Gönderen Konu: Corolla hybrid akü sorunu  (Okunma sayısı 30115 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '19
Corolla hybrid akü sorunu
« : Ocak 31, 2021, 21:34:37 »
Aracım 2019 model 40.000 km de, 2. El aldım 5 ay falan önce 38.000 km de. Pandemiden aracı kullanamıyoruz doğru düzgün.
Geçen ay bir hafta gibi bir süre kullanılmadıktan sonra araç çalışmadı. Takviyeyle çalıştırdık. En son geçen çarşamba çalıştırdığım araç bugün yine çalışmadı. Yine takviye kablosyla çalıştırdım.
https://streamable.com/b6sb2s
Üstte nasıl göründüğünün videosunu attım çalışmadığı durumun, hibrit sisteme geçmiyor, p ye alın diyor. Bu hata kesin aküde problem mi demek?
Aküyü değiştirsem sorun kalmayacağından emin olsam servise gitmeyece
ğim, yakında servis yok, gitsem de çözüleceği belirsiz.
Ne marka model akü önerirsiniz? 
Aslında şurada bir arkadaş detaylı anlatmış ama o hibrit olmadığı için farklı akü olabileceğini düşündüm o yüzden sorma gereği duydum.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=91178.0

Toyota Club Türkiye

Corolla hybrid akü sorunu
« : Ocak 31, 2021, 21:34:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #1 : Ocak 31, 2021, 22:03:06 »
Anlattığınza göre eğer akünüze bakın 45 amper ise sorun çok büyük ihtimalle aküden görünüyor,yine bir takviye ile arabayı çalıştırın ve akü yuvasına sığacak 60 amper veya ona çok yakın amperi olan akü taktırın ve orada marşa basın,hemen çalışıyorsa aküyü satın alırsınız.Çeşitli akü markaları var ancak amperi 45 ten yüksek olanı tercih edersiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2021, 08:41:15 »
Anlattığınza göre eğer akünüze bakın 45 amper ise sorun çok büyük ihtimalle aküden görünüyor,yine bir takviye ile arabayı çalıştırın ve akü yuvasına sığacak 60 amper veya ona çok yakın amperi olan akü taktırın ve orada marşa basın,hemen çalışıyorsa aküyü satın alırsınız.Çeşitli akü markaları var ancak amperi 45 ten yüksek olanı tercih edersiniz.

Akü 45’lik ama 60’lık olsa ne olur. Akü dolmadan şarj etme bitiyor anlaşılan. Yani araba hem az çalışıyor hem çok kısa mesafede kullanılıyor sanırım. Ya da aküde sıkıntı var. Değişmesi gerekiyor.

Hibrit arabalarda akü daha uzun gider aslında. Yani aracı normal kullanırsanız 4-5 senelik akü 6-7 sene boyunca idare eder. Akünün ömrü dolmuştur ama marşı piller verdiği için akünün tam voltajda görünmesi yeterlidir. Hibritlerde akünün bitmesi çok geç anlaşılır genelde. Kapasitesi düşse bile sürüş sırasında kapasitesi kadar dolsa, marş esnasında 10-11v verse, sistem hata vermez yani.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 01, 2021, 08:43:20
Aracım 2019 model 40.000 km de, 2. El aldım 5 ay falan önce 38.000 km de. Pandemiden aracı kullanamıyoruz doğru düzgün.
Geçen ay bir hafta gibi bir süre kullanılmadıktan sonra araç çalışmadı. Takviyeyle çalıştırdık. En son geçen çarşamba çalıştırdığım araç bugün yine çalışmadı. Yine takviye kablosyla çalıştırdım.
https://streamable.com/b6sb2s
Üstte nasıl göründüğünün videosunu attım çalışmadığı durumun, hibrit sisteme geçmiyor, p ye alın diyor. Bu hata kesin aküde problem mi demek?
Aküyü değiştirsem sorun kalmayacağından emin olsam servise gitmeyece
ğim, yakında servis yok, gitsem de çözüleceği belirsiz.
Ne marka model akü önerirsiniz? 
Aslında şurada bir arkadaş detaylı anlatmış ama o hibrit olmadığı için farklı akü olabileceğini düşündüm o yüzden sorma gereği duydum.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=91178.0

Multimetre ile kutup başından voltaj ölçümü yaptınız mı hiç? Bu çalışmama esnasında

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #3 : Şubat 01, 2021, 09:56:20 »
Geçmiş olsun. Bende 1 senede bitti. Sizde de 1.5 2 sene gibi bitti sanırım. 45ah olmasından kaynaklanıyor tamamen.
Hibrit lerde de motoru başlatan 12v luk akü diye biliyorum. Takviye ile aracın çalışması bunu gösteriyor  O nedenle benzinli araçlarla aynı şekildedir akü sorunu. Yuva büyük ihtimal aynı kullanılmıştır. Konumda anlattığım gibi en fazla 55ah takılabiliyor. Bagaja kablo çektirirseniz istediğiniz aküyü takarsınız.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #4 : Şubat 01, 2021, 10:03:10 »
Geçmiş olsun. Bende 1 senede bitti. Sizde de 1.5 2 sene gibi bitti sanırım. 45ah olmasından kaynaklanıyor tamamen.
Hibrit lerde de motoru başlatan 12v luk akü diye biliyorum. Takviye ile aracın çalışması bunu gösteriyor  O nedenle benzinli araçlarla aynı şekildedir akü sorunu. Yuva büyük ihtimal aynı kullanılmıştır. Konumda anlattığım gibi en fazla 55ah takılabiliyor. Bagaja kablo çektirirseniz istediğiniz aküyü takarsınız.

Sanmıyorum. Arabayı çalıştırınca her zaman benzinli motor çalışmıyor. Misal, start dedik, 500m gittik, benzinli motor çalıştı. Bunu akü yapmıyor. Zaten marş motoru yok. Akü nasıl çalıştıracak. Akü zayıflayınca sistem koruma adına çalışmıyor işte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #5 : Şubat 01, 2021, 10:21:18 »
Demek ki sorun aküde oluyor,akü yoksa hayat başlamıyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #6 : Şubat 01, 2021, 11:23:32 »
Hibrit akülerini devreye almak için 12V starter aküsü gerekiyor.

Takviye şu şekilde yapılabiliyor:
1. takviye kablolarını takın.
2. start'a basın
3. motor çalışmasa bile 12V akü hibrit akü üzerinden şarj edilmeye başlanıyor
4. takviye kablolarını sökün.

Bu aşamadan sonra bir süre aracı "çalışır" durumda tutmanız lazım 12V akünün tam şarj olması için. En az yarım saat civarı. Tavsiyem akünün şarja takılıp bir gece şarjda durması olacaktır (akücüde), yoksa yavaş yavaş kapasite kaybından tekrar boşalacaktır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '19
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #7 : Şubat 01, 2021, 15:31:34 »
Hibrit akülerini devreye almak için 12V starter aküsü gerekiyor.

Takviye şu şekilde yapılabiliyor:
1. takviye kablolarını takın.
2. start'a basın
3. motor çalışmasa bile 12V akü hibrit akü üzerinden şarj edilmeye başlanıyor
4. takviye kablolarını sökün.

Bu aşamadan sonra bir süre aracı "çalışır" durumda tutmanız lazım 12V akünün tam şarj olması için. En az yarım saat civarı. Tavsiyem akünün şarja takılıp bir gece şarjda durması olacaktır, yoksa yavaş yavaş kapasite kaybından tekrar boşalacaktır.

Akünün şarja takılıp bir gece şarjda durması ile kastettiğiniz nedir?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 01, 2021, 15:38:36
Herkese teşekkürler cevaplar için, bir şey daha var, araçta elektrik kaçağı varsa onu kendimiz anlayabilir miyiz?
Bir de 45 amper yerine 55 aldık diyelim çok az bir amper farkı var, işimizi görecek mi bu?
Bu arada akü bu, galiba araçla gelen standart akü
https://drive.google.com/file/d/1fBBnTP-NeWOU7DDBN95rFVK9kmBbTETD/view?usp=drivesdk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #8 : Şubat 01, 2021, 16:34:12 »
Akünün şarja takılıp bir gece şarjda durması ile kastettiğiniz nedir?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 01, 2021, 15:38:36
Herkese teşekkürler cevaplar için, bir şey daha var, araçta elektrik kaçağı varsa onu kendimiz anlayabilir miyiz?
Bir de 45 amper yerine 55 aldık diyelim çok az bir amper farkı var, işimizi görecek mi bu?
Bu arada akü bu, galiba araçla gelen standart akü
https://drive.google.com/file/d/1fBBnTP-NeWOU7DDBN95rFVK9kmBbTETD/view?usp=drivesdk

Doğrudur akü bu. Bu aküler 1 kez bitti mi, genelde bir daha adam olmuyor, dururken voltajı çok çabuk düşmeye başlıyor. Bu akünün de kalitesiz olduğunu düşünüyorum açıkçası 45ah ile sıkıntı yaşayan çok oldu. Ben 52ah varta c22 taktım, bakalım ne kadar gidecek, göreceğiz. Artık o da olmazsa, bagaja kablo çektirim çok daha büyük bir akü takacağım.

