Gönderen Konu: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)(ÇÖZÜLME AŞAMASINDA)  (Okunma sayısı 13604 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #20 : Mart 08, 2017, 19:24:33 »
Rica ederim umarım en kısa zamanda çözüme ulaşır mesele. Yani bir avukatın size şu faydası olur her türlü meseleyle kendisi uğraşacak siz hiç yıpranmayacaksınız ve araştırma vs. yapmayacaksınız. Avukata vermeseniz bile kazanmama şansınız çok düşük ama olsun karşı taraf mutlaka avukatları aracılığıyla davaya itiraz edecek,  karar itiraz edecek üst mahkemeye taşıyacak falan. Siz bu süreçte yıprabilirsiniz inancınızı kaybedebilirsiniz. Sizin de güvendiğiniz bir avukatınız olursa ve iyi de bir anlaşma yaparsanız belki hiç para ödemeyerek sizin yerinize lehinize çıkmayan kararlara itiraz edecek, üst mahkemeye taşıyacak birisi olur ve yıpranmamış olursunuz. Ve daha hızlı bir süreç olur her zaman avukatların girdiği süreç.

İyi bir anlasma derken nasil bir seyden bahsettiniz acaba? Kosullari nasil olmali? Bilgimiz olsun. İnsallah basimiza gelmez .
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #20 : Mart 08, 2017, 19:24:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #21 : Mart 08, 2017, 19:52:58 »
2010 model corollamda benimde başıma böyle bir olay geldi. 2014 yılında 60.000 kmde 4.viteste uğultu sesi geliyordu.ayna-mahruti dişlisi arızalanmıştı.
Hikaye uzun hepsini anlatmayayım.Genel müdürlükle yazışmalarım sonucu 2014 yılında ücretsiz değiştirmişlerdi.O zaman servis benden 5 bin tl talep etmişti.

Olay inşallah istediğiniz gibi sonuçlanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #22 : Mart 08, 2017, 23:21:41 »
Geçmiş olsun. Farklı açılardan önemli bilgiler verilmiş zaten.
 Konu üretici açısından asıl olarak FMEA'i ilgilendiriyor, özellikle keşfedilebilirlik kısmını. Böyle bir sorunun nihai kullanıcıya ulaşmaması gerekirdi ancak işin doğası gereği rodaj döneminde bazı hatalar kusur olarak su üstüne çıkabiliyor. İşin, uygun ve detaylı inceleme sonrası tahmininizden çok daha kolay çözüleceğinden eminim.

Teşekkür ederim Hakan Bey.Fabrikadan çıkarken detaylı incelemeleri yapmaları gerekir hem bizi hem de kendileri mağdur olmuş oluyorlar bu şekilde.Veya yapıldıysada nasıl farkedilmeden atlanıldı.

Umarım dediğiniz gibi kolay çözümlenir,kayıtlar açıldı dönüş yapılmasını bekliyoruz bizim de temennimiz mağdur edilmememiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #23 : Mart 08, 2017, 23:29:46 »
Transaks arızası için değişim çıkacağını zan etmiyorum.Firma Transaks değişimi önerecektir.

Bundan sonrası sizin bileceğiniz iş.Ya mahkemeye gideceksiniz yada değişimi kabul edecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #24 : Mart 08, 2017, 23:29:58 »
2010 model corollamda benimde başıma böyle bir olay geldi. 2014 yılında 60.000 kmde 4.viteste uğultu sesi geliyordu.ayna-mahruti dişlisi arızalanmıştı.
Hikaye uzun hepsini anlatmayayım.Genel müdürlükle yazışmalarım sonucu 2014 yılında ücretsiz değiştirmişlerdi.O zaman servis benden 5 bin tl talep etmişti.

Olay inşallah istediğiniz gibi sonuçlanır.

Teşekkürler Özdem Bey.Geçmiş olsun çözüme ulaşmışsınız.Bu uğultu sesi birçok kişinin başına bela olmuş sanırım.

Bizde keşke birkaç yıl bindikten sonra böyle bir sıkıntı çıksaydı bari demeye başladık arabanın zevkini süremeden birsürü uğraşı açıldı başımıza malesef  :(


Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2017, 23:32:09
Transaks arızası için değişim çıkacağını zan etmiyorum.Firma Transaks değişimi önerecektir.

Bundan sonrası sizin bileceğiniz iş.Ya mahkemeye gideceksiniz yada değişimi kabul edecek.

Transaks dediğiniz nedir tam olarak bilgimiz yok bize servisten şanzıman revizyonu diferansiyel değişimi denildi.Parça değişimini kabul etmeyeceğiz.Çünkü bu fabrikadan gelen bir sorun sonradan oluşmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #25 : Mart 09, 2017, 13:03:18 »
İyi bir anlasma derken nasil bir seyden bahsettiniz acaba? Kosullari nasil olmali? Bilgimiz olsun. İnsallah basimiza gelmez .
İnşaallah kimsenin başına gelmez.
Avukat ile müvekkili arasındaki vekalet ücreti; Borçlar Kanunu ve 1136 sayılı yasa ile düzenlenmiştir. Davada tuttuğunuz  avukatın ücreti size aittir. Kısaca bahsettiğim ücret sizin ve avukatınız arasındaki özel borç ilişkisidir. Görülen her davada mahkeme, davası kabul edilen avukat lehine mahkeme vekalet ücretini takdir eder ve bu ücreti davayı kaybeden taraf, kazanan tarafa öder. Ancak bu avukatlık ücreti sizin avukatınıza yaptığınız ödemeden ayrıdır. Mahkemeden ayrıca da asgari avukatlık ücreti tablosuna dayanarak sizden bir ücret talep edecektir avukat, kimisi tanıdıklarından almaz bunu ancak genel geçer kural alınmasıdır. Demek istediğim de bu benim, avukatla aranızdaki sözleşmede en baştan anlaşırsanız daha sonra bilmiyordum demezsiniz. Hem karşı taraftan alacak ücreti hem de sizden cüzi bir miktar talep edecektir, o cüzi miktarı sizin için en avantajlı pazarlıkla belirlemek de sizi daha fazla mutlu edecektir  :) 
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #26 : Mart 10, 2017, 08:27:33 »
Herkese merhabalar...
Dün Denizli Tüketici Hakem heyeti ve 2 avukatla yaptığımız görüşme neticesinde bir ihtarname hazırladık bugün noterden hem bayiye hem de genel merkeze bir göndericez.

İstanbulu tekrar aradım ama net olarak sonucun ne zaman belli olacağını söyleyemiyorlar.Bu da bizim vakit kaybımıza yol açıyor.

Ayrıca tüketici hakem heyeti elinizde malın kusurlu ve değişim talep ettiğinize dair bir belge bulunsun dedi.Bugün bayiye gidip belge çıkarttıracağız zorluk çıkartmazlarsa.



Mesaj Birleştirildi: Mart 10, 2017, 08:29:51
Tüketicinin korunması hakkında kanun metnini çıktısını aldım burdaki maddeleri de detaylıca okuduk bayiye gittiğimizde bunlarıda belirticem zorluk çıkartmadan mağduriyetin gidirilmesini talep edecez.

Kanun Metni :

http://tuketici.gtb.gov.tr/data/5297033e487c8e8094be65cd/6502_SAYILI_TUKETICININ_KORUNMASI_HAKKINDA_KANUN.pdf

Mesaj Birleştirildi: Mart 10, 2017, 21:58:37
DÜZENLEME

Bugün bayiye tekrar dan görüşmeye gittim İstanbul Genel merkez aracın şanzımanını açın parça değişimi yapmadan kontrol edin demiş tabiki biz de kesinlikle hayır dedik.Araca herhangi bir işlem yapılmadan değişim talep ettiğimizi tekrarladık.

