Gönderen Konu: Corolla hybrid akü sorunu  (Okunma sayısı 30112 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #40 : Şubat 04, 2021, 00:30:51 »
Ben hiç denemedim. Yalnız tüm donanımı sağlam ve normal bir araçta konuştuğumuz konu hakkında bilgi bulamazsınız.

Pil paketi üzerindeki, yüksek voltaj kırmızı emniyet şalterini sökerseniz, elektronik olarak tamir moduna gireceğinden, yine termik motor çalışmaz.

Yani durumun ıspatı için pillerin gerçekten bitmesi gerekiyor.

Araştırmalarınız sırasında Hybrid motor bölümünde dikkati elden bırakmayın.

Obd2 verileriyle bakacağım zaten. 600v ile çarpılmak istemem :)

Mesaj Birleştirildi: Şubat 04, 2021, 08:48:26
Özür diliyorum yanlış söyledim. Ready durumunda değil, kontak açık durumda akü voltajı hızlı düşüyor. Obd2 göstergelerine bakınca farkettim.

Ama yinede 5-10dk kontak açık durumda kalan, ek tesisat lamba olmayan bir araç için voltajın 10v’a düşmesi normal mi?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #40 : Şubat 04, 2021, 00:30:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #41 : Şubat 04, 2021, 11:33:30 »
Ready durumunda değil, kontak açık durumda akü voltajı hızlı düşüyor. Obd2 göstergelerine bakınca farkettim.

Ama yinede 5-10dk kontak açık durumda kalan, ek tesisat lamba olmayan bir araç için voltajın 10v’a düşmesi normal mi?

Kontak açık iken aracın tüm sistemine elektrik gönderilerek bazı parçalarının anlık, bazı parçalarının sürekli kontrolleri yapılıyor/ilk start için bekletiliyor, termik devirdaim ve hybrid sistem devirdaim pompaları çalışıyor ve en önemlisi 12V aküden, pillerin düzgün çalışmasını sağlayan invertör/konvertörlerin beyinlerine de enerji gönderiliyor. Tüm bunlar voltaj emiyor.

Akü sularınızı yine de kontrol edin.

Bu arada, arka koltuk altında ki pil paketinin soğutmasını sağlayan fan girişi iç ızgaralarının temiz ve toz toplamamış olmasına dikkat edin, zamanla biriken tozun içeri emilmemesi için düzenli kontrol ve temizliğini sağlayın. Toz dolu bir pil paketi daha fazla ısınır ve pil performansı düşerken soğutmak için fan daha fazla çalışır ve elektrik tüketir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #42 : Şubat 04, 2021, 12:24:37 »
Araci yeteri kadar kullanmadiginiz icin akü bosalmis.
Akü'nün kullanirken tam sarj olmasi icin saatlerce yüksek devirde kullanmaniz lazim. O yüzden bosalmis akü kullanarak pek adam olmaz. Akü 2 günlük bile olsa tam bosaldiktan sonra bir daha tamamen adam olmasi zor.

Akü almadan önce CTEK benzer sarj cihazi ile bir tam sarj edin. CTEK'de ayni zamanda "maintenance" modu var. Akünün sarji bittiginde icinde olusan birikimleri aküyü tam bosaltip tekrar doldurarak azaltiyor. Ben her 4-6 haftada araci kullansamda, kullanmasamda sarj ediyorum. Böyle oldugunda akü 6-7 sene dayaniyor.

Yalniz akü sarj ederken veya takviye ile calistirirken birkac püf noktasi var. Yeni araclar akünün ne kadar sarji kaldigini bir potansiyometre ile takip ediyor ve aküyü gerektigi kadar sarj ediyor. Yani alternatör her an aküyü sarj etmiyor. Bu yüzden sarj ederken veya takviye'de eksi kutupu aküye direk baglamak yerine kullanim kilavuzunda belirtilen sasi baglantisina baglamak lazim. O baglanti genelde potansiyometre'ye e bagli.

Bunun disinda akü alirken de bir püf nokta belirteyim. Start stop arabalarda normal islak akü yerine AGM tipi aküler kullaniliyor. Eger akünüz normal akü ise, aracinizda start stop yok ise, biraz daha para verip AGM versiyonunu almakta fayda var. Ben esimin aracinin aküsünü 6 ay önce degistirdim. Arac 2008 model Cayenne turbo. Eski bir arac oldugu icin 110ah standart islak akü vardi. Bunu 105ah AGM akü ile degistirdim. Zaten serviste de ayni sekilde yeni olarak AGM akü takiliyor. Eski 6 senelik islak akü 550A iken yenisi 950A ilk calistirma gücü var. Yeni teknoloji islak bataryalarda artik 900A'lere cikmis. Ama testlerde ard arda soguk ilk calistirma yapildiginda islak akü misal 10 kere calistirabilirken, AGM 20 kere calistirabiliyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #43 : Şubat 04, 2021, 13:47:50 »
Araci yeteri kadar kullanmadiginiz icin akü bosalmis.
Akü'nün kullanirken tam sarj olmasi icin saatlerce yüksek devirde kullanmaniz lazim. O yüzden bosalmis akü kullanarak pek adam olmaz. Akü 2 günlük bile olsa tam bosaldiktan sonra bir daha tamamen adam olmasi zor.

Akü almadan önce CTEK benzer sarj cihazi ile bir tam sarj edin. CTEK'de ayni zamanda "maintenance" modu var. Akünün sarji bittiginde icinde olusan birikimleri aküyü tam bosaltip tekrar doldurarak azaltiyor. Ben her 4-6 haftada araci kullansamda, kullanmasamda sarj ediyorum. Böyle oldugunda akü 6-7 sene dayaniyor.

Yalniz akü sarj ederken veya takviye ile calistirirken birkac püf noktasi var. Yeni araclar akünün ne kadar sarji kaldigini bir potansiyometre ile takip ediyor ve aküyü gerektigi kadar sarj ediyor. Yani alternatör her an aküyü sarj etmiyor. Bu yüzden sarj ederken veya takviye'de eksi kutupu aküye direk baglamak yerine kullanim kilavuzunda belirtilen sasi baglantisina baglamak lazim. O baglanti genelde potansiyometre'ye e bagli.

Bunun disinda akü alirken de bir püf nokta belirteyim. Start stop arabalarda normal islak akü yerine AGM tipi aküler kullaniliyor. Eger akünüz normal akü ise, aracinizda start stop yok ise, biraz daha para verip AGM versiyonunu almakta fayda var. Ben esimin aracinin aküsünü 6 ay önce degistirdim. Arac 2008 model Cayenne turbo. Eski bir arac oldugu icin 110ah standart islak akü vardi. Bunu 105ah AGM akü ile degistirdim. Zaten serviste de ayni sekilde yeni olarak AGM akü takiliyor. Eski 6 senelik islak akü 550A iken yenisi 950A ilk calistirma gücü var. Yeni teknoloji islak bataryalarda artik 900A'lere cikmis. Ama testlerde ard arda soguk ilk calistirma yapildiginda islak akü misal 10 kere calistirabilirken, AGM 20 kere calistirabiliyor.


Günlük sürüşlerde aküyü dolduramadıktan sonra ne fayda sağlar ki?

Bugün bir şey dikkatimi çekti. Arabayı ready yaptım. 3 sn sonra motor da çalıştı. Hava 11 dereceydi. 200m çalıştı stop etti. Akü voltajı 14,5 civarı, akü akım 1,00-1,20a arası değişiyordu. Biraz sürdüm. Trafik ciddi sıkılaştı. Dur kalk gidiyoruz. Akü voltajı motor çalışsa da çalışmasa da 12,30-12,90 arası seyrediyor. Akü amperi ise -2,5a’e kadar çıkıyordu. Akü pil motor üçlüsündeki yazılımı çözmek için ciddi araştırma yapmak lazım. Bu arada araba daha yaşını doldurmadı. Akü çalışma çalışmama durumlarında hiç sorun çıkarmadı bana. Sorunsuz kullanıyorum çok şükür

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #44 : Şubat 04, 2021, 15:58:47 »
Araci yeteri kadar kullanmadiginiz icin akü bosalmis.
Akü'nün kullanirken tam sarj olmasi icin saatlerce yüksek devirde kullanmaniz lazim. O yüzden bosalmis akü kullanarak pek adam olmaz. Akü 2 günlük bile olsa tam bosaldiktan sonra bir daha tamamen adam olmasi zor.

Akü almadan önce CTEK benzer sarj cihazi ile bir tam sarj edin. CTEK'de ayni zamanda "maintenance" modu var. Akünün sarji bittiginde icinde olusan birikimleri aküyü tam bosaltip tekrar doldurarak azaltiyor. Ben her 4-6 haftada araci kullansamda, kullanmasamda sarj ediyorum. Böyle oldugunda akü 6-7 sene dayaniyor.

Yalniz akü sarj ederken veya takviye ile calistirirken birkac püf noktasi var. Yeni araclar akünün ne kadar sarji kaldigini bir potansiyometre ile takip ediyor ve aküyü gerektigi kadar sarj ediyor. Yani alternatör her an aküyü sarj etmiyor. Bu yüzden sarj ederken veya takviye'de eksi kutupu aküye direk baglamak yerine kullanim kilavuzunda belirtilen sasi baglantisina baglamak lazim. O baglanti genelde potansiyometre'ye e bagli.

Bunun disinda akü alirken de bir püf nokta belirteyim. Start stop arabalarda normal islak akü yerine AGM tipi aküler kullaniliyor. Eger akünüz normal akü ise, aracinizda start stop yok ise, biraz daha para verip AGM versiyonunu almakta fayda var. Ben esimin aracinin aküsünü 6 ay önce degistirdim. Arac 2008 model Cayenne turbo. Eski bir arac oldugu icin 110ah standart islak akü vardi. Bunu 105ah AGM akü ile degistirdim. Zaten serviste de ayni sekilde yeni olarak AGM akü takiliyor. Eski 6 senelik islak akü 550A iken yenisi 950A ilk calistirma gücü var. Yeni teknoloji islak bataryalarda artik 900A'lere cikmis. Ama testlerde ard arda soguk ilk calistirma yapildiginda islak akü misal 10 kere calistirabilirken, AGM 20 kere calistirabiliyor.
Değerli bilgiler için teşekkürler Murat Bey. Ben standart sulu akü yerine AGM tip kuru tip akü kullanılamaz diye biliyorum. AGM tip aküler sıcaklıktan çok etkileniyor. Sıcak iklimde AGM tip akünün ömrü çok olmaz. Ayrıca aküsü motora yakın olan araçlarda motor sıcaklığı da akünün ömrünü erken tamamlamasına sebep olur. Normal sulu tip akünün yerine EFB tip akü kullanılabilir. Birde akünün tam şarj olması için yüksek devir şart mıdır? Düşük devirlerde akü şarj olmaz mı? Burayı biraz açabilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #45 : Şubat 04, 2021, 16:42:35 »
Değerli bilgiler için teşekkürler Murat Bey. Ben standart sulu akü yerine AGM tip kuru tip akü kullanılamaz diye biliyorum. AGM tip aküler sıcaklıktan çok etkileniyor. Sıcak iklimde AGM tip akünün ömrü çok olmaz. Ayrıca aküsü motora yakın olan araçlarda motor sıcaklığı da akünün ömrünü erken tamamlamasına sebep olur. Normal sulu tip akünün yerine EFB tip akü kullanılabilir. Birde akünün tam şarj olması için yüksek devir şart mıdır? Düşük devirlerde akü şarj olmaz mı? Burayı biraz açabilir misiniz?
Akü illaki yüksek devirde şarj olacak diye bir kaide yok ama araç hybrit olunca düşük devirlerde benzin motoru pek devreye girmediği için akünüz yeteri kadar şarj olmaz o yüzden yüksek devir çevirmeniz gerekiyor ki benzin motoru devrede uzun süre kalsın diye.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #46 : Şubat 04, 2021, 16:52:11 »
Akü illaki yüksek devirde şarj olacak diye bir kaide yok ama araç hybrit olunca düşük devirlerde benzin motoru pek devreye girmediği için akünüz yeteri kadar şarj olmaz o yüzden yüksek devir çevirmeniz gerekiyor ki benzin motoru devrede uzun süre kalsın diye.
Hibrit araçlarda 12V akü yüksek voltaj aküleri üzerinden DC-DC konvertör vasıtasıyla şarj oluyor diye biliyorum yanlış mıyım? Yüksek voltaj aküleri 12V aküyü sürekli şarjda tutmalı 12V akü nasıl boşalıyor onu da anlamış değilim. Aydınlatabilirseniz sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #47 : Şubat 04, 2021, 17:03:21 »
Akü illaki yüksek devirde şarj olacak diye bir kaide yok ama araç hybrit olunca düşük devirlerde benzin motoru pek devreye girmediği için akünüz yeteri kadar şarj olmaz o yüzden yüksek devir çevirmeniz gerekiyor ki benzin motoru devrede uzun süre kalsın diye.

Şehir içi kullanım ve ekonomi için üretilmiş bir arabayı yüksek devirde kullanma biraz saçma olmaz mı :) 12v akü alternatör ile şarj olmuyor. Alternatör yok zaten.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 04, 2021, 17:06:02
Hibrit araçlarda 12V akü yüksek voltaj aküleri üzerinden DC-DC konvertör vasıtasıyla şarj oluyor diye biliyorum yanlış mıyım? Yüksek voltaj aküleri 12V aküyü sürekli şarjda tutmalı 12V akü nasıl boşalıyor onu da anlamış değilim. Aydınlatabilirseniz sevinirim.

Evet öyle. Bugün baktım. Pillerle giderken akü amper değeri, benzinli motor çalışınca birden değişime uğramadı. Piller veya jeneratör duruma göre 12v aküyü şarj ediyor. Bitme durumunu ben de anlayamadım. 1-2 senelik arabada akünün şarj tutmama gibi bir durumu olması ihtimali dışında aklıma bir şey gelmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #48 : Şubat 04, 2021, 17:10:08 »

Evet öyle. Bugün baktım. Pillerle giderken akü amper değeri, benzinli motor çalışınca birden değişime uğramadı. Piller veya jeneratör duruma göre 12v aküyü şarj ediyor. Bitme durumunu ben de anlayamadım. 1-2 senelik arabada akünün şarj tutmama gibi bir durumu olması ihtimali dışında aklıma bir şey gelmiyor.


Sizin araçtaki aküde hibrit olmayan araçların aküsü ile aynı mı? 12 Volt 45 Ah Mutlu akü? Eğer aynıysa çoğu kullanıcı aküden dolayı sıkıntı yaşadığına göre büyük ihtimal akülerde imalat kaynaklı bir sıkıntı var..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #49 : Şubat 04, 2021, 17:26:00 »

Sizin araçtaki aküde hibrit olmayan araçların aküsü ile aynı mı? 12 Volt 45 Ah Mutlu akü? Eğer aynıysa çoğu kullanıcı aküden dolayı sıkıntı yaşadığına göre büyük ihtimal akülerde imalat kaynaklı bir sıkıntı var..

Bu


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #50 : Şubat 04, 2021, 17:28:53 »
Bu


Evet aynı akü. Yeni Corolla da aynı akü ile piyasaya çıkıyor. Ne diyelim Toyota'nın müşterisine verdiği değer işte...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #51 : Şubat 04, 2021, 17:33:38 »
Evet aynı akü. Yeni Corolla da aynı akü ile piyasaya çıkıyor. Ne diyelim Toyota'nın müşterisine verdiği değer işte...

Marş yapmadığı için hibritlerde yetecek bir akü ama bence aküde sıkıntı var. 1-2 senede şarj tutmamaya başlıyor sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #52 : Şubat 04, 2021, 17:36:35 »
Değerli bilgiler için teşekkürler Murat Bey. Ben standart sulu akü yerine AGM tip kuru tip akü kullanılamaz diye biliyorum. AGM tip aküler sıcaklıktan çok etkileniyor. Sıcak iklimde AGM tip akünün ömrü çok olmaz. Ayrıca aküsü motora yakın olan araçlarda motor sıcaklığı da akünün ömrünü erken tamamlamasına sebep olur. Normal sulu tip akünün yerine EFB tip akü kullanılabilir. Birde akünün tam şarj olması için yüksek devir şart mıdır? Düşük devirlerde akü şarj olmaz mı? Burayı biraz açabilir misiniz?

Hüseyin Bey, ben uzun bir süredir Almanya'da yasiyorum ve degistirmeden önce servisle konustum. Direk takabilirsiniz dediler - servis danismani beni iyi tanir. Ancak bu benim aracim icin gecerliydi. Baska araclar icin uzmanina sormak lazim. Sicaklik konusunda birsey diyemeyegim ama acikcasi daha önceden literatür'de böyle bir probleme hic rastgelmedim.

Esimin araci Cayenne turbo ve 2008 model. V8 motor ve zilyon tane elektrikli aksesuar oldugu icin aküyü bayagi kullaniyor. 2014 basinda aküyü serviste degistirtmistim; testleri iyi cikmasina ragmen 2020 sonunda kendim degistirdim. Sarj ettikten sonra, 2 hafta bile kullanmasak arka bagaj kapagi otomatigi bazen zorlaniyordu.Yolda cocukla zorda kalmasin diye degistirdim.

Akü söfür koltugunun altinda. Moll marka Alman mali aküyü cikardilar ve gene Moll marka sulu tip aküyü taktilar. 330 eur para ödemistim serviste; cok gelmisti ama montaja para almamislardi. Simdi AGM'ye gectikleri icin fiyat 550 EUR dediler; cok geldigi icin internetten Exide marka AGM aküyü 145 eur'ye aldim. Aldigimda üretim tarihini kontrol ettim ve akü daha 3 ay önce üretilmisti (tarih kodlanmis sekilde yaziyor; her markanin kod sistemi farkli). 2.5 saatte kendim degistirdim. Koltugu söktüm ve eski aküyü cikarttim. Ama AGM akü 28kg oldugu icin (eskisi 25kg) yerine yerlestirmek zorladi ama 400 eur daha az ödedim.

Li-Ion veya LiFePo4 akü olsa aracin PIWIS sisteminden sarj stratejisini degistirmek gerekiyor. Yoksa akü fazla sarjdan yangina yol acabilir.   

Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #53 : Şubat 04, 2021, 17:46:03 »
Hüseyin Bey, ben degistirmeden önce servisle konustum. Direk takabilirsiniz dediler - servis danismani beni iyi tanir. Ancak bu benim aracim icin gecerliydi. Baska araclar icin uzmanina sormak lazim.

Arac Cayenne turbo ve 2008 model. 2013'de aküyü serviste degistirtmistim. Akü söfür koltugunun altinda. Moll marka Alman mali aküyü cikardilar ve gene Moll marka sulu tip aküyü taktilar. 330 eur para ödemistim serviste; cok gelmisti ama montaja para almamislardi. Simdi AGM'ye gectikleri icin fiyat 550 EUR dediler; cok geldigi icin internetten Exide marka AGM aküyü 145 eur'ye aldim. Aldigimda üretim tarihini kontrol ettim ve akü daha 3 ay önce üretilmisti (tarih kodlanmis sekilde yaziyor; her markanin kod sistemi farkli). 2.5 saatte kendim degistirdim. Koltugu söktüm ve eski aküyü cikarttim. Ama AGM akü 28kg oldugu icin (eskisi 25kg) yerine yerlestirmek zorladi ama 400 eur daha az ödedim.

Li-Ion veya LiFePo4 akü olsa aracin PIWIS sisteminden sarj stratejisini degistirmek gerekiyor. Yoksa akü fazla sarjdan yangina yol acabilir.
Sizin aracınıza has bir durum demek ki. Zaten akünüzde sıcaktan etkilenmeyecek bir yerdeymiş ayrıca iklimde uygun. Bazı markalarda akü değişiminden sonra akü araca tanıtılıyor ki araç o aküye uygun şarj tekniğini uygulasın. AGM aküler daha hızlı şarj alma özelliğinde olan aküler eğer standart akü yerine AGM akü takılır araca da akü tanıtılmazsa akü aşırı şarjdan dolayı kısa sürede arızalanabilir. Dediğiniz gibi değişim yapmadan önce servise bir danışmak gerekli.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #54 : Şubat 04, 2021, 17:49:40 »
Sizin aracınıza has bir durum demek ki. Zaten akünüzde sıcaktan etkilenmeyecek bir yerdeymiş. Bazı markalarda akü değişiminden sonra akü araca tanıtılıyor ki araç o aküye uygun şarj tekniğini uygulasın. AGM aküler daha hızlı şarj alma özelliğinde olan aküler eğer standart akü yerine AGM akü takılır araca da akü tanıtılmazsa akü aşırı şarjdan dolayı kısa sürede arızalanabilir. Dediğiniz gibi değişim yapmadan önce servise bir danışmak gerekli.

Bahsi gecen arac 2008 model oldugu icin büyük bir ihtimalle yeni araclar kadar hassas veya akilli degil. Zaten tank misali kullaniyoruz.
Kendi günlük aracim 2018 model; AGM akü standart gelmisti. Diger bir 2016 model aracimizda islak akü var. 2017'de AGM'ye gecti cogu model.


Bu arada bendeki sarj cihazi budur. Memnunum.
https://www.ctek.com/uk/products/car/mxs-5-0-uk
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #55 : Şubat 04, 2021, 18:02:01 »
Bahsi gecen arac 2008 model oldugu icin büyük bir ihtimalle yeni araclar kadar hassas veya akilli degil. Zaten tank misali kullaniyoruz.
Kendi günlük aracim 2018 model; AGM akü standart gelmisti. Diger bir 2016 model aracimizda islak akü var. 2017'de AGM'ye gecti cogu model.


Bu arada bendeki sarj cihazi budur. Memnunum.
https://www.ctek.com/uk/products/car/mxs-5-0-uk
Bir tek Toyota geçmemiş anlaşılan :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #56 : Şubat 04, 2021, 18:06:41 »
Bir tek Toyota geçmemiş anlaşılan :)

Almanya'da pek Toyota kullanilmiyor ve otobanda hizli gitmeye cok uygun degil. O yüzden takip edemiyorum Almanya'da ne tip akü ve aksesuarla geldiklerini.
Hep Alman araclarina döndüm bu aralar. Ama gönlümde Yaris GR var :D
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #57 : Şubat 04, 2021, 18:09:26 »

Akünüz Jel akü değilse, içinde akü suyu dediğimiz sıvı bulunmaktadır ve "kuru akü - bakım gerektirmez" diye tabir edilse de video 7.50'de olduğu gibi özellikle Yaz aylarında su kaybı olmaktadır. Akünüzün üstünde etiket yanında veya altında açılabilir kapakları mevcutsa, her yıl Yaz sonunda muhakkak sıvı seviye kontrolü yapınız ve kurşun levhaları 1cm geçene kadar suyunu tamamlayınız.

2017 Honda Civic aracımda Mutlu 47A, eşimin 2019 1.3 Honda Jazz aracında Start-Stop olduğundan, 50A akü kullanılmış.

Her yıl kontrolünü yaptığım akülerin yine 2 ay kadar önce kontrol sonrası 100ml kadar su eksilttiğini görmüştüm.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #58 : Şubat 04, 2021, 18:24:06 »

Süper bir video.
Benim kullanimim icin AGM daha mantikli. Bir aracimda AGM akü motor kompartimaninda; digerlerinde motor ani yerde degil. O yüzden sicaklik bir problem olmamali.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hybrid akü sorunu
« Yanıtla #59 : Şubat 04, 2021, 18:42:24 »
Süper bir video.
Benim kullanimim icin AGM daha mantikli. Bir aracimda AGM akü motor kompartimaninda; digerlerinde motor ani yerde degil. O yüzden sicaklik bir problem olmamali.
AGM aküde elektrolit sıvı halde olmadığı için yüksek sıcaklık plakalarda kurumaya sebep oluyor ve akünün ömrünü kısaltıyor. Bir üreticinin konuyla alakalı videosu vardı ama bulamadım bulursam paylaşırım. AGM aküde elektrolit sıvı olmadığı için sulu aküdeki gibi.ekleme şansınızda yok. Motor bölümünde olan aküler için ısı kalkanı uygulaması yapılıyormuş videoda belirtildiği gibi..Aslında AGM aküler sulu akülerden daha hafif olur ama dikkatimi çekti sizinki daha ağırmış. Aküleri tartmış mıydınız?