Gönderen Konu: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler  (Okunma sayısı 26419 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #40 : Nisan 09, 2021, 23:01:25 »
Normal şarlarda yeterli bir makine. 0w-20 ile yıllarca sorunsuz işler diye düşünüyorum.
1.5 motorda kullanılması gereken 0W16

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #40 : Nisan 09, 2021, 23:01:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #41 : Nisan 10, 2021, 19:42:23 »
1.5 motorda kullanılması gereken 0W16
servis 5w-30 gidiyor  ;) 0w-20 idealdir tr şarlarında bu motor için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #42 : Nisan 10, 2021, 21:23:48 »
servis 5w-30 gidiyor  ;) 0w-20 idealdir tr şarlarında bu motor için.
2013,2014 yıllarında Valvematic motora 10W40 kullanan servislere mi güvenmeli yoksa kitapçığa mı veya motorun gereksinim durumuna mı ?
Türkiye şartları Türkiye şartları şu laf kesin bu yetkili servislerin yaygınlaştırılması.
Bu motorda kesinlikle kullanılması 0W16'dır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #43 : Nisan 10, 2021, 21:31:32 »
1,5 motorun yakıt deneyimimi paylaşmak istedim.
tarsus doğanşehir arası 3 yetişkin ve dolu bagaj 350 km ort yakıt tüketimi 5,7
dönüş doğanşehir tarsus tek kişi  350 km ort yakıt tüketimi  5,0
full depoyu dönüşte yeniden fulledim 39 litre aldı 282 lira

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #44 : Nisan 10, 2021, 23:11:10 »
2013,2014 yıllarında Valvematic motora 10W40 kullanan servislere mi güvenmeli yoksa kitapçığa mı veya motorun gereksinim durumuna mı ?
Türkiye şartları Türkiye şartları şu laf kesin bu yetkili servislerin yaygınlaştırılması.
Bu motorda kesinlikle kullanılması 0W16'dır.
ben 1.33 vvti motor yaptırdım 10w-40 yüzünden  uygun değil. 5w-30 sorun olmaz valvematic için 0 km aldıysam 0w-20 tercihimdir ama sıcak bölgelerde tempolu sürüşlerde biraz çekincem var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #45 : Nisan 11, 2021, 00:29:01 »
Herkese Merhabalar,
2021 Corolla 1.5 Dream MDS aracımı alalı neredeyse 1 ay oldu. Önceki aracım manuel vitesli 2014 model 0.9 Clio 4 Icon idi, 77bin km kullandıktan sonra yollarımızı ayırdık.
Corolla için ben de ilk izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Öncelikle amacım daha büyük, konforlu ve sorunsuz bir araca geçmekti. Genellikle tek kişi olarak şehir içinde kullanacağım ve gerektiğinde de tatillerde ailemle rahat seyahat edeceğim bir araç arıyordum. Fiyat/Performans olarak da baktığımda tercihim Corolla oldu.
İzlenimlerimi madde madde sıralayacağım, biraz uzun post için şimdiden kusuruma bakmayın.
 
  • Daha ilk depodayım. 450km yaptım, 150 km menzil gösteriyor, ortalamam 7.6l/100km. Genellikle şehir içinde, Ankara-Eskişehir yolu güzergahında 20'şer km'lik rotalarda, orta trafikte, sakin-eco ağırlıklı kullanıyorum. İlk depo için yakıt tüketimi beklentimden iyi diyebilirim. En ekonomik sürüşümü yine aynı rotada 15km'nin yarısını 100km/sa'lerde sabit gittiğimde 5.4l/100km olarak tamamladım. Diğer aracımız 58bin km'deki otomatik vitesli 2011 model 1.6l benzinli Auris de ekonomik kullanılmasına rağmen 8l/100km'den aşağısını göremiyor. Corolla'nın ekonomi potansiyeli olduğunu düşünüyorum. Bunu daha iyi anlamak için 1 yılı tamamlamak ve birkaç uzun yol yapmak gerekecek. LPG'ye sıcak bakmıyordum, ihtiyaç da olmayacak gibi.
  • Araç Clio'ya göre kesinlikle konforlu ve üst sınıf olduğunu hissettiriyor. Yol ve rüzgar sesi beklentimden az. Gaza basıp ani hızlanmak isteyince fazlaca motor sesi geliyor. Bu durum şanzıman+motor ikilisinden kaynaklı malum. Şimdilik bu ses hoşuma gidiyor ama alışık olmayanlar araca bindiklerinde bu motor sesini sorguluyorlar. Çünkü normal seyir halinde araç düşük devirlerde kaldığında neredeyse hiç olmayan motor sesi hızlanmanız gerektiğinde kendini fazlaca belli ediyor.
  • Kaput altı izolasyonu için düzgün bir malzeme olursa almak istiyorum. Şu ana kadar 1 modele rastladım, onun da yorumlarını okuyunca fiyatına göre almak içime sinmedi.
  • Kapı üstlerinin sert malzeme olması pek hoş değil. 2011 model Auris'te yumuşak, eminim önceki nesil Corolla'da da yumuşaktır.
  • Corolla'nın oturma pozisyonunu beğeniyorum. Kollarım kapı ve kol dayamadayken direksiyonu 2 elimle rahat tutabiliyorum. Clio'da da benzer rahatlık vardı ancak maalesef bu rahatlığı 2011 Auris'de yakalayamıyorum.
  • 150km olmamışken, aracımı sol ön çamurluk/tampon kısmından köpek ısırmış izlerden anladığım:), nazarlık oldu umarım kimsenin başına gelmez.
  • Clio'da araç belli bir hıza ulaşınca kapılar otomatik kilitleniyordu içerden. Benzer bir özellik Toyota'larda nedense yok gibi. Bir OBD modülü ile çözülüyormuş, onu denemek istiyorum.
  • Şimdi gelelim aklımı en çok kurcalayan konuya. Her zaman olmamakla birlikte bazen şöyle bir durum oluyor. Bir kasise yaklaşırken yavaşlamak için frene basıyorum, 20km/sa gibi bir hıza düşünce ayağımı frenden çektiğimde araç frenlemeye 1-2 saniye daha devam ediyor ve hızımı diyelim 13-15'lere kadar benzer fren ivmesiyle düşürüyor.  Herhangi bir ses ya da titreme yapmıyor. Bu durum aklımı kurcalıyor ve aracın yeni olmasındandır diye düşünmek istiyorum. Benzer durumu yaşayan varsa paylaşırsa memnun olurum. Kendi kendine geçmezse ilk kontrolde servise ileteceğim.
Şimdilik ilk deneyimlerim bu şekilde. Bu başlığı sıkça takip edeceğim aracı daha iyi tanımak ve tanıtmak için. Herkese iyi forumlar.
2021 Corolla Dream MDS (0 - ...) 2021-...
2011 Auris 1.6 Comfort Extra (35k km - ...) 2016-...
----
2014 Clio 0.9 TCe (0 - 77k km) 2014-2021

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '23
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #46 : Nisan 11, 2021, 17:28:42 »
40 kuruş yakmışsın. Bence gayet güzel. LPG taktırmaya gerek yok bu durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #47 : Nisan 11, 2021, 22:44:55 »
Yeni kasa 1,6 ve 1.5 motorlarda eski kasaya nazaran yakıt tasarrufu var,sizinde yakıt değerleriniz bahsettiğiniz kullanım şartları için gayet iyi durumda,
Herkese Merhabalar,
2021 Corolla 1.5 Dream MDS aracımı alalı neredeyse 1 ay oldu. Önceki aracım manuel vitesli 2014 model 0.9 Clio 4 Icon idi, 77bin km kullandıktan sonra yollarımızı ayırdık.
Corolla için ben de ilk izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Öncelikle amacım daha büyük, konforlu ve sorunsuz bir araca geçmekti. Genellikle tek kişi olarak şehir içinde kullanacağım ve gerektiğinde de tatillerde ailemle rahat seyahat edeceğim bir araç arıyordum. Fiyat/Performans olarak da baktığımda tercihim Corolla oldu.
İzlenimlerimi madde madde sıralayacağım, biraz uzun post için şimdiden kusuruma bakmayın.
 
  • Daha ilk depodayım. 450km yaptım, 150 km menzil gösteriyor, ortalamam 7.6l/100km. Genellikle şehir içinde, Ankara-Eskişehir yolu güzergahında 20'şer km'lik rotalarda, orta trafikte, sakin-eco ağırlıklı kullanıyorum. İlk depo için yakıt tüketimi beklentimden iyi diyebilirim. En ekonomik sürüşümü yine aynı rotada 15km'nin yarısını 100km/sa'lerde sabit gittiğimde 5.4l/100km olarak tamamladım. Diğer aracımız 58bin km'deki otomatik vitesli 2011 model 1.6l benzinli Auris de ekonomik kullanılmasına rağmen 8l/100km'den aşağısını göremiyor. Corolla'nın ekonomi potansiyeli olduğunu düşünüyorum. Bunu daha iyi anlamak için 1 yılı tamamlamak ve birkaç uzun yol yapmak gerekecek. LPG'ye sıcak bakmıyordum, ihtiyaç da olmayacak gibi.
  • Araç Clio'ya göre kesinlikle konforlu ve üst sınıf olduğunu hissettiriyor. Yol ve rüzgar sesi beklentimden az. Gaza basıp ani hızlanmak isteyince fazlaca motor sesi geliyor. Bu durum şanzıman+motor ikilisinden kaynaklı malum. Şimdilik bu ses hoşuma gidiyor ama alışık olmayanlar araca bindiklerinde bu motor sesini sorguluyorlar. Çünkü normal seyir halinde araç düşük devirlerde kaldığında neredeyse hiç olmayan motor sesi hızlanmanız gerektiğinde kendini fazlaca belli ediyor.
  • Kaput altı izolasyonu için düzgün bir malzeme olursa almak istiyorum. Şu ana kadar 1 modele rastladım, onun da yorumlarını okuyunca fiyatına göre almak içime sinmedi.
  • Kapı üstlerinin sert malzeme olması pek hoş değil. 2011 model Auris'te yumuşak, eminim önceki nesil Corolla'da da yumuşaktır.
  • Corolla'nın oturma pozisyonunu beğeniyorum. Kollarım kapı ve kol dayamadayken direksiyonu 2 elimle rahat tutabiliyorum. Clio'da da benzer rahatlık vardı ancak maalesef bu rahatlığı 2011 Auris'de yakalayamıyorum.
  • 150km olmamışken, aracımı sol ön çamurluk/tampon kısmından köpek ısırmış izlerden anladığım:), nazarlık oldu umarım kimsenin başına gelmez.
  • Clio'da araç belli bir hıza ulaşınca kapılar otomatik kilitleniyordu içerden. Benzer bir özellik Toyota'larda nedense yok gibi. Bir OBD modülü ile çözülüyormuş, onu denemek istiyorum.
  • Şimdi gelelim aklımı en çok kurcalayan konuya. Her zaman olmamakla birlikte bazen şöyle bir durum oluyor. Bir kasise yaklaşırken yavaşlamak için frene basıyorum, 20km/sa gibi bir hıza düşünce ayağımı frenden çektiğimde araç frenlemeye 1-2 saniye daha devam ediyor ve hızımı diyelim 13-15'lere kadar benzer fren ivmesiyle düşürüyor.  Herhangi bir ses ya da titreme yapmıyor. Bu durum aklımı kurcalıyor ve aracın yeni olmasındandır diye düşünmek istiyorum. Benzer durumu yaşayan varsa paylaşırsa memnun olurum. Kendi kendine geçmezse ilk kontrolde servise ileteceğim.
Şimdilik ilk deneyimlerim bu şekilde. Bu başlığı sıkça takip edeceğim aracı daha iyi tanımak ve tanıtmak için. Herkese iyi forumlar.
40 kuruş yakmışsın. Bence gayet güzel. LPG taktırmaya gerek yok bu durumda.
Lpg'yi istesede takamıyor zaten,yeni 1.5 motor 3 silindir ve direk enjeksiyon olduğu için lpg'ye uyumlu değil.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #48 : Nisan 12, 2021, 23:25:05 »
Yeni kasa 1,6 ve 1.5 motorlarda eski kasaya nazaran yakıt tasarrufu var,sizinde yakıt değerleriniz bahsettiğiniz kullanım şartları için gayet iyi durumda, Lpg'yi istesede takamıyor zaten,yeni 1.5 motor 3 silindir ve direk enjeksiyon olduğu için lpg'ye uyumlu değil.
Yanlışınız var LPG takılıyo. Hatta son ziyaretimde yetkili servis teklif etti
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #49 : Nisan 12, 2021, 23:37:34 »
Yanlışınız var LPG takılıyo. Hatta son ziyaretimde yetkili servis teklif etti

Valla takılıyor da, uzun vadede motora nasıl zararı olur bilinmiyor. Benzin enjektörleri ısınıp bozuluyor genelde direk enjeksiyonlarda lpg bu nedenle sıkıntı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #50 : Nisan 16, 2021, 16:10:00 »
Valla takılıyor da, uzun vadede motora nasıl zararı olur bilinmiyor. Benzin enjektörleri ısınıp bozuluyor genelde direk enjeksiyonlarda lpg bu nedenle sıkıntı.

