Gönderen Konu: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)(ÇÖZÜLME AŞAMASINDA)  (Okunma sayısı 13603 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Öncelikle herkese merhabalar...
Toyota corolla Advance 1.6 aracımızı 4 Ocak 2017 sıfır aracı Denizli Toyota Yarımcadan aldık.Aracımızı bugün 1000 bakımı için servise götürdük.(Araç 980 km deydi)

Aracımızda aldığımızdan beri 4 ve 5 viteslerden uğultu gelmekteydi bunu 450 km deyken de (29 Ocakta) forumda paylaşmıştım.
500 km deykende koltuk kılıfı taktırmak için servise götürdüğümde belirtmiştim uğultu geldiğini.1000 bakımında test sürüşüne çıkıp kontrol ederiz demişlerdi.

Bugün yapılan kontrolde Şanzımanda revizyona gidileceği(Diferansiyel) söylendi.Sıfır kilometre araçta böyle bir sorun çıkabileceği aklımızın ucundan geçmezken başımıza geldi.Toyatayı sağlam olduğu için almıştık ki daha 1000 km bile dolmadan böyle bir problem çıkardı.Bunun da şans işi olduğunu söylediler.Biz parça değişimini kabul etmedik aracın değişimini istiyoruz.
Yapmamız gerekenler nelerdir?Toyota bize besbelli ayıplı mal satmış.Bunun değişimi yapıldığında aracın 2.el değeride düşecek.Satmak istediğimizde servise sorulduğunda bütün detayları çıkacak

Bu zamandan sonra bu araca nasıl güvenip binebiliriz ki?
Daha önce çevresinde böyle bir durum yaşayıp sonuç alabilenler varmı?Peşini bırakmamayı düşünüyoruz tavsiyeleriniz nelerdir

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2017, 12:04:49
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=77530.msg1040933#msg1040933
450 km deyken yazdığım mesaj da burada

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Samet bey, öncelikle yaşadığınız şanssızlık için geçmiş olsun. Gerçekten şanssızlık yaşamışsınız. Yaşadığınız olay Toyotalarımızın güvenirliliğine kesinlikle halel getirmiyor. 

Gelelim yapacağınıza; kesinlikle mahkemeye gidin. Yaklaşık iki yıl kadar sürüyor. Ancak sonuçta mahkeme ödediğiniz paranın size geri iadesine karar veriyor. Bir arkadaşımın Qashqai marka aracı yolda giderken kendi kendine stop ediyordu. aracın kapıları park yerinde kendiliğinden açılıyordu. İki yıllık mahkeme serüveninden sonra parasının faiziyle iadesine karar verildi.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Samet bey, öncelikle yaşadığınız şanssızlık için geçmiş olsun. Gerçekten şanssızlık yaşamışsınız. Yaşadığınız olay Toyotalarımızın güvenirliliğine kesinlikle halel getirmiyor. 

Gelelim yapacağınıza; kesinlikle mahkemeye gidin. Yaklaşık iki yıl kadar sürüyor. Ancak sonuçta mahkeme ödediğiniz paranın size geri iadesine karar veriyor. Bir arkadaşımın Qashqai marka aracı yolda giderken kendi kendine stop ediyordu. aracın kapıları park yerinde kendiliğinden açılıyordu. İki yıllık mahkeme serüveninden sonra parasının faiziyle iadesine karar verildi.
Teşekkür ederim Seyit Bey.Aracı alınca uzun yola çıkmayı düşünüyorduk iyiki çıkmamışız diyoruz Allah korusun yolda başımıza iş açabilirdi.
Mekanik aksam olması bizi korkutan kısmı.
Arkadaşınız o 2 yıl süre içinde aracı nasıl kullandı veya servise mi çektirdi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
bende 2012 corolla almıştım tamponun sol tarafında boya damlacıkları vardı sanki tekrardan boyanmış kalmış gibi ama başka bir servise gittiğimde baktırdım kazalı mı diye.
bana sorun olmadığını darbe filan değil sadece boya akmış oda sorun değil filan dediler ben de üzerine düşmedim pek tampon olduğu için.hala kullanıyorum aracımı sorun yok çok şükür.
toyota da şöyle bir durum var araçları satana kadar sonra ilgi alaka yok siz üzerine düşmezseniz ne ararlar ne de ilgilenirler.ciddi bir konu ben ce mahkemeye gitmelisin.
şimdi bana arkadaşlar kızabilirler ama ilgilenmedikleri konususnda ama şunu söylemek isterim ki kanister değişimini bu siteden duydum aradım ve benim aracında değişecekmiş ne arayan oldu ne de soran bu zamana kadar.neyse k.maraş toymarı aradım parça yok gelecek dediler randevu verdiler.randevu 24 aralık cumartesi sabah saat 09.00 a aldım sağolsunlar beni 23 ünde akşam 7 de aradılar parça gelmemiş yalan tabi ki.önceden parçamın geldiğini ve bana randevu için gün veren kendileri sonra parçam gelmedi diyenler kendileri.((eminim gelen parçayı hatrı sayılır birilerine takmışlarıdır))neyse tartıştık ve başka parça geldiğinde çağıracaklarını söylediler.sonra bende orda değilde g.antep muhittinoğlunda değişmek için randevu talep ettim 2 aydır en az 3-4 kez aramama rağmen gelmedi gelmedi diyip durdular..yurtdışından gelse bile çoktan gelmesi lazım bu parçanın.şimdi ayın 18 ine tekrar maraş toymara randevu aldım inş sorunsuz bir şekilde değiştirirler.bu arada istanbul genel merkezi mi dersiniz çağrı merkezini mi dersiniz kaç defa aradım bu sorunu anlattım ne dönen oldu ne de ilgilenen.
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Emre Bey sizede geçmiş olsun öncelikle bende aynı şekilde tamponda veya basit değiştirilebilecek elektrik aksamında olmasa problem yapmayacağım ancak mekanik aksam söz konusu güvenlik tehlikesi yaratabilir ki eğer parça değişimi yapılsa tam verim sağlanacağı da meçhul.
Bundan sonra hep bi ön yargı acaba oluşacak aklımızda umarım toyota bi çözüm getirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Öncelikle çok geçmiş olsun, sıfır kilometre araç alıp başınıza böyle bir şey gelmesi büyük talihsizlik olmuş. Seyit beyin dediklerine katılıyorum, sonuçta bu durum Toyota'nın güvenilirliğine leke sürmez. İnsan yapımıdır illa ki arada hatalı üretimler çıkabilir. Asıl önemli olan bu hatanın nasıl telafi edileceği.. Anladığım kadarıyla sorun kapsamlı..Dolayısıyla şanzıman değişimini kabul etmeyin. Para iadesi veya yeni araç talep edin. Mahkeme yolu açık..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
peki toyota para iadesi veya  yeni araç verir mi?veya örnekleri var mı daha önce??
mahkeme ye git 2 yıl uğraş dur çok sıkıcı allah yardımcınız olsun.
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Yaşadığınız olay gerçekten talihsizlik ve can sıkıcı bir durum. Yağ yakan dizellerde bile para iadesi yapmadılar , mahkemeye verenler hariç. Ama, garantiden difransiyeli değiştirmelerini neden istemiyorsunuz ki? Bence çok güzel olabilir. Keşke hiç yaşanmasaydı ama olmuş işte. Binlerce araç iniyor banttan, hatalı olanı sizi bulmuş.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Öncelikle geçmiş olsun talihsizlik diyelim birazda.

Mahkeme sürecinde Avukatınız eğer iş bilen birisi ise Aracı Noter Kanalı ile Servise bırakıp tutanakla bunu kayıt altına aldırtmanız lazım.
Mahkeme 2-3 yıl sürer ve mahkeme sonunda paranızın faizi ile iadesi kararı çıksa bile aracı teslim etmeyip kullandığınız için Kullanım Bedeli denen miktar düşülür.Bu az bir para değil bilginiz olsun.

Ayrıca ayıplı mal kavramı bildiğim kadarıyla tek bir seferlik problemde geçerli değil.
Yani bu problemden ötürü 3 kez serviste işlem yapılıp bunun kayıt altına alınıp aynı problemi 4.kez yaparsa ayıplı mal kavramına giriyor.Eğer değiştiyse bu madde bilemiyorum.Garanti süreci içinde olması gerekiyor bu 4 probleminde.Ayrıca aynı sorundan dolayı oluşmuş olması gerekiyor.Farklı sorunlar 4 kez veya daha fazla olsa bile bunlar girmiyor bu kapsam içine.

