Gönderen Konu: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi  (Okunma sayısı 32652 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1350 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #20 : Mart 06, 2018, 10:53:17 »
Üst yorumlardada belirtildiği gibi Dizel araçların verdiği tork düşük devirlerde olduğu için devir düşük dahi olsa araç rampada iken problem yaşamıycaktır Atmosferik araçlar ile turbo beslemeli araçların karakteristik özellikleri aynı değil ama atmosferik bi araç ile turbo dizel bi araç düz yolda kalkış yapıcak olursa atmosferiğin kazanıcağını düşünüyorum ki dizel ve benzinli araçların 0-100leride düşüncemi kanıtlar nitelikte.Benzinli aracın bayılmaması için ise uzun soluklu bi rampa görüldüğünde aracın bayılmasını beklemek yerine direk 5ten 4e atıp rampaya devirli girmek hatta 5ten 3e bile atılabilir devir çok düşük ise maksat aracın aynı hızdayken torkunu yükseltip rampada hızını kaybetmemesini sağlamak 5000devir uygundur.Aracın bayılmasını bekleyip sonrada 4 e 3 e atmak yerine rampaya girmeden vites düşürüp tork attırılırsa araç hız kaybetmeden rampaları çıkıcaktır
  ersin kural bey             her iki rampayıda kullanıyoruz.rampayı uzaktan görünce hemen 6 dan 5 e alıp 5 vitesli araba pozisyonuna geçiyorum,ve o vitesle selatin tüneli bitiyor,alacabel gerçekten zorlu geçen kış sadece yol görünüyordu karlı geçtim,oralarda da duruma göre 5.vites ile uğraşmadan direk 4 e alarak durumu idare ediyorum.devir kaybettikten sonra toparlamak zor,60.000 km bakımdan sonra da duruma bakın eğer aynı ise kararınızı ona göre belirleyin.
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #20 : Mart 06, 2018, 10:53:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #21 : Mart 06, 2018, 11:27:33 »
Konya Antalya yolunda Seydişehir'i geçince Alacabel rampası var. Türkiye'deki en dik ve uzun olanlardan biridir. Ben 1.33 Corolla ile çok Bmw Mercedes geçtim o yolda. Büyük ihtimalle solladığım araçlar manuel vitesti, otomatik olsa bayılacak arabalar değil çünkü. Atmosferik motor devir ister. 6000-7000 devire kadar çıkarıyorum yeri geldiğinde. Korkmayın vites küçültün ve gaza basın, motor sesi ürkütücü olabilir ama bilinçli kullanırsanız bir zararı olmaz.
Bmw hangi bmw mercedes hangi mercedes. Böyle bi ihtimal pek yok onlar bastığı müddetçe :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #22 : Mart 06, 2018, 12:21:21 »
Bmw hangi bmw mercedes hangi mercedes. Böyle bi ihtimal pek yok onlar bastığı müddetçe :)

2000 devirde 6. viteste %10 eğimli yolda yardıra yardıra giden atmosferik araç kaç tane size sormak lazım  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #23 : Mart 06, 2018, 12:39:36 »
2000 devirde 6. viteste %10 eğimli yolda yardıra yardıra giden atmosferik araç kaç tane size sormak lazım  :)
Bende de 1.33 var da öyle bi yardırma falan yok yani kendi halinde takılıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #24 : Mart 06, 2018, 13:34:16 »
Bmw hangi bmw mercedes hangi mercedes. Böyle bi ihtimal pek yok onlar bastığı müddetçe :)

Mustafa bey, BMW veya Mercedes olunca ulaşılmaz görülmesin. Kabul etmek gerekir ki; onların da eksiklikleri ve zayıflıkları var. Mesela Ankara Balgat'taki Türkocağı caddesini Ankara'yı bilenler bilir. Milli kütüphane kavşağında başlar, Çetin Emeç Bulvarı kavşağında biter. Oradan da Cevizlidere yokuşuna geçersiniz. Bu yolda, karlı havada önce 7 kasa bir BMW'yi arkasından da bir Mercedes'i tıkır tıkır geçmişliğim vardır.

Ersin Bey'in problemine gelince; elbette benzinli araçların torku ile dizellerin torku karşılaştırılamaz. Her iki aracın da kullanıma bağlı üstünlük ve zayıflıkları var. Şahsen ben benzinlinin keyfini sadece yokuş tırmanırken biraz hızlanayım diye dizele değişmem. Benzinli araçlarda rampa çıkışlarda nasıl bir kullanım uygulanacağını arkadaşlar açıklamış. Benim aracım benzinli otomatik ve C/C var. Yolda aracımı yasal hız sınırında bir hıza mesela 110 Km. ayarlıyorum. Hız sabitleyiciyi aktive edip keyfime bakıyorum. Bütün rampaları sabit hızla çıkıyorum. Yukarıda arkadaşların bahsettikleri rampaların çoğunu, (Samsun rampaları, Selatin tüneli öncesi tüneli, Ankara-İstanbul yolu rampalarını) tıkır tıkır, kasılmadan, yavaşlamadan geçiyorum.

Benim önerim; şayet araç değiştirilecekse benzinli otomatiğe geçmekte ve Hız Sabitleyici takarak kullanmakta fayda var.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #25 : Mart 06, 2018, 13:49:45 »
Mustafa bey, BMW veya Mercedes olunca ulaşılmaz görülmesin. Kabul etmek gerekir ki; onların da eksiklikleri ve zayıflıkları var. Mesela Ankara Balgat'taki Türkocağı caddesini Ankara'yı bilenler bilir. Milli kütüphane kavşağında başlar, Çetin Emeç Bulvarı kavşağında biter. Oradan da Cevizlidere yokuşuna geçersiniz. Bu yolda, karlı havada önce 7 kasa bir BMW'yi arkasından da bir Mercedes'i tıkır tıkır geçmişliğim vardır.

Ersin Bey'in problemine gelince; elbette benzinli araçların torku ile dizellerin torku karşılaştırılamaz. Her iki aracın da kullanıma bağlı üstünlük ve zayıflıkları var. Şahsen ben benzinlinin keyfini sadece yokuş tırmanırken biraz hızlanayım diye dizele değişmem. Benzinli araçlarda rampa çıkışlarda nasıl bir kullanım uygulanacağını arkadaşlar açıklamış. Benim aracım benzinli otomatik ve C/C var. Yolda aracımı yasal hız sınırında bir hıza mesela 110 Km. ayarlıyorum. Hız sabitleyiciyi aktive edip keyfime bakıyorum. Bütün rampaları sabit hızla çıkıyorum. Yukarıda arkadaşların bahsettikleri rampaların çoğunu, (Samsun rampaları, Selatin tüneli öncesi tüneli, Ankara-İstanbul yolu rampalarını) tıkır tıkır, kasılmadan, yavaşlamadan geçiyorum.

Benim önerim; şayet araç değiştirilecekse benzinli otomatiğe geçmekte ve Hız Sabitleyici takarak kullanmakta fayda var.
Haklısınız ama iş performansa gelince arada bariz fark var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #26 : Mart 06, 2018, 14:27:36 »
 :huh:

Önce araçlarınızın max tork devrinin tam olarak kaç devirde verdiğini öğrenin bence. Şahsen kendi aracımda 3800 rpmde 150nm tork veriyor araba doluyken eğerki yokuşa 100-105 ile girersem 3000-3100 devirde oluyor ve araba orda ölü oluyor gaza daha fazla basmam gerekiyor hızı sabit tutabilmem için, yol bilgiyarında 12 litreleri falan görüyorum 120-125 civarına çıktığım anda 3500-3600 deviri buluyorum ve hızlanarak devam ediyorum ve yol bilgisayarı 6.5 7 litrelere iniyor yokuşlarda ve bunların hepsi vites düşmeden 5. viteste oluyor önce birde atmosferik benzinlinin kullanım alanını iyi kavramak gerekiyor dizel kadar ani patlamaları olan bir motor tipi değil.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #27 : Mart 06, 2018, 14:37:09 »
Bir yorum daha yapayım. Şahsen çoğu yokuşta aracım 105 hp 148 nm motoru sıkıntı çıkarmıyor. Hem de tork konvertörlü olmasına ve de 4 ileri vitesi olmasına rağmen. Yokuş %4-7 gibi bir eğimdeyse araç hızı korumak için 3. vitese düşürüyor çok bağırıyor ccde. Ben de manuel moda alıp 4 te sabit tutuyorum. 110 ile girdiğim yokuşu en kötü 100 ile tamamlamış oluyorum. Eğer %10 luk bir yokuş gelirse Düzce-Bolu istikameti otoban gibi bir de uzun solukluysa genelde bağırtıp 110 ile gitmeyi tercih ederim. Ama bir ara yavaş gideyim nolacak dedim 90 ile çıktım. 3. vites 3000 devirde 90 da hiç de sıkıntı yaratmadı, motor sesinden de rahatsız olmadım. Tabi bu arada vitesi manuel moda alıp dipgaz yapıyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #28 : Mart 06, 2018, 14:53:24 »
:huh:

Önce araçlarınızın max tork devrinin tam olarak kaç devirde verdiğini öğrenin bence. Şahsen kendi aracımda 3800 rpmde 150nm tork veriyor araba doluyken eğerki yokuşa 100-105 ile girersem 3000-3100 devirde oluyor ve araba orda ölü oluyor gaza daha fazla basmam gerekiyor hızı sabit tutabilmem için, yol bilgiyarında 12 litreleri falan görüyorum 120-125 civarına çıktığım anda 3500-3600 deviri buluyorum ve hızlanarak devam ediyorum ve yol bilgisayarı 6.5 7 litrelere iniyor yokuşlarda ve bunların hepsi vites düşmeden 5. viteste oluyor önce birde atmosferik benzinlinin kullanım alanını iyi kavramak gerekiyor dizel kadar ani patlamaları olan bir motor tipi değil.

Hazır konu açılmışken sorayım; zamanında 1.33 Corolla'ya ait tork-hp/devir grafiğini arayıp bulamamıştım. Bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilirse çok sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #29 : Mart 06, 2018, 16:16:18 »
Hazır konu açılmışken sorayım; zamanında 1.33 Corolla'ya ait tork-hp/devir grafiğini arayıp bulamamıştım. Bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilirse çok sevinirim.

https://www.auto-data.net/tr/toyota-corolla-xi-e170-1.33-dual-vvt-i-100hp-18479

1.33 dual vvt-i

Max hp/rpm   : 100 hp /6000 rpm
Max tork/rpm : 128 hp / 3800 rpm
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #30 : Mart 06, 2018, 16:51:02 »
https://www.auto-data.net/tr/toyota-corolla-xi-e170-1.33-dual-vvt-i-100hp-18479

1.33 dual vvt-i

Max hp/rpm   : 100 hp /6000 rpm
Max tork/rpm : 128 hp / 3800 rpm

Teşekkür ederim, grafik olsa daha iyi olacak  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #31 : Mart 06, 2018, 20:23:35 »
Astra 1.6 115 hp 158nm benzinli ile rampalarda hız kesmezsem ... civarı hızla çıkıyorum maksimum.Vites düşürmeden 5.viteste.3kişi ve bagaj full iken.Ancak astra j 1.6 136 hp dizel 320 nm ile düz yolda deneme yaptık bayağı kuvvetli geldi.Nefes yetmiyor belirli bir noktadan sonra benzinlilerde. :) Ne kadar iyi kullansanız da atmosferik benzinli araç limitleri kadar gidiyor tork da önemli.
1.6 corolla xei 114hp benzinli (bendeki eski araç) ve 2011 d4d dizel corolla ile deneme yapmıştım.Başta d4d turbo ile atılıyor sonra benzinli 1.6 ae101 corolla boy boy ayırmıştı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #32 : Mart 06, 2018, 21:07:47 »
Benzinli aracım var. Üstelikte turbosuz. Bundan önce 6 yıl 109 bg 240 nm tork dizel araç kullandım. Ondan önce de benzinli araç kullandım. 30 yıldır araç kullanıyorum. Yani burada atmosferik benzinli araç kullananların dizel kullananlara "Benzinli araç kullanırken siz devir çevirmiyorsunuz, turbosuz araç kullanmayı biliyorsunuz, ondan gitmiyor." demeleri abesle iştigal. Araç nasıl kullanılır bilirim. Aracıma gerektiğinde devirde çevirtirim. Samsun, Kavak Çakallı rampasına 2005 Dizel C-max la (109 bg 240 nm 1400 kg dır) CC ile sabitleyerek ...-... girdiğimde tepeye ulaştığımda CC devreden çıkmıyor, araç en fazla 10 km hız kaybediyordu. Avensisle (Bu da 1400 kg üstelik 23 bg fazla tam 132 bg ama torku zayıf 160 nm tork) CC yi 5'e çekip sabitliyorum, rampayı çıkmadan devreden çıkma eğilimine giriyor. Hız 105-100 e düşüyor. Tork yoksa araç tabiri caiz ise "Fersiz" oluyor. Dizel aracı viteste rampa aşağıya salın fazla akmaz, araç eğimden çok motoru dinler. Buna bir örnekte ayağınızı gazdan çekmenizle hafif rampa yukarı bir arazide stop etmeden kalkıp gitmesi de verilebilir. Atmosferik turbosuz benzinli araç ise aynı durumda yerinden kalkmaz stop eder. Rampa aşağıda sürekli firenle gidersin araç artarak akar gider. Benzinli aracın hızlanmasında eğim dizele göre daha önemlidir. İki aracı rampada kaldırın bakalım. Turbolu araç daha çabuk devirlenir. Turbosuz araç toparlayana kadar turbolu araç aşar gider. Bu da 0-100 deki dezanvatajı siler atar. Sonuçta her düzlükte durup kalkmıyoruz. Türkiye de arap çölü değil. Turbolu araç devirden düştükten sonra aynı hızı daha kısa sürede yakalar. Çünkü maksimum torku düşük devirde kulanır. Turbosuzda ise aynı hız ulaşmanız için vites düşürmek gerekir. Buda zaman kaybı  demek. Son hız çokta önemli değil. En kötü turbo motor ...-... yapıyor.
Turbo üstün bir özellik arkadaşlar neden kabul etmiyorsunuz? Turbo araç her türlü tokatlar. Gerisi teselliden ibaret.
Ha reno 12 getirin bana üzerinde 145-150 lastik var. Önü küremedikten sonra kar lastiği ile, hafifte bir araç zaten, her rampayı çıkar. Bir ara Niva merakım vardı. Lada Niva ile 300-400 milyarlık çok 4x4 çektim ben. Neden? Lastik ince yanakları tırtıklı. Ama her tarafından üfürüyordu. Donuyordum arabada   :rofl:
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #33 : Mart 06, 2018, 21:46:11 »
Bu motorunun torku yüksek diye sürekli benzinli tokatlayacaklarını zanneden arkadaşlar için bir yazı atmak istedim. Herşey motorda değil tekerdeki torkda ve güçte biter.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/14406-ara-hizlanmalar-ve-tork-aldatmacasi/
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #34 : Mart 06, 2018, 22:42:05 »
Bu motorunun torku yüksek diye sürekli benzinli tokatlayacaklarını zanneden arkadaşlar için bir yazı atmak istedim. Herşey motorda değil tekerdeki torkda ve güçte biter.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/14406-ara-hizlanmalar-ve-tork-aldatmacasi/

Şanzıman da çok önemli insignia 1 6 t de 180 hp turbo motor var.Ama şanzımanının gücü tam aktarmadığını duymuştum.Yani bir bmw f30 un şanzumanıher türlü daha iyi yürütüyor.Astra benzinli 1.6 115 hp 158 nm vs astra dizel 1.6 136 hp 320nm denemesinde yine iyiydi yani.Arada tam 2 kat tork farkı var ve 20 25 hp farka rağmen j kasa sedan çok aşırı bir fark yapmadı.Maksimum 1 boy atmıştı.Ancak kuvvetli oldukları belli.Ben gaza anca oturuyorum adam basıyor :rofl:

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2018, 00:16:05

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #35 : Mart 07, 2018, 07:41:47 »
Bu motorunun torku yüksek diye sürekli benzinli tokatlayacaklarını zanneden arkadaşlar için bir yazı atmak istedim. Herşey motorda değil tekerdeki torkda ve güçte biter.

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/14406-ara-hizlanmalar-ve-tork-aldatmacasi/
Bu bir genellemedir. Tüm araçları kapsar. Hem turbolu hem turbosuz. 
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #36 : Mart 07, 2018, 09:46:40 »
Konya Antalya yolunda Seydişehir'i geçince Alacabel rampası var. Türkiye'deki en dik ve uzun olanlardan biridir. Ben 1.33 Corolla ile çok Bmw Mercedes geçtim o yolda. Büyük ihtimalle solladığım araçlar manuel vitesti, otomatik olsa bayılacak arabalar değil çünkü. Atmosferik motor devir ister. 6000-7000 devire kadar çıkarıyorum yeri geldiğinde. Korkmayın vites küçültün ve gaza basın, motor sesi ürkütücü olabilir ama bilinçli kullanırsanız bir zararı olmaz.

masallahiniz var eskilerden bir arkadas vardi oda 1.33 ceyrek porsiyon motorlu araciyla meshur sabuncubeli rampasinda ne accordlar ne mercolar tokatladiginiz iddia ediyordu bi an onu hatirlattiniz  :)
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #37 : Mart 07, 2018, 12:15:54 »
masallahiniz var eskilerden bir arkadas vardi oda 1.33 ceyrek porsiyon motorlu araciyla meshur sabuncubeli rampasinda ne accordlar ne mercolar tokatladiginiz iddia ediyordu bi an onu hatirlattiniz  :)

 :D :D Tokatlama gibi bir iddaam olmadı kesinlikle, ama maaşallah deyin de nazar deymesin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #38 : Mart 07, 2018, 13:54:49 »
Maşallah
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • #Umrumdışı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '16
  • 7 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #39 : Mart 07, 2018, 14:15:28 »
Maşallah diyim ben de.
Ben de de 1.33 vardı sıfır alıp 8 ay sonra sattım.
Tek satma sebebim öyle meşhur yokuş çıkamadığımdan değil; düz yolda tek şeritli yolda sollamaya çıkıp sollayamadan geri şeridime girdiğim gün karar verdim satmaya.
Yollarınız duble otoban değil de benim gibi tek şeritli yollarda gidip geliyorsanız ailenizin ve sizin can güvenliğiniz için lütfen turbosuz araba almayın.
Naçizane fikrimdir bu.
Skoda Octavia 1.6TDI Style 2017
Toyota Corolla 1.33 Life 2016
Ford Fiesta 2006 1.4 TDCI Ghia