Selam arkadaşlar. Yine ümit kardeşiniz durdu durdu turnayı gözünden vurdu.

Aracım motor yağını buji kapaklarının ve motor üst kapağının oradan kaçırıyordu. Yağı değiştirdikten Yaklaşık 5.000 Km sonra böyle olmaya başladı. Ve yağım inanılmaz kirlenmişti.

Sebebini birazdan açıklayacağım. Neyse, cumartesi günü motorcu üst kat komşum ile konuştum. Ardeından Ergün Gürkan Ağabeyim ile irtibata geçtim. Sağolsun çok çok yardımcı oldu. İki ustada birbirini doğruladı, Motor üst kapak contası, buji contaları değişmesi gerkiyordu. N'apalım nasıl yapalım derken derindere 100 TL işçilik istedi. Ergün buraya gelirsem yardımcı olacağımı söyledi ama C.tesi günüde servis pek müsait değilmiş. Komşum yapsa olurmu abi dedim. Olur olur çok profesyonellik gerektiren bir işlem değil dedi.
Parçalar derindere zeytinburnu ve kartalda yokmuş. Biraz araştırdım Sonkar yenibosnada mevcutmuş. Oraya gittim, parçaları aldım ve işlemlere başladık..
Önce motor üst kapağı söküldü

Korktuğum gibi kötü bir manzara yoktu o Toyotronic Mithatın koyduğu iğrenç yağa rağmen 13.500 KM tık demeden gitti
Fakat çıkan yağ resmen çamurdu.

Motor üst kapağı güzelce temizlendi


Castrol Mangnatech 10W40 Yağ konuldu

Ardından 250 Ml Bor Power Silver Konuldu. Bu arada Toyotronic Mithat Efendi "ben orjinal parça kullanıyorum, parçaları derindereden getiriyorum bilmemne diyerek yan sanayi yağ filitrsini kakalamış. Çok sinirlendim

Zaten resim ortada. Mobil 10W40 diye koyduğu yağ'da gerçek değilmiş. Yanında çalışan elemanından İki gün evvel öğrendim. isim vermeyeceğim.

Ardından Kompresyon ölçümü yapıldı. Motorum çok sağlıklıymış maşallahı varmış. 152 ile 155 arası çıktı.
http://www.dailymotion.com/video/xcxaid_96-corolla-xey-engine-compression-m_autoNeyse kısa bir hayal kırıklığından sonra, Hava filitresi yapımına geçtik

Hava filitresine uygun ağızda bir pimaş boru aldık. Ağızını hava filitresinin içine, diğer ağızını orjinal boğaz borusunun içine geçirecek şekilde ısıtarak şekil verdik.

Sonra Hava akış sensörü için, orjinal kutusunda bulunan sensör contasını utudan çıkarıp pimaşa ölçtük. Pimaşı ona göre deldik ve monte ettik.

Küçük bir önizleme denemesi yaptık.

Ardından tekrar contayı söktük, pimaşı ince su zımparasıyla zımparaladıktan sonra kırmızı boya püskürttük. Tam iki kat.



Sonra güzelce monte ettik...



Gece saat 12 olmasına rağmen, küçük çapta bir ses denemesi yaptık. Evlerimize gidip Yatağa yattık

Şaka şaka
http://www.dailymotion.com/video/xcxakp_96-corolla-xey-custom-air-yntake-ki_autoErtesi gün kurstan geldikten sonra, SMD ledlerimizi göstergelere, Parklara takmak için işleme koyulduk.
İşlemler çok basit, eline tornavidayı alan herkes yapabilir

Göstergemin önceki hali;

SMD Led takıp plastik camı çıkardıktan sonraki hali

Arkadaşlar artık plastik camı takmadan gezeceğim çünkü çok şık duruyor

Haa bu arada, sönük kalan yerler gerçek ışıkta bu şekilde görünmüyor. Sakın aldanmayın, gayet canlı ve homojenizeler.


Sıra Parklarda,
Bu önceden sıradan piyasa malı let takılı olan hali,

Bu ise SMD Led'in farkı




Bunlarda Bonuslar








Maliyet Hesabına Gelelim:
Üst Kapak Contası : 25 TL
Buji Contaları : 4 x 17 = 68 TL
Denso Buji : 7,5 x 4 = 30 TL
Orjinal Yağ Filtresi : 16,5 TL
Ara Toplam : 140,37 TL / 3 Taksit Sonkar Sağolsun

Toptancıdan Magnatech yağ aldık : 55 TL
Hava filtresi : 35 TL
Pimaş Boru : 2,5 TL
3 Takım çifterli SMD led : 30 TL
İki karışık tost

: 5 TL
İşçilik : 45 TL
Test için gezme yakıtı : 10 TL
Toplam : 322,5 TL'ye Mal oldu

EKSTRA BONUS BURADA
http://www.dailymotion.com/video/xcxalo_96-corolla-xey-custom-air-yntkate-k_auto5.000 devirden sonraki sesi beni hasta etti. Kawasaki 1.000 cc'lik motor gibi

Arkadaşlar gözlemlerimi aktarayım, çekiş inanılmaz arttı. Motor hava filitresine rağmen sessizleşti. Bor'dan dolaymı bilmiyorum. Performansı ise LPG'de giderken % 20 civarında arttı, artık viteslerle oynamak zorunda kalmıyorum en ölü devirde bile gayet canlı. Öncesinden beri bir ağırlaşma hissediyordum ama bakımlardan sonra bu kadar değişeceğini hiç düşünmezdim. Benzinde ise %35 arttı diyebilirim. Hava filtresi benzine daha çok yaradı galiba

Bu arada ucuz bir filtre aldığımın farkındayım. Anında olumsuz yorumlar gelicek ama merak etmeyin. Sık sık boğazı gözlemleyeceğim, zerre kadar toz görürsem green filtreye geçeceğim inşallah. Bu arada filtre hakkında şunuda gözlemledim, kuvvetle muhtemel olarak, ş.içi dur-kalk trafiğinde fazladan yakacaktır çünkü kaput motorun sıcaklığı ile ısınacak ve filtre sıcak hava çekecektir....
40 km üstü hızlarda ise performans göstermeye ve ekonomiye başlayacaktır çünkü orada iyi bir sirkülasyon mevcut.
Size bir sorum olacak, bu filtre kuruymuş. Acaba pas sökücü ince yağlar varya, onunla dışına yahut içine ufaktan pıslatsam, toz tutmada etkisi olurmu?
Bu arada yeşil ledleri merka eden çok olacaktır eminim ama yaklaşık bir saattir bu konuyu açmaya çalışıyorum ve çok yoruldum. Benden bugünlük bu kadar.
Saygılarımla.......
Bu arada yapımda emeği geçen ve artık yeni üyemiz olan Ahmet Can ve Motor-Mekanik ustası, Ahmet Can'ın babası Mehmet Ustaya çok çok teşekkür ediyorum. Çok iyi uğraş ve emek verdiler...
Not: Birdaha kesinlikle toyotronic sahtekar mithata gitmem.