Gönderen Konu: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi  (Okunma sayısı 32650 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #40 : Mart 07, 2018, 15:44:12 »
Bu bir genellemedir. Tüm araçları kapsar. Hem turbolu hem turbosuz.

Önce paylaştığım linki bir okuyun ondan sonra genelleme yapın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #40 : Mart 07, 2018, 15:44:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #41 : Mart 07, 2018, 16:26:00 »
Maşallah diyim ben de.
Ben de de 1.33 vardı sıfır alıp 8 ay sonra sattım.
Tek satma sebebim öyle meşhur yokuş çıkamadığımdan değil; düz yolda tek şeritli yolda sollamaya çıkıp sollayamadan geri şeridime girdiğim gün karar verdim satmaya.
Yollarınız duble otoban değil de benim gibi tek şeritli yollarda gidip geliyorsanız ailenizin ve sizin can güvenliğiniz için lütfen turbosuz araba almayın.
Naçizane fikrimdir bu.
:rofl: ister araba ister ayakkabı ne alırsanız alın, ne en üst modeli ne de en alt modeli alınır. 1.33 motor da tat vermez 1.2 tsi turbo da tat vermez, veremez.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #42 : Mart 07, 2018, 18:23:49 »
Bir kavram karmaşası var gibi görünüyor. Hızın zamana göre türevi ile alakalı her şey.
Tork'u dönen cisimlerin iş yapan kuvveti (güç) gibi düşünmek gerekir. Araç değerlerinde verilen ...Nm değerleri DIN standartında zaten tekerden alınan değerlerdir. SAE değeri ile ifade edilenler motor volanından alınan değerlerdir. Dolayısı ile DIN olarak verilen değerleri ele almamız daha sağlıklı olur. Yalnız bu noktada tork kavramını iyi bilmek gerekir, dolayısı ile F=mxa formülünü de. F; kuvvet ise, a; ivme ve m; kütledir. Dolayısı ile kuvvet değerinin işe dönüşme becerisi (ivme) etkisi torka maruz kalan cismin kütlesi ile bağlantılıdır.
Örneğin; 1.000Kg (aslında bu değer Kg değildir, Kg kütle birimidir, ağırlık değil) olan bir aracın DIN tork değeri ...d/d de 150Nm olsun. Bu aracın ağırlığı 1.500Kg olursa, araçta aynı ivme değerlerini elde edebilmek için 225Nm torka ihtiyaç olur (tork eğrileri aynı kabul edilirse). Karşılaştırma bu mantık ile yapılmalıdır ki bu da detay sayılmaz.

Biraz daha detaya girelim. Dizel bir ünite ile benzinli ünite arasında çalışma prensipleri yanında fiziksel farklılıklar da vardır. Aşırı besleme sistemleri bir yana, dizel ünitelerde yüksek torkun nedeni piston kol (ve buna uygun donanımlar) uzunluklarıdır. Bu sayede bu üniteler nispeten daha yüksek tork ortaya koyabilirler (tarım araçları, taşıma araçları, iş makineleri vb özellikle ihtiyaç duyduğu şey). Bu aynı zamanda daha yüksek atalet momenti (fiziksel yapı gereği) oluşmasına neden olur. Bu yüzden benzinli üniteye sahip bir araç ile karşılaştığında özellikle ilk hareket anında dizel üniteli araçlar dezavantajlıdır. Ancak mekanizma hareket halinde iken bu dezavantaj büyük oranda azalmaktadır. Sabit hız rejimlerinde ise bu nispeten yüksek atalet enerji verimi olarak geri dönmektedir (dizel ünitenin çalışma prensibi de ayrıca önemli bir enerji verimliliği avantajı sağlar benzinli ünitelere göre).

Bu etmenlerden dolayı, örneğin daha fazla tork değerin ihtiyaç duyulan yüklü kullanımlarda ya da rampa çıkışlarında, ihtiyaç duyulan ivmeyi sağlamada, günümüz aşırı beslemeli dizel üniteye sahip araçların önemli avantajı ortaya çıkmaktadır. Tüm bunların yanında, bu işi ortaya korken, dizel motor, benzinli atmosferiğe göre çok daha az yakıt tüketecektir.

İvmenin de zamana göre türevi bizim için önemlidir. Yani Jerk. Torku yüksek araç, hızını arttırırken bu ivmede de artışı nispeten daha kolay sağlayabilmektedir.

Küçük hacimli benzinli motorlarda aslında bir problem yok, 1.6lt aşırı beslemeli bir dizel üniteye sahip araç da, 3.0lt aşırı beslemeli dizel ya da benzinli bir üniteye sahip aracın yanında, rampa çıkışı ya da yüksek pozitif ivme isteyen durumlarda zayıf görünebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #43 : Mart 07, 2018, 18:35:52 »
hocam dizel çok yakında müzedeki yerini alacak. gidişat hibrit ve elektirikli motora doğru...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #44 : Mart 07, 2018, 21:07:44 »
Sizin aracınızı bilmem belki bir sorunu olabilir ama benim aracım 1.6 cvt makyajlı kasa hiçbir performan s sorunu yaşamadım. Hatta şuan c sınıfı sedan otomatiklerin arasında en iyi performans sunanlardan biri. Gerek 0-100 hızlanması(10 sn) gerek son hızı sınıfında gayet iyi durumda. 1.4 dizel hele hele otomatikle performansı kıyaslanmaz bile. 0-100 ü yaklaşık 14,5 sn olan bir araçla 10 sn olan araç kıyaslanmaz.
1.4 dizel belki yüklü halde uzun yokuşlarda avantaj sağlar ama oda zor bence.
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #45 : Mart 07, 2018, 23:08:22 »
Önce paylaştığım linki bir okuyun ondan sonra genelleme yapın.
"Herşey motorda değil tekerdeki torkda ve güçte biter. " demişsiniz. Ben de "Doğrudur." anlamında tüm araçlar için geçerlidir demişim.
Ne o yazdığımda bir yanlışlık mı var? Aktarma her araç için önemli değil midir?
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #46 : Mart 10, 2018, 22:23:48 »
Bugün izmir borovalı servisine bakıma gittim. Bakımın yanında aracın teklemesi ve çekişi ile ilgili de sorunlarımı anlattım. Ustanın dediğine göre lpg li araçları lpg sistemi bağlantıları sökülüp sadece benzinli hale gelmeden motor sorunlarına bakamıyorlarmış. Tabi satarken bu araç lpg uyumlu demeyi unutmuyorlar ya neyse. Bir tur attık. Tekleme sorununu gördü usta ancak çekişte bir sorun yok dedi. Sonuç olarak arabamın sorunu yokmuş. Çekişi de yetmeye başladı bana. Sadece sorunum tekleme kaldı. Son olarak on fren diskleri bitmiş ve disk balata 1500 TL istediler. Bakımlarda değil de böyle durumlarda servisi tam hissediyoruz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1350 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #47 : Mart 11, 2018, 13:13:25 »
isterler,1900 tl lik faturaları da gördük,bu nedenle dışarıda yarı fiyatına bu tür mekanik parça değişimi yaptırılmalı,lpg ye gelince sistematik şekilde temizlik ve değişim yapılmalı,ancak onu değiştir bunu değiştirelim derken,tüm eskileri yenilemek daha mantıklı,bu konuda lpg li kullanan arkadaşlarımızın yorumları var..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #48 : Mart 11, 2018, 13:29:58 »
Bugün izmir borovalı servisine bakıma gittim. Bakımın yanında aracın teklemesi ve çekişi ile ilgili de sorunlarımı anlattım. Ustanın dediğine göre lpg li araçları lpg sistemi bağlantıları sökülüp sadece benzinli hale gelmeden motor sorunlarına bakamıyorlarmış. Tabi satarken bu araç lpg uyumlu demeyi unutmuyorlar ya neyse. Bir tur attık. Tekleme sorununu gördü usta ancak çekişte bir sorun yok dedi. Sonuç olarak arabamın sorunu yokmuş. Çekişi de yetmeye başladı bana. Sadece sorunum tekleme kaldı. Son olarak on fren diskleri bitmiş ve disk balata 1500 TL istediler. Bakımlarda değil de böyle durumlarda servisi tam hissediyoruz :)

Disk ve balataları Ufuk abiden alabilirsiniz.
Tekleme lpg ayarından da kaynaklı olabilir. Benzinde de oluyor mu?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #49 : Mart 11, 2018, 16:25:01 »
Disk ve balataları Ufuk abiden alabilirsiniz.
Tekleme lpg ayarından da kaynaklı olabilir. Benzinde de oluyor mu?
Daha önce konu da açtım tekleme ile ilgili. 2500-3000 devir arası anı yuklenmede öksürük tarzı tekliyor. Sorun lpg ve benzin farketmeksizin oluyor. Şunu farkettim sabah araç ısınmadan bu tekleme olmuyor. 5 dk sonra başlıyor.  Dün  servisteki arkadaş gerine gerine toyota motordan arıza yapmaz  lpg dendir dedi ancak bence öyle değil.

Tem otoyu aradım dün orjinal disk ve balata servisle aynı fiyat. Yan sanayi varmış birde ancak yan sanayi taktiracaksam izmirde bir ton yer var. Istanbuldan getirmeye gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #50 : Mart 11, 2018, 16:52:29 »
Daha önce konu da açtım tekleme ile ilgili. 2500-3000 devir arası anı yuklenmede öksürük tarzı tekliyor. Sorun lpg ve benzin farketmeksizin oluyor. Şunu farkettim sabah araç ısınmadan bu tekleme olmuyor. 5 dk sonra başlıyor.  Dün  servisteki arkadaş gerine gerine toyota motordan arıza yapmaz  lpg dendir dedi ancak bence öyle değil.

Tem otoyu aradım dün orjinal disk ve balata servisle aynı fiyat. Yan sanayi varmış birde ancak yan sanayi taktiracaksam izmirde bir ton yer var. Istanbuldan getirmeye gerek yok.

Akü resetleme yapıp benzinde bir süre sürünce de devam ediyor mu? O kadar çok konu var ki kim neyi paylaştı hatırlamıyorum haliyle. :)
Orjinal disk balata almanıza gerek yok. Alacaksanız da zaten aynı fiyat olur. Kashiyama disk+nibk balata güzel kombinasyon olur. İzmirde alacağınızın performansını, markanın çakma olup olmadığını bilemeyebilirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #51 : Mart 11, 2018, 17:38:49 »
Doğrudur o kadar çok konu dönüyor ki insan  kendi açtığı konuyu bile unutuyor. Resetlemek tam anlamıyla nasıl olacak. Serviste de lpg sistemi araçta etkide bulunur gibi biseyler dediler.

Disk ve balata olayında ise orjinal denilen ürün bosch. Piyasada farklı kalitede bosch olduğu söyleniyor ki bosch bu ürünleri kendi üretmiyormuş.  Ve bence de disklerin 4 senede bitmesi ürünün kalitesiz olduğunu gosteriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #52 : Mart 11, 2018, 17:50:38 »
Doğrudur o kadar çok konu dönüyor ki insan  kendi açtığı konuyu bile unutuyor. Resetlemek tam anlamıyla nasıl olacak. Serviste de lpg sistemi araçta etkide bulunur gibi biseyler dediler.

Disk ve balata olayında ise orjinal denilen ürün bosch. Piyasada farklı kalitede bosch olduğu söyleniyor ki bosch bu ürünleri kendi üretmiyormuş.  Ve bence de disklerin 4 senede bitmesi ürünün kalitesiz olduğunu gosteriyor.

Aynen lpgde belli noktalarda fakirlik varsa benzindeki çalışmayı da etkiliyor onun için akü eksi kutup başını çıkararak benzin beynini resetleyerek anlaşılabilir benzinde de devam ediyorsa sorun lpgde aranmaz, benzinde yoksa lpg ayarına suç atılır.

Disk bitmesini kullanılan bir çok etken var. kiminde daha uzun kiminde daha kısa biter. Kullanılan balata türü de etkiler bunu.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #53 : Mart 11, 2018, 18:11:00 »
Disk ve balata olayında ise orjinal denilen ürün bosch. Piyasada farklı kalitede bosch olduğu söyleniyor ki bosch bu ürünleri kendi üretmiyormuş.  Ve bence de disklerin 4 senede bitmesi ürünün kalitesiz olduğunu gosteriyor.

Diskin ömrü sizin arabayı nasıl kullandığınızdan tutunda yaşadığınız coğrafyaya kadar bir çok  etkene bağlıdır.Adam vites küçültmeyi, motor frenini bilmiyorsa ,yaşadığın yer uzun ve virajlı rampalardan oluşuyorsa (doğu karadeniz gibi) 4 sene çok bile...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #54 : Mart 11, 2018, 21:01:56 »
Sigorta tablasindaki ecu sigortalarını çıkararak reset attım. Daha sonra benzinli olarak yola çıktım. Isinincaya kadar yine sorun yoktu ısınınca benzinde bile tekleme yaptı. Dediğim gibi sorun sadece dip gazda oluyor. Acaba corolla da dip gazda boşluk mu var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #55 : Mart 12, 2018, 09:15:55 »
Benzinli araç ile dizel araç kıyaslaması yıllardır yapılagelir ve yok onu tokatladım yok bunu tokatladım tarzı ergen muhabbetleri hep döner.Sanırsın herkesin ayağının altında ferrari var.Fındık motor benzinli ya da dizel araçlar ile zevk tatmini yapılır durur.Yüksek hacim veya turbo beslemeli güçlü motor kullanırsın(dizel veya benzinli farketmez)anlarım ama 1.6 motor bir araçtan mucize beklemenin anlamı yok ki.Hepi topu büyük çoğunluğu 100-150 hp arası motorlar.Aralarındaki farklar saniyelerle,biri 10 sn de diğeri 12 sn de ,bir diğeri de olsun olsun 8-10sn  arası.Ara hızlanmalar da birbirine çok yakın değerler bu seviyelerdeki motorlarda.
Kimisi dizel motor kullanmaktan zevk alır kimisi benzinliden.Sessiz olsun,usul usul gideyim,öyle ani hızlanma da istemem,yasal hız sınırlarını zaten aşmam,sadece kendi halimde takılırım dersin alırsın benzinli makine sefanı sürersin.Yine sessiz olsun,ama aynı zamanda da istediğim zaman aniden hızlanabileyim,sollamalarda vites düşürmek zorunda kalmadan rahatça gidebiliyim dersin alırsın benzinli turbo beslemeli,Gürültü beni rahatsız etmez(lüks segment katagori dışı),çok kilometre yapan biriyim zaten,düşük devirde yüksek tork ile vites düşürmek zorunda kalmayayım,yokuşlarda aracım bayılmasın,benzinli araçlar gibi hızımı korumak için vites düşürmek zorunda kalmayayım(istese tabiki de rampada beni geçebilir at ile deve değil çünkü)dersin alırsın dizel makine olur biter.
Tamamı ile kişisel zevk motor tercihi.Kendi aracım benzinli,gücü çapı belli.Yıllardır eşim kullanıyor.Seneden seneye memlekete veya tatile giderken ben alıyorum.Arada kendimi tutamayıp devir saatinde kırmızı hatta yaklaştığım olmuyor değil.Zevk alıyor muyum hem de sonuna kadar.
Şirket aracı kullanıyorum dizel 136 bg dct.Şehir içi kullanımı gayet zevkli,ilk hızlanması olsun,ara hızlanmalar olsun,yokuş yukarı deparı falan fazlasıyla yeterli.İkisi arasında tercih edecek olsam mantık dizel desede gönül benzinli diyor.
Varsın yokuş çıkarken muadil dizel araçlar beni geçmek için çabalarken motorum bağırsın dursun.Tek derdim de bu olsun :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi
« Yanıtla #56 : Mart 13, 2018, 06:22:44 »
konu basliginda 1.6 benzinli mi 1.4 dizel mi denilmis.
bence hic biri degil 1.33 + gazli  :D
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu