Gönderen Konu: Hybrid Batarya Değişimi  (Okunma sayısı 6473 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 16 kere teşekkür edildi
Hybrid Batarya Değişimi
« : Haziran 23, 2021, 09:23:06 »
Merhaba,
      2015 Yılında aldığım Toyota Yaris Hybrid aracım geçen sene 115bin km de hibrid sistem arızası verdi. Servise götürdüğümde "Fan temizliği yaptık, kullanın, tekrar olursa getirin" dediler. 3-4 ay sonra tekrar hibrid arızası verdi. Tekrar götürdüğümde, "Resetledik , bir kaç gün deneyin, olursa getirin" dediler. Bu süreçte aracıma yaptırdığım ek hibrit garantisi devam ediyordu. Pandemi vs sebebiyle garantiyi uzatmayı unutmuşum, 14 gün geçmiş. Şimdi tekrar arıza verdi ve "garantiniz yok , 19000 lira" dediler. Toyota Türkiye ile konuştum, "garantiniz yok , yardımcı olamayız" dediler.

Şimdi itiraz, şikayet, mahkeme vs gibi seçenekleri bir kenara bırakırsak, bu bataryalara ne yapabilirim, daha az maliyetli ve/veya geçici çözüm var mıdır? Yan etkileri ne olur vs bilgisi olanlar yazabilir mi? (Forumdaki "Hibrit batarya tamiri" konusunu okudum, oradan devam etmeyip, yeni konu açayim dedim)

Toyota Club Türkiye

Hybrid Batarya Değişimi
« : Haziran 23, 2021, 09:23:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Batarya Değişimi
« Yanıtla #1 : Haziran 23, 2021, 14:10:59 »
yıllara bağlı sabit düşüncem eğer yetkili servis bir arızayı yaptık biraz böyle deneyin diyorsa o yapılmamıştır, zira garanti bitince bir anda bu kesin yapılmalı noktasına getiriyorlar
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Batarya Değişimi
« Yanıtla #2 : Haziran 23, 2021, 14:29:06 »
Bu konunun gidişi belli , siz garanti dahilinde başvurunuzu yapmışsınız, onlar sorunu çözememişler. Kaydı var kuydu var, başvuru tarihiniz belli. Kaçamazlar bu işten, sakın yakalarını bırakmayın , arabayı da sağa sola elletip adamların eline koz vermeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Batarya Değişimi
« Yanıtla #3 : Haziran 23, 2021, 15:02:50 »
Merhaba,
      2015 Yılında aldığım Toyota Yaris Hybrid aracım geçen sene 115bin km de hibrid sistem arızası verdi. Servise götürdüğümde "Fan temizliği yaptık, kullanın, tekrar olursa getirin" dediler. 3-4 ay sonra tekrar hibrid arızası verdi. Tekrar götürdüğümde, "Resetledik , bir kaç gün deneyin, olursa getirin" dediler. Bu süreçte aracıma yaptırdığım ek hibrit garantisi devam ediyordu. Pandemi vs sebebiyle garantiyi uzatmayı unutmuşum, 14 gün geçmiş. Şimdi tekrar arıza verdi ve "garantiniz yok , 19000 lira" dediler. Toyota Türkiye ile konuştum, "garantiniz yok , yardımcı olamayız" dediler.

Şimdi itiraz, şikayet, mahkeme vs gibi seçenekleri bir kenara bırakırsak, bu bataryalara ne yapabilirim, daha az maliyetli ve/veya geçici çözüm var mıdır? Yan etkileri ne olur vs bilgisi olanlar yazabilir mi? (Forumdaki "Hibrit batarya tamiri" konusunu okudum, oradan devam etmeyip, yeni konu açayim dedim)
Bence mahkeme yolunu şeçin siz zamanında garanti varken arıza için servise başvuru yapmışsınız iki defa,temizlik yaptık vs diye işi geçiştirmişler şimdide değişmesi lazım diyorlar işin peşini bırakmayın hakkınızı arayın derim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Batarya Değişimi
« Yanıtla #4 : Haziran 24, 2021, 14:35:47 »
Merhaba,
      2015 Yılında aldığım Toyota Yaris Hybrid aracım geçen sene 115bin km de hibrid sistem arızası verdi. Servise götürdüğümde "Fan temizliği yaptık, kullanın, tekrar olursa getirin" dediler. 3-4 ay sonra tekrar hibrid arızası verdi. Tekrar götürdüğümde, "Resetledik , bir kaç gün deneyin, olursa getirin" dediler. Bu süreçte aracıma yaptırdığım ek hibrit garantisi devam ediyordu. Pandemi vs sebebiyle garantiyi uzatmayı unutmuşum, 14 gün geçmiş. Şimdi tekrar arıza verdi ve "garantiniz yok , 19000 lira" dediler. Toyota Türkiye ile konuştum, "garantiniz yok , yardımcı olamayız" dediler.

Şimdi itiraz, şikayet, mahkeme vs gibi seçenekleri bir kenara bırakırsak, bu bataryalara ne yapabilirim, daha az maliyetli ve/veya geçici çözüm var mıdır? Yan etkileri ne olur vs bilgisi olanlar yazabilir mi? (Forumdaki "Hibrit batarya tamiri" konusunu okudum, oradan devam etmeyip, yeni konu açayim dedim)

Öncelikle çok geçmiş olsun. Talihsiz bir olayla karşılaşmışsınız maalesef. Ben olaya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum izninizle. Araçlarda ilk hibrit arızası olduğu zaman serviste izlenecek protokol öncelikle fan temizliği ve sonrakinde resetleme ise servis zaten bu yolu izleyip size yardımcı olmuş. Ancak eğer bu izlenen yol arızanın giderilmesi yerine sadece garanti süresinin dolmasına yol açmış ise servis hatalı davranmış. Ben sizin yerinizde olsam yaşadığınız şehirde başka bir Toyota servisi varsa oraya da başvurur ve yapılan işlemlerin arıza protokolüne uygun olup olmadığını öğrenirdim. Mahkemeye de başvursanız bilirkişi bu yolu izleyecektir. Servise sorarlar : Size böyle bir araç başvuru yaptığı zaman hangi protokolü izliyorsunuz diye. Sonucunda burası yetkili servis ve sanayide olduğu gibi deneme yanılma yöntemiyle iş yapamazlar.  Ayrıca garanti süresinin dolması onları haklı konuma düşürmekte sanırım.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN