Gönderen Konu: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma  (Okunma sayısı 37767 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #40 : Ağustos 23, 2021, 20:15:47 »
Yola ne kadar zaman harcıyorsun, bu gerçekten çok belirleyici hem zaman kaybı, hem yıpranma olarak. Yurt dışında iş yaptıklarım bu konuda çok farklı buraya göre.
Farklı sıcaklıklardaki viskozite vb. değerleri de karşılaştırman çok faydalı olacaktır Ufuk.

Günde ortalama 90 dakika iş-ev arası araç ile yolculuk sürem var,

Farklı sıcaklıklarda viskozite ölçümü için laboratuvar ekipmanlarına ihtiyaç olur ve benim sınırlarımı aşacak bir konu olur abi :)

İzninle konuya farklı bir yorum da ekleyeyim soru ve tartışma şeklinde.  Farklı görüşler, fikirler gelecektir.
Belli süre ve şekilde (motor devri) kullanılmış motor yağı ile henüz hiç kullanılmamış arasındaki farklar nelerdir?
Yani kullanılmış yağ neden motordan bertaraf edilir?
Sadece uygun filtrasyon ile atıklardan arındırılıp, tekrar kullanılamaz mı? Yağdaki moleküler bozunum (değişim) geri döndürülebilir mi? (bu son soruyu cevaplayabilecek bir firma sanrıım dünyadaki sayılı firmalar arasına girer).

Çok uzatmadan bildiğim kadarıyla yazmak istersem,

Isıl faz değişimi ile en çok değişen ve engellenemeyen şey TAN (Total Acid Number) miktarı olur, bu da yine yağın baz sınıfı ve baz'ın elde edilme metodolojisi ile ilişkilidir, ayrıca karbon, kükürt ve birçok element yağın moleküler yapısının bozulmasına etkendir, bu yüzden sadece motorun içerisindeki yağın toplanma alanı (karter) içerisindeki değil, pek çok durumda parça aralarındaki kontaminasyounun da ortadan kaldırılması yeni yağın görevini en iyi şekilde yerine getirmesine yardımcı olur.

Filtrasyon belli bir seviyeye kadar, yağların özelliklerinin belli bir seviyede kalmasını ve/veya bazı özelliklerinin geri dönüşümünü sağlar, bildiğim kadarı ile İngiltere, Avusturalya ve Avrupa'da bu konuda pek çok çalışma, girişim ve gelişim mevcut. Gelinen noktada en verimli sonuç fiber membran ile süzülmesi akabinde vakumlu distilasyon ile belli bir seviyede baz yağ geri kazanılabiliyor ancak halen verimliliği çok düşük seviyelerde. Bu şekilde elde edilen baz yağlar genelde ve çoğunlukla hassas olmayan endüstriyel sıvılarda kullanılıyor.

Kısaca özetlersem, yağdaki moleküler bozulma geri döndürülemez ancak moleküler asimilasyona uğrayan yağın belli bir kısmı geri dönüştürülebilir, geri dönüştürülen kısım ise aynı sınıf yağ için kullanılamaz, en azından şu an için.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #40 : Ağustos 23, 2021, 20:15:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #41 : Ağustos 23, 2021, 20:46:25 »
Ufuk hocam her iletide güzel bilgiler paylaşıp bizleri aydınlatıyorsunuz,
"Kontaminasyon" dan kastınız eski yağ içerisindeki bulunan ısıl değişim sonucu ortaya çıkan motor çeperine yapışan maddeleri temizlemekmi?
Yani mealen engine flush'tanmı bahsediyorsunuz?
Bu motor iç yıkamanın performansa bir etkisi olurmu ve en iyi yıkama şekli nedir?
Biz eskiden yağ değişimi yaparken eski yağı boşalttıktan sonra tapayı kapatıp üstten mazot doldurur belli bir süre beklerdik ve tekrar tapayı açıp iyice süzülmesini beklerdik akabinde süzülme işlemi bitince yeni yağı doldururduk,şimdilerde gaz yağı ile ucuz bir motor yağını birleştirip ekleyenleri görüyorum 15 dk çalıştırıp tekrar yağı döküyorlar yeni motor için uygun yağı doldurup çalıştırıyorlar,siz nasıl bir yöntem önerirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #42 : Ağustos 24, 2021, 11:20:27 »
Ufuk hocam her iletide güzel bilgiler paylaşıp bizleri aydınlatıyorsunuz,
"Kontaminasyon" dan kastınız eski yağ içerisindeki bulunan ısıl değişim sonucu ortaya çıkan motor çeperine yapışan maddeleri temizlemekmi?
Yani mealen engine flush'tanmı bahsediyorsunuz?
Bu motor iç yıkamanın performansa bir etkisi olurmu ve en iyi yıkama şekli nedir?
Biz eskiden yağ değişimi yaparken eski yağı boşalttıktan sonra tapayı kapatıp üstten mazot doldurur belli bir süre beklerdik ve tekrar tapayı açıp iyice süzülmesini beklerdik akabinde süzülme işlemi bitince yeni yağı doldururduk,şimdilerde gaz yağı ile ucuz bir motor yağını birleştirip ekleyenleri görüyorum 15 dk çalıştırıp tekrar yağı döküyorlar yeni motor için uygun yağı doldurup çalıştırıyorlar,siz nasıl bir yöntem önerirsiniz.

