0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Şimdi son tahlilde bütün Corolla Hybrid araçların kaçınılmaz sorunu mu bu
Ben hiç yaşamadım akü sorunu.
Umarım hiç yaşamazsınız. Ama biz de geçen yıl bir sorun yaşamadık. 2019 modeller bu yıl, 2020 modeller de seneye. Bu işler sırayla. Kronik bir sorun oldu. İşin garibi, adamlar hâlâ yeni 1.5 motorlara da aynı aküyü takmaya devam ediyor. Vurdum duymazlık ancak bu kadar olur.
Bir abimiz vardı. Renault forumda yazardı. arabanın yakıtı aküyü küçültünce düştü demişti. Ben gerçekten sağlam bir akünün yakıt tüketimini düşüreceğini düşünüyorum. sürekli şarj veya bu sistemin sağlığı ekonomi için şart.Bu nedenle ben asla yüksek amperli akü almam. daha önce yaşadığım kötü yiğit akü tecrübelerinden sonra marka kavramına önem vermeye başladım. unutmayın ki üstünde yüksek amper yazan bir akü anlık olarak çok güç veremeyebilir veya güç verirken voltajı düşebilir. aynı paraya kaliteli bir akünün düşük amperlisini almak daha mantıklı olabilir.
Arabayı almadan önce Hybrid sistemin bataryası ne kadar dayanır, sorun çıkarsa kaça mal olur diye acı acı düşünürken , meğer öndeki mini akü daha önce dert oluyor herhalde
Hybrid araçlarda P konumunda benzinli motoru Akü MG1 ile çalıştırır.Benzinli motoru MG1 yüksek voltajlı aküden(hbirt aküsünden) çalıştırır.Eğer piller çalıştırsaydı, aküye gerek kalmazdı.Yüksek voltajlı aküden çalıştırır ancak düşük voltajlı (12V) aküye ihtiyaç vardır zira aracın gücünü kapattığınızda yüksek voltajlı akü güvenlik şalterini kapatır ve ön kısma gerilim ulaşmaz. Bu nedenle alarm, elektronik kapılar silecek multimedya ekranı vs. siz arabayı çalıştırmasanız bile 12V aküden beslenebilir. Aküsü sağlam fakat pillerinin ömrü bitmiş artık şarj tutmayan hybrid aracı onlarca yıl kullanmaya devam edebilirsiniz (yakıt tüketimi artmış olarak).Yüksek voltaj aküsü bitmiş hibritleri çalıştıramazsınız. Daha doğrusu yüksek voltaj aküsü hiçbir zaman sıfırlanmaz. Enerji kapasitesi zamanla azalır ama 0 a düşmez. Bu nedenle çok daha fazla yakıt harcayarak sistem çalışlmaya devam edebilir ancak yüksek voltaj aküsü tamamen biterse(ki olmayacak durum) ya da arızalnırsa, sistem hiç bir zaman READY durumune geçemez ve araç çalışmaz. Neden hybrid araçta benzinli motor akü ile çalışır?Benzinli motor varken pil arızaları yüzünden sürücü neden yolda kalsın? diye düşünüldüğünden!BU YANLIŞ BİR BİLGİ. Benzinli motor düşük gerilim (12V) akü ile ÇALIŞMAZ. Eğer öyle olsaydı, düşük kapasitede (45Ah) akü zaten kullanmazlardı. Aslında marş sırasında kapasiteden daha önemli olan CCA (Cold Cranking Amps) denilen anlık maksimum akım değeri önemlidir(en az 400A olmalıdır) ve hibritlerdeki 12V akülerinin bu değerleri, benzin motorunu çalıştırmaya yetmez. Bu nedenle, hibrit bir araçtan başka bir araca asla akü takviyesi yapmayın. çünkü convertor'ün (inverter değil yanlış kullanmayalım, inverter yüksek voltaj aküsünden elektrik motorlarına gidiş gelişi kontrol eder, converter ise yüksek voltaj aküsünden 12 V aküsüne giden enerjiyi kontrol eder) 12 volt aküsünü besleyebileceği maksimum akım değeri (CCA değeri)100 Amperdir ve yetersizdir.
...hibrit bir araçtan başka bir araca asla akü takviyesi yapmayın. çünkü convertor'ün 12 volt aküsünü besleyebileceği maksimum CCA akım değeri 100 Amperdir ve yetersizdir.
Mazda 3 1.6 motorda 5 sene banner 50ah akü vardı. İstanbul’da yoğun trafikte kısa mesafelerde kullandım. Hala çalışıyordu. Arabada tesisat yoksa büyük aküye bence de gerek yok. Fabrika 45 takmışsa belki 50-55 yeter. Ama büyük akü fazla akım çeker diye bir şey yok. Sonuçta harcanan belli. 70’lik aküde x harcıyorken 45’lik aküde y harcamıyoruz. O yüzden yerine konan enerji değişmiyor diye düşünüyorum. Bence şarj olabilme ve şarjı tutabilme kapasitesi kalitesi iyi akü almak lazım. Mesaj Birleştirildi: Şubat 01, 2021, 23:24:51
Sedat Bey, internette çokca bulunan şöyle bir bilgi var, bunlar yanıltıcı bilgiler midir? bu yazılanlar/anlatılanlar hakkında ne dersiniz?Prius is a parallel hybrid meaning that if one of the components fails, the vehicle can still operate until it can be repaired properly.ConclusionThe short answer to this question is yes, the Toyota Prius can still drive if the hybrid battery fails.... [/color]https://www.torquenews.com/8113/can-toyota-prius-run-if-battery-deadToyota Synergy Drive, tam anlamıyla paralel hibrit değildir. Ancak gerketiğinde paralel gibi çalışabilir. Daha önce de dediğim gibi, benzin motorunun ilk ateşlemesini yaapmak için gerekli olan enerjiyi yüksek gerilim aküsünden alır. Yüksek gerilim aküsü P0A80 arızası verse bile bir voltaja sahiptir ve bu voltaj sayesinde termik motor ilk çalışmayı yapabilir. Ancak yüksek gerilim aküsünde bir kaçak, ya da kabloda bir problem olursa, araç READY konumune gelmez yani yüksek gerilim aküsünden inverter-converter kutusuna gerilim gelmez ve bu durumda benzin motorunu asla çalıştıramazsınız. bu P0A80 arızasından farklıdır.Bu arada, internette pil paketi bittiği/tükendiği/bozulduğu/bazı bölümlerinin yada tamamımın şarj tutmadığı için ekonomi üretemeyen fakat tamirciye/servise çalışarak gidebilen onlarca video var.Evet şarj tutmayan yüksek gerilim aküleri var ancak dediğim gibi çok düşük miktarda bir voltaj sağlaması bile, MG1 ile benzin motoruna ateşleme yapmaya yeterlidir. Bu nedenle araç ateşleme yapabilir.Demek ki, pil paketi görev görmüyor, kimse tarafından ellenmediyse ve kabloları hala olması gerektiği gibi sisteme bağlı durumdaysa, elektronik sistem, normal otomobillerde de fabrikasyon olarak kullanılan ve soğuk hava şartlarında CCA 400A olan 45A akü ile termik motorun çalışmasına izin veriyor. Keşke öyle olsa, hiç hibrit aküsü değiştirmeden, çok yakmasını göze alarak onlarca yıl kullanılır bu araçlar.Bildiğiniz gibi, aküsü biten araca yardımcı olan aracın motoru, takviye esnasında çalışıyor olmalıdır.Şimdi Hybrid aracımızla aküsü biten diğer araca yardımcı olalım;Kablolarımızı bilinen/önerilen şekilde bağlayalım,Hybrid aracımızı P modunda "Ready" yapalım,10 sn sonra termik motor devreye girecektir,10dk sonra kabloları ayıralım, sonra çalışmayan aracı marş yapalım.Prof. John Kelly bunu önermiyor. Hele hele READY moddayken asla yapmayın diyor. Dediğim nedenden ötürü. Yani converter 100A den daha fazla çıkış sağlayamaz ve READY konumundaken converter devrededir. Aşırı yüklenirseniz converter da arızaya neden olabilirsiniz. İlle de deneyecekseniz, araç kapalıyken, üstündeki mevcut 12V aküsüyle deneyin. Tabi o şekilde de kendi 12 Volt akünüzü boşaltma riskiniz var.//www.youtube.com/watch?v=_V9PiOpaxyE [/color]
Termik motorun akü’den aldığı akımla çalışma olasılığı yok. Üstte de bahsettim. İlk çalıştırma diye bir olay da yok. Start düğmesine basınca ready oluyor ama termik motor çoğu zaman çalışmıyor. Biraz ilerledikten sonra çalışıyor. Sadece pil seviyesi çok düşükse veya hava soğuksa ready dedikten birkaç saniye sonra termik motor çalışıyor sadece. O yüzden ready olduktan sonra 500m ilerleyip termik motorun çalışması ile, ready olup hemen çalışması arasında fark yok. Sürüş esnasında sürekli çalışıp duran termik motoru da akü’nün çalıştırma şansı yok. Akü dayanmaz ona. İçinde start stop aküsü de yok yani. Benim düşüncem akü sistemi başlatmaya yarıyor. Merak ettiğim ise ready olduktan sonra aracı hareket ettirmeyince, termik motor devreye girene kadar araç bi 10dk beklerse akü voltajı çok düşüyor. Bu neden oluyor acaba? Yani p konumunda ready şekilde beklerken eğer termik motor da çalışmıyorsa akü voltajı dakikalar içinde 10v’a kadar düşüyor
Birde şöyle düşünelim, ustalar pil paketini yenilediler ve araca montajladılar, o esnada pil ünitelerinin tamamı boşa yakındır, şarj olmaları için termik motoru hangi güç çalıştıracak?Hiç bir şarjlı pil, batarya ya da akü tamamı boş şekilde gelmez. En az %70 fabrika çıkışı şarjlı gelir. Bunun nedeni uzun süre beklemelerde eşik değerinin altına düşmemesi içindir. Zira eşik değerin altına düşen bir pil, özel şoklamalarla geri kurtarılır ama asla eski performansını vermez. Eşik değer ise %0 olarak tanımlanan voltajın (Li ion'larda 3.4 Volt) çok daha altındadır. Bu nedenle söylediğiniz şekilde bir problem oluşmaz.
Termik motorun akü’den aldığı akımla çalışma olasılığı yok.
Araç ready konumuna geldiğinde, yüksek voltaj aküsü devreye girse bile 12 Volt ile beslenen bütün elektronik düşük volt aküsü ile beslenir bu nedenle voltajın biraz düşmesi normal. Ancak converter bunu algılayıp yüksek voltaj aküsünden düşük voltaj aküsüne besleme yapması ve voltajı yükseltmesi gerekir. Problem convertor'dan kaynaklanıyor olabilir. Voltajlardan ziyade, akım ölçme şanısnız var mı? Yani converter'dan 12 Volt aküsüne giden hatta seri bir ampermetre ile girip, bu bekleme ve voltaj düşme anında converter aküye kaç amper ile besliyor görebilir misiniz?Mesaj Birleştirildi: Şubat 03, 2021, 21:18:18
Aküye giden akımı görebilirim sanırım. Yarın sabah bi bakayım. Manuel olarak göremem ama. Düzeneğim yok. Siz denediniz mi hiç bunu? P konumda ready durumda akü voltajını 10dk izlediniz mi hiç?