Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 08, 2025, 07:36:37
Lütfen
BÜYÜK HARF
kullanmayalım!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E140 (2007-2013)
»
Konu:
2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
...
9
Gönderen
Konu: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var... (Okunma sayısı 27703 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
:
Şubat 21, 2010, 18:41:29 »
Sayın Toyota Yetkilileri;
Şubat 15'inde tarafınıza çekmiş olduğum mesaja karşılık sizden bir geri dönüş olmamasına rağmen, bugün ...........’daki servise gittim.
Son derece iyi karşıladılar. Aracı tekrar test sürüşüne otoban yolda tabi tuttuk.
Sonuç olarak yolun eğiminden dolayı sağa sola çekti ama bu araçların özelliğinden olur dediler. Bu durumda yapabileceğimiz bir şey yok dediler.Yalnız ben yine otaban yolun haricinde ve şehir içi trafiğinde yaklaşık 100 km değişik hızlarda sürüş yaptım. 90 km üzerine çıktığım zaman direksiyonda biraz sertlik sağa sola çekmeler devam ediyor yalnız servis bu konuda serça parmağı ile direksiyon kontrol edilirse sorun yoktur deniliyor.Hafif yağışlı yolda bile araç inanılmaz kaymalar yaşayabiliyor. Kendi kendine sağa ya da sola yön değiştirebiliyor.
Yağışlı havalarda, yola mı yoldaki araçlara mı yoksa aracın ani tepkilerine mi konsantre olacağımı bilemiyorum.
2 kez bu sebeple kaza atlattık.
Benim istediğim olay şu: Daha önceki arabam da Toyotaydı. 200-300km yol gittiğim zaman asla yorgunluk nedir bilmezdim. Son derece rahat kullanımı vardı.Yine tempram vardı yorulmak nedir bilmezdim. Yeni Corolla ile ise 100 km yorulmadan gidemiyorum.
Şehir içinde ise 30 yıllık ehliyetim olmasına rağmen gerçekten korkuyorum.
Kesinlikle şeritlerden gidemiyorum.
Kendimi nasıl inandırabilirim illa olayın Amerika da vuku bulması ya da karsı şeritten gelen bir aracın üstüne mi çıkmam gerek.
Sonuç olarak benim 2 çocuğum var. Biri 28 diğeri 23 yaşında olmasına rağmen direksiyondan korkuyorlar ve aracı kullanmak istemiyorlar.
Araç kullanmından korku değil keyif almak istiyoruz.
Not:
1- Konusunda uzman bir mühendis veya tekniker göndermenizi ayrıca istiyorum. Çünkü aracı Aralık 2008 de almamıza rağmen Haziran 2009'dan bu yana sorun devam ediyor. Aracı bugünkü servis ziyaretimizle birlikte aynı sorundan dolayı 8 ay içinde 3. kez servise götürdüm.
2- Tüketici Yasasının aradığı aynı arızanın 2 den fazla tekrarlanması şartı gerçekleşmiş oldu.
Sorunumun tarafınızca dikkate alınmaması halinde Toyota Avrupa-Toyota japonya'ya mesaj yazmaktan veya Yargı yoluna gitmekten başka çaremiz kalmayacak.
3- Bu sorunun Yargı yoluna gidilmeden çözülmesini, Toyota'ya duyduğum güven adına sizden özellikle rica ediyorum.
4- Aracı ........ ilindeki bir tamirciye gösterdiğimde tamirci arkadaş, yukarıda anlatılan kaygılarımın doğru olduğunu ve aracın bu haliyle her an direksiyon kilitlenmesi gibi bir sorunla kazaya karışabileceğini özellikle belirtti.
5- Benim sorunumun bir benzeri ABD'de inceleme aşamasında olup bu yönde haberler mynet - otomobil sayfası başta olmak üzere medyaya da konu olmuştur.
6- Sonuç olarak severek aldığım aracımdaki sorunumun en kısa zamanda giderilmesini ÇOK ÇOK ACELE istiyorum.
Saygılarımla.
Arkadaşlar aldığımız Corrolla'daki sorunumuz bu. Bu mesajı 19.02.2010'da Toyota sitesindeki, şikayet bölümüne ilettik. 15.02.2010 da da aynı konudaki mesajımıza halen yanıt gelmedi.