Kontaminasyon kelime anlamı olarak "bulaş" anlamına geliyor, içten yanmalı motorlarda oluşan aslında çapraz kontaminasyondur, yanma (ve aşırı ısı) sonucu ortaya çıkan gaz ve partiküller ile motor yağının etkileşimi sonucu ortaya çıkan ve yüzeylere yapışan tortulara verilen genel isim.

Düzenli yapılan motor iç temizleme (engine flush) ile büyük oranda kontaminasyon'un önüne geçilebilir,

Yüksek kilometrede ve hiç motor iç temizliği yapılmamış araçlar için yapılması gereken eski motor yağı boşaltıldıktan sonra yeni (uygun viskoziteye en yakın veya aynısı ve istenen satndartlarda ancak nispeten ucuz bir ürün olabilir) motor yağı ile motor iç temizleyici kullanılarak yağın yeniden boşaltılması, hatta çıkan yağın durumuna göre işlem tekrarlanabilir, düzenli yapıldığında ise kullanımdaki motor yağı ile yapılması da yeterlidir,

Piyasada motor iç temizliği ile ilgili bazı safsatalar dolaşır, "yaptım aracımda yağ kaçağı oluştu", "yaptım aracım sesli çalışmaya başladı" vs. bunların bir çoğu aracın evveliyatında geçirmiş olduğu badireler ve bu badireler neticesinde kullanılan ürünler ve bakım ürünleri kalitesizliğinin getirdiği sonuçlardan başka bir şey değildir, aracının motorunun üzerini, etrafını temizlemek için yüzlerce lira harcayan kişilere, motorun asıl çalışan iç kısmını temizlemek pahalı geliyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #43 : Ağustos 25, 2021, 15:05:43 »
Konuyu takip eden arkadaşlar sıradaki ürün için fikir belirtebilir mi? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #44 : Ağustos 25, 2021, 15:19:27 »
Bu seferde mahle olsun o zaman.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #45 : Ağustos 25, 2021, 15:31:48 »
Bu seferde mahle olsun o zaman.

Mahle lütfen , ben de merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #46 : Ağustos 25, 2021, 15:36:43 »
Motor ic temizligi yaparken yeni filtre takip onu da sonra atiyoruz degil mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #47 : Ağustos 25, 2021, 15:54:25 »
Motor ic temizligi yaparken yeni filtre takip onu da sonra atiyoruz degil mi?

Hayır , normalde yağ ve fitre değişmeden motora konuluyor. sonra ikisi de değişiyor.  Ufuk beyin söyledikleri ekstrem durumlarda..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #48 : Ağustos 25, 2021, 17:54:05 »
Bu seferde mahle olsun o zaman.

Mahle lütfen , ben de merak ediyorum.

Farklı bir çoğunluk görüş çıkmazsa Mahle ile devam edeceğiz gibi görünüyor.

Motor ic temizligi yaparken yeni filtre takip onu da sonra atiyoruz degil mi?

