Gönderen Konu: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma  (Okunma sayısı 37727 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #20 : Ağustos 17, 2021, 23:36:36 »
Sanırım konuyu takip edenler Mann konusunda hem fikir, en kısa sürede keselim bakalım içerisinden ne çıkacak :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #20 : Ağustos 17, 2021, 23:36:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #21 : Ağustos 17, 2021, 23:53:38 »
Sanırım konuyu takip edenler Mann konusunda hem fikir, en kısa sürede keselim bakalım içerisinden ne çıkacak :)
Merakla bekliyorum sonucu,akışkanlık testini mann filtre üzerinde'de uygularsanız daha etkili bir karşılaştırma olacaktır,
Teşekkürler.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #22 : Ağustos 18, 2021, 08:24:45 »
Eğer tek bir filtre kesilecekse ben de mann filtreyi merak ediyorum. Mann filtrelerin sanayide yağcılarda katalogları oluyor. Onlardan gördüğüm kadarıyla por genişliği dar olmasına rağmen filtreleme alanı ile basınç düşürmeyen ve yağ asidi ile kağıdı erimeyen bir filtre imiş. By-pass valfini de ilk defa bu kitapçıkta görmüştüm. sonra anladım ki yüksek devir çevirdiğimizde aslında motorun canına okuyoruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #23 : Ağustos 18, 2021, 13:20:25 »
Eğer tek bir filtre kesilecekse ben de mann filtreyi merak ediyorum. Mann filtrelerin sanayide yağcılarda katalogları oluyor.
Onlardan gördüğüm kadarıyla por genişliği dar olmasına rağmen filtreleme alanı ile basınç düşürmeyen ve yağ asidi ile kağıdı erimeyen bir filtre imiş. By-pass valfini de ilk defa bu kitapçıkta görmüştüm. sonra anladım ki yüksek devir çevirdiğimizde aslında motorun canına okuyoruz..

Hepsini tek seferde detaylı incelemek için işsiz güçsüz olmak lazım :) ödrt adet filtre neredeyse bir günümü aldı, o yüzden vakit buldukça tek tek kesip inceleyeceğim,

Mann için öyle bir şehir efsanesi var ancak ben bu konuyla ilgili teknik dayanağı olan bir kaynak bulamadım, yağ filtresi zaten ilk kullanımda yağın içerisindeki bazı katkıları emer ve kullanım ömrü boyunca (en azından öyle olması gerekli, yağa ve filtreye göre de değişir) tutmak zorunda kalır, üretim prosesinde böyle bir işlem yapıldığını, yapılıyorsa yapılması gerektiğini hiç sanmıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #24 : Ağustos 18, 2021, 14:10:32 »
peki benim kullanılmış ve seri sonu 003 kod lu yağ filtresini sökmem dağıtmam bize fikir verebilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #25 : Ağustos 18, 2021, 14:30:46 »
peki benim kullanılmış ve seri sonu 003 kod lu yağ filtresini sökmem dağıtmam bize fikir verebilir mi ?

CA003 sipariş ile bile gelmiyor, anladığım kadarıyla sadece üretime verilmiş bir kod, aslında onu da inceleyebilsek güzel olurdu ama içerisini görmeden fikir edinmek çok zor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #26 : Ağustos 18, 2021, 14:46:09 »
1.8 hybrid sedan corolla aynı kasa görünüş ile ingiltere’de satılıyor. Bizde nikel metal, onlarda lityum pil var. Filtre için de bu tarz şeyler yapıyorlar mı acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #27 : Ağustos 18, 2021, 15:39:08 »
1.8 hybrid sedan corolla aynı kasa görünüş ile ingiltere’de satılıyor. Bizde nikel metal, onlarda lityum pil var. Filtre için de bu tarz şeyler yapıyorlar mı acaba

Aynı konunun alt takım tarafını ben araştırıyorum. Toyota nın eski auris araçlarında farklı alt takım kullandığını ve amerika versionlarının daha konforlu olduğunu okumuştum.
Eğer bu tarz farklar bu gün üretilen corollalarda varsa ben de aracı Türkiye paketinden çıkartıp özellikle ses yalıtımı konusunda çağ atlatmak isterdim.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 18, 2021, 20:54:33[/time]
CA003 sipariş ile bile gelmiyor, anladığım kadarıyla sadece üretime verilmiş bir kod, aslında onu da inceleyebilsek güzel olurdu ama içerisini görmeden fikir edinmek çok zor.

Açmak gerçekten zormuş.

Toyotanın fabrikada koyduğu 003 kodlu yağ filtresini saklamıştım. Bu yağ filtresi 6000 km civarında kullanıldı. Aracın 0 km den itibaren kullanılmış yağ filtresi idi . içinden çıkanlar endişe verici..

filtre 5,5 x 135 cm dir .










Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #28 : Ağustos 18, 2021, 22:13:29 »
1.8 hybrid sedan corolla aynı kasa görünüş ile ingiltere’de satılıyor. Bizde nikel metal, onlarda lityum pil var. Filtre için de bu tarz şeyler yapıyorlar mı acaba
Bu söyledikleriniz bu günkü mesele değil ki,bu durum dünde aynıydı bugünde aynı yarında aynı olacak,efsane kasa corolladan beri durum aynı Amerika'ya verdiği araçlar ile bize verdiği araçlar arasında bariz kalite farkı var.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 18, 2021, 22:16:32
Bu ülkede ALLAH cc rızasını düşünerek esnaflık yapanlar pek nadir kaldı artık,bugün ufuk beylerden aldığım yağ filtresi müthiş iş çıkardı,önceden marş sonrası yağ lambası 3 sn kadar yanık kalırdı ama şimdi anında sönüyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #29 : Ağustos 20, 2021, 10:09:05 »
Aynı konunun alt takım tarafını ben araştırıyorum. Toyota nın eski auris araçlarında farklı alt takım kullandığını ve amerika versionlarının daha konforlu olduğunu okumuştum.
Eğer bu tarz farklar bu gün üretilen corollalarda varsa ben de aracı Türkiye paketinden çıkartıp özellikle ses yalıtımı konusunda çağ atlatmak isterdim.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 18, 2021, 20:54:33[/time]
Açmak gerçekten zormuş.

Toyotanın fabrikada koyduğu 003 kodlu yağ filtresini saklamıştım. Bu yağ filtresi 6000 km civarında kullanıldı. Aracın 0 km den itibaren kullanılmış yağ filtresi idi . içinden çıkanlar endişe verici..

filtre 5,5 x 135 cm dir .










Bu filtre hangi araca/motora ait? 0 km araçtan mı çıktı? Eğer öyle ise normal aslında.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #30 : Ağustos 20, 2021, 11:31:56 »
Açmak gerçekten zormuş.

Toyotanın fabrikada koyduğu 003 kodlu yağ filtresini saklamıştım. Bu yağ filtresi 6000 km civarında kullanıldı. Aracın 0 km den itibaren kullanılmış yağ filtresi idi . içinden çıkanlar endişe verici..

filtre 5,5 x 135 cm dir .

Öncelikle teşekkürler,

Ölçüler itibariyle 90915CA003 numaralı ürünün iç filtre ünitesinin 90915YZZJ1 ile aynı olduğu söylenebilir,

Yalnız dikkatimi çeken bir konu, renklerinden yola çıkarak filtre cıkış contasının 90915CA003'de NBR, 90915YZZM3'de HNBR diğer tüm filtrelerde Viton malzeme olması, bu değişik bir detay.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #31 : Ağustos 20, 2021, 13:01:10 »
Öncelikle teşekkürler,

Ölçüler itibariyle 90915CA003 numaralı ürünün iç filtre ünitesinin 90915YZZJ1 ile aynı olduğu söylenebilir,

Yalnız dikkatimi çeken bir konu, renklerinden yola çıkarak filtre cıkış contasının 90915CA003'de NBR, 90915YZZM3'de HNBR diğer tüm filtrelerde Viton malzeme olması, bu değişik bir detay.

Yağ ve sıcaklık açısından hangi kauçuk daha iyi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #32 : Ağustos 20, 2021, 17:36:45 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Bu filtre hangi araca/motora ait? 0 km araçtan mı çıktı? Eğer öyle ise normal aslında.

araba toyota corolla 2020 hybrid modeli. 2ZR-FXE motor.
yağ filtresini rodaj yağı olduğundan değiştirdim. ( eski araçlarda veya motor yapıldıktan sonra kısa süre içinde yağ değişimi )
yeni arabalarda rodaj diye bir şey kalmadı. Yada vardır ve çok önemsemiyorlardır , emin değilim.

Resimleri yakın çekmemin nedeni var . filtre içinde birçok gözle görülür çapak var. Metal parçaları resimlerde zor görülüyor ama 1mm boyunda olanlar da var. Turuncu valfin üzerinde de bol miktarda birikmiş. Bu benim hiç hoşuma gitmedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #33 : Ağustos 22, 2021, 01:26:54 »
Merhaba arkadaşlar,

Konuyu takip eden arkadaşların talebi üzerine sıradaki incelememiz Alman Mann+Hummel firmasına ait W68/3 kodlu ürünü,

Ürünü kutudan çıkarttığımda ilk dikkatimi çeken konu yağ çıkış deliklerinin 6 adet oluşuydu, her ne kadar sayısının az olmasına karşın çıkış deliklerinin nispeten %25 civarı büyük gibi görünmesine rağmen, kesilip ters tarafından bakıldığında aynı çıkış deliklerinin 3 tanesine o ring yatağı tırnakları monte edildiğinden, bu 3 delik için alan yine yaklaşık %25 daralıyordu,

Bir diğer konu filtre kasasının, bağlantı braketine bağlı olduğu kısmının fasılalı pres ile montaj yapılmış olduğuydu, filtrenin etrafında belli olduğu gibi yine kesilen bağlantı braketinin arka tarafında da pres yapılan kısım ve sac kasanın boşta kaldığı kısımlar net bir şekilde görülebiliyor,

Filtrede, ünitenin oturtulduğu sac kasaya entegre by-pass valfi kullanılmış, bu tip (internal) by-pass valfleri ayarlanan (veya istenen) basınçta daha stabil çalışması nedeniyle tercih sebebi, üretim maliyetini arttırması negatif tarafı ancak by-pass valfinin önemi düşünüldüğünde üretim maliyeti göz ardı edilebilir, bu kısımda ürün  güvenilirliğini ispatlamış oldu,

Filtre iç ünitesi, sac kasaya önceki test ettiğim filtrelerden farklı bir yapıştırıcı türü ile entegre edilmiş, yapıştırıcı malzeme saca inanılmaz kuvvetli tutunurken, katlanan kağıtlar arasındaki stabilizasyonu sağlamakta bir o kadar başarısız, zira sacı keserek açmak zorunda kalırken, filtre ünitesinin iki ucundan tutup çektiğimde akordiyon şeklinde açıldı, bu durum filtre iç ünitesinin yüksek basınç altında büzüşebileceğini düşündürdü,

Bir diğer şaşırtıcı durum filtrenin çıkış contasının daha önce test ettiğim filtreler gibi viton veya nbr gibi kauçuk malzeme yerine VMQ silikon olarak tercih edilmesi oldu, Çin menşeili Parker Hannifin üretimi olan bu silikon conta yüksek aralıklı (-50 / +232c) ısıl dayanım mukavemetine sahipken, viton ve nbr'a kıyasla çok daha düşük gerilim direncine sahip, dolayısı ile yüksek ısılarda görevini yerine getirebileceği aşikar ancak oluşabilecek yüksek basınç altında tepkisi viton ve nbr'a göre daha dayanıksız olacağı görüşündeyim, ayrıca nispeten yüksek sürtünme katsayısı nedeniyle yağ basıncında belli belirsiz bir etkiye de sahip olabilir,