Öncelikle yakın bölgenizdeki tüketici hakları derneğine başvurup bir akıl alın durumu anlatın derim.
Direk avukata giderseniz gaza getirip mahkeme açtırıp sonrada hem toyotanın dava masrafları hemde avukat masrafları size yıkılabilir!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Çok geçmiş olsun  96- 97 Corolla da var olan o meşhur diferansiyel sesi demek ki hala var .Şahsen bende tomarla para verip aldığım aracın daha doğru düzgün yol yapmadan arızalı çıkmasını veya hatalı çıkmasını kabul etmezdim . Nerdeyse yarım daire parası ver araç al hatalı çıksın temir etmeye kalk tamir ederkende başka yere hasar ver orayla uğraş servis kayıtlarını şişir . Satarken de ayrı sıkıntı 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #10 : Mart 07, 2017, 17:03:48 »
Geçmiş olsun, üzülmemek elde değil. Umarım mağduriyetini giderirler. Bizde üretici firmalar korunuyor. Tüketici hakları oldukça zayıf.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #11 : Mart 07, 2017, 18:00:54 »
Teşekkür ederim Seyit Bey.Aracı alınca uzun yola çıkmayı düşünüyorduk iyiki çıkmamışız diyoruz Allah korusun yolda başımıza iş açabilirdi.
Mekanik aksam olması bizi korkutan kısmı.
Arkadaşınız o 2 yıl süre içinde aracı nasıl kullandı veya servise mi çektirdi?

Samet bey,
Arkadaşım aracı günlük olarak kullandı. Bu arada servis ve bayi kesinlikle araç iadesini kabul etmediler. Ancak mahkeme kararı çıkınca bir şey yapamadılar. Aracı iade alıp yenisini vermeyi kabul etmedikleri sürece sizin servise teslim etmeniz sizi araçsız bırakacak ve mağdur olmanıza neden olacak. Bu nedenle mahkeme sonuçlanana kadar aracınızı kullanmaya devam etmeniz durumunda size kullanım ücreti tahakkuk ettiremezler. Siz öncelikle noter kanalıyla aracınızı iade etmek istediğinizi ve yeni araç talep ettiğinizi belirtmelisiniz. Bu arada yapacağınız her türlü görüşmeyi kayıt altına almanızı, bildireceklerinizi mail üzerinden bildirmenizi ve maillerinizin çıktısını saklamanızı tavsiye ederim.

Ayıplı mal 3 kere aynı arıza tekrarlanması ile oluşmaz. Firma size sıfır araç satıyor ve daha sonra teknik arızayı kendisi tespit ediyorsa bu ayıplı maldır. Bu konuda detay bilgiyi Tüketicinin korunması Hakkında Kanun'da bulabilirsiniz.

İki yıllık (kabaca) süreç sıkıcı ve uzun gelse de hakkınızı aramazsanız kimse "bu da sizin hakkınız buyurun alın" demiyor. Hakkını aramayanlara yaptıkları satışı da kârdan sayıyorlar.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #12 : Mart 07, 2017, 19:58:39 »
Öncelikle çok geçmiş olsun malesef olabiliyor 0 alınan vwde 2.gün dsg sorunu çıktığınıda okuduk internette Toyota'dada olabiliyormuş demekki ama denildiği gibi yarım daire parası verilen araçta böyle sorun çıkınca insanın canı sıkılmıyor değil şikayetinizi Japonlara bildirmeyi deneyin bence Japonlar çok dürüst Toyota en küçük hatalı parçadan dünyanın arabasını geri çağırıyor model yılı ne olursa olsun Toyota Japonya'ya mail atarsanız belki bi ihtimalle size yardımcı olabilirler
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #13 : Mart 07, 2017, 23:44:41 »
Öncelikle çok geçmiş olsun, sıfır kilometre araç alıp başınıza böyle bir şey gelmesi büyük talihsizlik olmuş. Seyit beyin dediklerine katılıyorum, sonuçta bu durum Toyota'nın güvenilirliğine leke sürmez. İnsan yapımıdır illa ki arada hatalı üretimler çıkabilir. Asıl önemli olan bu hatanın nasıl telafi edileceği.. Anladığım kadarıyla sorun kapsamlı..Dolayısıyla şanzıman değişimini kabul etmeyin. Para iadesi veya yeni araç talep edin. Mahkeme yolu açık..
Teşekkür ederim Fehmi bey.Değişimi kabul etmedik servisde rapor tutuldu ve istanbula gönderildi.Raporda bizim ağzımızdan çıkan cümleleri kullanıcı yorumları kısmına yazdılar ve araç değişimi talep ettiğimizi üstüne bastıra bastıra söyledik.
Ayrıca İstanbulu kendimde aradım bir daha kayıt açtırdım.Şimdi onların geri dönüş yapmasını bekliyorum olumlu bir geri dönüş olmazsa hukuki yollara başvuracağız.

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2017, 23:48:29
peki toyota para iadesi veya  yeni araç verir mi?veya örnekleri var mı daha önce??
mahkeme ye git 2 yıl uğraş dur çok sıkıcı allah yardımcınız olsun.
Daha önce böyle bir sıkıntı yaşandımı diye özellikle sordum sadece araçlardan birinin motoru patlamış onda değişim yapıldığını söylediler.Ayrıca tırdan inen aracın birinin ABS arıza  lambasının yandığını örnek vererek bunun normal bir durummuş gibi göstermeye çalıştılar.Ki kimbilir bizlerin haberi olmadan daha neler yapılıyor sıfır diye aldığımız araçlara.
Bizim durumumuzuda sordum  daha önce böyle bir sıkıntı yaşandımı kronik mi diye ilk defa bu kadar düşük km de parça değişimi istediklerini de belirttiler.

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2017, 23:50:25
Yaşadığınız olay gerçekten talihsizlik ve can sıkıcı bir durum. Yağ yakan dizellerde bile para iadesi yapmadılar , mahkemeye verenler hariç. Ama, garantiden difransiyeli değiştirmelerini neden istemiyorsunuz ki? Bence çok güzel olabilir. Keşke hiç yaşanmasaydı ama olmuş işte. Binlerce araç iniyor banttan, hatalı olanı sizi bulmuş.
Bu olay sonradan oluşsa değişimi kabul edeceğiz ama fabrikadan bu şekilde gelmesi ve bize böyle teslim edilmesinden dolayı parça değişimi istemiyoruz.

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2017, 23:55:23
Öncelikle geçmiş olsun talihsizlik diyelim birazda.

Mahkeme sürecinde Avukatınız eğer iş bilen birisi ise Aracı Noter Kanalı ile Servise bırakıp tutanakla bunu kayıt altına aldırtmanız lazım.
Mahkeme 2-3 yıl sürer ve mahkeme sonunda paranızın faizi ile iadesi kararı çıksa bile aracı teslim etmeyip kullandığınız için Kullanım Bedeli denen miktar düşülür.Bu az bir para değil bilginiz olsun.

Ayrıca ayıplı mal kavramı bildiğim kadarıyla tek bir seferlik problemde geçerli değil.
Yani bu problemden ötürü 3 kez serviste işlem yapılıp bunun kayıt altına alınıp aynı problemi 4.kez yaparsa ayıplı mal kavramına giriyor.Eğer değiştiyse bu madde bilemiyorum.Garanti süreci içinde olması gerekiyor bu 4 probleminde.Ayrıca aynı sorundan dolayı oluşmuş olması gerekiyor.Farklı sorunlar 4 kez veya daha fazla olsa bile bunlar girmiyor bu kapsam içine.

Öncelikle yakın bölgenizdeki tüketici hakları derneğine başvurup bir akıl alın durumu anlatın derim.
Direk avukata giderseniz gaza getirip mahkeme açtırıp sonrada hem toyotanın dava masrafları hemde avukat masrafları size yıkılabilir!

Değişim talebimizi ilettik servis aracılığıyla yetkililere ordan olumlu bir yanıt gelmez ise noter ve avukat ile görüşeceğiz.Aracı teslim etmemiz mümkün değil aracı haftada en az 3 gün kullanmak zorundayız.
Ayıplı mal kavramı araştırdığım kadarıyla değişmiş servisin fabrikasyon hatası olduğunu kabul etmesi yeterli diye bilgi edindim.Aracı aldığımızdan beri olan sıkıntı o yüzden fabrikasyon hatası

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2017, 23:58:45
Çok geçmiş olsun  96- 97 Corolla da var olan o meşhur diferansiyel sesi demek ki hala var .Şahsen bende tomarla para verip aldığım aracın daha doğru düzgün yol yapmadan arızalı çıkmasını veya hatalı çıkmasını kabul etmezdim . Nerdeyse yarım daire parası ver araç al hatalı çıksın temir etmeye kalk tamir ederkende başka yere hasar ver orayla uğraş servis kayıtlarını şişir . Satarken de ayrı sıkıntı
Teşekkürler Yücel Bey araç hızlanmaya başladımı 4 vitesde müzik kapalıyken net olarak duyuluyor malesef ki ilerleyen zamanda daha da artabileceğini söyledi servis görevlisi.
Malesef aracın keyfini sürmek isterken araçdan korkar olduk.

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2017, 23:59:31
Geçmiş olsun, üzülmemek elde değil. Umarım mağduriyetini giderirler. Bizde üretici firmalar korunuyor. Tüketici hakları oldukça zayıf.
Teşekkürler Hasan Bey.

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2017, 00:04:53
Samet bey,
Arkadaşım aracı günlük olarak kullandı. Bu arada servis ve bayi kesinlikle araç iadesini kabul etmediler. Ancak mahkeme kararı çıkınca bir şey yapamadılar. Aracı iade alıp yenisini vermeyi kabul etmedikleri sürece sizin servise teslim etmeniz sizi araçsız bırakacak ve mağdur olmanıza neden olacak. Bu nedenle mahkeme sonuçlanana kadar aracınızı kullanmaya devam etmeniz durumunda size kullanım ücreti tahakkuk ettiremezler. Siz öncelikle noter kanalıyla aracınızı iade etmek istediğinizi ve yeni araç talep ettiğinizi belirtmelisiniz. Bu arada yapacağınız her türlü görüşmeyi kayıt altına almanızı, bildireceklerinizi mail üzerinden bildirmenizi ve maillerinizin çıktısını saklamanızı tavsiye ederim.

Ayıplı mal 3 kere aynı arıza tekrarlanması ile oluşmaz. Firma size sıfır araç satıyor ve daha sonra teknik arızayı kendisi tespit ediyorsa bu ayıplı maldır. Bu konuda detay bilgiyi Tüketicinin korunması Hakkında Kanun'da bulabilirsiniz.

İki yıllık (kabaca) süreç sıkıcı ve uzun gelse de hakkınızı aramazsanız kimse "bu da sizin hakkınız buyurun alın" demiyor. Hakkını aramayanlara yaptıkları satışı da kârdan sayıyorlar.
Günlük olarak dan kasıt sadece 1 gün mü kullanmıştı tam olarak anlayamadım.Arkadaşınız yaşadığı bu olay Toyota ile mi gerçekleşti?
Aracı haftada en az 3 gün kullanmak zorundayız başka da aracımız yok.Noter ile yapacağımız bildiriyi Aldığımız bayiye mi yapmamız gerekli fabrikaya mı yapmamız gerekli?
Arkadaşınız bu işlemleri avukat aracılığıyla yaptıysa avukatın telefon numarasını öğrenme imkanımız olabilir mi bilgi almak adına.
Tavsiyelerinizi dikkate alacağım çok teşekkürler.

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2017, 00:07:03
Öncelikle çok geçmiş olsun malesef olabiliyor 0 alınan vwde 2.gün dsg sorunu çıktığınıda okuduk internette Toyota'dada olabiliyormuş demekki ama denildiği gibi yarım daire parası verilen araçta böyle sorun çıkınca insanın canı sıkılmıyor değil şikayetinizi Japonlara bildirmeyi deneyin bence Japonlar çok dürüst Toyota en küçük hatalı parçadan dünyanın arabasını geri çağırıyor model yılı ne olursa olsun Toyota Japonya'ya mail atarsanız belki bi ihtimalle size yardımcı olabilirler

Teşekkürler Burak Bey İstanbul'dan gelen cevaba göre mail olarak da göndermeye çalışacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #14 : Mart 08, 2017, 08:57:22 »
Sizin servise açtığınız kayıtla aracı asla değiştirmezler diye düşünüyorum.. Bu tamamen sizi oyalama ve duruma alıştırma taktiği.. inceledik inceliyoruz derken vakit geçecek ve siz bir nebze durumu kabullenmiş olacaksınız, belki şanzıman değişimine ok diyeceksiniz.. Şahsi fikirlerim bu yönde.. dolayısı ile araç değişimi istiyorsanız hiç vakit kaybetmeden hukuki yollara başvurmanız, noterden ihtarname çekmeniz gerekiyor bence.. yoksa sadece vakit kaybetmiş olursunuz..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #15 : Mart 08, 2017, 10:35:25 »
Fehmi Bey Noterden ihtarname yi aldığımız bayiye mi çekmemiz gerekli.Örnek tavsiye edebileceğiniz bi metin var mı?
Bugün tekrardan İstanbulu arayacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #16 : Mart 08, 2017, 14:10:32 »
Öncelikle çok geçmiş olsun. Ayıplı çıkan araç nedeni ile satım sözleşmesinin feshi, aracın iadesi ve satış bedelinin satış tarihinden faizi ile tahsili istemine ilişkinilişkin bir dava açabilirsiniz. Açın sonuna kadar da mahkeme yollarını bırakmayın. İsterseniz bir avukatla anlaşırsınız o sizin için her şeyi yapar ve en sonda artık ne anlaşırsanız avukatlık ücreti ödersiniz, isterseniz de siz uğraşırsınız sonuna kadar. Araç mahkeme kararı gelene kadar sizde kalacak bu arada yukarda sormuşsunuz onun cevabını vereyim. İhtarname çekeceksiniz noterden, sonra ona cevap gelecek veya cevap gelmeyecek, cevap gelmemesi red anlamındadır burda ve ordan da mahkemeye gideceksiniz. Bence avukat tutun çünkü mahkeme ücreti, vekalet ücreti vs. her şeyi karşıdan talep ve rücu edeceksiniz. %3 gibi bir rakam da ekstra verebilirsiniz ama tanıdık bulursanız bunu almaz. %3 sözleşmede olmasa da avukatın sizden isteyebileceği rakamdır ama hiç ödeme yapmam gibi bir anlaşma sözleşme yaparsanız cebinizden 1 kuruş çıkmaz. İhtarname örneği paylaşayım yine de siz kendiniz yapmak isterseniz:

Tarih :…../…../20…..

İHTARNAME
 

İHTAR GÖNDERİLEN

MUHATAP               : ………………………………………………………

ADRESİ                     :………………………………………………………………………………………………………..                             


İHTARI GÖNDERENİN

ADI ve SOYADI       :……………………………………………………

ADRESİ                    :………………………………………………………………………………………………………..   

Firmanızdan ……/……/20…… tarihinde ……………………TL. bedelli …………………

Marka …………………………………….ürününü satın aldım.Ancak aldığım ürünün ……………………………… hataları ve eksikleri nedeni ile ayıplı olmasından dolayı yararlanamadım. Bu nedenler ürünleriniz, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği ayıplı mal kabul edilmektedir.

                            Yukarıda belirtmiş olduğum nedenlerden ötürü, 4077 sayılı Kanun’un 4.Maddesi gereğince ürünün fatura üzerindeki bedelinin tarafıma iade edilmesini/yeni ve ayıpsız olanı ile değiştirilmesini; aksi takdirde Yasal yollara başvuracağımı ihtaren bildiririm.

Gereğini dilerim.

İhtarı Gönderenin :

Adı ve Soyadı           :…………………………………….

İmza                          :


SAYIN NOTER;

Üç suretten ibaret olan işbu ihtarnamenin bir suretinin dairenizde saklanmasını,bir suretinin muhataba memur vasıtasıyla tebliğini ve muhataba tebliğ şerhini havi bir suretinin de tarafıma verilmesini saygı ile ihtar eden olarak talep ederim……/…../….

İHTAR EDEN
,,,,,,,

Şu da avukat tarafından başka bir olay için gönderilmiş ihtarname. İstediğinizi seçin düzenleyin gönderin :
   …. …. NOTERLİĞİ’ NE

İHTARNAME

İHTAR EDEN   :

VEKİLİ   :

İHTAR EDİLEN :
KONU : Ayıplı aracın misliyle değiştirilmesi hakkındadır.

AÇIKLAMALAR   :

1-) Müvekkilimiz, …/…/…. tarihinde tarafınıza ait … … San. Tic. Ltd. Şti’ den … model bir araç satın almış ve araç ertesi gün müvekkilimize teslim edilmiştir. Araç teslim alındıktan bir gün sonra aracın sol ön kapısının boyasının renginde ton farkı olduğu müvekkilimizce fark edilmiş ve aynı gün aracı firmanıza getirerek durumu tarafınıza bildirmiştir.
2-) 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ‘un 4. maddesinde;

“Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir. “

düzenlemesi yer almaktadır.

3-) Müvekkilimiz aracı sıfır kilometre almış olup söz konusu hata aracın orijinalliğini bozmakta ve fiyatını düşürmektedir. Bu nedenle müvekkilimiz yukarıda belirtilen yasal düzenleme uyarınca aracın değiştirilmesini talep etmiş; ancak tarafınızca şu ana kadar problemi çözücü herhangi bir adım atılmamıştır.

4-) Yasal sorumluluklarınızı yerine getireceğinize inandığımızdan yargı yoluna gitmeden durumu son ve bir kez daha ileterek tarafınızı uyarmak uygun bulunmuştur. İşbu ihtarnamenin tarafınıza tebliğinden itibaren …. gün içinde müvekkilimize satılan aracın kusursuz bir misli ile değiştirilmesini aksi halde aleyhinize yasal yollara başvuracağımızı, mahkeme masrafları ve vekalet ücretinin tarafınıza yükleneceğini ihtar ediyoruz. …/ …/ …

İHTAR EDEN VEKİLİ
Av.

SAYIN NOTER;

Üç suretten ibaret olan işbu ihtarnamenin bir suretinin dairenizde saklanmasını,bir suretinin muhataba memur vasıtasıyla tebliğini ve muhataba tebliğ şerhini havi bir suretinin de tarafımıza verilmesini saygı ile ihtar eden vekili olarak talep ederiz……/…../….

İHTAR EDEN VEKİLİ
Av.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #17 : Mart 08, 2017, 15:49:53 »
Teşekkür ederim Yasir Bey.Bi tane ihtarname örneği hazırladık yarın noter ve avukatla görüşeceğiz.Hukuki yollara ilk defa gidecez o yüzden profesyonel birinden yardım almak bizim yararımıza olur diye düşündük

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2017, 15:51:24
Daha önce şikayetvar.com da da aynı şikayet belirtilmiş ve servis kronik olmadığını söylüyor.İlginç bi durum

https://www.sikayetvar.com/toyota-sanziman-problemi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #18 : Mart 08, 2017, 16:44:21 »
Rica ederim umarım en kısa zamanda çözüme ulaşır mesele. Yani bir avukatın size şu faydası olur her türlü meseleyle kendisi uğraşacak siz hiç yıpranmayacaksınız ve araştırma vs. yapmayacaksınız. Avukata vermeseniz bile kazanmama şansınız çok düşük ama olsun karşı taraf mutlaka avukatları aracılığıyla davaya itiraz edecek,  karar itiraz edecek üst mahkemeye taşıyacak falan. Siz bu süreçte yıprabilirsiniz inancınızı kaybedebilirsiniz. Sizin de güvendiğiniz bir avukatınız olursa ve iyi de bir anlaşma yaparsanız belki hiç para ödemeyerek sizin yerinize lehinize çıkmayan kararlara itiraz edecek, üst mahkemeye taşıyacak birisi olur ve yıpranmamış olursunuz. Ve daha hızlı bir süreç olur her zaman avukatların girdiği süreç. 
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #19 : Mart 08, 2017, 18:08:21 »
 Geçmiş olsun. Farklı açılardan önemli bilgiler verilmiş zaten.
 Konu üretici açısından asıl olarak FMEA'i ilgilendiriyor, özellikle keşfedilebilirlik kısmını. Böyle bir sorunun nihai kullanıcıya ulaşmaması gerekirdi ancak işin doğası gereği rodaj döneminde bazı hatalar kusur olarak su üstüne çıkabiliyor. İşin, uygun ve detaylı inceleme sonrası tahmininizden çok daha kolay çözüleceğinden eminim.