Gönderen Konu: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?  (Okunma sayısı 58593 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #40 : Ekim 07, 2022, 08:04:56 »
Buradaki konu başlığı üzerinden karşılaştırma yaptım. Kaldı ki 0 araç fiyatları başlıklı konuda çok kısa süre önce mevcut 2. el fiyatları ile halen en mantıklı seçimin 0 corolla alınması yönünde fikir beyan etmişliğim var.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #40 : Ekim 07, 2022, 08:04:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #41 : Ekim 07, 2022, 08:58:40 »
1.5 ünite şuanda yeni olduğu için pek sorun çıkartmıyor ve kroniği vs pek bilinmiyor,termal verimliliğe sahip olduğu iddia edilen ve 1.6 dan daha çevreci olduğu savunulan bir motor,zamnında 1.33 lerde çok övülmüştü yakıt cimrisi diye lanse edilmişti ama hiçte öyle çıkmadı zaman herşeyi göstrecek,başından beri söylüyorum LPG'de 1.6 kadar dayanıklı olmayacak 2 yıla kadar bir çoğu sibob yakmış olur,sanayide tek tek sökmeye başlarlar,diğer kronik sorunu büyük ihtimalle motor kulakları olacaktır,3 silindirli motorların genel sorunu çok titreşimli çalışmalarıdır o yüzden motor kulakları çabuk bozulur.

Ümit Bey'e sonuna kadar katılıyorum. Toyota Corolla; 3 silindirli, 1.5 motora yakıt tasarrufu için değil emisyon kriterleri zorunluluğu nedeniyle geçmek zorunda kaldı. Yoksa yıllardır sorunsuz, sağlam, sıkıntısız, müşteri memnuniyeti zirve olan bir motorun değerlerini neden düşürüp 3 silindire geçsin ki? Kaldı ki 3 silindirli motorlar hem lpg'ye uyumsuz hem de Ümit Bey'in dediği gibi ileride sıkıntı çıkarabilir.

Esasen Toyota Corolla yeni kasada da büyük hata yaptı. E180, 50. yıl makyajlı kasayı ufak dokunuş ve makyajla yeniden piyasaya sürse satış rekoru kırardı. E 180'nin genişliği, ferahlığı ve karizmasından sonra Honda City gibi bir araç çıkarmak hiç olmadı. ( Polemiğe girmek istemem ama şahsi fikrimdir, tersini savunana da yeni her zaman yenidir diyene de saygı duyarım. Herkes aracının hayrını görsün, Cenab-ı Allah herkese kazasız, belasız araçlarını kullanmayı nasip etsin.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #42 : Ekim 07, 2022, 09:17:12 »
Ümit Bey'e sonuna kadar katılıyorum. Toyota Corolla; 3 silindirli, 1.5 motora yakıt tasarrufu için değil emisyon kriterleri zorunluluğu nedeniyle geçmek zorunda kaldı. Yoksa yıllardır sorunsuz, sağlam, sıkıntısız, müşteri memnuniyeti zirve olan bir motorun değerlerini neden düşürüp 3 silindire geçsin ki? Kaldı ki 3 silindirli motorlar hem lpg'ye uyumsuz hem de Ümit Bey'in dediği gibi ileride sıkıntı çıkarabilir.

Esasen Toyota Corolla yeni kasada da büyük hata yaptı. E180, 50. yıl makyajlı kasayı ufak dokunuş ve makyajla yeniden piyasaya sürse satış rekoru kırardı. E 180'nin genişliği, ferahlığı ve karizmasından sonra Honda City gibi bir araç çıkarmak hiç olmadı. ( Polemiğe girmek istemem ama şahsi fikrimdir, tersini savunana da yeni her zaman yenidir diyene de saygı duyarım. Herkes aracının hayrını görsün, Cenab-ı Allah herkese kazasız, belasız araçlarını kullanmayı nasip etsin.)
Tabiki herkesin görüşüne saygı duymalıyız karşılıklı saygı bunu gerektirir herkesin zevkleri farklıdır fikri farklıdır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #43 : Ekim 07, 2022, 13:36:29 »
Ümit Bey'e sonuna kadar katılıyorum. Toyota Corolla; 3 silindirli, 1.5 motora yakıt tasarrufu için değil emisyon kriterleri zorunluluğu nedeniyle geçmek zorunda kaldı. Yoksa yıllardır sorunsuz, sağlam, sıkıntısız, müşteri memnuniyeti zirve olan bir motorun değerlerini neden düşürüp 3 silindire geçsin ki? Kaldı ki 3 silindirli motorlar hem lpg'ye uyumsuz hem de Ümit Bey'in dediği gibi ileride sıkıntı çıkarabilir.

