0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Otomatik vites olayında kesinlikle Japon arabalarının tam otomatik şanzımanlarından şaşmamak gerekiyor. Bunu neredeyse 350.000 km'de bir 2004 Corolla sahibi olarak söylüyorum ki bazılarına şaka gelecek belki ama şanzıman gerçekten ilk günkü gibi. Herhangi bir şoklama, bir kararsızlık yok. Belki benim aracın devamlı uzun yolda kullanılmasından kaynaklıdir bu durum ama farklı bir marka olsa idi eminim şanzıman açılırdı.
Yukarıda söylediğim Avensisin tam otomatik şanzımanı e12 ninki ile aynı oluyor değil mi
Süleyman bey. Avensisin tam otomatikleri sorunsuzdur. Ancak otomatik viteste motor seçeneği 1.8 ve 2.0 larda var. 1.8 ülkemizde çok az var ve kullanıcısı kolay kolay satmıyor. 2.0larda da lpg sıkıntısı olduğundan dolayı pek tercih edilmiyor. Eğer D segment bir araç almaya karar verdiyseniz kendi kullandığım aracı şiddetle tavsiye edebilirim. Belirttiğiniz fiyatlara temizini bulmak çok zor değil biraz araştırmanız gerekiyor. Ayrıca Avensislerin şanzımanı 4 ileri iken Accordlar 5 ileri vitesli. Belirttiğiniz fiyata Mazda6larıda düşünebilirsiniz. C segmentinde tam otomatiklerde corolla, civic, mazda dışında ford focusuda(benzinli modeli, dizeli tam bir sıkıntı diyorlar) deneyebilirsiniz. Focusun otm. şanzımanını Mazda üretiyor diye söylüyorlar.
2.0 motorda LPG nin nasıl bir sorunu var acaba? İlanlarda tüplü çok avensis var halbuki 2.0 motor. Mesaj Birleştirildi: Mayıs 12, 2017, 11:04:10Bu arada Accord da güzel ama 2.4 motorlar daha mı çok nedir? Piyasa olarak Avensisten daha az sanırım.
Ben de aracımı satıp otomatik vites bir araç düşünüyorum. DSG li araçlar da vardı listemde ama şu an -10 puan geriden gelmeye başladılar.
O eski ilk cikanlarda sorun vardı. Artik yenilerde pek sorun yok. Sorun şehir içi trafikte dur kalklarda ısinmadan kaynaklı sorun oluyor. Onuda uzun beklemelerde D den N ye alacaksın. Benim arac Dsg. Ben memnunum bir sorun çıkarmadı. Daha ince corolla 2012 dizel manuel aracimi 0 almıstım. Garanti bitti şanziman ötmeye başladı. Servis 5 bin istedi ama garanti vermedi sorun çözulur diye. Çünkü cok şanziman indirdik hala ötme var dedi. Bunlarda kronik sorun diyor servis. Hangi araç sorunsuz ki ? Bende aracı alan kişiye söylerek sattım. Kıa dsg aldım. Bir sorum goremedim şimdiye kadar. Tavsiye ederim.
Mazda'nın bazı otomatikleri her iki sistemi de içinde barındırıyor. ..
Hakan Bey;Her iki sitemden kastınız çift kavrama+tork konvertör ise böyle bir şey yok.Mazda'nın sitesinde her iki sisteminde avantajlarını taşıyor denilen sistem nasıl olduysa iki sistemde var efsanesine dönüştü gitti.
Dsg değilde dsg yi kullanmayı bilmemek pişmanlıktır . Dsg nin en büyük sorunu aracı 2. vitese çok erken alması böyle olunca da şehir içi sıkışık trafikte araç sürekli 1-2 yapıyor ve baskı balatayı erken bitiriyor çünkü 2. vitese erken aldığından araç durağan hızlarda 2. viteste yarım debriyaj gidiyor . Bunun önüne geçmek için ise aracı manuel modda kullanmak gerekiyor . DSG araç sahipleri deneyebilir araç durmuş halde iken ayağınızı frenden çekin araç kalkar kalkmaz 2. vitese atacaktır bu şekilde giderken manuel moda alın ekrandaki yazı d2 iken m1 olacaktır . Bir diğer yapılan hata ise durmuş iken frene sert basmamak bunun önüne autohold ile geçildi fakat autohold özelliğini kullanmayanlar bunada dikkat etmeleri gerekir .
Otomatik vites aracın amacı zaten şehiriçi sıkışık trafikte sürekli debriyaj basma vites değiştirme derdinden kurtulma değil midir? Manuel modda kullanılacaksa neden otomatik alınıp fazla para verilsin?Bence tüm çift kavrama şanzımanlar ülkemiz yoğun trafiğine uygun değil. CVT ve tork konvertörlü dışındaki şanzımanlar ülkemiz yol şartlarında daima sorun çıkarma riskine sahiptir. Adının dsg, edc, dtc vb. olması bu durumu değiştirmiyor.CVT ve tork konvertörlü şanzımanın yağını zamanında ve doğru olanı ile değiştirince uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. Birde bu yağ değişimini mutlaka cihaz ile yapılmasını tavsiye ederim.EDC Fluence ile tork konvertörlü CR-V kullanıyorum ara sıra, aynı yol şartlarında kesinlikle cr-v şanzımanı daha iyi. CVT Civic test ettim, araba kullanmaktan soğudum resmen (Bu benim şahsi düşüncem).Hasan bey, CVT şanzıman sizi neden soğuttu ki? Ben de aksine çok sevdim. Soğuma nedenlerinizi yazar mısınız lütfen.Kendim manuel seviyor ve sağlık durumum imkan verdiği sürece manuel kullanmayı düşünüyorum.
Mesaj Birleştirildi: Mayıs 15, 2017, 18:28:02 CVT şanzumandan neden soğudunuz ki?Mesaj Birleştirildi: Mayıs 15, 2017, 18:30:00Hasan bey, ben de aksine çok sevdim bu otomatik olayını. Bir de uzun yıllar sorun çıkarmaz diyor ya insanlar genelde bu da çok hoşuma gidiyor. Kısmet olursa Allah ömür verdiği sürece bundan sonra hayatımda manuel vites olmayacak hiç