0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
AGM aküde elektrolit sıvı halde olmadığı için yüksek sıcaklık plakalarda kurumaya sebep oluyor ve akünün ömrünü kısaltıyor. Bir üreticinin konuyla alakalı videosu vardı ama bulamadım bulursam paylaşırım. AGM aküde elektrolit sıvı olmadığı için sulu aküdeki gibi.ekleme şansınızda yok. Motor bölümünde olan aküler için ısı kalkanı uygulaması yapılıyormuş videoda belirtildiği gibi..Aslında AGM aküler sulu akülerden daha hafif olur ama dikkatimi çekti sizinki daha ağırmış. Aküleri tartmış mıydınız?
Üstteki video'da AGM'lerin neden sicak ortami sevmedigini anlatmis güzelce. Aldigim sitede eski akünün ayni modeli de vardi. Oradan biliyorum; ancak simdi bulamadim. 25.0kg diyordu. Eski akünün yeni modeli bu:24.5kg https://www.autobatterienbilliger.de/MOLL-X-TraCharge-110Ah-Autobatterie-84110Bu da yeni aldigim AGM:28.4kg https://www.autobatterienbilliger.de/Exide-EK1050-AGM-Batterie-105AhEFB modeli AGM'den 30 eur kadar daha pahali.
Evet daha ağır. Mutlu akü konusuna geri dönersek, akünün kalitesiz olduğunu sanmıyorum. Akü ömrü kullanım şekli ile bire bir alakalı. Artı tüm markalar yavaş yavaş daha ucuz akülere döndüler. Porsche bile eskiden Moll Alman malı akü kullanırdı hep. Şimdi Exide, Banner gibi marka aküler takıyorlar. Fiyat olarak ~%30 daha ucuz oluyorlar
Kullanım şekliyle akü dediğiniz gibi bire bir alakalı ama 1 sene içinde de akü su koy vermemeli. Çok sorun yaşayan var.Exide ve banner aküde kötü akü değil. Mesaj Birleştirildi: Şubat 04, 2021, 21:52:47Bu arada exide akü belki sizin orada moll aküye göre daha ucuz ama burada durum pekte öyle gözükmüyor. https://urun.n11.com/aku/moll-12v-105-ah-agm-aku-start-stop-aku-P472507791https://deltamarin.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=269
Eğer altörnatör sorunluysa şarj etmiyor olabilir yada araçta şahse vardır gece boyunca aküyü somuruyordur veya araç kamerası yada sonradan ekleme ses sistemi va varsa sorun çıkartır.
obd cihazım var sürekli takılı, standby'da aküyü bitirecek kadar güç çekmesi imkansız geliyor bana, sadece bir Led ışığı yanıyor.
anladım hocam. Bir daha böyle bir durumda takviyeyi kendim yapmak istiyorum, yolda kalma durumu olabilir Allah korusun o yüzden nasıl yapıldığını öğreneyim diyorum. takviye kablosu alacağım.herhangi bir arabadan takviye alabilir miyim? kabloları hangi sırayla takmalıyım? hybrid olduğu için ekstra dikkat etmem gereken durum var mı? sanırım hybrid ile başka araca takviye yapmayın deniyordu. takviye almada hybrid olmasının bir farkı var mı?
hibrit aracın takviyesi normale göre çok daha basit. Herhangi bir araçtan takviye alın, alınan aracın çalışmasına da çok gerek yok. Start'a bastıktan sonra iç ışıklar yanınca takviyeyi sökebilirsiniz. Yani motorun çalışmasını beklemeye gerek yok, zaten herhalde çalışmaz, hibrit akü sistemi devreye girer ve 12V aküyü şarj etmeye başlar.
Hybrid piller 12V aküye destek vermiyor diye biliyorum ama,eğer araçta şarj alternatörü varsa 12V akü bitmişse içten yanmalı motor aküyü şarj etmek için her türlü start yapar
evet takviye yapmaya gelen araç stop etmişti. benim araç zaten çalışmıyordu.sıralama şu şekilde mi oluyor? gördüğüm kadarıyla bu sırayla yapmıştı. takviye edenin + ucunu taktakviye alanın + ucunu taktakviye alanın - ucunu taktakviye edenin - ucunu taksonra aracın start tuşuna basınca araç çalışıyor sanırım.