Gönderen Konu: 2011-12 dizel corolla sahiplerinin ve ikinci elini alacakların dikkatine(önemli)  (Okunma sayısı 39886 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi

serviste eski pistonları çıkarırken led lamba ve parmakla hissederek çizik kontrolü her silindir için mutlaka yapılıyor..  yağ eksiltme problemiyle servise gelen motorlar 10.000 - 50.000 arası olduğundan yani yeni sayılabilecek motorlar olduğundan hepsi de tertemiz çiziksiz çıkıyor.. zaten normalden daha zayıf sekman kullanmak gömleği normalden daha az, sekmanı ise normalden daha fazla aşındırır.. benim şahit olduğum 9 motorunda gömlekleri kaymak gibiydi..

Bir yerde şunu okumuştum. Türkiye'de araçlar aynı kilometreyi yapmak için Avrupa'dan daha uzun süre çalışıyor.
Bu mantığa göre 10-50bin km yapmış iki araçtan Avrupa'daki daha az süre çalışmış demektir. (Hem de yakıtları daha kaliteliymiş.)
Öyleyse niye onların bloğu değişiyor da bizimkiler değişmiyor? (Bizimkiler bile cillop gibiyken hem de.)

(Bu  soruya mantıklı bir cevap alırsam yarın gideceğim yer belli olacak.)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Su toyota Servisi'nde bizde staj yapabilsek keske :) gönüllü çıraklık ta olur :)
Emre KOÇAK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Bir yerde şunu okumuştum. Türkiye'de araçlar aynı kilometreyi yapmak için Avrupa'dan daha uzun süre çalışıyor.
Bu mantığa göre 10-50bin km yapmış iki araçtan Avrupa'daki daha az süre çalışmış demektir. (Hem de yakıtları daha kaliteliymiş.)
Öyleyse niye onların bloğu değişiyor da bizimkiler değişmiyor? (Bizimkiler bile cillop gibiyken hem de.)

(Bu  soruya mantıklı bir cevap alırsam yarın gideceğim yer belli olacak.)

Bunun sebebinin DPF olduğunu düşünüyorum. DPF konusunda bilgisi olanlar daha doğru cevap verebilir. Sonuçta eğer belli bir devir seviyesinin altında sürüş yapılırsa rejenerasyon işlemi gerekiyor.

Ordaki süre olarak az çalışsa da daha zorlu bir çalışma yapıyor.

Ülkemizde DPF'li araç kullanan kişilerin nu konuda çok zorlandığını değişik yerlerden görebilirsiniz (Yüksek rolanti devri, 1000km içinde dpf uyarısı almaları vb.).

DPF için bulduğum bir bilgi:

DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).

Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık 600°C’ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).

Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;

· Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.

· Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.

· Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.

Dikkat: DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.

Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.

Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.

 
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Today Tomorrow Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: ikinci el dizel corolla alacakların dikkatine (önemli)
« Yanıtla #183 : Aralık 17, 2012, 10:31:07 »
2012 model 0 km araç verme olayı biraz fazla ütopik olmuş bence...
motorum açılmasının da bir sorun yapacağını sanmıyorum, her halükarda bakımları düzgün yapılmış bir toyotanın 300.000li km'leri göreceğine inanıyorum...
2004 Model takside 997,000 km gördüm ve motoru hiç açılmadı dedi , nekadar doğru bilmiyorum ama motoru açılsa bile o km anormal birşey.
R1 3 5 
╚╬╬╬      2012 Auris 1.33 Comfort.
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
2004 Model takside 997,000 km gördüm ve motoru hiç açılmadı dedi , nekadar doğru bilmiyorum ama motoru açılsa bile o km anormal birşey.

1993 yılında piyasaya çıkan kasalardaki 1.3 motorlar için 1 milyon km ömür tanımışlardı.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Bunun sebebinin DPF olduğunu düşünüyorum. DPF konusunda bilgisi olanlar daha doğru cevap verebilir. Sonuçta eğer belli bir devir seviyesinin altında sürüş yapılırsa rejenerasyon işlemi gerekiyor.

Ordaki süre olarak az çalışsa da daha zorlu bir çalışma yapıyor.

Ülkemizde DPF'li araç kullanan kişilerin nu konuda çok zorlandığını değişik yerlerden görebilirsiniz (Yüksek rolanti devri, 1000km içinde dpf uyarısı almaları vb.).

DPF için bulduğum bir bilgi:

DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).

Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık 600°C’ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).

Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;

· Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.

· Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.

· Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.

Dikkat: DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.

Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.

Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.

 

İşte motoru sorunlu araçların yakıtı çok yakmalarının nedeni bu.
Yakıtla birlikte yanan yağ bu DPF (yani filtre) nin daha çabuk tıkanmasına neden oluyor. Dolayısıyla DPS (basınç sensörü) basıncında düşme görülüyor.
Bu filtreyi temizlemek için rejenarasyon çift püskürtme yapılarak motor sıcaklığı 600C üzerine çıkartılıyor.
Yağ yakan motorda bu işlem daha sık tekrarlanıyor. Sonuç: çok yakıt tüketimi, sık sık aşırı ısınan motor.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ülkemizde DPF'li Toyota araçları yeni satılmaya başlandı bu nedenle bizdeki araçlar sadece piston segman ile yırtıyor işi. Servisteki usta biz tüm kontrolleri yapıyoruz eğer çizik varsa bizde değişim yapıyoruz dedi. Fakat şimdiye kadar hiç böyle motor gelmedi dedi. Bu kadar bedevisi yoktur inşallah.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
BUNU BU KONU İLE İLGİLİ HER BAŞLIĞA AKTARACAĞIM.

Bana motor revizyonu yapılan araçlarla ilgili İŞ EMİRLERİ gerekli. Motoru işlem gören arkadaşlar taratıp eklerlerse veya bana eposta ile gönderirlerse çok memnun olurum.

Bundan ayrı bu sorun ile ilgili her türlü delil olabilecek belge, bilgi, video elinizde ne varsa lütfen bana iletin. Ayrıca şahitlik yapabilecek kişilere de ihtiyaç olabilir. Bu iş için buraya olmak veya gelmeye gerek yok. Bulunduğunuz yerden yazılı olarak da şahitlik yapabilirsiniz. Ben masraflarınızı karşılayacağım.

eposta lotusadana@gmail.com  (açıklamanın bence bir sakıncası yok)

ödemeli kargo için:  özer öztürk-aras kargo barajyolu şb.teslimi seyhan adana
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
BUNU BU KONU İLE İLGİLİ HER BAŞLIĞA AKTARACAĞIM.

Bana motor revizyonu yapılan araçlarla ilgili İŞ EMİRLERİ gerekli. Motoru işlem gören arkadaşlar taratıp eklerlerse veya bana eposta ile gönderirlerse çok memnun olurum.

Bundan ayrı bu sorun ile ilgili her türlü delil olabilecek belge, bilgi, video elinizde ne varsa lütfen bana iletin. Ayrıca şahitlik yapabilecek kişilere de ihtiyaç olabilir. Bu iş için buraya olmak veya gelmeye gerek yok. Bulunduğunuz yerden yazılı olarak da şahitlik yapabilirsiniz. Ben masraflarınızı karşılayacağım.

eposta lotusadana@gmail.com  (açıklamanın bence bir sakıncası yok)

ödemeli kargo için:  özer öztürk-aras kargo barajyolu şb.teslimi seyhan adana


Abi iş emrini ben taratıp bu konunun 7. sayfasında daha önce paylaştım . Eğer bulabilirsem iletişim bilgilerini silmeden de emailinize yarın yollayacağım .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar makyajlı kasa corolla da kullanılan motor ve turbonun aynısı sanırım auris'de de kullanılıyor.Ama ne burda forumda ne de başka bir yerde aurislerde böyle bir sıkıntı olduğunu görmedim.Bunun sebebi ne olabilir?
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar makyajlı kasa corolla da kullanılan motor ve turbonun aynısı sanırım auris'de de kullanılıyor.Ama ne burda forumda ne de başka bir yerde aurislerde böyle bir sıkıntı olduğunu görmedim.Bunun sebebi ne olabilir?

Auriste de sorun yaşayanlar oldu . Burada olmasa bile servise her gittiğimde bu sorundan dolayı orada bir çok müşteri gördüm bazılarının aracı auristi . Fakat şu var aynı motor yariste de kullanıyor ama ben daha yariste bu sorunu yaşayan görmedim inşallah görmemde .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar makyajlı kasa corolla da kullanılan motor ve turbonun aynısı sanırım auris'de de kullanılıyor.Ama ne burda forumda ne de başka bir yerde aurislerde böyle bir sıkıntı olduğunu görmedim.Bunun sebebi ne olabilir?

İşte ben.

Sorun satılan araç miktarı ile orantılı olduğundan ve corolla daha çok satıldığından sorunlu araçlarda corollanın fazla olması normal.

Diğer bir nedense Aurisin Türkiye üretimi bir nedenle durduruldu neredeyse bir yıl önce.

size  TSB sayfa 5 teki listeye bakmanızı hatırlatayım. Sadece auris 1. satırda 10bin araç vın numarası var. Ama insanlar bu sorunu ancak yağ lambası yandığında fark ediyorlar. Bazı araçlarda bu durum 30bin kmden sonra ortaya çıkıyor.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Bu tablodaki bazı satırlardaki VIN adetini hesapladım. Rakamlar çok büyük. Zaten vakum pompasının 10-03-10 (10 Mart 2010)dan önce üretilmiş olan motorlar sorunlu görüldüğüne göre bu tarihten önce üretilmiş tüm motorlar kusurlu diyebiliriz.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Auriste de sorun yaşayanlar oldu . Burada olmasa bile servise her gittiğimde bu sorundan dolayı orada bir çok müşteri gördüm bazılarının aracı auristi . Fakat şu var aynı motor yariste de kullanıyor ama ben daha yariste bu sorunu yaşayan görmedim inşallah görmemde .

Yarisler daha küçük ve hafif olduğu için bu sorun görülmüyor olabilir.
Bir de yaris 6 vites mi onu bilmiyorum. Başka bir yerde yağ yakma sorununun 6.vitesle ilgisi olduğu hakkında bir yazı okumuştum. Acaba 6.vites kullanılmazsa yağ eksiltmiyor olabilir mi?
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Yarisler daha küçük ve hafif olduğu için bu sorun görülmüyor olabilir.
Bir de yaris 6 vites mi onu bilmiyorum. Başka bir yerde yağ yakma sorununun 6.vitesle ilgisi olduğu hakkında bir yazı okumuştum. Acaba 6.vites kullanılmazsa yağ eksiltmiyor olabilir mi?

Abi sanmıyorum 6. vitesten olacağını ben aracımı sürekli şehir içi kullanıyorum bırakın 6. vitesi 4. vitesi zor gürüyor . :)

Bültende yarislerede yer verilmiş fakat nedense yarislerde sorun yok en azından ben şait olmadım . Diğer yandan bültendeki vın numaralarına göre benim araçta da sorun gözükmüyor fakat sorun yaşadım .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Yarisler daha küçük ve hafif olduğu için bu sorun görülmüyor olabilir.
Bir de yaris 6 vites mi onu bilmiyorum. Başka bir yerde yağ yakma sorununun 6.vitesle ilgisi olduğu hakkında bir yazı okumuştum. Acaba 6.vites kullanılmazsa yağ eksiltmiyor olabilir mi?

Abi ben araçta en çok 6. vitesi kullanıyorum desem yanlış olmaz herhalde. Bende yağ eksiltme sorunu yok.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Abi ben araçta en çok 6. vitesi kullanıyorum desem yanlış olmaz herhalde. Bende yağ eksiltme sorunu yok.

Aracınızın numarası listede var mı?
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Aracınızın numarası listede var mı?

Şimdi baktım listede yok.

NMT - KC56E# #R033168 ~ #R044565 sorunlu olan seri. Benim VIN NMT - KC56E - R047XXX
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 7 kere teşekkür etti
Şimdi baktım listede yok.

NMT - KC56E# #R033168 ~ #R044565 sorunlu olan seri. Benim VIN NMT - KC56E - R047XXX

Aracın numarasını nereden bakabilirim