Gönderen Konu: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu  (Okunma sayısı 10458 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« : Mart 10, 2021, 23:39:39 »
Merhabalar. Aracımda bekleme rölantide esnasında görülen titreme için Yetkili Serviste yapılan kontroller sonucunda sübapların değişmesi gerektiği belirtildi. Tabi Yetkili Servisin orijinal ve çelik sübaplar için verdiği rakam 12.000 TL üzerinde. Ancak aracın fiyatının 1/10 undan bile fazla olan bu miktarı ödemek söz konusu olmayacağı için özellikle de bu konuda teknik bilgi veya aracında sübap değişimi yaptıran arkadaşlara danışmak ve önerilerini almak istedim. Aşağıdaki hususlardan herhangi birinde bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatabilirlerse çok sevinirim.

Not: 2005 model araç 200.000 km de ve yaklaşık olarak ilk alındığı zamanlardan beri LPG takılı durumda. Yaklaşık üç buçuk aydır LPG de kullanıyorum ama son 40 km de benzinde kullandım ve bugün trafikte yavaşladığımda stop etti (benzin lambası yanıyordu ama benzin bittiği için stop ettiğini düşünmüyorum, sanki bu olayla ilgiliydi).

1. Değişim için kullanılacak sübapların türü (çelik, vs) ve marka, model öneriniz varsa belirtebilir misiniz? Fiyat / Performans açısından sizce çelik mi yoksa diğer türde sübap kullanmak mı daha mantıklı?

2. Bu işlem öncesinde veya sonrasında dikkat edilmesi gereken bir şey var mıdır? Forumdan araştırdığım kadarıyla sanırım her halukarda kapak taşlanması gerekecek.

3. Servisin kontrolüne rağmen diğer ihtimalleri kontrol etmeye gerek var mı? Bilindiği üzere bu sorunun bujiler de dahil birçok sebebi var ama aracın km ve durumuna bakarak sübap değişimi kesin gibi görünüyor sanki.

4. Ankara için özel servis ve usta önerisi ile tahmini fiyat bilgisi alabilir miyim acaba?

Bu hususlar haricinde hatırlatmak istediğiniz hususlar varsa onları da iletebilirseniz çok yararlı olur. Teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« : Mart 10, 2021, 23:39:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 21 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2021, 10:07:08 »
Öncelikle geçmiş olsun
Eğer benzinde kullanmış olsaydınız bu sorun olmayacaktı diye düşünüyorum yanılıyor muyum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2021, 12:06:06 »
Merhabalar. Aracımda bekleme rölantide esnasında görülen titreme için Yetkili Serviste yapılan kontroller sonucunda sübapların değişmesi gerektiği belirtildi. Tabi Yetkili Servisin orijinal ve çelik sübaplar için verdiği rakam 12.000 TL üzerinde. Ancak aracın fiyatının 1/10 undan bile fazla olan bu miktarı ödemek söz konusu olmayacağı için özellikle de bu konuda teknik bilgi veya aracında sübap değişimi yaptıran arkadaşlara danışmak ve önerilerini almak istedim. Aşağıdaki hususlardan herhangi birinde bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatabilirlerse çok sevinirim.

Not: 2005 model araç 200.000 km de ve yaklaşık olarak ilk alındığı zamanlardan beri LPG takılı durumda. Yaklaşık üç buçuk aydır LPG de kullanıyorum ama son 40 km de benzinde kullandım ve bugün trafikte yavaşladığımda stop etti (benzin lambası yanıyordu ama benzin bittiği için stop ettiğini düşünmüyorum, sanki bu olayla ilgiliydi).

1. Değişim için kullanılacak sübapların türü (çelik, vs) ve marka, model öneriniz varsa belirtebilir misiniz? Fiyat / Performans açısından sizce çelik mi yoksa diğer türde sübap kullanmak mı daha mantıklı?

2. Bu işlem öncesinde veya sonrasında dikkat edilmesi gereken bir şey var mıdır? Forumdan araştırdığım kadarıyla sanırım her halukarda kapak taşlanması gerekecek.

3. Servisin kontrolüne rağmen diğer ihtimalleri kontrol etmeye gerek var mı? Bilindiği üzere bu sorunun bujiler de dahil birçok sebebi var ama aracın km ve durumuna bakarak sübap değişimi kesin gibi görünüyor sanki.

4. Ankara için özel servis ve usta önerisi ile tahmini fiyat bilgisi alabilir miyim acaba?

Bu hususlar haricinde hatırlatmak istediğiniz hususlar varsa onları da iletebilirseniz çok yararlı olur. Teşekkürler.

200bin km.ye gelmiş. Sorun supaptansa zaten benzinde kullanımda da bu km.lerde sorun çıkabiliyor.
Değişim gerektiği ne malum? Aracınızın tek derdi rölantide titreme mi? Supap sorunu ilerleyince motor arıza ışığı yakması (silindirde ateşleme hatası), soğuk motorda marş süresinin uzaması, aracın performansının düşmesi vs gibi sorunların olması lazım.

İşin ehli bir yere giderseniz bu sorunlarla uğraşmazsınız zaten değişim esnasında gereken bilgiler ustalarda mevcut. Dörtnal Toyota tavsiye ederim. Supaptan olup olmadığını tespit ederler hem.
Arkadaşım Fiesta 1.25'in supaplarını değiştirdi, 3900 tuttu. 3500-4500 arası tutar diye tahmin ediyorum.


Daha detaylı bilgi istiyorsanız eğer aşağıda linkte kendi supap değişim hikayemi anlattım.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=84395.0
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #3 : Mart 11, 2021, 20:49:42 »
Ben basliktaki "kronik" kelimesine takili kaldim. Cogunluk toyotalarda rastlanan bir durummu bu acaba?
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #4 : Mart 12, 2021, 01:14:22 »
Öncelikle geçmiş olsun
Eğer benzinde kullanmış olsaydınız bu sorun olmayacaktı diye düşünüyorum yanılıyor muyum..

Sağolun hocam. Evet olmazdı tabi ama ben aracı aldığımda zaten LPG ile kullanılmıştı yıllardır ve ben de bu titreme olayını az çok bilerek aracın fiyatı uygun olduğu için aldım. Sadece servisin verdiği fiyat aşırı fazla, yoksa normalde zaten 3-4 bin TL civarı bir masraf çıkarmasını bekliyordum. Öte yandan eğer araç az yakıyorsa benzinde kullanmak tabi ki daha iyi ama yapılan km ye göre LPG kullanarak büyük miktarda tasarruf sağlanacaksa bence LPG kullanmak daha mantıklı. Tabi dizel eskisi kadar avantajlı değil ama duruma göre çok az yakıt tüketimi olan araçlarda LPG den bile ekonomik olabiliyor.




Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2021, 01:25:56
200bin km.ye gelmiş. Sorun supaptansa zaten benzinde kullanımda da bu km.lerde sorun çıkabiliyor.
Değişim gerektiği ne malum? Aracınızın tek derdi rölantide titreme mi? Supap sorunu ilerleyince motor arıza ışığı yakması (silindirde ateşleme hatası), soğuk motorda marş süresinin uzaması, aracın performansının düşmesi vs gibi sorunların olması lazım.

İşin ehli bir yere giderseniz bu sorunlarla uğraşmazsınız zaten değişim esnasında gereken bilgiler ustalarda mevcut. Dörtnal Toyota tavsiye ederim. Supaptan olup olmadığını tespit ederler hem.
Arkadaşım Fiesta 1.25'in supaplarını değiştirdi, 3900 tuttu. 3500-4500 arası tutar diye tahmin ediyorum.


Daha detaylı bilgi istiyorsanız eğer aşağıda linkte kendi supap değişim hikayemi anlattım.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=84395.0

Detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler. Evet, aslında her ne kadar sorun büyük oranda LPG kaynaklı gibi görünse de km ye bakıldığında sadece benzinle kullanılması durumunda da oluşabilecek bir sorun. Tabi LPG kullanımının bunu hızlandırmış olması beklenen bir durum.

Yetkili servis değişim önerdi, ancak aracın titreme sorunu dışında belki de performansında bir düşüş olabilir önceki durumunu bilmediğimden o konuda emin değilim. Motor arıza ışığı yanmadı şimdiye kadar (3-4 aydır kullanıyorum). Ancak yetkili servis değişim gerekli dediğine göre büyük oranda doğrudur diye düşünüyorum. Öte yandan aracı götürmedim ama Dörtnal Servisi ile görüştüğümde bu sorunun muhtemel sebepleri olduğunu ve en ucuz malzemeden başlamak suretiyle deneyerek sorunu bulmaya çalışacaklarını ve en son aşamada sorun çözülmezse sübapların değişmesi gerektiğini söylediler. Burada doğudan değişim yerine bu yöntem daha mantıklı gibi ama sübaplarda sorun varsa da deneme yanılma yaparak gereksiz yere çözüm maliyetini artırmak pek de iyi bir çözüm olmayabilir.

İletmiş olduğunuz hikayenizi de inceleyeceğim, bu konuda farklı önerileriniz olursa da yine iletebilirsiniz. Bir de Ankara'da bu konuda Vahit Usta'yı duymuştum ama parça sök tak dene yerine parçaları kontrol edip doğrudan nokta atışı sorunun nedenini bulabilecek bir usta daha sağlıklı olur gibime geliyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2021, 01:30:02


Ben basliktaki "kronik" kelimesine takili kaldim. Cogunluk toyotalarda rastlanan bir durummu bu acaba?

Sorunu araştırırken gördüğüm kadarıyla evet kronik bir sorun gibi.

Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2021, 01:41:00


200bin km.ye gelmiş. Sorun supaptansa zaten benzinde kullanımda da bu km.lerde sorun çıkabiliyor.
Değişim gerektiği ne malum? Aracınızın tek derdi rölantide titreme mi? Supap sorunu ilerleyince motor arıza ışığı yakması (silindirde ateşleme hatası), soğuk motorda marş süresinin uzaması, aracın performansının düşmesi vs gibi sorunların olması lazım.

İşin ehli bir yere giderseniz bu sorunlarla uğraşmazsınız zaten değişim esnasında gereken bilgiler ustalarda mevcut. Dörtnal Toyota tavsiye ederim. Supaptan olup olmadığını tespit ederler hem.
Arkadaşım Fiesta 1.25'in supaplarını değiştirdi, 3900 tuttu. 3500-4500 arası tutar diye tahmin ediyorum.


Daha detaylı bilgi istiyorsanız eğer aşağıda linkte kendi supap değişim hikayemi anlattım.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=84395.0

Bu arada sübap değişim hikayenizi az önce okudum. Değişim esnasında kullanılacak malzemelerle ilgili marka veya ürün çeşidi konularında öneriniz olur mu? Bir de sanırım siz çelik sübap taktırmadınız ama nedir bu çelik sübap olayı? Yani temel anlamda çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü gibi anlatılıyor ama gerçekten de biraz daha ödeyip çelik sübap tercih etmek mi gekir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #5 : Mart 12, 2021, 10:14:51 »
Dediğim gibi düzgün ustaya giderseniz zaten malzeme markası konusunda düşünmeniz gerek kalmaz. Konuda diğer mesajları da okumanızı tavsiye ederim her mesaj güzel bilgiler barındırıyor. Çelik Supap saçmalığından orada bahsettim. Öyle birşey yok, ısıya dayanıklı stelitli supap var.

Derdiniz sadece titremeyse vvti motorların rölantileri titreşimlidir. Motor arıza ışığı yakmadan supap değişmeyi gereksiz görüyorum. Olmadı istanbula yolunuz düştüğünde Ufuk Sönmez beye bsktırırsınız.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #6 : Mart 12, 2021, 20:12:17 »
Benimki 2001 1.6 aynı motor.Sizinikyle aynı bunlar tasarruf amaçlı rölanti çok düşük ayarlanmış o yüzden titreme normal diye düşünüyorum.Stop etme sürekli olmuyorsa, su eksiltmiyorsa gönül rahatlığı ile bin, para israfı yapma..Önceki yıllarda yağsız bıraktım piston eridi, piston segman değişti, geçen yıl hafif su eksiltiyordu üst kapak yapıldı sübap , zincir seti değişti, iyi bir usta yaptı, youtube de videoları var gönül motor..Sonuç olarak kronik olan hafif yağ eksiltme ve rölanti titremesi aynen duruyor.Zincir ömürlük diyorlar ama iyice inceledim bir halkası kırılmıştı bir tanesi de hiç yoktu demekki ömürlük değilmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #7 : Mart 12, 2021, 20:38:53 »
İşin ehli bir toyota ustası şart bence.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #8 : Mart 14, 2021, 10:06:20 »
Dediğim gibi düzgün ustaya giderseniz zaten malzeme markası konusunda düşünmeniz gerek kalmaz. Konuda diğer mesajları da okumanızı tavsiye ederim her mesaj güzel bilgiler barındırıyor. Çelik Supap saçmalığından orada bahsettim. Öyle birşey yok, ısıya dayanıklı stelitli supap var.

Derdiniz sadece titremeyse vvti motorların rölantileri titreşimlidir. Motor arıza ışığı yakmadan supap değişmeyi gereksiz görüyorum. Olmadı istanbula yolunuz düştüğünde Ufuk Sönmez beye bsktırırsınız.

Daha önce dikkat etmediğim ve araştırmalarımda da rastlamadığım 2 önemli hususa değinmişsiniz; Birincisi Çelik Sübap olayı ki birçok yerde çelik sübap olursa yanmaz erimez algısı var. Açıkçası yorumlarınızı okumadan önce ben de öyle düşünüyordum ama dediğiniz stelitli sübap olayına bakmakta yarar var gibi görünüyor. İkincisi ise motor arıza ışığı ama ben Yetkili Servisin olmayan bir şeyi söyleyeceğini pek düşünmediğimden sanki motorun sübapları sorunlu gibime geliyor. Tabi doğrudan km veya modele bakıp karar vermek yanlış olur kullanımla da alakalı ama servis kontrolüne dayanarak başka çözüm yolu yok gibi. Ayrıca VVTi motorlardaki sorunu duymuştum ama bu titreme biraz fazla bence, tabi kıyaslama yapmadan da net bir şey söylemem doğru olmaz ama ben daha çok Yetkili Servisin raporu doğrultusunda sübapların bittiğini düşünüyorum.

Bu arada sübapların durumunu kontrol etmek için motorda bayağı bir yerleri sökmek falan gerekir mi? Yani herhangi bir yere (örneğin tavsiye ettiğiniz Ufuk Usta) bunu kontrol ettirmek ve fiyat almak istediğimde sırf bu işlem için ne kadar para alırlar ortalama? Yani zaman alan ve çetrefilli bir işlemse haliyle arıza tespit bedeli alacaklardır ama bu çok mu az mı onu merak ettim. Sonrasında fiyat alıp ona göre hareket etmem en sağlıklı yol gibi görünüyor ama daha önce de belirttiğim gibi deneme yanılma ile iş yapmaktan ziyade sorunu tespit edip nokta atışı çözüm üreten bir usta bulma taraftarıyım. Ufuk Usta ile de görüşürüm,, teşekkürler.



Mesaj Birleştirildi: Mart 14, 2021, 10:27:45
Benimki 2001 1.6 aynı motor.Sizinikyle aynı bunlar tasarruf amaçlı rölanti çok düşük ayarlanmış o yüzden titreme normal diye düşünüyorum.Stop etme sürekli olmuyorsa, su eksiltmiyorsa gönül rahatlığı ile bin, para israfı yapma..Önceki yıllarda yağsız bıraktım piston eridi, piston segman değişti, geçen yıl hafif su eksiltiyordu üst kapak yapıldı sübap , zincir seti değişti, iyi bir usta yaptı, youtube de videoları var gönül motor..Sonuç olarak kronik olan hafif yağ eksiltme ve rölanti titremesi aynen duruyor.Zincir ömürlük diyorlar ama iyice inceledim bir halkası kırılmıştı bir tanesi de hiç yoktu demekki ömürlük değilmiş.

Bu da değişik bir bakış açısı tabi... Aslında aracı alırken titreme sorununun farkındaydım ve yaklaşık 3-5 bin arası masraf çıkarabileceğini de biliyordum. Dediğiniz gibi şimdilik ciddi bir sorun olmadığı için bu şekilde kullanmaya devam ediyordum ama servise götürdükten sonra aracı bu durumda kullanmamın aracı gereksiz yere yoracağı, aniden stop etme durumu olursa kazaya neden olabileceği, kısacası bu halde kullanmanın sağlıklı olmayacağı söylendiğinden biraz panik yaptım ve acilen sorunu çözme yoluna gittim.

Öte yandan bu şekilde kullanmaya devam ettiğimde mevcut duruma göre daha büyük masraflar açması da söz konusu olabilir diye düşünüyorum ama aracın durduk yere stop etmesi de pek hoşuma gitmiyor (henüz 3-4 aydır 1 kez stop etti, onda da benzin bittiği için mi etti emin değilim tam).

Bu konuda başka tecrübesi olan arkadaşların da önerisini alıp sübap değişimi için tam olarak hangi durumda harekete geçmem gerektiğine karar verecem ama her halukarda bu titreme sorununu bir ustaya gösterip sübap değişimi öncesinde diğer çözüm önerileri olursa denenebilir gibi görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #9 : Mart 14, 2021, 19:22:25 »
Motor soğukken kompresyon testi herşeyi belli eder.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #10 : Mart 15, 2021, 00:03:18 »
Motor soğukken kompresyon testi herşeyi belli eder.

Ben aslında bu sorunla ilgili durumu sübapların fiziki durumuna bakılarak kontrol ettiklerini düşünmüştüm. Kompresyon Testi sonucu tüm silindirlerdeki basınç değeri aşağı yukarı fabrika verileri ile aynı ise bu durumda sübaplar fiziki olarak yanmaya başlamış olsa bile sorun yoktur diyebilir miyiz? Yani bu test motor ve sübap kısımlarındaki durumu kontrol etmek için kullanılarak, bu kısımda sorun yoksa titreme olayıyla ilgili olarak diğer kısımların (buji, bobin, MAF sensörü, vs.) mı kontrol edilmesi gerekecek?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #11 : Mart 15, 2021, 01:45:09 »
Ben aslında bu sorunla ilgili durumu sübapların fiziki durumuna bakılarak kontrol ettiklerini düşünmüştüm. Kompresyon Testi sonucu tüm silindirlerdeki basınç değeri aşağı yukarı fabrika verileri ile aynı ise bu durumda sübaplar fiziki olarak yanmaya başlamış olsa bile sorun yoktur diyebilir miyiz? Yani bu test motor ve sübap kısımlarındaki durumu kontrol etmek için kullanılarak, bu kısımda sorun yoksa titreme olayıyla ilgili olarak diğer kısımların (buji, bobin, MAF sensörü, vs.) mı kontrol edilmesi gerekecek?

Supap yanması başladıysa soğuk motorda kompresyon kaçağı olur. Bu da genelde 1 silindirde 1 egzoz supapından kaynaklanır. Yanma denilen olay supapın ısıl yüke maruz kalması sonucu boyunun uzaması ve tam kapanmamasıdır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #12 : Mart 16, 2021, 20:04:59 »
Supap yanması başladıysa soğuk motorda kompresyon kaçağı olur. Bu da genelde 1 silindirde 1 egzoz supapından kaynaklanır. Yanma denilen olay supapın ısıl yüke maruz kalması sonucu boyunun uzaması ve tam kapanmamasıdır.

Yani bu durumda tüm sübaplar yerine sadece soruna neden olan sübapların değişmesi yeterli olabilir diye anlıyorum. Bir de buna karar vermek için gözle fiziki kontrolden ziyade kompresyon testi daha mantıklı görünüyor gibi. Doğru mu anlıyorum?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #13 : Mart 16, 2021, 20:25:13 »
Yani bu durumda tüm sübaplar yerine sadece soruna neden olan sübapların değişmesi yeterli olabilir diye anlıyorum. Bir de buna karar vermek için gözle fiziki kontrolden ziyade kompresyon testi daha mantıklı görünüyor gibi. Doğru mu anlıyorum?

Hayır açılmışken hepsi değişir, diğerleri de yakındır çünkü. Üst kapak açma kapama işçiliği daha pahalı o tüm supapların parasından.
Evet. Dediğim gibi iyi bir ustaya gitseniz herşeyi çözer.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #14 : Mart 16, 2021, 21:05:07 »

Bir de yorumlarınızdan sonra henüz motor arıza ışığının yanmamış olması ve aracın arada sırada stop edip durmaması gibi sorunlar oluşmadığından sanki bir süre daha, en azından bu sorunlar oluşuncaya kadar aracı bu şekilde kullanmaya devam edebilirim diye düşünüyorum, ne dersiniz? Tabi uzun yola çıkmam bu şekilde ama şu an sadece şehir içinde kullanmam yeterli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #15 : Mart 16, 2021, 21:11:33 »
Bir de yorumlarınızdan sonra henüz motor arıza ışığının yanmamış olması ve aracın arada sırada stop edip durmaması gibi sorunlar oluşmadığından sanki bir süre daha, en azından bu sorunlar oluşuncaya kadar aracı bu şekilde kullanmaya devam edebilirim diye düşünüyorum, ne dersiniz? Tabi uzun yola çıkmam bu şekilde ama şu an sadece şehir içinde kullanmam yeterli.

En başından beri bir sorunun bile olmayabileceğini söylüyorum zaten.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #16 : Mart 18, 2021, 11:45:31 »
Haklısınız hocam, bu konudaki tecrübelerinize güveniyorum ama Yetkili Servis bu yönde bir bilgi verince haliyle başka bir ihtimali düşünemiyor insan. İşin ilginç yanı Yetkili Servis bu sonuca sadece motor kapağını açıp gözlemlemek veya kompresyon testi yapmak suretiyle mi ulaştı? Hiç sanmıyorum, sanki araçtaki titreme ve aracın km değerlerine bakarak bir varsayım çıkarıp bunu da kesin bir bilgi gibi müşteriyle paylaştılar gibime geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #17 : Mart 18, 2021, 15:42:46 »
Benimkinde rölanti sorunu vardı,gitmediğim usta kalmadı, servis üst kapak açıp kademe kademe ilerleyeceğiz motorun içine dedi maliyet desen ohoo, en son 50 tllilk bir hava hortumunu kendim değiştirdim hiç sorun kalmadı..Geçen yıl üst kapak yapıldığında km 355.000 di ve sübaplarda birşey yoktu, sadece su eksiltiyor diye conta değişirken açılmışken üst kapakta yapılsın dedim,o nedenle değişti..Tekrar tavsiyem aracın su eksiltme yoksa, orda burda ikide bir stop edip rezil etmiyorsa sanayinin servisin yakınından geçme.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #18 : Mart 23, 2021, 00:33:33 »
Benimkinde rölanti sorunu vardı,gitmediğim usta kalmadı, servis üst kapak açıp kademe kademe ilerleyeceğiz motorun içine dedi maliyet desen ohoo, en son 50 tllilk bir hava hortumunu kendim değiştirdim hiç sorun kalmadı..Geçen yıl üst kapak yapıldığında km 355.000 di ve sübaplarda birşey yoktu, sadece su eksiltiyor diye conta değişirken açılmışken üst kapakta yapılsın dedim,o nedenle değişti..Tekrar tavsiyem aracın su eksiltme yoksa, orda burda ikide bir stop edip rezil etmiyorsa sanayinin servisin yakınından geçme.

Öneriniz için teşekkürler, aynen ben de Mutlu Bey'in uyarılarından sonra daha temkinli yaklaşmaya başladım ve belki de sübap değişimi sonrasında bile çok fazla değişmeyecek bir sorun için Yetkili Servisin de doğru dürüst kontrol etmeden yönlendirmesiyle 3-5 bin TL masrafa girecektim. Ancak yine aynı sözde (!) Yetkili Servisin bir başka müşteriyi yolmaya yönelik önerisi sonucu sübap konusundaki yaklaşımlarını görmüş oldum.

Aynı servis bakımı kapsamında, silecek fıskiyelerindeki sorun için Toyota Yetkili Servisinin doğru dürüst bakmadan motor değişimi gerekli deyip 1000 ₺ fiyat verdiği bir işi Oto Elektrikçisinde 1/10 u fiyatına, yani 100 ₺ ye hallettim. İşin üzücü yanı bir tarafta sapa sağlam motoru sırf ses gelmiyor diye bozuk kabul eden sözde (!) Yetkili Servis, diğer yanda serviste çalışanların aldığı eğitimin hiçbirini almadığı halde sorunu kısa sürede, hem de motoru bile sökmeden tespit eden Oto Elektrikçisi. Öte yandan bundan önce de telefonla görüştüğüm bir başka Oto Elektrikçisi de bu araçların silecek motorlarında sorun olmasının neredeyse imkansız olduğunu ve sorunun başka bir tarafta olabileceğini iletti.

Bu olay sonrası Yetkili Servislerin bu türden gereksiz değişim önerilerinin çoğunda ne kadar temkinli yaklaşmak gerektiğini görmüş oldum. En azından kendi araçlarının silecek motorlarının arızalanma ihtimalinin ne kadar düşük olduğunu bilemeyecek kadar Yetki(siz) Servisler :(

Mesaj Birleştirildi: Mart 23, 2021, 00:41:04



Bu arada yaptığım araştırmalara göre bu Titreme Sorunu ile ilgili olarak daha masraflı kısımlara geçmeden önce ilk etapta kontrol edilmesi gereken parçalar aşağıdakiler sanki ama bu kısımlara eklenecek ve kontrol edilmesi gereken başka yerler de varsa önerilerinizi alabilir miyim?

Bir de sizin hava hortumundan kastınız "MAF Sensörü ve Boğaz Kelebeği temizliği" ile alakalı bir kısım mı acaba? 

- Hava Hortumu
- MAF Sensörü ve Boğaz Kelebeği temizliği
- Bujiler
- Hava Filtresi
...

Bu arada hava hortumunu


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #19 : Mart 23, 2021, 01:28:16 »
Hava hortumu dediğim, üst külbütör kapağından kelebeğin oraya giden hortum.Motorda meydana gelen yağ buharını tekrar manifolta verip yanmasını sağlıyor sanırım.