Esasen Toyota Corolla yeni kasada da büyük hata yaptı. E180, 50. yıl makyajlı kasayı ufak dokunuş ve makyajla yeniden piyasaya sürse satış rekoru kırardı. E 180'nin genişliği, ferahlığı ve karizmasından sonra Honda City gibi bir araç çıkarmak hiç olmadı. ( Polemiğe girmek istemem ama şahsi fikrimdir, tersini savunana da yeni her zaman yenidir diyene de saygı duyarım. Herkes aracının hayrını görsün, Cenab-ı Allah herkese kazasız, belasız araçlarını kullanmayı nasip etsin.)
Kutay bey emisyonu azaltmak demek yakıt tüketimini azaltmak demektir. Emisyon azaltmak için ya yakıtın verimli yanması yani zararlı atıkların azalması yada az yakıt yanması ile mümkündür. Toyota bu motorla performanstan feraget ediyor ama yüzde 40 termal verimlilik, 14 gibi sıkıştırma oranı(benzinli bir araç yüksek bir değer) ve yüzde 17 daha az yakıt tüketimi(1.6 ya göre). Şimdi en yeni teknolojilerle üretilen bu motor ortadayken halen 1.6 motor daha verimliydi demek biraz fanatiklik geliyor. Toyota 1.5 deki motor prensibiyle 2.0 motoruda var 2.5 motoruda var. Ülkemizde vergiden kaynaklı 1.5 motor geliyor. Bu motorlardan farkı sadece silindir sayısının eksilmesi. Kısacası performans isteyen 1.6 alsın yakıt tüketimi isteyen 1.5 alsın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #44 : Ekim 07, 2022, 14:55:11 »
Benzinle bineceksem kesinlikle 1.5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #45 : Ekim 07, 2022, 15:09:21 »
Kutay bey emisyonu azaltmak demek yakıt tüketimini azaltmak demektir. Emisyon azaltmak için ya yakıtın verimli yanması yani zararlı atıkların azalması yada az yakıt yanması ile mümkündür. Toyota bu motorla performanstan feraget ediyor ama yüzde 40 termal verimlilik, 14 gibi sıkıştırma oranı(benzinli bir araç yüksek bir değer) ve yüzde 17 daha az yakıt tüketimi(1.6 ya göre). Şimdi en yeni teknolojilerle üretilen bu motor ortadayken halen 1.6 motor daha verimliydi demek biraz fanatiklik geliyor. Toyota 1.5 deki motor prensibiyle 2.0 motoruda var 2.5 motoruda var. Ülkemizde vergiden kaynaklı 1.5 motor geliyor. Bu motorlardan farkı sadece silindir sayısının eksilmesi. Kısacası performans isteyen 1.6 alsın yakıt tüketimi isteyen 1.5 alsın.

Eyvallah, fikirlerinize katılmasam da saygı duyarım üstat :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #46 : Ekim 07, 2022, 16:44:56 »
3 silindirli motora gram teknik bilgi olmadan eleştirmek kadar büyük bir hata yoktur galiba.  :kötü: Hâlâ daha 3 silindirli diye titreşimin çok olacağını düşünenler var komik bir şekilde. Hiç incelediniz mi merak ediyorum, muhtemelen incelediniz yoksa böyle körü körüne eleştiri yapılamaz.  |-\
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #47 : Ekim 07, 2022, 17:09:26 »
Soner beye katılıyorum. Önyargıları yıkmak lazım. Şimdiki aracım 0.9 motor 3 silindir. Titreşim de öyle 1.6 corolla sonra aman aman rahatsız edici değil.

