakamlar bilimsel değildir, tamamen kendi bilgi ve tecrübelerimi paylaştım. Ancak verilen süreler bana göre idealdir. Alt limitin altına düşmemeye gayret etmeniz menfaatiniz gereğidir. Birkaç dakika fazla beklemekten herhangi bir zarar gelmez. Yalnızca yakıt sarfiyatına neden olur.

 Konu ile ilgili soru/sorunlarınıza açığım.
 Saygılar,
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #31 : Şubat 15, 2012, 08:32:59 »
Eline sağlık Ergün. Özellikle süreler ile ilgili tavsiyelerin çok değerli bir paylaşım.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2011 corolla d-4d mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #32 : Şubat 15, 2012, 12:35:00 »
bilgi için teşekküler faydalı gerçekten..
2011 toyota corolla comfort extra mmt 1.4 d-4d 90hp beyaz içi bej  & 2005 renault kangoo comfort 1.5dci 70hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #33 : Şubat 15, 2012, 13:34:58 »
Bilgi için teşekkürler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #34 : Şubat 18, 2012, 01:39:57 »
Ergün hocam çok teşekkürler paylaşımın için.. henüz yeni dizel araç kullanmaya başlamış birisi olarak bana çak faydalı oldu.. aynı zamanda aklıma takılmış vaziyette olan bikaç önemli soruya da tam anlamıyla cevap oldu.. selamlar :)
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #35 : Şubat 18, 2012, 02:03:18 »
çok güzel bir paylaşım olmuş, baştan sona dikkatlice okudum, bence artık firmalar turbo araçların standartlarına dahi turbo timer koymalılar, bi çok yetkili servis bu bahsettiğiniz stop etme olayını uygulamıyor, tabi fırça yedikten sonra laf dinliyorlar ama bu adamlar bile bu bilinçte değilken, otomobiller ne yapsın diyebiliriz anca
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #36 : Şubat 18, 2012, 11:35:27 »
Turbo timer nedir?
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #37 : Şubat 18, 2012, 11:39:44 »
turbo timer kullanmadan kimse arabasını 1 - 2 dk açık bırakmaz sıkılır :) artık çok pahalı bir malzemede değil. aracınıza uzun süre binmeyi düşünüyorsanız takılması gerekir...
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #38 : Şubat 18, 2012, 11:44:21 »
Turbo timer nedir?
aracınıza sonradan eklenen bir sistem, siz kontağınızı kapatsanız dahi, aracınız çalışmaya devam ediyor, ve belirlediğiniz süre kadar sonra kendini stop ediyor. yani, turbo soğusun, milin çalışma hızı düşsün diye beklemiyorsunuz, kontağı kapatıp evinize çıkıyorsunuz, geri kalanı turbo timer hallediyor
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #39 : Şubat 18, 2012, 11:52:48 »
Turbo timer nedir?

 Tekrar Selamlar,

 Turbo timer(zamanlayıcısı)in görevi aracın kullanım süresi/motor devri ve turbonun çalışma süresi parametrelerini kullanarak bir hesaplama yaparak siz motoru stop etmek için kontağı kapatsanız, hatta anahtarı aracın kontağından alıp kapıları kilitleseniz bile motorun gerekli süre kadar rölantide çalışmasını sağlar.
 Bazı araçlarda bu sistem standart olarak mevcut; Örn. Subaru'nun turbolu bazı araçları...
 Tüm modellerde standart donanım olmamasının çeşitli sebepleri olabilir, fakat kullanıcılar için şöyle bir handikap var ki siz araçtan ayrılsanız bile aracın çalışmaya devam edebilmesi için düz vitesli araçlarda vitesi boş konumunda aracı park etmek zorunda kalınacak.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid