Bence de sorun var , bu kadar km yapıp elektriğe geçmemesi imkansız.
Bende bugün ilginç bir şey yaşadım , araç duruyorken içten yanmalı da durdu ama kalkmak için gaza dokunsam bile mutlaka benzinli motoru çalıştırdı. Yada döndürdü.. bir süre motor 1000 devirde bu şekilde çalıştı ama elektrikle gitmeye devam etti. sadece eko bölgesinin yarısından çok basıldığında devir artışı oldu. araba durmadığı sürece motor da döndü durdu..
Yani bu sistemin değişkenleri çok fazla , hangisi nedeniyle batarya gücüne geçmiyor belli olmaz..
Sorun olduğuna ben de ikna oldum sanki. Özellikle 1.00’da gaza çok az basılmasına rağmen benzinli motorun devreye girmesi ilginç. Video sonunda da aynı durumlar var.
Eğer avrupa yakası’nda iseniz isterseniz beraber deneme sürüşü yapabiliriz. Tabi direkt servise gitmenizi de öneririm.
İkna olmanıza sevindim Tansu Bey.

Ben en başından beri problemi olduğunu biliyordum fakat sizi ikna etmek biraz uzun sürdü.

Yeteri kadar test ettiğimizi düşünüyorum, kimseyide bu sıcakta ve bu trafikte yorup, karşısında mahçup düşmek istemiyorum. Az önce eve geldim. İş sebebiyle Silivri - Beylikdüzü yaptım geldim. Sorun yine aynı. Ben gelişmeleri yazacağım. Servise girdiğinde nedir ne değildir paylaşacağım. Muhakkak bu konuda ben gibi yardıma ihtiyacı olan veya araştırma yapması gereken kişiler olacaktır.
Servis için Avrupa yakasında tercih ettiğiniz konumları paylaşır mısınız?
İkna olmanıza sevindim Tansu Bey.
Ben en başından beri problemi olduğunu biliyordum fakat sizi ikna etmek biraz uzun sürdü.
Yeteri kadar test ettiğimizi düşünüyorum, kimseyide bu sıcakta ve bu trafikte yorup, karşısında mahçup düşmek istemiyorum. Az önce eve geldim. İş sebebiyle Silivri - Beylikdüzü yaptım geldim. Sorun yine aynı. Ben gelişmeleri yazacağım. Servise girdiğinde nedir ne değildir paylaşacağım. Muhakkak bu konuda ben gibi yardıma ihtiyacı olan veya araştırma yapması gereken kişiler olacaktır.
Servis için Avrupa yakasında tercih ettiğiniz konumları paylaşır mısınız?
Yani ikna olmak istemiyorum ama var bir şeyler belli. O tarafları bilmiyorum. Ben kar’a gidiyorum fakat hybrid arabalar ilgili hangi servis daha tecrübeli bilmiyorum. Zaten tek sefer gittim onda da standart bakım yapıldı.
Piller doluyken yani en az 6 diş iken aracı çalıştırıp, p’ye alıp kapıları da açıp en soğukta son hızda klima, arka cam rezistans, varsa sis farları ve diğer tüm lambaları çalışır halde bekleyin bir de. Bu durumda iki diş kalana kadar benzinli motorun çalışmaması lazım mesela.
İkna olmanıza sevindim Tansu Bey.
Ben en başından beri problemi olduğunu biliyordum fakat sizi ikna etmek biraz uzun sürdü.
Yeteri kadar test ettiğimizi düşünüyorum, kimseyide bu sıcakta ve bu trafikte yorup, karşısında mahçup düşmek istemiyorum. Az önce eve geldim. İş sebebiyle Silivri - Beylikdüzü yaptım geldim. Sorun yine aynı. Ben gelişmeleri yazacağım. Servise girdiğinde nedir ne değildir paylaşacağım. Muhakkak bu konuda ben gibi yardıma ihtiyacı olan veya araştırma yapması gereken kişiler olacaktır.
Servis için Avrupa yakasında tercih ettiğiniz konumları paylaşır mısınız?
Benim önerim, Tansu Bey'deki OBD adaptörü ile hybrid asssistant uygulaması üzerinden ayrıntılı şarj seviyesi, akü, converter ve elektrik motor sıcaklığı ve CCL(Charge current limit) DCL(discharge current limit) değerlerinin sürüş sırasında nasıl değiştiğini tespit etmeniz yönünde. Eğer akü ve elektrik motoru sıcaklığı 40 derece üstünde olmadığı halde, DCL değeri hala düşükse(ya da sıfırsa), yazılımsal bir problem de olabilir. Akü şarj oluyor mu bunu da CCL değerinin düşük olmaması ile anlamış olursunuz. CCL değeri sıfırsa yine sorun var demektir ve şarj olması yazılımsal ollarak başlatılamıyor demektir.
CCL ve DCL değerleri yüksekse (15 A ve üzeri) ve aküye akım gitse bile (ki bunu da görebilirsiniz) şarj dolmuyorsa, aküde sorun var demektir. Akünün sıcaklığı çok kısa sürede 43-44 derecelere çıkıyorsa, yine aküde sorun var demektir. akünün her bir hücresinin sağlık testini maalesef corolla'larda biz yapamadık. hybrid assistant programı corolla larda bunu yapamıyor ama servis bir ihtimal başka bir program ile yapabiliyordur.
