Gönderen Konu: İkinci El Chr Hybrid Problemi!  (Okunma sayısı 7297 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« : Ağustos 08, 2021, 12:47:47 »
Selamlar,

Sevgili forum üyeleri, 5 Ağustos günü aileme 2017 Chr 1.8 Diamond 57bin km ikinci el araç aldık. Satıcı piyasadan 3-5bin aşağı koymuştu. 2 parça garajda sürtmeden dolayı göçük ve çizik var ve aciliyetim var bahanesiyle fiyatının bu olduğunu söylemişti. Aracı biz almadan önce başkasıyla anlaşılmış, expere götürülmüş fakat noterde limit yetersizliği yüzünden satılamamış. Biz de önceki expere güvenmeyip yeni exper servisine götürmek istedik. İsim vermek yasak mı bilmiyorum yasak ise özür dilerim. Tarcanlar'a götürdük. Başta sormuştum, bakın araç Hybrid gerekli incelemerin hepsini yapıyor musunuz? (Batarya vs.) Evet yapıyoruz, getirin inceleyelim. Tabi gittik rapor sonrası batarya ile ilgili bir rapor yok. Sorduk soruşturduk, Hybrid yeni teknolojiymişte şöyleymişte böyleymiş, ama bir problem yokmuş. Peki biz aldık aracı. Araç Beylikdüzü'ne kadar bir kere olsun Hybride geçmedi. Efsane bir yakıt tüketimiyle karşılaştım. Daha önce bu aracı kardeşimde olma vesilesiyle en az 20 defa uzun yol ve trafikte kullanma şansım oldu. O sebeple ne zaman Hybride geçmesi gerektiğini gayet iyi biliyorum. Aracın bataryasından şüpheliyim. Fakat satış işleminden sonra servise götürecek paramız dahi kalmadı. Şuan da hybride geçiyor fakat o geçiş sırasında çok sesli hararetli bir şekilde geçiş yapıyor ve dengesiz davranıyor. Otoparkta falan sürekli Benzin kullanıyor, aşırı dengesiz. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor sayın üyeler, sayın tecrübe sahipleri abiler, ablalar.

Not:40-80km ortalama hız, klimasız, Eco mode dengesiz Hybrid geçişleri yüzünden 6.5lt den aşağı yakmıyor.

Resim yokuş aşağı trafik lambalarında kırmızı ışıkta iken çekildi. Görüldüğü gibi Hybrid mode geçiş sağlanamıyor. Batarya sürekli 2 diş ve 4 diş arasında gidip geliyor, 4 diş olunca yarım saat sürmeden 2 dişe tekrar düşüyor.Elimde aynı şekilde bir sürü mevcut video ve resim var. Ekranda görünen yakıt eski sahibine ait ortalama.


Toyota Club Türkiye

İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« : Ağustos 08, 2021, 12:47:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2021, 13:12:21 »
Garantisi devam ediyor mu? Hibritten herkes anlamaz daha fazla sıkıntı yaşamadan bence yetkili servise götürün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2021, 13:13:58 »
Muhtemelen hybrit hücrelerinde sıkıntı çıkabilir ama 57 binde böyle bir hata ihtimali çok düşük,sizin hatanız aracı yetkili servise götürmemek olmuş "çünkü araç hybrit"!
Burada tarcanları savunmak değil amacım şuanda hybrit veya elektrikli aracı kontrol edebilecek yeterlilikte bir expertiz şirketi yok malesef,o yüzden bu araçlarda yetkili servisten batarya hakkında yazılı rapor alınmalı,aracı bir yetkili servise götürüp cihaza bağlayın herşey ortaya çıkar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #3 : Ağustos 08, 2021, 13:36:43 »
Teşekkür ederim değeri yorumlarınız için. Kesinlikle Tarcanları savunmuyorum ve baltalamıyorum fakat baştan konu hakkında bilgileri olmadıklarını söyleseler her şey çok daha güzel olur. Veya biz test ettik bir problem yok onayını vermeseler daha iyi olur
 Exper raporu ayrı bir boyut onlarla meselem farklı, bu konuyu onlarla konuşacağım zaten ve kimsenin işini kötülemem. Olayın özeti için oraya yazdım. Servise götürmemekten bahsetmişsiniz. Şuanda hangi toyota servisini arasanız önceki raporlarla ilgili bilgi vermiyorlar. Şuan için servise götürememek tamamen paradan kaynaklı ki daha perşembe günü aldık zaten. Araç alım - satım yaparken servise götürülme koşulunu hiç bir satıcı yapmaz. Ki yapsa bile randevu işini çözmek, iki taraflı işten izin almak çok zor ki babam OGM'de çalışıyor, yangınlar yüzünden izinler kısıtlı. Durum bu. Garanti 2022'ye kadar devam ediyor, fakat servis veya Toyota Türkiye telefondan detaylı bilgi vermiyor. Uzatılmış garanti Hybrid Batarya için geçerli mi söylemiyorlar. Benim internette okuduğum Hybrid için garanti 3 yıl / 100.000km olduğu yönünde. Uzatılmış 5 senelik garanti var ve 2022 son tarih. Durum bu, tekrardan teşekkür ederim vaktinizi ayırdığınız için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2021, 14:14:28 »
Hybrit sistem 5 yıl garantili diye biliyorum,uzatılmış garanti bataryaları kapsamıyor sadece motor için ve kaporta aksamı için oluyor,
Satıcının servisi kabul etmeme gibi bir lüksü yok,alıcı aracı nerede expertiz yaptırmak isterse oraya götürür ve öncesinde konuşulur araçta söylenen den farklı bişey çıkarsa expertiz ücreti satıcıya aittir kural böyle işler,
Hybrit sistemde servisler haricinde batarya testi malesef yapılamıyor,servise gidilmek zorunlu risk alarak hareket etmek kişinin kendi sorumluluğundadır,
Araç alımından ötürü maddi zorluklar olabilir ama sonrası daha büyük risk oluşturmakta.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2021, 15:13:41 »
Araç servis bakımlıysa pil garantisi zaten 5 sene. Uzatılmış 10 sene.

Lakin ben şu videoları fotoları görmek istiyorum. Youtube’ye yükleyip bize sunabilir misiniz? Bu km’de 4.nesil bir hybrid arabada sorun yoktur diye düşnüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2021, 15:21:32 »
Araç servis bakımlıysa pil garantisi zaten 5 sene. Uzatılmış 10 sene.

Lakin ben şu videoları fotoları görmek istiyorum. Youtube’ye yükleyip bize sunabilir misiniz? Bu km’de 4.nesil bir hybrid arabada sorun yoktur diye düşnüyorum

Hocam öncelikle teşekkür ederim. Sizinle aynı fikirdeyim, fakat problem olur mu olur yapacak bir şey yok. Yüklemeye çalışırım linki paylaşırım ve cevaplarınızı bekliyor olurum. Teşekkürler.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 08, 2021, 15:30:48
Hocam öncelikle teşekkür ederim. Sizinle aynı fikirdeyim, fakat problem olur mu olur yapacak bir şey yok. Yüklemeye çalışırım linki paylaşırım ve cevaplarınızı bekliyor olurum. Teşekkürler.

https://youtube.com/shorts/0G5tGqOzULY?feature=share


https://youtube.com/shorts/WOuvpP1kplY?feature=share

Videoları ekledim, Youtube tecrübem yok, yanlışlıklar olabilir. İzleyemezseniz söyleyin düzeltmeye çalışayım. Park, Trafik ve dururken olmak üzere 3 ayrı video yükledim. Daha video mevcut fakat gerek yok diye düşünüyorum. Devir Eco ya ulaşmadan bile elektriğe geçmiyor, Eco ya geliyor yine elektriğe geçmiyor. Bir video da bir anda elektriğe geçiyor devamında yine çıkıyor uzun süre ortalıkta yok  :rofl: Durum bu. Daha önce dediğim gibi çok fazla tecrübem olduğu için elektriğe geçmesi gereken yerleri bildiğimi düşünüyorum. Kardeşimin aracında 129km hıza kadar yokuş aşağı Hybride geçtiğini tecrübe edindim. Aynı şekilde sabit hızda 0-80km arası hybridden çıktığını çok nadir gördüm.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #7 : Ağustos 08, 2021, 20:20:22 »
Bence arıza var demeden önce uzun bir tırmanış yapın , geri dönüşte pilleri tam doldurun. klimayı kapatıp piller soğuduktan sonra ne ölçüde piller ile gitmeye çalışıyor bakalım..
zaman zaman bizim de başımıza geliyor çünkü , tam dolu batarya bile olsa motor çalışıyor falan ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #8 : Ağustos 08, 2021, 20:24:43 »
Bence arıza var demeden önce uzun bir tırmanış yapın , geri dönüşte pilleri tam doldurun. klimayı kapatıp piller soğuduktan sonra ne ölçüde piller ile gitmeye çalışıyor bakalım..
zaman zaman bizim de başımıza geliyor çünkü , tam dolu batarya bile olsa motor çalışıyor falan ..

Teşekkür ederim Anıl Hocam. 2 gündür bizim burada sürekli frenle inmeyi gerektiren 2-3kmlik yokuşta denemelerimi yaptım. Yokuşun sonunda batarya 4-5 diş doluyor. 10 dakika geçmeden batarya yine 2 diş gösteriyor. Tekrar yokuşa dönüp inmeye başlıyorum yine 4-5 diş arası gidip geliyor. 10dakika sürmüyor yine 2 dişe düşüyor. Normal trafikte de aynı şekilde batarya sürekli 2 ve 4 diş arası gelip gidiyor. 4 diş olduğunda EV moduna geçmese bile 2 düşe düşüyor. Sizin de batarya böyle mi acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #9 : Ağustos 08, 2021, 20:52:42 »
Teşekkür ederim Anıl Hocam. 2 gündür bizim burada sürekli frenle inmeyi gerektiren 2-3kmlik yokuşta denemelerimi yaptım. Yokuşun sonunda batarya 4-5 diş doluyor. 10 dakika geçmeden batarya yine 2 diş gösteriyor. Tekrar yokuşa dönüp inmeye başlıyorum yine 4-5 diş arası gidip geliyor. 10dakika sürmüyor yine 2 dişe düşüyor. Normal trafikte de aynı şekilde batarya sürekli 2 ve 4 diş arası gelip gidiyor. 4 diş olduğunda EV moduna geçmese bile 2 düşe düşüyor. Sizin de batarya böyle mi acaba?

Batarya trafikte düşük hızda giderken , yol düz ise , gaza dokunarak basarsanız çabuk bitebilir. O bile dediğiniz hızda bir düşme görmedim ben.

Yerinizde olsam servisle acil görüşür testlerini yaptırırdım.

Bi de bakar mısın pillerin fanının filtresi dolu mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #10 : Ağustos 08, 2021, 20:59:41 »
Ben videolardan bir şey anlamadım. Canlı yayın gibi yapılmış çözünürlük kötü. Müzik sesi de yüksek. Ekran dik, anlaşılmıyor.

Bence biraz tecrübe edin. Araç elektrik-benzin ayrımı çok net değildir. Geçişler çok sık olur. Elektrikle şu kadar hıza çıkmam lazım, şu kadar km yapmam lazım tarzı düşünmeyin.

Gaz pedalına sakin basıp benzinli motoru devreye sokmadan hareket denemeleri yapmaya çalışın. Fazla basarsanız her seferinde benzinli motor çalışır. Hava sıcaksa benzinli motor çok çalışır. Ben bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.

Bu arada pillerin iki diş olması dikkatimi çekti. Chr 2017’de çıktı. Acaba 4. jenerasyon değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #11 : Ağustos 08, 2021, 21:07:00 »
Ben videolardan bir şey anlamadım. Canlı yayın gibi yapılmış çözünürlük kötü. Müzik sesi de yüksek. Ekran dik, anlaşılmıyor.

Bence biraz tecrübe edin. Araç elektrik-benzin ayrımı çok net değildir. Geçişler çok sık olur. Elektrikle şu kadar hıza çıkmam lazım, şu kadar km yapmam lazım tarzı düşünmeyin.

Gaz pedalına sakin basıp benzinli motoru devreye sokmadan hareket denemeleri yapmaya çalışın. Fazla basarsanız her seferinde benzinli motor çalışır. Hava sıcaksa benzinli motor çok çalışır. Ben bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.

Bu arada pillerin iki diş olması dikkatimi çekti. Chr 2017’de çıktı. Acaba 4. jenerasyon değil mi?

Bende iki diş olmasına şaşırdım. piller hiç bir zaman okadar düşmedi. 3. kademede çok uzun süre gidiyor ama ikiye düşmüyor. Bataryalar bu km de bitebiliyor demekki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #12 : Ağustos 08, 2021, 22:03:21 »
Bende iki diş olmasına şaşırdım. piller hiç bir zaman okadar düşmedi. 3. kademede çok uzun süre gidiyor ama ikiye düşmüyor. Bataryalar bu km de bitebiliyor demekki.

3. jenerasyon hybrid’de düşüyor. Ben de yaris’te gördüm

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 08, 2021, 22:20:27
İnternette baktım. Chr’de iki dişe kadar düşüyor. Ama 122 beygirlik 4.nesil hybrid bunlar da. İlginç.

Bu arada köksal bey’e katılıyorum. Pil filtresi dolmuş olabilir. Bu yüzden belirttiğiniz sorunları yaşıyor olabilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #13 : Ağustos 08, 2021, 22:35:34 »
Batarya trafikte düşük hızda giderken , yol düz ise , gaza dokunarak basarsanız çabuk bitebilir. O bile dediğiniz hızda bir düşme görmedim ben.

Yerinizde olsam servisle acil görüşür testlerini yaptırırdım.

Bi de bakar mısın pillerin fanının filtresi dolu mu ?

Teşekkür ederim yorumlarınız için. Canlar, abiler, ablalar araç hakkında uzun tecrübem bulunuyor demiştim bağıra bağıra. Sağlam Chr Hybrid araçta yokuş aşağı Hybridden çıkmadan 129km sabit hızda elektrik ile gittim kmlerce. Otoparkta hep EV modunda kullandım. Pillerin filtrelerini nerden kontrol edeceğimi bilmiyorum. Yorumlarınızdan okuduğum kadarıyla yargısız infaz yaptığımı gözlemliyorsunuz sanırım sayın üyeler. Ben sizin değerli yorumlarınızı almaya, tecrübelerinizi dinlemeye geldim.

Pilleriniz 2 dişe bile düşmüyor demişsiniz benimki saatlerce 2 dişte ve 4 dişi ortalama 1 saatin 10dakikasında görebiliyorum neredeyse. Bu bile anladığım kadarıyla problemin olduğuna işaret.

Videolarda anlamadım, göremedim demişsiniz. Müzik çok fazla vs demişsiniz ama zaten odaklanmamız gereken nokta Ev moduna geçiş sağlanamaması, hız göstergesi ve devir göstergesi. Diğer modellerde nasıldır bilmem, yazın sıcağında nasıldır bilmem ama Chrı en son Haziran ayında 5 gün boyunca ihtiyacım olması nedeniyle kardeşimden alıp kullandım. Temiz Chr modelde EV modu için belirlenen kesin bir hız limiti olmamakla beraber asıl EV moduna giriş ve çıkış devir ile tespit ediliyor diye yabancı forumlarda okudum ve test ettim. Gaza yüklenilmediği sürece hafif veya sabit gaz pedalı EV modundan çıkartmaz tabi devir Powera geçmediği sürece.

Araç 2017 trafik çıkışlı 2019 Tescil tarihli. Bunun anlamını tam olarak bilmiyorum. Tescilin trafik çıkışı olduğu yazıyor internette fakat Trafik çıkışı neden 2017 gösterilmiş onu anlamadım. Teşekkürler herkese.

Güncelleme: Filtrelerin nerde olduğunu biliyorum fakat manuel müdahele nasıl yapacağımı bilmiyorum. Dışarıdan bakıldığında temiz gözüküyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #14 : Ağustos 08, 2021, 23:39:05 »
Batarya filtresi arkakoltuğun sağ tarafında ayak basma yerinin orada hemen koltuk altına denk geliyor,bakınca rahatlıkla görürsünüz plastik ızgaralı kapağı var,kapağın tek bir plastik vidası var onu çıkarınca tatlı sert çekin çıkar,arkasında filtresi var kirli veya tıkalı olduğunu anlarsınız,eğer orası tıkalıysa ve fan kanatları tozlanmışsa düzgün hava çekemiyorsa piller fazla ısınacağı için araç kendini korumaya alıyor olabilir, YouTube de nasıl söküleceğine dair videolar mevcut.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #15 : Ağustos 09, 2021, 04:51:55 »
Hibrit sistemin incelenmesini istereniz bakbiliriz, ama Sakaryadayim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #16 : Ağustos 09, 2021, 09:23:27 »
Batarya filtresi arkakoltuğun sağ tarafında ayak basma yerinin orada hemen koltuk altına denk geliyor,bakınca rahatlıkla görürsünüz plastik ızgaralı kapağı var,kapağın tek bir plastik vidası var onu çıkarınca tatlı sert çekin çıkar,arkasında filtresi var kirli veya tıkalı olduğunu anlarsınız,eğer orası tıkalıysa ve fan kanatları tozlanmışsa düzgün hava çekemiyorsa piller fazla ısınacağı için araç kendini korumaya alıyor olabilir, YouTube de nasıl söküleceğine dair videolar mevcut.

Teşekkür ederim videoları inceledim. Gün içerisinde temizlemeyi deniyeceğim.

Hocam Sakarya'ya gelene kadar servise uğrarız ki aracın Garantisi olduğu için dışarıdan müdaheleye sıcak bakmaz bizimkiler. Yine de teşekkür ederim ilgi ve alakanız için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #17 : Ağustos 09, 2021, 09:38:28 »
Teşekkür ederim videoları inceledim. Gün içerisinde temizlemeyi deniyeceğim.

Hocam Sakarya'ya gelene kadar servise uğrarız ki aracın Garantisi olduğu için dışarıdan müdaheleye sıcak bakmaz bizimkiler. Yine de teşekkür ederim ilgi ve alakanız için.
Rica ederim,
Ben sizin yerinizde olsam sakaryaya giderdim çünkü Ahmet bey Toyota'nın piri kendisi yetkili servisteki kalfa seviyesindeki usta diye çalışanları cebinden defalarca kez çıkarır, bilgisayar üzerinden canlı veri okuyabilen nadir insanlardandır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #18 : Ağustos 09, 2021, 11:05:00 »
Buğra bey öncelikle aracınız hayırlı olsun.. Ben de aynı aracı yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum. Soru ve tespitlerinize elimden geldiğince cevap vermeye çalışayım.

- Gösterge panelini aşağıdaki görsele çevirirseniz sadece EV ışığına bağlı kalmadan aracın anlık çalışma şeklini daha kolay kavrayabilirsiniz.
- Bizim araçlarda pil 2. seviyeye kadar düşüyor bunda anormal bir durum yok.
- 4. dilimden 2. dilime düşmesi yarım saat sürmüyor demişsiniz. Piller çok hızlı dolup hızlı boşalıyor. Yol yokuş aşağı olmadığı sürece 1 dilim ile 15 dk sürüş yapmanız zaten çok çok zor..  yada benim araçta da problem var :D
- Aracın çalışma şeklini etkileyen bir sürü faktör var bunlardan biri de hava sıcaklığı.. Bunu tatile gittiğimde çok net gözlemliyorum.Hava +35 derecede oluyor hep.. Araç zaten açık alanda kavruluyor. Araca binip bir yere gittiğimde hep 2 dilimde kalıyor ve benzinle çalışıyor. 4-5 km benzinle gitmeme rağmen( ekranda doluyor görünüyor) pil dolmuyor. Max 3 dilimi görüyorum ve ayağımı gazdan biraz çekip pile düştüğümde 3.dilim çok çabuk bitiyor tekrar 2. dilime geçiyor ve tekrar benzinli motor çalışıyor.

Videoda tek aklımı karıştıran nokta şu oldu ; kapalı otoparkta manevra yaparken pil ile çalışıyor olması lazım.Motorunuz sıcak görünüyor. Eğer pilleriniz tam boş değilse orada pil ile gitmesi lazım. :nija:

içinizin rahat etmesi açısından tabi ki kontrole götürün ama kontrole götürmeden belki biraz daha aracı gözlemleyip deneyimleyebilirsiniz.
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: İkinci El Chr Hybrid Problemi!
« Yanıtla #19 : Ağustos 09, 2021, 11:16:38 »
Buğra bey öncelikle aracınız hayırlı olsun.. Ben de aynı aracı yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum. Soru ve tespitlerinize elimden geldiğince cevap vermeye çalışayım.

- Gösterge panelini aşağıdaki görsele çevirirseniz sadece EV ışığına bağlı kalmadan aracın anlık çalışma şeklini daha kolay kavrayabilirsiniz.
- Bizim araçlarda pil 2. seviyeye kadar düşüyor bunda anormal bir durum yok.
- 4. dilimden 2. dilime düşmesi yarım saat sürmüyor demişsiniz. Piller çok hızlı dolup hızlı boşalıyor. Yol yokuş aşağı olmadığı sürece 1 dilim ile 15 dk sürüş yapmanız zaten çok çok zor..  yada benim araçta da problem var :D
- Aracın çalışma şeklini etkileyen bir sürü faktör var bunlardan biri de hava sıcaklığı.. Bunu tatile gittiğimde çok net gözlemliyorum.Hava +35 derecede oluyor hep.. Araç zaten açık alanda kavruluyor. Araca binip bir yere gittiğimde hep 2 dilimde kalıyor ve benzinle çalışıyor. 4-5 km benzinle gitmeme rağmen( ekranda doluyor görünüyor) pil dolmuyor. Max 3 dilimi görüyorum ve ayağımı gazdan biraz çekip pile düştüğümde 3.dilim çok çabuk bitiyor tekrar 2. dilime geçiyor ve tekrar benzinli motor çalışıyor.

Videoda tek aklımı karıştıran nokta şu oldu ; kapalı otoparkta manevra yaparken pil ile çalışıyor olması lazım.Motorunuz sıcak görünüyor. Eğer pilleriniz tam boş değilse orada pil ile gitmesi lazım. :nija:

içinizin rahat etmesi açısından tabi ki kontrole götürün ama kontrole götürmeden belki biraz daha aracı gözlemleyip deneyimleyebilirsiniz.

Fehmi Bey,

Değerli vaktinizi ayırdığınız için ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Dediğiniz göstergeye sürekli bakıyorum aslında, bataryaya güç aktarıldığını görüntülüyorum fakat batarya aynı dişte kalıyor veya yine aynı gösterge üzerinde bataryadan enerji alındığını gösteriyor fakat EV moduna geçiş yapmıyor. Sizin araç anladığım kadarıyla normal hava koşullarında park veya duruşlarda EV modunda gidiyor. Benim asıl problemim zaten burada başlıyor. Evden inip otoparka gidiyorum, aracı gün içerisinde ilk defa çalıştırıyorum (motor soğuk, otopark serin) yine Hybrid mod maalesef kullanılamıyor ve bizim araçlarda vitesin hemen altında EV mod var, yanılmıyorsam benzinin az olduğu kritik durumlarda çok düşük hızlar için (park esnasında, otoparktan çıkış veya acil durumlar) kullanılıyor. Bu tuşa ne zaman bassam yetersiz enerji diye uyarı alıyorum. 2. belirgin problemde araç Hybride geçmesi gerektiğini anlıyor fakat geçiş yapamıyor ve normalden çok daha farklı gürültülü bir sesle yola devam ediyor. Hybride ne zaman geçerse bu uğultu o zaman kesiliyor. Ya dediğiniz gibi bizim araçlar arızalı ya da kardeşimin araç ultra sağlam. 😁😁 Bugün müsait olduğumda filtreleri kontrol edeceğim. Kirli ise temizliğini nasıl yapacağımı bilmiyorum ama deneyeceğiz bir şeyler. 😁 En çok üzüldüğüm kısımda aracı ailem için aldık, korkudan daha binemediler. Gerçekten üzücü.

Yeni üye olduğum için kim ne işle meşgul tabi bilemiyorum. Söylediğim söz şahısa değil mesafeye yöneliktir. Eminim ki işini en güzel şekilde yapıyordur. Şuan için maddi sıkıntılardan ötürü servise götüremiyoruz, hayırlısı bakalım neler olacak. Hepinize hayırlı işler, bol kazançlar.