Filtrenin montaj braketi o ringi (daha doğrusu contası), daha önce test ettiğim filtrelerde olduğu (ve olması gerektiği gibi) brakete herhangi bir şekilde sabitlenmemiş, sadece yuvasına oturması yeterli görülmüş, filtre üzerinden basitçe alınabiliyor ve takılabiliyor, şayet filtrenin montajı esnasında bu contaya bir miktar yağ sürülmez ise contanın yuva içerisinde hareket ederek büzüşmesi neticesinde kaçırması olasılık dahilinde, ayrıca conta yüzeyi diğer filtrelerdeki gibi o ring yapısında değil, düz, dümdüz :)

Filtrenin kağıt dokusu daha önceki test ettiğim filtrelere göre çok daha ince ve esnekliği düşük bir kağıt cinsi, açıldığı şekilde kalabilmesi daha kolay, bazı piyasa safsatalarında söylenen "bitkisel yağ emdirilmiş" vs. gibi bir durum söz konusu değil, kuru bir kağıt ve bu konuda koku vs. gibi herhangi bir emareye de sahip değil :)

Filtrenin iç ünite ölçüleri de aşağıdaki gibi, açıkçası marka bazında beni hayal kırıklığına uğratan bir sonuç oldu,

Mann Hummel W68/3 (Made In Germany) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.3cm = 636 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

















































Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #34 : Ağustos 22, 2021, 08:00:18 »
Görüyoruz ki orjinali daha iyiymiş. Mann ile mahle yi merak ediyordum. Tahminim mahle de aynı çıkacaktır. O nedenle orjinalciyiz.

Elinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #35 : Ağustos 22, 2021, 10:43:17 »
Sayfada alıntı ile yorum yapacaklardan ricam, lütfen görselleri alıntılarda bulundurmamaya çalışın özellikle üzerinde yorum yapacağınız görseller hariç olmak üzere.


Merhaba arkadaşlar,

Konuyu takip eden arkadaşların talebi üzerine sıradaki incelememiz Alman Mann+Hummel firmasına ait W68/3 kodlu ürünü,

Ürünü kutudan çıkarttığımda ilk dikkatimi çeken konu yağ çıkış deliklerinin 6 adet oluşuydu, her ne kadar sayısının az olmasına karşın çıkış deliklerinin nispeten %25 civarı büyük gibi görünmesine rağmen, kesilip ters tarafından bakıldığında aynı çıkış deliklerinin 3 tanesine o ring yatağı tırnakları monte edildiğinden, bu 3 delik için alan yine yaklaşık %25 daralıyordu,

Bir diğer konu filtre kasasının, bağlantı braketine bağlı olduğu kısmının fasılalı pres ile montaj yapılmış olduğuydu, filtrenin etrafında belli olduğu gibi yine kesilen bağlantı braketinin arka tarafında da pres yapılan kısım ve sac kasanın boşta kaldığı kısımlar net bir şekilde görülebiliyor,

Filtrede, ünitenin oturtulduğu sac kasaya entegre by-pass valfi kullanılmış, bu tip (internal) by-pass valfleri ayarlanan (veya istenen) basınçta daha stabil çalışması nedeniyle tercih sebebi, üretim maliyetini arttırması negatif tarafı ancak by-pass valfinin önemi düşünüldüğünde üretim maliyeti göz ardı edilebilir, bu kısımda ürün  güvenilirliğini ispatlamış oldu,

Filtre iç ünitesi, sac kasaya önceki test ettiğim filtrelerden farklı bir yapıştırıcı türü ile entegre edilmiş, yapıştırıcı malzeme saca inanılmaz kuvvetli tutunurken, katlanan kağıtlar arasındaki stabilizasyonu sağlamakta bir o kadar başarısız, zira sacı keserek açmak zorunda kalırken, filtre ünitesinin iki ucundan tutup çektiğimde akordiyon şeklinde açıldı, bu durum filtre iç ünitesinin yüksek basınç altında büzüşebileceğini düşündürdü,

Bir diğer şaşırtıcı durum filtrenin çıkış contasının daha önce test ettiğim filtreler gibi viton veya nbr gibi kauçuk malzeme yerine VMQ silikon olarak tercih edilmesi oldu, Çin menşeili Parker Hannifin üretimi olan bu silikon conta yüksek aralıklı (-50 / +232c) ısıl dayanım mukavemetine sahipken, viton ve nbr'a kıyasla çok daha düşük gerilim direncine sahip, dolayısı ile yüksek ısılarda görevini yerine getirebileceği aşikar ancak oluşabilecek yüksek basınç altında tepkisi viton ve nbr'a göre daha dayanıksız olacağı görüşündeyim, ayrıca nispeten yüksek sürtünme katsayısı nedeniyle yağ basıncında belli belirsiz bir etkiye de sahip olabilir,

Filtrenin montaj braketi o ringi (daha doğrusu contası), daha önce test ettiğim filtrelerde olduğu (ve olması gerektiği gibi) brakete herhangi bir şekilde sabitlenmemiş, sadece yuvasına oturması yeterli görülmüş, filtre üzerinden basitçe alınabiliyor ve takılabiliyor, şayet filtrenin montajı esnasında bu contaya bir miktar yağ sürülmez ise contanın yuva içerisinde hareket ederek büzüşmesi neticesinde kaçırması olasılık dahilinde, ayrıca conta yüzeyi diğer filtrelerdeki gibi o ring yapısında değil, düz, dümdüz :)

Filtrenin kağıt dokusu daha önceki test ettiğim filtrelere göre çok daha ince ve esnekliği düşük bir kağıt cinsi, açıldığı şekilde kalabilmesi daha kolay, bazı piyasa safsatalarında söylenen "bitkisel yağ emdirilmiş" vs. gibi bir durum söz konusu değil, kuru bir kağıt ve bu konuda koku vs. gibi herhangi bir emareye de sahip değil :)

Filtrenin iç ünite ölçüleri de aşağıdaki gibi, açıkçası marka bazında beni hayal kırıklığına uğratan bir sonuç oldu,

Mann Hummel W68/3 (Made In Germany) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.3cm = 636 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)
Konu çok güzel ilerliyor Ufuk senin araştırmaların ve sayfadaki katkılar ile. Kurşun Asit Konusundaki teknik içerikli bilgiler gibi bu sayfayı da sabitlemek doğru olur.

Buradaki tespitlerine yorum yapmaya çalışayım, buna eklenecek diğer yorumlar ile de konu daha açık hale gelecektir.

Öncelikle Mann filtre konusu, senin de piyasayı bildiğin gibi, bulunabilirliğin! az olmasından dolayı karmaşık, işin o yönüne girmeyelim.

"çıkış deliklerinin nispeten %25 civarı büyük gibi görünmesine rağmen, kesilip ters tarafından bakıldığında aynı çıkış deliklerinin 3 tanesine o ring yatağı tırnakları monte edildiğinden, bu 3 delik için alan yine yaklaşık %25 daralıyordu,"
Bu durumda hidrodinamik açıdan incelendiğinde, yağ geçiş alanındaki daralmada geçen yağın hızı artacak ve aynı sürede daralmadan önceki bölümde geçen miktardaki yağ geçişi sağlanacaktır. Yani bir eşitlik oluşacaktır. Hızı artan sıvıların ise basıncı düşer (Bernoulli yaklaşımı ile).
İç yapı ve bağlantı bölümündeki farklılıklar, bu bölümü kullanılan yağın geçiş hızı farklılıkları ve bu sırada gösterdiği akış şekli (Laminer mi, girdap mı, geçiş mi) yağın filtre iç malzemesine etkisinden tutun, köpüklenmeye ya da filtre malzemesi üzerinde oluşması muhtemel basınçlara kadar etkisi olacaktır.

"filtrenin montajı esnasında bu contaya bir miktar yağ sürülmez ise contanın yuva içerisinde hareket ederek büzüşmesi neticesinde kaçırması olasılık dahilinde"
Su hatlarında kullanılan contalarda bile contanın önceden hafif ıslatılması (burada yağlanması) önem arz ediyor dediğin gibi. Hatta bir ekleme yapayım, bir tanıdığın Mazda'sında, yanlış yağ filtresi montajından dolayı komple motor yitirilmişti.