Benim önerim, Tansu Bey'deki OBD adaptörü ile hybrid asssistant uygulaması üzerinden ayrıntılı şarj seviyesi, akü, converter ve elektrik motor sıcaklığı ve CCL(Charge current limit) DCL(discharge current limit) değerlerinin sürüş sırasında nasıl değiştiğini tespit etmeniz yönünde. Eğer akü ve elektrik motoru sıcaklığı 40 derece üstünde olmadığı halde, DCL değeri hala düşükse(ya da sıfırsa), yazılımsal bir problem de olabilir. Akü şarj oluyor mu bunu da CCL değerinin düşük olmaması ile anlamış olursunuz. CCL değeri sıfırsa yine sorun var demektir ve şarj olması yazılımsal ollarak başlatılamıyor demektir.
CCL ve DCL değerleri yüksekse (15 A ve üzeri) ve aküye akım gitse bile (ki bunu da görebilirsiniz) şarj dolmuyorsa, aküde sorun var demektir. Akünün sıcaklığı çok kısa sürede 43-44 derecelere çıkıyorsa, yine aküde sorun var demektir. akünün her bir hücresinin sağlık testini maalesef corolla'larda biz yapamadık. hybrid assistant programı corolla larda bunu yapamıyor ama servis bir ihtimal başka bir program ile yapabiliyordur.
Tabi, sürüş için deneme yaparsak ben adaptörü getiririm. Sedat bey’in bahsettiği akım alıp verme sınırlarını, sıcaklık ve pil dolumunu canlı ölçmüş oluruz. Fakat hybrid assistant ilginç şekilde corolla ve chr için akü testini yapmıyor. Diğer modeller için yapıyor.
Servis Toyota’nın kendi programı ile tüm testleri yapıyordur diye düşünüyorum. Başka türlü bakımlarda hybrid sistem testini nasıl yapsınlar zaten!
Konu akıbeti ne oldu acaba? Bu arada corolla’da 6,5ah nimh pil varken güncel c-hr broşüründe 3,6ah li-ion pil varmış. Yaris’te 4,3ah li-ion, camry 6,5ah nimh, rav4 düşük donanımda 6,5 nimh, full donanımda 4,3 li-ion kullanmışlar.
Bu sorun lityum pil kaynaklı mı acaba. Okuduğum kadarıyla nimh pillerin arızası birden olmuyor. Kademeli ve hissettirecek şekilde başlıyor. Lityum pillerde ise birden ciddi pil hatası ortaya çıkabiliyormuş
Teşekkür ederim değeri yorumlarınız için. Kesinlikle Tarcanları savunmuyorum ve baltalamıyorum fakat baştan konu hakkında bilgileri olmadıklarını söyleseler her şey çok daha güzel olur. Veya biz test ettik bir problem yok onayını vermeseler daha iyi olur
Exper raporu ayrı bir boyut onlarla meselem farklı, bu konuyu onlarla konuşacağım zaten ve kimsenin işini kötülemem. Olayın özeti için oraya yazdım. Servise götürmemekten bahsetmişsiniz. Şuanda hangi toyota servisini arasanız önceki raporlarla ilgili bilgi vermiyorlar. Şuan için servise götürememek tamamen paradan kaynaklı ki daha perşembe günü aldık zaten. Araç alım - satım yaparken servise götürülme koşulunu hiç bir satıcı yapmaz. Ki yapsa bile randevu işini çözmek, iki taraflı işten izin almak çok zor ki babam OGM'de çalışıyor, yangınlar yüzünden izinler kısıtlı. Durum bu. Garanti 2022'ye kadar devam ediyor, fakat servis veya Toyota Türkiye telefondan detaylı bilgi vermiyor. Uzatılmış garanti Hybrid Batarya için geçerli mi söylemiyorlar. Benim internette okuduğum Hybrid için garanti 3 yıl / 100.000km olduğu yönünde. Uzatılmış 5 senelik garanti var ve 2022 son tarih. Durum bu, tekrardan teşekkür ederim vaktinizi ayırdığınız için.
Merhaba,
Toyota Servisine gidip bu sorunu garantiden çözdürmeye çalışın 5 yıl geçmeden. Olmuyorsa zaten pil sorununuzu kendiniz çözeceksiniz demektir. Ya servisten yenisini alacaksınız , ki pahalı. Ya da sorunlu olan pillerinizi bulup değiştirme yoluna gideceksiniz. Önce bir garantiyi deneyin. Olmazsa benimle iletişime geçin. Ben kendi yaris hybrid imde sorunlu pil değiştirme yoluna gittim. İyi günler.
Merhaba,
Toyota Servisine gidip bu sorunu garantiden çözdürmeye çalışın 5 yıl geçmeden. Olmuyorsa zaten pil sorununuzu kendiniz çözeceksiniz demektir. Ya servisten yenisini alacaksınız , ki pahalı. Ya da sorunlu olan pillerinizi bulup değiştirme yoluna gideceksiniz. Önce bir garantiyi deneyin. Olmazsa benimle iletişime geçin. Ben kendi yaris hybrid imde sorunlu pil değiştirme yoluna gittim. İyi günler.
Aracınız kaç modeldi? Sorun neydi?
İkna olmanıza sevindim Tansu Bey.
Ben en başından beri problemi olduğunu biliyordum fakat sizi ikna etmek biraz uzun sürdü.
Yeteri kadar test ettiğimizi düşünüyorum, kimseyide bu sıcakta ve bu trafikte yorup, karşısında mahçup düşmek istemiyorum. Az önce eve geldim. İş sebebiyle Silivri - Beylikdüzü yaptım geldim. Sorun yine aynı. Ben gelişmeleri yazacağım. Servise girdiğinde nedir ne değildir paylaşacağım. Muhakkak bu konuda ben gibi yardıma ihtiyacı olan veya araştırma yapması gereken kişiler olacaktır.
Servis için Avrupa yakasında tercih ettiğiniz konumları paylaşır mısınız?
Merhaba servise gittiniz mi? Sorun çözüldü mü? Ben de CHR almayı düşünüyorum, benim için önemli, tesekkürler.