4 silindirden 3 silindire geçilmesinin sebebi sürtünmenin azalması, azalan yüzey bunu sağlıyor. Ayrıca daha büyük tek silindir hacmi yanma verimini iyileştiriyor. Mazda'nın skyactiv-g motorunun teknolojilerinden ortaklık sonrasında faydalanmışlar ve daha da geliştirmişler.

Tek eleştirim 0-100 değeri, inşallah gelecekte eklenecek turbo için bir ön hazırlık motordur diye umuyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #48 : Ekim 08, 2022, 13:10:36 »
Soner beye katılıyorum. Önyargıları yıkmak lazım. Şimdiki aracım 0.9 motor 3 silindir. Titreşim de öyle 1.6 corolla sonra aman aman rahatsız edici değil.

4 silindirden 3 silindire geçilmesinin sebebi sürtünmenin azalması, azalan yüzey bunu sağlıyor. Ayrıca daha büyük tek silindir hacmi yanma verimini iyileştiriyor. Mazda'nın skyactiv-g motorunun teknolojilerinden ortaklık sonrasında faydalanmışlar ve daha da geliştirmişler.

Tek eleştirim 0-100 değeri, inşallah gelecekte eklenecek turbo için bir ön hazırlık motordur diye umuyorum.
Hocam titreşimden yana 1.5 motorda herhangi bir sıkıntı yok. Zaten rölanti devrinin yüksek tutarak(1000 devir civarı) bunun önüne geçmişler. Içeriye zaten hiç yansıtmıyor. 1.6 ya göre daha sesli ama içeriye bunu yansıtmıyor. 1.6 dışarıdayken nerdeyse çalıştığını belli etmiyor ama 1.5 burdayım diyor.
Hocam bu motor turbodan daha çok hibrit için geliştiriyorlar bence. Ileride 1.8 hibritin yerini bu motor alır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #49 : Ekim 08, 2022, 19:00:37 »
Keşke 1.8 motor yerine bunu getirseler. Düşük devirde çok güzel çalışıyor. Çok yüksek bir ses de yok. Yüksek devire çıkmak lazım sesini duymak için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #50 : Ekim 08, 2022, 22:16:37 »
Yaris Cross'ta zaten 1.5 motorun hybrid meyvesini aldılar, araçlar hafifledikçe bu motoru hybrid üniteyle görmeye devam edeceğiz mutlaka..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #51 : Ekim 14, 2022, 20:22:17 »
Bir kişinin sahibi olduğu araca çöp muamelesi yapıp sonra da “benim fikrime saygı göstermek zorundasınız” demek olmuyor. Tekrar söylüyorum, kendi sahip olduğunuz araca muhteşem diyip bir sonraki kasaya Honda City’e benziyor diyorsunuz. Bunu satış rakamları ortadayken söylüyorsunuz. Buna cevap veren biri olunca da kötü oluyor işte.
Size teknik detaylardan ve subjektif olmayan rakamlardan bahsediliyor, söylediklerinize katılmasam da saygı duyarım diyorsunuz. Size verilen teknik verilere katılmıyorsanız neyine katılmadığınızı da yazın lütfen.
Hep hurafeler üstünden konuşuyorsunuz (titreşim yaparmış da motor kulakları bozulurmuş), birileri size cevap verince konuşmamayı seçiyorsunuz. Üretilen motorların arkasındaki mühendisliği yok sayıyorsunuz. Sanayideki usta yapmıyor bu motorları. Birçok marka kullanıyor 3 silindirli DI motorları. Bende de 2.5 direkt enjeksiyon 4 silindir Mazda SkyActiv-G motoru var.
Sonra kimse ayranım eksi demez diyince tepki gösteriyorsunuz. Gösterin, hakkınız da var. Fakat ben 1.6 motora bir şey demedim, eski kasa Corolla’ya da bir şey demedim. Ama siz insanlar yalnızca yeni olduğu için 1.5 yeni kasa Corolla alıyor sanıyorsunuz. Bu fikirlerinizi de herhangi bir dayanağı olmadan savunuyorsunuz. Yine cevap verilince kızıyorsunuz.