Uzun vadede kendini belli eder hocam.

Kendi adıma lpg ihtiyacım çok yok zaten kafam rahat o yüzden :)
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #51 : Nisan 16, 2021, 18:19:41 »
Yanlışınız var LPG takılıyo. Hatta son ziyaretimde yetkili servis teklif etti
Size Lpg'yi teklif eden servise bide garanti veriyormusunuz diye bir sorun bakalım ne diyecekler,yalnız Toyotasa garantisi isteyin motor kaskosu değil.
Yanlışım yok hocam direk enjeksiyonlu araca LPG olmaz olur diyenlerde devşirme kitlerle çalışıyorlar, takarsanız ileride çıkacak masrafları peşinen kabul etmiş olursunuz,prins vsi2 takarsanız olur ama araç lpg'ye geçince benzin tüketimi belli oranda devam ediyor karma yakıt kullanılıyor,her yönden zararlı bir işlem.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #52 : Mayıs 13, 2021, 12:38:59 »
Vision da %80 ötv dilimine girecekmiş diyorlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #53 : Mayıs 18, 2021, 12:41:07 »
Vision da %80 ötv dilimine girecekmiş diyorlar

varsın oda %80 olsun :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #54 : Mayıs 19, 2021, 13:47:55 »
Vision da %80 ötv dilimine girecekmiş diyorlar

Vergi sistemindeki fiyat aralığının düzenlenmesi gerekir. Yoksa dövizdeki bu artış olduğu sürece, değil C sınıfı B sınıfındaki tüm araçlar da %80'lik vergiye girer
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '21
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #55 : Eylül 22, 2021, 00:11:16 »
Benim araçla ilgili izlenimlerim şunlar.

Artıları
-Süspansiyon konfor/yol tutuş dengesi gayet iyi, koltuklar rahat, araç yormuyor, bel sırt ağrısı yapmıyor. Önceki model yılı eski de olsa premium aracımdan daha az yoruluyorum uzun yolda.
-Ekonomik, sakin kullanan biriyim zaten ve yakıt ortalamam 5.8 . Uzun yolda rahatlıkla 5 litre civarları , ekonomi kasarsanız 4 litrelerde gidebiliyor. Şehir içinde durum ilginç. Ekonomik kullanmaya çalışsanız çok yakıt tükettiği zamanlar olsa da çok sallamadan kullandığınızda sanki daha az yakıyor. Tabi sallamadan derken çok basmaktan bahsetmiyorum. Ekonomi açısından da memnunum.
-Temiz asfaltta sessiz bir araç, devir çevirmedikçe motor çok sessiz.
-cvt genel olarak konforlu, manuel kullanımda zevkli

eksileri
-- Performans yükte vs biraz fazla devir çeviriyor, çok performanslı değil ama normal kullanıcı için yeterli. Açıkçası performans beklentim çok düşük olduğu için bunu bilerek aldım ve benlik sorun yok ama eksi sonuçta.
-Bu pek eksi değil karakteri öyle ama yeni cvt biraz farklı, kalkışta o lastik gibi hissi kalkış dişlisi alsa da çok dik rampaya gelince iyice yavaşlayınca araç anladığım kadarıyla biraz bekliyor çekişten düşeceğini anlayınca sanırım cvtden çıkıp kalkış dişlisine geçiyor, sanki vites düşürmüş gibi davranıyor. normal cvt gibi değil. Işıklara yaklaşınca her zaman olmasa da bazen durmaya yakın bi hafif tıklama hissi yaşıyorsunuz orada da cvt'den dişliye geçtiğini tahmin ediyorum. İlginç bir şanzıman.
-Yol sesi alıyor, eski kasadan iyi ama halen geliştirilmeye ihtiyacı var
-balata ötme sesi var, servis artık değişim yapmıyor, bakımlarda servisin 5w30 koyduğunu da öğrenince biraz soğudum açıkçası toyota servis anlayışından.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #56 : Aralık 06, 2021, 20:43:47 »
arkadaşla bugun yaris için servise gitmiştim. araçlara baktığımda hem corolla hem de yarisi ( iki araç var) takasa versem bana 1.5 vision mds verebilir misiniz dedim ve ortalama az bir farkla veya başa baş fiyata takas olabilir dediler.
 bendeki corolla 1.6 motor  e 12 kasa sol 78000 de . bastım mı yokuşta   bile fırlayıp  giden ve serilik konusunda üzmeyen tamamen orjınal bir araç ( 1.3 yaris te öyle).  çok fazla lüks ve donanım beklentim yok. yani aman aman şöyle olsun böyle olsun demiyorum. bu teklif aklımı kurcalamıyor değil.  fikirlerinizi bekliyorum..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #57 : Aralık 06, 2021, 21:00:29 »
arkadaşla bugun yaris için servise gitmiştim. araçlara baktığımda hem corolla hem de yarisi ( iki araç var) takasa versem bana 1.5 vision mds verebilir misiniz dedim ve ortalama az bir farkla veya başa baş fiyata takas olabilir dediler.
 bendeki corolla 1.6 motor  e 12 kasa sol 78000 de . bastım mı yokuşta   bile fırlayıp  giden ve serilik konusunda üzmeyen tamamen orjınal bir araç ( 1.3 yaris te öyle).  çok fazla lüks ve donanım beklentim yok. yani aman aman şöyle olsun böyle olsun demiyorum. bu teklif aklımı kurcalamıyor değil.  fikirlerinizi bekliyorum..
2 araç dan tek araca düşmüş olacaksınız,yani yarın öbürgün 2.araç lazım olur,keşkeleriniz olmasın.
Ben olsam yapmam o şekilde.
illa yapmak isterseniz de dışarıda satın ölü rakamlara alıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #58 : Aralık 06, 2021, 21:23:54 »
2 araç dan tek araca düşmüş olacaksınız,yani yarın öbürgün 2.araç lazım olur,keşkeleriniz olmasın.
Ben olsam yapmam o şekilde.
illa yapmak isterseniz de dışarıda satın ölü rakamlara alıyorlar.

Ölü fiyat konusunda haklisiniz ama plazadaki arac 266000 tl ayni arac sarı sitede 380000 tl. Yani ne kadar ölü bile olsa kar oluyor..

Yarise 115 corolollaya 135 civari fiyat verdiler( 5 aşagi 5 yukari olabilir diyorlar)
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '21
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Dream Multidrive S ilk izlenimler
« Yanıtla #59 : Aralık 06, 2021, 21:40:07 »
Ölü fiyat konusunda haklisiniz ama plazadaki arac 266000 tl ayni arac sarı sitede 380000 tl. Yani ne kadar ölü bile olsa kar oluyor..

Yarise 115 corolollaya 135 civari fiyat verdiler( 5 aşagi 5 yukari olabilir diyorlar)

Eşim ve bende 1'er araba vardı, tek arabayla idare edebildiğimizi gördüğümüz için 2 arabayı satıp tek araba alalım diye karar kıldık.

3 hafta önce Toyota bayisine gittik. Şu sıralar anladığım kadarıyla (takas kotası doldurabilmek için) takas yapanlara bir tık daha öncelik veriliyor, bir de tabi alıcı profiline de bakıyorlar artık..

Eşimde 2016 model Nissan Micra vardı, 160-170 civarı satmayı planlıyorduk, bayi 148bin fiyat verdi.
Benim aracım ise 2014 model Chevrolet Cruze, piyasası biraz sıkıntılı ancak bilen kişi aracı havada kapar. Bir kaç arızası ve hasar kaydı olduğu için normal değeri 148 bin lira olan aracımı 120 bin liraya satmayı hedefledim ancak Toyota bayisi 90 bin liradan yukarıya fiyat vermedi.

Ben kendi aracımı dışarıda sattım (şansım yaver gitti), eşimin aracını takas yaptık. Biz aracımızı satın aldıktan 1.5 hafta sonra araca 100 bin lira civarı zam geldi. Her halükarda karlı çıktık ancak 2 aracı Toyota bayisine takas yapsaydık 30 bin lira ekstra zararlı çıkacaktım.

Geçtiğimiz günlerde 1000 km bakımı için servise gittiğimde, 2. el kısmına bir göz gezdireyim dedim. 148 bin liraya takas yaptığımız Nissan Micra aracımızın camına 208900 lira fiyat yazmışlardı :)


Aynı şartlar olmayabilir ancak örnek olması açısından ve yakın zamanda başıma geldiği için belki size bir fikir oluşturur. Ancak, eğer imkanınız var ise 1 aracınızı dışarıda satmanızı öneririm. Bayiye takas yaparken zaten düşük fiyata satılıyor bu geçmişten beri normal bir durum oldu artık ancak bari en azından 1 aracınızın değerini korumuş olursunuz.