Gönderen Konu: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma  (Okunma sayısı 37777 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #60 : Ağustos 31, 2021, 16:42:14 »
Filtre içindeki yağ miktarını hesaplamadım , aracım 4.2 litre dolum kapasitesi diyor ama biz 4 litre koyuyoruz. Dolum sonrası yağ çubuğu maks seviyesinde oluyor. Servisin de farklı miktarda dolum yaptığını düşünmüyorum.

Peki bir ince nokta daha , karterdeki yağın miktarı ( veya yağ ağırlığı ) yağlama başlaması için önemli midir ? yağ pompasının daha kısa sürede basmasını sağlar mı ? ( özellikle soğuk marşda )

Bunu sorma sebebim sanayiye yaşadığımız ilginç bir pompa olayı. corolla 1.3 motorunun yağ pompası yağ basmadı. pompa değişti fakat yağ lambası sönmedi. sonunda yağ miktarını arttırdık ve yağlama başladı. Karter içinde ki yağ miktarının yağ pompasının vakumunu etkilediğini düşünüyorum.
Bir diğer sebep ise astra 1.6 aracın yağı azaldığı için subap veya iticisinden ses gelmesi idi..

Bu nedenle herzaman yağ miktarını max seviyesinde tutmak istiyorum.
yorumunuz nedir ?

Servisler sayaçlı pnömatik pompalardan yağ dolumu yaptığında iş emrinde girilmiş olan değeri doldururlar, bunun bazı denetimleri mevcut ancak birazda teknisyenin insafına kalmış bir durum...

Eğer karterde, yağ süzgecinde ve/veya yağ pompasında sorun yoksa yağ miktarının bir önemi olmaz, ancak bu noktada yağ süzgecinin (veya pompanın emiş noktasının) karterdeki yağın ne kadar içerisinde kaldığı, aracın aşırı eğimli bir yüzeyde olup olmaması, yağ karterinin içerisinde seperatör olup olmaması vb. bazı faktörler de var.

Astra'da yaşadığınız sorunun sebebi yağ emiş kısmının eğimli ve konik olabilmesi nedeni ile "yeteri kadar" yağ çekememesi olabilir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #60 : Ağustos 31, 2021, 16:42:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #61 : Kasım 02, 2021, 19:33:26 »
JS Asakashi liderliği ilan etmek için henüz çok erken, hem kesilmeyi bekleyen en az 5 model faha var, daha da önemlisi ilk iletideki OEM filtrelerin tam karşılığı olan JS ASAKASHI C110J ve C118J stoklara girdiğinde ve test ettiğimizde ortaya çıkacak, C113J kodlu ürün C110J kodlu ürünün "extended" versiyonu, yani bir anlamda haksız bir rekabet söz konusu, bu haksız rekabeti gideren kısım C113J'nin diğer filtreler ile yaklaşık aynı fiyat skalasında olması.

Farklı filtreler test edilebilir ama kullanılmış filtre test etmek pek mantıklı olmaz.

C110J ve C118J test edene kadar sıralama yapmayalım, en son hep birlikte göreceğiz, hiç ön yargılı veya yanlı da incelemiyorum, hiç biri Babamın firması değil, kaldı ki olsa bile benim için fark etmez, önemli olan doğru bilgi elde edebilmek.

Üstteki iletimde belirttiğim üzere sıra stoklarımıza giren JS Asakashi C110J kodlu yağ filtresine geldi :)

Öncelikle belirtmem gerekir ise JS Asakashi C110J kasa yapısı olarak yetkili servislerde 90915YZZJ1 kodlu filtrenin yerini alan 90915YZZM3 kodlu filtreden yaklaşık 1cm civarı daha uzun, 90915YZZJ1 ve 90915YZZE1 ile ise aynı,

By-Pass valfi C113J'de olduğu gibi 94KPa'lık (0.94 bar, ürünün web sayfasında by-pass valfi 1 bar olarak belirtilmiş) dahili yapıda,

Filtrede kullanılan yönlendirme contası HP Viton malzemeden imal edilmiş olduğunu tahmin ediyorum, pürmüz çakmak ile yaptığım denemede erimedi :)

