Gönderen Konu: DSG Pişmalıktır  (Okunma sayısı 17770 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #40 : Mayıs 15, 2017, 21:37:59 »
Arkadaşlar geçin bu cvt, manuel vites ışini. Teknolojiyi bu kadar hafife almayın. Hersey ilk ciktigi zaman birtakim kusurları olur. Sonra manuel ve cvt ariza cikarmayacak diye birsey var mı. Evet başta dsg de sorunlar vardı. Bunların coguda kullanmayı bilmemekten kaynaklı. Cunku yeni bir sanziman. O eski sorunlar kalmadı dsg de korkmayın. Kullanirsaniz alısirsiniz. Duz vitez hamallikmis dersiniz. Ve otomatikten vazgecemezsiniz. Otobus ve kamyonlarda ayrica zirhli guvenlik araclarinda bile artik otomatik kullaniliyor. Sonucta kul yapisi biryerde ariza verir. Bakimini duzenli yaparsaniz uzun sure sorun çikarmaz.

Toyota Club Türkiye

Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #40 : Mayıs 15, 2017, 21:37:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #41 : Mayıs 16, 2017, 10:37:29 »
Arkadaşlar geçin bu cvt, manuel vites ışini. Teknolojiyi bu kadar hafife almayın. Hersey ilk ciktigi zaman birtakim kusurları olur. Sonra manuel ve cvt ariza cikarmayacak diye birsey var mı. Evet başta dsg de sorunlar vardı. Bunların coguda kullanmayı bilmemekten kaynaklı. Cunku yeni bir sanziman. O eski sorunlar kalmadı dsg de korkmayın. Kullanirsaniz alısirsiniz. Duz vitez hamallikmis dersiniz. Ve otomatikten vazgecemezsiniz. Otobus ve kamyonlarda ayrica zirhli guvenlik araclarinda bile artik otomatik kullaniliyor. Sonucta kul yapisi biryerde ariza verir. Bakimini duzenli yaparsaniz uzun sure sorun çikarmaz.
Hocam sizde benim gibi oto servis ve rektifiye firmaları ile çalışıyor olsanız bu yazdıklarınızın geçersiz olduğunu bilme şansınız olurdu. Siz 3-5 araç ile karşılaştırma yapıyorsunuz ben ise 15-20 bin araç ile karşılaştırma yapıyorum. DSG, EDC, DCT  vb. kavrama ile çalışan otomatik vites araçlar daha önce de söylediğim gibi ülkemiz yoğun trafiğinde sorun çıkarmaya oldukça yatkındır.

Manuel ve CVT sorun çıkarmayacak diye bir şey yok ama diğer şanzımanlara göre bu oran oldukça düşüktür.

Orta halli otomatik şanzıman tamiri yapan işletme elinde DSG ünite parçalarını stok tutuyorsa bunun bir sebebi olmalı değil mi?

Bunlar benim gözlemlerim ve şahsi çıkarımlarımdır, herkes istediğini düşünmekte ve almakta özgürdür.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #42 : Mayıs 16, 2017, 12:39:50 »
Aslında mesele sorun çıkarıp çıkarmaması değil, firmanın kullanıcının başına gelebilecek kronik hatalarda ücretsiz onarıma gitmemesi bence. Avrupa ülkelerinde 10 yıl olan şanzıman garantisi bizim ülkemizde 2 yıl ki okuduğumuz örneklerde garanti süresi içerisinde bile zorluk çıkarmış firma kullanıcılara. Servise gidildiğinde "evet abi bu sorun her zaman başınıza gelebilir hemen size garanti dahilinde ücretsiz onarım sağlayalım" derlerse benim için sorun yok en sarsıntısız geçiş sağlayan otomatiklerden biri olan dsg yi kullanırım tabii. Ama bana kaç bin km de bir olacağı belli olmayan belki hiç olmayacak ama belki de sürekli olacak ve cebimi yakacak bir arıza verecekse mantıksız bir seçim olacaktır benim açımdan. Yoksa kul yapısıdır her türlü sorun gelebilir araçlarımızda belki 0 km de belki 10 binde belki 500 binde ama önemli olan kronikse firmanın karşılaması bizim hatamızsa da cebi az yakması şu anki şartlarda.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #43 : Mayıs 16, 2017, 23:20:42 »
Arkadaşlar geçin bu cvt, manuel vites ışini. Teknolojiyi bu kadar hafife almayın. Hersey ilk ciktigi zaman birtakim kusurları olur. Sonra manuel ve cvt ariza cikarmayacak diye birsey var mı. Evet başta dsg de sorunlar vardı. Bunların coguda kullanmayı bilmemekten kaynaklı. Cunku yeni bir sanziman. O eski sorunlar kalmadı dsg de korkmayın. Kullanirsaniz alısirsiniz. Duz vitez hamallikmis dersiniz. Ve otomatikten vazgecemezsiniz. Otobus ve kamyonlarda ayrica zirhli guvenlik araclarinda bile artik otomatik kullaniliyor. Sonucta kul yapisi biryerde ariza verir. Bakimini duzenli yaparsaniz uzun sure sorun çikarmaz.

