0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Filtre içindeki yağ miktarını hesaplamadım , aracım 4.2 litre dolum kapasitesi diyor ama biz 4 litre koyuyoruz. Dolum sonrası yağ çubuğu maks seviyesinde oluyor. Servisin de farklı miktarda dolum yaptığını düşünmüyorum. Peki bir ince nokta daha , karterdeki yağın miktarı ( veya yağ ağırlığı ) yağlama başlaması için önemli midir ? yağ pompasının daha kısa sürede basmasını sağlar mı ? ( özellikle soğuk marşda ) Bunu sorma sebebim sanayiye yaşadığımız ilginç bir pompa olayı. corolla 1.3 motorunun yağ pompası yağ basmadı. pompa değişti fakat yağ lambası sönmedi. sonunda yağ miktarını arttırdık ve yağlama başladı. Karter içinde ki yağ miktarının yağ pompasının vakumunu etkilediğini düşünüyorum. Bir diğer sebep ise astra 1.6 aracın yağı azaldığı için subap veya iticisinden ses gelmesi idi.. Bu nedenle herzaman yağ miktarını max seviyesinde tutmak istiyorum. yorumunuz nedir ?
JS Asakashi liderliği ilan etmek için henüz çok erken, hem kesilmeyi bekleyen en az 5 model faha var, daha da önemlisi ilk iletideki OEM filtrelerin tam karşılığı olan JS ASAKASHI C110J ve C118J stoklara girdiğinde ve test ettiğimizde ortaya çıkacak, C113J kodlu ürün C110J kodlu ürünün "extended" versiyonu, yani bir anlamda haksız bir rekabet söz konusu, bu haksız rekabeti gideren kısım C113J'nin diğer filtreler ile yaklaşık aynı fiyat skalasında olması.Farklı filtreler test edilebilir ama kullanılmış filtre test etmek pek mantıklı olmaz.C110J ve C118J test edene kadar sıralama yapmayalım, en son hep birlikte göreceğiz, hiç ön yargılı veya yanlı da incelemiyorum, hiç biri Babamın firması değil, kaldı ki olsa bile benim için fark etmez, önemli olan doğru bilgi elde edebilmek.
@Ufuk Sönmez (16363) abi merhabalar incelemeler için teşekkürler zevkle takip ediyorum. Farklı bir sorum olacak. Gruplarda bahsedilen oe standartlarının listesine nereden ulaşabiliriz veya asakashi filtreler bu listede hangi konumda tekrar teşekkür ederim.
çok güzel çalışma, ben ezelden bosch markasını kullanırım en kısa sürede bosch markasınıda incelemen dileğiyle
Elinize sağlık , bende şuan 5000km kullanılmış M3 orjinal filtresi var. Bu filtrenin içini sadece metal çapakları yönünden incelemek için açmak istiyorum. İlk bakımda 6000 km deki aracımdan gözle görülür metal parçaları filtreden çıkmıştı. Şuan 20 binde ki aracımdan ne kadar çıkacak merak ediyorum. Bir soru ? Servis özellikle hybrid araçlar için diğerlerine nazaran küçük gövdeli M3 kodlu filtreyi mi tercih ediyor ?Filtrenin küçük olması yağlama başlangıç süresini kısaltabilir mi ?
Teşekkür ederiz Ufuk bey.Yağ basıncının düşmemesi için fazla miktarda yüzey alanına sahip bir filtreye sahip olmak önemli gibi duruyor. Bununla birlikte by-pass valfi ne kadar az kullanılırsa okadar iyi diyebilir miyiz ? Örneğin yüksek devirde kağıt yağa karşı bir direnç gösterecektir , valfin açılmasına sebebiyet verecektir. Yada yağ kalın iken by-pass valfi daha çok kullanılır diye bilir miyiz ? Buradan hareketle motorun çabuk ısınması gerektiğine, ısınıncaya kadar yüksek devir çevirmemek gerektiğine bağlayıp, motor ömrü açısından yüzey alanı en geniş filtre seçilmeli diyebilir miyiz ?
son mesajınızın üzerinden 27 ay geçmiş , 4 mart 2024 tarihi gelmiş ve ben bu mesajları tekrar tekrar okuyup hafızamda kalması için not tutmaya karar verdim . dediğim gibi 27 ay sonra yağ filtresinde tercih sıralamanız değiştimi ? bunu merak ediyorum açıkcası . BuRADA MESAJ YAZDIĞINIZ 4 sayfayı birkaç defa okuduktan sonra Mann ve Mahle , hatta diğer yan sanayi markalı filtreleri kullanmaktan tamamen vaz geçtim desem yalan olmaz , tabii Asakashi dışında . lütfen yeni değerlendirmelewriniz varsa buradan paylasabilirmisiniz ?