Malumunuz ucak uçuş rakamları çok ucuzlayınca,otobüs firmaları yolcu bulmakta zorlandılar.Bu nedenle firmalar büyük değişimler için çok ciddi yatırımlar yaparak,uçak firmaları ile rekabet edebilecek alternatif arayışlar içine girdiler.Ve bu uygulamarını otobüslerin dışında ek olarak belirtiyorlar.Ulusoy ve Varan First Class,Royal Class,

Pamukkale Turizm Teknobüs ve Pamukyol,


Nilüfer Turizm (özellikle BDDK firmaya el koyduktan sonra büyük değişimlere imza attılar) tüm araçlarında yaptığı uygulamalar için isim koymamış,
Kontur Turizm-Koltuk Plus
gibi isimler ile farklılıklarını ortaya koymaya çalışıyorlar...Bu konu ile ilgili olarakta www.tasimacilar.com ve www.ulasimonline.com adlı sitelerden almış olduğum yazılarıda ekleyeyim.Önce ulasimnoline.com'dan olan alıntı.....OTOBÜSLER,KONFORDA UÇAĞI SOLLADIŞehirlerarası yolcu taşımacılığında müşterilerini hava yolu şirketlerine kaptırmak istemeyen otobüs firmaları, sundukları hizmetlerle şaşırtıyor.
Ülkede şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan hava yolu firmalarının artması, hızlı trenle konforun ve yolculuk süresinin azalması otobüslere olan talebi azalttı.
Otobüsçüler, yolcularını ülkenin dört bir yanına ulaşan uçak firmalarına kaptırmamak için yolculuk süresini kısaltamasa da konfor ve sunduğu hizmetleri artırma yoluna gidiyor. Otobüs firmaları, ulaşım hızı dışında uçakta verilen hizmetlerin daha fazlasını sunarak yolcularını memnun etmeye çalışıyor.
Varan Turizm, kapalı devre uydu TV, dizüstü bilgisayarlar için kablosuz internet ve elektrik bağlantısı, radyo yayını gibi hizmetlerin yanı sıra gece yolculukları için yastık ve battaniye bile veriyor.

''Hizmette sınır yoktur'' anlayışıyla hareket ederek iki katlı otobüslerinin alt katını restorana dönüştüren ve ruhsat alan firma, dörder kişilik 5 masa koyduğu restoranda profesyonel hizmet sunuyor.
Sadece İstanbul-Ankara arasında sefer yapan otobüslerdeki restoranda, buzdolapları, mikrodalga fırın gibi eşyaları da bulunduran firma, yolcularına ücret karşılığında, su böreği, döner, hamburger ve çorba gibi çeşitlerde yemek, viski, cin, votka, kırmızı şarap ve bira ile alkolsüz içecek veriyor. Aynı anda 20 kişinin yararlandığı restoranın büyük ilgi gördüğünü belirten yetkililer, söz konusu otobüsleri ve restoranı tercih eden müşteri portföylerinin farklı olduğunu belirtti.
Şirket yetkilileri, otobüslerde alkollü içecek servisiyle ilgili olarak ruhsat aldıklarını, bu hizmeti izinle yürüttüklerini kaydettiler.
-YANINIZDA TAŞIDIĞINIZ FİLMİ OTOBÜSTE İZLEYEBİLİYORSUNUZ-Kamil Koç firması ise güvenlik, konfor, hijyen ve teknolojiyi üst seviyede tutarak yolcularına en iyi hizmeti vermeye gayret ediyor. Ergonomik koltuklar, terletmeyen yün bazlı kadife koltuk kumaşları, geniş diz mesafesi ile en uzun yolculuklarda farklı bir konfor sunan firma, tek kullanımlık koltuk başlıkları ve kulaklık kılıfları ile temizliği ön planda tutuyor.
Kişiye özel ses ve görüntü sistemi, DVD Player ve 15 inch ebadındaki LCD ekran, görüntü ve ses kalitesiyle yolcularına sinema keyfini yaşatan Kamil Koç otobüslerinde, koltukların önündeki kulaklıklı sistem sayesinde 8 kanallı müzik yayını yapılabiliyor.
İsteyen vatandaşlar, flaş belleklerle yanında getirdiği filmi, otobüsteki USB girişi sayesinde koltuk arkasındaki televizyondan izleyerek yolculuk yapabiliyor.
Soğuk ve sıcak içecek ile yiyecek hizmetinde diyet ürünlere de yer veren firma, günlük gazete ve kurumsal yayını dergisiyle yolcularını, yolu ve süreyi fark etmeden istedikleri yere ulaştırıyor. Kışın çorba, yazın dondurma ikramında bulunan Kamil Koç, müşterilerden gelen taleplere göre hizmetlerini yönlendiriyor.
Sert rekabet ortamında müşterisini kaybetmek istemeyen ve daha fazlasını çekmeyi planlayan firma, hızlı tren hizmetiyle Ankara-Bursa seferini 2 saat kısalttı. Firma, TCDD ile yaptığı anlaşmanın ardından Ankara-Bursa-Ankara arasında Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile bağlantılı seferleri de hizmete sundu. Firma Firma, Ankara'dan YHT ile gelen yolcusunu Eskişehir Garı'ndan alarak Bursa'ya ulaştırırken, Bursa'dan Ankara'ya YHT'yi kullanarak gidecek müşterilerini de Eskişehir Garı'na ulaştırıyor.
Firma yetkilileri, hava yolunu rakip görmediklerini, hızlı trende olduğu gibi gelecekte ortak işler yapmayı planladıklarını kaydetti.
-DÜNYANIN EN GENİŞ KOLTUK ARALIĞI HİZMETİ-Nilüfer Turizm ise koltuk TV (koltukların arkasında televizyon) sayesinde kişiye özel televizyon ile yolcularına keyifli yolculuklar sunuyor.
Kablosuz internet, yaz ve kış aylarına göre yiyecek ve içecek hizmetiyle yolcularına en iyi hizmeti sunan firma, uzman kadrosuyla müşterilerine güvenilir, konforlu ve rahat bir yolculuk imkanı sağlıyor.
Ulusoy ise konforlu ve ödüllü araçlarıyla hizmet veriyor. Yolcuların güvenliği için hız sınırlamasına uyan ve 90 kilometrenin üzerine çıkmayan bazı otobüslerde tek koltuk bulunuyor. Özel terminallerden kalkan otobüslerde dünyanın en geniş koltuk aralığı hizmeti veren firma, yastık, battaniye, sıcak, soğuk içecek ve yiyecek servisleri, kahvaltı ve akşam yolculuklarına yönelik yiyecek çeşitleri sunuyor.
Koltuk TV, internet, bilgisayarı şarj edebilecek prizler, müzik yayını, uzman sürücü ve servis kadrosuyla yolcularına en iyi hizmeti vermeye çalışan firma, özel korumalı temizlik sistemiyle hijyeni en üst seviyede tutuyor.
Buda tasimacilar.com'dan alıntı.burada da sistemi uygulayan firma hakkında biligiler var...Son dönemde şehirlerarası otobüs yolculuklarının vazgeçilmezi olan koltuk arkası ekranlar otobüs yolculuklarını değiştirdi. Koltuk arkası televizyonları, ekranları 300 otobüste takılı olan ETMS’nin Genel Müdürü Ömer Özcan ile konuştuk.
Son dönemde otobüsle şehirlerarası yolculuk yapan kim olursa olsun teknolojinin gelişmesini otobüsün içinde de bizzat yaşadı. Yollarda seyreden 500’ün üstünde otobüste artık cep telefonu kullanılabiliyor, lap top lüksü yaşanabiliyor daha da ötesinde gerçek zamanlı olarak televizyon izlenebiliyor. Bu da koltuk arkasına takılan ekranlar ile yapılıyor. 2009 yılının son döneminde patlayan koltuk arkası ekranları ETMS Genel Müdürü Ömer Özcan ile konuştuk.

Patlama 2009 yılında oldu
Özcan piyasada ekran takılı yaklaşık 500 otobüsten 300’üne ekran takma başarısı gösterdiklerini anlatan Özcan, koltuk arkası ekranların 3 yıl önce piyasaya girdiğini ama asıl patlamanın 2009 sonlarına doğru yaşandığını belirtti. Bu süreçte birkaç firmaya ekran takıldığını ve oldukça başarılı sonuçlar alındığını ifade eden Ömer Özcan; “ İş daha büyük firmalara sıçrayınca koltuk arkası ekranlar tüm firmaların vazgeçilmez detayı oldu “ dedi. Firmalar arasında yaşanan rekabetin kendilerine yaradığını söylemeden geçemedi. Özcan; “Özellikle geçen yıl yaz döneminde parlayan bir iş bu. 2009 Aralık itibariyle talep artışı olmaya başladı. Bunun da sebebi kötü geçen kış aylarından firmaların ve otobüsçülerin ekran taktırarak farklılık yaratma isteğidir“ şeklinde konuştu.
“Sektör lideriyiz”
Talep patlaması nedeniyle koltuk arkası ekran yapan firmaların da ard arda açılmaya başladığına dikkat çeken Özcan, sektör liderinin ETMS olduğunda büyük bir gururla söyledi. “Şu an Türkiye’de 500‘ün üzerinde otobüste ekran takılı ve bunun 300’ünü biz taktık” diyen Özcan bir çok büyük firmanın tüm filolarını bazılarının ise bir çok otobüse ekran taktıklarını dile getirdi. “Bizi özellikle şahıs otobüsçüsü tercih ediyor” diyen Özcan satış rakamlarına bakıldığında, bir numara olduğumuzu görüyoruz, bu yıl yaz sonuna kadar en az 300 otobüse daha ekran takmış olacağız” dedi.
“Kalite ve servis”
Tayvan menşeli ENTTEK marka ekranlarının sağlam ve dayanıklı olması ile anıldığını belirten Özcan “Biz bu işin ancak kaliteli ürün ve geniş servis ağı ile mümkün olabileceğini düşünüyoruz. Ona göre planlamalarımızı yaptık. Şu an 7 büyük şehirde servis ve kurulum noktası oluşturduk. 1 yıl içinde bu rakamı 30 yapacağız. Amacımız satış sonrası hizmette de liderliğin gerektirdiği sorumlu işletme anlayışını ortaya koymaktır. 24 saat çalışan sektöre hizmet edecekseniz 24 saat çalışmanız gerekir.”
Maliyet 18- 20 bin dolar arasında
(fotoğraftaki koltuklar Nilüfer Turizm'e ait)
54 koltuklu bir otobüse ekran takmanın maliyetinin 20-22 bin dolarları bulduğunu ifade eden Özcan, Türkiye yollarında ekran takılabilecek nitelikte yaklaşık 3 bin 500 otobüs olduğunu vurguladı. Özcan; “Türkiye’de 4 bine yakın otobüsün en geç iki yıl içerisinde ekran taktırmak zorunda kalacaklarını düşünüyorum. Çünkü ekran taktırmazlarsa rekabet etme güçleri çok çok geride kalacak. Çok genel bir tabirle, servis aracı olmaktan öteye gidemeyecekler” sözleriyle pazarın oldukça hareketli olduğunun altını çizdi.
“Artık sıkıcı yolculuk yok”
Otobüslerin ekran taktırması ile artık sıkıcı yolculukların kalmadığını, ne kadar uzun olursa olsun yolcuları artık keyifli bir yolculuğun beklediğini söyleyen Özcan sözlerine şöyle devam etti; “Bu iş en çok yolculara yaradı. Yolculuklar artık daha eğlenceli oldu. Yolculuk boyunca dizileri, filmleri ve hatta maçları dahi koltuklarında seyredebiliyorlar. Önceden meşhur dizilerin ve maçların olduğu saatlerde genelde otobüslerin boş gittiğini düşünürsek artık böyle bir durum yok. Yol boyunca mobil uydu sistemi ile TV kanalları emrinizde. Ayrıca yolcular isterse film izleyebiliyor, isterse müzik dinleyerek veya yol kamerasından yolu izleyerek yolculuğun keyfini çıkarıyor.”
“Yolcu artık ekran var mı? diye soruyor”
Uçak rekabeti ve ekonomik krizle mücadele etmeye çalışan şehirlerarası otobüsçüğün krizden çıkma çalışmaları içinde kendi sektörlerinin doğduğunu belirten Özcan, “ Koltuk arkası ekranlar artık yolcunun ilk isteği haline geldi. Firmalar artık ‘Biz ekran taktırmayacağız’ dese de geç kaldı. Çünkü artık yolcu buna bakıyor” derken, Türkiye’de teknolojinin çok çabuk değişmesine de değindi. Özcan Türkiye’ye hızlı girip çabuk eskiyen teknolojinin koltuk arkası ekran için geçerli olmayacağını belirterek; “Ekranların uzun vadeli gideceğini düşünüyorum. En azından 2015’e kadar bu furya devam eder” sözleriyle kendi sektörlerini anlattı.
“Teknoloji tek başına yeterli olmayacak”
Sektörün içinden gelen biri olduğunu ve ekran taktırmanın şimdilik bir fark yaratacak olmasının firmaları yanıltmaması gerektiğini söyleyen Özcan, ”Taşımacılık sonuçta bir hizmet sektörü ve insan faktörü mutlaka en ön planda olmalıdır. Sonuçta teknoloji ile birlikte iyi hizmet eden kazanacaktır” diyerek sözlerine nokta koydu.