Servis müdürüyle de görüştük kararlı olduğumuzu belirttik.Çıktı aldığım 6502 sayılı kanunun ayıplı mal ile ilgili olan maddelerini gösterdim.Haklı olduğumuzu kabul ettiler .Haftaya fabrikadan mühendis geleceği söylendi mühendis de bir rapor hazırlayacakmış.

Biz de nolur nolmaz vakit geçmesin diye ihtarımızı noter aracılığıyla hem bayiye hem de istanbul genel merkeze hızlı posta ile gönderdik.

Şimdi avrupa ve Japonyaya mail atmaya hazırlanıyorum.Japonlara ulaşabileceğim bir mail adresi varmıdır ne şekilde ulaşabilirim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #27 : Mart 11, 2017, 12:44:34 »
aslında haklısınız.ama sizin için en doğru olanı şudur.alın kardeşim arabayı  1 günde değiştirin ayna mahrutiyi veya şanzumanımı bana verin arabamı.sizde rahat bende rahat edeyim.takılmayın bu tip şeylere aynı uğultu bende de var bende de garnti vrbi ara baktıracam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #28 : Mart 11, 2017, 13:39:02 »
Samet bey, arkadaşımın aracı daha önce de yazdığım gibi Nissan Qasqhai idi. Günlük kullanımdan kastım; günlük ihtiyaçları için kullanımdır. Yani her gün istediği ve ihtiyacı oldukça kullandı. Çünkü araç kendi mülkiyetinde. Şayet firma aracı kullanmayın diyorsa size muadil bir araç tahsis etmek zorunda. Bu kasko kapsamındaki arızalarda bile geçerli. Kasko arıza onarılıncaya kadar muadil araç veriyor.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #29 : Mart 11, 2017, 14:16:32 »
aslında haklısınız.ama sizin için en doğru olanı şudur.alın kardeşim arabayı  1 günde değiştirin ayna mahrutiyi veya şanzumanımı bana verin arabamı.sizde rahat bende rahat edeyim.takılmayın bu tip şeylere aynı uğultu bende de var bende de garnti vrbi ara baktıracam.

Yorumunuz için teşekkür ederim Saffet Bey.Ancak şöyle bir durum var bu değişecek parça 6000-7000 civarı ve parça değişimi olduktan sonra çözüleceği veya başka parçalara zarar vermeyeceklerini bilemeyiz hakkımız olanı sonuna kadar kovalıyacağız.Belki bugün belki 2 sene sonra Toyota bizim mağduriyetimizi gidermek zorunda.

Ki bu aracı satmak istediğimizde kim isterki 1000 km de şanzımanı işlem görmüş bir araç almayı doğru değil mi?

Mesaj Birleştirildi: Mart 11, 2017, 14:22:24
Samet bey, arkadaşımın aracı daha önce de yazdığım gibi Nissan Qashqai idi. Günlük kullanımdan kastım; günlük ihtiyaçları için kullanımdır. Yani her gün istediği ve ihtiyacı oldukça kullandı. Çünkü araç kendi mülkiyetinde. Şayet firma aracı kullanmayın diyorsa size muadil bir araç tahsis etmek zorunda. Bu kasko kapsamındaki arızalarda bile geçerli. Kasko arıza onarılıncaya kadar muadil araç veriyor.

Seyit Bey,okurken modele dikkat etmemişim kusura bakmayın.Aynı durumda bizde kullanıyoruz aracı , servisten kullanabilirsiniz sıkıntı olmaz dediler  ama ne kadar doğru teknik kısmını bilemiyoruz.
Yardımlarınız için teşekkür ederim , olumlu haberleri sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #30 : Mart 12, 2017, 20:06:02 »

Ki bu aracı satmak istediğimizde kim isterki 1000 km de şanzımanı işlem görmüş bir araç almayı doğru değil mi?


Sonuna kadar katılıyorum abi büyük sıkıntı olur. Siz haklı mücadelenizi bırakmayın sonuna kadar. Ben inanıyorum sizi haklı bulacaklar inşaallah.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #31 : Mart 12, 2017, 21:27:38 »
Teşekkür ederim sizin tavsiyeleriniz sayesinde hareket ediyoruz.Kısa yoldan çözülür inşallah umudumuz o yönde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #32 : Mart 12, 2017, 21:56:56 »
Servis haklı olduğunuzu kabul etmiş. Şimdilik ihtar çekmenize gerek yokmuş bence. Bu tarz durumlarda başlarda ılımlı olmak çözüme daha kolay gitme konusunda yardımcı olabiliyor. Mühendis geldiğinde de aracınızı incelemek isteyecek. Bunun için illaki sökülecek aracınız. Sökülüp kontrol edilmesini engellememeniz gerekiyor.
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #33 : Mart 13, 2017, 01:55:52 »
Servis haklı olduğunuzu kabul etmiş. Şimdilik ihtar çekmenize gerek yokmuş bence. Bu tarz durumlarda başlarda ılımlı olmak çözüme daha kolay gitme konusunda yardımcı olabiliyor. Mühendis geldiğinde de aracınızı incelemek isteyecek. Bunun için illaki sökülecek aracınız. Sökülüp kontrol edilmesini engellememeniz gerekiyor.
Yazılı belge almadan şanzımanın indirilmesine izin vermemeyi düşünüyoruz.Araç değişimi yapılacağına dair belge verdikleri taktirde istedikleri işlemi yapabilirler ,özellikle öyle bir durum olursa incelenirken orda olmak istediğimi belirtecem.

Mesaj Birleştirildi: Mart 13, 2017, 01:58:23
İnternetten araştırdıkça şanzımanın gerçekten problemli olduğu ortaya çıkıyor

https://www.sikayetvar.com/toyota-sanziman-problemi

Mesaj Birleştirildi: Mart 13, 2017, 02:02:02
https://www.sikayetvar.com/toyota-fabrikasyon-hatasi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 81 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #34 : Mart 13, 2017, 11:36:54 »
kesinlikle bırakmayın peşini. tüketici avukatları illa ki bilir, bunların benzer örnekleri vardır mutlaka yaşanmış bir süreçten emsal alıp kararı tüketici lehine mahkemeden çıkarttıracaklardır.
maalesef ülkemizde adalet mekanizması yavaş yürüyor bu durum ise satıcının her zaman işine geliyor buna güvenip gelen şikayetlere yokuş yapıyorlar. nasıl olsa uzun uzun uğraşmaya kimse katlanamaz mantığı hakim. hatta gidin istediğiniz yere şikayet edin pişkinliği yapan bile var hala maalesef. (bir ayakkabı sorununda muhatap olmuştum bu tip bi karaktersize ama 6 ay sonra kendisi arayıp yeni ürün alabileceğimi söylemişti Tüketici Hakem Heyetinin kararı neticesinde)
ihtarı çekip süreci resmi olarak başlatmanız isabet olmuş, servisin sorunu kabul eder görüntüsü sizi aldatmasın ne malum sonra tutum değiştirmeyecekleri. siz gönül rahatlığıyla aracınızı kullanmaya devam edin, hatta süreç noktalanıncaya kadar peryodik bakımlarda aynı servisi kullanın, erinde gecinde adalet haklıdan yana tecelli edecektir. bütün birikimimizi gömdüğümüz araçlarımızın başına böyle şeyler gelmesi kabul edilemez.
yazarken aklıma geldi, bi öğretmen arkadaşım 2011 senesinde sıfır km civic aldı, bakıma gittiğinde tesadüfen "aracın tavanının değiştiği" ortaya çıktı (ilginç bir tesadüf anlatsam zor inanırsınız ama oldu işte) meğerse nakliye esnasında tavan ezilmiş ve bayii kendi nakliye şirketiyle çalıştığı için olayı içeride örtbas etmişler. sonra sözle yeni araç talep etti haliyle zora soktular ve mahkeme yoluyla yeni araç hakkı kazandı. üstelik sözkonusu araç dream paket iken aynı aracın bir yıl daha üstünü ve en donanımlısını (premium) verdiler. zannedersem 1 sene sürmüştü dava ama o dönemde aracını kullanmaya devam etti.
uzun oldu ama özetle lütfen bırakmayın, çünkü bu gibi davaların sonucu sadece sizin değil diğer tüketicilerin de hakları açısından emsal oluşturması noktasında çok önemli. Allah yardımcınız olsun, dileriz en kısa zamanda gönlünüzü ferahlatacak zneticeyi alırsınız. Dua ile...
Bir Türk son nefesini vermeden son söz söylenmemiştir!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #35 : Mart 13, 2017, 15:06:26 »
hukuki süreci kurallarına uygun olarak başlatmanız çok yerinde ve olayın takipçisi olmanızda takdirle karşılanıyor,akılcı önerilerde bulunan yorumcularımız var,sonuçta ne kadar sürerse sürsün davayı kazandığınızda yargıtay içtihhadları gibi olacak ,firmalar tüketici haklarına daha çok uymak zorunda olduklarını bileceklerdir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #36 : Mart 13, 2017, 16:22:04 »
kesinlikle bırakmayın peşini. tüketici avukatları illa ki bilir, bunların benzer örnekleri vardır mutlaka yaşanmış bir süreçten emsal alıp kararı tüketici lehine mahkemeden çıkarttıracaklardır.
maalesef ülkemizde adalet mekanizması yavaş yürüyor bu durum ise satıcının her zaman işine geliyor buna güvenip gelen şikayetlere yokuş yapıyorlar. nasıl olsa uzun uzun uğraşmaya kimse katlanamaz mantığı hakim. hatta gidin istediğiniz yere şikayet edin pişkinliği yapan bile var hala maalesef. (bir ayakkabı sorununda muhatap olmuştum bu tip bi karaktersize ama 6 ay sonra kendisi arayıp yeni ürün alabileceğimi söylemişti Tüketici Hakem Heyetinin kararı neticesinde)
ihtarı çekip süreci resmi olarak başlatmanız isabet olmuş, servisin sorunu kabul eder görüntüsü sizi aldatmasın ne malum sonra tutum değiştirmeyecekleri. siz gönül rahatlığıyla aracınızı kullanmaya devam edin, hatta süreç noktalanıncaya kadar peryodik bakımlarda aynı servisi kullanın, erinde gecinde adalet haklıdan yana tecelli edecektir. bütün birikimimizi gömdüğümüz araçlarımızın başına böyle şeyler gelmesi kabul edilemez.
yazarken aklıma geldi, bi öğretmen arkadaşım 2011 senesinde sıfır km civic aldı, bakıma gittiğinde tesadüfen "aracın tavanının değiştiği" ortaya çıktı (ilginç bir tesadüf anlatsam zor inanırsınız ama oldu işte) meğerse nakliye esnasında tavan ezilmiş ve bayii kendi nakliye şirketiyle çalıştığı için olayı içeride örtbas etmişler. sonra sözle yeni araç talep etti haliyle zora soktular ve mahkeme yoluyla yeni araç hakkı kazandı. üstelik sözkonusu araç dream paket iken aynı aracın bir yıl daha üstünü ve en donanımlısını (premium) verdiler. zannedersem 1 sene sürmüştü dava ama o dönemde aracını kullanmaya devam etti.
uzun oldu ama özetle lütfen bırakmayın, çünkü bu gibi davaların sonucu sadece sizin değil diğer tüketicilerin de hakları açısından emsal oluşturması noktasında çok önemli. Allah yardımcınız olsun, dileriz en kısa zamanda gönlünüzü ferahlatacak zneticeyi alırsınız. Dua ile...
Çok teşekkürler iyi dilekleriniz için. Yorumunuzu okudukça moralim yükseldi.Babam işlerinden dolayı konuyla ilgilenemiyor o yüzden biraz da ben sorumluluk edindim kendime.
Yarın veya çarşamba servisin hocamız diye tabir ettiği biri geleceği söylendi.Servis müdürü mühendis demişti.Birde aracı onun inceleyeceği, ses kaydı isteyebileceğini söylediler.Rapor tutulacakmış tekrar gelen kişi tarafından.

Mesaj Birleştirildi: Mart 13, 2017, 16:30:47
hukuki süreci kurallarına uygun olarak başlatmanız çok yerinde ve olayın takipçisi olmanızda takdirle karşılanıyor,akılcı önerilerde bulunan yorumcularımız var,sonuçta ne kadar sürerse sürsün davayı kazandığınızda yargıtay içtihhadları gibi olacak ,firmalar tüketici haklarına daha çok uymak zorunda olduklarını bileceklerdir.
Konuyu buraya iyi ki açmışım önemli bilgiler edindim yaşça büyük abilerimden , hepsine teker teker teşekkür ediyorum.

Ancak düşüncemiz Toyotanın dava sürecine girmeden bu olayı çözmesi bizim müşteri memnuniyetimiz için esas önemli durum. Yani dava sürecine girince çevremizdeki insanların ve bizim toyotaya karşı bundan sonra belleğimizde olumsuz anılar oluşacak bu da önyargılara sebebiyet verecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #37 : Mart 13, 2017, 21:36:19 »
Toyota Motor Europe N/V S/A
Avenue du Bourget 60
1140 Brussels
Belgium

Tel. : +32.2.745.21.11
Fax. : +32.2.745.20.68
info@toyota-europe.com

Avrupa'nın iletişim bilgileri burda Japon'larınkini bulamadım malesef biraz araştırıcam forumda konuları vardı bişey bulursam eklerim bu mesaja

Ekleme:

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=69128.0

şu konuda ben Japonya'ya mail atıldığını hatırlıyodum ama USA'ya imiş yinede Avrupa'dan sonuç alamazsanız USA'ile iletişime geçebilirsiniz
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '16
  • 49 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #38 : Mart 13, 2017, 22:14:53 »
Toyota Motor Europe N/V S/A
Avenue du Bourget 60
1140 Brussels
Belgium

Tel. : +32.2.745.21.11
Fax. : +32.2.745.20.68
info@toyota-europe.com

Avrupa'nın iletişim bilgileri burda Japon'larınkini bulamadım malesef biraz araştırıcam forumda konuları vardı bişey bulursam eklerim bu mesaja

Ekleme:

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=69128.0

şu konuda ben Japonya'ya mail atıldığını hatırlıyodum ama USA'ya imiş yinede Avrupa'dan sonuç alamazsanız USA'ile iletişime geçebilirsiniz

Teşekkür ederim Burak kardeşim.Japonların sitesini epey kurcaladım ama siteye mail yazmamışlar , bulamadım.Toyota Merkezden istedim ordanda vermiyolar, ellerinde yokmuş sözde :)
Yarın veya yarından sonra olumlu bir sonuç çıkmazsa metin çevirip gönderecem burdan paylaşırım gelen cevapları :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '16
  • 8 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Ayıplı Araç Satışı gerçekleştirmiş(Sıfır Araç)
« Yanıtla #39 : Mart 13, 2017, 23:55:26 »
davanıza tam destek  :tamam:

http://www.toyota.com/support/contact-us


http://www.toyota.com/support/#!/app/ask


şikayetiniz için bulabildiğim direkt toyota iletişim yolları bunlar umarım işinize yarar  :)