Direkt enjeksiyonlu motorlarda yeterince Ar-Ge yapılmadan kullanıma sunulmuş sıvı LPG kitlerinin oluşturduğu sorunları yine 1.5 motora laf atmak için kullanıyorsunuz. Farkında değilsiniz ki artık bu kitler değil, neredeyse araca özel üretilmiş karma kitler kullanılıyor ve bu kitler 1000 kilometrede 1.5L kadar benzin yakıyor. Kitler pahalı ona katılıyorum.

“2*2=5. 4 diyenlerin fikrine saygi duysam da katılmıyorum.” Oldu mu bu şimdi?

Neyse, söylemek istediğim asıl şey: 2000 kilometre uzun yol yaptik Corolla ile. 5.1L/100km benzin yani 6.2L/100km LPG yakıyor, araçta 3 kişi var ve hız limitlerinde kullanıldı (110-130km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #52 : Ekim 14, 2022, 22:46:06 »
Bir kişinin sahibi olduğu araca çöp muamelesi yapıp sonra da “benim fikrime saygı göstermek zorundasınız” demek olmuyor. Tekrar söylüyorum, kendi sahip olduğunuz araca muhteşem diyip bir sonraki kasaya Honda City’e benziyor diyorsunuz. Bunu satış rakamları ortadayken söylüyorsunuz. Buna cevap veren biri olunca da kötü oluyor işte.
Size teknik detaylardan ve subjektif olmayan rakamlardan bahsediliyor, söylediklerinize katılmasam da saygı duyarım diyorsunuz. Size verilen teknik verilere katılmıyorsanız neyine katılmadığınızı da yazın lütfen.
Hep hurafeler üstünden konuşuyorsunuz (titreşim yaparmış da motor kulakları bozulurmuş), birileri size cevap verince konuşmamayı seçiyorsunuz. Üretilen motorların arkasındaki mühendisliği yok sayıyorsunuz. Sanayideki usta yapmıyor bu motorları. Birçok marka kullanıyor 3 silindirli DI motorları. Bende de 2.5 direkt enjeksiyon 4 silindir Mazda SkyActiv-G motoru var.
Sonra kimse ayranım eksi demez diyince tepki gösteriyorsunuz. Gösterin, hakkınız da var. Fakat ben 1.6 motora bir şey demedim, eski kasa Corolla’ya da bir şey demedim. Ama siz insanlar yalnızca yeni olduğu için 1.5 yeni kasa Corolla alıyor sanıyorsunuz. Bu fikirlerinizi de herhangi bir dayanağı olmadan savunuyorsunuz. Yine cevap verilince kızıyorsunuz.

Direkt enjeksiyonlu motorlarda yeterince Ar-Ge yapılmadan kullanıma sunulmuş sıvı LPG kitlerinin oluşturduğu sorunları yine 1.5 motora laf atmak için kullanıyorsunuz. Farkında değilsiniz ki artık bu kitler değil, neredeyse araca özel üretilmiş karma kitler kullanılıyor ve bu kitler 1000 kilometrede 1.5L kadar benzin yakıyor. Kitler pahalı ona katılıyorum.

“2*2=5. 4 diyenlerin fikrine saygi duysam da katılmıyorum.” Oldu mu bu şimdi?

Neyse, söylemek istediğim asıl şey: 2000 kilometre uzun yol yaptik Corolla ile. 5.1L/100km benzin yani 6.2L/100km LPG yakıyor, araçta 3 kişi var ve hız limitlerinde kullanıldı (110-130km)

Kimsenin sinirlendiği yok ama siz sinirlenmişsiniz anlaşılan. Yorumumda da söyledim herkesin fikrine saygı duyarım, bir önceki kasayı da eleştirelim, sıkıntı yok ama benim şahsi fikrim evet, yeni kasa Corolla'yı sevemedim, 50. yıl özel serisinden sonra Honda City ayarında bir araç yapmaları maalesef olmamış, önceki kasa D sınıfı ayarında, genişliğindeydi. Yeni kasa Corolla, Honda City ayarında maalesef gerçekler bunlar. Araç; daraltılmış, küçültülmüş, yetmemiş, lpg'ye uyumsuz 3 silindirli 1.5 motor yapmışlar. Bence Toyota maliyeti düşürerek herkesin ulaşabileceği Fiat gibi çok satan bir araç yapmayı hedeflemiş, sevene de alana da saygı duyarım ama dedim ya bunlar benim şahsi fikirlerim.

Ben 2 yıl önce yeni kasa sıfır Corolla alabiliyordum ama içine binince hayal kırıklığına uğradım zira ben Corolla'yı hep iç mekan ferahlığı, genişliği ve konforuyla sevmiştim lakin yeni kasada Toyota'nın bu ruhu gitmiş maalesef, bir önceki kasa boyut, ferahlık ve genişliğiyle Avensis gibi kalıyor yeni kasanın yanında. Baktım ;motor, şanzıman ve diğer donanımlar aynı sıfır almaktan vazgeçip 50. yıl Corolla'yı tercih ettim. Yani  yeni diye içime sinmeyen bir araç almadım ama dedim ya alana da saygı duyarım. Sinirlenmeye gerek yok. Zevkler ve renkler tamamen görecelidir. Buyurun bir önceki kasayı da yani benim aracı da eleştirelim. ilk eleştiri de benden gelsin dik ön konsolunu hiç beğenmiyorum keşke Civic gibi daha estetik bir konsol yapsalarmış ve sanruf da olsaymış.

İşte teknik veriler burada. Yeni kasa Corolla ve City'in karşılaştırması donanım, güvenlik, boyut ve ebatlar birbirine çok yakın. ( hatta bazı konularda b sınıfı City daha üstün)


https://www.arabavs.com/karsilastir/21765/6022/5310/honda-city-toyota-corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #53 : Ekim 14, 2022, 23:05:07 »
@Kutay Asilbey (43052) Yaptığınız karşılaştırmaya kendi Corollanizi da eklerseniz metodolojinizin yanlış olduğunu fark edeceksiniz. Bu arada aracinizdaki dik konsol ferahlık hissinin asıl sebebi.
Benim gözümde eski kasa ile yeni kasa arasında inanılmaz bir tasarım ve kalite farkı var (kapı trimlerinin yalnızca en üst modelde yumuşak olması çok büyük bir hata yalnız). Normalde Corolla almayacak birçok kişi yeni kasayı çok beğendiği için aldı. Bunu söylemeyecektim çünkü konumuz bu değildi. Asil konu 1.5 1.6 motor farkı. Konuyu buraya siz getirdiniz.

Fiat gibi çok satan bir araç hedeflemiş demişsiniz, Corolla zaten dünyanın her yerinde satış rekorları kıran bir araç. Hala yazdığım mesajı okumadan cevap veriyorsunuz.

Bir önceki mesajımda söylediklerim son attığınız mesaj için de geçerli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #54 : Ekim 14, 2022, 23:22:03 »
@Kutay Asilbey (43052) Yaptığınız karşılaştırmaya kendi Corollanizi da eklerseniz metodolojinizin yanlış olduğunu fark edeceksiniz. Bu arada aracinizdaki dik konsol ferahlık hissinin asıl sebebi.
Benim gözümde eski kasa ile yeni kasa arasında inanılmaz bir tasarım ve kalite farkı var (kapı trimlerinin yalnızca en üst modelde yumuşak olması çok büyük bir hata yalnız). Normalde Corolla almayacak birçok kişi yeni kasayı çok beğendiği için aldı. Bunu söylemeyecektim çünkü konumuz bu değildi. Asil konu 1.5 1.6 motor farkı. Konuyu buraya siz getirdiniz.

Fiat gibi çok satan bir araç hedeflemiş demişsiniz, Corolla zaten dünyanın her yerinde satış rekorları kıran bir araç. Hala yazdığım mesajı okumadan cevap veriyorsunuz.

Bir önceki mesajımda söylediklerim son attığınız mesaj için de geçerli.

 Evet, Corolla dünyada çok satılan bir araç ama Türkiye'de değil, Türkiye'de en çok satılan araç  Fiat ( yanılmıyorsam Corolla üçüncü ya da dördüncü sırada) dedim ya belki de bu yüzden yani stratejik olarak  maliyet, emisyon dayatmaları ve Fiat'la rekabet edebilmek için  yeni kasayı çıkardı Toyota.  ( Fiat derken hem araç markasını hem de rekabeti kastediyorum) Kaldı ki yeni Honda City ve güncel kasa Toyota Corolla'yı karşılaştıran linkte de görüldüğü üzere biri b, diğeri c sınıfı olmasına rağmen arada çok küçük nüanslar var.

Asıl Hazin olan şu ki Türkiye'de Corolla dışında dişe dokunur bir satışı yok Toyota'nın. O da geçmişten gelen Corolla sevgisinden kaynaklı. Hyundai bile 2-3 modeliyle satış listelerine girerken Toyota, inadım inat, en iyisini ben bilirim hataları yüzünden bu halde.  Rakipleri 1.4, 1.6 D sınıfı turbo araçlarıyla satış rekorları kırarken Toyota, 2.0 motor inadı yüzünden güzelim Avensis efsanesini bitirdi. 1.8 hibrit inadı yüzünden de korkarım C-HR ve Corolla Hibritte aynı akıbeti yaşayacak.

Suv'larda da gerekli hamleleri yapamadı maalesef Toyota. Düne kadar Toyota'yı taklit eden Hyundai ve Kia bile daha rekabetçi ve ulaşılabilir Suv'lar ve araçlar üretiyor artık. Dünyada hibrit motorun öncülüğünü yapacaksın ama 1.8 motor inadı yüzünden mis gibi C-HR ve Corolla hibritleri harcayacaksın. Çok mu zordu  1.6 motor, cam tavanlı bir suv veya Corolla yapmak?

Toyota'nın bu saatten sonra yapacağı en akıllı hamle ortağı Mazda'nın Sky Active teknolojisi ile kendi Hibrit motorunu sentezleyip 1.6 motor, cam tavanlı, sanruflu, geniş,  ferah albenili Suv ve sedanlar üretmek.

 Neyse Allah herkesin gönlüne göre kazasız, belasız araç ve sürüşler nasip etsin. Herkese iyi geceler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #55 : Ekim 16, 2022, 12:12:54 »
Yeni corolla da D segment seviyesinde Kutay hocam. Audi A4, Mercedes C serisinden daha geniş arkası yine. Ne açıdan baktığımıza göre değişir. Skoda Superb ile kıyaslarsak B olur tabi.

183 cm boyla ben arkada dizim değmeden rahat oturuyorsam daha nolsun?
1.6 cvt 2019'da yazılımı güncellendi çok daha hızlı oldu, düşük devir torku daha çok arttı, tepkisi arttı, 0-100 hızlanması çok daha iyileşti. Arka süspansiyonlar bağımsız oldu, yol tutuş arttı. Berlin duvarı gibi göğüs konsolu sonunda yerini daha modern bir tasarıma bıraktı. Bunlar tek başına benim yeni kasa almam için etkili olmuştu, tam tersi eskisini aklımdan bile geçirmemiştim.

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #56 : Ekim 16, 2022, 13:44:33 »
Yeni corolla da D segment seviyesinde Kutay hocam. Audi A4, Mercedes C serisinden daha geniş arkası yine. Ne açıdan baktığımıza göre değişir. Skoda Superb ile kıyaslarsak B olur tabi.

183 cm boyla ben arkada dizim değmeden rahat oturuyorsam daha nolsun?
1.6 cvt 2019'da yazılımı güncellendi çok daha hızlı oldu, düşük devir torku daha çok arttı, tepkisi arttı, 0-100 hızlanması çok daha iyileşti. Arka süspansiyonlar bağımsız oldu, yol tutuş arttı. Berlin duvarı gibi göğüs konsolu sonunda yerini daha modern bir tasarıma bıraktı. Bunlar tek başına benim yeni kasa almam için etkili olmuştu, tam tersi eskisini aklımdan bile geçirmemiştim.

EyvAllah Mutlu Hocam, saygı duyarım. Sen Mazda 3'ten geçtiğin için sana geniş gelmiş olabilir ama 50. yıl Corolla ile kıyaslarsan içi gerçekten çok basık ve dar, içine girince beni hafakanlar bastı. Başından beri söylüyorum zevkler ve renkler meselesi... Herkesin zevki kendine güzeldir. 50. yıl Corolla bana daha ferah, geniş, yakışıklı ve karizmatik geliyor. İçine sinen yeni kasayı gönül rahatlığıyla alsın, güle güle binsin. Benim içime sinmedi, 50. yıl Corolla'yı tercih ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #57 : Ekim 17, 2022, 09:56:19 »
Eski bir vw kullanıcısı olarak corollayı aklıma sokan şey e 210 kasanın önceki kasalardan daha güzel olan iç ve dış dizaynı oldu. Flame x veya passion donanım bir e210dan daha güzel bir corolla bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #58 : Ekim 17, 2022, 11:44:27 »
Eski bir vw kullanıcısı olarak corollayı aklıma sokan şey e 210 kasanın önceki kasalardan daha güzel olan iç ve dış dizaynı oldu. Flame x veya passion donanım bir e210dan daha güzel bir corolla bilmiyorum.
Konu başlığı zaten kasa karşılaştırması değil, açık olarak 1.6 motor mu 1.5 motor mu daha iyi?. Ancak ısrarlı bir şekilde olay benim arabam senin arabanı döver mevzusuna döndü. Kasa karşılaştırması yapılacak olsa konuşulması gereken en önemli fark neredeyse hiç bahsedilmeyen bağımsız süspansiyona geçiş ile yol tutuşlarında olacaktır. Aynı kasada şu anda kağıt üzerinde 1.5 motorun tek avantajı yakıt sarfiyatı gibi görünmekte olsa da daha önce paylaştığım katalog verilerinde açık olarak görüleceği üzere öyle bir avantaj da mevcut değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '20
  • 11 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.5 motor mu 1.6 motor mu ?
« Yanıtla #59 : Ekim 17, 2022, 11:53:01 »
Her ne kadar konu 1.5-1.6 motor farkı olarak açılsa da hem bu hem muhtelif konulardan bahsedeyim.
Aracım 2020 model 1.6. Ankara'da şehir içi/şehir dışı karma yakıt tüketimim 8.0lt di.(Lastik 17inç)
Benzin fiyatları malum olduğundan bir ustada Atiker LPG kitine geçtim. Yaklaşık 9lt/100km yaksam da, 1 liranın altına km başına yakıt yakıyorum artık. LPG ile performansı da çok iyi, hiçbir problemim yok.
Usta tek sayılı motorların kitlere uyum sağlamakta pek iyi olmadığını 1.6 atmosferiklerin biçilmiş kaftan olduğunu söyledi.
1.5-1.6 kıyası yapılan videolarda 1.6 daha performanslı. LPG taktırdıktan sonra yakıt tüketimi açısından 1.6 LPG il 1.5 benzin kafa kafaya gelir gibi görünüyor.
Bu sebeple 1.6 LPG Corolla hem performans hem yakıt açısından daha ileride görünüyor 1.5'ten.
Bir de aracımı sevmeme rağmen Corolla Hibrit ve Benzin aynı kasa olduğundan arka tarafın konforu çok düşük, özellikle orta koltuğa oturduğunuz zaman bunu çok çok anlayabiliyorsunuz. Batarya kısmından dolayı koltuklar daha yukarıda. Corolla'nın bir önceki kasası ya da eşdeğer C segmentlere baktığımızda Corolla arka koltuk konforu çok düşük.
Ama aracın kanımca beğendiğim özellikleri : LPG'ye uyumu, motorunun performansı, markanın verdiği uzun vadeli sağlamlık güveni ve iyi bir bagaj hacmi.(LPG simit alınca tertemiz.)
İyi forumlar.
 ;)
Yaşlanarak değil, yaşayarak kemale erilir.
Zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır.