Gönderen Konu: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!  (Okunma sayısı 66115 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 41 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #60 : Şubat 25, 2015, 12:24:19 »
Arkadaşlar konuyu hortlatmış gibi oluyorum ama, gerideki iletilerde dile getirelmiş 2012'de, bu zamana kadar yeni bilgiler edinmişsinizdir diye düşündüm. Zaten net bir cevap da alınamamış. Tekrar sorayım.

Start & Stop sistemi turboya zarar verir mi? Vermezse neden vermez?

Düzenleme: Otoseyir programındaki uzman da tavsiye etmemiş kullanılmasını.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #60 : Şubat 25, 2015, 12:24:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #61 : Şubat 25, 2015, 12:50:22 »
Arkadaşlar konuyu hortlatmış gibi oluyorum ama, gerideki iletilerde dile getirelmiş 2012'de, bu zamana kadar yeni bilgiler edinmişsinizdir diye düşündüm. Zaten net bir cevap da alınamamış. Tekrar sorayım.

Start & Stop sistemi turboya zarar verir mi? Vermezse neden vermez?

Düzenleme: Otoseyir programındaki uzman da tavsiye etmemiş kullanılmasını.

Bu sistem zararlı olsa üreticiler araçlarına koymazdı yakıt ekonomisi için düşünülmüş bir sistem ve devreye girmesi için bir sürü parametre gerekiyor zaten her durum da ve her zaman devreye girmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #62 : Şubat 25, 2015, 13:03:03 »
 Sorunun cevabı bu ve benzeri konuların içinde mevcut zaten.

 Start-Stop sistemi(Start-Stop tuşu ile karıştırılmasın) devre dışı bırakılabiliyor, özellikle performanslı ya da uzun yol kullanımlarında devre dışı bırakılmalı bu sistem. Ancak sakin, düşük devirli kullanımlar veya şehir içi dur kalk trafikte kesinlikle faydalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #63 : Şubat 25, 2015, 13:11:19 »
Sorunun cevabı bu ve benzeri konuların içinde mevcut zaten.

 Start-Stop sistemi(Start-Stop tuşu ile karıştırılmasın) devre dışı bırakılabiliyor, özellikle performanslı ya da uzun yol kullanımlarında devre dışı bırakılmalı bu sistem. Ancak sakin, düşük devirli kullanımlar veya şehir içi dur kalk trafikte kesinlikle faydalı.

Hakan bey performanslı ve uzun yol kullanımlarda mola vs vs durmanız gerektiğinde sistem gereken parametreler oluşmadıkça zaten devreye girmiyor. Uzun yol kullanımında da bazı durumlarda devreye giriyor ama sistem akıllı turbo devrede ve stop etmemesi gerekiyorsa etmiyor turbo sakinlediğinde stop ediyor. Şehir içi vs kullanımlarda ben sistemi tuşla iptal ediyorum nedeni sürekli park vs vs kısa durmalarda stop etmesi hoşuma gitmiyor tabi ki yakıt ekonomisi için düşünülmüş faydalı bir sistem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #64 : Şubat 25, 2015, 13:36:44 »
Hakan bey performanslı ve uzun yol kullanımlarda mola vs vs durmanız gerektiğinde sistem gereken parametreler oluşmadıkça zaten devreye girmiyor. Uzun yol kullanımında da bazı durumlarda devreye giriyor ama sistem akıllı turbo devrede ve stop etmemesi gerekiyorsa etmiyor turbo sakinlediğinde stop ediyor. Şehir içi vs kullanımlarda ben sistemi tuşla iptal ediyorum nedeni sürekli park vs vs kısa durmalarda stop etmesi hoşuma gitmiyor tabi ki yakıt ekonomisi için düşünülmüş faydalı bir sistem.
Aslında dediğiniz gibi hem yakıt tüketimi, hem de şehir içlerindeki zararlı emisyonları önlemek için çok faydalı bir sistem.
Bazı markalar ise turbo araçlarına bu sistemi koymuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #65 : Şubat 25, 2015, 13:43:39 »
Star-Stop sistemi şayet yüksek çalışma koşullarına ulaşmış bir dizel motor ve turbosunda hatta sadece dizel için değil benzinli turbo araçlarda da anlık olarak devreye girecek olsaydı bu turbonun kullanım süresini azaltacak, turbo yeteri miktarda yağlanmadan hareket edeceği için de ciddi olarak maddi zararlara yol açacak; araçlar açısından da sıhhatsiz bir çalışmaya sebebiyet verecekti. Bu tip geçişlerin bir benzerini  hybritlerde de görebiliriz. Burada çözüm olarak hybrit araçların elektrik motorundan içten yanmalı motora geçişlerinde motordaki aşınmayı en aza indirmek için çok ince yağları tercih etmektedirler. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 27200
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür etti
dizel kullanmaya yeni başladım benim icin cok ıyı bır bılgı oldu tesekkur ederım
Remzi AKKURT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 166000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #67 : Kasım 18, 2020, 15:22:24 »
Herkesin başka bi şey söylediği bi konu var. Aracı çalıştırınca motorun ya da mekanik aksamın ısınmasını beklemeli mi?

Aracım corolla 2009 turbo dizel. Aracımı her çalıştırışta ne kadar beklesem diye düşünüyorum. Bir de aracı durdururken bir süre beklenmeli diye bi şey söyleniyor.

İşin doğrusu nedir acaba?

İyi forumlar herkese..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #68 : Kasım 18, 2020, 15:44:48 »
Normal normal sıcaklıklarda 30-45 saniye civarı yeterli kışın 1-1.5 dakika civarında beklerseniz yeterli motorda yağ dolaşsın biraz kendisine gelsin diye. Ben benzinli araç bu şekilde yapıyorum benim yaptığım benzinli araç için biraz fazla fakat takıntı olunca yapıcak birşey olmuyor :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #69 : Kasım 18, 2020, 16:54:27 »
Araçta turbo varsa (kızdırma bujisi olanlarda ışık sönünceye kadar beklemeli) çalıştırdıktan sonra bir iki dakika beklenir,bu arada emniyet kemeri takılır,gösterge ışıkları kontrol edilir,motor yağı da devir daim yapmış olur,yürüdükten sonra ilk başlarda soğuk motor zorlanmaz,özellikle uzun yoldan geldikten sonra durmadan önce turbo yağlanması için yine 2-3 dakika beklenir ve araç durdurulur,böyle yapılırsa her şey daha sağlıklı uzun ömürlü olur.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Turbo Dizel Araç Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar!
« Yanıtla #70 : Kasım 18, 2020, 17:52:33 »
Bilgiler verilmiş zaten.
Bazı ülkelerde aracı rölantide ısıtmak yasak. Bu zaten çok anlamlı da değil. Rölantide motorun ve motor yağının ısınma süresi daha uzun sürmektedir. Bu sırada enerji de boşa harcanmaktadır. Durum çok yönden incelendiğinde, kemer vs. takana kadar geçen kısa bir bekleme süresi ve sonrasında motor ısınana kadar düşük devirli kullanım. Bu sırada mümkünse dik yokuş çıkmamak. Güncel araçların bir çoğunda maalesef motor yağ ısısı görünmemekte, motor soğutma sıvısı ısısı ile motor yağ ısısı da aynı çizgi ile ısınmaz. Bu yüzden motor soğutma sıvısı ısınsa dahi, bir süre daha motor yağının ısınmasına zaman bırakmak gerekir.
Yolculuk dönüşü ise, mümkünse aracın stop ettirileceği yere yaklaşırken motor devrinin düşürülmesi, bu sayede bekleyerek egzoz, motor vs. hararet ve basıncının normale gelmesini kaybetmek yerine, bu sıradaki enerjiden yararlanmak ve daha efektif soğuma sağlamaktır.