Gönderen Konu: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim  (Okunma sayısı 9827 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar Selamlar,

Sizlere MMT şanzıman robotu ile ilgili başımdan geçen macerayı ve çözümünü anlatmak istedim.Umarım diğer MMT şanzımanlı araç kullanan arkadaşlarında işine yarar.Bidiğim kadarıyla Corolla, Auris gibi modellerde de aynı şanzıman robotu kullanılmakta.Aşağıdaki yazacaklarımı deneyecekseniz lütfen riski kabul ederek işe başlayınız.Konunun uzmanı değilim, sadece başımdan geçenleri anlattım. :)

Normalde fotoğrafları konuya ekleyecektim ama nasıl eklemem gerektiğini bulamadım o yüzden aşağıda fotoğraflara bakmanız için dropbox linkini bırakıyorum.Eğer yöneticiler nasıl fotoğraf eklemem gerektiği konusunda beni yönlendirirlerse sevinirim.


https://www.dropbox.com/sh/lndlvq4kshpsasi/AAAgZLigV5tYgV89sFXZrvn2a?dl=0

2009 Model Yaris D4-D sahibiyim.Uzun yıllar keyifle kullandım.Aracı genel olarak eşim kullanıyor ve 2-3 ayda bir uzun yol yapıyoruz toplamda 600km civarı.Şuan aracım 170000kmde.

Eşim aracı kullanırken vitesin boşa düştüğünü (N konumuna aldığını) söyledi ve bende 30 sn bekleyip eve kadar sürmesini söyledim.Arızanın MMT robotundan kaynaklandığını önceki tecrübelerimden biliyordum.Daha önceden özel bir serviste sadece elektrik motoru olan kısmı değişmişti.Konu hakkında araştırma yapınca motor içerisindeki kömür tozunun kısa devre yaptırıp hata vermesine sebep olduğunu okudum ve motoru temizlemeye karar verdim.

MMT Robotunu araç N pozisyonunda iken lokma takımı ile söktüm sonrasında 3 adet baya inatçı olan allen başlı vidaları söktükten sonra motorun içinin gerçekten kömür tozu ile dolduğunu gördüm ve balata spreyi ile rulmanlara dikkat ederek temizliğini yaptım.














Bu esnada da elektrik motorunun uçlarında bulunan 608zz ve 638zz rulmanlarını kontrol ettim ve bir sorun olmadığına kanaat getirip motoru toplayıp montaj ettim.Aracı çalıştırdım bir sorun yoktu.

Uzun yola çıkıp yaklaşık 150km yaptıktan sonra yine vites 5'de iken N konumuna düştü.Biraz bekleyip tekrar çalıştırdım ve ikamet ettiğim şehre kadar geldim.Burda daha önceden de gitmiş olduğum (elektrik motorunu değiştiren) özel bir toyota servisine götürdüm ve arızanın sebebini sordum.Araca techstream mini-vci ile OBD üzerinden bağlanıp arıza kodunu okuduktan sonra yeniden elektrik motorunun değişmesi gerektiğini ve 1200TL gibi bir masrafı olacağını söyledi usta.Bana pek inandırıcı gelmediği için (Motor yaklaşık 1 sene önce değişmişti zaten ve içini açtığımda kömür ve rulman durumlarının iyi olduğunu gördüm) MMT kalibrasyonu yaptırıp özel servisten ayrıldım ve konuyu daha derinden araştırmaya karar verdim.Bu konu ile ilgili rusların güzel videoları var.Özetle şunu yapıyorlar videolarda MMT Robotunun mekanik aksam olan tarafında 2 adet teflon burç (Ölçüleri aşağıdaki resimdeki gibi) ve 2 adet rulman (608zz)'ın değişmesi gerekiyor eğer mekanik aksam hasar görmediyse.(Hatta bunlarla beraber 2 rulman 2 burç 2 kömür olarak yurtdışında tamir kitlerininde satıldığını gördüm.)Tabi yine kalibrasyon sonrası boşa düşme sorunum devam etti.


Teflon burç ölçülerini bir web sitesinden (Tamir kiti satan) buldum ve Türkiyede'ki rulman satıcıları ile mailleşmeye başladım.İçlerinden bir tanesinin kataloğunda tam istediğim ölçülerde teflon burç mevcut idi.Aynı şekilde kaliteli marka olan NSK 608zz (Japon menşeili) modelinide sordum ve fiyat teklifi aldım.Burçların tanesine 0.80 euro rulmanların tanesine de 3 euro fiyat verdi ve firmadan bahse konu burçları ve rulmanları aldım.Malzemeleri beklerkende burç montajı için Autodesk Inventorde burç çıkarma parçası ve press parçası dizayn ettim ve bunları 3 boyutlu yazıcımda ABS malzemeden bastım.





Burçlar geldikten ve 3D parça çıktılarını aldıktan sonra MMT robotunun bu sefer mekanik olan kısmını söktüm.Sökmeden önce robot şaftının ölçüsünü aldım (yaklaşık 11cm) ve sensor pozisyonunun yerini kalıcı marker ile işaretledim tekrardan toplarken problem çıkmasın diye.







Mekanizmayı tamamen sökmeden önce elektrik motorunun şaftını düz tornavida ile çevirirken (bu işlemi sökmeden önce yapmanız gerekiyor şafttaki gerginliği alıp kapağı açabilmek için) elimle zor döndürebildiğimi gördüm.Elimle zor döndürdüğüm şaftı elektrik motorunun döndürmesi çok zor görünüyordu.Bu motorun çektiği akım 20 Amperi geçtiği zaman ECU arıza veriyor sonrasında vites boşa düşüyor zaten.(Başka trip noktaları da var örneğin sistem motora elektrik verdikten sonra pozisyon sensöründen belli bir deplasman değeri okumazsa da trip ediyor.)Neyse dedim içini açalım bakalım.















Güç bela robot şaftını düz tornavida ile çekme pozisyonuna getirdikten sonra içerisini açtım ve robotun mekanizmasının aşırı ısındığının ilk emareleri olan yanık gres kokusunu aldım.Gresin rengi değişmişti zaten, simsiyah olmuştu.Şafta bağlı dişli kısmında ve şaftın burçlara oturduğu millerde de yüksek ısı belirtisi olan renk değişimlerini gözlemledim.Aşağıda detaylı fotoğraflar mevcut.Ayrıca pozisyon sensörünün oturduğu şaft eski burç merkezinden kaçık olarak görünüyordu.






Elimdeki robottan fazla bir beklentim olmadan robot kutusunu güzelce temizledim, zaten rulmanları almıştım denemekten zarar gelmeyeceğini düşündüm.Sonsuz dişlinin (Wormgear) segmanını söküp dişli ve rulman takımını çıkardım.Rulmanlarda çok oynama olmamasına rağmen motor şaftına bağlı olan rulmanda hafif ses olduğunu tespit ettim.






50*60mm çektime ile sonsuz dişlinin iki tarafındaki rulmanları çıkarttım.Bu kısımda çektirme kullanmadan da mengene arasına rulmanı sıkıştırıp şafta çekiçlede vurup çıkartabilirsiniz fakat ben şafta zarar vereceğimi düşündüğüm için bu yöntemi kullanmadım.Ruslar genelde çektirme kullanmadan direk vuruyorlar. :rofl:







Sonsuz dişliyi buzluğa attım ve biraz bekledikten sonra yeni aldığım 608zz NSK rulmanları bir ucuna rulman merkez genişliği kadar bir parça  ve el mengenesi ile sıktım.Aynı şelikde şaftın çatallı ucunda bir yüzük parça var bunu da montaj ettim.Bu rulmanları çakarkende lokma takım soketi ile çakabilirsiniz ama dikkatli olmazsanız rulmana zarar verirsiniz.

Sıra geldi burçları çıkarmaya.Pozisyon sensörünün olduğu kısımdaki burcu yaptığım 3D parça ve 8mm soket yardımıyla çakarak çıkardım.Kutu içerisine gömülü olan diğer burcu çıkarmak için kalın bir düz tornavida ile baya uğraşmam gerekti ama onuda çıkardım.Bu aşamada burç yataklarına zarar vermemek için dikkat etmeniz gerekiyor.



Burçları incelediğimde sensör kısmındaki merkez kaçıklığının burç teflonlarının tamamen erimesi ile olduğunu fark ettim.Bronz(?) yüzey tamamen ortaya çıkmıştı ve dişli şaftı bu yüzeye temas edip şafta da zarar vermişti.Bu kısımlarda metal metale temas ettiği için sürtünmeden yüksek ısı ortaya çıkmış ve tabiri caiz ise dişli şaftını ve burcu kavurmuştu.Bu kaçıklık sebebi ile tam merkezde durmayan daire dişli ile sonsuz dişli arasındaki birleşimin mesafeside açılmış ve o kısımda da dişlilerin tam oturmamasından dolayı yine yüksek sürtünme sonucu ısınmalar meydana gelmişti.



Bu tespitlerden sonra umutlarım iyice azaldı ama tamire devam etmek istedim çalışıp çalışmayacağını, kalıcı olarak hasar alıp almadığını görmek için.

Yeni teflon burçları yine 3D yazıcıda bastığım aparat ve el pressi ile yataklarına ittirdim.Tüm hareketli noktaları yüksek ısıya dayanıklı silikon gresle yağladım ve kutuyu kapattım.Şaft merkezini kontol ettim ve yeni rulmanların şaftı merkeze aldığını gördüm, eskisine göre çok daha iyi duruyordu.






Yine düz tornavida ile MMT milini dışarı çıkarmak için çevirmeye başladım ve hala sistemin özellikle yay basıncına denk gelince düzgün çalışmadığını fark ettim.Muhtemelen daire dişli ve sonsuz dişlilerde zarar görmüştü burçlar zamanında değişmediği için.Şaftı eski pozisyonu olan 11cm ye aldım.



Sensörü ve elektrik motorunu tekrar robota montajladım ve 12v 5A ile (Güç kaynağımın maksimum limiti) robotun çalışıp çalışmadığını denedim fakat motor 5A çekip sonsuz dişliyi döndüremiyordu.Eğer MMT milini en yakın konuma getirirsem motor bir süre çalışıp mili 3-4cm çıkartıp güç kaynağımın amper limitine takılıyordu.Sonrasında dikkatli baktığımda motor sac nüvelerinde de hafif pembeleşme gördüm.Yine yüksek yüklerin ve ısıların emaresi olarak yorumladım.

Zaten uzun yazı oldu daha fazla detay yazmadan sonuca geçeyim.Toyota servisini aradım ve 31360-12030 parça numaralı MMT robotunun komple sparişini verdim. :D Zamanında sadece motoru değiştirmem, rulman ve burçları değiştirmemem(kontrol etmemem), yukardaki bilgileri öğrenmemem bana 6300TL'ye patladı.Malum sitelerde bu robotun çıkma olanları 1000-1500TL arasında ama güvenemediğim için onları alternatif olarak düşünmedim. :)

Tabi her P0810 sorunu benimki gibi olacak diye birşey yok.Bazısında motor arızası, bazısında sensör arızası veya benim durumumdaki gibi mekanik arıza olabilir.Her arıza kendi durumuna göre değerlendirilmelidir.

Umarım yukardaki bilgiler birilerinin işine yarar.Forumda eminim benzer sorunları yaşayan arkadaşlar vardır.Konu hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum.

Aklınıza takılan bir detay olursa sorun aşağıda yazmaya çalışırım mutlaka.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2021, 20:03:36 »
emeğe saygı +rep

Hocam maşallah size. Meslek nedir ayıptır sorması? Mühendis, tekniker, tamir ustası vb olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #2 : Ağustos 16, 2021, 20:12:41 »
Hocam selamlar,
Beğenmenize sevindim.
İnşaat mühendisiyim ama bu işlere meraklı bir insanım.Mekanik ve elektronik işleri hobi olarak yapmaktayım.Fotoğrafları eklesem daha güzel olacaktı ama konu anlaşılıyor sanırım.
Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #3 : Ağustos 16, 2021, 21:19:12 »
Hocam açık söylüyorum sizle aynı arabayı kullanmak isterdim. Altından girip üstünden çıkmışsınız. Çözemeyeceğiniz sorun olmaz gibi:) Tekrardan tebrik ediyorum. Sizi aramızda görmek güzel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #4 : Ağustos 16, 2021, 21:43:10 »
Hocam ne demek, ben teşekkür ederim.Bu aracın orjinal teybine aux-bluetooth  eklemişliğimde var onu da başka zaman anlatırım. :)
Parçayı yarın getirecek Toyota servis sözde, bakalım takıp göreceğiz.
Bu arada foto eklemeyi başardım ama önizleme olarak görünmüyor çok büyük boyutlar malesef.Yönetici arkadaşlar fotoğraf boyutlarını ayarlarlarsa çok sevinirim.
Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 175 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #5 : Ağustos 16, 2021, 22:00:39 »
Paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler. Konuda sağ gösterip sol vurmuşsunuz. Tam dedim emekler boşa gitmedi, kurtardı motoru. Ama son bölümde sipariş verdim deyince şok oldum. Anladığım arıza verdiğinde kurtulma imkanı zayıf. Arıza vermeden belirli km'lerde burçların ve bilyaların değişmesi motor ömrünü uzatacak ve arızanın önüne geçecektir. Tabi sorun burada asıl konu herkesin bu işe eli yatkın olmadığından bu işlerle uğraşacak eli yatkın ustaları bulmakta. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #6 : Ağustos 16, 2021, 22:22:18 »
Malesef tamirat için çok geç kalmışım.İlk elektrik motoru arızası verdiğinde bu yaptıklarımı yapsaydım büyük ihtimalle sorun çıkmayacaktı. -_-
Evet bu MMT robotu aracın orjinal robotu 12 yıllık malzeme, 170000kmde bozuldu dediklerinize katılıyorum.Tahminime göre bu rulman ve burç bakımını 100000km civarı yapmak gerekiyor.Hatta bazı rus vatandaşlar burç kısımlarını torna ile açıp minyatür rulman koyarak bu soruna çözüm bulmuşlar aşağıda linki bırakıyorum:
Aslında göründüğü kadar zor değil, zaten rulmanlar ve burç çok ucuz sadece gerekli el aletlerini almak gerekiyor.(Çektirme-El presi-Segman Pensesi-Lokma Takımı vs.)Onun dışında ustaya tarif etseniz yapabileceğini düşünüyorum.Tabi hiç bu tarz işlerle uğraşmamış arkadaşlara tavsiye etmem. :)
Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #7 : Ağustos 20, 2021, 21:21:00 »
Arkadaşlar yeniden selamlar,
Güncellemeleri yazayım dedim.
Servisten bahse konu parçayı aldım.Parça kutusu içerisinde montaj aşamalarını anlatan bir kağıt geliyor.Özetle kağıtta MMT aktüatörü montajı öncesi debriyaj çatalının ayarlanması gerekiyor diye belirtiyor.Tabi bu ayarlamayıda Techstream yazılımı ve OBD portuna bağlanan bir cihaz ile yapıyor.Bu cihazın ucuz muadili Mini-VCI J2534 olarak geçiyor forumda bilen arkadaşlar vardır.

Bende bunun üzerine mini vci cihazından spariş ettim ve cihaz geldi.Fakat ne yaptım ne ettiysem bu cihazı bilgisayara gösteremedim.Cihazı COM3 olarak bilgisayar görüyor ama MVCI Firmware Update Tool cihazın seri no vs gibi özelliklerini göstermiyor.Windows 7 32 Bit sistemde denedim bu anlattıklarımı.Sanıyorum cihaz arızalı, iade edeceğim.(Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaş var ise yazarsa sevinirim bu arada.)

Mini vci yi çalıştıramamam moralimi bozdu fakat internetten bulduğum bir dökümanda bu işlemi (hem debriyaj çatal ayarı hemde MMT ECU kalibrasyonu) manuel olarak nasıl yapılacağı anlatılıyordu bende denemeye karar verdim.İnternetten bulduğum döküman burda:

http://www.partinfo.co.uk/docs/8734

Eski MMT robotunu sökmeden önce debriyaj çatalını ve takımını ayarlamak için aşağıdaki adımları uyguladım:

1-Kontağın kapalı olduğundan, vitesin N konumunda olduğundan ve el freninin çekilmiş olduğundan emin olun.
2-OBD portu üzerindeki 4.ve13. bacakları bir kablo ile kısa devre edin.İnternetteki dökümanda fig 2 olarak geçiyor.
3-Ayağınız frende olmadan kontağı ON pozisyonuna getirin.(ABS PS Emniyet kemeri ışıkları vs yanıp sönmeye başlıyacak disko topu gibi :D)
4-Fren pedalına 7 kere hızlı hızlı basıp basıp çekin.
5-Araç 2 kere biiip biiip sesi çıkartacak.
6-Fren pedalına basın ve ayağınızı kaldırmayın.
7-Ayağınız hala frendeyken vitesi aşağıdaki sırada geçirin.
N E M+ M+ M+ M+ E N
8-Fren pedalından ayağınızı kaldırın.
9-Fren pedalına bir kere basıp çekin.Araçtan tek biip sesi gelecek.Not:Eğer bu tek bip sesini bu aşamada duymaz iseniz kontağı kapatıp 15 saniye bekledikten sonra yukardaki işlemleri tekrar ediniz.
10-Fren pedalına 3 kez ayağınızı hızlı hızlı basıp çekin.Araçtan iki kere biip biip sesi gelecek.
11-Fren pedalına basılı tutarken vitesi M- pozisyonuna alın.
12-Fren pedalını bırakın.Araç M- pozisyonunda kalcak.
13-Kontağı kapatın ve 10 saniye bekleyin.
14-OBD'ye kısa devre yaptığınız kabloyu sökün.

Artık debriyaj çatalı ve takımı sökme pozisyonuna geldi.Akü kutup başlarını söküp 90 sn bekledikten sonra eski MMT aktüatörününü söküp yenisinin montajını yapın.Debriyaj çatalı ile aktüatör baş kısmında boşluk kalmamasına dikkat edin.Ben aktüatör başını çatala doğru hafifçe iterek montajladım.Zaten 3 vidanın yuvası olan kısımda hareket kabiliyetiniz var.Aktüatör motor ve sensör kablolarınının yerine doğru montajlandığından emin olun.MMT aktüatörünü sökmeden önce hava filtresini ve intercooler borusunu sökmem gerekmişti mesela bu gibi MMT aktüatörünü sökerken çıkardığınızı sensör kablo ekipman ne varsa yerine taktığınızdan emin olun.

Artık akü kutup başlığını yeniden takabilirsiniz.Kutup başlığını iyi sıktığınıza emin olun çünkü birazdan yapacağımız işlem motor çalışmadığı için aküden baya amper çekecek.

MMT ECU'sunun kalibrasyonu.(Bu işlem daha önceki kalibrasyonları siler ve MMT ile ilgili hata kodlarını temizler.)