Filtre elemanının (filtrasyon malzemesi) mesh değerlerine de bakmak gerek ama bunun için laboratuvar gerek ya da üreticiler bunları kataloglarında açıklamalı. Ayrıca yağın moleküler yapısındaki değişikliğe göre filtre elemanın da davranışı (yağın geçişi) farklı olacaktır diye düşünüyorum. Buradan hareketle, sıcak ve soğuk yağın da filtre elemanı üzerindeki davranışı farklı olacaktır muhtemelen. (Kimyasal yapı yönünden moleküller arası bağların incelenmesi faydalı olacaktır).

Anıl Bey Rodaj yağından bahsetmiş, o da başlı başına bir konu. Görsellerdeki çapakların bir kısmı (muhtemelen nispeten iri taneli olanlar) blok üretiminden kalan atıklar olabilir. Aslında rodaj, aracın motorunun soğuk olduğu her anda baştan başlamaktadır bence. Sonuçta yağ ve motor soğutma suyunun etki ettiği alanlar ve bunların uzaklıkları ile silindir ve çevresindeki malzemeler arası farklar ve bunların genleşme özellikleri bazı sonuçlar doğuracaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #36 : Ağustos 22, 2021, 12:18:55 »
Görüyoruz ki orjinali daha iyiymiş. Mann ile mahle yi merak ediyordum. Tahminim mahle de aynı çıkacaktır. O nedenle orjinalciyiz.

Elinize sağlık.
Evet güven yönünden duygusal olarak "orjinal" sözcüğünü duymak insanı rahatlatabilir ama incelemeler içerisinde orjinal ve mann + Hummel markaları hâlâ js ashakashi nin kalitesini geçemediler,
Js ashakashi flitrezisyon alanı,üretim tekniği,malzeme kalitesi ve iç tasarım olarak hepsinden önde çıkıyor,
@Ufuk Sönmez (16363) hepsinin incelemesi bittikten sonra genel bir yorum olarak + ve - yönleri olarak özetlerseniz konu tek yorumda sonuca kavuşabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #37 : Ağustos 22, 2021, 15:09:42 »
Filtre elemanının (filtrasyon malzemesi) mesh değerlerine de bakmak gerek ama bunun için laboratuvar gerek ya da üreticiler bunları kataloglarında açıklamalı. Ayrıca yağın moleküler yapısındaki değişikliğe göre filtre elemanın da davranışı (yağın geçişi) farklı olacaktır diye düşünüyorum. Buradan hareketle, sıcak ve soğuk yağın da filtre elemanı üzerindeki davranışı farklı olacaktır muhtemelen. (Kimyasal yapı yönünden moleküller arası bağların incelenmesi faydalı olacaktır).

Bu konuyu da mikroskop veya mikroskobik lens ile inceleyerek paylaşmayı düşünüyorum Hakan abi, ayrıca daha önce de bahsettiğim gibi filtrasyon malzemesinin atmosferik geçirgenliğini de aynı viskozitede yağ ile ortam sıcaklığı ve 100 santigrat derecede test edip paylaşacağım.

Tabi bunların hepsi vakit isteyen konular ve benim gibi günün 24 saatinin yetmediği biri için epey zor, program içine sıkıştırarak zaman ayırmaya çalışıyorum.

Evet güven yönünden duygusal olarak "orjinal" sözcüğünü duymak insanı rahatlatabilir ama incelemeler içerisinde orjinal ve mann + Hummel markaları hâlâ js ashakashi nin kalitesini geçemediler, Js ashakashi flitrezisyon alanı,üretim tekniği,malzeme kalitesi ve iç tasarım olarak hepsinden önde çıkıyor,

@Ufuk Sönmez (16363) hepsinin incelemesi bittikten sonra genel bir yorum olarak + ve - yönleri olarak özetlerseniz konu tek yorumda sonuca kavuşabilir.

Ümit bey, ben sonuç olarak tek bir "iyi" veya "açık ara en iyi" çıkabileceğini pek sanmıyorum, muhakkak farklar olacaktır ancak bu tip ürünlerde ortalamanın üzerindeki tüm ürünlerin negatif ve pozitif yanları kendilerini uzun vade sonuçları olarak ortaya koyar.

Daha önce farklı bir iletimde belirttiğim gibi markaların bilinçli eskitme planlarını da bu konu dahilinde hafızada tutmakta faydalı olur, unutmamak gerekli ki "orijinal" her zaman en iyisi olacak diye bir şey söz konusu değil, "orijinal ürün bazı konularda en iyisi bazı konularda ise optimum üründür" ancak piyasa, ekonomik ve sosyolojik ortam kullanıcıları araştırmak yerine "orijinalini alayım kafam rahat etsin" düşüncesine sevk etmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #38 : Ağustos 22, 2021, 21:03:05 »
Bu konuyu da mikroskop veya mikroskobik lens ile inceleyerek paylaşmayı düşünüyorum Hakan abi, ayrıca daha önce de bahsettiğim gibi filtrasyon malzemesinin atmosferik geçirgenliğini de aynı viskozitede yağ ile ortam sıcaklığı ve 100 santigrat derecede test edip paylaşacağım.

Tabi bunların hepsi vakit isteyen konular ve benim gibi günün 24 saatinin yetmediği biri için epey zor, program içine sıkıştırarak zaman ayırmaya çalışıyorum.

Ümit bey, ben sonuç olarak tek bir "iyi" veya "açık ara en iyi" çıkabileceğini pek sanmıyorum, muhakkak farklar olacaktır ancak bu tip ürünlerde ortalamanın üzerindeki tüm ürünlerin negatif ve pozitif yanları kendilerini uzun vade sonuçları olarak ortaya koyar.

Daha önce farklı bir iletimde belirttiğim gibi markaların bilinçli eskitme planlarını da bu konu dahilinde hafızada tutmakta faydalı olur, unutmamak gerekli ki "orijinal" her zaman en iyisi olacak diye bir şey söz konusu değil, "orijinal ürün bazı konularda en iyisi bazı konularda ise optimum üründür" ancak piyasa, ekonomik ve sosyolojik ortam kullanıcıları araştırmak yerine "orijinalini alayım kafam rahat etsin" düşüncesine sevk etmektedir.
Malesef 24 saat artık banada yetmiyor bu saat olayını uzatmak gerek :)
Tabiki ufuk bey hiçbir ürün tek başına en iyisi olamaz, ancak diğer rakipleri arasında ilk sırada yer alacaktır,önemli olan üretim tekniğinde kaliteden ödün vermeden iş yapmaktır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #39 : Ağustos 23, 2021, 18:10:44 »
Bu konuyu da mikroskop veya mikroskobik lens ile inceleyerek paylaşmayı düşünüyorum Hakan abi, ayrıca daha önce de bahsettiğim gibi filtrasyon malzemesinin atmosferik geçirgenliğini de aynı viskozitede yağ ile ortam sıcaklığı ve 100 santigrat derecede test edip paylaşacağım.

Tabi bunların hepsi vakit isteyen konular ve benim gibi günün 24 saatinin yetmediği biri için epey zor, program içine sıkıştırarak zaman ayırmaya çalışıyorum.

Yola ne kadar zaman harcıyorsun, bu gerçekten çok belirleyici hem zaman kaybı, hem yıpranma olarak. Yurt dışında iş yaptıklarım bu konuda çok farklı buraya göre.
Farklı sıcaklıklardaki viskozite vb. değerleri de karşılaştırman çok faydalı olacaktır Ufuk.

İzninle konuya farklı bir yorum da ekleyeyim soru ve tartışma şeklinde.  Farklı görüşler, fikirler gelecektir. Belli süre ve şekilde (motor devri) kullanılmış motor yağı ile henüz hiç kullanılmamış arasındaki farklar nelerdir? Yani kullanılmış yağ neden motordan bertaraf edilir? Sadece uygun filtrasyon ile atıklardan arındırılıp, tekrar kullanılamaz mı? Yağdaki moleküler bozunum (değişim) geri döndürülebilir mi? (bu son soruyu cevaplayabilecek bir firma sanrıım dünyadaki sayılı firmalar arasına girer).

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 23, 2021, 18:11:29
Ana konunun çok dışına çıkmadan yorum yapmak doğru olur.