Gönderen Konu: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu  (Okunma sayısı 8035 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: A-
  • 28 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Şaka gibi ama 2014 corolla aracımla bugün AVM nin otopark çıkışındaki dik rampasında kaldım araç çekmedi yani. Aracım 1.4 dizel otomatik. Aracı alalı 1 ay oldu 70 bin km.de
AVM çıkışı dik olduğu için önü sürtmesin diye aracı yavaş kullanarak rampaya sürdüm ve araç rampanın ortasında kaldı sanki araç ikinci vitesteymişte bayılmış gibi. durdum ve tekrar kaldığım yerden kaldırmaya çalıştım ama araç kalkmadı,çekmedi. geri geri inerek bu sefer hızlanarak yokuşu çıktım ve aracımdan tamamen soğudum. 70 bin lira ben bu araca mı verdim dedim. Başına D4D otomatiklerde böyle bir şey gelen var mı acaba. Benim aracımda mı bi problem var? Araç yüklü olsa ne yapacaktım acaba bilemiyorum.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #1 : Mart 15, 2018, 22:19:51 »
1.4 corollarin hepsi böyle. Otomatik olmayanlarda aynı. Uzun yoldadevrini buldurdunmu iyi gider ama dur kalklarda özellikle ilk hareket ettirmede hele birde yüklüyse arac yerinden kalkarken zorlanıyor. 205 tork ve 96 beygir motor. Fazla birşey beklemeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: B+
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2018, 07:35:50 »
Söylediğiniz tarz yerlerde kullanırken manuele almanız gerekiyor diye biliyorum.Tüm yarım otomatikleri böyle kullanmak gerekiyor. Robotize şanzıman her daim otomatikte kullanılacak diye bir şey yok. Kullanım kitapçığında yazması gerekir. Hatta eğimi çok arazilerde manuelde kullanın yazması gerekir.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2018, 16:51:20 »
Düz viteste aynı. Birsey degişmiyor. Sadece kendini avutma teselli başka birsey degil. Ayni yerde aynı kosullarda baska araba ile denetseniz öyle olmamasi gerektigini anlarsıniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15000
  • Kan Grubu: AB+
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2018, 20:43:50 »
3 yıl 2015 1.4 dizel otomatik corolla kullandım. ne yüklü ne de boşken hiç bir rampada kalmadı. Yüklüyken zorlanıyor, bazen balata kokusu duyduğum bile oldu ama boşken imkansız gibi bir şey. Uzun soluklu rampalarda kararsızlık yaşadığı sürekli vites büyütüp küçülttüğü ve bu durumda manuelde kullanılması gerektiği doğru ancak boş haldeyken AVM otoparkında kalması bir kullanım hatası ya da sorunu işaret ediyor bence. performans konusunda ise dört dörtlük değil ama bahsedildiği kadar kötü de değil. yüklü halde gayet yüksek hızlarda (denemek için yapmış olsam da rakam paylaşmak istemiyorum) hiç bayılmadan uzun yokuşları araçları sollayarak çıktım.  şehir içinde iddiası yok ama uzun yolda kullanmayı bilirseniz kolay kolay ezilmezsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 194000
  • Kan Grubu: 0+
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2018, 20:56:11 »
Şaka gibi ama 2014 corolla aracımla bugün AVM nin otopark çıkışındaki dik rampasında kaldım araç çekmedi yani. Aracım 1.4 dizel otomatik. Aracı alalı 1 ay oldu 70 bin km.de
AVM çıkışı dik olduğu için önü sürtmesin diye aracı yavaş kullanarak rampaya sürdüm ve araç rampanın ortasında kaldı sanki araç ikinci vitesteymişte bayılmış gibi. durdum ve tekrar kaldığım yerden kaldırmaya çalıştım ama araç kalkmadı,çekmedi. geri geri inerek bu sefer hızlanarak yokuşu çıktım ve aracımdan tamamen soğudum. 70 bin lira ben bu araca mı verdim dedim. Başına D4D otomatiklerde böyle bir şey gelen var mı acaba. Benim aracımda mı bi problem var? Araç yüklü olsa ne yapacaktım acaba bilemiyorum.
Aracın debriyaj balatası son demlerini yaşıyor olabilir. Hareketli haldeyken rampada kolay kolay kalmaz. Bendeki modelin torku 190nm olmasına karşın benzer durumlarda kalkmamazlık yapmadı.
2009 Corolla d4d Elegant mmt
2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #6 : Mart 16, 2018, 21:54:45 »
Araç MMT vites mi?

Eğer MMt vites ise otomatik vites diye bakmayın olaya. Bildiğimiz debriyajlı kavramalı vites kutusunun robotize (vitesi sizin yerinize atan) halidir.

Bu vites sistemlerinde  Kavramada kullanılan balataların ömürleri vardır ve belirli km'lerde değişmesi gerekir.Eğer sizin balatalar değişmedi ise bitme/camlaşma nedeni ile yeterli tutunmayı sağlayamayabilir.Bunu biy kontrol edin yoksa 200 küsür NM ile kalkamamak enteresan geldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2018, 22:30:20 »
Bizde öyle diyoruz zaten düz yolda kaptırırsan gidiyor yokusta cikiyor ama dik bir yokusta dur ve araci hareket ettirmeye calış. Zor kalkiyor. Suç debriyaj balatasinda degil. 1300 kg. 90 beygir 210 tork motor. Ondan kaynaklı sorun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15000
  • Kan Grubu: AB+
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #8 : Mart 16, 2018, 22:48:21 »
Kaç tane 1.4 d4-d mm corolla kullandınız? 
Bu kadar rahat genelleme yapabiliyor olmanız ilginç...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: A-
  • 28 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #9 : Mart 17, 2018, 00:23:52 »
Eğer balatalarda bi sorun olsaydı araç bağırırdı ama gitmezdi diye düşünüyorum. Araç resmen yokuşta bayıldı gitmedi. Tekrar yokuşta kaldırmaya çalıştım kalkmadı. Sonra geri salarakdüzden kaptırarak rampayı çıkabildim. Ama manuel olsaydı arabayı kaldırabilirdim diye düşünüyorum. Çünkü sonuçta çok gaz vererek yarım debriyajla araç ne kadar güçsüz olsada rampa çıkar yani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #10 : Mart 17, 2018, 08:50:00 »

(Kaç tane 1.4 d4-d mm corolla kullandınız? 
Bu kadar rahat genelleme yapabiliyor olmanız ilginç...)
Ilk 98 model 1.6 benzinli vardı. 120 binde sattım. Sonra 2 tane 0 km aldım kullandım. Biri 2011 digeri 2012 model. Birini 20 binde digerinide 60 binde sattım. İkiside aynı motor 1.4 dizel.
Dik yokusda dur kalk yapınca arac zor kalkıyor. Ama düz yolda kaptirdinmi gidiyor, laf yok. Tecrübe ile sabit. Diyorum ya fazla beklentin olmayacak 90 beygir 210 tork 1300kg agirlik 1.4 motor.
1.6 motor 136 beygir 310 tork vb. Gibi motorlu bir araç kullanırsaniz farki anlarsiniz.
Sonuçta bir arac toyota da. Sinifina gore mühendisler tasarlamış yapmış. Yarış aracı degil. Beklentin fazla olmayacak. Ayrica hint inegi muamelesi yapmaya gerekte yok. Her inekten aynı miktar sütü alamazsın.
Kizmaya da gerek yok. Sadece bir durum tespiti yapıyoruz. Sonucta herkesin arabası kendine iyi görunür. Tamam ne diyelim. Saygimiz sonsuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 573 kere teşekkür etti
  • 939 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2018, 10:33:08 »
(Kaç tane 1.4 d4-d mm corolla kullandınız? 
Bu kadar rahat genelleme yapabiliyor olmanız ilginç...)
Ilk 98 model 1.6 benzinli vardı. 120 binde sattım. Sonra 2 tane 0 km aldım kullandım. Biri 2011 digeri 2012 model. Birini 20 binde digerinide 60 binde sattım. İkiside aynı motor 1.4 dizel.
Dik yokusda dur kalk yapınca arac zor kalkıyor. Ama düz yolda kaptirdinmi gidiyor, laf yok. Tecrübe ile sabit. Diyorum ya fazla beklentin olmayacak 90 beygir 210 tork 1300kg agirlik 1.4 motor.
1.6 motor 136 beygir 310 tork vb. Gibi motorlu bir araç kullanırsaniz farki anlarsiniz.
Sonuçta bir arac toyota da. Sinifina gore mühendisler tasarlamış yapmış. Yarış aracı degil. Beklentin fazla olmayacak. Ayrica hint inegi muamelesi yapmaya gerekte yok. Her inekten aynı miktar sütü alamazsın.
Kizmaya da gerek yok. Sadece bir durum tespiti yapıyoruz. Sonucta herkesin arabası kendine iyi görunür. Tamam ne diyelim. Saygimiz sonsuz.
Hasan kardeş 210 torka az diyorsun benim 2.0 rav4 178 tork. 210 tork çok güzel bir değer yalnız göz ardı edilen nokta şu turbo motorlarla atmosforik motorlar arasında büyük bir fark vardır o da 90 beygirlik turbo dizel motor henüz turbonun açılmadığı devirlerde 30-40 beygirlik bir motordur, atmosferik motorlarda böyle bir durum yoktur yokuşta ne kadar gaza basarsan o kadar güç alırsın ama turbolarda turbo lage denilen turbonun devreye girmediği anlarda gaz pedalı tepki veremez illaki turbonun devreye girdiği 1600-1700 devirlere çıkmak gerekir. Mmt yi böyle bir yokuşta kslkışta kullanmak için manuale alıp en düşük viteste gaza yüklenerek kalkmak fayda sağlar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15000
  • Kan Grubu: AB+
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #12 : Mart 17, 2018, 12:09:40 »
Ben kızmadım ve an az sizin kadar saygı duyuyorum. Ancak bahsettiğiniz araba yıl aralığını hatırlamıyorum ancak bir süre 90 bg, 190 Nm tork ile üretildi. Sonra da ufak değişikliklerle 90 bg, 205 Nm ye çıkarıldı. Ki bundan sonra çok bilinen yağ eksiltme problemi baş gösterdi.
Sonuç olarak benimle aynı şeyi söylüyorsunuz zaten. Ben de "bazen balataları bile kokutur ama yolda bırakmaz." Demiştim. 
Saygılar sunuyor güzel hafta sonları diliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 766 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #13 : Mart 17, 2018, 13:52:14 »
atilla özdemir beyin açıklaması mantıklı,arabayı aynı yere götürün,el frenini çekin ve motor devrini 1700 lere getirince el frenini indirin ve kalkın,eğer araba bayılmadan kalkış yapıyorsa ,sorun yok ve bu arabayı böyle yokuşlarda kaldırmak için bu yöntemi kullanırsınız.yok hala gitmiyorsa önerildiği gibi debriyaj balatalarını kontrol ettirin.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: A-
  • 28 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #14 : Mart 17, 2018, 17:08:46 »
atilla özdemir beyin açıklaması mantıklı,arabayı aynı yere götürün,el frenini çekin ve motor devrini 1700 lere getirince el frenini indirin ve kalkın,eğer araba bayılmadan kalkış yapıyorsa ,sorun yok ve bu arabayı böyle yokuşlarda kaldırmak için bu yöntemi kullanırsınız.yok hala gitmiyorsa önerildiği gibi debriyaj balatalarını kontrol ettirin.

Tokay bey bu dediğiniz uygulama otomatik dizel araç için fayda sağlar mı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 766 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #15 : Mart 17, 2018, 17:23:55 »
bende onu merak ediyorum,otomatiğin manueli varsa manuele almak suretiyle,yoksa normal otomatik gibi tarif ettiğim şekilde kalkmaya çalışın,eğer bir fayda varsa onu uygularsınız,çünkü yarın bir gün değişik bir yolda veya yokuşta sorun yaşamayın.otomatik araç kullanımı farklı olabilir,ben otomatik aracı sadece benzinli 78 model 280 S,manda kasada kullandım,bu nedenle fazla fikir üretemeyeceğim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 15000
  • Kan Grubu: AB+
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #16 : Mart 18, 2018, 00:52:02 »
Aracınızda yokuş kalkış desteği mevcut el freni çekmenize gerek yok. Siz manuele alsanız da almasanız da ilk kalkışta 1. Vitesi kullanır. Siz araçla yokuşta duruyorsanız ve gaza yeterince basmanıza rağmen araç hareket etmiyorsa bir problem vardır. En kötü ihtimalle gaza sonuna kadar basarsınız çıkmasa bile patinaja düşer. Onu da vsc engellediği için hareket edemezsiniz. ancak bu durum çoğunlukla kaygan zeminde meydana gelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 194000
  • Kan Grubu: 0+
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #17 : Mart 18, 2018, 14:45:32 »
Şaka gibi ama 2014 corolla aracımla bugün AVM nin otopark çıkışındaki dik rampasında kaldım araç çekmedi yani. Aracım 1.4 dizel otomatik. Aracı alalı 1 ay oldu 70 bin km.de
AVM çıkışı dik olduğu için önü sürtmesin diye aracı yavaş kullanarak rampaya sürdüm ve araç rampanın ortasında kaldı sanki araç ikinci vitesteymişte bayılmış gibi. durdum ve tekrar kaldığım yerden kaldırmaya çalıştım ama araç kalkmadı,çekmedi. geri geri inerek bu sefer hızlanarak yokuşu çıktım ve aracımdan tamamen soğudum. 70 bin lira ben bu araca mı verdim dedim. Başına D4D otomatiklerde böyle bir şey gelen var mı acaba. Benim aracımda mı bi problem var? Araç yüklü olsa ne yapacaktım acaba bilemiyorum.
Hocam bugün rampaları da hatırı sayılır eğimli katlı otoparkların birinde denedim arabayı. Rampanın ortasında durup arabayı kaldırdım, herhangi bir zorlanma emaresi de görmedim. Bu arada benim araç 2009 d4d ve otomatik (190 nm torklu). Muhtemelen sizin araçta bir sorun var.
2009 Corolla d4d Elegant mmt
2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 180000
  • Kan Grubu: A+
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #18 : Mart 18, 2018, 15:04:41 »
Bu sorunla ilgili benim de aklıma şöyle bir senaryo geldi ama sizlerin yorumuna bırakıyorum. Lastikler eskiyse patinaj çekmeye çalışan lastiklere dur diyen çekiş kontrol sistemi Hüseyin beyin yokuşta kalkamamasına neden olabilir mi? Sevgiler.
2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2618 kere teşekkür etti
  • 2980 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Corolla 1.4 D4D Otomatik Dik yokuşta kalkamama sorunu
« Yanıtla #19 : Mart 18, 2018, 17:20:47 »
Bu sorunla ilgili benim de aklıma şöyle bir senaryo geldi ama sizlerin yorumuna bırakıyorum. Lastikler eskiyse patinaj çekmeye çalışan lastiklere dur diyen çekiş kontrol sistemi Hüseyin beyin yokuşta kalkamamasına neden olabilir mi? Sevgiler.
Kuvvetle muhtemel durum bu, araçta herhangi bir problem yoksa. Asr, bir lastiğin zeminle tutunmasında (sürtünme ideal değilse) problem olduğunda, o lastiğin sürekli patinaja düşmemesi için (yani değeri daha düşük olan dinamik sürtünme şartları oluşmaması için) motor torkunu kısar. Lastik havaları bile bu durumda daha fazla önem kazanır.