8 ayda aynı sorunla 3 kez servise gittik. İlkinde bi şey yok dediler. 4 rotlu araçlar yolun akısına göre gider bi sorun yok dediler. 2. kez servise gidişimizde rot ayarı yapıldı.( 1 kademelik ayarsızlık olduğu söylendi ) 3. defa servise de 18 Şubat 2010 da girmemize rağmen sorun halen devam ediyor.
Ciddi sorun yaşıyoruz.
Aracımızı çok seviyoruz ama ne yalan söyleyeyim tek şeritli yola girdiğimde ecel terleri döküyorum.
Çünkü araç düz bir şekilde yol alamıyor.
Sürekli, araç bu sefer ne yapacak diye tedirgin yol alıyorum.
Bir seferiinde araç 90-100 Km aralığında rampa çıkarken kendi kendine yarım metre kadar sola kaydı.( Direksiyonu sabit tutmama ve ani hiçbir hareket yapmamama rağmen)
Bir seferinde de ( geçen hafta ) dümdüz yolda,
140
Km ile giderken, sollamakta olduğum aracın yanına ( sağa doğru ) aniden geldi, tamponlar arasında 10-15 cm kadar mesafe ya kaldı ya kalmadı.
Yağışlı havalarda daha çok belirginleşiyor bu durum.
Ben 15 yıllık, babam 30 yıllık araç sürücüsü.
Rotlarda bi şey olmadığına göre tek seçenek direksiyon kutusu gibi görünüyor. Tamirci arkadaşımız da sorunun sebebinin bu olduğunu söylemişti.
Ama servis ısrarla bu arabada bi şey yok 4 rotlu her araç böyle diyor.
93 Tempramızda bile daha iyi bir yol tutuş vardı. 2001 Toyotamızda ise mükemmel bir yol tutuşa sahipti.
ABD'de de direksiyon arızası yönünde ciddi bir araştırma yapılmakta olduğunu ve hatta Corolla'nın satışının durdurulmasının gündemde olduğunu okudum.( Mynet- otomobilde yazıyor )
Sizlerden bu sorunu yaşayan veye duyan oldu mu? Öneriniz nedir?
Not: Aracı Aralık 2008 de aldık. Haziran 2009'dan bu yana sorun devam ediyor. Araçta Michelin lastikleri takılı ve sadece 7.100 Km yol gittik Hiçbir kaza da yapmadık, ciddi bir çukura veya sert bir cisme de hızlıca çarpmadık.
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım. Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami
hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50Km/s., şehirlerarası 90Km/s., otoyol 120Km/s. dir.
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
:
Şubat 21, 2010, 18:41:29 »
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Auris
Kan Grubu: 0+
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #1 :
Şubat 21, 2010, 19:13:13 »
arkadaşım bu sorun sanırım sert amörtüsörden kaynaklanıyor aracta hem sert amörtisör var hemde yerden çok yüksek aynı sorun bendede var sanki arac yolda giderken aniden sağa veye sola cekiyor yanlız arac yüklü iken bu sorun yok yani yere 3 cm veya 4 cm yakın olsa bu sorun yok
Kayıtlı
2011 COROLLA EXTRA D4D
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #2 :
Şubat 21, 2010, 19:27:13 »
Mesut Bey servisle görüştünüz mü peki?
Onlar ne diyor?
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #3 :
Şubat 21, 2010, 20:24:00 »
Öncelikle geçmiş olsun.
Bence durum sizin araca özel mi yoksa genel bir durummu (belli bir seri ya da daha genel) bir araştırma yapmak gerekir.
Ayrıca lastik basınçları, rot ayarları, bagaj yükleme şekli gibi noktalarda da inceleme bence iyi olur. Tüm bunların yanında frenlere, direksiyon sistemine ve aracınız Esp'li ise sistemin geneline bakmakta fayda var sanırım.
Not: Sanırım yukarıda verdiğiniz tarihlerde yanlışlık yaptınız. Eğer öyle ise bunu ''Değiştir'' sekmesinden düzeltebilirsiniz.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Kilometre: 40000
Model Yılı: '16
23 kere teşekkür etti
62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #4 :
Şubat 21, 2010, 20:33:37 »
Hocam durum ne olursa olsun araç sağo sola çekiyorsa bu bir kusurdur. Bunlar böyle diyerek durumu geçiştirmek oldukça saçmadır. Bunlar asfalt arabası Türkiyede yollar kötü ses normal denmesi gibi birşey. Uygun değilse satmayacaksın. Uygun değil kaza ve ölüm riskide var ama biz kazancımıza bakarız gibi bir mantık olabilir mi?
