Aynen Özgür beyin söylediği gibi tercih sizin Hakan bey.

Bence her iki kasayıda alsanız sonradan sıkıntı yaşamazsınız, bence her ikiside içinize sinecek araçlardır. Bizim vermeye çalışdığımız bilgiler abzı detaylardır. Ayrıca sonuçta ikinci el olarak alacağınız araçlarda ufak tefek noksanlıkların olması doğal ancak önemli olan başınızı ağrıtabilecek problemlerin olmamasıdır. Bunun için daha önce aracın kullanımı ve bakımı da önemlidir.
1993-1998 arası üretimlerde (bunların 1993 ve 1994 modelleri Japon üretimdir) belli seriler yere çok az daha yakındır (sanırım 1995 modeller) diğerleri ise 10mm. civarı daha yüksektir ama bunu yüksek olarak algılamayın, yinede oldukça oturaklı araçlardır. 175 tabanlı orjinal lastikleri bence bu araçlara ince gelmektedir ve kaliteli 185 tabanlı lastikler hem sürüş performansını, hemde fren emniyetini arttırmaktadır. Bakımları özenle yapıldığında emin olun 1.000.000 Km. dahi yapabilirler.
Bildiğim tek kronik sorunu (aslında kronik denemez, sadece ortalamanın üzerinde) devirdaim pompasıdır. Bunun dışında daha az olmak kaydı ile senkromeç sorunlarıda görülebilinir ama bunlar başka marka ya da modellere göre yinede çok az sayıda görülen sorunlardır.
Bu araçlarda elektronik ya da mekanik problemler çıkarmak gerçekten zordur.

Çünkü elektronik aksamıda tamamen sürücü odaklı olarak tasarlanmıştır ve en ufak sorunda servis istemez.
1999 ve sonrası üretimler Türkiye için yerli üretimdir ve bunların erken dönem Vvt-i motora sahip olanlarında yağ yakma problemi görülmüştü ve hatırladığım kadarı ile bu sorundan garanti süresinde servislere başvuranların çoğunda motor değişmişti ya da müdahalelerle sorun düzelmişti. Sonraki üretimlerde bu problem yoktu. Bu araçlarda da emme manifolduna dikkat etmek lazım.
Sonuçta öncelikle her iki model içinde aracı ve bakımlarını kontrol etmelisiniz (mesela takılmaya ihtiyaç duyulan kaliteli bir baskı balata seti bile büyük masraf çıkarabilir).
Kontroller hem mekanik, hem kaporta, hemde iç döşemeler vs. bağlamında olmalı. Tabi donanım özellikleride artı olarak ele alınmalı ve bunlarda kontrol edilmeli.
Bu arada 1993-1998 arası Corollalar arkada tam bağımsız süspansiyona sahiptir ve ondan sonraki yuvarlak farlılar ile onların makyajlı olanlarıda bildiğim kadarı ile aynı yürüyen aksamı kullanır. 2002 ve sonrası üretimler de arkada sabit aks vardır.
Not: Hakan bey, özel mesajınızı almadım malesef.

Her