Gönderen Konu: DSG Pişmalıktır  (Okunma sayısı 14723 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: 0+
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmanlıktır
« Yanıtla #20 : Mayıs 11, 2017, 23:58:55 »
Otomatik vites olayında kesinlikle Japon arabalarının tam otomatik şanzımanlarından şaşmamak gerekiyor. Bunu neredeyse 350.000 km'de bir 2004 Corolla sahibi olarak söylüyorum ki bazılarına şaka gelecek belki ama şanzıman gerçekten ilk günkü gibi. Herhangi bir şoklama, bir kararsızlık yok. Belki benim aracın devamlı uzun yolda kullanılmasından kaynaklıdir bu durum ama farklı bir marka olsa idi eminim şanzıman açılırdı.
Yukarıda söylediğim Avensisin tam otomatik şanzımanı e12 ninki ile aynı oluyor değil mi
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Toyota Club Türkiye

Ynt: DSG Pişmanlıktır
« Yanıtla #20 : Mayıs 11, 2017, 23:58:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: 0+
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #21 : Mayıs 12, 2017, 01:16:49 »
Yok 2 ms de vites atiyomuş yok az yakiyomuş bilmem ne? Cvt ile tam otomatigi tek gecerim aga.Varsin 1 litre fazla yaksin.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 219 kere teşekkür etti
  • 413 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #22 : Mayıs 12, 2017, 08:52:49 »
Yukarıda söylediğim Avensisin tam otomatik şanzımanı e12 ninki ile aynı oluyor değil mi

Süleyman bey. Avensisin tam otomatikleri sorunsuzdur. Ancak otomatik viteste motor seçeneği 1.8 ve 2.0 larda var. 1.8 ülkemizde çok az var ve kullanıcısı kolay kolay satmıyor. 2.0larda da lpg sıkıntısı olduğundan dolayı pek tercih edilmiyor. Eğer D segment bir araç almaya karar verdiyseniz kendi kullandığım aracı şiddetle tavsiye edebilirim. Belirttiğiniz fiyatlara temizini bulmak çok zor değil biraz araştırmanız gerekiyor. Ayrıca Avensislerin şanzımanı 4 ileri iken Accordlar 5 ileri vitesli. Belirttiğiniz fiyata  Mazda6larıda düşünebilirsiniz.

C segmentinde tam otomatiklerde corolla, civic, mazda dışında ford focusuda(benzinli modeli, dizeli tam bir sıkıntı diyorlar) deneyebilirsiniz. Focusun otm. şanzımanını Mazda üretiyor diye söylüyorlar.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: 0+
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmanlıktır
« Yanıtla #23 : Mayıs 12, 2017, 11:02:45 »
Süleyman bey. Avensisin tam otomatikleri sorunsuzdur. Ancak otomatik viteste motor seçeneği 1.8 ve 2.0 larda var. 1.8 ülkemizde çok az var ve kullanıcısı kolay kolay satmıyor. 2.0larda da lpg sıkıntısı olduğundan dolayı pek tercih edilmiyor. Eğer D segment bir araç almaya karar verdiyseniz kendi kullandığım aracı şiddetle tavsiye edebilirim. Belirttiğiniz fiyatlara temizini bulmak çok zor değil biraz araştırmanız gerekiyor. Ayrıca Avensislerin şanzımanı 4 ileri iken Accordlar 5 ileri vitesli. Belirttiğiniz fiyata  Mazda6larıda düşünebilirsiniz.

C segmentinde tam otomatiklerde corolla, civic, mazda dışında ford focusuda(benzinli modeli, dizeli tam bir sıkıntı diyorlar) deneyebilirsiniz. Focusun otm. şanzımanını Mazda üretiyor diye söylüyorlar.
2.0 motorda LPG nin nasıl bir sorunu var acaba? İlanlarda tüplü çok avensis var halbuki 2.0 motor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 12, 2017, 11:04:10
Bu arada Accord da güzel ama 2.4 motorlar daha mı çok nedir? Piyasa olarak Avensisten daha az sanırım.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 157 kere teşekkür etti
  • 216 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #24 : Mayıs 12, 2017, 12:12:34 »
2.0 motorda LPG nin nasıl bir sorunu var acaba? İlanlarda tüplü çok avensis var halbuki 2.0 motor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 12, 2017, 11:04:10
Bu arada Accord da güzel ama 2.4 motorlar daha mı çok nedir? Piyasa olarak Avensisten daha az sanırım.
2.0 motorlu avensisler vvt-i değil d4 motor kullanıyor ve d4 motor lpgye çok uyumlu bi motor değil taktıran taktırıyor ama taktırıpta benim aracımda hiç sorun yok çok verimli diyen insan hatırlamıyorum ben
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2641 kere teşekkür etti
  • 3011 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #25 : Mayıs 12, 2017, 17:27:00 »
Mazda'nın bazı otomatikleri her iki sistemi de içinde barındırıyor. Pratikte durumunu görmek lazım tabi.
Dsg'de tork konvertörlü kavramalarda sorun nispeten düşük.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 150000
  • Kan Grubu: 0+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #26 : Mayıs 13, 2017, 11:52:44 »
Ben de aracımı satıp otomatik vites bir araç düşünüyorum. DSG li araçlar da vardı listemde ama şu an -10 puan geriden gelmeye başladılar.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: 0+
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #27 : Mayıs 13, 2017, 19:27:31 »
Ben de aracımı satıp otomatik vites bir araç düşünüyorum. DSG li araçlar da vardı listemde ama şu an -10 puan geriden gelmeye başladılar.
Ben öncelerden beri kullanıcıların şikayetlerini bildiğim halde satın alma işi acele ile olduğu için babamı vazgeçirme fırsatım olmamıştı. Biraz da şans işi ama şikayetlerin çokça duyulması DSG'nin sorun çıkarma ihtimalinin de az olmadığını gösteriyor. Kendi adıma, DSG'li bir araç almayı asla düşünmüyorum.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 148000
  • Kan Grubu: A+
  • 279 kere teşekkür etti
  • 308 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #28 : Mayıs 13, 2017, 20:54:25 »
Macera sevenler için güzel şanzıman aslında  :tamam:
2009 KIA Sorento 2.5 CRDI X-Force

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #29 : Mayıs 14, 2017, 09:48:46 »
O eski ilk cikanlarda sorun vardı. Artik yenilerde pek sorun yok. Sorun şehir içi trafikte dur kalklarda ısinmadan kaynaklı sorun oluyor. Onuda uzun beklemelerde D den N ye alacaksın. Benim arac Dsg. Ben memnunum bir sorun çıkarmadı. Daha ince corolla 2012 dizel manuel aracimi 0 almıstım. Garanti bitti şanziman ötmeye başladı. Servis 5 bin istedi ama garanti vermedi sorun çözulur diye. Çünkü cok şanziman indirdik hala ötme var dedi. Bunlarda kronik sorun diyor servis. Hangi araç sorunsuz ki ? Bende aracı alan kişiye söylerek sattım. Kıa dsg aldım. Bir sorum goremedim şimdiye kadar. Tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: 0+
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #30 : Mayıs 14, 2017, 21:02:25 »
O eski ilk cikanlarda sorun vardı. Artik yenilerde pek sorun yok. Sorun şehir içi trafikte dur kalklarda ısinmadan kaynaklı sorun oluyor. Onuda uzun beklemelerde D den N ye alacaksın. Benim arac Dsg. Ben memnunum bir sorun çıkarmadı. Daha ince corolla 2012 dizel manuel aracimi 0 almıstım. Garanti bitti şanziman ötmeye başladı. Servis 5 bin istedi ama garanti vermedi sorun çözulur diye. Çünkü cok şanziman indirdik hala ötme var dedi. Bunlarda kronik sorun diyor servis. Hangi araç sorunsuz ki ? Bende aracı alan kişiye söylerek sattım. Kıa dsg aldım. Bir sorum goremedim şimdiye kadar. Tavsiye ederim.
Sizin (henüz) sorun yaşamamış olmanız Türkiyede ve dünyada binlerce insanın dsg de sorun yaşadığı gerçeğini değiştirmiyor maalesef. Öte yandan Toyota şanzumanında sorun yaşamış olmanız da hepsini sorunlu yapmıyor. Kısacası dsgnin sicilinde arızalar açık ara önde. Ben bu yüzden kendime dsgli araç almam. Siz de inşallah başı yananlar kervanına katılmazsınız diye diliyorum.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 vvt-i Sol o.v
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #31 : Mayıs 14, 2017, 21:42:36 »
Mazda'nın bazı otomatikleri her iki sistemi de içinde barındırıyor. ..

Hakan Bey;

Her iki sitemden kastınız  çift kavrama+tork konvertör ise böyle bir şey yok.

Mazda'nın sitesinde her iki sisteminde avantajlarını taşıyor denilen sistem nasıl olduysa iki sistemde var efsanesine dönüştü gitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 219 kere teşekkür etti
  • 413 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmanlıktır
« Yanıtla #32 : Mayıs 14, 2017, 22:26:39 »
2.0 motorda LPG nin nasıl bir sorunu var acaba? İlanlarda tüplü çok avensis var halbuki 2.0 motor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 12, 2017, 11:04:10
Bu arada Accord da güzel ama 2.4 motorlar daha mı çok nedir? Piyasa olarak Avensisten daha az sanırım.

2.0 Avensislerde sirali sistem LPG takilmiyor. Eski sistem LPG takanlar oluyor ancak oda enjektörarizasi cikarma olasiligi cçok yuksek diyorlar. Ve enjektör un tanesinin 2binlira olduğu söyleniyor 4taneden hesaplayinca avensis pek mantikli gelmiyor.

2.4 accordlar performans düşkünleri içintercih asebebi ancak 2.0 accordda kucumsenecek bir performans yok. Ayrıca 2.4 un vergi ve s.içi yakiti yonundende yuksek olduğunu hatirlatirim. Avensisin aksine accordun piyasasi daha canlidir.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1946 kere teşekkür etti
  • 2871 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #33 : Mayıs 14, 2017, 22:47:01 »
Hakan Bey;

Her iki sitemden kastınız  çift kavrama+tork konvertör ise böyle bir şey yok.

Mazda'nın sitesinde her iki sisteminde avantajlarını taşıyor denilen sistem nasıl olduysa iki sistemde var efsanesine dönüştü gitti.

Aynen öyle. Zf gibi ilk 3 viteste daha hızlı kitleniyor bu da daha hızlı vites değişimi ve daha hızlı hızlanma anlamına geliyor. Nedense bu 2 sistem karışık var diye şehir efsanesi dolaşıyor halbuki alakası yok. En hızlı ve iyi tork konvertörlü otomatik şanzıman bmw nin kullandığı Zf marka şanzımanken...
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Adana Detailing
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 12000
  • Kan Grubu: 0-
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #34 : Mayıs 15, 2017, 02:21:15 »
Dsg değilde dsg yi kullanmayı bilmemek pişmanlıktır .

Dsg nin en büyük sorunu aracı 2. vitese çok erken alması böyle olunca da şehir içi sıkışık trafikte araç sürekli 1-2 yapıyor ve baskı balatayı erken bitiriyor çünkü 2. vitese erken aldığından araç durağan hızlarda 2. viteste yarım debriyaj gidiyor  . Bunun önüne geçmek için ise aracı manuel modda kullanmak gerekiyor . DSG araç sahipleri deneyebilir araç durmuş halde iken ayağınızı frenden çekin araç kalkar kalkmaz 2. vitese atacaktır bu şekilde giderken manuel moda alın ekrandaki yazı d2 iken m1 olacaktır . Bir diğer yapılan hata ise durmuş iken frene sert basmamak bunun önüne autohold ile geçildi fakat autohold özelliğini kullanmayanlar bunada dikkat etmeleri gerekir .

www.adanadetailing.com

Facebook ve instagram : @adanadetailing
Uygulamalar : http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78540.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: ---
  • 33 kere teşekkür etti
  • 113 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #35 : Mayıs 15, 2017, 06:11:49 »
Mahmut Bey DSG yi kullanmayı bilmemek pişmanlıktır demişsiniz ama DSG li araç sahipleri kullanmayı nasıl öğrenecekler? Ben DSG li octavia kullanım klavuzuna (http://www.skoda.com.tr/skoda-servis/Documents/Octavia-Kullanim-Kilavuzu.pdf) bakıyorum da tavsiyelerinizin yazıldığı bir yer göremedim ya da ben bulamadım. 
Şöyle bir uyarı var : ■ Araç durmuş vaziyette ve motor çalışırken, D, S veya R modunda, aracı fren pedalı ile tutmak gerekir. Rölanti devir sayısında bile kuvvet aktarımı tam olarak kesilmediği için - araç yavaş yavaş kayar.
Yani frene basmazsan araç kayacağından tehlikeli oluşturabilir diye uyarıyor,  frene az bastın araç durdu ama frene tam basmadığın için şanzıman arızalanabilir şeklinde bir uyarı yok.
Fakat
■ Eğer eğimde durursanız, hiçbir zaman aracınızı basılı gaz pedalı ile yerinde tutmayı denemeyin - şanzıman hasarları meydana gelebilir.
Burada açıkça belirtmiş bak böyle yaparsan şanzımanı bozarsın kardeşim demiş.
Mademki DSG yarım frende bozulur, sıkışık trafikte araç sürekli 1-2 yapacağından DSG bozulur, bozulmaması için şöyle şöyle yapın demeleri gerekmez miydi?

Kullanmayı kullanım klavuzundan öğrenemeyeceksek nereden öğreneceğiz? Forumlardan mı? Herkes sizin gibi tecrübeli de değil. Siz bahsettiğiniz 1-2 olayını bir bayana anlatın anlatabilirseniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2641 kere teşekkür etti
  • 3011 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #36 : Mayıs 15, 2017, 12:01:10 »
Hakan Bey;

Her iki sitemden kastınız  çift kavrama+tork konvertör ise böyle bir şey yok.

Mazda'nın sitesinde her iki sisteminde avantajlarını taşıyor denilen sistem nasıl olduysa iki sistemde var efsanesine dönüştü gitti.
Teşekkürler Hamza Bey, tam efsaneymiş.
Pratikte göremeyeceğiz demek oluyor.

Otomatik şanzıman kullanırken (kuru ya da viskoz kavrama) dikkat edilmesi gereken noktalar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 41000
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #37 : Mayıs 15, 2017, 16:24:00 »
Dsg değilde dsg yi kullanmayı bilmemek pişmanlıktır .

Dsg nin en büyük sorunu aracı 2. vitese çok erken alması böyle olunca da şehir içi sıkışık trafikte araç sürekli 1-2 yapıyor ve baskı balatayı erken bitiriyor çünkü 2. vitese erken aldığından araç durağan hızlarda 2. viteste yarım debriyaj gidiyor  . Bunun önüne geçmek için ise aracı manuel modda kullanmak gerekiyor . DSG araç sahipleri deneyebilir araç durmuş halde iken ayağınızı frenden çekin araç kalkar kalkmaz 2. vitese atacaktır bu şekilde giderken manuel moda alın ekrandaki yazı d2 iken m1 olacaktır . Bir diğer yapılan hata ise durmuş iken frene sert basmamak bunun önüne autohold ile geçildi fakat autohold özelliğini kullanmayanlar bunada dikkat etmeleri gerekir .

Otomatik vites aracın amacı zaten şehiriçi sıkışık trafikte sürekli debriyaj basma vites değiştirme derdinden kurtulma değil midir? Manuel modda kullanılacaksa neden otomatik alınıp fazla para verilsin?
Bence tüm çift kavrama şanzımanlar ülkemiz yoğun trafiğine uygun değil. CVT ve tork konvertörlü dışındaki şanzımanlar ülkemiz yol şartlarında daima sorun çıkarma riskine sahiptir. Adının dsg, edc, dtc vb. olması bu durumu değiştirmiyor.

CVT ve tork konvertörlü şanzımanın yağını zamanında ve doğru olanı ile değiştirince uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. Birde bu yağ değişimini mutlaka cihaz ile yapılmasını tavsiye ederim.

EDC Fluence ile tork konvertörlü CR-V kullanıyorum ara sıra, aynı yol şartlarında kesinlikle cr-v şanzımanı daha iyi. CVT Civic test ettim, araba kullanmaktan soğudum resmen (Bu benim şahsi düşüncem).

Kendim manuel seviyor ve sağlık durumum imkan verdiği sürece manuel kullanmayı düşünüyorum.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: B+
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #38 : Mayıs 15, 2017, 18:25:10 »
Otomatik vites aracın amacı zaten şehiriçi sıkışık trafikte sürekli debriyaj basma vites değiştirme derdinden kurtulma değil midir? Manuel modda kullanılacaksa neden otomatik alınıp fazla para verilsin?
Bence tüm çift kavrama şanzımanlar ülkemiz yoğun trafiğine uygun değil. CVT ve tork konvertörlü dışındaki şanzımanlar ülkemiz yol şartlarında daima sorun çıkarma riskine sahiptir. Adının dsg, edc, dtc vb. olması bu durumu değiştirmiyor.

CVT ve tork konvertörlü şanzımanın yağını zamanında ve doğru olanı ile değiştirince uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. Birde bu yağ değişimini mutlaka cihaz ile yapılmasını tavsiye ederim.

EDC Fluence ile tork konvertörlü CR-V kullanıyorum ara sıra, aynı yol şartlarında kesinlikle cr-v şanzımanı daha iyi. CVT Civic test ettim, araba kullanmaktan soğudum resmen (Bu benim şahsi düşüncem).Hasan bey, CVT şanzıman sizi neden soğuttu ki? Ben de aksine çok sevdim. Soğuma nedenlerinizi yazar mısınız lütfen.

Kendim manuel seviyor ve sağlık durumum imkan verdiği sürece manuel kullanmayı düşünüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 15, 2017, 18:28:02

CVT şanzumandan neden soğudunuz ki?

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 15, 2017, 18:30:00
Hasan bey, ben de aksine çok sevdim bu otomatik olayını. Bir de uzun yıllar sorun çıkarmaz diyor ya insanlar genelde bu da çok hoşuma gidiyor. Kısmet olursa Allah ömür verdiği sürece bundan sonra hayatımda manuel vites olmayacak hiç  :D
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 41000
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #39 : Mayıs 15, 2017, 21:08:25 »

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 15, 2017, 18:28:02
CVT şanzumandan neden soğudunuz ki?

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 15, 2017, 18:30:00
Hasan bey, ben de aksine çok sevdim bu otomatik olayını. Bir de uzun yıllar sorun çıkarmaz diyor ya insanlar genelde bu da çok hoşuma gidiyor. Kısmet olursa Allah ömür verdiği sürece bundan sonra hayatımda manuel vites olmayacak hiç  :D
Hızlanma şeklinden dolayı ve benzinli motordan bu kadar ses gelmesi.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS