Gönderen Konu: Corolla hybrid akü sorunu  (Okunma sayısı 30125 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #60 : Şubat 04, 2021, 18:50:35 »
AGM aküde elektrolit sıvı halde olmadığı için yüksek sıcaklık plakalarda kurumaya sebep oluyor ve akünün ömrünü kısaltıyor. Bir üreticinin konuyla alakalı videosu vardı ama bulamadım bulursam paylaşırım. AGM aküde elektrolit sıvı olmadığı için sulu aküdeki gibi.ekleme şansınızda yok. Motor bölümünde olan aküler için ısı kalkanı uygulaması yapılıyormuş videoda belirtildiği gibi..Aslında AGM aküler sulu akülerden daha hafif olur ama dikkatimi çekti sizinki daha ağırmış. Aküleri tartmış mıydınız?

Üstteki video'da AGM'lerin neden sicak ortami sevmedigini anlatmis güzelce.
Aldigim sitede eski akünün ayni modeli de vardi. Oradan biliyorum; ancak simdi bulamadim. 25.0kg diyordu. Eski akünün yeni modeli bu:
24.5kg  https://www.autobatterienbilliger.de/MOLL-X-TraCharge-110Ah-Autobatterie-84110

Bu da yeni aldigim AGM:
28.4kg https://www.autobatterienbilliger.de/Exide-EK1050-AGM-Batterie-105Ah

EFB modeli AGM'den 30 eur kadar daha pahali.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #60 : Şubat 04, 2021, 18:50:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #61 : Şubat 04, 2021, 19:04:11 »
Üstteki video'da AGM'lerin neden sicak ortami sevmedigini anlatmis güzelce.
Aldigim sitede eski akünün ayni modeli de vardi. Oradan biliyorum; ancak simdi bulamadim. 25.0kg diyordu. Eski akünün yeni modeli bu:
24.5kg  https://www.autobatterienbilliger.de/MOLL-X-TraCharge-110Ah-Autobatterie-84110

Bu da yeni aldigim AGM:
28.4kg https://www.autobatterienbilliger.de/Exide-EK1050-AGM-Batterie-105Ah

EFB modeli AGM'den 30 eur kadar daha pahali.
Ben yanlış biliyorum demek ki. https://www.autobatterienbilliger.de/MOLL-81095-start-stop-plus-AGM-Batterie  aynı markanın 95 Ah AGM olanı bile sulu olanından daha ağırmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #62 : Şubat 04, 2021, 20:45:54 »
Evet daha ağır.

Mutlu akü konusuna geri dönersek, akünün kalitesiz olduğunu sanmıyorum. Akü ömrü kullanım şekli ile bire bir alakalı.

Artı tüm markalar yavaş yavaş daha ucuz akülere döndüler. Porsche bile eskiden Moll Alman malı akü kullanırdı hep. Şimdi Exide, Banner gibi marka aküler takıyorlar. Fiyat olarak ~%30 daha ucuz oluyorlar
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #63 : Şubat 04, 2021, 21:27:44 »
Evet daha ağır.

Mutlu akü konusuna geri dönersek, akünün kalitesiz olduğunu sanmıyorum. Akü ömrü kullanım şekli ile bire bir alakalı.

Artı tüm markalar yavaş yavaş daha ucuz akülere döndüler. Porsche bile eskiden Moll Alman malı akü kullanırdı hep. Şimdi Exide, Banner gibi marka aküler takıyorlar. Fiyat olarak ~%30 daha ucuz oluyorlar
Kullanım şekliyle akü dediğiniz gibi bire bir alakalı ama 1 sene içinde de akü su koy vermemeli. Çok sorun yaşayan var.
Exide ve banner aküde kötü akü değil.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 04, 2021, 21:52:47
Bu arada exide akü belki sizin orada moll aküye göre daha ucuz ama burada durum pekte öyle gözükmüyor. :-\
https://urun.n11.com/aku/moll-12v-105-ah-agm-aku-start-stop-aku-P472507791
https://deltamarin.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=269

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #64 : Şubat 04, 2021, 23:04:27 »
Kullanım şekliyle akü dediğiniz gibi bire bir alakalı ama 1 sene içinde de akü su koy vermemeli. Çok sorun yaşayan var.
Exide ve banner aküde kötü akü değil.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 04, 2021, 21:52:47
Bu arada exide akü belki sizin orada moll aküye göre daha ucuz ama burada durum pekte öyle gözükmüyor. :-\
https://urun.n11.com/aku/moll-12v-105-ah-agm-aku-start-stop-aku-P472507791
https://deltamarin.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=269

Ben eski araçlarımdan birinde Moll orijinal aküyü Bosch Silver ile değiştirdim. Sonra iş ve evin inşaatı derken 5-6 ay arabayı kullanamadım. İşin üstüne üstlük şarj da edemedim; kendi hatam. O akü 7-8 aylık olmasına rağmen bir daha adam olmadı. Ne kadar recondition da etsem, serviste de büyük sarja da takılsa adam olmadı. 2 hafta ancak sarj tutuyordu.

Burada 110ah Moll düz akü 180eur, Exide 105ah AGM 130eur, Moll 105ah AGM 280eur civarındaydı Ekim 2020 de.
Exide AGM’in fiyatı diğerlerine göre çok iyi. En düz model Varta bile 110eur.

Mutlu aküyü birtek Toyota fabrikasyon olarak kullandım - 1995 AE101 1.3 XE’de ve o zamanlar kalitesi iyiydi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #65 : Ağustos 08, 2024, 16:09:56 »
21 model aracımda aynı sorunu yaşıyorum şu an. Ben aracı her zaman iki kere kontak tuşuna basar açarım, biraz bekledikten sonra frenle beraber tuşa basıp ready konumuna getiririm. Bu sefer iki kere kontağa bastım her zaman gelen elektronik sesler çok cılız geldi, pencereler bile zorla açılıp kapanıyordu, araç ready konumuna geçmedi, bir süre sonra kadran da gelmemeye başladı. Sakarya toyotamir'i aradım akü takviye için gelecekler.

aracı açık bırakmadığıma eminim, çünkü araç açık bırakılıp gidilirse anahtar ile kitlenmiyor, kapıları anahtar tuşuyla kitleyip öyle çıkmıştım eve. akü neden biter? bakımı da yeni yapılmıştı akü sağlığıyla ilgili bir şey dememişlerdi.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 08, 2024, 17:31:23
marş almadığı için takviye edilerek çalıştırılan akümün ölçümü yapıldı. Hem arabayı çalıştıramayacak kadar bitmiş hem de bu derece sağlıklı nasıl olabiliyor bu akü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #66 : Ağustos 08, 2024, 21:35:40 »
Eğer altörnatör sorunluysa şarj etmiyor olabilir yada araçta şahse vardır gece boyunca aküyü somuruyordur veya araç kamerası yada sonradan ekleme ses sistemi va varsa sorun çıkartır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #67 : Ağustos 08, 2024, 22:56:53 »
Eğer altörnatör sorunluysa şarj etmiyor olabilir yada araçta şahse vardır gece boyunca aküyü somuruyordur veya araç kamerası yada sonradan ekleme ses sistemi va varsa sorun çıkartır.

obd cihazım var sürekli takılı, standby'da aküyü bitirecek kadar güç çekmesi imkansız geliyor bana, sadece bir Led ışığı yanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #68 : Ağustos 09, 2024, 01:07:10 »
obd cihazım var sürekli takılı, standby'da aküyü bitirecek kadar güç çekmesi imkansız geliyor bana, sadece bir Led ışığı yanıyor.
İhtimaller dahilinde,sadece led ışığı yanıyor ama arka planda devamlı işlem yapıyor olabilir,
Ayrıca aküde sülfatlaşma oluştuysa uzun beklemelerde akü çökme yapıyordur,sülfat kırıcı şarj yada derin şarj yaptırın düzelme olmazsa değişim yaparsınız,aracı devamlı kısa mesafe kullanıyorsanız yine akünün ömrü azalır çünkü marş esnasında aküden yüksek güç çekilir ve yerine koyulması biraz zaman alır heleki toyotada herşey limitlerde düşünülmüş fazlasına gerek yol denmiş alternatör geç şarj ediyor,günümüz araçlarında elektrik ve elektronik bileşenler fazla olduğu içinde daha fazla aküyü yıpratıyor 93 model corona aracımda aküyü 7 yıl sorunsuz kullanmıştım,keza şuanki aracım egea da 2022 model ve 50 amper akü var üzerinde,ek olarak araçta 12 volt kompresörlü buz dolabı kullanıyorum ona rağmen aküde sıkıntı yaşamıyorum (anlık kısa mesafe de stop etmiyorum) kesintisiz 10 saat boyunca stop halinde dolap bağlı kaldığı zamanlarda oldu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #69 : Ağustos 09, 2024, 13:51:35 »
anladım hocam. Bir daha böyle bir durumda takviyeyi kendim yapmak istiyorum, yolda kalma durumu olabilir Allah korusun o yüzden nasıl yapıldığını öğreneyim diyorum. takviye kablosu alacağım.

herhangi bir arabadan takviye alabilir miyim? kabloları hangi sırayla takmalıyım? hybrid olduğu için ekstra dikkat etmem gereken durum var mı? sanırım hybrid ile başka araca takviye yapmayın deniyordu. takviye almada hybrid olmasının bir farkı var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #70 : Ağustos 09, 2024, 20:52:37 »
anladım hocam. Bir daha böyle bir durumda takviyeyi kendim yapmak istiyorum, yolda kalma durumu olabilir Allah korusun o yüzden nasıl yapıldığını öğreneyim diyorum. takviye kablosu alacağım.

herhangi bir arabadan takviye alabilir miyim? kabloları hangi sırayla takmalıyım? hybrid olduğu için ekstra dikkat etmem gereken durum var mı? sanırım hybrid ile başka araca takviye yapmayın deniyordu. takviye almada hybrid olmasının bir farkı var mı?
Hybrid araçta takviye konusunda bilgim yok,normal araçta akü takviyesi yapılırken takviye yapılacak araç çalışır durumda olmalı ve sizinle aynı voltajı (12 volt) kullanmalı kabloları aynı kutuplara + yı + ya - yi - eksiye takmalısınız eğer sizin aracın aküsü komple bitmişse takviye veren aracın gazına basarak yarım dakika kadar 2000 devirde sabit tutun sonrasında marş yapın,bu yazdıklarım normal içten yanmalı Dizel yada benzinli araçlar için geçerlidir Hybrid için bilgisi olan üyeler @Ahmet Güve (8047) yardımcı olacaktır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #71 : Ağustos 09, 2024, 21:40:08 »
hibrit aracın takviyesi normale göre çok daha basit. Herhangi bir araçtan takviye alın, alınan aracın çalışmasına da çok gerek yok. Start'a bastıktan sonra iç ışıklar yanınca takviyeyi sökebilirsiniz. Yani motorun çalışmasını beklemeye gerek yok, zaten herhalde çalışmaz, hibrit akü sistemi devreye girer ve 12V aküyü şarj etmeye başlar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #72 : Ağustos 09, 2024, 22:58:45 »
hibrit aracın takviyesi normale göre çok daha basit. Herhangi bir araçtan takviye alın, alınan aracın çalışmasına da çok gerek yok. Start'a bastıktan sonra iç ışıklar yanınca takviyeyi sökebilirsiniz. Yani motorun çalışmasını beklemeye gerek yok, zaten herhalde çalışmaz, hibrit akü sistemi devreye girer ve 12V aküyü şarj etmeye başlar.
Hybrid piller 12V aküye destek vermiyor diye biliyorum ama,eğer araçta şarj alternatörü varsa 12V akü bitmişse içten yanmalı motor aküyü şarj etmek için her türlü start yapar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #73 : Ağustos 10, 2024, 09:10:15 »
Hybrid piller 12V aküye destek vermiyor diye biliyorum ama,eğer araçta şarj alternatörü varsa 12V akü bitmişse içten yanmalı motor aküyü şarj etmek için her türlü start yapar

Arkadaşım yorum yapmak için yapmayın lütfen. Hibrit piller 12v aküyü doldurmuyor falan, alternatör var mı yok mu bilmiyorsunuz bile…

Ali yalçın bey, mutlu akü zaten sıkıntılı. Ben idare ede ede 2020 modelde hala fabrika aküsünü kullanıyorum. Zaman zaman takviye ile çalıştırdım. Benim aküyü bitiren araç içi lambalar oluyor. Kapıyı açık bıraktığım zaman, arabayı süpürürken vb şeylerde akü bitiyor. O yüzden lambaların kapı açılınca otomatik açılmasını kapattım. Şimdi akü boşalmıyor. Bagaj lambası da aynı şekilde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #74 : Ağustos 10, 2024, 20:12:08 »
hibrit aracın takviyesi normale göre çok daha basit. Herhangi bir araçtan takviye alın, alınan aracın çalışmasına da çok gerek yok. Start'a bastıktan sonra iç ışıklar yanınca takviyeyi sökebilirsiniz. Yani motorun çalışmasını beklemeye gerek yok, zaten herhalde çalışmaz, hibrit akü sistemi devreye girer ve 12V aküyü şarj etmeye başlar.

evet takviye yapmaya gelen araç stop etmişti. benim araç zaten çalışmıyordu.

sıralama şu şekilde mi oluyor? gördüğüm kadarıyla bu sırayla yapmıştı.
takviye edenin + ucunu tak
takviye alanın + ucunu tak
takviye alanın - ucunu tak
takviye edenin - ucunu tak

sonra aracın start tuşuna basınca araç çalışıyor sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #75 : Ağustos 10, 2024, 20:45:17 »
evet doğru, sökerken dikkatli olun, kısa devre olmasın. Tam ters sırayla sökülecek kablolar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #76 : Ağustos 10, 2024, 21:17:28 »
evet takviye yapmaya gelen araç stop etmişti. benim araç zaten çalışmıyordu.

sıralama şu şekilde mi oluyor? gördüğüm kadarıyla bu sırayla yapmıştı.
takviye edenin + ucunu tak
takviye alanın + ucunu tak
takviye alanın - ucunu tak
takviye edenin - ucunu tak

sonra aracın start tuşuna basınca araç çalışıyor sanırım.

Ben en son takviye alanın eksi ucunu takıyorum. Yanlış mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #77 : Ağustos 10, 2024, 21:55:41 »
Ben yanlış hatırlıyor olabilirim. siz öyle yapıyorsanız o doğrudur. bilenlerden teyit almak için yazdım ben.

o zaman en son takviye alanın - ucu takılıyor diyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #78 : Ağustos 11, 2024, 11:22:55 »
Önce + kablo bağlantısı sonra - kablo bağlantısı

Bu sıralamaya özellikle dikkat etmek yeterlidir.

Önce takviye edene sonra edilene veya ters sıralaması önemli değil.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #79 : Ağustos 11, 2024, 21:30:43 »
böyle bir şey aldım arkadaşlar, başka arabaya ihtiyaç olmuyor. yorumları çok iyiydi. arabada bulunsun.

https://www.trendyol.com/utrai/jstar-mini-13000mah-1000a-jump-starter-tasinabilir-aku-takviye-cihazi-powerbank-led-lamba-p-298833351