Gönderen Konu: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )  (Okunma sayısı 21384 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #60 : Eylül 16, 2009, 17:20:32 »
Paylaşım muhteşem İlhan abi +1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #61 : Eylül 16, 2009, 17:37:23 »
En çok merak ettiğim konulardan bir tanesi ..Önceki avensisle iç mekan olarak kıyaslandığında daha mı küçük?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #62 : Eylül 16, 2009, 18:06:13 »
Videolar çok güzel :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GÜMÜŞ BALİNA
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #63 : Eylül 16, 2009, 20:52:42 »
İlhan baran doğru söylüyor.
Sanki  değil. gerçek. yeni kasaların iç kısmı öncekilere göre daha dar veya diğer bir deyişle eski kasaların içi daha ferah idi. Ama maalesef gel gör ki güç, yakıt tasarrufu ve yeni teknoloji olması nedeni ile yeni kasa 2010 model almak zorunda kaldık.
Isparta Şarkikaraağaç METEM Elelktrik Öğretmeni

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #64 : Eylül 17, 2009, 09:16:18 »
yalan olmasın belki ben yanılıyorum, yeni avensisin ön koltuğuna oturup arkama baktiğimda sanki 2006 corollamla pek bi fark göremedim..

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #65 : Eylül 23, 2009, 21:16:10 »
amcan bence passata hiç yaklaşmasın çünkü perfonmanslı sürünce 13 litre benzin yakıyo bizzat ben şahit oldum.toyotadan şaşmayın derim ben

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Avensis 1.6 Comfort
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #66 : Eylül 23, 2009, 21:35:24 »
video için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #67 : Eylül 27, 2009, 14:51:57 »
amcan bence passata hiç yaklaşmasın çünkü perfonmanslı sürünce 13 litre benzin yakıyo bizzat ben şahit oldum.toyotadan şaşmayın derim ben


amcam pekte performans tipi kullanmaz zaten sadece düzlüğü bulunca basar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #68 : Eylül 27, 2009, 14:55:37 »
amcan bence passata hiç yaklaşmasın çünkü perfonmanslı sürünce 13 litre benzin yakıyo bizzat ben şahit oldum.toyotadan şaşmayın derim ben

bendeki 98 corolla da sıkıştırınca 13 litre yaktı geçen sene..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #69 : Eylül 27, 2009, 15:22:18 »
hızı sil sen ordan :) biliyorum ya bilmem mi, bahsettiğim o değil, şehir içi yüksek devir falan, yoksa otoban son hız gidince 20 litre üstünde yakıyor, 250 kmde depo bitirdim bir kez, 100kmde 21 litre yaktı, uzun süre son hızda kullanınca öyle :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #70 : Ekim 25, 2009, 18:11:36 »
Bugun 2009 bursa otoshow fuarına gitme fırsatı buldum vaktimin çoğunu ikisi arasında karar veremediğim mondeo ve avensisin içinde geçirdim. Çogu mesajı okumaya çalıştım yazdıklarınızdan avensis beklediğimden cok cok daha iyi çıktı inmek istemedim araç sizi içine alıyor hertarafınızı sarıyor bu çok iyi bir güven duygusu aracın heryeri dolgun konsolda boş alana izin vermemişler yazdıgınız gibi ön cam darlıgını bende biner binmez farkettim sanki önünüzü bir televizyondna izliyormus hissi bırakıyor ama ben alışınca sorun olmayacagını düşünüyorum. Avensisin kokpiti arka arka diz mesafesi bagajı makul derecede içime tek dert olan elegant modelinde hız sabitleyicinin olmaması.son olarak etekler ve tampon altlıkları gerçekten cok yakısıyor arabayı yere cok yakın gösteriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #71 : Ekim 26, 2009, 08:42:01 »
konfor ve yalıtım olarak sizi eminim tatmin edecektir.Ön cama kolaylıkla alışacağınıza da eminim. Araç malzeme kalitesi olarak ki toyotadır, fordla kıyaslanmaz bile...ama gelin görünki herkes dışını eleştirirken ben içini eleştiriyorum.
 1- Araç D sınıfı gibi durmuyor, sanki C D arası kararsız bir araç. Arka koltuk mesafesi yeterli olabilir ama bu eski avensis kadar olduğu anlamına gelmiyor.
 2- Panaromik tavan yok
 3- Ön konsolun alt tarafları önceki avensis gibi açık renk olsaydı, göğüslüğe de yakışan kahvemsi yada kurşuni 3. bir renk seçilseydi, ki bu kol dayamaya kadar uzanan bir renk olsa idi araba muhteşem durabilirdi.
 4- Cruise kontrol direksiyon üzerinde çok daha kullanışlı olurdu, megane 2 lerde bu özelliği kullanmıştım , çok kullanışlı idi. Navigasyon standart bir donanım olmalıydı. müzik ve her türlü yol bilgisini buradan okumalıydık.
 5- Sonuç olarak dış görünüm her ne kadar otursada iç mekan olarak tam oturmamış bir araba, donanım düğmeleri iyi bir revizeden geçmeliydi. Çoğu düğmenin yeri gözüme hoş görünmedi.
     Sonuçta bir passata göre ekenomiyi düşünen biri olarak yine yeni avensisi tercih ederdim. Hatta 2000 dizelini dahi, hatta beyazını dahi, ama şimdilik kasanın tam oturmasını ve iç mekandaki bahsettiğim türde bir kaç değişikliği bekliyorum. Aksi halde ben de D sınıfına geçişte bir Vw ci olabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #72 : Ekim 26, 2009, 17:33:16 »
Yeni Avensis sahibi biri olarak ve yıllarca corolla kullanmış biri olarak hatta babasında corolla olan ve hala arada corolla kullanan biri olarak kesinlikle C ve D segmenti arasında birşey, corollayla aynı şeklinde ki eleştirilere katılmıyorum . Ben aracımdan çıkıp corollaya binince farkı gayet anlıyorum ve bana oyuncak arabaymış gibi geliyor ( corolla harika araçtır yanlış anlaşılmasın ,segmentinde tek geçerim, sadece segment farkından dolayı ) . Ön cam konusunda ise şuanda alıştım ben gayet rahatım . Yakıt konusunda ise başlık açıp değerleri yazmıştım güncel olarak yazacak olursam geçen 155 tl ye 47 litre benzin aldım , 255 km yaptım sırf şehir içi (izmir) yol bilgisayarında 440 km daha gidecek şeklinde ibare var , araç daha tam oturmadı bunlar fazla yaktığı değerleri ,1000 bakımında servisten 6000-7000 km den sonra baya farkedersiniz daha az yakar dendi . Tip olarak ise ben zaten 5 kasa bmw yide çok severim gözlerinin çekikliğinden .

Eleştirilerinize katıldığım nokta ise ; Gerçekten bu araca cruze control konulabilirdi ,otobanda işe yarıyor ve içi bej olabilirdi haklısınız ,daha estetik ve iç açıcı bir hava sunardı .

Passat'a gelince şuanda zebil gibi passat var etrafta ve kasa değiştirecek ve yeni kasa 1.6 tdı opsiyonuyla gelecek almanyada satışa çıkmış, doğuş otomotiv ise fiyatları nasıl koyar tüketici önüne aklıma getirebiliyorum,poloyu bile nasıl satıyor, bu yaşlı kasayı zaten tercih etmem gelicek kasada ise 1.6 tdı düşünürüm birtek, 3.36 benzin litre fiyatından dolayı onda da 70.000 TL der doğuş oto,tercihim yine 50.000 TL ye yeni avensis olur .
2010 Yeni Avensis 132Hp Valvematic(Siyah)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #73 : Ekim 26, 2009, 17:46:08 »
C ile D segmenti arası dememin sebebi donanım yol tutuş değildi. İç hacim olarak, arka diz mesafesi olarak bana e12 corollayla bir kıyaslama yaparmısınız.Ben ölçü olarak kastetmiştim. corollanız e12 ise ciddi ciddi ölçü almanızı rica edicem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #74 : Ekim 26, 2009, 18:07:10 »
Ben bütün consept ( 2 side ) olarak konuştum , ama dediğiniz konuda ise şuan izmirde'yim Balıkesir'e gittiğim gibi tekrar gözden geçiricem ve hatta elime mezura alıp santim santim ölçücem , hatta passatı olan arkadaşlarım da var onların aracıylada santim santim ölçücem içini, buradan paylaşırım .
2010 Yeni Avensis 132Hp Valvematic(Siyah)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #75 : Kasım 18, 2009, 02:19:29 »
aynı araç ingilterede hem donanım hem beygir olarak türkiyede satılan araçlardan kat kat üstün olmasına rağmen fiyatı 16.485 paund çevirirsek yaklaşık olarak 41000 lira ediyor. türkiyede kaçlira?  52300 liradan satılıyor hem daha aşağı özellikte hem daha pahalı... soruyorum burdan bu türk insanına reva  mı arkadaş? hem en pahalı yakıt, hemde en pahalı ve en cimri donanımlı arabalar bize... bu nasıl iş? ben isyan ediyorum bu duruma...  
yeşil SİS avenSİS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #76 : Kasım 18, 2009, 19:50:51 »
İsyan etmek boşuna elden bişey gelmiyor diyerek.Hak veriyorum bütün hükümetler kazıkları yağlayıp vatandaiı nasıl oturtacaklarını hesaplıyorlar
2011 d4d Corolla

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #77 : Aralık 10, 2009, 14:22:55 »
yaklaşık 2 ay önce aldık araba dış görünüşü olsun iş görünüşü olsun çok güzel , konforlu , ergonomik , yukardakı yorumlarda soylenıldıgı gıbı koltuklar olsun dıreksıyon olsun çok konforlu , evet ufak tefek görüş problemi yaşıyorum ama arabaya biniyoruz sonuçta normaldir diye düşünüyorum.performans konusuna gelince 1.6 motor 132 beygir kullanılmış araba biraz ağır olduğu için kasayı taşır mı taşımaz mı gibi ufak tefek endişelerimiz oldu ama taki arabayı alıp binene kadar :) ilk kalkışta 1.viteste biraz ağır kalıyor yüksek devirlerde kulanmak gerekiyor ama performansına diyecek hiç bir söz yok . güvenlik açısından yol tutuşu olsun duruş mesefasi olsun çok kısa . yakıta gelincede .25 kuruş ile 0.35 kuruş arasında kullanıma göre fark ediyo . KISACASI SINIFIN EN İYİSİ DEMEK İÇİN TEREDDÜT ETMİYORUM ..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla GLI Otomatik Şanzıman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #78 : Aralık 11, 2009, 00:21:03 »
Utku Bey dediklerinize katılıyorum. 
Ama üretici firma bir üst modele ulaşmak için işte birtakım değişiklikler yaparak piyasaya sürüyor. Yanılmıyor isem bir araç tasarımı yaklaşık olarak 8 yıl sürüyor. Belirli bir standart oluşturulmuş artık yapacakları pek birşey kalmamış gibi. :)

Sanırım bu bilgi yüksek klastaki araçlar için geçerli. Günümüz araçları çok hızlı modellenir ve üretimi gerçekleşir. Tüm tasarım tamamlandığında herşey tek bir onaya bakar. Bazı özel tasarımcıların yaptığı ödüllü modeller vardır. Bu tasarımların oluşumu bi hayli zaman alır.

Peki neden çok sık kasa değişir ? Arz, talep eğrisi. Çünkü müşteri farklı olmak ister, sıyrılmak ister.
Artık araç kasa tasarımında hava dinamiği, mühendislik çalışmaları ve kullanışlılık ikinci planda kaldı. Varsa yoksa acayip tasarımlar çok satıyor. Audi aynaların görüş açısını artırdık  :P diye kasanın üstünü daralttığında müşteri tasarımı beğenmeseydi hemen yan çizerlerdi. Tasarım hatlarını önce keskinleşip sonra yumuşatıyorlar. Bir ara AUDI, UFO vari bir araç çıkaracak diye bekledim. Böyle yuvarlak bişey. Olduğu yerde tekerleri döndürüp here ye gitsin filan :D

Bu sadece araçlarda olan bir trent de değil ! Modern koltuk imalatı yapıyoruz. Takım çok şık ama konfordan eser yok. Yok satıyoruz :D  Bu tasarımlar ülkeye bölgeye göre dahi farklılıklar gösterir !
Müşteri ne isterse o olur.

İyi forumlar.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • uçak
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Avensis ( Test Ettim :) )
« Yanıtla #79 : Aralık 13, 2009, 12:11:40 »
Ne varsa eskilerde var. Oldum olası hastayım avensislere. 2008 full bi avensisin olsun, daha ne olsun. Ama 1.8 140 beygirliklerden olsa sanırım onlarda nadir üretildi 2005 yada 2006 da.
Doğru söze ne denir 2005 ve 2007 avensislerim oldu yeni kasalar iç hacim olarakta kullanm olarakta dar geldi.Eski kasalar daha oturaklı ve 2 oda 1 salon.Zaten çıkışındada çok iddialı çıktı.