C113J'de görmüş olduğumuz spiral vortex ve eliptik delikli şeklindeki orta şaft tüneli bu filtrede kullanılmamış, OEM ve diğer filtreler gibi düz delikli bir orta şaft mevcut (fotoğrafını atlamışım, kusura bakmayın)

Filtre kağıdı kalınlığı C113J ile birebir aynı ancak filtre yapısı itibariyle filtreleme alanı farklılığı mevcut,


JS Asakashi C110J (Made In Japan) filtre uzunluğu ve genişliği 166cm x 5.5cm = 913 cm2 (kutu üzerinde 946 cm2 olarak belirtilmiş)


Hatırlatmak gerekir ise,

JS Asakashi C113J (Made In Japan) filtre uzunluğu ve genişliği 172cm x 7cm = 1204 cm2 (kutu üzerinde 1200 cm2 olarak belirtilmiş)

OEM 90915YZZE1 (Made In Thailand) filtre uzunluğu ve genişliği 140cm x 5.5cm = 770 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

OEM 90915YZZJ1 (Made In China) filtre uzunluğu ve genişliği 135cm x 5.5cm = 742,5 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

OEM 90915YZZM3 (Made In China) filtre uzunluğu ve genişliği 135cm x 5cm = 675 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

Mann Hummel W68/3 (Made In Germany) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.3cm = 636 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

Mahle OC534 (Made In Austuria) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.6cm = 672 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)






















Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #62 : Kasım 02, 2021, 19:43:26 »
@Ufuk Sönmez (16363) abi merhabalar incelemeler için teşekkürler zevkle takip ediyorum. Farklı bir sorum olacak. Gruplarda bahsedilen oe standartlarının listesine nereden ulaşabiliriz veya asakashi filtreler bu listede hangi konumda tekrar teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #63 : Kasım 02, 2021, 19:57:07 »
@Ufuk Sönmez (16363) abi merhabalar incelemeler için teşekkürler zevkle takip ediyorum. Farklı bir sorum olacak. Gruplarda bahsedilen oe standartlarının listesine nereden ulaşabiliriz veya asakashi filtreler bu listede hangi konumda tekrar teşekkür ederim.

Merhaba Berkcan,

OE standartları kavramı bir çok parça için satış/pazarlama stratejisinden öte bir şey değil, bir çok defa farklı konularda açıkladım OES firmaları bile (özellikle Japon üreticiler) bir çok parçada OEM için ayrı, Aftermarket için ayrı üretim yapıyorlar, yani böyle bir liste veya kılavuz mevcut değil.

Bu Aftermarket parçaların tamamının OEM'den kalitesiz olduğu anlamına da gelmiyor, bazı parçalarda OEM'den çok daha yüksek kalite standartlarında üretim yapan Aftermarket üreticiler ve ürünler var ancak fiyatları ya OEM ürünlere yakın (ki yakın olmasa bile rakip ürünlerden çok daha pahalı) veya OEM'den bile daha pahalı, dolayısı ile kullanıcı OEM'e veya daha uygun maliyetli Aftermarket ürünlere yöneliyor, kullanıcı gözünden ne de olsa ikisi de Aftermarket olarak görülüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 235000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #64 : Kasım 02, 2021, 22:52:32 »
çok güzel çalışma, ben ezelden bosch markasını kullanırım en kısa sürede bosch markasınıda incelemen dileğiyle :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #65 : Kasım 03, 2021, 09:37:16 »
Elinize sağlık , bende şuan 5000km kullanılmış M3 orjinal filtresi var. Bu filtrenin içini sadece metal çapakları yönünden incelemek için açmak istiyorum. İlk bakımda 6000 km deki aracımdan gözle görülür metal parçaları filtreden çıkmıştı. Şuan 20 binde ki aracımdan ne kadar çıkacak merak ediyorum.

