Gönderen Konu: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi  (Okunma sayısı 30356 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« : Mart 04, 2018, 15:45:31 »
Merhaba arkadaşlar. 2013 advance 1.6 lpg li corolla sahibiyim. Aldığım temmuz ayından beri ki daha önceki arabalarım dizeldi hep bir dizele özlem duygusu yaşıyorum.  Geçen hafta yaptığım izmir eskişehir gidiş dönüşünde bu duygum daha da arttı. Arabamın düz yoluna laf yok ... km kadar soluksuz çıkıyor ama o rampalar yok mu. Vites düşmekten bunalıyorum.  Aracımı satıp aynı donanım 1.4 dizel alma fikrim var. Bunu yapmak mantıklı olur mu?

Düzenleme: Trafik kuralları!.

Toyota Club Türkiye

1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« : Mart 04, 2018, 15:45:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #1 : Mart 04, 2018, 17:34:38 »
Bu normal bir durum. Sonuçta güncel dizel üniteler, hem aracınıza göre daha yüksek tork değerleri ortaya koyabiliyor, hem de bunu sizinkinden daha düşük devirlerde verebiliyorlar. Ancak sadece bunun için araç değiştirme fikri kişisel olabilir.
Aracınızda benzer durumlarda, torku yüksek devirleri kullanmaya çalışmanız en kolay çözüm gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #2 : Mart 04, 2018, 18:26:07 »
1.4 dizelden önce 1.6 focus ve astra kullandım meğer aslan görünümlü kedi besliyormuşum. yokuşlarda  arabadan inip ben sırtıma alıp çıkıyor gibiydim. ve toyota 1.4 dizel i aldım sonra  böyle olmadığımı anladım... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2113 kere teşekkür etti
  • 3159 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #3 : Mart 04, 2018, 18:41:24 »
Yaris 1.3 atmosferik kullandım yokuşlarda hiç sıkıntı yaşamadım, şu anda da 1.6 atmosferik benzinli kullanıyorum yine sıkıntı yaşamıyorum. Bolu dağı tüneli viyadüklerinde düzce-bolu istikametinde, kırıkkale-ankara istikametinde elmadağ geçidinde hiç sıkıntı yaşamadım, basınca yokuşta bile hızlanıyor.
Dizel gibi devirsiz kullanırsanız tabiki de bayılır araba. Önce kullandığınız motorun karakteristik yapısını öğrenin. Az 4-5bin devir çevirmekten korkmayın.  ;)
Herşeyden önce 0-100 hızlanmasına bakın anlarsınız, 1.4D4D 15 sn, 1.6 11 sn.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #4 : Mart 04, 2018, 18:46:06 »
Dizel alacaksanız aynı paralara farklı markaların güçlü dizellerini tercih edin. 1.4 dizel corollalar da pek performanslı değil. Ancak aracınızın devrini yüksek tutarsanız 1.4 dizelden daha performanslı olur zaten :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #5 : Mart 04, 2018, 19:08:39 »
Ben biraz yanlış anlaşıldım sanırım. Araba rampa çıkıyor.  Ancak 4 bazen 3 viteste ve devir çevirerek.  Hadi onu da geçtim derin rampada devir cevireyim. Ama ufak bir tepe var. Duble yol 110 ile giriş yapıyorum tepenin ortasında 5 atıyorum oda kurtarmıyor 4 e atıyorum.  Eski dizel aracım ki megane 2 dci 5 vites ile girip aynı rampayi  bitiriyordu. Ne devir ne vites. O araç 85 hp di. 90 hp 1.4 corolla da bence üzmez beni diye düşünüyorum.
Ayrıca aynı paraya ki 70-73 bin TL civarı 2013 ve üstü advance donanıma yakın içi geniş aile arabası var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #6 : Mart 04, 2018, 22:47:31 »
Aracınızda veya lpg sisteminizde sorun olabilir.
Ben Fethiye Burdur rampasında 110 sabitliyorum banamısın demiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #7 : Mart 04, 2018, 22:54:42 »
Gökhan bey bahsettiğiniz rampayi bilmiyorum ama mesela izmir den aydın yönüne giderken selatin tüneli öncesi bir rampa var. O rampayi 110 ile geçmem için vitesi 4 kadar düşüyorum yoksa ortada şişiyor araba.
Araçta sorun olduğunu bende düşünüyorum.  Bakalım önümüzdeki hafta 60000 bakımı var. Serviste göstereceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #8 : Mart 04, 2018, 23:24:04 »
İstediğiniz kadar devir çevirin, Turbo dizel rampada her türlü atmosferik benzinliyi tokatlar. Tabii motor hacimleri arasında uçuk farklar olmamak kaydı ile.1600 cc, Dizel C-Max kullanıyordum. 1400 kg 240 nm tork ve 109 bg. di. 1600 cc, Benzinli Avensis kullanıyorum aynı ağırlıkta üstelik 132 bg. Gelin görün ki 160 nm tork ve bu tork 4400 devirden sonra tam olarak alınabiliyor. Rampalarda C-Max ı arıyorum. Bir de rampada bir sebeple devirden düştükten sonra benzinli hemen toplamıyor. Dizel torkun tamamını alt devirlerde verdiği için daha çabuk topluyor.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #9 : Mart 04, 2018, 23:46:20 »
Üst yorumlardada belirtildiği gibi Dizel araçların verdiği tork düşük devirlerde olduğu için devir düşük dahi olsa araç rampada iken problem yaşamıycaktır Atmosferik araçlar ile turbo beslemeli araçların karakteristik özellikleri aynı değil ama atmosferik bi araç ile turbo dizel bi araç düz yolda kalkış yapıcak olursa atmosferiğin kazanıcağını düşünüyorum ki dizel ve benzinli araçların 0-100leride düşüncemi kanıtlar nitelikte.Benzinli aracın bayılmaması için ise uzun soluklu bi rampa görüldüğünde aracın bayılmasını beklemek yerine direk 5ten 4e atıp rampaya devirli girmek hatta 5ten 3e bile atılabilir devir çok düşük ise maksat aracın aynı hızdayken torkunu yükseltip rampada hızını kaybetmemesini sağlamak 5000devir uygundur.Aracın bayılmasını bekleyip sonrada 4 e 3 e atmak yerine rampaya girmeden vites düşürüp tork attırılırsa araç hız kaybetmeden rampaları çıkıcaktır
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #10 : Mart 05, 2018, 00:29:45 »
Burak bey aynen dediğinizi yapıyorum. Bakıyorum rampa bayılmadan deviri 4000 civarına çekiyorum vites düşürerek. Tabi hanım aracın bağırmasına mütevellit hemem soruyor ne oluyor ya diye :) diyorum bisey yok rampa çıkıyoruz. 
Kendi arabalarımdan önce babamın karbüratörlü 1.6 lpg li tipo su vardı.  Şuna eminim ki o araç rampayi daha tatlı çıkıyordu. Bizim araçlarda yakıt yakmasın diye motoru gereksiz kasmışlar ve 6 ileri şanzıman da bizi kamyoncu gibi sürekli vites değiştirmeye zorluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #11 : Mart 05, 2018, 01:15:10 »
Burak bey aynen dediğinizi yapıyorum. Bakıyorum rampa bayılmadan deviri 4000 civarına çekiyorum vites düşürerek. Tabi hanım aracın bağırmasına mütevellit hemem soruyor ne oluyor ya diye :) diyorum bisey yok rampa çıkıyoruz. 
Kendi arabalarımdan önce babamın karbüratörlü 1.6 lpg li tipo su vardı.  Şuna eminim ki o araç rampayi daha tatlı çıkıyordu. Bizim araçlarda yakıt yakmasın diye motoru gereksiz kasmışlar ve 6 ileri şanzıman da bizi kamyoncu gibi sürekli vites değiştirmeye zorluyor
Şanzıman konusunda haklısınız forumda e120 kasanın 1.6sından e160 kasanın 1.6sına geçip e120nin daha seri olduğunu e160ın rampaları bu kadar iyi çıkmadığını belirtenler olmuştu ki haklılarda şanzıman farkı var biraz 6 ileri şanzımanda 6.vites tamamen düz yol vitesi rampaya gelemiyor hemen vites düşmek gerekiyor
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #12 : Mart 05, 2018, 01:53:37 »
Konya Antalya yolunda Seydişehir'i geçince Alacabel rampası var. Türkiye'deki en dik ve uzun olanlardan biridir. Ben 1.33 Corolla ile çok Bmw Mercedes geçtim o yolda. Büyük ihtimalle solladığım araçlar manuel vitesti, otomatik olsa bayılacak arabalar değil çünkü. Atmosferik motor devir ister. 6000-7000 devire kadar çıkarıyorum yeri geldiğinde. Korkmayın vites küçültün ve gaza basın, motor sesi ürkütücü olabilir ama bilinçli kullanırsanız bir zararı olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #13 : Mart 05, 2018, 08:22:25 »
İstediğiniz kadar devir çevirin, Turbo dizel rampada her türlü atmosferik benzinliyi tokatlar. Tabii motor hacimleri arasında uçuk farklar olmamak kaydı ile.1600 cc, Dizel C-Max kullanıyordum. 1400 kg 240 nm tork ve 109 bg. di. 1600 cc, Benzinli Avensis kullanıyorum aynı ağırlıkta üstelik 132 bg. Gelin görün ki 160 nm tork ve bu tork 4400 devirden sonra tam olarak alınabiliyor. Rampalarda C-Max ı arıyorum. Bir de rampada bir sebeple devirden düştükten sonra benzinli hemen toplamıyor. Dizel torkun tamamını alt devirlerde verdiği için daha çabuk topluyor.
Bülent bey'in dediklerine kısmen katılmakla beraber bir kaç hususu atlamamak lazım.Benzinli araçlarla(manuel veya otomatik farketmez)düşük devir yüksek vites normal sayılabilecek hızlarda rampaya girilince ister istemez hızınızı koruyamıyor vites düşürmek zorunda kalıyorsunuz.Bu bahsettiğim uzun soluklu rampalar için geçerli.Ya hızınızı korumak için vites küçülteceksiniz ya da hızınız yavaş yavaş azalacak mecburen vites düşürmek zorunda kalacaksınız.
İşin bir de başka boyutları var.Şöyle ki;uzun bir rampaya girmeden 4.vites 6000 devir civarı hızınızı sabitlerseniz(çok yapmışlığım vardır meşhur Samsun yokuşları)deli gibi tırmanırsınız ve araçta bayılma hissi yaşamazsınız.Yüksek hacimli ve torklu dizel araçları saymazsanız muadil bir çok dizel aracı(1.6 136 bg hyundaı bile dahil)geçebilirsiniz.Yeter ki uygun vites ve devir bandını koruyun.Aracım 1.6 124 bg corolla ile memleket dönüşü full yüklü halde bahsettiğim vites ve devir bandında samsun yokuşlarını çok yüksek hızlarda rahatça çıkmışlığım var.Sadece aracın bağırmasını ve fazla yakıtı düşünmeyeceksiniz ama verdiği his anlatılmaz yaşanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 928 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #14 : Mart 05, 2018, 11:24:18 »
Genel olarak dizel araçları tork değeri benzinli atmosferik motorlu araçlara göre hayli yüksek olduğu için . Bu durum gayet normal . Birde yeni kasada 6 ileri vites kutusuna geçildi buda bu daha sık aralıklarla vites deriştirmenize neden oluyor .Sözüm ona yakıt tasarrufu sağlayacak araçtan keyif almıyorsun . Naçizane tavsiyem eğer benzinle devam edecekseniz 1.4 tsi motorlara geçin hem tork hem beygir hem yakıt anlamında sizi fazlası ile tatmin edecektir . Dizel düşünüyor iseniz de Toyota Dizel motorda resmen sınıfta kalan bir marka 2005-2009 yıllarında kullanılan ilk seri dizel motor sorunsuz fakat çok güçlü değildi . Şuan bu motor güncellendi ama sorunlar silsilesi ile karşıkarşıya yag eksilten serviste revizyon görennin haddi hesabı yok .Tv haberlerine bile çıktı o derece .Bu konuda da ( dcı - tdı - ) dizel motorlar gerçekten hem sorunsuz hem de çok az yakıyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #15 : Mart 05, 2018, 13:53:05 »
Konya Antalya yolunda Seydişehir'i geçince Alacabel rampası var. Türkiye'deki en dik ve uzun olanlardan biridir. Ben 1.33 Corolla ile çok Bmw Mercedes geçtim o yolda. Büyük ihtimalle solladığım araçlar manuel vitesti, otomatik olsa bayılacak arabalar değil çünkü. Atmosferik motor devir ister. 6000-7000 devire kadar çıkarıyorum yeri geldiğinde. Korkmayın vites küçültün ve gaza basın, motor sesi ürkütücü olabilir ama bilinçli kullanırsanız bir zararı olmaz.
1225 kg , 99 hp / 128 nm torklu bir araç için çok iyi performans. O zaman bizim araçlar çok ağır olduğundan gitmiyor(1400 kg).
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #16 : Mart 05, 2018, 13:59:54 »
1225 kg , 99 hp / 128 nm torklu bir araç için çok iyi performans. O zaman bizim araçlar çok ağır olduğundan gitmiyor(1400 kg).

Olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #17 : Mart 05, 2018, 19:32:14 »
yahu o yokuşu tırmanmak ne kadar sürüyor ki arkadaş :) yani sırf yokuştaki tork dan dolayı sessizlik ve sorunsuzluk bence terk edilmemeli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #18 : Mart 05, 2018, 22:45:52 »
Artık dünya dizel motorları terk ediyor, kaçınılmaz olarak da bizi etkileyecektir, bence pek akıl karı değil bundan sonra ona yatırım yapmak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #19 : Mart 05, 2018, 23:12:16 »
Dizel araçların çevreye verdiği zarar malum ama turbo benzinli motor teknolojisi diye bişey var. Hatta fiat 'ın yıllar önce yaptığı t-jet motorlar lpg ile bile uyumlu. Yada mercedeste kullanılan kompresör motorlar.