0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sanırım konuyu takip edenler Mann konusunda hem fikir, en kısa sürede keselim bakalım içerisinden ne çıkacak
Eğer tek bir filtre kesilecekse ben de mann filtreyi merak ediyorum. Mann filtrelerin sanayide yağcılarda katalogları oluyor. Onlardan gördüğüm kadarıyla por genişliği dar olmasına rağmen filtreleme alanı ile basınç düşürmeyen ve yağ asidi ile kağıdı erimeyen bir filtre imiş. By-pass valfini de ilk defa bu kitapçıkta görmüştüm. sonra anladım ki yüksek devir çevirdiğimizde aslında motorun canına okuyoruz..
peki benim kullanılmış ve seri sonu 003 kod lu yağ filtresini sökmem dağıtmam bize fikir verebilir mi ?
1.8 hybrid sedan corolla aynı kasa görünüş ile ingiltere’de satılıyor. Bizde nikel metal, onlarda lityum pil var. Filtre için de bu tarz şeyler yapıyorlar mı acaba
CA003 sipariş ile bile gelmiyor, anladığım kadarıyla sadece üretime verilmiş bir kod, aslında onu da inceleyebilsek güzel olurdu ama içerisini görmeden fikir edinmek çok zor.
Aynı konunun alt takım tarafını ben araştırıyorum. Toyota nın eski auris araçlarında farklı alt takım kullandığını ve amerika versionlarının daha konforlu olduğunu okumuştum. Eğer bu tarz farklar bu gün üretilen corollalarda varsa ben de aracı Türkiye paketinden çıkartıp özellikle ses yalıtımı konusunda çağ atlatmak isterdim. Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 18, 2021, 20:54:33[/time]Açmak gerçekten zormuş. Toyotanın fabrikada koyduğu 003 kodlu yağ filtresini saklamıştım. Bu yağ filtresi 6000 km civarında kullanıldı. Aracın 0 km den itibaren kullanılmış yağ filtresi idi . içinden çıkanlar endişe verici.. filtre 5,5 x 135 cm dir .
Açmak gerçekten zormuş. Toyotanın fabrikada koyduğu 003 kodlu yağ filtresini saklamıştım. Bu yağ filtresi 6000 km civarında kullanıldı. Aracın 0 km den itibaren kullanılmış yağ filtresi idi . içinden çıkanlar endişe verici.. filtre 5,5 x 135 cm dir .
Öncelikle teşekkürler,Ölçüler itibariyle 90915CA003 numaralı ürünün iç filtre ünitesinin 90915YZZJ1 ile aynı olduğu söylenebilir, Yalnız dikkatimi çeken bir konu, renklerinden yola çıkarak filtre cıkış contasının 90915CA003'de NBR, 90915YZZM3'de HNBR diğer tüm filtrelerde Viton malzeme olması, bu değişik bir detay.
Bu filtre hangi araca/motora ait? 0 km araçtan mı çıktı? Eğer öyle ise normal aslında.
Merhaba arkadaşlar,Konuyu takip eden arkadaşların talebi üzerine sıradaki incelememiz Alman Mann+Hummel firmasına ait W68/3 kodlu ürünü,Ürünü kutudan çıkarttığımda ilk dikkatimi çeken konu yağ çıkış deliklerinin 6 adet oluşuydu, her ne kadar sayısının az olmasına karşın çıkış deliklerinin nispeten %25 civarı büyük gibi görünmesine rağmen, kesilip ters tarafından bakıldığında aynı çıkış deliklerinin 3 tanesine o ring yatağı tırnakları monte edildiğinden, bu 3 delik için alan yine yaklaşık %25 daralıyordu,Bir diğer konu filtre kasasının, bağlantı braketine bağlı olduğu kısmının fasılalı pres ile montaj yapılmış olduğuydu, filtrenin etrafında belli olduğu gibi yine kesilen bağlantı braketinin arka tarafında da pres yapılan kısım ve sac kasanın boşta kaldığı kısımlar net bir şekilde görülebiliyor,Filtrede, ünitenin oturtulduğu sac kasaya entegre by-pass valfi kullanılmış, bu tip (internal) by-pass valfleri ayarlanan (veya istenen) basınçta daha stabil çalışması nedeniyle tercih sebebi, üretim maliyetini arttırması negatif tarafı ancak by-pass valfinin önemi düşünüldüğünde üretim maliyeti göz ardı edilebilir, bu kısımda ürün güvenilirliğini ispatlamış oldu,Filtre iç ünitesi, sac kasaya önceki test ettiğim filtrelerden farklı bir yapıştırıcı türü ile entegre edilmiş, yapıştırıcı malzeme saca inanılmaz kuvvetli tutunurken, katlanan kağıtlar arasındaki stabilizasyonu sağlamakta bir o kadar başarısız, zira sacı keserek açmak zorunda kalırken, filtre ünitesinin iki ucundan tutup çektiğimde akordiyon şeklinde açıldı, bu durum filtre iç ünitesinin yüksek basınç altında büzüşebileceğini düşündürdü,Bir diğer şaşırtıcı durum filtrenin çıkış contasının daha önce test ettiğim filtreler gibi viton veya nbr gibi kauçuk malzeme yerine VMQ silikon olarak tercih edilmesi oldu, Çin menşeili Parker Hannifin üretimi olan bu silikon conta yüksek