Gönderen Konu: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim  (Okunma sayısı 19716 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #20 : Ağustos 31, 2022, 16:04:03 »
Aracın aktuatoru soktük. Burclari tornacida yaprtidik guzel bi sekilde. Burclar ezikti. Aktüatör motorunu da sifir taktik. Yinede bazen kavrama hatasi doyo p0900 ve p0810 hatasi veriyor. Ne yapmamiz lazm. Olmadik yerde yapiyor

Toyota Club Türkiye

Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #20 : Ağustos 31, 2022, 16:04:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #21 : Ağustos 31, 2022, 21:23:40 »
@Serhat İnan (55210)

Hocam selam

Burçları eğer prinç-bronz gibi bir malzemeden tornada yaptırdıysan bununla randıman alamadığını söyleyen rus abiler vardı youtube da örnek bir tane video buldum aşağıda linkini paylaşıyorum:


Videonun 2:16 dakikasında görünüyor.


Bu videoda da aynı şekilde tornada yapılan burcu anlatıyor.

Başka bir video daha vardı aynı bu şekil burcu tornada yaptıran o arkadaş da sorunu çözmediğini söylüyordu.Linkini bulursam onu da eklerim buraya.

Aktüatör içerisinde gerilen yay tam gerildiğinde yanlış hatırlamıyorsam 250-300kg arası kuvvet uyguluyor dişli olan parçaya bu dişli parçanın yataklarına yani senin burç taktığın yerlere ciddi yük biniyor o yüzden teflon burç ile değiştirmeni tavsiye ederim.Teflon burç ince ve sürtünmesi az kaplaması olduğundan daha uzun ömürlü.(Teflon burç ölçüleri yukardaki resimlerde var diye hatırlıyorum)Hatta yukardaki videodaki arkadaş aktüatörün yuvasını tona ile açıp minyatür rulman koyuyor bu yataklara.

Başka aklıma gelen bir husus ise aktüatör üzerindeki 2 adet pozisyon sensörünün değerleri doğru ölçüp ölçmediği. Pozisyon sensörünü ölçmek için bu konuda https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=94131 sensörlerin nasıl ölçülmesi ve hangi değerleri alman gerektiğini anlattım.Aynı sensör aktüatör robotunda da var.Sadece tek sensör ölçeceğiz yani.Geri kalan tüm işlemler aynı.

Aktüatör motorunu sıfır takmanız iyi olmuş, motoru takmadan önce şaftı tornavida ile döndürüp kolay dönüp dönmediğini denediniz mi?Eğer elinizle döndüremiyorsanız aktüatör motoru da döndüremeyecektir.

Techstreamda aldığınız hatanın "Freeze frame data" (buz işareti olan ikon) denilen veri kayıtlı duruyor mu? Eğer duruyor ise buraya eklerseniz bir göz atabilirim. Techstreamda vites geçişlerini test ettiğinizde ve canlı veri okuduğunuzda aktüatör kaç amper çekiyor? Hem debriyaja bastığı hemde çektiği değerleri okuyacaksınız vites geçişlerinde.

Bu arada aracın baskı balatası ne zaman değişti?En son takılan baskı balata orijinal mi?
Şuan aklıma gelenler bunlar.
Şimdiden geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #22 : Eylül 01, 2022, 10:55:52 »
Hocam baski balata 80 bin km de degismis. Suan arac 129 bin km de. Aslinda bu ara baya duzeldi gibi. Söylediğiniz ölçümleri yapamiyorum ariza kodlarini usta cihaza bagladiginda aldim. Hata kodlarini yuklemeye calisiyorum resim olarak

Mesaj Birleştirildi: Eylül 01, 2022, 10:59:06
P0808, p0810, p0900. Hata kodlari bunlar. Yanlarinda baska isaret yok. Resim olarak yukleyemedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #23 : Eylül 02, 2022, 00:15:58 »
@Serhat İnan (55210)
Baskı balata orijinal ise durumu iyidir diye düşünüyorum, eğer kavramasında sorun yok ise.El frenini çekip hafif gaz ile veya rampada kalkarak deneyebilirsiniz.
Hata kodunun yanında yüksek ihtimalle freeze frame data vardır aşağıdaki resimdeki gibi. Eğer disket ikonuna basarsan veriyi kaydeder dosya olarak ama fotoğrafda işimizi görür.Arıza oluştuğundaki arabanın vites konumu, akü voltajı, robotun debriyaja ne kadar bastığı, arıza oluştuğunda aracın hızı vs gibi birçok veri bulunur bu freeze frame data dediğimiz verilerin içerisinde.

P0808 i aldığını yeni söylüyorsun servis manueline baktığımda bu kod da sensör pozisyon arızasını işaret ediyor. Sensörü verdiğim linkteki gibi ölçün eğer sensörde sorun yok ise tesisatı ölçmeniz gerekecek (kısa devre veya yüksek ohmaj çıkması) bunun içinde aracın göğsünü falan sökmek gerekiyor eğer araç yaris ise çünkü TCM (kaba tabir ile şanzıman beyni) sürücü tarafında göğüsün içerisinde.
Aşağıdaki videodaki gibi ölçüm yapılacak eğer sensör sağlam ise. Siz sadece TCM ile aktüatör arasını ölçeceksiniz videodaki arkadaş vites seçici ile TCM arasını ölçüyor:


Merak ediyorsanız gögüste şu şekil sökülüyor:


Tabi eğer aktüatör düzgün toplanmadı ise veya kalibrasyon yapılmadı ise yada mekanik bir sorun var ise yine hata verecektir.

Bana şahsi tahminimi soracak olursanız sizin " Aslinda bu ara baya duzeldi gibi" dediğiniz için sorununuz tesisatta. Pozisyon sensörüne giden kablolarda titreşimden, sıcaklık genleşmeden, eski olmasından vs iletkenlik değişiyor. Ama dediğim gibi verilere bakmadan, siz ölçümü-testleri yapmadan birşey demem mümkün değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #24 : Eylül 02, 2022, 12:35:48 »
Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ediyorum.  Suan sikinti yaşamıyorum. Tekrar cihaza baglayip hata kodeu varsa ona gore bir yol izleyecegim. Bu arada aracim 2008 corolla 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: P0810 kodu ve MMT Şanzıman Robotu Tamiri Hakkındaki Deneyimlerim
« Yanıtla #25 : Mayıs 26, 2024, 20:44:57 »
@Serhat İnan (55210)
Buyur sor hocam burdan, hem başka arkadaşlara da yardımcı olmuş oluruz belki.

Merhaba Mustafa bey paylaştığınız debriyaj roboru resimlerine bakıyorum yayın konumu çok yukarıda duruyor. eğer bu şekilde kapattıysanız karşı mili yay karşılamadı muhtemelen. hatanın sebebi bu  olabilir.