0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
iyi günler, auris d4d mm araç aldım, 50.000 km de ve 2012 mart çıkışlı, bir süre araba aradım, forumu biraz okuyunca 2010 ve 2011 lerde kronik sorun olduğunu görünce vazgeçmiştim.. önceki sahibi ve yetkili servis yağ eksiltme problemi olmadığını söyledi, olsa da söylemezlerdi herhalde, bu yüzden içimde yine bir şüphe var yağını sürekli kontrol etmem gerekecek.. motor hatası olan şasi numaralarını nereden bulabilirim, mesaj atabilir misiniz.
2005 model 1.6 tüplü zze 121 corollam var. aracı 2009 yılında Sivasta 80.000 km de iken satın aldım ve hemen tüp taktırdım 5 yıldır tüpte kullanıyorum ve şuan araç şuan 195.000 km de. ben satın almadan önce araç düzenli olarak 10.000 de bir 10w40 yağ ile bakımı yapılmış. bende satın aldığımda kış mevsimine giriyorduk ve hemen mobil 0w40 ile değişim yaptım malum Sivas soğuk mevsime sahip. daha sonraki yağ değişimlerinde ise performans olması için hep mobil 5w30 esp kullandım. çünkü süratli ve seri araç kullanırım. belirttiğim bu yağı yılda 2 kere yada en fazla 1.5 yılda 2 kere olmak şartıyla filtreler ile birlikte değiştirdim .Malum yılda 20000km - 25000 km yol yaptım ve düzenli olarak 25000km de bir buji değişimi de yaptım. şimdi tekrar yağ değişim zamanı geldi. aracın tüplü olması 195000km olması gibi etkenleri ile düşününce aklımdan geçen mobil 0w40 fakat sizce en sağlıklı neler olabilir. Hangi yağları kullanmam gerekir. araçta yağ eksilme oluyor ama kısa sürede çok miktarda değil. yağ miktarını kontrolünde 10000km yaklaştığımda yağ çubuğundaki alt sınır çizgisinde bulunuyor. bende yukarıda belirttiğim gibi 2 kere değişime zorluyor ve herhangi bir sıkıntı çıkarmaması için değişimi çok uzatmıyorum. fikirlerinizi almam mümkün mü?peki aracım 195000km de ve aracımı yaklaşık 100000km 5w30 yag kullandım. şimdi 5w50 ye geçmemde problem olur mu. incelik kalınlık açısından ayrıca motor içi basınç. keçeler . diğer parçalar ve aksamlar ile ilgili. problem olur mu.
0w40 da minimum çizgisine indiğini hatırlayamıyorum.2009 da 1 kere kullandım o yağı. ondan sonra yaz kış 5w30 kullandım.
o zaman 5w 50 kullanayım. yani kendi aracım için sorun olmaz inşallah.yaklaşık 100000km 5w30 koydum şimdi birden 5w50 geçmek biraz düşündürdü. tabi 0w40 ile 5w50 performansta ta koruma da 5w50 daha iyi olacaksa 5w50 kayayım. ama iyi olacak derken 0w40 tan kötü olacaksa bi anlamı kalmaz değilmi.aracım 195000km de.
son 4gundur aracımda gunde en az bir kere yanan yag lambası nedeniyle bugun servise gıttım.(dun ıstanbuldan dönerken yag cubugunu kontrol ettıgımde çok dusuk gordugumden dolayı 200ml ılave etmıştım)servis yaptıgı ölçümde 1,5lt eksiklik tespit etti. normal oldugunu ve 10000km de 0,8lt yakabılcegını belirttıler.tabı bende yedım, çok itiraz ettim. neyse dosya acıldı ve baktılarki bakım periyodunu 900km aşmışım dolayısıyla önce bakım yapmam gerektiğini soylediler. bende bu çözüm mü diye çıkış yaptım. dediler ki sizleri takip edecegiz ve tekrar yağ yakması durumunda motoru değiştirecegiz. daha evvel piston segman vs. tamiratı değişimi yapıyorlarmış ama artık direk motor değişimi yapıyorlarmış.bakım yapmadan toyotanın işlem yapamayacagını söylediler, bu hafta bakımı yaptırıp artık yağ yakmasını bekleyecegım.aracta kesin bir sorun var 10000km de 2lt yakın yag yakan arac yıne yakacaktır.
biraderle birlikte aynı zamanda arac almıştık ve biraderde yağ yakma sorunu nedeniyle ilk senesinde piston segman vs dünya kadar değişim yapmışlardı. bende de olur diye garanti mi uzatmıştım. en azından bu sıkıntı olursa başım agrımasın dıye. ama bugun serviste öğrendim ki garanti ekstra olmasa bile bu sıkıntı garanti bitmiş ollsa dahi gereken neyseyapılacakmış. anlayacağınız boşuna yaptırmışım garantı ekstrayı:(