Gönderen Konu: DSG Pişmalıktır  (Okunma sayısı 20196 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #80 : Şubat 17, 2020, 13:03:01 »
DSG Otomatik şanzıman kullanıyordum. Isınma problemi oluyordu ama internette çözümünü ararken Mesut Abi'nin kanalında gördüm. Sizinde bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Çözümü güzel anlatmış dsg ile ilgili önerileri de var.
:alkis:
:)

Toyota Club Türkiye

Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #80 : Şubat 17, 2020, 13:03:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #81 : Şubat 17, 2020, 13:53:03 »
DSG evet biraz sıkıntılı bir şanzıman.Ancak takip ettiğim farklı forumlarda uzun yıllar hiç sıkıntı çekmeden kullananlar var.
Ben şiddetle manuel yanlısı olarak hiç birine sıcak bakmıyorum:)
Galiba birazda ön yargı faktörü yüksek bu konuda.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #82 : Şubat 17, 2020, 14:26:54 »
İlk çıkan dsg'ler tam limitlerinde kullanıldığı için çok problem çıkardı, sonrasında vw aracın gücünü kısarak bunu engellemeye çalıştı, sonrasında da geliştirmelere gitti vs.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #83 : Şubat 17, 2020, 16:40:52 »
Otomatik aracın ve özellikle dsg nin ne yapacağı belli olmaz,en iyisi düz vitestir,sürücü düz viteste belli olur,alırken daha ucuz,kullanırken sorunsuz ve masrafsız.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #84 : Şubat 17, 2020, 17:06:54 »
İşleyişi mükemmel. Bakım maliyetleri ve erken arıza verebilmesi sıkıntı yaratabiliyor.Bu sistemler İlerde  sorunsuzluğa kavuşursa düz-tam*otomatik bütün vites kutularını piyasadan silecektir.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #85 : Şubat 17, 2020, 17:12:34 »
Şirket aracımızda (A3) 2 senedir S-Tronic adı ile kullanıyoruz ve aşırı memnunuz, serilik ve konforunu çok beğeniyoruz. Hatta 2 sene daha anlaşması uzatıldı aracın ve baya sevindik. Henüz herhangi bir sorunla karşılaşmadık.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #86 : Şubat 17, 2020, 19:02:29 »
dsg tam bir el bombası elinizde ne zaman patlayacağı belli olmayan bir bomba. çevremde çok mağduruna rastlayınca hep uzak durdum. kimisi de dsg'yi kullanmayı bileceksin deyip dsg için dur kalk da manuele al, ısınınca manuele al gibi bir sürü angarya tavsiyeler yapıyor, bunca zahmet çekecek olsam düz vites alırım zaten, otomatik vitesi millet niye alıyor, rahat etsin diye. böyle otomatik vites konforu ve rahatlığı olmaz. otomatik alınacaksa sağlam, sorunsuz ve konforlu tam otomatik Japon grubu ( toyota, honda, mazda, mitsubishi, subaru) tercih edilmelidir. ( yarı otomatik mmt-i ve i-shift hariç)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #87 : Şubat 17, 2020, 19:08:46 »
Dsg kullananların yorumlarını görsek bir de objektiflik açısından. Japon grubu ile karşılaştırma olanağı buluruz. Eksileri artıları belirlemek lazım. Otomatik vites araç hiç kullanmadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #88 : Şubat 18, 2020, 00:27:51 »
Otomatik aracın ve özellikle dsg nin ne yapacağı belli olmaz,en iyisi düz vitestir,sürücü düz viteste belli olur,alırken daha ucuz,kullanırken sorunsuz ve masrafsız.

Otomatik bir kere kullansanız manuel vites hammallıkmış diyeceksiniz. :) Tork konvertörlülerde yüzlerce bin km. sıkıntı yaşamayan şanzımanlar var. Çift kavrama şanzımanlar konusuna katılıyorum ama ben de uzak dururum.

Bu arada hala düz vites de kullanabiliyorum.  :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #89 : Şubat 18, 2020, 11:45:57 »
DSG şanzımanlı araç hiç kullanmadım zamanında koldan otomatik aracım vardı.DSG li araca bindim vites geçişeri vs gerçekten Alman mühendisliğinin harikası muhteşem.
Bir sonraki aracım büyük ihtimal otomatik olacak ( manuel vitesli araçlar ya base version yada kalmadığı için) ancak aklıma takılan bir soru var otomatik şanzımanda araca istediğim gibi hükmedebilecekmiyim ? Biraz farklı kullanım tarzım olduğundan sıklıkla 6000-6500 d/dak ları görürürüm motorda bu devirlere gelmeden yada mesela sabit 3. vites kullanmam gereken zamanlar oluyor bunu sağlıyabilecekmiyim gibi gibi.Yani kısacası performansa yönelik kullanımlarda otomatik şanzıman ne yapar yada sorun çıkartırmı ?
Otomatik deneyimi olan yada bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #90 : Şubat 18, 2020, 11:54:36 »
DSG şanzımanlı araç hiç kullanmadım zamanında koldan otomatik aracım vardı.DSG li araca bindim vites geçişeri vs gerçekten Alman mühendisliğinin harikası muhteşem.
Bir sonraki aracım büyük ihtimal otomatik olacak ( manuel vitesli araçlar ya base version yada kalmadığı için) ancak aklıma takılan bir soru var otomatik şanzımanda araca istediğim gibi hükmedebilecekmiyim ? Biraz farklı kullanım tarzım olduğundan sıklıkla 6000-6500 d/dak ları görürürüm motorda bu devirlere gelmeden yada mesela sabit 3. vites kullanmam gereken zamanlar oluyor bunu sağlıyabilecekmiyim gibi gibi.Yani kısacası performansa yönelik kullanımlarda otomatik şanzıman ne yapar yada sorun çıkartırmı ?
Otomatik deneyimi olan yada bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.
Selamlar

Bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Bir kere tam otomatik şanzımanlarda bunu zaten yapamazsınız. Toyotanın otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı olan MMT şanzımanda da vitese kısmi hükmedebiliyorsunuz. Maneule alıp manuel kullanım yapabiliyorsunuz ancak yanlış hatırlamıyorsam manuele alıp deviri çok zorladığınızda da müdahale edip vites atıyor.

Ama performanslı ya da sportif kullanım için derseniz bunları sport mod vs gibi modlarla hem tam otomatikte hem yarı otomatiklerde  tabi ki sağlayabiliyorsunuz..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #91 : Şubat 18, 2020, 12:39:44 »
Tam otomatiklerde de vites kontrol edilebiliyor manuele çekilerek. Ama zaten şanzıman sürüş karakterini anlıyor ve ona göre davranıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #92 : Şubat 18, 2020, 14:00:42 »
Şirket aracımızda (A3) 2 senedir S-Tronic adı ile kullanıyoruz ve aşırı memnunuz, serilik ve konforunu çok beğeniyoruz. Hatta 2 sene daha anlaşması uzatıldı aracın ve baya sevindik. Henüz herhangi bir sorunla karşılaşmadık.

1.6 TDI araca DL501 koyarlarsa sorun çıkmaz tabi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #93 : Şubat 18, 2020, 14:03:12 »
1.6 TDI araca DL501 koyarlarsa sorun çıkmaz tabi :)

Nedir bu DL501 biraz açabilir misin? Ben arabayı değiştirirken sırf korkumdan audi, seat, skoda, vw eledim..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #94 : Şubat 18, 2020, 14:19:55 »
Nedir bu DL501 biraz açabilir misin? Ben arabayı değiştirirken sırf korkumdan audi, seat, skoda, vw eledim..

DSG'nin kendi içerisinde modelleri mevcut Fehmi abi, piyasada en çok bilinen şekilleri "ıslak kavrama" ve "kuru kavrama" ancak bir de bu otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların konumlandırma şekline ve kullanılacağı araca göre aktarma sisteminde bazı toleranslar söz konusu, DQ serisi DSG şanzımanlar enlemesine, DL serisi DSG şanzımanlar ise uzunlamasına yerleştirilen tipler, ben espri amaçlı "1.6 TDI araca DL501 koyarlarsa" dedim (aracı ve hangi kodlu şanzımanın olduğunu bilmiyorum) ancak S-Tronic modellerinde DSG'ye kıyasla çok daha az sorun çıktığı bilinen bir gerçek,

Aşağıdaki tablo da DSG modelleri ve toleranslarını inceleyebilirsin,


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #95 : Şubat 18, 2020, 15:33:38 »
Ufuk - eline saglik bu referans icin. Güzel bir tablo.

Bende 2008 Seat Leon ST Cupra 300 4Drive var. DQ250 6 ileri sanziman kullaniyor.
Arac 300ps ve haldex yari zamanli 4ceker. 2 sene de 20bin km yaptim ve bir sorun yasamadim. Araci pek de yavas ve yumusak kullanmiyorum. Nurburing'de oldukca cok pist icin hazirlanmis Seat Leon Cupra DSG var ve sabahtan aksama deli gibi kullaniliyorlar. O araclarda DSG problemi duymadim. Eskiden yasanan DSG arazilari sanirim insanlarin hafizasinda yer etmis. Sonucta araba bir efsane Corolla gibi basit bir yapida degil. NE kadar oyuncak, o kadar problem demek.

DSG'ler de her 6 sene veya 60bin km'de bir sanziman yaginin yenilenmesi önemli. Cünkü islak tip demek debriyaj balatasi yag icin calisiyor demek. Tabiki asinma ile beraber yag kirleniyor. Arti kuru tip olanlar daha ucuz versiyonlari. Türkiye'ye vergiden dolayi düsük gücte motorlu araclar geldigi icin kuru tip cok vardi.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #96 : Şubat 18, 2020, 15:48:59 »
DSG guzel bir sanziman ama kullanmasini bilene ayriyetten sahsen 200 hp altina dsg sanziman gereksiz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #97 : Şubat 18, 2020, 15:53:02 »
DSG guzel bir sanziman ama kullanmasini bilene ayriyetten sahsen 200 hp altina dsg sanziman gereksiz :)
^

DSG sanziman ve diger otomatik sanziman tembel adam arabasinin en önemli özelligi.
Ben Seat'i günlük kullaniyorum; o yüzden otomatik. Arti önde radar, seritte tutma asistani falan fisman mevcut. Araba otobanda neredeyse kendi kendine gidiyor.
Ama yazin haftasonlari icin kullandigim spor otomobil manuel sanziman. Manuel'in tadi hicbir sanzimanda yok.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #98 : Şubat 18, 2020, 16:25:51 »
^

DSG sanziman ve diger otomatik sanziman tembel adam arabasinin en önemli özelligi.
Ben Seat'i günlük kullaniyorum; o yüzden otomatik. Arti önde radar, seritte tutma asistani falan fisman mevcut. Araba otobanda neredeyse kendi kendine gidiyor.
Ama yazin haftasonlari icin kullandigim spor otomobil manuel sanziman. Manuel'in tadi hicbir sanzimanda yok
otamatikmi manuelmi.. o göreceli bir zevk.. bana göre de otomatiğin tadı manuelde yok ..araba vitesi kendi atıyorsa ben niye kendimi yorayımki.. ama bana göree tabiki..
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: DSG Pişmalıktır
« Yanıtla #99 : Şubat 18, 2020, 16:30:17 »
otamatikmi manuelmi.. o göreceli bir zevk.. bana göre de otomatiğin tadı manuelde yok ..araba vitesi kendi atıyorsa ben niye kendimi yorayımki.. ama bana göree tabiki..

Tabiki.
Farkli kisiler araclarda farkli özellikler ariyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante