Gönderen Konu: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame  (Okunma sayısı 11370 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« : Kasım 15, 2022, 23:16:47 »
Selamlar dostlar. Muhtemelen uzun bir satın alma süreci ve araç değerlendirme yazısı bizleri bekliyor. Yolculuğa hazırsak, koltuklarımızın dik camlarımızın açık olmasına dikkat edelim.  :)

1 Kasım 2022 Salı günü yapılan Toyota Corolla Cross lansmanına katılmamla birlikte, uzun bir süredir takip etmekte olduğum Corolla Cross'u yerinde inceleme fırsatı buldum. Yeni nesil hybrid sistem ile gelmesi, multimedya ve dijital kadran ekranlarının tamamen yenilenmiş olması, yerden yüksekliği, ebatları, tasarımı, en boş paket olarak sunulan Flame paketin gayet yeterli bir donanım ile sunulması ve en önemlisi 2022 model C sınıfına mensup bir hybrid SUV'nin 835 bin liraya satılmasını göz önünde bulundurunca, sahibi olduğum 2021 model Dream paket 13.500 kmdeki Corolla sedan aracımı satıp bu aracı almak istedim. Özellikle kar beyazı renk ve Flame paket olmasını istedim ve (nasibimiz varmış demek) boşta bulunan araca hemen talip oldum.

Kendi aracıma X-change ikinci el değerlendirmesi sonucu 550 bin lira verdiler ve kesinlikle kabul etmediğimi belirttim, bayi çalışanlarının yanlarında satış sitesine ilanımı girdim ve yine nasibimiz varmış ki 2 saat içinde aracımı tüm ekstralarıyla (8 jant, 4 yazlık 4 kışlık lastik, led farlar, arka park sensörü, cam filmleri, kaput izolatörü, led farlar, orijinal karter muhafaza, kapı kilitleme modülü vs ile) 595 bin liraya satmış bulundum ve hemen ön ödemeyi yaparak araç alımımı resmileştirdim ve yeni aracı beklemeye başladım.  :tamam:

7 Kasım 2022 tarihinde aracımın bayiye geldiği haberini alınca hemen bayiye koşarak ilk bir görsel incelememi yaptım. (soldaki benim araç Flame, sağdaki Passion paket)



İlk araca binişim, kontağı çevirişim ile 4 önemli eksik gözüme çarptı:
1) Aracın -hadi önü geçtim- arka park sensörü yok. Onca çarpışma önleme sistemi olan, neredeyse tam adaptif otonom sürüş sistemine sahip bir araç ama park sensörünü koymaktan imtina etmişler. Ayıp ediyosun Toyota!
2) Ön kol dayama ileri-geri gitmiyor, sabit. Corolla sedanımda muhtemelen aynı ebatlarda aynı kol dayama ünitesi vardı ve ileri-geri hareketi ile sürüş esnasında koluma destek sağlıyordu rahat ettiriyordu. Bu araçta olmamasını yadırgadım açıkçası, basit bir ray yahu.
3) Cam açma ünitesinin kumanda bölümünde aydınlatmalar çok yetersiz. Sadece şoför kısmı aydınlatmalı, diğer cam düğmelerinin gece aydınlatması yok. Üstelik yolcu mahalinde bulunan tuşlarda da bir aydınlatma yok. Akşamları el yordamıyla cam açma tuşunu bularak açıyorsunuz. Komik  :rofl:
4) Kaput izolatörü sadece en dolu pakette var, diğerlerine koymamışlar. Yahu -yine- gerçekten ayıp. Maliyet azaltmak için basit kırpmalara gerek yok..

Eve giderken yolda ilk dikkatimi çeken şey aracın sessizliği oldu. Bence bu araç sedana göre kesinlikle sessiz, yalıtım anlamında ikisi arasında bayağı fark var. Ayrıca parça birleşim yerleri çok daha tok ve sıkı, trim sesi ile ilgili daha güven veriyor. En önemlisi de ön göğüs sert malzemeden yapılmış  8-) Muhtemelen yalnızca Corolla sedan kullanıcılarının anlayacağı ve farkında olduğu kronik ön göğüs çizilmesi bu araçta çok büyük ihtimalle yaşanmayacak. Şükür sebebimize bak. :)

İlk satın alma gününden ziyade, ertesi gün çok daha net izlenimler ve deneyimler edindim araçla ilgili, uzun bir kullanım ve kurcalama fırsatı yakaladım:

- Evvela araç gerçekten teknolojiye doyuruyor. Yeni dijital kadrana bayıldım, görsel olarak bayağı değişiklik yapılabiliyor, tasarımı çok güzel, çok fazla bilgiye erişim imkanı sağlıyor ve ekran kalitesi muazzam.
- Multimedya ekranı da çağ atlamış, kablosuz Apple CarPlay çok büyük rahatlık katıyor ve kullanımı çok pratik, gayet hızlı bir tepki süresi var, netliği süper.
- Aracın döşemesi, tavanı ve göğüs kısmı tamamen siyah olduğu için acaba boğucu gelir mi diye endişeliydim fakat endişem yersiz çıktı, cam yüzeyler oldukça geniş olduğu için hiçbir sorun yaşanmıyor koyu iç mekanla ilgili.
- Corolla sedanlarda otomatik kapı kilitleme fonksiyonu yoktu, Corolla Cross'ta var. Belirli bir hıza ulaşır ulaşmaz kilitliyor, park moduna alır almaz kapılar açılıyor. Sonunda olması gerekeni yapmışlar. :)
- Uzaktan cam açma kapama da dahili olarak gelmiş. Servisle açılsın falan diye muhattap olmaya gerek kalmıyor.
- Flame paketlerde bulunan ön farlar led ve gerçekten kaliteli bir aydınlatma sağlıyor. Ben Corolla sedanıma photon milestone takmıştım fakat ondan bariz daha iyi bir aydınlatmaya sahip bu Cross ve aydınlatmanın üst kısmında mor biz huzme var, çok tatlı gösteriyor. Fakat şöyle bir saçmalık yapmışlar burda, gündüz aydınlatması halojen tipte. En kısa zamanda uyumlu led türünü öğrenip gündüz farımı da lede çevirerek homojen ve güzel bir görünüm sağlayacağım orda, şu an için bu gündüz aydınlatmasını gülünç buldum.
- Arka aydınlatma da şöyle, aracın bagaj kapağı üzerinde bulunan far grubunda herhangi bir aydınlatma yok, çamurluğa doğru olan kısım yanıyor sadece ve çok dar küçük bir alan olduğu için pek de şık durmuyor. İçinde ampul takılacak yer varsa oraya da bir aydınlatma takarak daha işlevsel ve güzel görünen bir arka stop grubu ve aydınlatması elde edilebilir.

Gelelim biraz daha komplex konulara, motor kısmının görsellerini ekliyorum.




Kaput içerisindeki motor yerleşkesini açıkçası biraz düzensiz ve optimizasyondan uzak buldum çünkü çok fazla yer var, çok boşluk kalmış. Elbette ağırlık dengesini sağlamak, ısı transferindeki sorumluluk, yine ısıya dair yıpranmayı önlemek, genel kablo tesisatı vs diyerek elbette bir sistem üzerine tasarlamışlar ama bence alan kullanımı ile ilgili biraz daha kafa yorabilirlerdi. Bunu neden mi diyorum? Hemen göstereyim :)



Lanet olası aküyü yine 46 Ah, abi siz şaka mısınız?! Corolla sedandaki hadiseler hiç mi umrunuza gelmedi, yahu garantiden onca akü değişti. Faaliyet karlarınız veya zararlarınız da mı umrunuzda değil?! Kaput içi dizaynda biraz daha yer ayırsalardı daha büyük akü oturtulabilirdi ama buraya bu anca sığmış. Bu konudaki tek umudum, daha yeni kavramaya ve hakkında videolar izleyerek daha hızlı deneyim kazanmaya çalıştığım hybrid sistemin araç içi akü sistemine normalden az ihtiyaç duyması falan olacak sanıırm, yoksa yine endişe ede ede elektronik sistem kullanımı sağlayacağız. Yahu koymuşsun oraya kablosuz şarj, kullanmayalım mı? Bu akü ile ilgili hybrid sisteme aşina arkadaşların bilgilendirmelerine ihtiyacım var. Umudumu yitirmek istemiyorum :)

Neyse, incelememize dönelim:

- Koltuklar zaten rahattı, Cross'ta sürücü koltuğuna elektrikli bel desteği de koymuşlar ve çok güzel olmuş. Uzun süreli yolculuklar kesinlikle yormadan konforla geçiyor.
- Süspansiyon sistemini çok beğendim, araç kesinlikle çok konforlu ve sıkı da aynı zamanda. Uzun yolda da kullanma fırsatı buldum, evet daha rodaj sürecinde olduğumuz için çok zorlamadım ama öyle görünüyor ki bu araç virajda falan pek yan yatmıyor. Hem konfor, hem sıkılık. Bravo Toyota..
- Arka koltuklardaki hacim ve diz mesafesi yeterli, uzun yolculuklarımızda 4 kişi seyahat ettik ve kimse rahatsız olmadı. (Ben 1.90'ım, arkamda seyahat eden kimse sorun yaşamadı)
- Bagaj katalog verileri kötü görünse de bagaj da yeterli, 11 Kasım indirimlerinden 4 adet kışllık lastik aldım. (Goodyear 215/60 R17 96H Ultragrip 8 Performance MS Oto Kış Lastiği ve 4 tanesi 6500 liraya geldi, mutluyum huzurluyum) Bagaja bu lastikleri rahatlıkla sığdırdım, tavan yüksekliği fazla olduğu için perdeyi kaydırınca bayağı bir kullanım alanı doğuyor ve bagaj yeterli kullanımı bu sayede sağlıyor.
- Anahtar bayağı şık, sedandakinden sonra oldukça beğendim.

Muhtemelen Hilux'lar ile aynı anahtar kalıbı. Eğer öyleyse bir anahtar koruma kılıfı almak istiyorum..
- Araç içi aydınlatmalar led ve çok güzel bir şiddeti ve tonu var. Işıkları açtığınızda yeterli bir görüş sağlıyor, kaliteli ve temiz bir aydınlatma sağlıyor. Işıklar yanarken garajda ön konsol:


Şimdi gelelim esas oğlana, hybrid sisteme ve adaptif sürüş özelliklerine..

Sedandaki hybrid sistemi kısa birkaç kullanım sağlayarak deneyimlemiştim, hakkında tam bir bilgi sahibiyim diyemem ama Cross'taki hybrid sistem gerçekten başarılı ve sessiz. Şehir içi ve şehirler arası birçok hızda sürekli devreye giriyor, 100le giderken de EV mod açık olabiliyor ve tasarım olarak sedan kasalara göre bariz dezavantajı bulunan SUV'ler için mükemmel bir sonuç doğuruyor: Düşük tüketim. Arkadaşlar, beyler bayanlar ve Spartalılar, üstelik Lidyalılar.. Bu araç az yakıyor.. %60 şehir dışı %40 şehir içi kullanımla elde etmiş olduğum tüketim değerini, bu akşam depomu doldurarak elde etmiş olduğum yakıt fişi ile sizlere sunmak istiyorum:




Kırmızı ile işaretlediğim yer aracımın güncel kmsi, aracı alır almaz depoyu fullemiştim ve yarın benzine zam geleceğine dair haberi okuyunca tekrar fulledim. Sonuç huzurlarınızda.
Kendi izlenimime göre, şehir içi dikkatli kullanım ile bu araç ortalama 3-3.5 litre arası yakar. Şehirler arası ise bu araçla ortalama (hız sınırlarına uyarak) 5 litrelik bir tüketim elde edilir.. Rüzgar direnç katsayısını bilmiyorum ama yüksektir, çünkü önü çok dik. Bu boyutta, bu tasarımda, rüzgar direnci yüksek bir aracın daha sıfır sayılabilecek kmdeki motoru ile bu tüketimi sunması mükemmel. Toyota'ya tekrar tebrik ki tebrik üstüne.

Hybrid sistemin performansına dair izlenimimi sonraya bırakacağım çünkü şimdilik aracı zorlamıyorum sakin kullanıyorum. İlk 1000 kmden sonra ufak ufak zorlamaya başladıkça kendisini daha da belli edecektir fakat şu an için beni kesinlikle üzeceğini sanmıyorum, hatta yüzümü güldüreceğini düşünüyorum.

Sürüş destek sistemleri ile ilgili de söyleyeceklerim var, kaçamazsınız. :)
Arkadaş, biri bana bu şerit takip sisteminin tam anlamıyla nereden kapatılacağını öğretsin. Ne yaptıysam da tam olarak kapatamadım ve direksiyona sürekli müdahalede bulunduğu için beni rahatsız ediyor. Sürüş esnasında çok dikkatli davranırım ve yolun müsaitlik durumuna göre şeritler arasında gezinirim. Bu araçla bu tam bir zulüm, ha bire şerit içine itiyor beni, hatta bazen tehlikeli düzeyde müdahalede bulunuyor, kontrol bendeyken benim dışıma çıkınca tedirgin oluyorum ve bana yakın araç olunca tehlike arz edebiliyor. Bunu tamamen kapatmam lazım.. Bunun haricinde ise, araba bildiğin kendi kendine gidiyor. Mü-kem-mel!

Tüm adaptif sistemler devredeyken eller serbest bir şekilde şeridi her daim tam ortalayarak gerek virajlarda dönüşte, gerek öndeki araçlara yaklaşırken uyguladığı adaptif frende, gerek sollarken hızlanması gerekiyorsa hızlanma esnasında.. Her anlamda tam olması gerektiği düzeyde. Dozajlamaları çok yerinde, alıştıkça tedirginlik yerine huzur ve güven veren, adeta özel şoför kullanıyormuşçasına hisler oluşturan bir adaptif sistem. Bravo bravo bravo..  :alkis:

Çarpışma önleme sistemini deneyimlemedim, deneyimlememi sağlayacak bir durum yaşamadım ama denemek de istiyorum, araç tepkilerini merak ediyorum çünkü..

Şimdi de gelelim araca yaptıklarımıza..

Efendim, arka park sensörünü bayi hediye etti. Dün bayiye giderek sensörü orijinal donanımda bulunan yerlere taktılar ve çok güzel oldu. hem hiç sırıtmıyor, hem de tek başına geri görüş kamerası bir yere kadar yetiyordu. Park sensörü şart..
Cam filmleri çektim aracıma, 2 numara güzel bir iş gördü ve hem içeriden hem de dışarıdan istediğim görüntüyü elde ettim..
Kışlık lastiklerimi de taktırdım, hava sıcaklıkları artık kış şartlarına evrilmeye başladı ve şimdiden takayım istedim.
Aracın dışında kromaj sıfır ve ben normalde kromaj seven birisiyim fakat ben dış görünüşteki siyah-beyaz kontrastını çok beğendim. Muhtemelen arabama hiç krom aksesuar almayacağım bu görüntüyü koruyacağım.

Son olarak güncel bir kaç resimle, değerlendirme yazımı noktalıyorum.. Corolla Cross'a dair ayrı bir alt başlık bulunmadığı için başlığı buraya açıyorum, zamanla Cross bağlığına bu yazı taşınırsa sevinirim. Kullancıkça deneyimlerimi paylaşmaya devam edeceğim. Mutlu akşamlar ve mutlu huzurlu yarınlar diliyorum tüm forumdaşlara..








Toyota Club Türkiye

2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« : Kasım 15, 2022, 23:16:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2022, 08:55:47 »
Maşallah Allah kaza bela vermesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2022, 09:29:55 »
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Yazınızdan bir yeri alarak yorum yapmak istiyorum müsadenizle;
"Efendim, arka park sensörünü bayi hediye etti. Dün bayiye giderek sensörü orijinal donanımda bulunan yerlere taktılar ve çok güzel oldu. hem hiç sırıtmıyor, hem de tek başına geri görüş kamerası bir yere kadar yetiyordu. Park sensörü şart.."
Toyota bu sefer ayıp etmiş, hemde büyük ayıp bence. Bir araca 850-900 bin TL civarı para sayacaksınız sonra lütfedip park sensörünü hediye edecekler. Çok ayıp. 80lere döndük herhalde. Hatırlayanlar olursa Bayiden sıfır Şahin-Doğan alırdık sonrasında parçacıdan sağ dikiz aynasını.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2022, 09:30:26 »
Tekrar hayırlı olsun diyelim. Kışa giriyoruz umarım elektrikli ısıtıcı, eksozdan ısıtıcı veya kapanan ön panjur vardır :) 

Aracın ilk yağını erken değiştirin diyecektim ama anladığım kadarıyla çabuk satıyorsunuz :)

Kışın, kış lastiği ile fazla yakacaktır ama sonradan düşecek. Şuan 6 litre civarı ortalama yakması beklerim, telaş yapmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2022, 13:14:49 »
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın .Bu araçta tek beğenmediğim husus koltuk ısıtma tuşlarının demode olması siz hiç bahsetmemişsiniz (sizin pakette varmı bilmiyorum tabiki) yinede bu kadar iyi tarafının yanında küçük ayrıntılar göze batabiliyor. :D
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2022, 13:52:58 »
Güzel ve keyifli bir okuma oldu benim için. Tekrar hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #6 : Kasım 16, 2022, 14:28:14 »
Akü konusunda küçük diye bir algı var sanırım. Benzinli corollalardan bahsediyorum. 45-50ah orijinal fabrikada takılan aküler benzinli bir aracı 5-6 sene götürür. Fakat marka mutlu olduğu için çoğu kullanıcı sorun yaşadı. Bunun akü kapasitesi ile ilgisi yok.

Hibrit araçlarda marşı akü yapmadığı için ve markası mutlu olmadığı için sorun yaşamazsınız.

Tanıtım için teşekkürler. Kol dayama, cam düğmelerinin corolla dream’dan daha kötü olması hoş olmamış tabi. Ama daha güzel yenilikler de var. Ekran ve kablosuz carplay güzel. Keşke ekranı biraz daha aşağı alabilselerdi.

@Anıl Köksal Bayburt (3104)  egzoz’dan ısı çekme sistemi ve otomatik panjur belki koymuşlardır. Beni rezil etti toyota, şu panjura bakın :) clio 5 icon’da bile otomatik panjur var




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #7 : Kasım 16, 2022, 16:52:50 »
Hayırlı olsun,plaka kapatılmış ama benzin fişinde yazılı..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2022, 20:07:29 »

@Anıl Köksal Bayburt (3104)  egzoz’dan ısı çekme sistemi ve otomatik panjur belki koymuşlardır. Beni rezil etti toyota, şu panjura bakın :) clio 5 icon’da bile otomatik panjur var

Şuan ben de yakıt tüketimimi düşürmekte zorlanıyorum. Çok çabuk soğuyor. Isınmak bilmiyor. İşin kötüsü sıcakken ve ice çalışırken bile nedense ısınmak istediğimde yakıt artıyor. Henüz kış lastiğine geçmedim ama yine de yarım litre fark etti.

Panjur içine siyah bir malzeme koysak çok fark edilmezdi aslında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #9 : Kasım 16, 2022, 22:31:00 »
Şuan ben de yakıt tüketimimi düşürmekte zorlanıyorum. Çok çabuk soğuyor. Isınmak bilmiyor. İşin kötüsü sıcakken ve ice çalışırken bile nedense ısınmak istediğimde yakıt artıyor. Henüz kış lastiğine geçmedim ama yine de yarım litre fark etti.

Panjur içine siyah bir malzeme koysak çok fark edilmezdi aslında.

Kalorifer açmaya başladınız mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #10 : Kasım 17, 2022, 08:21:08 »
Kalorifer açmaya başladınız mı?

Burası sabahları 8 derece :) Bugün ciddi soğuk var. Montla sürmeyi sevmiyorum. Yelek giysem üşüyorum. Mont giysem ayaklarım üşüyo, bi çare yeni formüller bulacağım. Bugün elektrikle gitmem gereken yerlerde eco nun ortasına kadar doldurmadan gittim, bir miktar daha iyi idi ama ortalamanın bu şartlarda düşme ihtimali yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #11 : Kasım 17, 2022, 12:11:00 »
Maşallah Allah kaza bela vermesin.

Amin, çok sağolun şükranlarımı sunarım..

Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Yazınızdan bir yeri alarak yorum yapmak istiyorum müsadenizle;
"Efendim, arka park sensörünü bayi hediye etti. Dün bayiye giderek sensörü orijinal donanımda bulunan yerlere taktılar ve çok güzel oldu. hem hiç sırıtmıyor, hem de tek başına geri görüş kamerası bir yere kadar yetiyordu. Park sensörü şart.."
Toyota bu sefer ayıp etmiş, hemde büyük ayıp bence. Bir araca 850-900 bin TL civarı para sayacaksınız sonra lütfedip park sensörünü hediye edecekler. Çok ayıp. 80lere döndük herhalde. Hatırlayanlar olursa Bayiden sıfır Şahin-Doğan alırdık sonrasında parçacıdan sağ dikiz aynasını.

Sağolun varolun.
Evet, yaptıkları saçmalık artık. Onca kaza önleme sistemi ıvır zıvır var, park sensörü yok.

Tekrar hayırlı olsun diyelim. Kışa giriyoruz umarım elektrikli ısıtıcı, eksozdan ısıtıcı veya kapanan ön panjur vardır :) 

Aracın ilk yağını erken değiştirin diyecektim ama anladığım kadarıyla çabuk satıyorsunuz :)

Kışın, kış lastiği ile fazla yakacaktır ama sonradan düşecek. Şuan 6 litre civarı ortalama yakması beklerim, telaş yapmayın.

Çok sağolun..  ::)

Çabuk satmam bir şeyi değiştirmiyor, arabalarımı hep çok özenerek, benden sonra kullanacakları da düşünerek bilinç ile kullanmaya gayret ederim. Muhtemelen km'yi dolduramadan ilk senemde bakıma gireceğim için daha erkenden değiştirmeme gerek kalır mı bilmiyorum ama gerekirse 10 bin kmde giderim servise.
- ki haklısınız, ilk bakımda minimal düzeyde metal parçacıklarının çıkması muhtemel olduğundan erken bakım tavsiye ediyorsunuz fakat daha evvelden servise gitmeyi düşünmüyorum..
Kış lastiği ile evet fazla yakacaktır, klimam da buharlaşmayı önlemek için genelde hep çalışır vaziyette. Yakıta ölümcül düzeyde takılan birisi değilim, kendi konforum ve trafik güvenliği için bir değil bin litre de yakıt gitsin hiç gözüme görünmez. İlk depomun paylaştığım fişe göre ortalaması 5 litre, bu bile benim için mükemmel bir değer zaten..

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın .Bu araçta tek beğenmediğim husus koltuk ısıtma tuşlarının demode olması siz hiç bahsetmemişsiniz (sizin pakette varmı bilmiyorum tabiki) yinede bu kadar iyi tarafının yanında küçük ayrıntılar göze batabiliyor. :D

Sağolunuz.. Benim pakette koltuk ısıtma ve direksiyon ısıtma yok, bu sebeple tuşları da yok :) yazımda tarafsız yorumlamaya çalıştım, yine aynı gözle devam da edeceğim. Bir malı sırf benim diye kötü yönleri varsa göstermekten çekinmem, yine yiğidi vursam da hakkını da yemem.. Gözüme batan başka şeyler olursa yine paylaşacağım.

Güzel ve keyifli bir okuma oldu benim için. Tekrar hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

Ne mutlu bana o halde. :) Çok teşekkürler, daha iyileri sizin olsun inşallah..  :tamam:

Akü konusunda küçük diye bir algı var sanırım. Benzinli corollalardan bahsediyorum. 45-50ah orijinal fabrikada takılan aküler benzinli bir aracı 5-6 sene götürür. Fakat marka mutlu olduğu için çoğu kullanıcı sorun yaşadı. Bunun akü kapasitesi ile ilgisi yok.

Hibrit araçlarda marşı akü yapmadığı için ve markası mutlu olmadığı için sorun yaşamazsınız.

Tanıtım için teşekkürler. Kol dayama, cam düğmelerinin corolla dream’dan daha kötü olması hoş olmamış tabi. Ama daha güzel yenilikler de var. Ekran ve kablosuz carplay güzel. Keşke ekranı biraz daha aşağı alabilselerdi.

@Anıl Köksal Bayburt (3104)  egzoz’dan ısı çekme sistemi ve otomatik panjur belki koymuşlardır. Beni rezil etti toyota, şu panjura bakın :) clio 5 icon’da bile otomatik panjur var


Umarım dediğiniz gibi olur, akü elektrikli bir araçta yaşamayı düşüneceğim en son problem olmalı oysa :)

Evet, ekran biraz daha ön göğüs içinde olsa daha şık dururdu..

Hayırlı olsun,plaka kapatılmış ama benzin fişinde yazılı..

Sağolunuz, evet plakayı orada kapatmaya lüzum görmedim. Fotoğraflarda da alıp sağda solda paylaşmak isteyen olursa bir sorun yaşamayayım düşüncesiyle kapattım, yoksa plakamın bilinmesinin pek bir mahsuru yok bana  :foto:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #12 : Kasım 18, 2022, 22:50:26 »
Kullanmaya devam ettikçe yepyeni şeyler fark ediyorum. Araçta dış uyarı sesi var. Diyelim ki bir kapı tam kapanmadan kilitlemeye çalışıyorsunuz, araç dışından dıt dıt uyarı sesi geliyor. Aynı şey cam açıkken de, olmaması gereken bir durum varken de böyle. Hatta bir keresinde kesintili dıt dıt değil de tek bir dıııııtttt ile uyardı, o zaman far kumandası açıktı. Hoşuma gitti açıkçası, gözden kaçan bişey varsa gayet duyulabilir bir uyarı oluyor.

Aracımı alırken lüzumsuz gördüğüm için cam tavan almadığımı belirtmiştim, araç tavanı siyah geliyor böyle cam tavansız modellerde ama siyah kumaş değil. Alcantara gibi, nubuk gibi bir dokusu var ve mest oldum çok kaliteli bir tavan kaplaması.

Lastik basınç sensörleri tek tek her lastikte ne kadar basınç olduğunu gösterebiliyor, açıkçası olması gereken de budur zaten. Sadece basınç düştüğünde uyarı vermesindense, basıncın hangi lastikte ve ne kadar olduğunu gözlemlemek güzel.

Hybrid akışmetresini sadece mutlimedya ekranda görüntüleyebiliyoruz sanıyordum fakat öyle değilmiş, dijital gösterge ekranında da bunu görüntüleyebiliyoruz. Böylece anlık olarak gücün nereden alındığını veya şarj durumunu gözü yoldan neredeyse hiç ayırmadan gözlemlemek mümkün oluyor. Çok beğendim..

Belirtmekte de fayda var, Toyota Türkiye otomatik açılan bagaj sistemini bu araçlara sonradan monte etmek için çalışmalarda sona gelmiş. Yakında ek aksesuar paketinde yayınlayacaklar.. Yani sonradan orijinal garantili biçimde bu araca otomatik bagaj açma da ekleyebileceğiz. Ben bizim kapalı garajda kullanmak zor olur diye taktırmam ama bu özelliği arayanlar için oldukça iyi bir haber bu.

Sanırım sadece gündüz ledimi taktırdıktan sonra benim için çok yeterli ve komple bir araç olacak, vallahi kullandıkça kullanasım geliyor ve bu araç hakkında başka kullanıcılarını da bulup konuşasım var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #13 : Kasım 19, 2022, 16:54:30 »
Aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın. Allah kazalardan belalardan korusun. Güzel araç, corolla hybrid satışını etkileyecektir ve  çok satacaktır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #14 : Kasım 19, 2022, 19:50:59 »
Aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın. Allah kazalardan belalardan korusun. Güzel araç, corolla hybrid satışını etkileyecektir ve  çok satacaktır diye düşünüyorum.

Çok teşekkürler, daha iyileri nasibiniz olsun. Corolla sedana kıyasla oldukça beğendim aracı, aradaki fiyat farkına kesinlikle değdiğini düşünüyorum. Dediğiniz gibi, Corolla sedan hybrid satışlarını etkileyecektir ama bu aracın fiyatı burada kalmayacak, sedanla arasında fiyat farkı olacak ve sedan da 2023'te makyajlanınca biraz daha yakşalacaklar birbirlerine..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #15 : Kasım 20, 2022, 17:07:34 »
Hayırlısı olsun.Kazasız , belasız  sürüşler diliyorum.Açıklayıcı yazmışsınız.Teşekkürler  :alkis:
Hundai getz-Opel astra Hb- Toyota C-HR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #16 : Kasım 21, 2022, 09:17:12 »
Hayırlısı olsun.Kazasız , belasız  sürüşler diliyorum.Açıklayıcı yazmışsınız.Teşekkürler  :alkis:

Teşekkür ederim, çok daha iyilerini nasibiniz olsun inşallah.
Elimden geldiğince bu başlıkta tecrübelerimi ve deneyimlerimi aktaracağım. Paylaştıkça güzel bence.  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #17 : Aralık 06, 2022, 19:16:13 »
Hybrid üstatlarına burdan sormak istediğim iki soru var..

1) Tam elektrikli araçlardaki gibi rejeneratif bir fren mekanizması yok bizim araçlarımızda, ayağı gazdan çektiğimizde oluşan süzülme normalden biraz daha dirençli, b modunda ise motor freni devreye girerek yavaşlatıyor.. Benim öğrenmek istediğim ise, fren pedalına hafif bastığımızda balata mı devreye giriyor yoksa disklerin beraberinde bulunan dinamo mu yavaşlatıyor aracı? Hafif düzeyde frenler yaparak aracın balata ve disk ömrünü uzatmak mümkün müdür? Ya videolardan, yahut okuduğum yazılardan öyle hatırlıyorum çünkü. Normal araçlardaki gibi değil bizim hybridlerdeki fren sisteminin mekanizması, optimum düzeyde kullanmak için neyi önerirsiniz?

2) Hybrid araç çalışır durumdayken kırmızı ışıkta durduğumuzda elektrik modu aktif ve motor kapalı şekilde bekliyoruz, bu esnada tüketilen elektronik aksamın gücü için pilden herhangi bir enerji çekimi oluyor mu yoksa piller elektroniğe hiç etki etmeyip sadece aracı yürütmek için mi devreye giriyor? Akülerimiz küçük olduğu için, standby bekleyişlerde gücü akü veya alternatörden alıp almaması önemli. Enerjiyi pilden alıyorsa, süper olur..

@Tansu  Kalafatoğlu (51740)
@Anıl Köksal Bayburt (3104)
Cevaplarınız önemli  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #18 : Aralık 06, 2022, 19:36:19 »
Şimdi ben çok biliyormuş gibi girmek istemem ama ilk ben gördüm sanırım konuyu.

1- elektrikli veya hybrid araçlarda fren gücününün tamamını elektrik enerjisi olarak depolamak veya kazanmak mümkün değil. Aracın hızına bağlı olarak balata ve rejenerasyon miktarı sürekli değiştiriliyor. Mesela sabit şekilde fren yapın, araba yaklaşık 30kmh altına indiğinde bir anlığına fren boşalmış gibi olacak. Bunun gibi geçişler otomatik olarak yapılır. Frenlemeden daha çok elektrik üretmek isterseniz frene çok az basın. Bırakın bataryalar yavaş yavaş dolsun. Ben 40 bin km dir bayırlarda kullanıyorum ve sert kullandığımda oluyor ama balatalar neredeyse ilk günkü gibi..  Az yakmak, geri kazanmak ve balata ömrü için fren kullanmadan gitmeye çalışın. Frene basmamak için çalışmak ciddi tasarruf getirir. B modda sadece sıkışırsanız kullanın çünkü sanılanın aksine fren yapma modu olmasına rağmen elektrik motorlarına ve şanzıman kısmına ciddi yük bindiren bir mod. Normalde kullanılması parça ömürleri açısından bence iyi değil.

2- siz READY konumuna geçtiğinizde bütün elektrik aksam birbirine bağlanır. Motor bölümündeki interver anlık olarak enerjiyi gerekli yerlere dağıtır. Gerekirse aracın çekişine gücü aktarır gerekirse klimaya. Sadece "sürüşe hazır değil" uyarı yandığında veya kontak aksesuar konumda iken 12v akü devrededir. Aslında 12v akünün tek görevi aracın yüksek akım batarya rölesini açmak veya kapatmak. Uçaktaki yedek güç ünitesi gibi.. Alternatör bulunmamaktadır, gerektiğinde invertör aküyü şarj eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: 2022 Toyota Corolla Cross Hybrid - Flame
« Yanıtla #19 : Aralık 06, 2022, 19:43:48 »
Hybrid üstatlarına burdan sormak istediğim iki soru var..

1) Tam elektrikli araçlardaki gibi rejeneratif bir fren mekanizması yok bizim araçlarımızda, ayağı gazdan çektiğimizde oluşan süzülme normalden biraz daha dirençli, b modunda ise motor freni devreye girerek yavaşlatıyor.. Benim öğrenmek istediğim ise, fren pedalına hafif bastığımızda balata mı devreye giriyor yoksa disklerin beraberinde bulunan dinamo mu yavaşlatıyor aracı? Hafif düzeyde frenler yaparak aracın balata ve disk ömrünü uzatmak mümkün müdür? Ya videolardan, yahut okuduğum yazılardan öyle hatırlıyorum çünkü. Normal araçlardaki gibi değil bizim hybridlerdeki fren sisteminin mekanizması, optimum düzeyde kullanmak için neyi önerirsiniz?

2) Hybrid araç çalışır durumdayken kırmızı ışıkta durduğumuzda elektrik modu aktif ve motor kapalı şekilde bekliyoruz, bu esnada tüketilen elektronik aksamın gücü için pilden herhangi bir enerji çekimi oluyor mu yoksa piller elektroniğe hiç etki etmeyip sadece aracı yürütmek için mi devreye giriyor? Akülerimiz küçük olduğu için, standby bekleyişlerde gücü akü veya alternatörden alıp almaması önemli. Enerjiyi pilden alıyorsa, süper olur..

@Tansu  Kalafatoğlu (51740)
@Anıl Köksal Bayburt (3104)
Cevaplarınız önemli  :)
1- rejeneretif fren bizim araçlarımızda mevcut. Ayağı gazdan çekince hafif bir direnç ve buna bağlı olarak şarj oluşuyor. Bu sonuçta rejeneratif frenleme olduğu için araç hız kaybediyor. Önerim  süzülme sırasında ayağınızı pedaldan tamamen çekmeyin. %10 civarı basın. Hiç direnç olmasın, rejenerasyon da olmasın araç hiç yavaşlamasın(sadece sürtünmeye bağlı yavaşlasın). Emin olun bu tarz sürüş daha az yaktırır. Frene az bastığınız sürece rejenerasyon olacaktır. Ani frenlerde ve durma anında balataları devreye alıyor, bunun dışında rejeneratif fren yapıyoruz.
2-piller 12 volt aküsünü sürekli olarak besliyor. Yani ışıkta durduğunuzda hibrit pilleri, 12 volt aküsünü ve dolaylı olarak elektronik sistemi, farları, multimedyaayı klimayı vs. besliyor. Ayrıca bizim araçlarda alternatör yok. Invertor-Convertor hem motorları sürüyor hem de 202 volt ile 12 volt dönüşümünü yapıyor.