Gönderen Konu: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma  (Okunma sayısı 37728 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« : Ağustos 16, 2021, 01:13:03 »
Merhaba arkadaşlar,

https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=118.msg1134758#msg1134758 linkteki konuda @Anıl Köksal Bayburt (3104) arkadaşımızın,

Ufuk bey teşekkür ederim. Özellikle benim için içini açmanıza gerek yok. Anladığım kadarıyla bu filtreler arasında farklar var. Bana bunu sözlü söyleseniz bile yeterlidir.

Asıl beklentim anlık olarak çalışıp duran motor için en iyi filtreyi seçmek.

iletisi ve kendi merakımı da gidermek ve yağ filtreleri için detaylı inceleme yapabilmek üzere bu konuyu açtım, aslında bildiğiniz üzere aşağıdaki gibi viral videolar da mevcut,



Ancak aracını yetkili servislere götürenlerin ve faturasına dikkat edenlerin bildiği üzere ülkemizde spin-on filtre kullanan Corolla modellerinde 90915YZZM3 kodlu (global kodu 9091510009'dur) yeni bir filtre kullanılıyor, bu filtrenin henüz herhangi bir inceleme ve karşılaştırması mevcut olmadığından bu filtre ve yine bu filtrenin alternatiflerinin fiziksel özelliklerini imkan el verdiğince incelemeye çalıştım,


JS Asakashi C113J (Made In Japan) filtre uzunluğu ve genişliği 172cm x 7cm = 1204 cm2 (kutu üzerinde 1200 cm2 olarak belirtilmiş)

OEM 90915YZZE1 (Made In Thailand) filtre uzunluğu ve genişliği 140cm x 5.5cm = 770 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

OEM 90915YZZJ1 (Made In China) filtre uzunluğu ve genişliği 135cm x 5.5cm = 742,5 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

OEM 90915YZZM3 (Made In China) filtre uzunluğu ve genişliği 135cm x 5cm = 675 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)


Öncelikle belirtmem gerekirse OEM 90915YZZJ1 (Made In China) filtrenin kağıt kalitesi diğerlerine nispeten çok düşüktü ve tam orta kısmında çift katmanlı bir birleşim alanı mevcuttu, burada birbirine yapışan 3 kat, yağ filtrelizasyonu sağlayamazdı ve aslında bu kısmın toplam alan katsayısından düşülmesi gerekirdi ama açıldığı için hesaplamadım, belki sadece bu ürüne has bir hata olabilir.

OEM filtrelerin hepsinde external by-pass valfi bulunurken (element filtrenin altına sonradan eklenmiş şekilde), JS Asakashi'de element filtre alttan ve üstten metal bir çerçeve içerisine alınarak (filtrenin basınç altında stabilitesini korumak amaçlı olduğunu düşünüyorum) 94KPa'lık (0.94 bar, ürünün web sayfasında by-pass valfi 1 bar olarak belirtilmiş) internal bir by-pass valfi kullanılmış, açıkçası OEM filtrede dahi bu kadar önemsenmeyen bir konuya Japon filtre üreticisinin nispeten çok daha yüksek maliyetli bir çözümü kullanması şaşırtıcıydı.

Yine OEM filtrelerin, filtrelizasyon sonrası motora giden orta şaft tüneli düz ve delikli iken, JS Asakashi'de bu kısım spiral vortex ve eliptik delikli şeklinde tasarlanmış, bu tasarımın da filtre edilen yağın basıncının artarak (veya filtre sebebi ile düşüşü minimize etmek amacıyla) motora gidişi için yapıldığını düşünüyorum,

Diğer bir konu ise OEM 90915YZZM3 (Made In China) filtre alan katsayısı olarak düşük görünse de, kağıdın kalınlığı çok çok az dahi olsa fazlaydı (ki rengide farklı görebileceğiniz üzere) bunun kullanılması gereken yağın (bu filtre 0W16 kullanan araçlar için tasarlanmış bir ürün) viskozitesi ile de alakalı olduğunu tahmin ediyorum, bu konuyu müsait bir vakitte 0w20 yağı 100 santigrat dereceye getirerek atmosferik basınç altında geçirgenlik sürecini ölçerek test edeceğim.