aralıklı (-50 / +232c) ısıl dayanım mukavemetine sahipken, viton ve nbr'a kıyasla çok daha düşük gerilim direncine sahip, dolayısı ile yüksek ısılarda görevini yerine getirebileceği aşikar ancak oluşabilecek yüksek basınç altında tepkisi viton ve nbr'a göre daha dayanıksız olacağı görüşündeyim, ayrıca nispeten yüksek sürtünme katsayısı nedeniyle yağ basıncında belli belirsiz bir etkiye de sahip olabilir,Filtrenin montaj braketi o ringi (daha doğrusu contası), daha önce test ettiğim filtrelerde olduğu (ve olması gerektiği gibi) brakete herhangi bir şekilde sabitlenmemiş, sadece yuvasına oturması yeterli görülmüş, filtre üzerinden basitçe alınabiliyor ve takılabiliyor, şayet filtrenin montajı esnasında bu contaya bir miktar yağ sürülmez ise contanın yuva içerisinde hareket ederek büzüşmesi neticesinde kaçırması olasılık dahilinde, ayrıca conta yüzeyi diğer filtrelerdeki gibi o ring yapısında değil, düz, dümdüz Filtrenin kağıt dokusu daha önceki test ettiğim filtrelere göre çok daha ince ve esnekliği düşük bir kağıt cinsi, açıldığı şekilde kalabilmesi daha kolay, bazı piyasa safsatalarında söylenen "bitkisel yağ emdirilmiş" vs. gibi bir durum söz konusu değil, kuru bir kağıt ve bu konuda koku vs. gibi herhangi bir emareye de sahip değil Filtrenin iç ünite ölçüleri de aşağıdaki gibi, açıkçası marka bazında beni hayal kırıklığına uğratan bir sonuç oldu, Mann Hummel W68/3 (Made In Germany) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.3cm = 636 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)
Görüyoruz ki orjinali daha iyiymiş. Mann ile mahle yi merak ediyordum. Tahminim mahle de aynı çıkacaktır. O nedenle orjinalciyiz. Elinize sağlık.
Filtre elemanının (filtrasyon malzemesi) mesh değerlerine de bakmak gerek ama bunun için laboratuvar gerek ya da üreticiler bunları kataloglarında açıklamalı. Ayrıca yağın moleküler yapısındaki değişikliğe göre filtre elemanın da davranışı (yağın geçişi) farklı olacaktır diye düşünüyorum. Buradan hareketle, sıcak ve soğuk yağın da filtre elemanı üzerindeki davranışı farklı olacaktır muhtemelen. (Kimyasal yapı yönünden moleküller arası bağların incelenmesi faydalı olacaktır).
Evet güven yönünden duygusal olarak "orjinal" sözcüğünü duymak insanı rahatlatabilir ama incelemeler içerisinde orjinal ve mann + Hummel markaları hâlâ js ashakashi nin kalitesini geçemediler, Js ashakashi flitrezisyon alanı,üretim tekniği,malzeme kalitesi ve iç tasarım olarak hepsinden önde çıkıyor,@Ufuk Sönmez (16363) hepsinin incelemesi bittikten sonra genel bir yorum olarak + ve - yönleri olarak özetlerseniz konu tek yorumda sonuca kavuşabilir.
Bu konuyu da mikroskop veya mikroskobik lens ile inceleyerek paylaşmayı düşünüyorum Hakan abi, ayrıca daha önce de bahsettiğim gibi filtrasyon malzemesinin atmosferik geçirgenliğini de aynı viskozitede yağ ile ortam sıcaklığı ve 100 santigrat derecede test edip paylaşacağım.Tabi bunların hepsi vakit isteyen konular ve benim gibi günün 24 saatinin yetmediği biri için epey zor, program içine sıkıştırarak zaman ayırmaya çalışıyorum.Ümit bey, ben sonuç olarak tek bir "iyi" veya "açık ara en iyi" çıkabileceğini pek sanmıyorum, muhakkak farklar olacaktır ancak bu tip ürünlerde ortalamanın üzerindeki tüm ürünlerin negatif ve pozitif yanları kendilerini uzun vade sonuçları olarak ortaya koyar.Daha önce farklı bir iletimde belirttiğim gibi markaların bilinçli eskitme planlarını da bu konu dahilinde hafızada tutmakta faydalı olur, unutmamak gerekli ki "orijinal" her zaman en iyisi olacak diye bir şey söz konusu değil, "orijinal ürün bazı konularda en iyisi bazı konularda ise optimum üründür" ancak piyasa, ekonomik ve sosyolojik ortam kullanıcıları araştırmak yerine "orijinalini alayım kafam rahat etsin" düşüncesine sevk etmektedir.
Bu konuyu da mikroskop veya mikroskobik lens ile inceleyerek paylaşmayı düşünüyorum Hakan abi, ayrıca daha önce de bahsettiğim gibi filtrasyon malzemesinin atmosferik geçirgenliğini de aynı viskozitede yağ ile ortam sıcaklığı ve 100 santigrat derecede test edip paylaşacağım.Tabi bunların hepsi vakit isteyen konular ve benim gibi günün 24 saatinin yetmediği biri için epey zor, program içine sıkıştırarak zaman ayırmaya çalışıyorum.