0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar geçin bu cvt, manuel vites ışini. Teknolojiyi bu kadar hafife almayın. Hersey ilk ciktigi zaman birtakim kusurları olur. Sonra manuel ve cvt ariza cikarmayacak diye birsey var mı. Evet başta dsg de sorunlar vardı. Bunların coguda kullanmayı bilmemekten kaynaklı. Cunku yeni bir sanziman. O eski sorunlar kalmadı dsg de korkmayın. Kullanirsaniz alısirsiniz. Duz vitez hamallikmis dersiniz. Ve otomatikten vazgecemezsiniz. Otobus ve kamyonlarda ayrica zirhli guvenlik araclarinda bile artik otomatik kullaniliyor. Sonucta kul yapisi biryerde ariza verir. Bakimini duzenli yaparsaniz uzun sure sorun çikarmaz.
...Kıa dsg aldım...
...Yani frene basmazsan araç kayacağından tehlikeli oluşturabilir diye uyarıyor, frene az bastın araç durdu ama frene tam basmadığın için şanzıman arızalanabilir şeklinde bir uyarı yok...
■ Eğer eğimde durursanız, hiçbir zaman aracınızı basılı gaz pedalı ile yerinde tutmayı denemeyin - şanzıman hasarları meydana gelebilir.Burada açıkça belirtmiş bak böyle yaparsan şanzımanı bozarsın kardeşim demiş...
...Siz bahsettiğiniz 1-2 olayını bir bayana anlatın anlatabilirseniz.
Dct ve dsg aynı. Sadece otomobil ureticileri kendilerine gore isimlendiriyor. Ww. Dsg derken ķia ve hyundai dct renault edc diyor aynı şanzimana. Ariza verir diye dsg almamak biraz düz mantık. O zaman arac surersen kaza yaparsın, ölür veya sakat kalirsın o halde hiç araç sürmemelisin/kullanmamalısın gibi düz bir mantık. Kul yapısı sonucta hangi şanziman olursa olsun kullanima bağlı ya da üretim hatasindan kaynakli ariza verme ihtimali her zaman vardır.
Mahmut Bey DSG yi kullanmayı bilmemek pişmanlıktır demişsiniz ama DSG li araç sahipleri kullanmayı nasıl öğrenecekler? Ben DSG li octavia kullanım klavuzuna (http://www.skoda.com.tr/skoda-servis/Documents/Octavia-Kullanim-Kilavuzu.pdf) bakıyorum da tavsiyelerinizin yazıldığı bir yer göremedim ya da ben bulamadım. Şöyle bir uyarı var : ■ Araç durmuş vaziyette ve motor çalışırken, D, S veya R modunda, aracı fren pedalı ile tutmak gerekir. Rölanti devir sayısında bile kuvvet aktarımı tam olarak kesilmediği için - araç yavaş yavaş kayar.Yani frene basmazsan araç kayacağından tehlikeli oluşturabilir diye uyarıyor, frene az bastın araç durdu ama frene tam basmadığın için şanzıman arızalanabilir şeklinde bir uyarı yok.Fakat ■ Eğer eğimde durursanız, hiçbir zaman aracınızı basılı gaz pedalı ile yerinde tutmayı denemeyin - şanzıman hasarları meydana gelebilir.Burada açıkça belirtmiş bak böyle yaparsan şanzımanı bozarsın kardeşim demiş. Mademki DSG yarım frende bozulur, sıkışık trafikte araç sürekli 1-2 yapacağından DSG bozulur, bozulmaması için şöyle şöyle yapın demeleri gerekmez miydi?Kullanmayı kullanım klavuzundan öğrenemeyeceksek nereden öğreneceğiz? Forumlardan mı? Herkes sizin gibi tecrübeli de değil. Siz bahsettiğiniz 1-2 olayını bir bayana anlatın anlatabilirseniz.
Hüseyin bey haklı olduğunuz konular var . Bunların hepsinin kılavuzda belirtilmesi gerekirdi belirtmemişler . Peki belirtmiş olsalar sizce o kılavuzu kaç kişi okuyacak ? DSG bence kullanmasını bilene sürüş zevki konforu ve ekonomisi açısından en iyi şanzımanlardan birtanesi . Bugün bu şanzıman bmw , mercedes gibi premium markaların şanzımanlarıyla kıyaslanmakta . Ben şahsen almadan önce çok kararsızdım fakat araştırınca çoğu arızanın yazılım yapılmış ve kullanım hatasından kaynaklandığı kanısına vardım . Bir diğer güzelliği aracın bakımlarını serviste yaptırdığınız sürece aracın garantisi bitmiş olsa dahi herhangi bir sıkıntıda servis sorunu çok cuzi miktarlara çözüyor . Ondan öyle çok korkulacak bir şanzıman değil . Zaten dediğiniz gibi olsa bugün bu kadar satması imkansız olurdu insanlar memnun ki alıp kullanıyorlar . Sorun yaşayıp mağdur olanlarda elbet vardır bu sadece dsg için mi geçerli toyota , honda ve bir çok markada maalesef mağdurlar hiç bir zaman eksik olmayacak .
Normalde az arızalanması beklenen ama yağı değişmediği için ( şanzıman yağını ömürlük diye düşündüğü için) arıza yapan bir tork konvertörlü şanzıman örneği.Denk geldikçe diğer türler içinde resim paylaşımında bulunurum. Önceden çok dsg resmî vardı ama telefon suya doyunca gittiler.
Mazdaların rx8 lerde kullandığı wankel motorları bilenler vardır,onlar da yağ eksiltiyor(motorun yapısı normalde yağ eksiltiyor)ve uygun yağ kullanılmayınca eyvah eyvah.Sanayideki ustaların boyle teknik bilgi isteyen araçları sevdiğini düşünemeyiz.
Mazda wankel motorun yağ eksiltmesinin sebebi rotorları yağlamasıdır. O da yanma odasına karışıp yanar. Klasik benzinli motor sistemlerinden çok farklıdır. Ve wankelin yağ eksiltmesi normaldir. Asıl eksiltmezse veya az eksiltirse yağlama yapamıyor demektir ve asıl sorun vardır. Tam sentetik yağı da sevmez ayrıca wankel. Yarı sentetik mineralli yağ gerektirir uygun yağlama için. Tam sentetik kullanılırsa motor gidiyor. Hassas bir motor wankeller, ama uygun şartlarda kullanılırsa (motor soğukken düşük devirde kullanım, ısındıktan sonra yüksek devirde kullanım, vs) ve bakımları zamanında (4-5bin km.) ve uygun malzemelerle yaptırılırsa uzun süre sıkıntı çıkarmaz. 250bin km.leri orjinal motorla görenler var.Ustalara ısrar etmezsen fren, direksiyon hidroliklerini de değiştirmezler. Hatta manuel şanzıman yağını da değiştirmezler. Neymiş ömürlükmüş bunlar.
-Bak hele benim arabanin teyp çerçevesi catladi.-VW degilmiydi senin araba-evet-o kronik ya hepsinde oluyor. Ama kral araba ya seninkisi vVW-ya birde su klimanin tuslari isiklari doğru düzgün calismiyo -o dediğin butun VW lerde var takma kafana. Super araba VW -ya bu sanzimanda bi acayip, ses felan yapiyo-otomatikti değilmi. Kaç km de.-evet otomatik 35.000 de-ooo sen çok bile binmissin. Dsg arizasi bir VW klasigidir. Ne araba ama su VW. Almanlar yapıyor kardeşim-servis 18 bin TL dedi tamirine. Bunun kendisi kaç para ki?-18 bin gene iyi demiş. Disarda 5-6 bine yaparlar ama 8-10 bin km anca dayanir. Sen serviste yaptir. Vw bayiliyorum ya super araba gercekten-servis yapinca garantilimi bozulmuyo mu?-orasini bilemem bozulur herhalde. Kul yapisi sonucta. Sende vw biniyon hala sikayet ediyon. Alman olum bu borumu. Kral gibi araba.