Kaçak olsa bugüne kadar zaten akü dayanmazdı. Akü kalitesiz olunca ve soğukları da görünce su koyuveriyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #9 : Şubat 01, 2021, 17:12:52 »
Akünün şarja takılıp bir gece şarjda durması ile kastettiğiniz nedir?
Daha anlaşılır yaptım mesajımda, akücüde şarj cihazına takılarak. Kısa kullanımlar ile bitmiş aküyü tam sağlığına geri getirmek imkansız gibi birşey. Şarj cihazı ile bile çoğu zaman mümkün olmuyor, sadece bir süre daha kullanabiliyorsunuz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #10 : Şubat 01, 2021, 17:26:45 »
peki

günlük sürülen bir hybrid araç da neden aküsü düşük voltaj da kalır?

Aracım için pioneer in küçük amfisini aldım . teybin yüksek çıkışlarından aldığı sinyal ile çalıyor. tek girişi olduğundan rca ile yüksek ses arasında otomatik seçim yapıyor.
ama
geçen gün fark ettim ki aracımın aküsü okadar düşük voltajlarda kalıyor ki amfi kendini ayarlayamıyor. aküyü ölçdüğümde 10v civarına düştüğünü gördüm. hazır ( ready ) konumda iken voltajı yükseliyor. içten yanmalı bir süre çalışınca voltaj yükseliyor. stop edince voltaj düşüyor. şarj etmek için gezdiğimde 12v değerlerini gördüm.

yani akü bekledikçe çok çabuk süzülüyor. voltaj düşüyor.

kapasite ve ömür sorununun bundan kaynaklandığını düşündüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #11 : Şubat 01, 2021, 17:51:59 »
Akünün şarja takılıp bir gece şarjda durması ile kastettiğiniz nedir?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 01, 2021, 15:38:36
Herkese teşekkürler cevaplar için, bir şey daha var, araçta elektrik kaçağı varsa onu kendimiz anlayabilir miyiz?
Bir de 45 amper yerine 55 aldık diyelim çok az bir amper farkı var, işimizi görecek mi bu?
Bu arada akü bu, galiba araçla gelen standart akü
https://drive.google.com/file/d/1fBBnTP-NeWOU7DDBN95rFVK9kmBbTETD/view?usp=drivesdk
55 amper akü de iş yapar. Malatya'da Mutlu aküdeki usta geçen gün bana dediki, bir ticari taksi bu akünün elinde kaldı. Gitti bir yerlerde akünün yuvasını genişletti. Sonra geldi 60 amper akü taktık buraya. Adamın numarasını bulamadık. Kimden nasıl yaptırmış diye soralım. Demek ki akünün yerine bir şeyler yaptırılarak 60 amper takılabilirmiş. Ustalara sormak gerek. Akücü, eğer taksici gelirse bilgi alırım dedi, ama umarım adama ulaşırım. Nasıl bir işlem yaptırdığını öğrenirsem burada paylaşırım.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #12 : Şubat 01, 2021, 19:13:45 »
peki

günlük sürülen bir hybrid araç da neden aküsü düşük voltaj da kalır?

Aracım için pioneer in küçük amfisini aldım . teybin yüksek çıkışlarından aldığı sinyal ile çalıyor. tek girişi olduğundan rca ile yüksek ses arasında otomatik seçim yapıyor.
ama
geçen gün fark ettim ki aracımın aküsü okadar düşük voltajlarda kalıyor ki amfi kendini ayarlayamıyor. aküyü ölçdüğümde 10v civarına düştüğünü gördüm. hazır ( ready ) konumda iken voltajı yükseliyor. içten yanmalı bir süre çalışınca voltaj yükseliyor. stop edince voltaj düşüyor. şarj etmek için gezdiğimde 12v değerlerini gördüm.

yani akü bekledikçe çok çabuk süzülüyor. voltaj düşüyor.

kapasite ve ömür sorununun bundan kaynaklandığını düşündüm.

Bunu ben de farkettim. Otoparkta araç ready durumunda obd2 uygulama grafiklerini ayarlıyordum telefondan. Akü voltajı 10dk içinde 12,5’tan 10v’a düşüyor. Hemen benzinli motor çalışıyor ve akü toparlıyor. İlginç bir işleyiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #13 : Şubat 01, 2021, 19:27:14 »
55 amper akü de iş yapar. Malatya'da Mutlu aküdeki usta geçen gün bana dediki, bir ticari taksi bu akünün elinde kaldı. Gitti bir yerlerde akünün yuvasını genişletti. Sonra geldi 60 amper akü taktık buraya. Adamın numarasını bulamadık. Kimden nasıl yaptırmış diye soralım. Demek ki akünün yerine bir şeyler yaptırılarak 60 amper takılabilirmiş. Ustalara sormak gerek. Akücü, eğer taksici gelirse bilgi alırım dedi, ama umarım adama ulaşırım. Nasıl bir işlem yaptırdığını öğrenirsem burada paylaşırım.

Video paylaşmıştım yuva belli. Aslında 65 lik bile takılabilir, sadece 1,5-2cm lik bir pay olmadığından olmuyor. Eğer sağ tarafa doğru yuva genişletilebilirse, ya da yuva tamamen çıkarılıp üstten sıkıştırarak sabitleme aparatı uydurulursa takılabilir. Yer var çünkü baya. Ama akünün oturduğu yuvayı küçük yapmışlar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #14 : Şubat 01, 2021, 19:50:12 »
Video paylaşmıştım yuva belli. Aslında 65 lik bile takılabilir, sadece 1,5-2cm lik bir pay olmadığından olmuyor. Eğer sağ tarafa doğru yuva genişletilebilirse, ya da yuva tamamen çıkarılıp üstten sıkıştırarak sabitleme aparatı uydurulursa takılabilir. Yer var çünkü baya. Ama akünün oturduğu yuvayı küçük yapmışlar.

Akünün köşesinde inverter var biraz sıkışabilir


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #15 : Şubat 01, 2021, 19:52:03 »
Akünün köşesinde inverter var biraz sıkışabilir



Sizde konum farklıymış. Daha da iyi, öne arkaya genişletilebilir.
Bizde 90 derece saat yönüne döndürülmüş şekilde duruyor, fren hidroliğinin önünde.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #16 : Şubat 01, 2021, 19:57:47 »
Artık o da olmazsa, bagaja kablo çektirim çok daha büyük bir akü takacağım.

Buna değindiğimiz bir konu vardı.

Akü amper saat değerlerini yükseltmeniz (belli sınırlar dahilinde, zira daha büyük kapasiteye sahip akü demek, daha uzun sürede tam şarj demek) düşünülebileceği gibi, bence en sağlıklı çözüm, derin deşarj dayanımı yüksek (Deep Cycle) akü seçmeniz olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #17 : Şubat 01, 2021, 20:06:03 »
Hakana katılıyorum. Akü kapasite olarak büyük değil de, daha hızlı şarj olabiliyor olması gerekiyor idealde.

Hibritlerdeki problem bu olabilir, hibrit aküsünden normal akü şarj olayı büyük ihtimalle yavaş kalıyor ve az kullanımda problem oluşturmaya başlıyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #18 : Şubat 01, 2021, 20:24:04 »
Hakana katılıyorum. Akü kapasite olarak büyük değil de, daha hızlı şarj olabiliyor olması gerekiyor idealde.

Hibritlerdeki problem bu olabilir, hibrit aküsünden normal akü şarj olayı büyük ihtimalle yavaş kalıyor ve az kullanımda problem oluşturmaya başlıyor.

Genelde her gün arabayı kullanırım ama bu pandemi hafta sonlarında 3-4 gün yattığı oldu. Hiç sorun yaşatmadan çalıştı benim hibrit corolla. Ben de istanbul şehir içinde yoğun trafikteyim. Yani aküyü boşaltacak ve zor dolduracak şehir içinde kısa sürüşler grubundayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #19 : Şubat 01, 2021, 21:36:08 »
Şimdi son tahlilde bütün Corolla Hybrid araçların kaçınılmaz sorunu mu bu  :( >:(