0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Samet bey, öncelikle yaşadığınız şanssızlık için geçmiş olsun. Gerçekten şanssızlık yaşamışsınız. Yaşadığınız olay Toyotalarımızın güvenirliliğine kesinlikle halel getirmiyor. Gelelim yapacağınıza; kesinlikle mahkemeye gidin. Yaklaşık iki yıl kadar sürüyor. Ancak sonuçta mahkeme ödediğiniz paranın size geri iadesine karar veriyor. Bir arkadaşımın Qashqai marka aracı yolda giderken kendi kendine stop ediyordu. aracın kapıları park yerinde kendiliğinden açılıyordu. İki yıllık mahkeme serüveninden sonra parasının faiziyle iadesine karar verildi.
Teşekkür ederim Seyit Bey.Aracı alınca uzun yola çıkmayı düşünüyorduk iyiki çıkmamışız diyoruz Allah korusun yolda başımıza iş açabilirdi.Mekanik aksam olması bizi korkutan kısmı.Arkadaşınız o 2 yıl süre içinde aracı nasıl kullandı veya servise mi çektirdi?
Öncelikle çok geçmiş olsun, sıfır kilometre araç alıp başınıza böyle bir şey gelmesi büyük talihsizlik olmuş. Seyit beyin dediklerine katılıyorum, sonuçta bu durum Toyota'nın güvenilirliğine leke sürmez. İnsan yapımıdır illa ki arada hatalı üretimler çıkabilir. Asıl önemli olan bu hatanın nasıl telafi edileceği.. Anladığım kadarıyla sorun kapsamlı..Dolayısıyla şanzıman değişimini kabul etmeyin. Para iadesi veya yeni araç talep edin. Mahkeme yolu açık..
peki toyota para iadesi veya yeni araç verir mi?veya örnekleri var mı daha önce??mahkeme ye git 2 yıl uğraş dur çok sıkıcı allah yardımcınız olsun.
Yaşadığınız olay gerçekten talihsizlik ve can sıkıcı bir durum. Yağ yakan dizellerde bile para iadesi yapmadılar , mahkemeye verenler hariç. Ama, garantiden difransiyeli değiştirmelerini neden istemiyorsunuz ki? Bence çok güzel olabilir. Keşke hiç yaşanmasaydı ama olmuş işte. Binlerce araç iniyor banttan, hatalı olanı sizi bulmuş.
Öncelikle geçmiş olsun talihsizlik diyelim birazda.Mahkeme sürecinde Avukatınız eğer iş bilen birisi ise Aracı Noter Kanalı ile Servise bırakıp tutanakla bunu kayıt altına aldırtmanız lazım.Mahkeme 2-3 yıl sürer ve mahkeme sonunda paranızın faizi ile iadesi kararı çıksa bile aracı teslim etmeyip kullandığınız için Kullanım Bedeli denen miktar düşülür.Bu az bir para değil bilginiz olsun.Ayrıca ayıplı mal kavramı bildiğim kadarıyla tek bir seferlik problemde geçerli değil.Yani bu problemden ötürü 3 kez serviste işlem yapılıp bunun kayıt altına alınıp aynı problemi 4.kez yaparsa ayıplı mal kavramına giriyor.Eğer değiştiyse bu madde bilemiyorum.Garanti süreci içinde olması gerekiyor bu 4 probleminde.Ayrıca aynı sorundan dolayı oluşmuş olması gerekiyor.Farklı sorunlar 4 kez veya daha fazla olsa bile bunlar girmiyor bu kapsam içine.Öncelikle yakın bölgenizdeki tüketici hakları derneğine başvurup bir akıl alın durumu anlatın derim.Direk avukata giderseniz gaza getirip mahkeme açtırıp sonrada hem toyotanın dava masrafları hemde avukat masrafları size yıkılabilir!
Çok geçmiş olsun 96- 97 Corolla da var olan o meşhur diferansiyel sesi demek ki hala var .Şahsen bende tomarla para verip aldığım aracın daha doğru düzgün yol yapmadan arızalı çıkmasını veya hatalı çıkmasını kabul etmezdim . Nerdeyse yarım daire parası ver araç al hatalı çıksın temir etmeye kalk tamir ederkende başka yere hasar ver orayla uğraş servis kayıtlarını şişir . Satarken de ayrı sıkıntı
Geçmiş olsun, üzülmemek elde değil. Umarım mağduriyetini giderirler. Bizde üretici firmalar korunuyor. Tüketici hakları oldukça zayıf.
Samet bey, Arkadaşım aracı günlük olarak kullandı. Bu arada servis ve bayi kesinlikle araç iadesini kabul etmediler. Ancak mahkeme kararı çıkınca bir şey yapamadılar. Aracı iade alıp yenisini vermeyi kabul etmedikleri sürece sizin servise teslim etmeniz sizi araçsız bırakacak ve mağdur olmanıza neden olacak. Bu nedenle mahkeme sonuçlanana kadar aracınızı kullanmaya devam etmeniz durumunda size kullanım ücreti tahakkuk ettiremezler. Siz öncelikle noter kanalıyla aracınızı iade etmek istediğinizi ve yeni araç talep ettiğinizi belirtmelisiniz. Bu arada yapacağınız her türlü görüşmeyi kayıt altına almanızı, bildireceklerinizi mail üzerinden bildirmenizi ve maillerinizin çıktısını saklamanızı tavsiye ederim. Ayıplı mal 3 kere aynı arıza tekrarlanması ile oluşmaz. Firma size sıfır araç satıyor ve daha sonra teknik arızayı kendisi tespit ediyorsa bu ayıplı maldır. Bu konuda detay bilgiyi Tüketicinin korunması Hakkında Kanun'da bulabilirsiniz. İki yıllık (kabaca) süreç sıkıcı ve uzun gelse de hakkınızı aramazsanız kimse "bu da sizin hakkınız buyurun alın" demiyor. Hakkını aramayanlara yaptıkları satışı da kârdan sayıyorlar.
Öncelikle çok geçmiş olsun malesef olabiliyor 0 alınan vwde 2.gün dsg sorunu çıktığınıda okuduk internette Toyota'dada olabiliyormuş demekki ama denildiği gibi yarım daire parası verilen araçta böyle sorun çıkınca insanın canı sıkılmıyor değil şikayetinizi Japonlara bildirmeyi deneyin bence Japonlar çok dürüst Toyota en küçük hatalı parçadan dünyanın arabasını geri çağırıyor model yılı ne olursa olsun Toyota Japonya'ya mail atarsanız belki bi ihtimalle size yardımcı olabilirler