Gönderen Konu: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu  (Okunma sayısı 10450 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #20 : Mart 23, 2021, 06:59:02 »
Hocam farları açık bırakın o titreme olamaz,motorun ana ilkesi düşük emisyon olduğu için rolanti durumunda açık olan hiç birşey yoksa motor devrini minimuma indirmek ve emisyonu en düşük düzeyde tutmak için ayarlanmış bir motor,eğer yakıt ve çekişte sorun yoksa rutin bakımlarını yapıp uzun yıllar binebilirsiniz,
Yetkili servislerde tamir olayı olmaz sök-tak olarak hizmet verirler en ufak bir pul dahi değiştirilir,daha 15 km idare edecek fren balatası na bitmiş derler.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #20 : Mart 23, 2021, 06:59:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #21 : Mart 23, 2021, 18:45:18 »
Hava hortumu dediğim, üst külbütör kapağından kelebeğin oraya giden hortum.Motorda meydana gelen yağ buharını tekrar manifolta verip yanmasını sağlıyor sanırım.

Sanırım şu resimde ok işareti ile belirtilen kısım, doğru mudur?

Benim de o hortumu kontrol ettirmemde yarar var sanırım. İnanılır gibi değil, hangi ustaya hatta servise sorsan bujiden başlayıp Sübap Değişimine doğru bir yol izliyorlar. Daha da garip olanı Yetkili Servis doğru dürüst incelemeden doğrudan Sübap Değişimi diyor. Milletten aldıkları fazla paraya mı yanarsınız yoksa normalde en az bir iki sene daha sizi götürecek çalışır durumdaki malzemelerin çöp olmasına mı? Tabi hiçbiri umurlarında değil maalesef.




Mesaj Birleştirildi: Mart 23, 2021, 18:58:18
Hocam farları açık bırakın o titreme olamaz,motorun ana ilkesi düşük emisyon olduğu için rolanti durumunda açık olan hiç birşey yoksa motor devrini minimuma indirmek ve emisyonu en düşük düzeyde tutmak için ayarlanmış bir motor,eğer yakıt ve çekişte sorun yoksa rutin bakımlarını yapıp uzun yıllar binebilirsiniz,
Yetkili servislerde tamir olayı olmaz sök-tak olarak hizmet verirler en ufak bir pul dahi değiştirilir,daha 15 km idare edecek fren balatası na bitmiş derler.

Evet hocam, bazı yorumları da okumuştum araç yakıt tasarrufu sağlamak için rölantide normalde 800-900 yerine 500-600 devirlere düşürüyor diye. Ancak bu kadar bilindik bir mevzunun ustalar tarafından bilinmemesi biraz garip. Gerçi benim aracımdaki titreme biraz normalden fazla, yani sorun yok demek de yanlış olur ama burada tavsiyelerde bulunan arkadaşların da belirtmiş oldukları gibi sorunun kaynağı kesin olarak sübaplar olmayıp daha basit kısımlardan kaynaklanabilir.

Sizin belirtmiş olduğunuz far olayı test için mi hocam? Tam olarak nasıl uygulamam lazım biraz detaylandırır mısınız size zahmet? Ayrıca gördüğüm kadarıyla forumdaki tecrübeli arkadaşlardan birisiniz, bu sorunla ilgii farklı tavsiyeleriniz olursa onları da deneyebilirim (örn. MAF sensörü veya Kelebek temizliği gibi). Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #22 : Mart 25, 2021, 21:24:40 »
Sanırım şu resimde ok işareti ile belirtilen kısım, doğru mudur?

Benim de o hortumu kontrol ettirmemde yarar var sanırım. İnanılır gibi değil, hangi ustaya hatta servise sorsan bujiden başlayıp Sübap Değişimine doğru bir yol izliyorlar. Daha da garip olanı Yetkili Servis doğru dürüst incelemeden doğrudan Sübap Değişimi diyor. Milletten aldıkları fazla paraya mı yanarsınız yoksa normalde en az bir iki sene daha sizi götürecek çalışır durumdaki malzemelerin çöp olmasına mı? Tabi hiçbiri umurlarında değil maalesef.




Mesaj Birleştirildi: Mart 23, 2021, 18:58:18
Evet hocam, bazı yorumları da okumuştum araç yakıt tasarrufu sağlamak için rölantide normalde 800-900 yerine 500-600 devirlere düşürüyor diye. Ancak bu kadar bilindik bir mevzunun ustalar tarafından bilinmemesi biraz garip. Gerçi benim aracımdaki titreme biraz normalden fazla, yani sorun yok demek de yanlış olur ama burada tavsiyelerde bulunan arkadaşların da belirtmiş oldukları gibi sorunun kaynağı kesin olarak sübaplar olmayıp daha basit kısımlardan kaynaklanabilir.

Sizin belirtmiş olduğunuz far olayı test için mi hocam? Tam olarak nasıl uygulamam lazım biraz detaylandırır mısınız size zahmet? Ayrıca gördüğüm kadarıyla forumdaki tecrübeli arkadaşlardan birisiniz, bu sorunla ilgii farklı tavsiyeleriniz olursa onları da deneyebilirim (örn. MAF sensörü veya Kelebek temizliği gibi). Teşekkürler.
Merhabalar,
Hocam aracınızla kesinlikle oynatmayın o Araçta LPG olduğu için ne yaparsanız yapın günün sonunda değişen birşey olmayacak rutin bakımlarını aksatmadan kaliteli malzeme kullanarak yaparsanız bide LPG ayarını doğru şekilde yolda Afr ayarı olarak yaptırırsanız sıkıntının büyük çoğunu aşmış olursunuz,
Far olayı şöyle hocam,
İlk önce aracın genel işleyiş mantığını kavramanızı rica edeceğim,araç yazılımınız diyorki;
Rolanti halinde hiçbir güç işteyen ünite açık değilken sadece motorun doğal çevrimini karşılayacak gücü üret ve emisyonu olabilecek minumum seviyeye çek diyor,ama siz farları veya kalorifer fanını açık konumda bırakırsanız sistem bu sefer devri yüksek tutuyor o zamanda titreme olmuyor,
(Araç stop edince farları kapatmayı unutmayın)
Herşeyden önemlisi yapılan kaliteli rutin bakım ek olarak LPG Afr ayarı ve öncesinde rutin bakıma ek olarak hava filtresi,buji değişimi ve boğaz kelebeği temizliği ile sorun büyük ölçüde çözüme kavuşacaktır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #23 : Mart 31, 2021, 23:44:34 »
Merhabalar,
Hocam aracınızla kesinlikle oynatmayın o Araçta LPG olduğu için ne yaparsanız yapın günün sonunda değişen birşey olmayacak rutin bakımlarını aksatmadan kaliteli malzeme kullanarak yaparsanız bide LPG ayarını doğru şekilde yolda Afr ayarı olarak yaptırırsanız sıkıntının büyük çoğunu aşmış olursunuz,
Far olayı şöyle hocam,
İlk önce aracın genel işleyiş mantığını kavramanızı rica edeceğim,araç yazılımınız diyorki;
Rolanti halinde hiçbir güç işteyen ünite açık değilken sadece motorun doğal çevrimini karşılayacak gücü üret ve emisyonu olabilecek minumum seviyeye çek diyor,ama siz farları veya kalorifer fanını açık konumda bırakırsanız sistem bu sefer devri yüksek tutuyor o zamanda titreme olmuyor,
(Araç stop edince farları kapatmayı unutmayın)
Herşeyden önemlisi yapılan kaliteli rutin bakım ek olarak LPG Afr ayarı ve öncesinde rutin bakıma ek olarak hava filtresi,buji değişimi ve boğaz kelebeği temizliği ile sorun büyük ölçüde çözüme kavuşacaktır.

Tek kelimeyle süper anlatmışsınız hocam, sağolun ilk fırsatta deneyeceğim ama genel olarak akşamları farlar açıkken de bu titreme var ama belki dediğiniz gibi bir miktar azalıyordur. Bakıp eğer yeteri kadar azalma varsa gündüz de farları açıp seyahat ederiz (tabi stop edince unutmamak lazım ama araba uyarı veriyor sağolsun :)

Bu arada LPG ayarı için iyi bir ustaya gittim, yol ayarı diye geçiyor sanırım bahsettiğiniz ayar. Ancak usta bana öncelikle titreme sorununu çöz, sonrasında en az 150-200 km benzinde kullanıp öyle gel dedi. Yani titreme sorunu devam ettiğinde göre nasıl LPG ayarı yaptırabilirim ya da bir anlamı olur mu ki? Usta Şaşmaz da bayağı iyi bir usta (reklam olmasın şimdi). Bu konuda sizin ve bazı arkadaşların uyardığı gibi gereksiz yere 4-5 bin TL harcayıp sorunu pek fazla çözememe ihtimali de var. Uyarılarınız çok yararlı oldu, size ve tüm bilgi veren arkadaşlara tekrardan teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 195000
  • Model Yılı: '05
  • 99 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #24 : Nisan 17, 2021, 01:49:47 »
Bu arada LPG ayarıyla ilgili olarak da LPG ustası titremeyi görünce bunu çözdükten sonra yaklaşık 150-200 km sadece benzinde kullanıp ondan sonra getir aracı demişti. Yani bu titreme sorunu kronik olduğuna göre bu aşamada LPG ayarı yaptırmamın bir anlamı var mı acaba? Bu konuda nasıl bir yol izlemek gerekir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap Değişimi ve Kronik Titreme Sorunu
« Yanıtla #25 : Nisan 18, 2021, 02:06:03 »
Bu arada LPG ayarıyla ilgili olarak da LPG ustası titremeyi görünce bunu çözdükten sonra yaklaşık 150-200 km sadece benzinde kullanıp ondan sonra getir aracı demişti. Yani bu titreme sorunu kronik olduğuna göre bu aşamada LPG ayarı yaptırmamın bir anlamı var mı acaba? Bu konuda nasıl bir yol izlemek gerekir?
Ustamız genel olarak doğru yaklaşımda bulunmuş ama öncesinde mevcut yakıt haritasını silmeniz lazım,basit bir işlemle harita silinir (akü eksi kutup başını söküp yarım saat bekletin geri takın) harita silme işlemi sonrası bir müddet benzinde kullanın aynı zamanda hava filtresi değişimi boğaz kelebeği temizliği yaptırın ve uygun vizkozite yağ kullanın ama yağ değişimi öncesi kesinlikle motor iç temizliği (engine flaş) yapılmalı bazen uygun olmayan kalitesiz yağlar sibob sıkışmasına yol açıyor ve uygun basınç sağlayamayan siboblar doğru olarak açılıp kapanamıyor bu titremeler oluyor,yağ deyip geçmeyin malesef yağ motorun canıdır,uygun olmayan yağlar fan açmayı dahi artırıyor.
Not : Kullandığınız bütün ürünlerin lisanslı olmasına dikkat ediniz,güvenilir firmalardan alışveriş yapınız,yağ ve diğer parçalar tedariğinde form onaylı üyemiz tem oto @Ufuk Sönmez (16363) beyden destek alabilirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.