herkesin anladığı gibi ise, inanılır gibi değil... herhalde herkes yanlış anlıyor.. bu rakamların olduğunu sanmıyorum...
bu ötv yi ne oto şirketleri kabul etmez bir kere.. hepsi pılı pırtıyı toplayıp bu ülkeyi terkeder..
Devlet normal yollarla toplayamadığı vergiyi eline düşenden alıyor.
Bu yerli otomobil yapma konusunu hiç takip etmemişsin hiç haberin bilgin yok ama güzel yorum yapmışsın...tebrikler..
hakan bey yerli otomobil konusunu otomobil sever biri olarak heyecanla bayadir takip ediyorum. bilmiyorum sizlerde fark ettiniz mi ne zaman secim zamani yaklassa veya referandum gibi seyler olmaya yakin zamanlarda bi bakiyorsunuz gundeme yerli otomobil icin soyle oldu boyle oldu su asamadayiz cart curt gibi aciklamalar yapiliyor. ulastirma bakani olsun ekonomi bakani olsun herkes cikip turlu turlu aciklamalar yapip halkin bir nevi gazini aliyor bu benim sahsi gorusum. hatta bi ara bakan acikladi saap 9-3 tum haklarini satin aldik. zaten kullanilan platform hali hazirda daha once kullanilmis bir platform oldugu icin uretilecek aracin bu kadar zaman surmemesi gerekirdi. tasarlanacak tek sey karoser oda ufak tefek makyaj gecirecek ama nedense bi turlu mutlu sona eremedik.
a partisi b partisi icin demiyorum kim yaparsa yapsin bu ulkenin mali olacak hepimiz gururlanacagiz. suan butun dunya motor uretiyor genel olarak bakarsak hepsi birbirine benziyor ve ayni mantikta calismakta. bizim patent olayi yuzunden elimiz kolumuz bagli kendimize ait motorumuz yok. devlet ar ge calismalarina destek verip uretilen motor projesine sahip cikacak patentini alacak veya devlet bir otomobil markasini butun haklariyla satin alip onun uzerinden uretime gecip kendimizi gelistirecegiz. kac tane otomobil firmasi satildi fakirlikleri ile unlu hintliler kadar olamadik jaguari veya landroveri alsaydik iyiydi. eskiden olsa devletimizde para yok o yuzden yapamiyor derdik malum bu memleketi 3 kurus icin imf kapilarinda surundurduklerini de gorduk. ama simdiye bakiyorsun masallah milyar dolarlik projeler her yerde yapilmis yapiliyor yeni ihale edilenler oluyor.
devlet yapamiyorsa memlekette bir suru is adami adi duyulmamis zengin insanlar var. isadamlarindan birileri cikip herhangi bir otomobil firmasi ile ortaklik kurup ufak tefek makyajlar yapip kendi olusturdugu markasi adi altinda her seyini ulkemizde uretecek. devlet tesvik kredisi arsa tahsisi vergi indirimi vs. gibi bir suru kalemde indirimi hatta yeri geliyor hibe kredi yapiyor ama is adamlari bu kadar buyuk yatirima para baglamaya cekiniyor istekli olanlar ise zaten birileri tarafindan bi sekilde engelleniyor.
daha onceleri is adaminin teki cikip guneydoguda imza isminde arac uretecegini acikladi. hatta butun tv kanallarinda canli yayinla prototipini tanitti. o zaman devletimiz bu is adamina sahip cikmadi halk olarak bizde cikmadik. is adamina yalanci dolandirici denildi basinda direk karalama kampanyasi baslatti yok fari su arabadan stoplari bu arabadan kopyalanmis motoru bilmem hangi arabanin kopyasi. oyle boyle derken bu is yalan oldu gitti. daha sonralari ortaya cikti ki koc grubunun yaptigi lobi sayesinde bu is adaminin devlet tarafindan desteklenmedigi ve yine koc grubunun o zamanki butun yazili gorsel medyayi elinde bulunduran 3 - 5 medya sahibine baski yapip elestiri seviyesi karalama niteliginde haberler yapilmasindan dolayi bu iste yalan oldu.
simdide savas kapimizda sinirimizdaki butun komsularimiz olan ulkere asker gonderiyoruz hala daha sinir birliklerine yiginak var bu gidislede benim yerli otomobil uretilecegine inancim cok ama cok zayifladi. devletimiz neden yerli otomobil uretip ugrassin ki ne gerek var zaten fahis vergilendirme ile otomobil uretenlerden daha fazla kazaniyor.
Burada adı geçen 55000 Tl için net ibaresi var.
Bu durumda ÖTV ve KDV hariç fiyatının 55000 altı olması durumu kuvvetli muhtemel.
Böyle olursada etkilenen grup yaklasık 100000 Tl ve üstü olacaktır. (Umarım)
Birde,
Yaris hybrid in durumu ne olacak?
Burada adı geçen 55000 Tl için net ibaresi var.
Bu durumda ÖTV ve KDV hariç fiyatının 55000 altı olması durumu kuvvetli muhtemel.
Böyle olursada etkilenen grup yaklasık 100000 Tl ve üstü olacaktır. (Umarım)
Birde,
Yaris hybrid in durumu ne olacak?
Abi 93.000 tl den satilanlar tam sinirda.
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arabam 8 yasında iyi bakıyorum. Kaza bela olmazsa inşaallah 8 daha ölmezsem kullanırım. Ne firmalara nede devlete bu kadar çok veremem.Çoluk çocuğum var.😀😀
MI MAX cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Keşke şu zamlar yerine adaletli gelir dağılımı olsa da insanlar vergisini/cezasını vs.. gelirine göre verse. 0 araba düşünenler için daha kötü haber tabi.
Uzun zamandır avensis makyajlı kasa almayı düşünüyorum ve inşallah 1-1.5 sene içinde alacağım(Tabiiiii 2. el fiyatları artmazsa). Biraz değişik bir zam olmuş kestiremedim ne olacağını?
1.6 cc altindaki arabalara gelicek indirimin anca adi indirim olur. yilbasindan sonra artik yollarda bolca gormeye baslariz dacia logan tarzi teneke arabalari veya jant kapakli 1.2 jetta 1.0 fokus 0.9 clio 1.3 corolla piyasaya bu tarz bos arabalar hakim olacak. turk milletine teknolojik nimetleri cok goruyorlar.
Hayırlısı bakalım yeni araç alacakları üzecek, biraz cep yakacak gibi gözüküyor:(
Ötv limit aralığı da genişlemeli mantıken, alt limit %45 den aşağı çekilmeli. Değer ve egzoz çarpanı mantıklı, ama herşeyin baz fiyatı döviz ile belirlenirken (köprü vs) bu soru işareti. Ayrıca güvenlik donanımının değer artışı sonucu ötv limitini değiştirmesi kesinlikle doğru değil.
Bunu diyeni bulmak lazım


Araba sahibi olmaya gittikçe yaklaşıyorum. Sürekli birşey oluyor ve değişiyor. 4 seneye kadar ne olur bilemiyorum artık
bizim ülkede, üstelik ekonomi dibe doğru vururken, ÖTV gibi sorma ver tarzı vergilere indirim beklemek saflık olur. Önleminizi alın, kış geliyor.
ayranı yok içmeye, kürkle gider çeşmeye durumunu düzenleme açısından bu tür vergileri doğru buluyorum.
Eğer:
vergi sistemi ithal ürünlerde düşük olursa bu ülke çöker. İç sanayi kollandığı sürece benim ötv ye itirazım yok. Hem yakıtta, hem otomotivde.
Kusura bakmasın, her 5 yılda sıfır araca bineceğim diyen de vergi ödeyip devleti ayakta tutsun bir zahmet.
Bu vergi düzenlemesi de gayet mantıklı. Tenekelere bineceğiz diyen arkadaşlara soruyorum. 1.33 AURİS ile 1.6 Premium, cam tavanlı corolla arasında ne güvenlik farkı var? Neredeyse hiç yok. Yani 'baz' donanım araçlara binince güvensiz araca binmiş olmuyoruz. Aradaki muazzam fiyat farkının nedeni Türkiye gibi , petrolü olmayan, teknoloji ihraç edemeyen, tarım devi olmayan, turizmi de her an sallantıda olan bir ülke için LÜKS. O lüksü isteyen de bence de devlete fazladan vergi vermeli.
Ben yeni düzenlemenin büyük çoğunluğu etkilemeyeceğini düşünüyorum. Zaten premium D segmenti veya üstü, eşdeğer araçlara binecek olan kitlenin geliri de uçurum olduğu için , onlar zaten dert etmez. Bir premium araç dediğin 1+1 daire parası bile değil.
Toyota'nın veya benzer markaların, içerisinden lüks kısmı alınmış, güvenli, 1.33 yerine, 1.2 turbo gibi tasarruflu kaliteli motorları olan araçları uygun fiyatlı sunması mevcut piyasa şartlarında mantıklı olur. Biz kendimizi bir şey sandık, Highline araçalara binince. Bizim petrolümüz YOK, gelişmiş teknoloji ihracımız YOK, yurda para getiren savunma sanayimiz YOK, doğal gazımız YOK. Dolayısıyla YOK donanımlı , güvenlik donanımı tam araçların cazip olması lazım. En üst donanım alacak kadar çok kazananlardan da devletin daha fazla vergi alması gayet doğru bir düzenleme.
Yerli otomobil gelecekse de , önce kamu kurumlarının tamamı bu araçları alsın, piyasanın önünü açsın. Önce devlet kendisi kullansın ürettiğini... Sonra vatandaştan yerli otomobile ilgi beklesin devlet.
ayfonlarada vergi artışı gelsin.
ayranı yok içmeye, kürkle gider çeşmeye durumunu düzenleme açısından bu tür vergileri doğru buluyorum.
Eğer:
vergi sistemi ithal ürünlerde düşük olursa bu ülke çöker. İç sanayi kollandığı sürece benim ötv ye itirazım yok. Hem yakıtta, hem otomotivde.
Kusura bakmasın, her 5 yılda sıfır araca bineceğim diyen de vergi ödeyip devleti ayakta tutsun bir zahmet.
Bu vergi düzenlemesi de gayet mantıklı. Tenekelere bineceğiz diyen arkadaşlara soruyorum. 1.33 AURİS ile 1.6 Premium, cam tavanlı corolla arasında ne güvenlik farkı var? Neredeyse hiç yok. Yani 'baz' donanım araçlara binince güvensiz araca binmiş olmuyoruz. Aradaki muazzam fiyat farkının nedeni Türkiye gibi , petrolü olmayan, teknoloji ihraç edemeyen, tarım devi olmayan, turizmi de her an sallantıda olan bir ülke için LÜKS. O lüksü isteyen de bence de devlete fazladan vergi vermeli.
Ben yeni düzenlemenin büyük çoğunluğu etkilemeyeceğini düşünüyorum. Zaten premium D segmenti veya üstü, eşdeğer araçlara binecek olan kitlenin geliri de uçurum olduğu için , onlar zaten dert etmez. Bir premium araç dediğin 1+1 daire parası bile değil.
Toyota'nın veya benzer markaların, içerisinden lüks kısmı alınmış, güvenli, 1.33 yerine, 1.2 turbo gibi tasarruflu kaliteli motorları olan araçları uygun fiyatlı sunması mevcut piyasa şartlarında mantıklı olur. Biz kendimizi bir şey sandık, Highline araçalara binince. Bizim petrolümüz YOK, gelişmiş teknoloji ihracımız YOK, yurda para getiren savunma sanayimiz YOK, doğal gazımız YOK. Dolayısıyla YOK donanımlı , güvenlik donanımı tam araçların cazip olması lazım. En üst donanım alacak kadar çok kazananlardan da devletin daha fazla vergi alması gayet doğru bir düzenleme.
Yerli otomobil gelecekse de , önce kamu kurumlarının tamamı bu araçları alsın, piyasanın önünü açsın. Önce devlet kendisi kullansın ürettiğini... Sonra vatandaştan yerli otomobile ilgi beklesin devlet.
Ayakta alkışladım .
Çok doğru söylüyorsunuz devlet az vergi alıyordu . Bence bu düzenleme ile gelen oranlarda az . Çok daha fazlasını almalı devlet . Benim merak ettiğim araç lüks alan vergisini ödesin eyvallah . Peki evde kullandığımız su , elektrik , telefonda mı lüks . Bir elektrik faturasını inceleyin isterseniz kullanım ücreti ne kadar gelen fatura ne kadar . Ne yapalım mum mu yakalım , dumanla mı haberleşelim .
15 Temmuzda baş üstünde tutulan halka bunu mu reva gördüler . Eğer amaç lüks ile sıradan araçların vergi adaletsizliğini düzeltmekse neden sadece lüks araca ötv arttırımına gittiler. Sıradan aracın vergisini düşürmekte bir seçenek . Veya lükse 10 katıp sıradanı aynı bırakmaktansa lükse 5 katıp sıradandan 5 çıkararak orta yolda bulunabilirdi .
Birde şu var bu söylenen düzenleme ile c sınıfı bir sürü araçta etkileniyor bu zam sadece lükse yapılmadı . Eğer siz corolla , focus , golf v.b araçların full donanımlarına lüks diyorsanız diyecek bir şeyim yok .
bizim ülkede, üstelik ekonomi dibe doğru vururken, ÖTV gibi sorma ver tarzı vergilere indirim beklemek saflık olur. Önleminizi alın, kış geliyor.
Kesinlikle katılıyorum.. +1
Mesaj Birleştirildi: 18 Ksm, 2016 09:22
ayranı yok içmeye, kürkle gider çeşmeye durumunu düzenleme açısından bu tür vergileri doğru buluyorum.
Eğer:
vergi sistemi ithal ürünlerde düşük olursa bu ülke çöker. İç sanayi kollandığı sürece benim ötv ye itirazım yok. Hem yakıtta, hem otomotivde.
Kusura bakmasın, her 5 yılda sıfır araca bineceğim diyen de vergi ödeyip devleti ayakta tutsun bir zahmet.
Bu vergi düzenlemesi de gayet mantıklı. Tenekelere bineceğiz diyen arkadaşlara soruyorum. 1.33 AURİS ile 1.6 Premium, cam tavanlı corolla arasında ne güvenlik farkı var? Neredeyse hiç yok. Yani 'baz' donanım araçlara binince güvensiz araca binmiş olmuyoruz. Aradaki muazzam fiyat farkının nedeni Türkiye gibi , petrolü olmayan, teknoloji ihraç edemeyen, tarım devi olmayan, turizmi de her an sallantıda olan bir ülke için LÜKS. O lüksü isteyen de bence de devlete fazladan vergi vermeli.
Ben yeni düzenlemenin büyük çoğunluğu etkilemeyeceğini düşünüyorum. Zaten premium D segmenti veya üstü, eşdeğer araçlara binecek olan kitlenin geliri de uçurum olduğu için , onlar zaten dert etmez. Bir premium araç dediğin 1+1 daire parası bile değil.
Toyota'nın veya benzer markaların, içerisinden lüks kısmı alınmış, güvenli, 1.33 yerine, 1.2 turbo gibi tasarruflu kaliteli motorları olan araçları uygun fiyatlı sunması mevcut piyasa şartlarında mantıklı olur. Biz kendimizi bir şey sandık, Highline araçalara binince. Bizim petrolümüz YOK, gelişmiş teknoloji ihracımız YOK, yurda para getiren savunma sanayimiz YOK, doğal gazımız YOK. Dolayısıyla YOK donanımlı , güvenlik donanımı tam araçların cazip olması lazım. En üst donanım alacak kadar çok kazananlardan da devletin daha fazla vergi alması gayet doğru bir düzenleme.
Yerli otomobil gelecekse de , önce kamu kurumlarının tamamı bu araçları alsın, piyasanın önünü açsın. Önce devlet kendisi kullansın ürettiğini... Sonra vatandaştan yerli otomobile ilgi beklesin devlet.
Dedikleriniz genel anlamda doğru ancak şunu gözden kaçırıyorsunuz. Vergi, bir mal veya hizmet üzerinden alınan, devlete ödenen paradır. %80, %100, %145 gibi vergilendirme oranları mantık dışıdır. Bir ürünün/ hizmetin vergisi kendisi kadar veya kendisinden daha yüksek olabilir mi??? İnsanların, daha üstünü saymıyorum Mercedes C , BMW 3 serisi gibi lüks araçlara binmeye hakkı yok mu?
Dediğiniz doğru üretmeyen-ithalata dayalı bir ekonomimiz olduğundan haklısınız ancak bu yanlışı yanlışla örtmektir. Kısır döngüdür. Üretmeden, her şeyi özelleştirerek, satarak, vergiyi artırarak nereye kadar gider bu iş? Vergiyi %500 yapsınlar ne olacak, alım gücü düşecek ve tam 3. dünya ülkesi olacağız.. Bu işin çözümü vergiyi artırmak değil, bizim de lüks yaşamaya hakkımız olmalı..
ayfonlarada vergi artışı gelsin.

valla adam haklı
Bir sürü 3310 kullanan adam var iphone kullananla aynı iletişim vergisini veriyor. Where is Adalet ?

Bimer'e bir mailde ben atayım bakan diyecek mi bakalım, adam iphone la aynı vergiyi veriyorum diyor diye
Her şeyin makulü iyidir,verginin de öyle.