Hayır mevcut yağ filtresi ile motor iç temizliği yapabilirsiniz, çok çok titizseniz (ki periyodik olarak temizlik yapılıyorsa gerek yok zaten) ve iki yağ ile motor iç temizliği yapacaksanız ikinci yağ filtresi ile de yapabilirsiniz ama bu biraz müsrifliğe kaçar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #49 : Ağustos 25, 2021, 18:53:05 »
bende böyle bir mahle var :D yarın 10b kullanılmış halini de kesip atarım
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #50 : Ağustos 25, 2021, 18:56:56 »
bende böyle bir mahle var :D yarın 10b kullanılmış halini de kesip atarım

Kullanıldığı süreçte hangi yağı kullandığınızı da belirtebilirseniz güzel olur, N47D16 kurum canavarı bir makine...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #51 : Ağustos 26, 2021, 21:30:11 »
Kullanıldığı süreçte hangi yağı kullandığınızı da belirtebilirseniz güzel olur, N47D16 kurum canavarı bir makine...
Başta Ufuk bey sizden ve diğer forum üyelerinden özür dilerim. Bugün yağ değişimine gittim. Filtreyi poşete koydum fakat orada unuttum :(

Fakat o süreçte gözlemlerim ve ustanın dediği şu şekildeydi. filtrenin dış görünümde geçen günlerde atılan rodaj filtresi gibi kirlilik yoktu fakat aşırı derecede minik şeyler vardı (kağıt üzerindeki parıltıdan belli oluyordu). süzülürken yağ baya yoğun haldeydi ustaya sorduğumda aşırı derecede kirlenmiş bu yağ; bu motor genel olarak böyle yapıyor dedi. 15 dk civarı süzülmesini bekledik en sonlarda ince çizgi halinde akarken bile belliydi kirliliği. yağ olarak serviste TOYOTA MOTOR YAGI 5W30 C3 5L - - TR.0888083478  konulmuştu (mobil1 sanırım ana üreticisi yabancı formlarda gördüğüme göre). 11.5 bin km olmuş bir önceki bakımdan bu yana. en son 5.2 lt shell helix ultra 5w-30 ect c3 koyarak süreci tamamladık (shell istasyonunda değişim yaptım)
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #52 : Ağustos 30, 2021, 17:56:20 »
Merhaba arkadaşlar,

Konuyu takip eden arkadaşların talebi üzerine sıradaki incelememiz Alman (ürün Avusturya menşeli) Mahle firmasına ait OC534 kodlu ürünü,

Öncelikle ürünün kutusu diğer markalar gibi geçme kapaklı değil, yapıştırılmış ve ne kadar dikkatli açarsanız açın açıldığında kapağın bir tarafı yırtılıyor, bu ürün güvenliği için güzel bir paketleme şekli,

Kutu içerisindeki ürünün bağlantı braketi kısmında herhangi bir plastik yada naylon muhafaza mevcut değil, bu ürünün saklama koşullarına göre negatif durumlar oluşturabilecek bir eksiklik,

Ürünün bağlantı braketi oem standartlarına yakın, kullanılan o ring ve filtre üst conta malzeme kalitesi ve yapı olarak şu an'a kadar incelediklerimin en iyisi diyebilirim,

Filtrenin üzerinde, "takmadan önce o-ringi yağlayın, en az 3 tur (veya diş) çevirin, 16Nm ile sıkın, yağ çubuğu seviyesini kontrol edin, su (nem) ile temas ettirmeyin gibi uyarılar mevcut,

Filtrenin iç ünitesi, Mann W68/3'e benzer kalitede ancak birleşim yerinde metal pres yerine yapıştırma tercih etmişler, fön makinesi ile birleşim yerini neredeyse yanma durumuna gelecek kadar ısıttım ancak açılmadı,

Filtrenin iç ünitesi üst ve alt sac kasasına polimer yapıştırıcı ile yapıştırılmış, ortam sıcaklığında çok kolay bir şekilde ayrıldı,

Yine filtrenin iç ünitesindeki yiv ve set kısımları çok daha belirgin, böylece yağın sürtünme alan kat sayısını arttırmayı düşünmüşler sanırım,

Ürünün şu an'a kadar incelediğimiz ürünlerden farklı olan bir diğer kısmı da, (bana göre) çok güvenilir olmayan ünite altı 26.6mm çapında helezon yay ile by-pass mekanizması oluşturmuşlar,

OEM filtreler için 1 bar olarak belirtilen by-pass mekanizmasını hassas tartı ile ölçmeye çalıştım, 330gr basınç ile açılmaya başlıyor 1795gr basınç ile en dip noktaya ulaşıyor, bu da (eğer yanlış hesaplamıyorsam, ki yanlış hesaplıyorsam lütfen düzeltin) 0.87 bar ile açılmaya başlayan 4.77 bar'da tam açıldığını gösteriyor, helezon yay sistemleri zamanla tansiyon kaybına uğramaya yatkın sistemlerdir, dolayısı ile yeni ürünün bu değerlerde olması, by-pass mekanizmasının çalışma sıklığına bağlı olarak kullanım ömründe değişik basınlar altında filtrasyon yerine by-pass yapılmasına neden olabileceğini düşündürüyor,

Mahle OC534 (Made In Austuria) filtre uzunluğu ve genişliği 120cm x 5.6cm = 672 cm2 (kutu ve ürün üzerinde herhangi bir ibare belirtilmemiş)

































Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #53 : Ağustos 30, 2021, 18:47:36 »
Gerçekten çok açıklayıcı ve anlaşılır testler oluyor, umarım kullanıcıların akıllarında soru işareti kalmamıştır. Şahsen tespitlerime göre JS Ashakashi incelenen tüm ürünlerin arasında birinci sırada yer alıyor.

Js Ashakashi > OEM > Mahle > Mann olarak sıralama yaptım izlenimlerime göre.
Aslında ufuk abi, tem toyota'nin teknik servisinde kullanılmış başka marka filtreler de vardır elbet onları da inceleme fırsatı olabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #54 : Ağustos 30, 2021, 20:45:25 »
Yine js ashakashi'yi geçen olmadı kısmet artık yeni incelemeye,bence inceleme sonucunda js ashakashi ve OEM başa baş kalacak gibi ama yinede Js ashakashi bu maratonu ilk sırada alır gibi duruyor.
Benim yorumda at yarışı spikeri gibi oldu sanki :)
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #55 : Ağustos 30, 2021, 21:41:55 »
Gerçekten çok açıklayıcı ve anlaşılır testler oluyor, umarım kullanıcıların akıllarında soru işareti kalmamıştır. Şahsen tespitlerime göre JS Ashakashi incelenen tüm ürünlerin arasında birinci sırada yer alıyor.

Js Ashakashi > OEM > Mahle > Mann olarak sıralama yaptım izlenimlerime göre.
Aslında ufuk abi, tem toyota'nin teknik servisinde kullanılmış başka marka filtreler de vardır elbet onları da inceleme fırsatı olabilir mi ?

JS Asakashi liderliği ilan etmek için henüz çok erken, hem kesilmeyi bekleyen en az 5 model faha var, daha da önemlisi ilk iletideki OEM filtrelerin tam karşılığı olan JS ASAKASHI C110J ve C118J stoklara girdiğinde ve test ettiğimizde ortaya çıkacak, C113J kodlu ürün C110J kodlu ürünün "extended" versiyonu, yani bir anlamda haksız bir rekabet söz konusu, bu haksız rekabeti gideren kısım C113J'nin diğer filtreler ile yaklaşık aynı fiyat skalasında olması.

Farklı filtreler test edilebilir ama kullanılmış filtre test etmek pek mantıklı olmaz.

Yine js ashakashi'yi geçen olmadı kısmet artık yeni incelemeye,bence inceleme sonucunda js ashakashi ve OEM başa baş kalacak gibi ama yinede Js ashakashi bu maratonu ilk sırada alır gibi duruyor.
Benim yorumda at yarışı spikeri gibi oldu sanki :)

C110J ve C118J test edene kadar sıralama yapmayalım, en son hep birlikte göreceğiz, hiç ön yargılı veya yanlı da incelemiyorum, hiç biri Babamın firması değil, kaldı ki olsa bile benim için fark etmez, önemli olan doğru bilgi elde edebilmek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #56 : Ağustos 31, 2021, 00:12:07 »
Tarafsız olduğunuza kanaatim olmasa zaten konuyu takip etmem Ufuk bey,yoğun iş temposunda böyle bir iş çıkardığımız için tekrar teşekkür ederim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #57 : Ağustos 31, 2021, 14:21:55 »
Elinize sağlık..

Benim merak ettiğim bir konu var. 16nm deniliyor ama bu değer neredeyse elle biraz sıksanız yeterli geliyor. Elle biraz sıksak yeterli gelir mi acaba ?

nm ve kgf arasında yaklaşık 9.8 gibi bir fark vardı. Bu değer örnekte ki 16nm = ~1.6 kgf ise  yağ filtresinin merkezinden ölçümle 1 metre bir çubuk olsa ve ucuna 1.6 kg lık bir ağarlık bağlandığında ulaşılan değer midir ?

Diğer konu ise benim uyguladığım ama doğrulu konusunda fikir ayrılıkları olan bir mevzu .. yağ filtresi takılmadan önce içine yağ konulur mu ? yağ ile kağıdı ısladığımızda yağlama bir miktar daha erken olmaz mı ? Bence yağ filtresinin kurusunu takmadan biraz yağlamak iyi bir şey ama görüşleriniz nedir ?

Edit : elinize sağlık yazmayı unuttum..  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #58 : Ağustos 31, 2021, 14:35:16 »
Elinize sağlık..

Benim merak ettiğim bir konu var. 16nm deniliyor ama bu değer neredeyse elle biraz sıksanız yeterli geliyor. Elle biraz sıksak yeterli gelir mi acaba ?

nm ve kgf arasında yaklaşık 9.8 gibi bir fark vardı. Bu değer örnekte ki 16nm = ~1.6 kgf ise  yağ filtresinin merkezinden ölçümle 1 metre bir çubuk olsa ve ucuna 1.6 kg lık bir ağarlık bağlandığında ulaşılan değer midir ?

Diğer konu ise benim uyguladığım ama doğrulu konusunda fikir ayrılıkları olan bir mevzu .. yağ filtresi takılmadan önce içine yağ konulur mu ? yağ ile kağıdı ısladığımızda yağlama bir miktar daha erken olmaz mı ? Bence yağ filtresinin kurusunu takmadan biraz yağlamak iyi bir şey ama görüşleriniz nedir ?

Edit : elinize sağlık yazmayı unuttum..  :alkis:

Rica ederim,

Araç tamir kataloğunda bu filtreyi kullanan araçlar için 17.2-18.5Nm arasında değişen değerler var ve evet sıkı bir şekilde el ile bile sıkılabilir ama yine de yağ filtre anahtarı ve takım (mümkün ise tork metre) kullanılmasında fayda var,

Evet, yaptığınız hesaplama da bence doğru, 1 metrelik cubuk ucuna 1.6 (veya 1.8 her neyse) ağırlık (veya askı uçlu tartı) ile sıkma değeri yakalayabilirsiniz, hatta eski araçların ön poryalarında bulunan konik rulmanların ve diferansiyel yan rulmanlarının "ön yük" ayarı da bu şekilde yapılır,

Yağ filtresi içerisine yağ doldurulması bence gereksiz bir işlem, belki milisaniyeler ile ölçülebilecek düzeyde daha erken yağlama elde edilebilir ama filtrenin içerisine doldurulan yağı ölçek ile koyup, dolum kapağından doldurulan yağı da ona göre hesap etmek gerekir, zira en küçük filtre bile 100ml civarı yağ alıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Filtresi İnceleme ve Karşılaştırma
« Yanıtla #59 : Ağustos 31, 2021, 16:26:12 »
Yağ filtresi içerisine yağ doldurulması bence gereksiz bir işlem, belki milisaniyeler ile ölçülebilecek düzeyde daha erken yağlama elde edilebilir ama filtrenin içerisine doldurulan yağı ölçek ile koyup, dolum kapağından doldurulan yağı da ona göre hesap etmek gerekir, zira en küçük filtre bile 100ml civarı yağ alıyor.

Filtre içindeki yağ miktarını hesaplamadım , aracım 4.2 litre dolum kapasitesi diyor ama biz 4 litre koyuyoruz. Dolum sonrası yağ çubuğu maks seviyesinde oluyor. Servisin de farklı miktarda dolum yaptığını düşünmüyorum.

Peki bir ince nokta daha , karterdeki yağın miktarı ( veya yağ ağırlığı ) yağlama başlaması için önemli midir ? yağ pompasının daha kısa sürede basmasını sağlar mı ? ( özellikle soğuk marşda )

Bunu sorma sebebim sanayiye yaşadığımız ilginç bir pompa olayı. corolla 1.3 motorunun yağ pompası yağ basmadı. pompa değişti fakat yağ lambası sönmedi. sonunda yağ miktarını arttırdık ve yağlama başladı. Karter içinde ki yağ miktarının yağ pompasının vakumunu etkilediğini düşünüyorum.
Bir diğer sebep ise astra 1.6 aracın yağı azaldığı için subap veya iticisinden ses gelmesi idi..

Bu nedenle herzaman yağ miktarını max seviyesinde tutmak istiyorum.
yorumunuz nedir ?