Gönderen Konu: frene bastığımda araç rolantide çalışırken devir saati 900 den 1100 çıkıp geri t  (Okunma sayısı 33333 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
selam arkadaşalr frene bastığımda rolanti deviri  900 den 1100 çıkıp sonra tekrar 900 e iniyor ve motorun sesi değişiyor bu konu  hakkında bilgisi olan varmı _? 

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
selam arkadaşalr frene bastığımda rolanti deviri  900 den 1100 çıkıp sonra tekrar 900 e iniyor ve motorun sesi değişiyor bu konu  hakkında bilgisi olan varmı _? 
gökhan bey abicim bu normaldir.genelde yeni nesil araçlarım frenleri havalı fren.frene basınca kompresör devreye girer ve araçtan güç çalar 900 devir 1100e çıkmazsa devir 600lere düşer ve araç istop eder. frene basınca araç 1100e çıkarır devri sen basınca kompresör güç yuttuğundan 900e düşer.dert etme
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Araç disklerini bacak gücüyle sıkmamanız için araç aküden güç alarak daha az kuvvetle daha çok fren hidroliği pompalıyor.
Dolayısıyle araç aküden güç aldığı için motorun stop etme ihtimali ortaya çıkıyor.
Motorun stop etmemesi için ve aynı zamanda aküyü şarz etmek için elektronik jikle devreye giriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
gökhan bey abicim bu normaldir.genelde yeni nesil araçlarım frenleri havalı fren.frene basınca kompresör devreye girer ve araçtan güç çalar 900 devir 1100e çıkmazsa devir 600lere düşer ve araç istop eder. frene basınca araç 1100e çıkarır devri sen basınca kompresör güç yuttuğundan 900e düşer.dert etme
Araç fren sistemi hidroliktir. Kamyon muki bu havalı fren olsun?!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
arkadaşlar sandığınız gibi normal bir şey değil bu inşallah fren körüğü patlamamıştır :( yaptır yaptır sıfır km olacak araba bu gidişle.inşallah fren ayarıyla yırtarım bu işten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
arkadaşlar sandığınız gibi normal bir şey değil bu inşallah fren körüğü patlamamıştır :( yaptır yaptır sıfır km olacak araba bu gidişle.inşallah fren ayarıyla yırtarım bu işten
Bu normal birşey gökhan bey , millet bunun için araba değiştiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
erdem kardeşim arabanı çalıştır ve araç olduğu yerde dururken freni sonuna kadar bas ve çek motorunda ses değişmesi ve rolanti ayarında değişiklik oluyormu ben hala bunun normal bir durum olmadığını düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Gökhan abi, sen beni dinle. Bu çoook normal bir durum. Yani olması gereken bu anlatabiliyormuyum? Frenin aküden maküden güç aldığı yoktur. Motor kaputunu açtığında büyük yuvarlak dikine duran bir cisim görürsün, şoför tarafında. O servo ünitesidir. Fren merkezi, araç sürücüsünün fren pedalı yardımıyla servo frene ve servo frende şiddeti yükseltilen mekanik kuvveti, hidrolik fren basıncına dönüştürerek, ana merkezin üzerindeki rezarvuarda bulunan fren hidrolik yağını, tekerleklerdeki sıkıştırma elemanlarına aktarır.

Peki fren şiddetini servo ünitesi nasıl yükseltir? Emme manifoldu ile bağlantı yaparak. Yani şoför fren pedalına bastığında servo ünitesi, emme manifoldundan bir miktar hava alır. Motor ise çalınan bu havayı takviye etmek için devrini otomatik yükseltir. Bunu klimaya da benzetebilirsin. Motordan güç çaldığın zaman, kayıp gücü yerine getirmek için devir yükselir.


Aracının motoru çalışmazken fren pedalına bir kaç kez bastığında sertleşeceğini göreceksin. Bu servo ünitesindeki havanın boşaldığı anlamına gelir. Motorunu çalıştırdığında fren pedalına basarsan servo ünitesinin hava ile dolduğunu göreceksin. Tekrar fren pedalına bastığında dolan hava, hidroliği servo yardımıyla disklere kadar iter ve frenleme bu şekilde gerçekleşir.

Karışık mı anlattım ne :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Bence son derece güzeldi ümit :)

Aynı olay rölantide direksiyonu çevirdiğinizde yada ümit'in bahsettiği gibi klimayı açtığınızda da karşınıza çıkar. ama sesi duymadan da çok doğru bir yorum yapmak mümkün değil. Eğer açıklamaların dışında şüphelendiğiniz birşey varsa, uzman birisine gösterebilirsiniz ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
aracın fren sistemi bizim ayağımızı pedala bastığımız kuvvati yaklaşık 40 a katlayarak balatalara iletir. bunu yaparken de motordan güç alır. (motoru çalışmayan bir aracı frenle durdurmayı deneyin bi diycem ama sakın denemeyin durmuyor çünkü.) arkadaşların da bahsettiği gibi motordan güç çeken her donanımı çalıştırdığınızda devirde bi değişme mutlaka olur. benim araçta bu değişim farkı 200-300 devir olmuyor. herhangi bi sorunun ilk sinyalleri olabilir, büyümeden, daha kötü bir sonuç doğurmadan baktırın derim ben... fren çekişten önemli...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
frene basınca devir yükselmesi normal değildir bence.bu westinghous(servo) ünitesinin diyaframının delik olmasından,hortumların veya bağlantıların kaçağından veya en kötüsü kompresyon düşümünden olabilir.servonun hortumunun manifolda giren ucunu çıkarın,arabayı çalıştırın bir arkadaş takometreye baksın ,sonra manifold deliğini parmağınızla tıkayın.deviri görün.deliği açıp kapatarak devirdeki değişimi gözleyin.delik açıkken devir yükseliyorsa büyük ihtimalle hortum veya servoda kaçak vardır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Gökan bey aracınız kaç model ?
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
peki aracın rolanti halinde iken devir saatinin 800-900 arasında gidip gelmesi normal midir.(frene basma söz konusu değil)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Frenin aküden maküden güç aldığı yoktur.
Hmm , ben öyle biliyordum wallahi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
bizim arabalarda devir sabittir,garbüratörlü araçlarda devir bir miktar oynayabilir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
westinghouse (servo) frenlerde motorun hava emiş gücü kullanılır.emme manifoldunun servoya giden hortumu veya otomatik avans horumu çıkarılıp parmağınızın yumuşak deri olan kısmıyla deliğe hafifçe bastırırsanız deriyi emdiğini görürsünüz.bu emiş servo ünitesinin geniş diyaframında büyük bir güç oluşturur.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
bizim arabalarda devir sabittir,garbüratörlü araçlarda devir bir miktar oynayabilir.
Atilla bey, karbüratörlü araçlarda böyle bir durum olursa devir daha da düşer, yükselmez. ECU'ya sahip araçlarda eğer yeteri kadar büyük bir motor bunu hissetmezsiniz ama motor küçükse (belki 2000cc aşağısı) motor oluşan güç açığını kapatmak için (bu farları da açsanız, klimayı da, dreksiyonuda çevirseniz vs durumlarda) düşen motor devrini normal çalışma düzeyine getirmek isteyen ECU önce aracın durmaması için rölantiyi yükseltir, daha sonra rölantiyi tekrar denge durumuna taşır. Sizin söyledikleriniz de sistemden kaynaklanan açıkları kapatmak için geçerli olan bir durumdur. ama bizim bahsettiğimizde durum tekrar denge noktasına taşınır, sizin bahsettiğiniz durumda denge noktası oluşmadığı için bu gerçekleşmez; rölanti sürekli yüksek kalır.

Rölantide ne kadar yükselme olabileceği aynı aracı kullanan arkadaşlar daha iyi biliyordur. Ben bu konuda (rölantide ki değişmenin sizin aracınızda ne kadar olacağı konusunda) emin değilim. Murat hocam o kadar fark olmadığını yazmış ama onun aracının motoru sizinkisinden daha büyük olduğu için karşılaştırma yapmak çok sağlıklı olmaz sanırım ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
normal değil diyen arkadaşları denemesi için arabalarına davet ediyorum..kapının önünde iki tane corolla var, ikisinde de denediğim ilk başlarda benim de şaşırdığım bir durumdur bu..ümite de helal olsun süper anlatmış :alkis: frene bir kere basınca öyle abartı bir yükselme olmuyordu sanırım ama pompalayınca devir 1100lere kadar belki daha bile fazla çıkıyor, direksiyon çevirince de aynı şekilde..hatta üşenmeyim bir video çekip geleyim


anca yüklendi video çok uzun sürdü yüklenmesi..sesi açıp izleyin fren pompalıyorum..motor soğukken denedim iki arabada da sadece 98de devir yükseldi, 2009da bir yükselme olmadı..video çekerken kapatmayı unutmuşum  :-[ iki araba arasında kamera tutuşum vs her şey çıkmış oldu

http://s13.photobucket.com/albums/a275/since89/?action=view&current=MOV06382.flv
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Vayy izmirde yagmurlu hee :9 türkay 2009 da dinlediğin şarkının adını istiyorum ben :D  bu arada bende deneyip geleyim mi 2010 dizelle :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
türkay üşenmedim garaja gittim,arabayı  çalıştırıp frene bastım bıraktım tekrar bastım devir sabit,arka arkaya hızlı hızlı pompaladım 6-7 kereden sonra 200 rpm yükseldi.bu benim aklıma bir fıkrayı getirdi,duymayanlar için anlatayım;adamın biri tamirciye gitmiş,usta demiş be arabaya biniyorum,üç kere kontağı açıp kapıyorum sonrada iki kez gaza basıp bırakıyorum marşa basınca çok geç çalışıyor,ustademişki peki normal olarak kotağı açıp marşa basınca araba çalışıyormu?adamda evet çalışıyor demiş.tamirci adama uzun uzun bakmış o zaman normal çalıştır be adam demiş.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/