0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Öncelikle geçmiş olsun.Gaz pedalından rölantiyi yükseltmenizin herhangi bir sakıncası yoktur, VVT-I'larda sıkça başvurulan bir uygulamadır. Motorun neden titrediğini ben de çözebilmiş durumda değilim fakat sıkça rastlanan bir durum.Sanayide beceriksiz LPG veya motor ustaları tarafından üretilen VVT-I motor titret hurafesi vardır, bunların toptan uydurma olduğunu söylemem gerekli.İnanan olmazsa bu videoyu gösterirsiniz.https://www.youtube.com/watch?v=NCPnH3VLHKQ
Bugün klimayı kullandığımda farkettiğim birşey var. Klimayı açtığım zaman radyatör fanı sürekli olarak yaklaşık 15 sn çalışıp 15 sn duruyor. Her çalışmasında ve durmasında rölanti dalgalanması oluyor. Ve araba toparlanamıyor bir türlü. Birde ayağımı gaz pedalina koyup devri 700 de sabit tutmama rağmen fan devreye girdiğinde yine devir 1000 kadar çıkıp 700e iniyor ve sabit kalıyor. Elektrik çeken her aksamın çalışması sırasında devirde yükselme olması normal mi acaba?
Rolanti dalgalanması bizim avensiste de mevcut. Bujileri falan değiştirdik bir sıkıntı yoktu. Usta subapların ayarlanması lazım dedi eğer ayarda kurtarmazsa subapların değişmesi yani kısacası rektefiye ye sokmamız lazım dedi. Araç daha 154 binde lpg takılalı 30 bin oldu. Tam olarak neden dolayı rolanti sıkıntısı var hala bilmiş değiliz.
Subap değişimi ve rektefiye ayrı mevzular.
Subap değiştikten sonra başka birşeyler daha değişmesi gerekiyormuş galiba veya taşlanacak mıydı birşey demişlerdi ama unuttum gitti.
Çelik subap değişiminden önce 3 kez subap ayarıyla idare edilebiliyor dedi usta bana. Fakat subap ayarı bile baya para tutuyor. İşçilik 150 ₺, şimlerin torna fiyatı ise geçen sene 25 ₺ iken bu sene 38 ₺ olmuş. 16 şimden 10 u taşlansa 500 ₺ ye yakın bir masraf çıkıyor.
TEM Servisteki Suat abi 450 TL ye yakın çıkıyor demişti subap ayarı için.
Sorun devam ediyor.