Gönderen Konu: toyota vs vw  (Okunma sayısı 19946 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
toyota vs vw
« : Ağustos 30, 2017, 12:25:12 »
sağlamlığı, sorunsuzluğu, dayanıklılığı, dünyanın en çok satılan arabası olması, marka değerinde dünyada birinci olması, hibrit ve hidrojen teknolojisinde öncü olması gibi nedenlerle toyota açık ara önde diyebilirim. vw'in bir tık önde olduğu noktalar ise: konfor, yalıtım ve iç malzeme kalitesidir diye düşünüyorum.

Toyota Club Türkiye

toyota vs vw
« : Ağustos 30, 2017, 12:25:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2017, 12:48:07 »
Bence bmc :)
Cay ve cekirdek icin cok erken, keşke akşam vakti acsaydiniz konuyu.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2017, 13:26:35 »
emre bey, aracınız auiris sw cvt galiba. aynı araçtan ben de düşünüyorum. olumlu ve olumsuz yönlerini yazarsanız sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2017, 14:58:56 »
Arac hakkinda mailinize cevap verdim Mustafa bey, fakat mail adresinizde sikinti var sanirim iletilemedi uyarisi geldi. Forumdan ozel mesaj gonderdim ben de
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #4 : Eylül 03, 2017, 17:47:16 »
Ülkemizde 10 kişiden çok rahat 6sı vw diyecektir lakin dünya çapında baktığımız zaman bende Toyota'nın daha başarılı olduğunu düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #5 : Eylül 04, 2017, 10:34:17 »
bence de yalıtım ve iç malzeme kalitesi dışında  toyota her konuda vw'den üstün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #6 : Eylül 04, 2017, 11:01:28 »
Ülkemizde 10 kişiden çok rahat 6sı vw diyecektir lakin dünya çapında baktığımız zaman bende Toyota'nın daha başarılı olduğunu düşünüyorum
bizde abartılı bir alman hayranlığı vardır, sağlamlık olarak japonların hepsi alman arabalarından üstündür tabii ki benim şahsi görüşümdür.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #7 : Eylül 04, 2017, 14:50:11 »
her tarafı altın olsa da,tr de yatırımı olmayan markalara bakmıyoruz,çevreyi de düşünürsek ,geri dönüşüm oranı en yüksek marka toyota..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 33500
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2017, 09:58:46 »
bence motor teknolojisi anlamında  WV toyotadan iyi durumda; TSI - ACt gibi teknolojilerle adamlar benzinli oalrak Şehir içinde bile 6 litre yaktırabilirken; toyota halen 10 senelik Valvematic teknolojisini satıyor kesinlikle bu konuda geride kalıyor..WV en zayıf  şanzımandır derim...kesinlikle u şanzıman yüzünden WV grubuna bulaşmam-bulaşmayı düşünmem...ama adamlar DSG yerine CVt ile üretmiş olsalarda C sınıfının en kralı aracının Skoda Octavia olacağnı düşünüyorum....corolla dan kesinlikle 1 gömlek üsttedir..
eski corollacı yeni Hondacı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2017, 11:41:49 »
Evren bey doktoranızı hangi üniversitede yaptınız?tsi fsi motorların fabrika ömürlerinin 240 bin km olarak belirtildiği fakat büyük çoğunluğunun ilk 85 bin km sonrası biten motorların üstünlüğünü her halde araştırma konusu yaptınız!
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2017, 12:21:46 »
wv kullanıcıları bile 1.4-1.2-1.0 gibi gittikçe geriye giden motor hacimli,bol arızalı turbolu motorlardan şikayetçi,biraz basınca çok yaktıklarını söylüyorlar,motor ömürlerine gelince dünya istatistiklerinin ortalamasında toyota motoru 360.000 km ile birinci sırada,wv beyan ettikleri ile gerçekleşenleri arasında dağlar kadar fark var,bakınız emisyon konusuna..bakınız diğer konulara..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #11 : Eylül 05, 2017, 12:59:17 »
Sessizlik, daha yenilikçi olma, sunroof gibi cezbedici opsiyonlar koyma noktasında Alman grubunu önde buluyorum. Sorunsuzluk vs. konusunda lider olduğu için Toyota'cıyız zaten ancak gelenekçilik konusu biraz üzüyor bizleri. Daha çok özellik olsa fena olmazdı nitekim Japonya'daki Toyota araçlara bakınca bu konuda Alman rakipleriyle gerçekten yarışacak araçlar ürettiğini görüyoruz ama ülkemizdeki araçlar sınırlı özelliklere sahip ve isteseler on katı özelliğe sahip üretebilirler. Örnek olsun diye söylüyorum hiç beğenmediğim bir araç olan skoda fabia'nın 2003 modelinde koltuk ısıtma ve hız sabitleme özellikleri vardı. Biz hala dizel corollaya dışarıdan müdahale ile hız sabitleyici taktırıyoruz, bu markayı kötü yapmaz ancak bizleri üzen noktalarına değinmek için yazdım. Saygılar.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #12 : Eylül 05, 2017, 13:44:15 »
donanım, güvenlik, tasarım anlamında toyota bir adım öndedir. vw grubu maalesef dsg, turbo ve beyin arızalarıyla gündemden düşmeyen, donanım cimrisi, tasarım tekrarlı, emisyon skandalı nedeniyle dünyada çoğu ülkede satışı yasaklanan, maliyeti düşürme adına çin ve meksika'da üretilen türkiye'ye kuruş yatırım yapmayan bir firmadır. en basit örnekle honda'nın turbosu 6, vw 2 yıl garantili. vw'de garantiyi uzatmak ekstraya tabi. ( yani tamamen duygusal) şu an sıfır araç alacak olsam turbo sanruflu civic alırdım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #13 : Eylül 05, 2017, 14:37:24 »
Her güzelliğin bir dezavantajı olur. İnsanımız kullanmasını bilmiyor ki o nedenle bu turbo ve dsg arızaları çıkıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #14 : Eylül 05, 2017, 17:25:28 »
Her güzelliğin bir dezavantajı olur. İnsanımız kullanmasını bilmiyor ki o nedenle bu turbo ve dsg arızaları çıkıyor.
mutlu bey, Allah aşkına toyota, honda ve mazda için kullanıcı kullanmasını bilmiyor da şanzumanı, motoru arıza yapıyor diye bir şikayet duydunuz mu? kaldı ki öyle olduğunu varsaysak bile vw turbosuna neden 2, honda 6 yıl garanti veriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #15 : Eylül 05, 2017, 19:39:16 »
mutlu bey, Allah aşkına toyota, honda ve mazda için kullanıcı kullanmasını bilmiyor da şanzumanı, motoru arıza yapıyor diye bir şikayet duydunuz mu? kaldı ki öyle olduğunu varsaysak bile vw turbosuna neden 2, honda 6 yıl garanti veriyor.

Yürüyen takım sağlam olabilir Japonların. Fakat Japon otomobil kullanıcı profili ile Alman otomobil kullanıcı profili birbirinden çok farklı. Japonları (civic hariç) aşırı sert kullanan yoktur. Ama almanlar öyle mi? Golf, leon düzgün araç bulamıyorsun piyasada. Bunda kullanıcıların yaş ortalaması da etkili olabilir. Ayrıca aracıyla ilgilenmek konusunda da Japon otomobil kullanıcıları daha bilgili. Japon alan sorunsuzluk istiyor, o nedenle bakımlarını tam yapıyor, uzun yıllar sıkıntısız biniyor. Atmosferik ve tork konvertörlü şanzıman olması da kolay kolay bozulmamasını sağlıyor.

Almanlar öyle mi? Dsg gibi çift kavramalar yüzünden kaç kişinin başı ağırdı. Adamlar İstanbul trafiği için yapmıyor ki o şanzımanı. Almanların trafiği bile 5 km hızda sabit hızla giderler, dur kalk yapmazlar. Haliyle adam burda 2 adım öne geçmek için aşırı zorluyor, frene yarım basıyor kavramada tutuyor şanzımanı. Sonra erken patlayınca da adamlar yapamamış oluyor. Ya da ileri geri arasında durmadan geçişler de şanzıman zarar veriyor. Alman araçları kullananların çoğu arabaya sadece binilecek eşek gözüyle bakıyor benim izlenimim.


Toyota nın dizeller de hala yağ yakma sorunuyla karşılaştığını, yeni kasa mazda 3 ün otomatik şanzımanının sorun yarattığını ve bu nedenle Türkiye'de 5 aracın şanzımanının 3 ayda değiştiğini, vs. Hiç mi duymadınız? Her markada oluyor bu tarz sıkıntılar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #16 : Eylül 05, 2017, 19:47:15 »
Mutlu, bunu yıllardır söylüyoruz. Kullandığı aracın dizel olduğunu bilmeyenler bile oluyor. :P
Öyle bir noktaya gelmiş ki konu, Toureg'i sattırıp, Yaris aldıracaksınız. :) Şaka bir yana hepsinin yeri ayrı, hepsinin birbirine göre avantajları da var, dezavantajları da. Hatta aynı marka içinde bile farklar var, hatta aynı model içinde bile farklar var. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #17 : Eylül 05, 2017, 19:56:03 »
Yürüyen takım sağlam olabilir Japonların. Fakat Japon otomobil kullanıcı profili ile Alman otomobil kullanıcı profili birbirinden çok farklı. Japonları (civic hariç) aşırı sert kullanan yoktur. Ama almanlar öyle mi? Golf, leon düzgün araç bulamıyorsun piyasada. Bunda kullanıcıların yaş ortalaması da etkili olabilir. Ayrıca aracıyla ilgilenmek konusunda da Japon otomobil kullanıcıları daha bilgili. Japon alan sorunsuzluk istiyor, o nedenle bakımlarını tam yapıyor, uzun yıllar sıkıntısız biniyor. Atmosferik ve tork konvertörlü şanzıman olması da kolay kolay bozulmamasını sağlıyor.

Almanlar öyle mi? Dsg gibi çift kavramalar yüzünden kaç kişinin başı ağırdı. Adamlar İstanbul trafiği için yapmıyor ki o şanzımanı. Almanların trafiği bile 5 km hızda sabit hızla giderler, dur kalk yapmazlar. Haliyle adam burda 2 adım öne geçmek için aşırı zorluyor, frene yarım basıyor kavramada tutuyor şanzımanı. Sonra erken patlayınca da adamlar yapamamış oluyor. Ya da ileri geri arasında durmadan geçişler de şanzıman zarar veriyor. Alman araçları kullananların çoğu arabaya sadece binilecek eşek gözüyle bakıyor benim izlenimim.


Toyota nın dizeller de hala yağ yakma sorunuyla karşılaştığını, yeni kasa mazda 3 ün otomatik şanzımanının sorun yarattığını ve bu nedenle Türkiye'de 5 aracın şanzımanının 3 ayda değiştiğini, vs. Hiç mi duymadınız? Her markada oluyor bu tarz sıkıntılar.
 eyvallah her araçta sıkıntı oluyor nihayetinde kul yapımı. ama ingiltere'de yapılan dünyanın en sorunsuz araç sıralamasında ilk beş aracın dördü neden japon araçları olmuştur, alman tüv firması toyota'nın sorunsuzluğunu neden defalarca teyit etmiştir. arabistan çöllerinde neden japon araçları dışındaki araçlar hep yarı yolda kalmıştır. vw'in dsg, turbo ve beyin arızalarındaki sıkıntıları japon araçlarındaki   ufak tefek sıkıntılarla karşılaştırmak japonlara haksızlık olur diye düşünüyorum. önceki yorumumda da söyledim. turbo civic neden 6, turbo vw neden 2 yıl garanti veriyor?. üstelik civic'in acımasızca kullanıldığını siz yorumunuzda belirtmişsiniz. bu ölçü olsaydı civic üreticileri de 2 yıl garanti vermez miydi? verdiğim linkte 384 bin vw'in dsg arızası yüzünden toplatıldığı haberi var. vw forumlarında vw'e dava açıp dsg arızası yüzünden davayı kazanıp onlarca kişinin yorumuna şahit oldum. ha konforda, yalıtımda, iç mekan kalitesinde vw bir adım önde dersiniz anlarım ama iş sorunsuzluk ve dayanıklılığa gelince bence tartışmaya bile gerek yok. japonlar açık ara önde.
https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiKjcacv47WAhWLJ1AKHSCsAn4QFgglMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.arabalar.com.tr%2Fsanziman-sorunu-arac-toplatti&usg=AFQjCNEo2vaJYS8bfpwC6gZrSRAQNQfWtQ

Mesaj Birleştirildi: Eylül 05, 2017, 20:06:31
eyvallah her araçta sıkıntı oluyor, kul yapımı nihayetinde. ama ingiltere'de yapılan dünyanın en sorunsuz araç sıralamasında ilk beş aracın dördü japon seçiliyor, alman tüv firması toyota'nın sorunsuzluğunu defalarca teyit ediyor, arabistan çöllerinde japon araçları dışındaki araçlar yolda kalıyor. vw'in dsg, turbo ve beyin arızalarındaki sorunları japon araçlardaki ufak tefek sıkıntılarla bir tutmak japon araçlara haksızlık olur. önceki yorumumda da söyledim. turbo civic neden 6, turbo vw 2 yıl garanti veriyor. üstelik civic'in acımasızca kullanıldığını siz de vurgulamışsınız zaten. dediğiniz ölçü olsaydı honda da 2 yıl garanti verirdi. japonya'nın yolları da almanya'dan geri kalmaz, yol da ölçü olamaz bence. ha konfor, yalıtım ve iç mekan malzeme kalitesi derseniz doğru almanlar bir tık önde ama iş sorunsuzluk ve dayanıklılığa gelince japonlar açık ara önde. zaten bilinen bir söz vardır: alman servisten, japon sorunsuzluktan kazanır. verdiğim linkte 384 bin vw'in dsg arızası nedeniyle toplatıldığı haberi var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #18 : Eylül 05, 2017, 20:09:41 »
İlk çıktığı zamanlar her markanın sıkıntısı oluyor. Yukarıda Toyota ve mazda dan örnek verdim.
Sonrasında olanlarda ise Ülke şartlarının ve sürücü profillerinin etkisi yadsınamaz.
Kendimi Japoncı olarak görüyorum ama geçen bir yorum gördüm Facebook'ta. Bir Japon arabası sonrası almana geçenler oh be adamlar yapmış vay be diyorlar. Aynısını hiç almandan japona geçenler söylemiyor yazmış. Haksız mı?

Büyükşehirde ve sıfır alabilecek durumum olsa vw hariç bir Alman alırdım. Vw e de anitpatim olduğundan almam.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota vs vw
« Yanıtla #19 : Eylül 05, 2017, 20:15:39 »
o yorumları yapanlara ve sizin görüşlerinize saygı duymakla birlikte avensis, accord, camry, infiniti, forester ve lexsus'un alman lüks araçlarından geri kalır yanı olmadığını düşünüyorum. millet olarak alman hayranlığı algısının saydığım araçları gölgelediğini düşünüyorum. saydığım araçları test edenler beni daha iyi anlayacaktır.