Gönderen Konu: Corolla hybrid akü sorunu  (Okunma sayısı 30113 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #20 : Şubat 01, 2021, 21:43:59 »
Şimdi son tahlilde bütün Corolla Hybrid araçların kaçınılmaz sorunu mu bu  :( >:(

Ben hiç yaşamadım akü sorunu.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #20 : Şubat 01, 2021, 21:43:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #21 : Şubat 01, 2021, 21:55:37 »
Ben hiç yaşamadım akü sorunu.

Umarım hiç yaşamazsınız. Ama biz de geçen yıl bir sorun yaşamadık. 2019 modeller bu yıl, 2020 modeller de seneye. Bu işler sırayla. ;) Kronik bir sorun oldu. İşin garibi, adamlar hâlâ yeni 1.5 motorlara da aynı aküyü takmaya devam ediyor. Vurdum duymazlık ancak bu kadar olur.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #22 : Şubat 01, 2021, 22:06:46 »
Umarım hiç yaşamazsınız. Ama biz de geçen yıl bir sorun yaşamadık. 2019 modeller bu yıl, 2020 modeller de seneye. Bu işler sırayla. ;) Kronik bir sorun oldu. İşin garibi, adamlar hâlâ yeni 1.5 motorlara da aynı aküyü takmaya devam ediyor. Vurdum duymazlık ancak bu kadar olur.

Serviste kontrol edilse?

Ya akü şarj almada sıkıntı yaşıyor
Ya şarj tutamıyor
Bunlar akü sorunu. Değiştirince çözülür.
Ama ya aküyü şarj eden inverterde sorun varsa? Jeneratörün ürettiği enerji inverterden pillere ve aküye yönlendiriliyor. Zaten başka seçenek yok. Acaba sorun burada mı?

Arkadaşımda 2015 yaris hybrid var. Hala orijinal aküsü üstünde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #23 : Şubat 01, 2021, 22:26:42 »
Arabayı almadan önce Hybrid sistemin bataryası ne kadar dayanır, sorun çıkarsa kaça mal olur diye acı acı düşünürken , meğer öndeki mini akü daha önce dert oluyor herhalde :kötü:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #24 : Şubat 01, 2021, 22:49:16 »
Bir abimiz vardı. Renault forumda yazardı. arabanın yakıtı aküyü küçültünce düştü demişti.

Ben gerçekten sağlam bir akünün yakıt tüketimini düşüreceğini düşünüyorum. sürekli şarj veya bu sistemin sağlığı ekonomi için şart.

Bu nedenle ben asla yüksek amperli akü almam. daha önce yaşadığım kötü yiğit akü tecrübelerinden sonra marka kavramına önem vermeye başladım.

unutmayın ki üstünde yüksek amper yazan bir akü anlık olarak çok güç veremeyebilir veya güç verirken voltajı düşebilir. aynı paraya kaliteli bir akünün düşük amperlisini almak daha mantıklı olabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #25 : Şubat 01, 2021, 23:18:24 »
Bir abimiz vardı. Renault forumda yazardı. arabanın yakıtı aküyü küçültünce düştü demişti.

Ben gerçekten sağlam bir akünün yakıt tüketimini düşüreceğini düşünüyorum. sürekli şarj veya bu sistemin sağlığı ekonomi için şart.

Bu nedenle ben asla yüksek amperli akü almam. daha önce yaşadığım kötü yiğit akü tecrübelerinden sonra marka kavramına önem vermeye başladım.

unutmayın ki üstünde yüksek amper yazan bir akü anlık olarak çok güç veremeyebilir veya güç verirken voltajı düşebilir. aynı paraya kaliteli bir akünün düşük amperlisini almak daha mantıklı olabilir.

Haklı olabilirsiniz. Yakıtı bilmem ama ben şöyle bir şey fark etmiştim eski araçlarımda. 2004 astra g aracım vardı. Orijinal 55 amper aküyü 2010 yılında 60 amper bosh ile değiştirdim. 60 amper akü, 2012 yılda bitti. Sonra bir başka akücü tekrar 55 amper povver akü taktı aracıma. 2015 yılında aracı sattığımda hâlâ akü taş gibiydi. Tabi sorun belki de aküdendir, bilemiyorum. Bu işler biraz da şans işi. Yukarıda bir iki arkadaşın dediği gibi, amper büyüyünce akü tam şarj olmuyor. Özellikle şehir içi kullanımlarda. Bu da akünün ömrünü kısaltıyor. Yakıta da etkisi olabilir şarj dinamosundan dolayı. Bizim bu binek araçlara 55 amper yeter gibi.

Bir de Anıl Bey, mesela hangi marka akü tavsiye edersiniz?
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #26 : Şubat 01, 2021, 23:24:36 »
Mazda 3 1.6 motorda 5 sene banner 50ah akü vardı. İstanbul’da yoğun trafikte kısa mesafelerde kullandım. Hala çalışıyordu. Arabada tesisat yoksa büyük aküye bence de gerek yok. Fabrika 45 takmışsa belki 50-55 yeter.

Ama büyük akü fazla akım çeker diye bir şey yok. Sonuçta harcanan belli. 70’lik aküde x harcıyorken 45’lik aküde y harcamıyoruz. O yüzden yerine konan enerji değişmiyor diye düşünüyorum.

Bence şarj olabilme ve şarjı tutabilme kapasitesi kalitesi iyi akü almak lazım.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 01, 2021, 23:24:51
Arabayı almadan önce Hybrid sistemin bataryası ne kadar dayanır, sorun çıkarsa kaça mal olur diye acı acı düşünürken , meğer öndeki mini akü daha önce dert oluyor herhalde :kötü:

 :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #27 : Şubat 02, 2021, 11:17:04 »
Öncelikle akü sularınızı kontrol edin, akünüzün üzerini temiz ve kuru tutun.

Akü, motoru çalıştırdıktan sonra devre dışı kalır, yani motordaki tüm elektrikli aletlerin beslemesi şarj dinamosu tarafından gerçekleştirilir.

Motor çalıştıktan sonra aküyü sökseniz bile motor çalışmaya devam eder ama radyo, lambalar gibi sistemleri uzun süre çalıştıramazsınız.

Motor çalıştıktan sonra Akü, elektrikli diğer donanımların devreye girip çıktığı anlarda çekilen elektriğin ani dalgalanmalarını kompanse eder.

Bu sebeple, araç içinde kamp yapmıyorsanız, fabrikasyon tercih edilmiş amperin üzerinde akü koymanıza ihtiyaç yoktur.

Yani, 100A koysanız bile her çalıştırmada 5A tüketiyorsanız, zaten şarj dinamosu bunu takviye edip tamamlar.

Hybrid araçlarda P konumunda benzinli motoru Akü MG1 ile çalıştırır.

Eğer piller çalıştırsaydı, aküye gerek kalmazdı.

Hybrid araçlarda elektrikli bazı donanımlar, pillerdeki enerji ile çalışır. Yani aküyü sökseniz bile (benzinli motor komponentleri ve farlar hariç) klimanız, radyonuz çalışır. Yada bilemediğim acil ve ihtiyaç durumuna göre iş bölümü/paylaşımı veya biri olmadan hiç biri şeklinde yapılmıştır.

Aküsü bitmiş ama pilleri %100 dolu bir Hybrid aracı çalıştıramazsınız, takviye gerektirir.

Aküsü sağlam fakat pillerinin ömrü bitmiş artık şarj tutmayan hybrid aracı onlarca yıl kullanmaya devam edebilirsiniz (yakıt tüketimi artmış olarak).

Neden hybrid araçta benzinli motor akü ile çalışır?
Benzinli motor varken pil arızaları yüzünden sürücü neden yolda kalsın? diye düşünüldüğünden!

Hybrid araçlarda herşey normal ise, hareket halinde iken benzinli motorun devreye girmesi ters yönden gelen güç veya MG2'den gelen güç ile gerçekleştiriliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #28 : Şubat 02, 2021, 13:13:18 »
Yıllardır Toyota marka araç kullanıyorum. Toyota'nın fabrika çıkış akülerinde son zamanlarda ciddi sorunlar var. 2004 Verso'nun üzerindeki fabrika çıkış Mutlu aküyü 10. yılda değiştirdim. C-HR'ın fabrika çıkış aküsü ise 3.5 yılda bitti. Mutlu akü eski kalitesini yitirdi. Yurt dışı forumlarda da bu konuda bir hayli şikayet var. Toyota eskisi kadar kaliteye ve dayanıklılığa önem vermiyor. O da diğer markalara benzemeye başladı. Ancak şu akü olayına Toyota bir el atmalı.   
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #29 : Şubat 02, 2021, 14:17:54 »

Hybrid araçlarda P konumunda benzinli motoru Akü MG1 ile çalıştırır.
Benzinli motoru MG1 yüksek voltajlı aküden(hbirt aküsünden) çalıştırır.
Eğer piller çalıştırsaydı, aküye gerek kalmazdı.
Yüksek voltajlı aküden çalıştırır ancak düşük voltajlı (12V) aküye ihtiyaç vardır zira aracın gücünü kapattığınızda yüksek voltajlı akü güvenlik şalterini kapatır ve ön kısma gerilim ulaşmaz. Bu nedenle alarm, elektronik kapılar silecek multimedya ekranı vs. siz arabayı çalıştırmasanız bile 12V aküden beslenebilir.


Aküsü sağlam fakat pillerinin ömrü bitmiş artık şarj tutmayan hybrid aracı onlarca yıl kullanmaya devam edebilirsiniz (yakıt tüketimi artmış olarak).
Yüksek voltaj aküsü bitmiş hibritleri çalıştıramazsınız. Daha doğrusu yüksek voltaj aküsü hiçbir zaman sıfırlanmaz. Enerji kapasitesi zamanla azalır ama 0 a düşmez. Bu nedenle çok daha fazla yakıt harcayarak sistem çalışlmaya devam edebilir ancak yüksek voltaj aküsü tamamen biterse(ki olmayacak durum) ya da arızalnırsa, sistem hiç bir zaman READY durumune geçemez ve araç çalışmaz.

Neden hybrid araçta benzinli motor akü ile çalışır?
Benzinli motor varken pil arızaları yüzünden sürücü neden yolda kalsın? diye düşünüldüğünden!
BU YANLIŞ BİR BİLGİ. Benzinli motor düşük gerilim (12V) akü ile ÇALIŞMAZ. Eğer öyle olsaydı, düşük kapasitede (45Ah) akü zaten kullanmazlardı. Aslında marş sırasında  kapasiteden daha önemli olan CCA (Cold Cranking Amps) denilen anlık maksimum akım değeri önemlidir(en az 400A olmalıdır) ve  hibritlerdeki 12V akülerinin bu değerleri, benzin motorunu çalıştırmaya yetmez. Bu nedenle, hibrit bir araçtan başka bir araca asla akü takviyesi yapmayın. çünkü convertor'ün (inverter değil yanlış kullanmayalım, inverter yüksek voltaj aküsünden elektrik motorlarına gidiş gelişi kontrol eder, converter ise yüksek voltaj aküsünden 12 V aküsüne giden enerjiyi kontrol eder) 12 volt aküsünü besleyebileceği maksimum akım değeri (CCA değeri)100 Amperdir ve yetersizdir. 


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #30 : Şubat 02, 2021, 17:46:48 »
Evet, Hybrid araçta herşey normalse, termik motor, pil paketinden ve akü'den gelen enerji ile ateşleniyor.