İncelmeye konu olan filtrelerimizin genel görünümü;





Filtrelerin metal kasaları kesildikten sonra ortaya çıkan görünümleri;







JS Asakashi C113J metal kasa içi;



OEM 90915-YZZE1 (Made In Thailand) metal kasa içi;



OEM 90915-YZZJ1 (Made In China) metal kasa içi;



OEM 90915-YZZM3 (Made In China) metal kasa içi;



Filtrelerin açık ve yayılmış hali;




Son olarak bu başlık altında farklı marka ve yine birbiri yerine kullanılabilecek OEM filtreleri incelemeye devam edeceğim.

Umarım merakı olanlar için faydalı olmuştur,

Saygılar.

Toyota Club Türkiye

Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« : Ağustos 16, 2021, 01:13:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2021, 03:09:45 »
Teşekkürler ufuk bey,
Aracıma yağ ve hava filtresi ni js ashakashi kullandığım için bir kez daha mutlu oldum ve düşüncelerimin boş olmadığını bu inceleme sonrası daha iyi anladım,

Zaten herşey resimlerde mevcut heleki son resimdeki kağıtların açılmış hali herşeyi anlatmaya yetiyor,boy olarak hepsinden uzun kağıt bölümünün alttan ve üstten metal kapaklı olması ayrı bir kalite emaresi,orta bölümün spiral vortex ve eliptik delikli şeklinde tasarlanmış olması bile kaliteli olduğunu anlatmaya yeter.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #2 : Ağustos 16, 2021, 10:27:17 »
Teşekkürler Ufuk Bey,
En çok aklıma takılan geçirgenlik testini de merakla bekliyoruz.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #3 : Ağustos 16, 2021, 12:42:58 »
Teşekkürler Ufuk Bey,
En çok aklıma takılan geçirgenlik testini de merakla bekliyoruz.

Elimden gelen en kısa süre içerisinde yapmaya çalışacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #4 : Ağustos 16, 2021, 14:49:54 »
Bilgiler çok kıymetli teşekkürler. Ben bir şeyi merak ediyorum. Kalite çok önemli. Aradığımız şey. ama acaba tasarım hesabı ne? Yani 10 katlı inşaatı, projesiz şekilde tek başına usta da yapar. 5 demir gereken yere 10 demir koyar, bina sağlam olur. Fakat mühendislik bu değil. 5 demir gereken yere 6 demir koymaktır.

Toyota ne istiyor, filtreler ne kadarını sunuyor şeklinde yorum yapabilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #5 : Ağustos 16, 2021, 16:47:02 »
Bilgiler çok kıymetli teşekkürler. Ben bir şeyi merak ediyorum. Kalite çok önemli. Aradığımız şey. ama acaba tasarım hesabı ne?

Yani 10 katlı inşaatı, projesiz şekilde tek başına usta da yapar. 5 demir gereken yere 10 demir koyar, bina sağlam olur. Fakat mühendislik bu değil. 5 demir gereken yere 6 demir koymaktır.

Toyota ne istiyor, filtreler kadar sunuyor şeklinde yorum yapabilir misiniz?

Rica ederim,

Bence OEM ürünlerde tasarım hesabı markanın beklentileri ile doğru orantılı, kesinlikle aracın kullanım ömrü (yasal ve kullanıcı el kitapçığında belirtilen 10 yıl) boyunca periyodik bakım kurallarına uyulduğu sürece sorun çıkartmaz, ancak markaların "bilinçli eskitme" planlarını da bu "tasarım hesabı" içerisinde değerlendirmek gerekli,

Bir diğer önemli husus, aynı araç ve/veya aynı motor için farklı bölgeler için katalogda farklı numaralar vermesi ve bu ürünlerin birbirinin yerine kullanılabilmesine rağmen içerik ve kalite olarak farklılık göstermesi, diğer yandan ilgili araca kullanılacak ürünün (belirli koşullar altında) distribütörün de insiyatifinde olabilmesi, bu da ülkelerin, bölgelerin geriye dönük marka üzerindeki olası yaptırımlarının ve/veya markanın ülke/bölge müşteri kitlesini ne kadar önemsediğini aklımıza getiriyor.

Edit: imla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #6 : Ağustos 16, 2021, 18:57:37 »
Çalışmalarınız için tebrik ederim. Bugün yoğun bir gündü yazamadım. Asakashı filtresini beğenmemek mümkün değil.

Ben bir de oem ile mann gibi bir filtre yapan firma ile farklarını merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #7 : Ağustos 16, 2021, 20:26:07 »
Rica ederim,

Bence OEM ürünlerde tasarım hesabı markanın beklentileri ile doğru orantılı, kesinlikle aracın kullanım ömrü (yasal ve kullanıcı el kitapçığında belirtilen 10 yıl) boyunca periyodik bakım kurallarına uyulduğu sürece sorun çıkartmaz, ancak markaların "bilinçli eskitme" planlarını da bu "tasarım hesabı" içerisinde değerlendirmek gerekli,

Bir diğer önemli husus, aynı araç ve/veya aynı motor için farklı bölgeler için katalogda farklı numaralar vermesi ve bu ürünlerin birbirinin yerine kullanılabilmesine rağmen içerik ve kalite olarak farklılık göstermesi, diğer yandan ilgili araca kullanılacak ürünün (belirli koşullar altında) distribütörün de insiyatifinde olabilmesi, bu da ülkelerin, bölgelerin geriye dönük marka üzerindeki olası yaptırımlarının ve/veya markanın ülke/bölge müşteri kitlesini ne kadar önemsediğini aklımıza getiriyor.

Edit: imla

Planlı eskitme konusunda haklısınız. Malzeme üretiminde belli değerler yakalandı mı araba markası kabul ediyor. En iyisini aramıyorlar. Tüm üretim yerlerindeki üretilen ürünler güvenlik sayısının üstünde demekki. Ama tercihen japon marka elbette tercih edilmelidir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #8 : Ağustos 16, 2021, 20:57:41 »
Tüm üretim yerlerindeki üretilen ürünler güvenlik sayısının üstünde demekki. Ama tercihen japon marka elbette tercih edilmelidir
Kağıt üzerinde öyle ama reelde öyle olmuyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #9 : Ağustos 16, 2021, 21:38:20 »
Kağıt üzerinde öyle ama reelde öyle olmuyor.

Üstünde toyota logosu var. Öyle bir tespitte filtreyi üretenle anlaşma şartları devreye girer. O kadar da değildir heralde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #10 : Ağustos 16, 2021, 22:09:13 »
Üstünde toyota logosu var. Öyle bir tespitte filtreyi üretenle anlaşma şartları devreye girer. O kadar da değildir heralde.
ALLAH cc kimseye sorun yaşatmasın,olası bşr arıza durumunda sorunu müşteriye yıkmak için kırk takla atıyorlar ve herzaman bir bahane bulmayı başarıyorlar,
Öte yandan araç zaten her halükarda garanti bitene kadar bir şekilde idare ediyor (zaten o şekilde idare etmesi için en asgari limitler kullanılıyor) ama garanti bitiminde yıllarca biriken sorunlar yavaş yavaş açık vermeye başlıyor,o yüzden ilk günden itibaren asgari limitleri değilde üst limitleri garanti eden bakım elemanları kullanmak gerekiyor,
En iyi örnek vermek gerekirse;
Vücudumuz en iyi örnek olur,kalp yıllarca her türlü deforme edici gıdalara vs dayanıyor ama belirli zaman sonra damarlarda biriken kolesterol nedeniyle ya belirti gösteriyor yada direk kalp krizine sebeb oluyor,ama yıllarca hiç sorun yokmuş gibi çalışmıştı değilmi işte aracın yağ filtresi ve yağ kanalları filtre içindeki elemanlarda aynı şekilde yıllarca yapılan yanlış bakımlar ve kalitesiz malzeme sonucu iflas etmek zorunda kalıyor,

Çok zengin bir toplum olmadığımız için elimdeki araçlarımıza en iyi şekilde bakmalıyız.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #11 : Ağustos 16, 2021, 23:46:29 »
Çalışmalarınız için tebrik ederim. Bugün yoğun bir gündü yazamadım. Asakashı filtresini beğenmemek mümkün değil.

Ben bir de oem ile mann gibi bir filtre yapan firma ile farklarını merak ediyorum.

Teşekkürler, yakın zamanda Mann, Filtron, Bosch ve piyasada aynı ürünlere tekabül eden diğer markaları da tek tek ekleyeceğim incelemeye,

Stoklarımıza girdiğinde JS Asakashi C110J ve C118J ürünlerini de ekleyeceğim, açıkçası bende sonuçları merak ediyorum.

Üstünde toyota logosu var. Öyle bir tespitte filtreyi üretenle anlaşma şartları devreye girer. O kadar da değildir heralde.

Denso Toyota iştiraki zaten, yani bir cebinden çıkarıp diğer cebine koyuyor parayı :)

Bu arada yılların koskoca Takata firmasını U.S.A pazarında taahhütlerine istinaden önce cezalar ile batırıp sonra satın aldılar :)

Konu ile alakasız ancak Japon'ların kurnazlığını anlayabilmeniz açısından off the record bir bilgi, 1980'li yıllarda Fuji Heavy Indusries'e (Subaru üreticisi) Subaru'yu Subaru yapan S-AWD sistemini satan JTEKT (Toyota & Koyo) firmasıdır, aynı yıllarda Audi firmasına S-AWD sisteminin biraz daha farklı bir varyantının telif hakkını satan yine JTEKT firmasıdır, yıllar sonra (2005) Fuji Heavy Industires'e S-AWD sistemini sattıkları paraya koskoca Subaru firmasının yarısından fazlasını satın aldılar :) Audi bu konuda 90'lı yıllarda kurnazlık yaparak JTEKT firmasından telif hakkını aldığı ve Quattro ismini verdiği çekiş sistemini sadece uzunlamasına motor yerleşimi olan araçlarda kullanmaya, enlemesine motor yerleşimi olan araçlarında ise Haldex firmasının AWD sistemini kullanmasına ve vag grubunda "4 motion" olarak isimlendirilmesine rağmen Audi isimlendirme değişikliği yapmadı ve Quattro ismini kullanmaya devam etti :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #12 : Ağustos 17, 2021, 08:34:17 »
@Ufuk Sönmez (16363)  bugün de paranoyak olacak bilgiler öğrendik şükür. Filtreyi seçerken bile huzur yok 😁😁

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #13 : Ağustos 17, 2021, 08:41:28 »
@Ufuk Sönmez (16363)  bugün de paranoyak olacak bilgiler öğrendik şükür. Filtreyi seçerken bile huzur yok 😁😁
Değilmi,
Çok araştırmadan tak gitsin diyerek kafayı rahat tutmak en iyisi gibi ,karıştırdıkça koku çıkıyor :) :)
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #14 : Ağustos 17, 2021, 11:44:24 »
Değilmi,
Çok araştırmadan tak gitsin diyerek kafayı rahat tutmak en iyisi gibi ,karıştırdıkça koku çıkıyor :) :)

Tabi, cehalet mutluluk getirir ancak herhangi bir bedel ödettiğinde de getirdiği mutluluğu misliyle geri götürür :)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 17, 2021, 17:53:35
Sıradaki test konuklarımız :)

Vakit buldukça tek tek inceleyeceğim, sıradaki ilk ürünü siz belirleyin lütfen.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #15 : Ağustos 17, 2021, 18:22:02 »
@Ufuk Sönmez (16363)  Abi Bosch veya Mann hangisine uygun olursan inceleme şansın var mı acaba? İkisi de en çok duyduğumuz filtre markaları arasında. Sonucu merak ediyor insan :)
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #16 : Ağustos 17, 2021, 18:33:56 »
@Ufuk Sönmez (16363)  Abi Bosch veya Mann hangisine uygun olursan inceleme şansın var mı acaba? İkisi de en çok duyduğumuz filtre markaları arasında. Sonucu merak ediyor insan :)

Fotoğraftaki tüm ürünler aynı OEM numaraya karşılık gelen ürünler ve hepsini tek tek inceleyeceğim zaten, konuyu merak eden diğer forum üyeleri de fikrini belirtir ise en çok talep edileni ilk inceleriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #17 : Ağustos 17, 2021, 18:53:38 »
Benim en çok merak ettiğim " Hindistan ceviz kabuğu " kokulu Sarı yeşil arkadaş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #18 : Ağustos 17, 2021, 19:05:56 »
Tabi, cehalet mutluluk getirir ancak herhangi bir bedel ödettiğinde de getirdiği mutluluğu misliyle geri götürür :)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 17, 2021, 17:53:35
Sıradaki test konuklarımız :)

Vakit buldukça tek tek inceleyeceğim, sıradaki ilk ürünü siz belirleyin lütfen
Tabiki öyle ufuk bey,zaten piyasada doğru malzeme ve ehil kişiler elinde bakım yapılmamış araç dolu,alanın elinde patlıyor,

En çok mann filtreyi merak ediyorum.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #19 : Ağustos 17, 2021, 19:13:53 »
Fotoğraftaki tüm ürünler aynı OEM numaraya karşılık gelen ürünler ve hepsini tek tek inceleyeceğim zaten, konuyu merak eden diğer forum üyeleri de fikrini belirtir ise en çok talep edileni ilk inceleriz.

Her yerde adını duyduğumuz mann filtreyi merak ediyorum bende abi