Bir soru ?  Servis özellikle hybrid araçlar için diğerlerine nazaran küçük gövdeli M3 kodlu filtreyi mi tercih ediyor ?
Filtrenin küçük olması yağlama başlangıç süresini kısaltabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #66 : Kasım 03, 2021, 12:41:03 »
çok güzel çalışma, ben ezelden bosch markasını kullanırım en kısa sürede bosch markasınıda incelemen dileğiyle :)

Teşekkürler, öümkün olur ise bugün veya yarın eklerim Ahmet bey,

Elinize sağlık , bende şuan 5000km kullanılmış M3 orjinal filtresi var. Bu filtrenin içini sadece metal çapakları yönünden incelemek için açmak istiyorum. İlk bakımda 6000 km deki aracımdan gözle görülür metal parçaları filtreden çıkmıştı. Şuan 20 binde ki aracımdan ne kadar çıkacak merak ediyorum.

Bir soru ?  Servis özellikle hybrid araçlar için diğerlerine nazaran küçük gövdeli M3 kodlu filtreyi mi tercih ediyor ?
Filtrenin küçük olması yağlama başlangıç süresini kısaltabilir mi ?

Teşekkür ederim,

Distribütör nezdinde (aslında gümrük mevzuatı kısmında) bu konuda bir takım "sorunlar" var bence, ithal filtrelere getirilen TSE gözetimi sonrasında bazı filtreleri (sadece 90915YZZJ1 için değil yani) küçülterek (hatta faturanızda filtrenin isminin yanında "ED" şeklinde bir ibare görebilirsiniz) elektronik denetim şeklinde bir çok filtre için tek model ithalatı gerçekleştirerek maliyetleri kontrol altında tutmaya çalışıyorlar sanırım.

Filtrenin küçük olması yağlama başlangıç süresini kısaltmaz, çünkü çalışma anında filtrenin içi zaten yağ ile dolu oluyor, yağ giriş, çıkış şaftları çapında ve yağ pompasında da bir değişiklik olmadığına göre süre değişikliği söz konusu olmaz diye düşünüyorum.



Mesaj Birleştirildi: [time]Kasım 03, 2021, 19:29:40[/time]
çok güzel çalışma, ben ezelden bosch markasını kullanırım en kısa sürede bosch markasınıda incelemen dileğiyle :)

Bugün konuğumuz, kurucusunun "müşterisinin güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih eden" Alman devi Bosch firmasının 0 986 452 028 (P 2028) kodu ile Toyota'nın 90915YZZJ1 kodlu ürününe alternatif ürettiği (veya ürettirdiği) South Africa (Güney Afrika) menşe yağ filtresi,

Ürünün kutusunu açtığımızda filtrenin ağız kısmında herhangi bir koruyucu bulunmuyor, filtre dış ortamdan kolay etkilenebilecek bir ambalajlamaya sahip,

Filtreyi elimize aldığımızda ilk dikkat çeken kısım ise bağlantı boğazından kolaylıkla çıkan ve düz yapıdaki (Mann Hummel ile benzer) conta, montaj öncesi yağlanmadan takılması halinde kolaylıkla büzüşebilecek bir pozisyonu var,

Filtrenin içerisini açtığımızda karşımıza EPDM olduğunu tahmin ettiğim yönlendirici contası çıkıyor,

Alt kısımda Mahle OC534 benzeri alt kafese tutunma mekanizması bulunmayan, nahoş çift konik yaylı bir By-Pass mekanizması bizi karşılıyor, yaylı By-Pass (ve valf) sistemlerinin ısıdan kolay etkilenebileceğini düşünürsek burada maliyet unsuru göz önünde bulundurulmuş gibi görünüyor,

By-Pass yayı ile yaptığım denemelerde 22 santigrat ortam sıcaklığında 0.58 bar'da açılmaya başlayarak 2.08 bar'da tam açıldığını tespit ettim,

Filtrenin alt ve üst manşetlere tutunduğu yapıştırıcı malzeme inanılmaz derecede kuvvetli, ancak filtrenin çevresel birleşimi çok basit bir şekilde ayrılan bir yapıştırıcı ile yapıştırılmış,