Bundan önceki aracım 307 de hiç bir zaman yol tutuşu sorunu veya benzer birşeye rastlamadım ama toyotanın bu yönü çok zayıf(2003 corsadan bile zayıf). Benim aracım 2005 model rot veya balans sorunu yok ama yol tutuşu sorunlu.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #5 :
Şubat 21, 2010, 21:34:35 »
Araç daha 10.000 Km'yi bile görmedi.
Lastik basınçlarını her yolculuk öncesi mutlaka kontrol ederiz.( aracımız genelde şehir içi trafiğinde değil 400-500-600 Km'lik uzun şehirlerarası çift şeritli yollarda kullanıldı )
ESP aracımızda yok. ( Comfort modeli aracımız. ESP, Elegant serisinde mevcut )
Frenlerde sorun olduğunu sanmıyorum çünkü aracın ani hareketleri, gaza basılı halde veya araç boşta ilerlerken hissediliyor.
Fren sırasında bir savrulma ( fren kaynaklı ) yaşamadık.
2001 Model Corollanın bile yol tutuşu çok güzeldi.
O araçtan da çok memnunduk ama benzinli ve otomatik olduğundan yakıt tüketim fazlalıydı ve sırf bu nedenle dizel Corolla almıştık.
Hep sıfır kilometre bi Toyota sahibi olmak istedik.
Aracın yukarıda anlattığım sorunu dışında hiç kötü bi şeyini görmedik.
Ben en çok motordan çekiniyordum.
Dizel olması ve 90 beygirlik gücünün, araca yetersiz gelebileceğini dşünüyordum.
Motor şahane...
Ne bi çekiş sorunu ne de bi güç yetersizliği yaşattı bize.
Çok sağlam, sessiz, atak...
Ama yol tutuş hayal kırıklığı oldu......
Benim şahsi fikrime göre sorunun kaynağı direksiyon sistemi...
ABD'de sırf bu yüzden araştırma yapılıyormuş.
Servisin bi şey yok demesini ve Toyota Genel Merkezinin sessiz kalmasını anlayamıyorum.
Cidden araç sorunlu.
Sorunlu olmasa 8 ayda 3 defa servise niye götürelim?
Bozuk olmayan bi şeyi niye sürekli tamir ettirmeye çalısalım.
Toyota Türkiye'den ( ALJ Grupla yeni bir yapılanma dönemine rast geldiğimizden de hemen bir geri dönüş yapamamış olabilirler ) bi sonuç alamazsak Toyota Avrupa-japonya ya maille sorunu ileteceğiz.
Oralardan da ses çıkmazsa uyuşmazlık Mahkemeye gidecek.
Toyota, çocukluğumdan beri hep en sevdiğim markaydı.
Hala da öyle.
Markayı kötülemek veya imajına zarar vermek de istemiyorum ama sorunun da giderilmesi gerek..
Ben şirketin isminin büyüklüğü ve duyarlılığı sayesinde sorunun giderileceğni umuyorum.
Umarım beni yanıltmazlar.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Seni unutmayacağız Burak TOLGA
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 109000
Model Yılı: '12
536 kere teşekkür etti
508 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #6 :
Şubat 21, 2010, 22:14:10 »
Andaç bey hangi şehirde ikamet ediyorsunuz acaba?
Kayıtlı
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B-
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #7 :
Şubat 21, 2010, 23:15:56 »
arkadaşlar bende uzun yolculukta aynı sorunla karşılaştım ben bunun aşırı rüzgardan olduğunu düşünüyorum
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #8 :
Şubat 21, 2010, 23:44:42 »
aracım 45bınde yenı nesıl d4d sevıyorum markayıda arabamıda.toyota ılk kez guzel bı tasarım yaptı kabugunu kırdı ama bu kez de arabayı yapmayı becerememısler.. kusura bakmasınlarda toplasınlar su butun sorunları yapsınlar bızde kurtulalım onlar kurtulsunlar...
Kayıtlı
corolla comfort D4D 2007
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
İŞTE MUTLU SON..
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #9 :
Şubat 21, 2010, 23:52:06 »
acaba fazla yüksek ondanmı oluyor ya
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10500
Model Yılı: '19
132 kere teşekkür etti
354 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #10 :
Şubat 21, 2010, 23:52:56 »
Toyota'nın dünya genelinde çok üretilip satması,hatalara ve sorunlara yol açmış.Bu açık, daha da özen göstermeliler.Araç kalitesi(sorun-sorunsuzluk) ülkeden ülkeye,üretim merkezlerine göre değişiyor gibi gözüküyor.2008 D-4D elegant kullanıyorum.En ufak sorun yok.Yol tutuş çok iyi.Ama bu diğer üretimler iyi anlamına gelmiyor.Dikkat TOYOTA,imajın zedeleniyor.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #11 :
Şubat 21, 2010, 23:57:49 »
Benim de bu kadar ağır olmasa da buna benzer bi problemim olmuştu.aracım sürekli sağa çekip.yüksek sürattede aşırı derecede sağ taraftan ses geliyodu.servise her gidişimde başvurdum her seferinde rot ayarı yaptılar.Bigün uzun yoldan gelirken araçta yüklüydü bi baktım ki direksiyonu sola çevirik bi şekilde kullanıyorum ankaraya kadar ve otobanda 100 ü geçemiyodum, araç olduğu gibi sağa yükleniyodu.derken aracı robota koydular ön sağ tablanın eğik olmasından dolayı ön sağ teker 4 mm geride çıktı...bu işlem 45000 km de yapıldı.dediğiniz gibi gidiş geliş yollarda araç sollarken direksiyona yapışıyodum.
Ama sorununuz daha da ciddi.Umarım düzeltilir.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Siftahı Yapmış Toyotacı
Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #12 :
Şubat 22, 2010, 10:17:39 »
andaç bey. nasrettin hoca damdan düşmüş de bana benim gibi damdan düşeni getirin o beni herkesten iyi anlar demiş.
2004 corolla sw yeni aldık iki ay kadar oldu. yol tutuş sorununu ben de yaşıyorum. tek hayalim bir toyotam olmasıydı ama olmaz olsaydı. yeni lastik taktık daha 3000 km oldu olmadı michelin marka, rot balans ayarları yapıldı. hatta araçta darbe mi var acaba diye şasi ve salıncak ölçümü bile yaptılar. en ufak bir kusur bulamadılar. ama 100'ü geçince araba kendisi gidiyor. dün biraz kuvvetli rüzgar vardı direksiyonu sıkıca tutuyorum buna rağmen yanal rüzgarlarda biraz kuvvetli esince şerit bile değiştirdiği oldu. benim babam da tecrübeli şöfördür. problem olduğunu bir türlü anlatamıyordum ama dün o da inandı artık. toyotaya ben de mail gönderdim bana "serviste kontrol ettirin" diye cevap yazdılar. ama servisle ilgili burada ve başka yerlerde yazılanları okuyunca servise gidesim de yok açıkçası. yine tecrübeli arkadaşlardan öğrendiğim kadarıyla amortisör ve viraj demiri ile ilgili bir problem olabilkirmiş. bakalım ne olacak perşembe günü baktıracağız. sonucu sizinle paylaşırım kolay gelsin..
http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/aracim-yolda-geziyor-lutfen-yardim/
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #13 :
Şubat 22, 2010, 11:23:31 »
Arkadaşlar rüzgardan etkilenme bizde de var.
Çünkü "sıfır bir araçta bu kadar sorun olmaz, atıyosun, markayı kötülüyorsun" diye bir tepki gelebilir diye kasıtlı olarak yazmamıştım.
Toyota Türkiye, bu forumu takip edip notlar alıyor mudur acaba?
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #14 :
Şubat 22, 2010, 11:50:06 »
bende 3cm yay var yol tutuşta problem yok 130 la viraja rahat girebiliyorum
fakat
eğilime göre direksiyon sağa veya sola kendisi gidiyor. bir diğer problemim 100kmh nin üstünde girdiğim su birikintileri beni aşırı derece de korkutuyor çok sapıtıyordireksiyonu kararlılıkla düz tuttuğum halde biranda yan şeride geçiyor araç su birikintisi yüzünden bir çok kaza atlattım.. aracın yürüyen aksamını keşke almanya'ya yaptırsalarmış.
Yasal Uyarı: Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50 km/saat, şehirlerarası 90 km/saat, otoyol 120 km/saat’dir.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Shiro (beyaz) ve ben
Araç: Corona
Kan Grubu: A+
5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #15 :
Şubat 22, 2010, 13:26:56 »
Arkadaşlar şikayetlerinizi mümkün olan en üst düzeyde Toyota'ya bildirin. Servis ilgilenmiyorsa, Servisin sorunu inkar ettiğini açıkça belirtin. Bir çözüm bulmak zorundalar.
Kayıtlı
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,... Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,... Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!
Corona de Bergerac
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #16 :
Şubat 22, 2010, 14:50:48 »
Olaya bilimsel yaklaşmadan verilen ifadeler pek bir anlam içermemektedir. Andaç arkadaşımız ise gördüğüm kadarı ile bilimsel yaklaşma çabasında.
Unutmayın ki, virajın araç üzerinde yarattığı etkiler ve bunun ölçümü özel cihazlar ile (öznel etkilerden arındırılmış olarak) yapılır ve bu ''G'' katsayısı ile ifade edilir. Öncelikle bu değerleri bilmekte yarar var. Bundan sonra ise araca özel olabilecek sorunlar (yukarıda saydığım gibi) olabilir ya da seri ya da genel imalat sorunu olabilir. Unutmayın, lastiğin omuzunun sert bir yüzeye ters şekilde teması bile onun iç çelik kuşaklarına zarar verip formunu bozabilir, bu yüzden bu gözlemde kişisel ifadelerden ziyade, bağımsız değişkenler belirlenip ona göre bir yapı ortaya koymak gerekir sorunu tam tanımlayabilmek için.
Örneğin Tuncay arkadaşımız; aracın yürüyen aksamı keşke Almanya'da yapılsa idi demiş. Benim bildiğim kadarı ile zaten orada yapılıyor.
Yine Kamil arkadaşımız; eğer araç sağa, sola çekiyorsa bu bir kusurdur demiş. Bu araç kusuru olabileceği gibi sürüş ve kullanım hataları (aracın aksının bir yerde yamultulması, lastiklere zarar verilmesi, amortisör eğriliği vs.) de olabilir.
İşte tüm bunların öznel etkilerden arındırılıp gerçek bilimsel sebepleri ile açıklanabilmesi için profesyonel çalışma şartdır.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Shiro (beyaz) ve ben
Araç: Corona
Kan Grubu: A+
5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #17 :
Şubat 22, 2010, 15:07:43 »
Malum direksiyon problemine ilişkin kullanıcı hikayeleri buradakiler gibi miydi? Bu konuda duyumu-bilgisi olan var mı arkadaşlar?
Hakan bey, önemli bir noktaya değinmişsiniz fakat bir de şu var. Gözlemler çok bilimsel olmasa da eğer sayıları çoksa istatistiksel açıdan anlamlı hale gelir ve bilimsel olarak birşeyler ifade etmeye başlar.
Bir gölde yüzen bir adamdan bir daha haber alınamıyor diye "gölde timsah var" yargısına varırsak bu bilimsel olmaz. Yüzme bilmiyordur, serhoştur vs.. Ama aynı yerde yüzen yirmi kişi bir ay içinde kaybolursa o zaman her birinin hikayesi tamamen subjektif de olsa, teker teker farklı nedenlerle de açıklanabilse, istatistiki açıdan anlam ifade etmeye başlar. O zaman o göle bi bakmak gerekir.
Kayıtlı
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,... Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,... Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!
Corona de Bergerac
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #18 :
Şubat 22, 2010, 15:28:58 »
İstatistiğin de belli kuralları vardır Ahmet bey (beyi kaldırabiliriz sanırım). En başta istatistik yalan söylemez ancak istatistikçi yanlış yapabilir. Yani istatistiğe konu olacak değişkenleri ve etki oranlarını seçmek aslında çok önemli bir çalışmadır. Olaya istatistiki olarak anlamlı (değişik oranlarda) dır diyebilmemiz için öncelikle o ana konuyu ve üzerinde araştırma yapılacak değişkenleri belirlememiz gerekir. Yani bir göle giden 100 kişi 1 ay içinde orada kayboluyorsa, istatistiki açıdan bu sadece o göle giden Falanca sayıda kişiden 100'ünün kaybolduğunu açıklar. Başka bir şeyi açıklamaz. Aradığımız başka birşey ise (kaybolma nedenleri), bu durumda onun değişkenlerini ve frekansını ayrı ayrı belirlememiz gerekir. Farklı bir araştırma yapmamız gerekir. Zaten istatistikin en zor bölümü doğru ve faydalı verileri toplamaktır.
Buna yine istatistiki bir çalışma ile örnek vereyim;
bundan bir kaç sene önce yapılan (Türkiye Karayollarında) lastik hava basınçları konulu çalışmada ele alınan onlarca otomobilden lastik hava basınçları olması gerekenden fazla olan araca rastlanmamıştır. Ancak bu araçların %85'in de lastik hava basınçları düşük, %50 'sinden fazlasında da tehlikeli oranda düşük olduğu görülmüştür.
Yine örneğin; aracın lastiklerinin park esnasında kaldırıma temas etmesi aslında bir kazadır. Bununda ötesinde temas şekli lastiklere ciddi zararlar verebilmektedir. Hatta kaldırıma park gibi durumlar (ülkemizde sıkça rastlanır) da lastik yanında rot ve amortisör bozuklukları yanında tablada dahi yamulmalar görülebilmektedir.
Bu yazdıklarım yukarıdaki konuya sadece örnek, elbetkide parçalar düzgün iken, bir montaj hatası ile aracın geometrisinde ve dolayısı ile yol tutuşunda sorun olabilir ancak söylediğim gibi her aracı iyi yol tutumayan aynı sebebpten dolayı aracı iyi yol tutumuyordur diyemeyiz, bunun altında yatan/yatabilecek nedenleri ortaya koymamız gerekmektedir.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: 2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...
«
Yanıtla #19 :
Şubat 22, 2010, 15:54:16 »
Cevap ve yorum yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Hakan Bey'in belirttiği gibi olaya bilimsel yaklaşmak önemli.
Ahmet Bey'in belirttiği gibi de benzer şikayetlerin sıkça dile getirilmesi, sorun/sorunların, nesnellikten uzak objektif değerlendirilmesinde önem taşıyacaktır.
Acil olarak Toyota-Türkiye'nin bizim ve benzer şikayetleri dile getiren;
- araç sahiplerini dinlemesi,
- araçlarını tepeden tırnağa kontrol etmesi,
- bu şikayetlerin sebebinin bir seri sorunu, üretimsel veya matematiksel ( otomobiller çok hassas hesaplarla üretilir ve geliştirilirler ) bir hatadan kaynaklanıyorsa bunu tespit etmesi,
- diğer araç sahiplerini de bu konuda uyarması ( Gaz pedalı sorununda gösterdiği ilgi ve alçakgönüllüğü burda da göstermeli. Böyle bir davranış markaya olan güveni sarsmak yerine bilakis güçlendirecektir. )
- sorunun çözümünü en kısa zamanda uygulamaya geçirmesi,
- tüm bunları yaparken müşterilerinin yanında olduklarını, onlara ve hayatlarına değer verdiklerini açıkça göstermesi gerekiyor.
Türkiye şartlarında araç sahibi olmak hiç kolay değil. Yine Toyota, kendi sınıfındaki en pahalı markalardandır. ( C Sınıfı NB/HB Dizel araçların başlangıç fiyatları;
- Toyota Corolla Class Dizel 42,350-TL,
- Citröen C4 1.6 HDi 92 HP SX 5K 39.030-TL,
- Fiat LINEA 4K ACTIVE PLUS 1.3 MULTIJET 90 HP 35.300-TL,
- Renault Fluence Authentique 1.5 dCi 85 bg 41.750-TL,
- Opel Astra Sedan 1.3 CDTi Dizel - 90 HP Enjoy 38.670-TL
- Peugeot 308 COMFORT - 1.6 HDi 90 bg - 5 ileri manuel 39.250-TL
- Hyundai i30 1.6 CRDi 90PS TEAM 34.500-TL. )
Gidip daha ucuzunu almak yerine güven duyulan bir marka olan Toyota'yı boşuna tercih etmediğmizi markanın ispatlaması gerekiyor.
Ama Toyota Türkiye'den hala bir ses seda yok...
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
...
9
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E140 (2007-2013)
»
Konu:
2009 Corolla D-4d aracımızda ciddi yol tutuş sorunu var...