Sedat Bey, internette çokca bulunan şöyle bilgiler var, bunlar yanıltıcı bilgiler midir? aşağıda bu yazılanlar/anlatılanlar hakkında ne dersiniz?

What Happens When The Battery Fails

Should you encounter a P0A80 and have the hybrid battery fail, your Prius will actually still run, just more often. The car will still drive, but with a lack of power, as we do not have the needed available energy from the battery...

Prius is a parallel hybrid meaning that if one of the components fails, the vehicle can still operate until it can be repaired properly.

Conclusion

The short answer to this question is yes, the Toyota Prius can still drive if the hybrid battery fails....


https://www.torquenews.com/8113/can-toyota-prius-run-if-battery-dead

Bu arada, internette pil paketi bittiği/tükendiği/bozulduğu/bazı bölümlerinin yada tamamımın şarj tutmadığı için ekonomi üretemeyen fakat tamirciye/servise çalışarak gidebilen onlarca video var.

Demek ki, pil paketi görev görmüyor, kimse tarafından ellenmediyse ve kabloları hala olması gerektiği gibi sisteme bağlı durumdaysa, elektronik sistem, normal otomobillerde de fabrikasyon olarak kullanılan ve soğuk hava şartlarında CCA 400A olan 45A akü ile termik motorun çalışmasına izin veriyor. Yalnız bunu yaparken yine Invertörü kullanarak 12V aküden aldığı enerjiyi çoğaltarak gerçekleştiriyor. Bu sebeple HVB bittiğinde 12V akünün de ömrü çok uzun olmayacaktır.

...hibrit bir araçtan başka bir araca asla akü takviyesi yapmayın. çünkü convertor'ün 12 volt aküsünü besleyebileceği maksimum CCA akım değeri 100 Amperdir ve yetersizdir.

Bildiğiniz gibi, aküsü biten araca yardımcı olan aracın motoru, takviye esnasında çalışıyor olmalıdır ki sadece aküden değil, şarj dinamosundan da destek gelsin. 

Şimdi Hybrid aracımızla aküsü biten diğer araca yardımcı olalım;
Kablolarımızı bilinen/önerilen şekilde bağlayalım,
Hybrid aracımızı P modunda "Ready" yapalım,
10 sn sonra termik motor devreye girecektir,
10dk sonra kabloları ayıralım, sonra çalışmayan aracı marş yapalım.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #31 : Şubat 02, 2021, 18:08:57 »
Mazda 3 1.6 motorda 5 sene banner 50ah akü vardı. İstanbul’da yoğun trafikte kısa mesafelerde kullandım. Hala çalışıyordu. Arabada tesisat yoksa büyük aküye bence de gerek yok. Fabrika 45 takmışsa belki 50-55 yeter.

Ama büyük akü fazla akım çeker diye bir şey yok. Sonuçta harcanan belli. 70’lik aküde x harcıyorken 45’lik aküde y harcamıyoruz. O yüzden yerine konan enerji değişmiyor diye düşünüyorum.

Bence şarj olabilme ve şarjı tutabilme kapasitesi kalitesi iyi akü almak lazım.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 01, 2021, 23:24:51
:D :D
Düşünce yanlış sayılmaz ancak gerçekte başka farklılıklar da oluyor akülerde. Bununla ilgili olan da Akü İç Direncidir. Şarjı yüksek değerde olan bir aküye göre, aynı akünün düşük şarjdaki iç direnci iki katı civarı daha yüksek ohmajda olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #32 : Şubat 02, 2021, 20:36:57 »


Sedat Bey, internette çokca bulunan şöyle bir bilgi var, bunlar yanıltıcı bilgiler midir? bu yazılanlar/anlatılanlar hakkında ne dersiniz?



Prius is a parallel hybrid meaning that if one of the components fails, the vehicle can still operate until it can be repaired properly.

Conclusion

The short answer to this question is yes, the Toyota Prius can still drive if the hybrid battery fails.... [/color]

https://www.torquenews.com/8113/can-toyota-prius-run-if-battery-dead
Toyota Synergy Drive, tam anlamıyla paralel hibrit değildir. Ancak gerketiğinde paralel gibi çalışabilir. Daha önce de dediğim gibi, benzin motorunun ilk ateşlemesini yaapmak için gerekli olan enerjiyi yüksek gerilim aküsünden alır. Yüksek gerilim aküsü  P0A80 arızası verse bile bir voltaja sahiptir ve bu voltaj sayesinde termik motor ilk çalışmayı yapabilir. Ancak yüksek gerilim aküsünde bir kaçak, ya da kabloda bir problem olursa, araç READY konumune gelmez yani yüksek gerilim aküsünden inverter-converter kutusuna gerilim gelmez ve bu durumda benzin motorunu asla çalıştıramazsınız. bu P0A80 arızasından farklıdır.

Bu arada, internette pil paketi bittiği/tükendiği/bozulduğu/bazı bölümlerinin yada tamamımın şarj tutmadığı için ekonomi üretemeyen fakat tamirciye/servise çalışarak gidebilen onlarca video var.
Evet şarj tutmayan yüksek gerilim aküleri var ancak dediğim gibi çok düşük miktarda bir voltaj sağlaması bile, MG1 ile benzin motoruna ateşleme yapmaya yeterlidir. Bu nedenle araç ateşleme yapabilir.
Demek ki, pil paketi görev görmüyor, kimse tarafından ellenmediyse ve kabloları hala olması gerektiği gibi sisteme bağlı durumdaysa, elektronik sistem, normal otomobillerde de fabrikasyon olarak kullanılan ve soğuk hava şartlarında CCA 400A olan 45A akü ile termik motorun çalışmasına izin veriyor.
Keşke öyle olsa, hiç hibrit aküsü değiştirmeden, çok yakmasını göze alarak onlarca yıl kullanılır bu araçlar.
Bildiğiniz gibi, aküsü biten araca yardımcı olan aracın motoru, takviye esnasında çalışıyor olmalıdır.

Şimdi Hybrid aracımızla aküsü biten diğer araca yardımcı olalım;
Kablolarımızı bilinen/önerilen şekilde bağlayalım,
Hybrid aracımızı P modunda "Ready" yapalım,
10 sn sonra termik motor devreye girecektir,
10dk sonra kabloları ayıralım, sonra çalışmayan aracı marş yapalım.
Prof. John Kelly bunu önermiyor. Hele hele READY moddayken asla yapmayın diyor. Dediğim nedenden ötürü. Yani converter 100A den daha fazla çıkış sağlayamaz ve READY konumundaken converter devrededir. Aşırı yüklenirseniz converter da arızaya neden olabilirsiniz. İlle de deneyecekseniz, araç kapalıyken, üstündeki mevcut 12V aküsüyle deneyin. Tabi o şekilde de kendi 12 Volt akünüzü boşaltma riskiniz var.

[/color]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #33 : Şubat 02, 2021, 21:12:35 »
Evet, sadece yardım olsun diye tavsiye edilmiyor ama dağ başında/kara kışta acil durumlarda başka ne yapılabilir?

Birde şöyle düşünelim, ustalar pil paketini yenilediler ve araca montajladılar, o esnada pil ünitelerinin tamamı boşa yakındır, şarj olmaları için termik motoru hangi güç çalıştıracak?

Anlatmak istediklerimi, 37.08'den itibaren "The 12V battery is needed to start the car" cümlesiyle başlayan ve devam eden şu videoyu sonuna kadar dikkatlice dinleyiniz. 12V akü ile ilk start'tan sonra (eğer HVB normal durumdaysa) ICE - Generator - 12V akü - invertör ve convertörler - HVB ilişkilerinin ne kadar süratlice bir döngü içine girdiklerini duyacaksınız. Daha fazla detay için videonun tamamını dinleyiniz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '19
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #34 : Şubat 02, 2021, 22:26:22 »
Teşekkürler bütün cevaplar için. Bundan önceki aracım skoda fabia idi, doğal olarak dsg sorunu yaşadım ve wag grubu almamaya karar verdim. Araca her bindiğimde tedirgin oluyordum, bir de aracı p konumuna alıp terkedin diyordu namussuz 😁, sanki bomba patlayacak. Toyotayı biraz da vites, motor vs konusunda sorunsuz diye tercih ettim ama bugün de araca binip starta basınca o vınn sesi gelirken aynı tedirginliği yaşadım, çalış çalışş.
Bir kaç ustayla görüştüm 60 amperden düşük akü alma diyorlar ama kulaktan dolma tabi, ben biraz markaya (mutlu) suç atıyorum, iyi bir markanın 50 55 amperi beni kurtarır gibi düşünüyorum. Ama biraz daha bekleyeceğim, 2 kere çalışmadığı oldu, 3. de artık akü markası araştırmaya başlayacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #35 : Şubat 03, 2021, 17:43:07 »
Termik motorun akü’den aldığı akımla çalışma olasılığı yok. Üstte de bahsettim. İlk çalıştırma diye bir olay da yok. Start düğmesine basınca ready oluyor ama termik motor çoğu zaman çalışmıyor. Biraz ilerledikten sonra çalışıyor. Sadece pil seviyesi çok düşükse veya hava soğuksa ready dedikten birkaç saniye sonra termik motor çalışıyor sadece.

O yüzden ready olduktan sonra 500m ilerleyip termik motorun çalışması ile, ready olup hemen çalışması arasında fark yok.

Sürüş esnasında sürekli çalışıp duran termik motoru da akü’nün çalıştırma şansı yok. Akü dayanmaz ona. İçinde start stop aküsü de yok yani. Benim düşüncem akü sistemi başlatmaya yarıyor.

Merak ettiğim ise ready olduktan sonra aracı hareket ettirmeyince, termik motor devreye girene kadar araç bi 10dk beklerse akü voltajı çok düşüyor. Bu neden oluyor acaba? Yani p konumunda ready şekilde beklerken eğer termik motor da çalışmıyorsa akü voltajı dakikalar içinde 10v’a kadar düşüyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #36 : Şubat 03, 2021, 21:12:11 »
Termik motorun akü’den aldığı akımla çalışma olasılığı yok. Üstte de bahsettim. İlk çalıştırma diye bir olay da yok. Start düğmesine basınca ready oluyor ama termik motor çoğu zaman çalışmıyor. Biraz ilerledikten sonra çalışıyor. Sadece pil seviyesi çok düşükse veya hava soğuksa ready dedikten birkaç saniye sonra termik motor çalışıyor sadece.

O yüzden ready olduktan sonra 500m ilerleyip termik motorun çalışması ile, ready olup hemen çalışması arasında fark yok.

Sürüş esnasında sürekli çalışıp duran termik motoru da akü’nün çalıştırma şansı yok. Akü dayanmaz ona. İçinde start stop aküsü de yok yani. Benim düşüncem akü sistemi başlatmaya yarıyor.

Merak ettiğim ise ready olduktan sonra aracı hareket ettirmeyince, termik motor devreye girene kadar araç bi 10dk beklerse akü voltajı çok düşüyor. Bu neden oluyor acaba? Yani p konumunda ready şekilde beklerken eğer termik motor da çalışmıyorsa akü voltajı dakikalar içinde 10v’a kadar düşüyor
Araç ready konumuna geldiğinde, yüksek voltaj aküsü devreye girse bile 12 Volt ile beslenen bütün elektronik düşük volt aküsü ile beslenir bu nedenle voltajın biraz düşmesi normal. Ancak converter bunu algılayıp yüksek voltaj aküsünden düşük voltaj aküsüne besleme yapması ve voltajı yükseltmesi gerekir. Problem convertor'dan kaynaklanıyor olabilir. Voltajlardan ziyade, akım ölçme şanısnız var mı? Yani converter'dan 12 Volt aküsüne giden hatta seri bir ampermetre ile girip, bu bekleme ve voltaj düşme anında converter aküye kaç amper ile besliyor görebilir misiniz?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 03, 2021, 21:18:18

Birde şöyle düşünelim, ustalar pil paketini yenilediler ve araca montajladılar, o esnada pil ünitelerinin tamamı boşa yakındır, şarj olmaları için termik motoru hangi güç çalıştıracak?

Hiç bir şarjlı pil, batarya ya da akü tamamı boş şekilde gelmez. En az %70 fabrika çıkışı şarjlı gelir. Bunun nedeni uzun süre beklemelerde eşik değerinin altına düşmemesi içindir. Zira eşik değerin altına düşen bir pil, özel şoklamalarla geri kurtarılır ama asla eski performansını vermez. Eşik değer ise %0 olarak tanımlanan voltajın (Li ion'larda 3.4 Volt) çok daha altındadır. Bu nedenle söylediğiniz şekilde bir problem oluşmaz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #37 : Şubat 03, 2021, 22:25:11 »
Termik motorun akü’den aldığı akımla çalışma olasılığı yok.

Hybrid araçta enerji kaynaklarına belirli görevler verilse de, acil durumlarda 12V akü o belirli görevle kısıtlı değil.

Bu video da HVB biten biri anlatıyor ve altta şu yorumu yapan diğer biri eddie92054 - "My battery died about 8 months and since then I've added a little over 10k miles. It's still just running as a 4cly car. I have a 2008 Toyota Prius"


Şu video da, Honda'nın HVB 2 çizgi gösteriyor ama aslında boş, akü kutup başını söküp takıyor ve piller tamamen boş görünüyor ve motor marş yapıyor.





 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #38 : Şubat 03, 2021, 23:06:14 »
Araç ready konumuna geldiğinde, yüksek voltaj aküsü devreye girse bile 12 Volt ile beslenen bütün elektronik düşük volt aküsü ile beslenir bu nedenle voltajın biraz düşmesi normal. Ancak converter bunu algılayıp yüksek voltaj aküsünden düşük voltaj aküsüne besleme yapması ve voltajı yükseltmesi gerekir. Problem convertor'dan kaynaklanıyor olabilir. Voltajlardan ziyade, akım ölçme şanısnız var mı? Yani converter'dan 12 Volt aküsüne giden hatta seri bir ampermetre ile girip, bu bekleme ve voltaj düşme anında converter aküye kaç amper ile besliyor görebilir misiniz?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 03, 2021, 21:18:18

Aküye giden akımı görebilirim sanırım. Yarın sabah bi bakayım. Manuel olarak göremem ama. Düzeneğim yok. Siz denediniz mi hiç bunu? P konumda ready durumda akü voltajını 10dk izlediniz mi hiç?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #39 : Şubat 03, 2021, 23:25:29 »
Aküye giden akımı görebilirim sanırım. Yarın sabah bi bakayım. Manuel olarak göremem ama. Düzeneğim yok. Siz denediniz mi hiç bunu? P konumda ready durumda akü voltajını 10dk izlediniz mi hiç?

Ben hiç denemedim. Yalnız tüm donanımı sağlam ve normal bir araçta konuştuğumuz konu hakkında bilgi bulamazsınız.

Pil paketi üzerindeki, yüksek voltaj kırmızı emniyet şalterini sökerseniz, elektronik olarak tamir moduna gireceğinden, yine termik motor çalışmaz.

Yani durumun ıspatı için pillerin gerçekten bitmesi gerekiyor.

Araştırmalarınız sırasında Hybrid motor bölümünde dikkati elden bırakmayın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)