Alt ve üst manşetleri ayırdığımızda ilginç bir orta şaft bizi karşılıyor, "rende" biçimindeki kanallara sahip, JS Asakashi C113J modelinde her kanal sırasında bulunan spiral vortex yapının burada sadece üst ve alt kısımda bulunduğunu görüyoruz, bu "rende" şeklindeki kanallara yağın yönlendirmesini yapmak için düşünülmüş olmalı,

Filtre alanında kullanılan kağıt kalınlığı ince gibi hissettirdiğinden Mahle OC534 ile karşılaştırmak istedim, dijital kumpas ile tam sıkıştırarak yaptığım ölçümde Mahle OC534'te kullanılan kağıt kalınlığı 0.42mm, Bosch 0 986 452 02'te kullanılan kağıt kalınlığı 0.29mm çıktı,


Bosch 0 986 452 02 (Made In South Africa) filtre uzunluğu ve genişliği 155cm x 4.6cm = 713 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)


Hatırlatmak gerekir ise,

JS Asakashi C113J (Made In Japan) filtre uzunluğu ve genişliği 172cm x 7cm = 1204 cm2 (kutu üzerinde 1200 cm2 olarak belirtilmiş)

OEM 90915YZZE1 (Made In Thailand) filtre uzunluğu ve genişliği 140cm x 5.5cm = 770 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

OEM 90915YZZJ1 (Made In China) filtre uzunluğu ve genişliği 135cm x 5.5cm = 742,5 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

OEM 90915YZZM3 (Made In China) filtre uzunluğu ve genişliği 135cm x 5cm = 675 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

Mann Hummel W68/3 (Made In Germany) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.3cm = 636 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

Mahle OC534 (Made In Austuria) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.6cm = 672 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

JS Asakashi C110J (Made In Japan) filtre uzunluğu ve genişliği 166cm x 5.5cm = 913 cm2 (kutu üzerinde 946 cm2 olarak belirtilmiş)





















Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #67 : Kasım 04, 2021, 14:28:08 »
Teşekkür ederiz Ufuk bey.

Yağ basıncının düşmemesi için fazla miktarda yüzey alanına sahip bir filtreye sahip olmak önemli gibi duruyor. Bununla birlikte by-pass valfi ne kadar az kullanılırsa okadar iyi diyebilir miyiz ?
Örneğin yüksek devirde kağıt yağa karşı bir direnç gösterecektir , valfin açılmasına sebebiyet verecektir. Yada yağ kalın iken by-pass valfi daha çok kullanılır diye bilir miyiz ?

Buradan hareketle motorun çabuk ısınması gerektiğine, ısınıncaya kadar yüksek devir çevirmemek gerektiğine bağlayıp, motor ömrü açısından yüzey alanı en geniş filtre seçilmeli diyebilir miyiz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #68 : Kasım 04, 2021, 16:10:01 »
Teşekkür ederiz Ufuk bey.

Yağ basıncının düşmemesi için fazla miktarda yüzey alanına sahip bir filtreye sahip olmak önemli gibi duruyor. Bununla birlikte by-pass valfi ne kadar az kullanılırsa okadar iyi diyebilir miyiz ?
Örneğin yüksek devirde kağıt yağa karşı bir direnç gösterecektir , valfin açılmasına sebebiyet verecektir. Yada yağ kalın iken by-pass valfi daha çok kullanılır diye bilir miyiz ?

Buradan hareketle motorun çabuk ısınması gerektiğine, ısınıncaya kadar yüksek devir çevirmemek gerektiğine bağlayıp, motor ömrü açısından yüzey alanı en geniş filtre seçilmeli diyebilir miyiz ?

Rica ederim Anıl bey,

Yağ pompasının sağlıklı çalışması, yağ kanallarının temiz olması ve kompresyon oranlarının normal olması halinde by-pass sistemi çalışmadan yağın filtre edilerek çevrim olması en sağlıklısı tabi,

Yüksek devirde bile olabildiğince fazla yağın filtreden geçmesi öncelikli tercih, burada yağın kinematik viskozitesi de önem kazanır zira üreticiler kullanılması gereken yağı önerirken aracın nominal yağ basıncı ve filtre (OEM) gibi etkenleri göz önünde bulunduruyorlardır,

"Motorun" (soğutma sıvısının) ısınmasından daha çok motor yağının ısınma süreci dikkate alınmasının bu noktada daha önemli olduğunu düşünüyorum, zira kendi aracımdan pay biçmek gerekirse soğutma sıvısı 90 santigrat'a ulaştığında motor yağı hava sıcaklığına göre 35-50 santigrat'a ancak ulaşıyor,

Sonuç itibariyle kullanım koşullarına bağlı olarak doğru standartlardaki motor yağı ile filtre yüzey alanı yüksek yağ filtresi kullanmak uzun vadede faydalı ancak bir faktör daha var ki bu konuda henüz test ortamı oluşturamadım, filtre kağıdının geçirgenlik ve filtreleyebilme kabiliyeti de bu noktada önemli bir husus olacaktır, yine de merdiven altı, fason, taklit ürünler haricinde ki bilindik bir çok üreticinin filtre kağıdının geçirgenlik ve filtreleyebilme kabiliyeti konusunda riske girebileceğini pek sanmıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #69 : Aralık 20, 2021, 19:50:58 »
Sırf merak ettiğimden dolayı MANN Marka filtre satın aldım şunu söyleyebilirim şahsi fikrim olarak, MANN O kadar övülmeye rağmen bu kadar fazla övgüyü bence hak etmiyor gibi geldi bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '24
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #70 : Mart 04, 2024, 17:47:46 »
son mesajınızın üzerinden 27 ay geçmiş ,  4 mart 2024 tarihi gelmiş  ve ben bu mesajları tekrar tekrar okuyup hafızamda kalması için  not tutmaya karar verdim .  dediğim gibi 27 ay sonra yağ filtresinde tercih sıralamanız değiştimi ? bunu merak ediyorum açıkcası .  BuRADA MESAJ YAZDIĞINIZ  4 sayfayı birkaç defa okuduktan sonra Mann  ve Mahle , hatta diğer yan sanayi markalı filtreleri  kullanmaktan tamamen vaz geçtim desem yalan olmaz  , tabii Asakashi  dışında .  lütfen yeni değerlendirmelewriniz varsa buradan paylasabilirmisiniz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #71 : Mart 05, 2024, 15:43:24 »
son mesajınızın üzerinden 27 ay geçmiş ,  4 mart 2024 tarihi gelmiş  ve ben bu mesajları tekrar tekrar okuyup hafızamda kalması için  not tutmaya karar verdim .  dediğim gibi 27 ay sonra yağ filtresinde tercih sıralamanız değiştimi ? bunu merak ediyorum açıkcası .  BuRADA MESAJ YAZDIĞINIZ  4 sayfayı birkaç defa okuduktan sonra Mann  ve Mahle , hatta diğer yan sanayi markalı filtreleri  kullanmaktan tamamen vaz geçtim desem yalan olmaz  , tabii Asakashi  dışında .  lütfen yeni değerlendirmelewriniz varsa buradan paylasabilirmisiniz ?

Mann'ı en son üstteki mesajda satın aldım bir daha tercih etmedim.
Ya Orjinal alıyorum yada Ashakashi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #72 : Mayıs 31, 2025, 19:42:30 »
J1 ,M3 veya ,E1 ile biten filtrelerden hangisini alırsak alalım aynı işi az veya çok görür mü?
Veya bunların sahtesi var mı?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 31000
  • Model Yılı: '24
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #73 : Haziran 01, 2025, 17:13:04 »
inceleme için tesekkürler,

8 ay önce TEMOTO'ya yağ filtresi sordum
Orjinal-700 lira
Asakashi-600 lira
+ kargo ücreti oldugu belirtildi,

Mayis2025 itibari ile farkli toyota yedek parca bolumunden 400 liraya 90915-YZZM3 aldım,


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #74 : Haziran 01, 2025, 23:09:35 »
Ben J1 i yağ değişim dahil ( işçiliği) 200 TL verdim. Lakin usta tanidikti.
Benim filtre kopya heralde..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007