1-Kontağın kapalı ve vitesin N konumunda olduğundan emin olun.(Önceki işlemde M- pozisyonunda kaldığı için kontağı açıp vitesi N pozisyonuna alın kontağı kapatıp 15 sn bekledikten sonra aşağıdaki işlemleri yapın.)
2-Kısa devre kablosunu yeniden (yukardaki gibi 4. ve 13. bacaklar ile) takın.
3-Kısa devre kablosunu taktıktan sonra en az 10 sn bekleyin ve kontağı ON pozisyonuna alın.
4-Fren pedalına 7 kere hızlı hızlı basıp basıp çekin.
5-Araç 2 kere biiip biiip sesi çıkartacak.
6-Fren pedalına basın ve ayağınızı kaldırmayın.
7-Ayağınız hala frendeyken vitesi aşağıdaki sırada geçirin.
N E M- M- M- M- E N
8-Fren pedalından ayağınızı kaldırın.
9-Fren pedalına bir kere basıp çekin.Araçtan tek biip sesi gelecek.Not:Eğer bu tek bip sesini bu aşamada duymaz iseniz kontağı kapatıp 15 saniye bekledikten sonra yukardaki işlemleri tekrar ediniz.
10-Fren pedalına 3 kez ayağınızı hızlı hızlı basıp çekin.Araçtan iki kere biip biip sesi gelecek.
11-Kontağı kapatın ve 10 saniye bekleyin.
12-OBD'ye kısa devre yaptığınız kabloyu sökün.
13-10 saniye bekeyin.
14-Kontağı ON pozisyonuna getirin ve biraz bekleyin (bu sırada aracı dinleyin,vites seçici ve MMT aktüatörü saat gibi çalışmaya başlıyacak tıkırık tıkıtık tıkırık şeklinde.Bu aşamada aküden fazla amper çekmesi normal çünkü aracımız (alternatör) çalışmıyor.)İşlem başarılı biterse araç panelinde N yazacak.
15-Aracı çalıştırmadan kontağı kapatın.10 saniye bekleyin.
16-Kontağı ON pozisyonuna getirin.N işaretini yine görmeniz lazım.Frene basılı tutarak aracı çalıştırın.
17-Bu sırada gösterge panelinden N işaretinin 2-3 kere yanıp söndüğünü göreceksiniz.

Kalibrasyon tamamlandı vitesi E veya R'ye geçirip aracınızı test edebilirsiniz.

Aşağıda konu ile ilgili bir video bırakıyorum:


Tabi ben bu MMT kalibrasyonunu elle yapmak zorunda kaldım.Normalde techstream ve Mini VCI ile bu iş daha kolay yapılıyor bilgisayar üzerinden.

Sonuç olarak sorunum düzeldi gibi görünüyor :) (Aracı yaklaşık 15 dk kullandım şuana kadar vites geçişleri normal ve ses yapmıyor eskiden vites geçişlerinde tıkırık tıkırık şeklinde ses yapıyordu.Ayağımı frenden çektiğim anda debriyaj kavramaya balşıyor.) ama mini vci olmadan diğer parametreleri (Vites geçerken aktüatör motoru kaç amper çekiyor, mmt aktüatöründe kaç newton yük var, pozisyon sensörleri sorunsuz çalışıyor mu gibi verileri) de öğrenmek istiyorum.İlerde belki buraya yine yaşadıklarımı ve deneyimlerimi yazarım.

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #8 : Ağustos 20, 2021, 22:09:42 »
Elinize sağlık Mustafa bey,destan gibi yazmışsınız ihtiyaç duyanlar için çok açıklayıcı olmuş,sizede geçmiş olsun,yeni motor hayırlı olsun,bende yakın zamanda Usta'nın bile sökmeye  cesaret edemediği distribütörü sökecem keçesi değişmesi lazım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #9 : Ağustos 20, 2021, 23:11:37 »
Arkadaşlar yeniden selamlar,
Güncellemeleri yazayım dedim.
Servisten bahse konu parçayı aldım.Parça kutusu içerisinde montaj aşamalarını anlatan bir kağıt geliyor.Özetle kağıtta MMT aktüatörü montajı öncesi debriyaj çatalının ayarlanması gerekiyor diye belirtiyor.Tabi bu ayarlamayıda Techstream yazılımı ve OBD portuna bağlanan bir cihaz ile yapıyor.Bu cihazın ucuz muadili Mini-VCI J2534 olarak geçiyor forumda bilen arkadaşlar vardır.

Bende bunun üzerine mini vci cihazından spariş ettim ve cihaz geldi.Fakat ne yaptım ne ettiysem bu cihazı bilgisayara gösteremedim.Cihazı COM3 olarak bilgisayar görüyor ama MVCI Firmware Update Tool cihazın seri no vs gibi özelliklerini göstermiyor.Windows 7 32 Bit sistemde denedim bu anlattıklarımı.Sanıyorum cihaz arızalı, iade edeceğim.(Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaş var ise yazarsa sevinirim bu arada.)

Mini vci yi çalıştıramamam moralimi bozdu fakat internetten bulduğum bir dökümanda bu işlemi (hem debriyaj çatal ayarı hemde MMT ECU kalibrasyonu) manuel olarak nasıl yapılacağı anlatılıyordu bende denemeye karar verdim.İnternetten bulduğum döküman burda:


Vallahi tebrikler Mustafa bey. Böyle güzel konular okumayı özlemişim gerçekten. Foruma katkınız için teşekkürler.

Mini vci için driver ı yüklemeye rağmen mi tanımıyor? Yükleme konusunda birkaç püf noktayı paylaşmıştım bir göz atın isterseniz.

https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=54837.440
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #10 : Ağustos 22, 2021, 00:39:07 »
Elinize sağlık, hap gibi anlatım olmuş :) iyi günlerde kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #11 : Ağustos 22, 2021, 10:22:32 »
Arkadaşlar güzel yorumlarınız için hepinize teşekkürler.Birilerinin işine yarayacak ise ne güzel. :)

Vallahi tebrikler Mustafa bey. Böyle güzel konular okumayı özlemişim gerçekten. Foruma katkınız için teşekkürler.

Mini vci için driver ı yüklemeye rağmen mi tanımıyor? Yükleme konusunda birkaç püf noktayı paylaşmıştım bir göz atın isterseniz.

https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=54837.440

Hocam internetteki neredeyse bütün Mini VCI driverlarını ve 12-16 arası techstream versiyonlarını denedim.Aşağıda ekran görüntülerini paylaşıyorum:

https://www.hizliresim.com/qsnjx8o
https://www.hizliresim.com/jmtyz4e
https://www.hizliresim.com/j71ms7q

Windows XP 32Bit,Windows 7 32Bit,Windows7 64Bit ve Windows 10 64 Bitte denedim ama sonuca ulaşamadım.Farklı driverlarda denedim ama cihazı  MVCI Firmware Update Tool'a gösteremedim bir türlü bilgisayar cihazı COM3 olarak görmesine rağmen.Zaten bu programa bağlansa techstream da görecek ama olmuyor işte. :olmamış:
Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #12 : Ağustos 22, 2021, 10:56:50 »
Arkadaşlar güzel yorumlarınız için hepinize teşekkürler.Birilerinin işine yarayacak ise ne güzel. :)

Hocam internetteki neredeyse bütün Mini VCI driverlarını ve 12-16 arası techstream versiyonlarını denedim.Aşağıda ekran görüntülerini paylaşıyorum:

https://www.hizliresim.com/qsnjx8o
https://www.hizliresim.com/jmtyz4e
https://www.hizliresim.com/j71ms7q

Windows XP 32Bit,Windows 7 32Bit,Windows7 64Bit ve Windows 10 64 Bitte denedim ama sonuca ulaşamadım.Farklı driverlarda denedim ama cihazı  MVCI Firmware Update Tool'a gösteremedim bir türlü bilgisayar cihazı COM3 olarak görmesine rağmen.Zaten bu programa bağlansa techstream da görecek ama olmuyor işte. :olmamış:
Saygılar.

Youtube'daki videoları deneyerek gidin derim. Dediğim gibi yüklerken bir kaç püf noktası var. x64 için yeni klasör oluşturuluyor ve register dosyası çalıştırılıyor vs. Bende techstreamin cihazı görmesi için bir .dll dosyasını C ana klasörü içine kopyalamam gerekti mesela. Hepsinden bahsetmiştim konuda. Tüm çile o ilk yüklemede zaten. Sonrasında keyifle kullanılıyor. Sık kurulmadığı için unutuluyor da tabi.





Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #13 : Ağustos 22, 2021, 15:23:05 »
Arkadaşlar güzel yorumlarınız için hepinize teşekkürler.Birilerinin işine yarayacak ise ne güzel. :)

Hocam internetteki neredeyse bütün Mini VCI driverlarını ve 12-16 arası techstream versiyonlarını denedim.Aşağıda ekran görüntülerini paylaşıyorum:

Windows XP 32Bit,Windows 7 32Bit,Windows7 64Bit ve Windows 10 64 Bitte denedim ama sonuca ulaşamadım.Farklı driverlarda denedim ama cihazı  MVCI Firmware Update Tool'a gösteremedim bir türlü bilgisayar cihazı COM3 olarak görmesine rağmen.Zaten bu programa bağlansa techstream da görecek ama olmuyor işte. :olmamış:
Saygılar.

Techstream yeni versiyonları MVCI ile çalışmıyor sanırım, Mongoose adaptör edinmeniz gerekli, elinizdeki MVCI adaptörün taklit olabileceğini de hesaba katmak gerekli.

@Ahmet Güve (8047) bu konuda benden daha bilgili belki yardımcı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #14 : Aralık 26, 2021, 18:47:19 »
Hocam ne demek, ben teşekkür ederim.Bu aracın orjinal teybine aux-bluetooth  eklemişliğimde var onu da başka zaman anlatırım. :)
Parçayı yarın getirecek Toyota servis sözde, bakalım takıp göreceğiz.
Bu arada foto eklemeyi başardım ama önizleme olarak görünmüyor çok büyük boyutlar malesef.Yönetici arkadaşlar fotoğraf boyutlarını ayarlarlarsa çok sevinirim.
Saygılar.
Merhaba hocam teybe aux-bt ekleme konusunu ne zaman açacaksınız, o da çok faydalı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #15 : Aralık 31, 2021, 01:46:28 »
Merhaba hocam teybe aux-bt ekleme konusunu ne zaman açacaksınız, o da çok faydalı olacaktır.

Hocam selamlar,
Pek vaktim olmamıştı, talepte olmamıştı zaten şimdiye kadar  :) yarın yada sonraki gün eklemeye çalışayım.Bu arada teyp kodunuz W58824 mü?Benim anlatımım buna göre olacak çünkü benim araçta bu model teyp var.
Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #16 : Aralık 31, 2021, 01:58:44 »
Hocam selamlar,
Pek vaktim olmamıştı, talepte olmamıştı zaten şimdiye kadar  :) yarın yada sonraki gün eklemeye çalışayım.Bu arada teyp kodunuz W58824 mü?Benim anlatımım buna göre olacak çünkü benim araçta bu model teyp var.
Saygılar.
Hazır modülmü ekliyorsunuz?
Şunun gibi mesela.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Hazır modülmü ekliyorsunuz?
Şunun gibi mesela.


Merhaba hocam teybe aux-bt ekleme konusunu ne zaman açacaksınız, o da çok faydalı olacaktır.

Yok hocam benim eklediğim modül bunun gibi değil.
Konuyu açtım burdan bakabilirsiniz:
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=93563.0
Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #18 : Ağustos 15, 2022, 20:12:50 »
Mustafa hocam size ulaşmam lazım. Görüşebilirmiyiz

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 15, 2022, 20:13:11
?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #19 : Ağustos 17, 2022, 16:18:42 »
@Serhat İnan (55210)
Buyur sor hocam burdan, hem başka arkadaşlara da yardımcı olmuş oluruz belki.