2011 yılı yani 6 yıl önce üretilip Jettaya monte edilmiş dsg yeni değil eski bir şanzıman ise diyecek birşey yok zaten. Ben aynı trafikte aynı kullanım şekliyle aynı süre boyunca 2003 model tam otomatik Corolla da kullandım. Vites geçişleri dsg'den daha sarsıntısız ve sessiz olduğu gibi arıza şöyle dursun, hiçbir performans sorunu bile yaşamadım.
15 yıllık şanzıman tıkır tıkır çalışırken 5 yıllık dsg nin 4000 lira masraf çıkarmasını ben sıradan bir durummuş gibi karşılayamam. Elbette her şanzıman bozulabilir ama üreticilerin bunu ne kadar oranda önleyebildikleri önemli. Ayrıca bu kadar ağır maliyeti olan bir şanzumanın bu kadar yüksek oranda bozulması da savunulması imkansız ayrı bir olay. Buna manuel vites de bozulabilir mantığıyla bakmak çok yanlış. Aynı sorun manuel viteste olsaydı 1000 liraya onarım yapabilirdik zira.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #44 : Mayıs 17, 2017, 01:36:08 »
Hangi marka olursa olsun yarı otomatik vitesten hep çekinmişimdir.Bu zamana kadar hep manuel kullandım.Belki de on yargılıyım biraz :) Ama performans açısından çift kavramalılar a hayran olmamak elde değil stronic vs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #45 : Mayıs 17, 2017, 18:35:56 »
...Kıa dsg aldım...
KIA' ya DSG mi takıyorlar? DCT olabilir mi?
...Yani frene basmazsan araç kayacağından tehlikeli oluşturabilir diye uyarıyor,  frene az bastın araç durdu ama frene tam basmadığın için şanzıman arızalanabilir şeklinde bir uyarı yok...
Frene tam basmazsanız ECU rölanti devrini 300-400 d/d arttırıyor ve bu durumda sistem yarım debriyajda bekliyor. Haklısınız niye anlatmazlar ben de anlamadım.
■ Eğer eğimde durursanız, hiçbir zaman aracınızı basılı gaz pedalı ile yerinde tutmayı denemeyin - şanzıman hasarları meydana gelebilir.
Burada açıkça belirtmiş bak böyle yaparsan şanzımanı bozarsın kardeşim demiş...
Bunu manuel şanzımanda da yaparsanız baskı-balatayı çabuk yersiniz zaten. ;)
...Siz bahsettiğiniz 1-2 olayını bir bayana anlatın anlatabilirseniz.
Ömrünüz çürür. :D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #46 : Mayıs 17, 2017, 20:58:02 »
Dct ve dsg aynı. Sadece otomobil ureticileri kendilerine gore isimlendiriyor. Ww. Dsg derken ķia ve hyundai dct renault edc diyor aynı şanzimana. Ariza verir diye dsg almamak biraz düz mantık. O zaman arac surersen kaza yaparsın, ölür veya sakat kalirsın o halde hiç araç sürmemelisin/kullanmamalısın gibi düz bir mantık. Kul yapısı sonucta hangi şanziman olursa olsun kullanima bağlı ya da üretim hatasindan kaynakli ariza verme ihtimali her zaman vardır. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #47 : Mayıs 17, 2017, 21:27:47 »
Mantigi ayni ama ürünler ayni değil  dsg çift şaft takilirken dct tek ana saft takiliyor edc yan yerleşiyor kimi yan yana diziyor kimi alt alta. Hepsi kusurlu ama en kusurlusunu VW  yapiyor. Reno tamiri için 4-5 bin isterken VW 20 bin istiyor.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #48 : Mayıs 17, 2017, 21:43:28 »
O zaman dct alın. Madem ww nin şanzimanı sorunlu. Ne bu ww sevdası millette. Başka birsüru marka var.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 17, 2017, 21:51:10
Başlığımızda DSG olarak belirttiğimiz ve VW tarafından kullanılan bu kısaltma ile DCT aslında aynı kavramlar. Ancak Türk kullanıcısı tarafından genelde DSG olarak bilindiği için bu şekilde belirttik. Temel olarak DSG ile DCT aynıdır. Otomobil markalarının kullandığı DCT şanzıman kısaltmaları ise şu şekilde;
VW, Skoda, Seat - DSG (Direct Shift Gearbox,  Direkt Schalt Getriebe)
Audi - S-Tronic
Porsche - PDK
Renault - EDC
Ford - Powershift
BMW - M-DCT ( M modelleri)
Kia - DCT
Fiat - TCT
Mercedes - 7G-DCT
Lamborghini - LDF
Ferrari - DCT
DCT şanzıman genel çalışma prensibi itibariyle oldukça gelişmiş çift debriyaja sahip bir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. Ancak otomatik moddayken tork konvertörlü geleneksel otomatik şanzımanlardan bile pürüzsüz ve çabuk geçişlere sahiptir ve daha az yakıt tüketir. Geleneksel otomatik şanzımana en büyük alternatiftir ve markalar büyük bir hız ile DCT tipi şanzımana geçiş yapmaktadırlar. Seri üretim bir araçta ilk kez 2003 yılında VW Golf MK R32 modelinde kullanılmıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #49 : Mayıs 19, 2017, 01:15:25 »
Dct ve dsg aynı. Sadece otomobil ureticileri kendilerine gore isimlendiriyor. Ww. Dsg derken ķia ve hyundai dct renault edc diyor aynı şanzimana. Ariza verir diye dsg almamak biraz düz mantık. O zaman arac surersen kaza yaparsın, ölür veya sakat kalirsın o halde hiç araç sürmemelisin/kullanmamalısın gibi düz bir mantık. Kul yapısı sonucta hangi şanziman olursa olsun kullanima bağlı ya da üretim hatasindan kaynakli ariza verme ihtimali her zaman vardır.
Farklı frekanslardayız sanırım. Ben de her araçta her parça arıza verebilir diyorum ancak vw'nin dsg si arıza konusunda sicili bozuk bir şanzıman. Sebebi her ne olursa olsun bu Türkiyede böyle. Arıza ihtimali diğer birçok şanzumana göre açık ara öndeyken ve VW Türkiye arızaları ücretsiz onarıma dahil etmiyorken dsgli bir araç kullanmak daha fazla risk taşıyor. Yani bunun kaza yapma ihtimali yüzünden arabaya binmemekle hiç alakası yok.

Milletin vw sevdasını ben de anlamıyorum. Emisyon yazılımı gibi bir sahtekarlık yaptığını bütün dünya öğrenmiş, şanzumanı birçok kullanıcıya ağır masraf olmuş, sabıkasına rağmen muadili bazı araçlardan pahalıya satılan bir markaya böyle bir eğilimin olması araştırılması gereken bir durum.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #50 : Mayıs 19, 2017, 02:07:12 »
Mahmut Bey DSG yi kullanmayı bilmemek pişmanlıktır demişsiniz ama DSG li araç sahipleri kullanmayı nasıl öğrenecekler? Ben DSG li octavia kullanım klavuzuna (http://www.skoda.com.tr/skoda-servis/Documents/Octavia-Kullanim-Kilavuzu.pdf) bakıyorum da tavsiyelerinizin yazıldığı bir yer göremedim ya da ben bulamadım. 
Şöyle bir uyarı var : ■ Araç durmuş vaziyette ve motor çalışırken, D, S veya R modunda, aracı fren pedalı ile tutmak gerekir. Rölanti devir sayısında bile kuvvet aktarımı tam olarak kesilmediği için - araç yavaş yavaş kayar.
Yani frene basmazsan araç kayacağından tehlikeli oluşturabilir diye uyarıyor,  frene az bastın araç durdu ama frene tam basmadığın için şanzıman arızalanabilir şeklinde bir uyarı yok.
Fakat
■ Eğer eğimde durursanız, hiçbir zaman aracınızı basılı gaz pedalı ile yerinde tutmayı denemeyin - şanzıman hasarları meydana gelebilir.
Burada açıkça belirtmiş bak böyle yaparsan şanzımanı bozarsın kardeşim demiş.
Mademki DSG yarım frende bozulur, sıkışık trafikte araç sürekli 1-2 yapacağından DSG bozulur, bozulmaması için şöyle şöyle yapın demeleri gerekmez miydi?

Kullanmayı kullanım klavuzundan öğrenemeyeceksek nereden öğreneceğiz? Forumlardan mı? Herkes sizin gibi tecrübeli de değil. Siz bahsettiğiniz 1-2 olayını bir bayana anlatın anlatabilirseniz.

Hüseyin bey haklı olduğunuz konular var  . Bunların hepsinin kılavuzda belirtilmesi gerekirdi belirtmemişler . Peki belirtmiş olsalar sizce o kılavuzu kaç kişi okuyacak ?

DSG bence kullanmasını bilene sürüş zevki konforu ve ekonomisi açısından en iyi şanzımanlardan birtanesi . Bugün bu şanzıman bmw , mercedes gibi premium markaların şanzımanlarıyla kıyaslanmakta . Ben şahsen almadan önce çok kararsızdım fakat araştırınca çoğu arızanın yazılım yapılmış ve kullanım hatasından kaynaklandığı kanısına vardım . Bir diğer güzelliği aracın bakımlarını serviste yaptırdığınız sürece aracın garantisi bitmiş olsa dahi herhangi bir sıkıntıda servis sorunu çok cuzi miktarlara çözüyor . Ondan öyle çok korkulacak bir şanzıman değil . Zaten dediğiniz gibi olsa bugün bu kadar satması imkansız olurdu insanlar memnun ki alıp kullanıyorlar .

Sorun yaşayıp mağdur olanlarda elbet vardır bu sadece dsg için mi geçerli toyota , honda ve bir çok markada maalesef mağdurlar hiç bir zaman eksik olmayacak .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #51 : Mayıs 19, 2017, 09:35:17 »
Hüseyin bey haklı olduğunuz konular var  . Bunların hepsinin kılavuzda belirtilmesi gerekirdi belirtmemişler . Peki belirtmiş olsalar sizce o kılavuzu kaç kişi okuyacak ?

DSG bence kullanmasını bilene sürüş zevki konforu ve ekonomisi açısından en iyi şanzımanlardan birtanesi . Bugün bu şanzıman bmw , mercedes gibi premium markaların şanzımanlarıyla kıyaslanmakta . Ben şahsen almadan önce çok kararsızdım fakat araştırınca çoğu arızanın yazılım yapılmış ve kullanım hatasından kaynaklandığı kanısına vardım . Bir diğer güzelliği aracın bakımlarını serviste yaptırdığınız sürece aracın garantisi bitmiş olsa dahi herhangi bir sıkıntıda servis sorunu çok cuzi miktarlara çözüyor . Ondan öyle çok korkulacak bir şanzıman değil . Zaten dediğiniz gibi olsa bugün bu kadar satması imkansız olurdu insanlar memnun ki alıp kullanıyorlar .

Sorun yaşayıp mağdur olanlarda elbet vardır bu sadece dsg için mi geçerli toyota , honda ve bir çok markada maalesef mağdurlar hiç bir zaman eksik olmayacak .
Mahmut Bey onlar belirtsinler de okuyup okumamak kullanıcıya kalsın. Şahsen ben şimdiye kadar ki tüm araçlarımın kullanım kılavuzlarını okumuşumdur.  DSG li olan araçların bir çoğunda sorun yaşandığı inkar edilemez. Zaten bunu satışını yapanlarda kabul ediyor. Çin gibi ABD gibi ülkelerde şanzıman için 10 yıl garanti verilirken bizim ülkemizde ise sürekli servise bakıma gelirseniz iyi niyet kapsamında ucuza hallederiz şeklinde bir yaklaşım sergileniyor. Sizce neden oralarda şanzımana 10 yıl garanti veriliyor? Düşünün ki 2. el bir araç aldığınız ve bakım sürekli yetkili serviste yaptırılmamış, şanzıman arızası çıktı ne olacak?Yüklü miktarda tamir ücretine hazır olun. Elbette honda ve toyota da mağdurlar olabilir ancak mağdur sayıları DSG ile kıyas bile edilemez. Ama gerçek olan bir şey var adamların araçları hakikaten konforlu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #52 : Mayıs 19, 2017, 17:43:25 »
Normalde az arızalanması beklenen ama yağı değişmediği için ( şanzıman yağını ömürlük diye düşündüğü için) arıza yapan bir tork konvertörlü şanzıman örneği.
Denk geldikçe diğer türler içinde resim paylaşımında bulunurum. Önceden çok dsg resmî vardı ama telefon suya doyunca gittiler.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #53 : Mayıs 19, 2017, 18:32:06 »
Normalde az arızalanması beklenen ama yağı değişmediği için ( şanzıman yağını ömürlük diye düşündüğü için) arıza yapan bir tork konvertörlü şanzıman örneği.
Denk geldikçe diğer türler içinde resim paylaşımında bulunurum. Önceden çok dsg resmî vardı ama telefon suya doyunca gittiler.

Burada şuç sadece kullanıcıda değil. Sanayilerde kendine usta diyen adamlar bile "vites kutusunun yağını değişmeye gerek yok" diye gezerlerse kullanıcı ne yapsın?

Önce bu zihniyeti adam etmek gerekiyor.Yoksa onlara kalsa ne fren/direksiyon hidroliğini değişmeye ne vites kutusunun yağını değişmeye gerek yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #54 : Mayıs 19, 2017, 23:45:36 »
Mazdaların rx8 lerde kullandığı wankel motorları bilenler vardır,onlar da yağ eksiltiyor(motorun yapısı normalde yağ eksiltiyor)ve uygun yağ kullanılmayınca eyvah eyvah.Sanayideki ustaların boyle teknik bilgi isteyen araçları sevdiğini düşünemeyiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #55 : Mayıs 20, 2017, 10:45:15 »
2010 Model 80 bin km de jetta 1.6 tdi aldık. Doğuş otodaki mekanikçi arkadaşımın alma demesine rağmen ısrarla aldık. 7 ileri dsg şanzımanlarda kronik arıza olan kavrama ve mekatronik sorunu varmış. Arabayı aldıktan 2 gün sonra Bursa yolculuğuna çıktık. Araçla yaklaşık 500 kilometre yol yapılmıştı. Arabayı bir yere park edip yemek yedikten sonra arabayı bir daha yerinden hareket ettiremedik. Doğuştaki arkadaşımı aradım ve durumu anlatınca mekatronik arızası olduğunu söyledi. Bu şanzıman en çok jetta ve caddy lerde varmış ve 100 bin km ye gelmeden mutlaka şanzıman patlıyormuş. Dsg şanzıman şuan dünyanın en hızlı vites değiştiren şanzımanı ama malesef teknolojik yapıcam diye ipin ucunu kaçırmışlar. Bursada çıkma parça takılıp 3 bin liraya toplanan şanzımanla İstanbula geldik ve yaklaşık 5 ay sonra şanzıman yine patladı. Akabinde enjektör arızası ve arabanın kendine gelememesi bizi usandırdı. O yüzden japon arabalarının kıymetini bilelim. 50-60 bin liralık Alman arabasından yediğim darbeyi asla unutamam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #56 : Mayıs 20, 2017, 13:24:04 »
Mazdaların rx8 lerde kullandığı wankel motorları bilenler vardır,onlar da yağ eksiltiyor(motorun yapısı normalde yağ eksiltiyor)ve uygun yağ kullanılmayınca eyvah eyvah.Sanayideki ustaların boyle teknik bilgi isteyen araçları sevdiğini düşünemeyiz.

Mazda wankel motorun yağ eksiltmesinin sebebi rotorları yağlamasıdır. O da yanma odasına karışıp yanar. Klasik benzinli motor sistemlerinden çok farklıdır. Ve wankelin yağ eksiltmesi normaldir. Asıl eksiltmezse veya az eksiltirse yağlama yapamıyor demektir ve asıl sorun vardır.
Tam sentetik yağı da sevmez ayrıca wankel. Yarı sentetik mineralli yağ gerektirir uygun yağlama için. Tam sentetik kullanılırsa motor gidiyor. Hassas bir motor wankeller, ama uygun şartlarda kullanılırsa (motor soğukken düşük devirde kullanım, ısındıktan sonra yüksek devirde kullanım, vs) ve bakımları zamanında (4-5bin km.) ve uygun malzemelerle yaptırılırsa uzun süre sıkıntı çıkarmaz. 250bin km.leri orjinal motorla görenler var.

Ustalara ısrar etmezsen fren, direksiyon hidroliklerini de değiştirmezler. Hatta manuel şanzıman yağını da değiştirmezler.  :rofl: Neymiş ömürlükmüş bunlar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #57 : Mayıs 20, 2017, 14:20:05 »
Mazda wankel motorun yağ eksiltmesinin sebebi rotorları yağlamasıdır. O da yanma odasına karışıp yanar. Klasik benzinli motor sistemlerinden çok farklıdır. Ve wankelin yağ eksiltmesi normaldir. Asıl eksiltmezse veya az eksiltirse yağlama yapamıyor demektir ve asıl sorun vardır.
Tam sentetik yağı da sevmez ayrıca wankel. Yarı sentetik mineralli yağ gerektirir uygun yağlama için. Tam sentetik kullanılırsa motor gidiyor. Hassas bir motor wankeller, ama uygun şartlarda kullanılırsa (motor soğukken düşük devirde kullanım, ısındıktan sonra yüksek devirde kullanım, vs) ve bakımları zamanında (4-5bin km.) ve uygun malzemelerle yaptırılırsa uzun süre sıkıntı çıkarmaz. 250bin km.leri orjinal motorla görenler var.

Ustalara ısrar etmezsen fren, direksiyon hidroliklerini de değiştirmezler. Hatta manuel şanzıman yağını da değiştirmezler.  :rofl: Neymiş ömürlükmüş bunlar.

Aynen motorun yapısından kaynaklı bende belirttim :) Bir zamanlar kafayı takmıştım ama masraflı işler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #58 : Mayıs 20, 2017, 14:32:08 »
-Bak hele benim arabanin teyp çerçevesi catladi.
-VW degilmiydi senin araba
-evet
-o kronik ya hepsinde oluyor. Ama kral araba ya seninkisi vVW
-ya birde su klimanin tuslari isiklari doğru düzgün calismiyo
-o dediğin butun VW lerde var takma kafana. Super araba VW
-ya bu sanzimanda bi acayip, ses felan yapiyo
-otomatikti değilmi. Kaç km de.
-evet otomatik 35.000 de
-ooo sen çok bile binmissin. Dsg arizasi bir VW klasigidir. Ne araba ama su VW. Almanlar yapıyor kardeşim
-servis 18 bin TL dedi tamirine. Bunun kendisi kaç para ki?
-18 bin gene iyi demiş. Disarda 5-6 bine yaparlar ama 8-10 bin km anca dayanir. Sen serviste yaptir. Vw bayiliyorum ya super araba gercekten
-servis yapinca garantilimi bozulmuyo mu?
-orasini bilemem bozulur herhalde. Kul yapisi sonucta. Sende vw biniyon hala sikayet ediyon. Alman olum bu borumu. Kral gibi araba.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #59 : Mayıs 20, 2017, 15:28:17 »
-Bak hele benim arabanin teyp çerçevesi catladi.
-VW degilmiydi senin araba
-evet
-o kronik ya hepsinde oluyor. Ama kral araba ya seninkisi vVW
-ya birde su klimanin tuslari isiklari doğru düzgün calismiyo
-o dediğin butun VW lerde var takma kafana. Super araba VW
-ya bu sanzimanda bi acayip, ses felan yapiyo
-otomatikti değilmi. Kaç km de.
-evet otomatik 35.000 de
-ooo sen çok bile binmissin. Dsg arizasi bir VW klasigidir. Ne araba ama su VW. Almanlar yapıyor kardeşim
-servis 18 bin TL dedi tamirine. Bunun kendisi kaç para ki?
-18 bin gene iyi demiş. Disarda 5-6 bine yaparlar ama 8-10 bin km anca dayanir. Sen serviste yaptir. Vw bayiliyorum ya super araba gercekten
-servis yapinca garantilimi bozulmuyo mu?
-orasini bilemem bozulur herhalde. Kul yapisi sonucta. Sende vw biniyon hala sikayet ediyon. Alman olum bu borumu. Kral gibi araba.

  :argh:
2015 Avensis 1.6 D4-D Advance - 2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)