Gönderen Konu: Corolla hibrid  (Okunma sayısı 12785 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #40 : Şubat 06, 2021, 13:38:22 »
Bisiklet olayı her bölgeye uygun değil. Ben 5km bisiklet sürsem ter içinde kalıyorum. İşe de öyle gidemem. İstanbul bol yokuşlu bir bölge. Düz bölgelerimizde kullanılmalı tabi. Aslında kullanılıyor da. Avrupa’da adriyatik ve alpler bölgesi hariç bisiklete çok uygun bir arazi var. Özellikle fransa, Almanya, belçika, çek, polonya, hollanda gibi ülkeler çok uygun bisiklete.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #40 : Şubat 06, 2021, 13:38:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #41 : Şubat 06, 2021, 14:44:41 »
Haklisiniz Ümit Bey ama kimsenin su anki hayat tarzindan kolay kolay vazgececegini sanmiyorum. O yüzden bilim adamlari ve mühendisler de alternatif kaynaklar üretmeye calisiyorlar. Adim adim daha iyi yerlere gelecek insanoglu; gelismekteki basrolleri bilim ve kültür oynuyor.

Herkesin bildiği gibi, Çin bisiklet konusunda dünyanın 1 numaralı ülkesi...



...ydi. 1991'de Shanghai'a yerleştiğimde, trafik ışıkları yaya'ya yeşil yanmıyorsa karşıdan karşıya geçmeyi düşünmezdim.

Bisiklet parkına doğru beraber yürüdüğünüz arkadaşınızın, uzaktan "benimki şurada duran" demesi ise, göz doktoruna bir uğrasam diye beni düşündürmemiş değildi.



Şimdilerde, Li-Ion elektrikli klimalı belediye otobüsleri,



Tüm batı ve Japon markalarının elektrikli ve Hybrid kopyaları (örnek olarak (corolla) BYD Hybrid 154hp),



Çin için üretilen Tesla HB ve peşine beklenen kopyası..



Elektrikli scooter'lar, gelişen ekonomiyle beraber otomobil satın alımında patlama, yerli elektrikli otomobiller, şimdi sentetik yakıt ve yakın gelecekte hidrojenli otomobiller....



Daha şimdiden Çin'de dahi bisiklet kalmadı gibi birşey.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #42 : Şubat 06, 2021, 16:16:49 »
Bisiklet olayı her bölgeye uygun değil. Ben 5km bisiklet sürsem ter içinde kalıyorum. İşe de öyle gidemem. İstanbul bol yokuşlu bir bölge. Düz bölgelerimizde kullanılmalı tabi. Aslında kullanılıyor da. Avrupa’da adriyatik ve alpler bölgesi hariç bisiklete çok uygun bir arazi var. Özellikle fransa, Almanya, belçika, çek, polonya, hollanda gibi ülkeler çok uygun bisiklete.

Elektrikli bisikletler iyi deniliyor. Bir ara deneyecegim.
Bende terledigim icin ise normal bisiklet uygun degil.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #43 : Şubat 06, 2021, 17:18:23 »
Küçük oğluma en ucuzundan Bood marka Hover Board aldım, 1.800.-TL

İçindeki Li-Ion pil ile 9km menzile çok rahat ulaşıyor ve yokuşları çıkabiliyor, bizimki 4 saatte şarj oluyor.

Elde taşınabiliyor, odada bir kenara sığdığından park ve taşıma sorunu yok.

Pil düşük seviye uyarı göstergesi ve ön ışıkları var.

Pasif gibi görünse de yine de kalori harcıyorsunuz.

Tabii biz yürüyerek kalori yakıyoruz..

Tekerlekleri küçük olduğu için parke taş yolda gidemiyor, düz zemin şart.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #44 : Şubat 08, 2021, 14:15:18 »
Küçük oğluma en ucuzundan Bood marka Hover Board aldım, 1.800.-TL

İçindeki Li-Ion pil ile 9km menzile çok rahat ulaşıyor ve yokuşları çıkabiliyor, bizimki 4 saatte şarj oluyor.

Elde taşınabiliyor, odada bir kenara sığdığından park ve taşıma sorunu yok.

Pil düşük seviye uyarı göstergesi ve ön ışıkları var.

Pasif gibi görünse de yine de kalori harcıyorsunuz.

Tabii biz yürüyerek kalori yakıyoruz..

Tekerlekleri küçük olduğu için parke taş yolda gidemiyor, düz zemin şart.


Kaskta aldiniz umarim
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #45 : Şubat 08, 2021, 17:14:49 »
Kaskta aldiniz umarim

Kask, Eldiven, Dirseklik ve Dizlikler takım olarak alındı fakat kullanan arkadaş uzmanlaştığı için artık takmıyor..

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #46 : Şubat 08, 2021, 18:37:47 »
Kask, Eldiven, Dirseklik ve Dizlikler takım olarak alındı fakat kullanan arkadaş uzmanlaştığı için artık takmıyor..
Trafikte uzmanlık diye birşey yok,es kaza küçük bir taşa takılsa (ALLAH cc esirgesin) denge kaybı yaşayıp düşebilir o anda uzmanlık işe yaramaz,her işte önce güvenlik.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #47 : Şubat 08, 2021, 19:04:50 »
Trafikte uzmanlık diye birşey yok,es kaza küçük bir taşa takılsa (ALLAH cc esirgesin) denge kaybı yaşayıp düşebilir o anda uzmanlık işe yaramaz,her işte önce güvenlik.

Tekin beyin mesajında biraz sitem var gibi zaten :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #48 : Şubat 08, 2021, 19:24:35 »
Tekin beyin mesajında biraz sitem var gibi zaten :)

 :D

Trafikte uzmanlık diye birşey yok,es kaza küçük bir taşa takılsa (ALLAH cc esirgesin) denge kaybı yaşayıp düşebilir o anda uzmanlık işe yaramaz,her işte önce güvenlik.

Bu Hoverboard denen yandan tekerlekli şey, hareket etmeseniz bile aktif ESP sistemi ile üstündeki kişiyi ayakta tutuyor ve süratinin hızlı yürüme/yavaş koşma aralığında sınırlandırılması sayesinde taşa takılma değilde dolgu lastiğinin aşamadığı tümseğe takılmalarda, üzerindeki kişi adım atarak yürümeye yada koşmaya başlıyor, başlangıçta düşülse bile tehlike düzeyi çocuklar için yok denecek kadar çok düşük. Süratinden dolayı bisiklet daha tehlikeli mesela. Kullanacak kişinin boyu ne kadar kısa ise o kadar çabuk alışılıyor. Örneğin ben üstüne çıkamıyorum bile, Mr Bean gibi oluyorum.. kısa zamanda hangi mekanlarda kullanabileceğinizi öğrendiğinizde keyifli dolaşma/gezinme aracı. Sanırım, fabrika - büyük hava limanları vb gibi büyük ve kapalı iş yerlerinde sürekli uzun mesafeye gitmesi gereken çalışanlar için ulaşım aracı olarak kullanılıyor. Küçük olduğundan ev içinde de kullanılabiliyor.

Fakat ilk başlangıçta kask ve diğer parçaların takılması, öğrenene kadar oluşabilecek riskleri ortadan kaldıracaktır diye uyarı vereyim yine de.

Benim küçük oğlan üstüne çıktı ve kullandı, zorla ilk bir kaç gün kask takımını taktı, sonra taktıramadık, bu arada biz de bir tehlike olmadığı kanaatine vardık ve (kendimiz için söylüyorum) kask takımını boşa almışız..
Bisiklet yolundan gitme zorunluluğu yok ama Trafiğe ayrılmış yolda da kullanılmamalıdır. AVM'lerde de izin verilmiyor.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '19
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #49 : Haziran 04, 2021, 13:14:49 »
Merhaba,
Yaklaşık 35.000 km de corolla hibrit dream araç sahibiyim.

Tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak;

Yokuş aşağı eğimli yollarda araç bataryasının tam dolumuna 2 çizgi kala araç motor freni yapmaya başlıyor. Bu durum, araç düz yola çıktığında da en az 10-15 km devam ediyor. Hatta düz yolda hızım 80-90 km civarına çıktığında bile ayağımı frenden çektiğimde motor freni devam ediyor. Bununla birlikte, batarya tam doluma ulaştığında veya 2 çizgi kala araç artık elektriğe girmiyor. Durduğumda bile bir süre bekleyip öyle giriyor elektiriğe. Sonrasında, kalkışta gaza çok az dokunsam bile benzinli motor devreye giriyor ve ayağımı gazdan çeksem de elektriğe girmiyor. Bu durum 10-15 km böyle devam ediyor. Aynı durum yokuş sonrası düz yolda da oluyor. Hızımı çok düşürmeme rağmen  pil göstergesinde araç aküden gidiyor gibi görünüyor, ancak benzinli motor 1000 devirde çalışmaya devam ediyor.

Başka bir soru;
Bazen aracı 6 çizgi şarj ile park ediyorum. yaklaşık 1 saat sonra yeniden çalıştırdığımda şarj bir nda 3 çizgiye düşüyor ve pili şarj etmeye başlıyor. Bı durum şehir içi trafikte yakıt sarfitını arttıyor. Bazı durumlarda ise pillerde 4-5 çizgi şarj varken , pil göstergesinde araç sadece pil ile gidiyor görünürken, benzinli motor 1000 devirde bir süre çalışıyor ve bu sürede yaklaşık benzin harcıyor gibi görünüyor.

Bu durumları yaşayan başka kimse var mı?

Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #50 : Haziran 04, 2021, 13:33:21 »
Merhaba,
Yaklaşık 35.000 km de corolla hibrit dream araç sahibiyim.

Tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak;

Yokuş aşağı eğimli yollarda araç bataryasının tam dolumuna 2 çizgi kala araç motor freni yapmaya başlıyor. Bu durum, araç düz yola çıktığında da en az 10-15 km devam ediyor. Hatta düz yolda hızım 80-90 km civarına çıktığında bile ayağımı frenden çektiğimde motor freni devam ediyor. Bununla birlikte, batarya tam doluma ulaştığında veya 2 çizgi kala araç artık elektriğe girmiyor. Durduğumda bile bir süre bekleyip öyle giriyor elektiriğe. Sonrasında, kalkışta gaza çok az dokunsam bile benzinli motor devreye giriyor ve ayağımı gazdan çeksem de elektriğe girmiyor. Bu durum 10-15 km böyle devam ediyor. Aynı durum yokuş sonrası düz yolda da oluyor. Hızımı çok düşürmeme rağmen  pil göstergesinde araç aküden gidiyor gibi görünüyor, ancak benzinli motor 1000 devirde çalışmaya devam ediyor.

Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
Aynı durumu ben de gözlemledim. Tahminim akünün aşırı şarj olmasını engellemek için düz yolda bile motor freni ile akünün enerjisini düşürmek için motor  freni çalıştırıyor olabilir. Çünkü %80 üstüne şarj çıkması demek, akünün yıpranması demek, yazılım riske atmıyor ve 'ben şarjı %50 civarına indireyim de garanti olsun' yaklaşımıyla motor frenine düz yolda da devam ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #51 : Eylül 08, 2021, 15:23:28 »
Merhabalar,
Bende Hybrid Corolla Flame X-Pack modeli var. Sizde de aynı şekilde mi? Uzun rampalar inerken pil tam doluyor haliyle. Bir süre sonra devir yükselmeye başlıyor kendilİğinden. Zaten ayak gaz pedalında değil çünkü rampa aşağı kendi akıyor araba. Ama ne zaman bende hafif gaza basarsam devir normale dönüyor. İlginç. Bu devir yükselmesi normal mi? 
Bir de ayrıca B vites konumu tam anlamıyla ne için? Neredeyse hiç kullanmadım diyebilirim. Şimdiden çok teşekkür.

Merhaba,
  Aracın normal işleyişi böyle. Pillerin yeterli derecede dolduğunu görünce sistem elektrik üretmeyi kesiyor , daha çok fren gücü elde etmek için içten yanmalı motorun devrini yükseltip motor freni yapıyor. B vites konumu da , bunu sizin istediğiniz zaman yapabilmeniz için var. Fren diskleriniz daha az aşınsın diye kullanabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #52 : Eylül 10, 2021, 11:09:45 »
Konu aslında 2019 corolla hybrid’de devam ediyor. Bolu dağı iniş videosunda bataryanın garip kendini koruma hallerini gösterdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '19
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #53 : Ekim 14, 2021, 13:32:34 »
Konu aslında 2019 corolla hybrid’de devam ediyor. Bolu dağı iniş videosunda bataryanın garip kendini koruma hallerini gösterdim.

Merhaba,
"2019 corolla hybrid" , forum içinde bu konuyu bulamadım. Hangi başlık altında acaba?. Benim de benzer bir problemim var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #54 : Ekim 14, 2021, 15:17:13 »
(2019 Toyota Corolla Hybrid ) şeklinde bir başlık olabilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #55 : Ekim 15, 2021, 07:42:36 »
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=85410.0

Link çalışırsa konu budur. Bende şikayetçiyim. özellikle devir çevirirken aşısı titreşimli gürültülü rahatsız edici sesler çıkartan bir motora sahip. Toyotaya yakışmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #56 : Ekim 15, 2021, 16:13:19 »
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=85410.0

Link çalışırsa konu budur. Bende şikayetçiyim. özellikle devir çevirirken aşısı titreşimli gürültülü rahatsız edici sesler çıkartan bir motora sahip. Toyotaya yakışmadı.

Aynı motor verso’da var. Hybrid versiyondaki atkinson çevrimi olmayan şekliyle. Çok temiz çalışıyor. O titreşim supapların geç kapanmasından kaynaklanıyor sanırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #57 : Ekim 15, 2021, 21:16:00 »
Aynı motor verso’da var. Hybrid versiyondaki atkinson çevrimi olmayan şekliyle. Çok temiz çalışıyor. O titreşim supapların geç kapanmasından kaynaklanıyor sanırım

Arkadaşımda 1.6 litre 4 silindirlisi var , pürüzsüz , pamuk gibi çalışıyor. Motor sesi gelse bile rahatsız etmiyor. Benim arabada direksiyon titriyor , konsol titriyor. inanılır gibi değil ama araba 1200 devirde çalışırken bile uğultu alıyorum. Bir sorun olmalı. Bukadar titreşimli bir toyota motoru olduğuna inanamıyorum. ki 1.4 dizel arabaları bile çok sessiz idi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hibrid
« Yanıtla #58 : Ekim 15, 2021, 21:55:09 »
Arkadaşımda 1.6 litre 4 silindirlisi var , pürüzsüz , pamuk gibi çalışıyor. Motor sesi gelse bile rahatsız etmiyor. Benim arabada direksiyon titriyor , konsol titriyor. inanılır gibi değil ama araba 1200 devirde çalışırken bile uğultu alıyorum. Bir sorun olmalı. Bukadar titreşimli bir toyota motoru olduğuna inanamıyorum. ki 1.4 dizel arabaları bile çok sessiz idi..

Konsol direksiyon titremesi olmuyor hocam, lütfen 😁 ama gürültülü dizel gibi çalışıyor o doğru. 1.6 motor değil de 2zr fxe motorun 2zr 1.8 sadece benzinli olanını demiştim ben. Gayet temiz sessiz bir motor.

Bizimkiler gürültülü. Bu yabancı forumlarda da konuşulmuştu görmüştüm