Gönderen Konu: Corolla hibrid  (Okunma sayısı 4409 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 6000
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #20 : Ağustos 11, 2020, 15:19:47 »
Merhabalar,
Bende Hybrid Corolla Flame X-Pack modeli var. Sizde de aynı şekilde mi? Uzun rampalar inerken pil tam doluyor haliyle. Bir süre sonra devir yükselmeye başlıyor kendilİğinden. Zaten ayak gaz pedalında değil çünkü rampa aşağı kendi akıyor araba. Ama ne zaman bende hafif gaza basarsam devir normale dönüyor. İlginç. Bu devir yükselmesi normal mi? 
Bir de ayrıca B vites konumu tam anlamıyla ne için? Neredeyse hiç kullanmadım diyebilirim. Şimdiden çok teşekkür.

Merhaba
Bu soruyu bende sormuştum daha önce. Üstatlardan aldığımız bilgiyi paylaşayım.
Pil sarjı tam dolum olduktan sonra kendini korumaya alarak benzine geçiş sağlıyor ki piilere zarar vermesin.  Bu noktada rampa aşağı inerken daha fazla sarj edemeyeceği için benzine geçiş sağlayarak devir yükselterek bir nevi motor freni ile iniş sağlıyor.
B vitesi rampa aşağı inerken pili daha hızlı sarj etmek için kullanılan motor freni gibi düşünebilirsiniz. B konumuna aldığınızda araç direk benzine geçerek motor freni ile pillerinizi daha hızlı şarj ediyor. Bende çok fazla kullanmadım açıkçası zaten rampa aşağı inerken yeterli miktarda sarjını yapıyor
Hybrid Corolla flame 2019

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #20 : Ağustos 11, 2020, 15:19:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #21 : Ağustos 17, 2020, 07:59:11 »
Merhaba Ahmet Sezer Bey,
Bilgilendirme için çok teşekkürler. Harikasınız.  Öğrendiğim iyi oldu. :) Hoşçakalın.
Adnan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #22 : Eylül 22, 2020, 08:51:20 »
Arkadaşlar Merhaba,

Hybrid aracı olan arkadaşlarımın yorumlarını rica edeceğim.

25.000 KM de hybrid passion x pack aracım var.

* Batarya nerdeyse full doluyken bazen gene dolum yapmaya çalışıyor. Bu normal midir?
* Birde bazen batarya doluyken araç EV mode geçmiyor. Duran trafikte araç sarı renkle gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Aynı durum uzun yolda da oluyor. 120 km ile giderken ayağımı gazdan çekiyor. Bu sefer yeşil ile gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Dur kalk Trafikte duruyorum. EV mode ışığı yanıyor. Küçük bir hareket oluyor gaza hafif dokunuyorum. EV mode ışığı hemen sönüyor. Bu durumda da batarya dolu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 6000
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #23 : Eylül 22, 2020, 09:12:17 »
Merhaba Serhat bey

Aynı durum bende de var bu durum herzaman yaşanmıyor ancak bazen anlam veremediğim noktalarda elektriğe geçmiyor yada bahsettiğiniz gibi farklı durumlarda yaşıyorum. Stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor genelde.
Bu arada soyisim benzerliği de ayrı bir güzellik kattı. ;)
Hybrid Corolla flame 2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #24 : Eylül 22, 2020, 09:19:21 »
 :D
Evet güzel oldu.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 22, 2020, 09:21:19
:D
Evet güzel oldu.

O zaman yazılımsal bir sorun da olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #25 : Eylül 25, 2020, 14:25:40 »
Arkadaşlar Merhaba,

Hybrid aracı olan arkadaşlarımın yorumlarını rica edeceğim.

25.000 KM de hybrid passion x pack aracım var.

* Batarya nerdeyse full doluyken bazen gene dolum yapmaya çalışıyor. Bu normal midir?
* Birde bazen batarya doluyken araç EV mode geçmiyor. Duran trafikte araç sarı renkle gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Aynı durum uzun yolda da oluyor. 120 km ile giderken ayağımı gazdan çekiyor. Bu sefer yeşil ile gidiyor gösteriyor ancak EV mode ışığı yanmıyor. Devir saati sıfır olmuyor.
* Dur kalk Trafikte duruyorum. EV mode ışığı yanıyor. Küçük bir hareket oluyor gaza hafif dokunuyorum. EV mode ışığı hemen sönüyor. Bu durumda da batarya dolu.

Merhaba Serhat bey,

Bildiğim kadarıyla durumu açıklamaya çalışayım.

* Batarya dolu bile olsa (8 çentik) her fırsatta yazılım batarya dolumu yapar. Buna bir örnek; kışın, akşam aracı 8 çentik dolu bataryayla bırakıp sabah ilk çalıştırdığınızda warm-up (ısınma süreci) esnasında hem motor ve diğer aksamlar ısıtılır hem de bu sırada batarya doldurulur. Hatta bu aşamada bataryanın 9-10 çentiğe kadar dolduğuna şahit olursunuz.

Bataryanın her koşulda dinamik bir şekilde dolup boşalması normaldir.

* Bu durum hibrit sistemin "Idle Check" aşamasıdır. Hibrit sistemin sıcaklıkları (batarya dahil tüm sistemin kondisyonu) optimum seviyeye gelinceye kadar bazı aşamalar gerçekleşir. S1, S2a, S2b, S3, Idle Check be son olarak optimum kondisyon S4'dür. Idle Check kısa sürer, benzin motoru 1000dev/dk civarında döner ve sistem kontrol edilir, her şey tamamsa S4 aşamasına geçilir. Idle Check aşamasında EV ışığı yeşil olmaz ve devir saatinde benzin motorunun en düşük devirde olduğunu görürsünüz.

* Hibrit sistemdeki dişli oranlarından dolayı MG1 olarak adlandırılan jeneratör/motorun devrinin aşırı artmaması için belli bir hızda benzin motorunun da devir alması gerekmektedir. Düz veya hafif aşağı eğimli yolda gaz pedalına hafif bastığınızda batarya doluysa elektrik motorunun tekerleklere güç artardığını fakat bu esnada benzin motoruna benzin gitmediğini ama yine de benzin motorunun döndüğünü görürsünüz. EV ışığının yanmadığını ama yakıt tüketiminin sıfır olduğunu görebilirsiniz. İşte bu durum, hibrit sistemdeki mekanik kısıtlamadan dolayı MG1'i korumak için benzin motorunun devir almasıdır.

* Gaz pedalına daha hafif basmayı deneyin. Corolla'da bir yük göstergesi yok diye biliyorum, bu yüzden dur-kalk trafikte gaz pedalını biraz daha nazik basmayı deneyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kan Grubu: ---
  • 40 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #26 : Aralık 31, 2020, 18:15:33 »
Bugün serviste konusu geçti. 17.000tl dediler pil değişimine. Pazarlık-indirim ne kadar olur veya olur mu bilmiyorum ama bu haliyle sıkıntı. Senede 15bin km yapan biri için 15 sene sonra pil değişimi demek, bugünkü parayla yakıt hesabına 7-8 kuruş koymak demek. 10 sene sonra dövizin ve pil fiyatlarının düşmesi lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 170 kere teşekkür etti
  • 207 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #27 : Aralık 31, 2020, 19:45:38 »
Bugün serviste konusu geçti. 17.000tl dediler pil değişimine. Pazarlık-indirim ne kadar olur veya olur mu bilmiyorum ama bu haliyle sıkıntı. Senede 15bin km yapan biri için 15 sene sonra pil değişimi demek, bugünkü parayla yakıt hesabına 7-8 kuruş koymak demek. 10 sene sonra dövizin ve pil fiyatlarının düşmesi lazım

Arabaları da artık akıllı telefon mantığıyla üretmeye başladılar. Kullan, at mantığı. Nasıl ki bataryası biten telefonlar işe yaramıyorsa bataryası biten araba da pilsiz oyuncağa dönecek. 17 bin lira Pil değişimi büyük masraf. En iyisi sorunsuz, masrafsız atmosferiğe devam :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 3000
  • Kan Grubu: B+
  • 144 kere teşekkür etti
  • 66 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #28 : Ocak 01, 2021, 15:42:44 »
Kullanim omrune vabeste degisim gerekli olmasi beklenen birsey,
Birde soyle dusunerek degerlendirme yapmak gerekli, 10 15 yil sonra acaba piyasadaki arabalarin hangileri ragbet gorecek? Hangi tipte arabalar piyasa sartlarina gore kabul edilebilir olacak?
Ben Hybrid in bu alanda devam edebilecegini, tamamen piyasadan silinmis olmayacagini dusunuyorum.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kan Grubu: ---
  • 40 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #29 : Ocak 01, 2021, 23:17:23 »
Kullanim omrune vabeste degisim gerekli olmasi beklenen birsey,
Birde soyle dusunerek degerlendirme yapmak gerekli, 10 15 yil sonra acaba piyasadaki arabalarin hangileri ragbet gorecek? Hangi tipte arabalar piyasa sartlarina gore kabul edilebilir olacak?
Ben Hybrid in bu alanda devam edebilecegini, tamamen piyasadan silinmis olmayacagini dusunuyorum.

İnsanlar bugün hala fosil yakıtlı araba alıyorlar. Bunlar 15 sene sonra çöp mü olacak? Egzoz gazı kriterleri artıkça dizel azalacak. Benzinlide de az yakan modeller devam edecek. Plugin hybrid’in peşine elektrikli arabalar gelecek. Plugin hybrit en güzeli aslında. 30 sene gideri var

Etiketler: