Gönderen Konu: Corolla hibrid  (Okunma sayısı 12786 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 6000
  • Model Yılı: '19
  • 13 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #20 : Ağustos 11, 2020, 15:19:47 »
Merhabalar,
Bende Hybrid Corolla Flame X-Pack modeli var. Sizde de aynı şekilde mi? Uzun rampalar inerken pil tam doluyor haliyle. Bir süre sonra devir yükselmeye başlıyor kendilİğinden. Zaten ayak gaz pedalında değil çünkü rampa aşağı kendi akıyor araba. Ama ne zaman bende hafif gaza basarsam devir normale dönüyor. İlginç. Bu devir yükselmesi normal mi? 
Bir de ayrıca B vites konumu tam anlamıyla ne için? Neredeyse hiç kullanmadım diyebilirim. Şimdiden çok teşekkür.

Merhaba
Bu soruyu bende sormuştum daha önce. Üstatlardan aldığımız bilgiyi paylaşayım.
Pil sarjı tam dolum olduktan sonra kendini korumaya alarak benzine geçiş sağlıyor ki piilere zarar vermesin.  Bu noktada rampa aşağı inerken daha fazla sarj edemeyeceği için benzine geçiş sağlayarak devir yükselterek bir nevi motor freni ile iniş sağlıyor.
B vitesi rampa aşağı inerken pili daha hızlı sarj etmek için kullanılan motor freni gibi düşünebilirsiniz. B konumuna aldığınızda araç direk benzine geçerek motor freni ile pillerinizi daha hızlı şarj ediyor. Bende çok fazla kullanmadım açıkçası zaten rampa aşağı inerken yeterli miktarda sarjını yapıyor
Hybrid Corolla flame 2019

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #20 : Ağustos 11, 2020, 15:19:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '19
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #21 : Ağustos 17, 2020, 07:59:11 »
Merhaba Ahmet Sezer Bey,
Bilgilendirme için çok teşekkürler. Harikasınız.  Öğrendiğim iyi oldu. :) Hoşçakalın.
Adnan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #22 : Eylül 22, 2020, 08:51:20 »
Arkadaşlar Merhaba,

Hybrid aracı olan arkadaşlarımın yorumlarını rica edeceğim.

25.000 KM de hybrid passion x pack aracım var.

* Batarya nerdeyse full doluyken bazen gene dolum yapmaya çalışıyor. Bu normal midir?
* Birde bazen batarya doluyken araç EV mode geçmiyor. Duran trafikte araç sarı renkle gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Aynı durum uzun yolda da oluyor. 120 km ile giderken ayağımı gazdan çekiyor. Bu sefer yeşil ile gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Dur kalk Trafikte duruyorum. EV mode ışığı yanıyor. Küçük bir hareket oluyor gaza hafif dokunuyorum. EV mode ışığı hemen sönüyor. Bu durumda da batarya dolu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 6000
  • Model Yılı: '19
  • 13 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #23 : Eylül 22, 2020, 09:12:17 »
Merhaba Serhat bey

Aynı durum bende de var bu durum herzaman yaşanmıyor ancak bazen anlam veremediğim noktalarda elektriğe geçmiyor yada bahsettiğiniz gibi farklı durumlarda yaşıyorum. Stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor genelde.
Bu arada soyisim benzerliği de ayrı bir güzellik kattı. ;)
Hybrid Corolla flame 2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #24 : Eylül 22, 2020, 09:19:21 »
 :D
Evet güzel oldu.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 22, 2020, 09:21:19
:D
Evet güzel oldu.

O zaman yazılımsal bir sorun da olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #25 : Eylül 25, 2020, 14:25:40 »
Arkadaşlar Merhaba,

Hybrid aracı olan arkadaşlarımın yorumlarını rica edeceğim.

25.000 KM de hybrid passion x pack aracım var.

* Batarya nerdeyse full doluyken bazen gene dolum yapmaya çalışıyor. Bu normal midir?
* Birde bazen batarya doluyken araç EV mode geçmiyor. Duran trafikte araç sarı renkle gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Aynı durum uzun yolda da oluyor. 120 km ile giderken ayağımı gazdan çekiyor. Bu sefer yeşil ile gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Dur kalk Trafikte duruyorum. EV mode ışığı yanıyor. Küçük bir hareket oluyor gaza hafif dokunuyorum. EV mode ışığı hemen sönüyor. Bu durumda da batarya dolu.

Merhaba Serhat bey,

Bildiğim kadarıyla durumu açıklamaya çalışayım.

* Batarya dolu bile olsa (8 çentik) her fırsatta yazılım batarya dolumu yapar. Buna bir örnek; kışın, akşam aracı 8 çentik dolu bataryayla bırakıp sabah ilk çalıştırdığınızda warm-up (ısınma süreci) esnasında hem motor ve diğer aksamlar ısıtılır hem de bu sırada batarya doldurulur. Hatta bu aşamada bataryanın 9-10 çentiğe kadar dolduğuna şahit olursunuz.

Bataryanın her koşulda dinamik bir şekilde dolup boşalması normaldir.

* Bu durum hibrit sistemin "Idle Check" aşamasıdır. Hibrit sistemin sıcaklıkları (batarya dahil tüm sistemin kondisyonu) optimum seviyeye gelinceye kadar bazı aşamalar gerçekleşir. S1, S2a, S2b, S3, Idle Check be son olarak optimum kondisyon S4'dür. Idle Check kısa sürer, benzin motoru 1000dev/dk civarında döner ve sistem kontrol edilir, her şey tamamsa S4 aşamasına geçilir. Idle Check aşamasında EV ışığı yeşil olmaz ve devir saatinde benzin motorunun en düşük devirde olduğunu görürsünüz.

* Hibrit sistemdeki dişli oranlarından dolayı MG1 olarak adlandırılan jeneratör/motorun devrinin aşırı artmaması için belli bir hızda benzin motorunun da devir alması gerekmektedir. Düz veya hafif aşağı eğimli yolda gaz pedalına hafif bastığınızda batarya doluysa elektrik motorunun tekerleklere güç artardığını fakat bu esnada benzin motoruna benzin gitmediğini ama yine de benzin motorunun döndüğünü görürsünüz. EV ışığının yanmadığını ama yakıt tüketiminin sıfır olduğunu görebilirsiniz. İşte bu durum, hibrit sistemdeki mekanik kısıtlamadan dolayı MG1'i korumak için benzin motorunun devir almasıdır.

* Gaz pedalına daha hafif basmayı deneyin. Corolla'da bir yük göstergesi yok diye biliyorum, bu yüzden dur-kalk trafikte gaz pedalını biraz daha nazik basmayı deneyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #26 : Aralık 31, 2020, 18:15:33 »
Bugün serviste konusu geçti. 17.000tl dediler pil değişimine. Pazarlık-indirim ne kadar olur veya olur mu bilmiyorum ama bu haliyle sıkıntı. Senede 15bin km yapan biri için 15 sene sonra pil değişimi demek, bugünkü parayla yakıt hesabına 7-8 kuruş koymak demek. 10 sene sonra dövizin ve pil fiyatlarının düşmesi lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #27 : Aralık 31, 2020, 19:45:38 »
Bugün serviste konusu geçti. 17.000tl dediler pil değişimine. Pazarlık-indirim ne kadar olur veya olur mu bilmiyorum ama bu haliyle sıkıntı. Senede 15bin km yapan biri için 15 sene sonra pil değişimi demek, bugünkü parayla yakıt hesabına 7-8 kuruş koymak demek. 10 sene sonra dövizin ve pil fiyatlarının düşmesi lazım

Arabaları da artık akıllı telefon mantığıyla üretmeye başladılar. Kullan, at mantığı. Nasıl ki bataryası biten telefonlar işe yaramıyorsa bataryası biten araba da pilsiz oyuncağa dönecek. 17 bin lira Pil değişimi büyük masraf. En iyisi sorunsuz, masrafsız atmosferiğe devam :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #28 : Ocak 01, 2021, 15:42:44 »
Kullanim omrune vabeste degisim gerekli olmasi beklenen birsey,
Birde soyle dusunerek degerlendirme yapmak gerekli, 10 15 yil sonra acaba piyasadaki arabalarin hangileri ragbet gorecek? Hangi tipte arabalar piyasa sartlarina gore kabul edilebilir olacak?
Ben Hybrid in bu alanda devam edebilecegini, tamamen piyasadan silinmis olmayacagini dusunuyorum.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #29 : Ocak 01, 2021, 23:17:23 »
Kullanim omrune vabeste degisim gerekli olmasi beklenen birsey,
Birde soyle dusunerek degerlendirme yapmak gerekli, 10 15 yil sonra acaba piyasadaki arabalarin hangileri ragbet gorecek? Hangi tipte arabalar piyasa sartlarina gore kabul edilebilir olacak?
Ben Hybrid in bu alanda devam edebilecegini, tamamen piyasadan silinmis olmayacagini dusunuyorum.

İnsanlar bugün hala fosil yakıtlı araba alıyorlar. Bunlar 15 sene sonra çöp mü olacak? Egzoz gazı kriterleri artıkça dizel azalacak. Benzinlide de az yakan modeller devam edecek. Plugin hybrid’in peşine elektrikli arabalar gelecek. Plugin hybrit en güzeli aslında. 30 sene gideri var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #30 : Şubat 04, 2021, 18:25:07 »
İnsanlar bugün hala fosil yakıtlı araba alıyorlar. Bunlar 15 sene sonra çöp mü olacak? Egzoz gazı kriterleri artıkça dizel azalacak. Benzinlide de az yakan modeller devam edecek. Plugin hybrid’in peşine elektrikli arabalar gelecek. Plugin hybrit en güzeli aslında. 30 sene gideri var

Hidrojen bazli sentetik yakit cikacak.
Su an 500-600 milyon tane icten patlamali motorlu arac mevcut dünyada. 
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #31 : Şubat 04, 2021, 21:21:05 »
Hidrojen bazli sentetik yakit cikacak.
Su an 500-600 milyon tane icten patlamali motorlu arac mevcut dünyada.

GTL - Gas To Liquid

Shell 2006 yılında GTL adı altında, Doğal Gaz'dan Sıvıya çevirdiği muhteşem bir Diesel yakıt üretmiş fakat kuruş! bazında pahalı olduğu için ülkemizde pek tutulmamıştı. Oysa benim D-4D Corolla bu yakıtla roket gibi gider, benzinli kadar sessiz çalışır, benzinli kadar temiz bir egzost borusuna sahip olur ve herhangi bir diesel aracın olamayacağı kadar düşük yakıt tüketimine sahip olurdu. Shell'in farklı istasyonlarından yakıt almak için mazot pompası önüne yanaştığımda, pompacı- "abi orası mazot benzinli bu tarafta" diye beni uyarırdı..

Şimdilerde Almanya'da Bosch ve Porshe'nin geliştirdiği yeni GTL, başlangıçta rüzgar güllerinin ürettiği elektrik ile sudan hidrojen üretip sonra kimyasal işlemlerle bu Hidrojen gazını sıvıya çevirip benzin ile harmanlıyorlar.

Evet, dünyada yüz milyonlarca otto ve atkinson çevrimli otomobiller, ilave mekanik/elektronik geliştirme yapılmadan bu yakıt sayesinde çok daha çevreci olacaklar ve insanlığa son hizmetlerini yerine getirecekler.

İçten yanmalı motor devri bittiğinde Hybridlerin de devri bitmiş olacak.

Dünyada Hidrojen üretimi başlangıçta düşük oranlarda yapılmaya, sonra yıllar geçtikçe katlanarak artmaya başlayacaktır.

Üretilen H-GTL, mevcut otomobilleri besleme düzeyinin üstüne çıktığında, fazladan üretilen Hidrojen, Yakıt Hücreli otomobillerde kullanılmak üzere, Gaz olarak benzin istasyonlarına sevk edilmeye başlayacaktır. Yani yakıt hücreli elektrikli otomobillerin ulaşılabilir rakamlarla piyasada görülmesine artık çok uzak değiliz.

Demek ki öncelikle yakıt istasyonlarında H-GTL görürsek, ilk etapta egzost emisyonlarımız düşecek demek oluyor.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #32 : Şubat 04, 2021, 23:15:45 »
GTL - Gas To Liquid

Shell 2006 yılında GTL adı altında, Doğal Gaz'dan Sıvıya çevirdiği muhteşem bir Diesel yakıt üretmiş fakat kuruş! bazında pahalı olduğu için ülkemizde pek tutulmamıştı. Oysa benim D-4D Corolla bu yakıtla roket gibi gider, benzinli kadar sessiz çalışır, benzinli kadar temiz bir egzost borusuna sahip olur ve herhangi bir diesel aracın olamayacağı kadar düşük yakıt tüketimine sahip olurdu. Shell'in farklı istasyonlarından yakıt almak için mazot pompası önüne yanaştığımda, pompacı- "abi orası mazot benzinli bu tarafta" diye beni uyarırdı..

Şimdilerde Almanya'da Bosch ve Porshe'nin geliştirdiği yeni GTL, başlangıçta rüzgar güllerinin ürettiği elektrik ile sudan hidrojen üretip sonra kimyasal işlemlerle bu Hidrojen gazını sıvıya çevirip benzin ile harmanlıyorlar.

Evet, dünyada yüz milyonlarca otto ve atkinson çevrimli otomobiller, ilave mekanik/elektronik geliştirme yapılmadan bu yakıt sayesinde çok daha çevreci olacaklar ve insanlığa son hizmetlerini yerine getirecekler.

İçten yanmalı motor devri bittiğinde Hybridlerin de devri bitmiş olacak.

Dünyada Hidrojen üretimi başlangıçta düşük oranlarda yapılmaya, sonra yıllar geçtikçe katlanarak artmaya başlayacaktır.

Üretilen H-GTL, mevcut otomobilleri besleme düzeyinin üstüne çıktığında, fazladan üretilen Hidrojen, Yakıt Hücreli otomobillerde kullanılmak üzere, Gaz olarak benzin istasyonlarına sevk edilmeye başlayacaktır. Yani yakıt hücreli elektrikli otomobillerin ulaşılabilir rakamlarla piyasada görülmesine artık çok uzak değiliz.

Demek ki öncelikle yakıt istasyonlarında H-GTL görürsek, ilk etapta egzost emisyonlarımız düşecek demek oluyor.

 

Tekin Bey,

Ekim 2020’de klüp vesilesi ile Porsche’de yüksek mevkideki bir yönetici ile tanıştım. Mühendis kökenli ve bize araçların geleceği hakkında bir seminer verdi ve sorularımızı cevapladı. Şu an her ne kadar elektrikli otomobiller herşeyi çözecek gibi lanse edilse de, global ısınmayı önlemek için mevcut bulunan motorlara bir çözüm bulunmak zorunda. Emisyon standartlarına %100 bile uyulsa, ısınma 2.5 -3.0 derece celcius artacak deniyor. 1.5 dereceden daha çok ısınırsa felaket anlamına geliyor. Bu yüzden şu an sektörün önemli isimleri, Misal Mercedes, Toyota, Porsche hidrojen bazlı sentetik yakıt üzerine konusuyor.

Çok ilginç şeyler konuştuk; hepsini buraya sığdırmak zor. Ama uzun lafın kısası yenilenebilir enerji kaynakları kullanılarak elektroliz ile sudan hidrojeni ayırıp, başka yerlere nakletmek gözüken en iyi çözüm. Sentetik yakıtı 10-15 komponent ile üretmek mümkünmüş. Şu anki petrol bazlı yakıtlarda 200-250 komponent olduğunu düşünürseniz, sentetik yakıtı üretmek daha kolay gözüküyor. Ancak rafineri yatırımı önemli ve her biri 2 milyar EUR. Almanya.’da politikacılar hızlı çözüm olan elektro arabayı öne sürüyorlar. Ama bu olayı tamamen çözmeyecek gibi görünüyor. Uzun hikaye - bir ara Zoom call yapıp konuşuruz.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #33 : Şubat 05, 2021, 20:06:26 »
Bosch ve Siemens aynı firmanın ürünleri ama patron Siemens'mi? Bu dünya vatandaşı konuştuğumuz konuda güzel bir video hazırlamış.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #34 : Şubat 05, 2021, 21:26:23 »
Bosch ve Siemens aynı firmanın ürünleri ama patron Siemens'mi? Bu dünya vatandaşı konuştuğumuz konuda güzel bir video hazırlamış.


Hic hazzetmedigim bir dünya vatandasi.
Top Gear'da sundugu kisimlari atlardim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #35 : Şubat 06, 2021, 00:01:18 »
Çok ilginç şeyler konuştuk; hepsini buraya sığdırmak zor. Ama uzun lafın kısası yenilenebilir enerji kaynakları kullanılarak elektroliz ile sudan hidrojeni ayırıp, başka yerlere nakletmek gözüken en iyi çözüm. Sentetik yakıtı 10-15 komponent ile üretmek mümkünmüş. Şu anki petrol bazlı yakıtlarda 200-250 komponent olduğunu düşünürseniz, sentetik yakıtı üretmek daha kolay gözüküyor. Ancak rafineri yatırımı önemli ve her biri 2 milyar EUR. Almanya.’da politikacılar hızlı çözüm olan elektro arabayı öne sürüyorlar. Ama bu olayı tamamen çözmeyecek gibi görünüyor. Uzun hikaye - bir ara Zoom call yapıp konuşuruz.
Murat bey merhabalar,
Bir bölümünü alıntı yaptığım iletiniz çok güzel yalnız dünya insanları çevre ve uzay katliamına bu hızla devam ederlerse bırakın elektroliz ile sudan hidrojeni ayırmayı içmeye su bulamayacağımız zamanlar gelecek gibi duruyor, ayrıca elektroliz işlemi içinde elektrik gerekiyor ve elektrik üretimi için şuan hâlâ çoğu yerde fosil yakıt kullanılıyor HES GES ve Rüzgar santrelleride hiç masum değiller,hepsi bulunduğu bölgenin doğal düzenini değiştiriyor,En temizi nükleer santraller olarak gösteriliyor onlarda en ufak ihmalde geri dönülmez çevre katliamları yapıyor,yapılacak tek şey mecbur kalmadıkça araç kullanmamak en temiz araç bisiklet bu işin başka çaresi yok,bizim teknoloji olarak ürettiğimiz herşey doğal dengeye zarar veriyor,
Son 25 yılda uzayı bile kirlettiler şuanda şuanda oranında dengesini bozmak üzereyiz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #36 : Şubat 06, 2021, 02:22:07 »
Murat bey merhabalar,
Bir bölümünü alıntı yaptığım iletiniz çok güzel yalnız dünya insanları çevre ve uzay katliamına bu hızla devam ederlerse bırakın elektroliz ile sudan hidrojeni ayırmayı içmeye su bulamayacağımız zamanlar gelecek gibi duruyor, ayrıca elektroliz işlemi içinde elektrik gerekiyor ve elektrik üretimi için şuan hâlâ çoğu yerde fosil yakıt kullanılıyor HES GES ve Rüzgar santrelleride hiç masum değiller,hepsi bulunduğu bölgenin doğal düzenini değiştiriyor,En temizi nükleer santraller olarak gösteriliyor onlarda en ufak ihmalde geri dönülmez çevre katliamları yapıyor,yapılacak tek şey mecbur kalmadıkça araç kullanmamak en temiz araç bisiklet bu işin başka çaresi yok,bizim teknoloji olarak ürettiğimiz herşey doğal dengeye zarar veriyor,
Son 25 yılda uzayı bile kirlettiler şuanda şuanda oranında dengesini bozmak üzereyiz.

Ümit Bey,  deniz suyunu elektrolizden bahsediyorlar; tatlı su değil. Artı hidrojen yandıktan sonra gene suya dönüşüyor. O yüzden endişenizi tam anlayamadım.

Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında söyledikleriniz doğru ama en az zararlı kaynaklar bunlar. İnsanoğlu enerjiye ihtiyaç duydukça bir şekilde birşeyleri bozacak.

Bisiklet iyi fikir ama aman trafik canavarlarına dikkat.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #37 : Şubat 06, 2021, 04:58:18 »
Ümit Bey,  deniz suyunu elektrolizden bahsediyorlar; tatlı su değil. Artı hidrojen yandıktan sonra gene suya dönüşüyor. O yüzden endişenizi tam anlayamadım.

Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında söyledikleriniz doğru ama en az zararlı kaynaklar bunlar. İnsanoğlu enerjiye ihtiyaç duydukça bir şekilde birşeyleri bozacak.

Bisiklet iyi fikir ama aman trafik canavarlarına dikkat.
Evet trafik canavarları yüzünden insanlar bisiklet kullanmaya veya yaya olarak gezmeye korkar oldu,benim endişem bu insanlar deniz suyundan da üretse bu seferde deniz canlı hayatına kast eder (zaten ediyorlar) daha önceki bahsettiğim gibi her üretilen teknoloji getirisi den çok götürüsü oluyor ki bu eksi yönler olmaya devam edecektir,enerjiye her geçen gün daha fazla ihtiyaç duyuyoruz o yüzden attığımız her teknolojik adım insanlığa eksi olarak geri dönmekte bu çevre katliamı teknolojik gelişmelerle düzeleceğine inanmıyorum,ancak kesin sonuç alabilmek için sakin yaşam tarzına dönmemiz gerekiyor gereğinden fazla sırf caka satmak için kullanılan araçlar,hiç gereği olmadığı halde evlerde sabahlara kadar yanan lambalar,boşa akıtılan sular,daha büyük daha gösterişli yapılar yapmak için harıl harıl çalışan demirçelik sektörü,savaşlarda atılan bombalar,uzay araçlarını taşıyan roketler vs vs örnekler bitmez bunlar tam gaz devam ettiği sürece bu iş düzelmez tüm dünya sakin hayata geçerse bakın herşey nasıl düzelir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #38 : Şubat 06, 2021, 12:59:07 »
Evet trafik canavarları yüzünden insanlar bisiklet kullanmaya veya yaya olarak gezmeye korkar oldu,benim endişem bu insanlar deniz suyundan da üretse bu seferde deniz canlı hayatına kast eder (zaten ediyorlar) daha önceki bahsettiğim gibi her üretilen teknoloji getirisi den çok götürüsü oluyor ki bu eksi yönler olmaya devam edecektir,enerjiye her geçen gün daha fazla ihtiyaç duyuyoruz o yüzden attığımız her teknolojik adım insanlığa eksi olarak geri dönmekte bu çevre katliamı teknolojik gelişmelerle düzeleceğine inanmıyorum,ancak kesin sonuç alabilmek için sakin yaşam tarzına dönmemiz gerekiyor gereğinden fazla sırf caka satmak için kullanılan araçlar,hiç gereği olmadığı halde evlerde sabahlara kadar yanan lambalar,boşa akıtılan sular,daha büyük daha gösterişli yapılar yapmak için harıl harıl çalışan demirçelik sektörü,savaşlarda atılan bombalar,uzay araçlarını taşıyan roketler vs vs örnekler bitmez bunlar tam gaz devam ettiği sürece bu iş düzelmez tüm dünya sakin hayata geçerse bakın herşey nasıl düzelir.

Haklisiniz Ümit Bey ama kimsenin su anki hayat tarzindan kolay kolay vazgececegini sanmiyorum. O yüzden bilim adamlari ve mühendisler de alternatif kaynaklar üretmeye calisiyorlar. Adim adim daha iyi yerlere gelecek insanoglu; gelismekteki basrolleri bilim ve kültür oynuyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #39 : Şubat 06, 2021, 13:01:12 »
Jeotermal enerjiden elektrik üretiminde ilk 5 ülke; ABD, Filipinler, Endonezya, Türkiye ve Yeni Zelanda.

Türkiye'de rüzgar gücünden ise, toplam enerjinin %5'inden fazlası üretiliyor.

Güneş enerjisi üretiminde ise toplam enerjinin %1'i gibi sanırım.

Bu tip temiz enerji üretim yatırımlarımız hızla devam ediyor.

Yani Hidrojeni üretme konusunda temiz enerjide sıkıntımız olmaz.

İlk etapta büyük yatırım gerektiren konu, o hidrojeni sıvı hale geçirmek için yeni rafineriler, nakleden kamyonların farklı depolara sahip olmaları, yakıt satış istasyonlarında kurulması gereken yeni depolar.

Tabii yerli otomobillerimizde!? kullanılmak üzere yerli Yakıt Hücresi icadı/yatırımı..

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)